פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • נסיעה לחו"ל ללא התינוק
    אפרת
    11/12/2009

    שלום,
    יש לי תינוק בן 6.5 חודשים עדין יונק.
    אנו מתוכננים לנסוע ל12 ימים בתאריך 23.12 לארה"ב בלעדיו.
    התינוק מתוכנן להשאר בביתנו ואמי מגיעה אליי לשמור עליו. במשך היום יהיה במשפחתון ( לזה הוא רגיל ומאוד מרוצה שם ( אני מקווה... ).

    התינוק שלי רואה את אימי בערך פעם בשבוע במסגרתה אני נוסעת צפונה בשלושה חודשיים האחרונים ( אנו גרים במרכז ) -ע"מ שיכיר אותה ולא תהיה עבורו זרה בתק' בה אנו נוסעים והיא מתוכננת לשמור עליו . כל פעם שאני מגיעה בהתחלה מאוד קשה לו והוא חשדן כלפיה ובהמשך זה מסתדר, אך כל פעם שאנו נוסעים ההתחלה קשה והוא לא כ"כ רוצה ללכת אליה ומעדיף את אמא.
    מיותר לציין שהוא מאוד מאוד קשור אלי ואל אביו

    יש לי מס' שאלות:
    1. האם לא ירגיש שהוא ננטש? פתאום אנו נעלמים לו ל-12 יום והוא לא מבין מה קרה, איפה אנחנו?
    2. האם לדבר איתו דרך מסנגר בה הוא יכול לראות את דמותנו ולשמוע את קולנו או שזה רק יחמיר את המצב?
    3. מה אפשר לעשות כדי לעשות את הפרידה הזאת קלה יותר עבור כולנו - עבור ההוריםף עבור התינוק ועבור אימי שתשאר איתו?

    מחכה מאוד מאוד לתשובתך
    תודה מראש
    אפרת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נסיעה לחו"ל ללא התינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיעה לחו"ל ללא התינוק

    סמדר ריינר
    11/12/2009

    אפרת שלום,
    התינוק לא רק ירגיש שהוא ננטש, אלא עלול להיכנס לבהלה אדירה. מומלץ לקצר מאוד את הנסיעה. הוא קטן מדי לפרידה כזו טוטאלית מהדמויות שהוא רגיל ריח שלהן, לקול שלהן, למגע הידיים שלהן וכו'. אתם כל עולמו, הו אלא יכול לקלוט בכלל אירוע כזה. אם הנסיעה אינה הכרחית מומלץ לבטל או לקצר מאוד!
    מצטערת להשבית שמחות...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חופשה- עם או בלי הילדים?

    נעמה סבג שמש
    13/12/2009

    היי,

    מעבר לתשובה שקיבלת, את מוזמנת לקרוא מאמר שכתבתי, הנמצא באתר זה או באתר שלי, וגם כתבה בנושא אליה התראיינתי, המופיעה בעיתון "להיות הורים" וגם באתר שלי תחת "מהתקשורת".

    אולי פירוט הנוש יעזור לך לקבל החלטה.

    בברכה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיפוש ייעוץ הורים
    אינה
    11/12/2009

    שלום רב,
    אני מחפשת המלצה לפסיכולוג/מדריך שיכול לתת ייעוץ לי ולבעלי כהורים עם אפשרות להגיע הביתה לצפיה בתקשורת ביננו לבין הילדה בבית. יש לנו 2 ילדות: בת 4.5 ובת כמעט שנתיים. הבעיות הן עם ההתנהגות של הילדה הגדולה - היא לא מקשיבה לנו, רוצה להראות שהיא תמיד מחליטה וכו'.
    כמו כן, האם מומלץ לפנות לפסיכולוג או למטפלים שהוכשרו בקורסים להורים? האם יש הבדלים בגישה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיפוש ייעוץ הורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ להורים

    ליאת גרוס
    12/12/2009

    שלום אינה. פסיכולוגים חינוכיים מתמחים במקביל לעבודה עם ילדים גם בעבודה עם הורים. בגדול כדאי לבדוק עם מי שאת פונה האם הוא מתמחה גם בעבודה עם הורים.
    איפה את גרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחפשת ייעוץ להורים

    אינה
    12/12/2009

    אני גרה בתל אביב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ להורים

    ליאת גרוס
    13/12/2009

    שלום אינה
    לצערי אנני מכירה פסיכולוגים בת"א. מאד ממליצה לפנות לשירות הפסיכולוגי חינוכי מטעם העירייה. הם ידועים כמקצועיים. הם בטח יוכלו להפנות אותך לאדם הנכון.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדרכת הורים

    נעמה סבג שמש
    13/12/2009

    אינה שלום,

    נכון וחשוב שתפנו להדרכת הורים, לאור מה שכתבת.
    עם זאת, גורם זר שיימצא ביתכם ויצפה, לא תמיד יתפרש כרצוי אצל הילד.
    אני מניחה שתוכלו, כזוג לתאר טוב את הסיטואציה וכך תוכלו לקבל הדרכה מתאימה איך להמנע מהמצבים הללו ומה לעשות כאשר כבר נקלעתם אליהם.

    רצוי וכדאי לקרוא כתבות בנוא סמכות הורית וגבולות. כתבתי מספר מאמרים המפורסמים באתר זה וגם באתר שלי.

    בהצלחה!

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות חברתית
    דנה
    11/12/2009

    בתי בת 7, לומדת בכיתה א. ילדה נבונה, עם יכולות קוגנטיביות גבוהות, מצליחה מאוד בלימודים, אחראית ומנומסת. הגענו ליישובנו כשהיא נכנסה לגן חובה כשקבוצת הילדים היו יחד שנה קודם. היא הסתדרה בצורה סבירה במיוחד עבור "ילדה חדשה" בגן. יצרה קשרים חברתיים ויצרו איתה. לכיתתה עברו 18 ילדים מאותו הגן. עם זאת היא אינה מוצאת את מקומה מבחינה חברתית. הגיעו לכיתה זוגות או שלשות שמתחילת השנה ועד היום הן ביחד ולבתי קושי להשתלב. מסיפוריה אני מגלה כי לילדים קל מאוד לפגוע בה ולעיתים לדחות אותה מבחינה חברתית. אמירות כגון: אל תבואי אחרינו" "תשארי פה" וכו'. היא מציינת שלא טוב לה בכיתה. שאין לה חברים. עם זאת מתקשרים אליה אחה"צ והיא מתקשרת לחברות וכשבאות חברות אני רואה שנהנים בחברתה. אך בביה"ס היא לבד. למחנכת אין כלים להתמודד עם המצב. היא "שידכה" לה בנות מאוד שתלטניות שהקשר עמם הוריד לבתי את הבטחון עוד יותר. מה לעשות?מצב מבלבל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות חברתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות חברתית

    סמדר ריינר
    11/12/2009

    שלום דנה,
    נשמע שהיכולות החברתיות של בתך הן טובות, ובכל זאת יש משהו בדינמיקה החברתית בכיתה שקשה לה. אותי מעניין הפער בין התחושה שהיא לבד בכיתה לבין העובדה שהיא מזמינה ומוזמנת אחה"צ. נשאלת השאלה האם הפער הוא כל כך גדול? כלומר האם החוויה בכיתה היא באמת כל כך קיצונית ובודדה או שיש שם רגעים כאלה אבל חלק מהזמן זה אחרת. הרי אותן ילדות שנהנות לשחק איתה אחה"צ בודאי נהנות לשחק איתה גם בבית הספר, אלא שאולי לפעמים נוצרות דינמיקות בכיתה שיש עוד ילדים ונוצרת תחרות וחלק מההתמודדות היא להוציא מישהו החוצה? אולי זה גם לא קורה רק לה, אולי אומרים לה לפעמים ולפעמים היא הולכת עם הילדות ואומרים את זה למישהו אחר? הייתי מבררת יותר אם החוויה היא באמת כל כך גורפת. אם לא, יכול להיות שצריך לסייע לילדה להכניס את החוויה לפרופורציה.
    אם אכן הקושי הוא מאוד גדול, אולי כדאי להתייעץ עם פסיכולוגית בית הספר איזו התערבות אם בכלל ניתן לעשות בדינמיקה שנוצרה בכיתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכחתי
    שירי
    10/12/2009

    הי
    שנים רבות אני מנסה בדרכים טיפוליות ואלטרנטיביות לטפל בדיכדוך מתמשך והפרעות שינה בארבע חודשים האחרונים עברתי מס ארועים שהכבידו על המצב הקיים בינהם פרידת ממערכת יחסים זוגית רבת שנים , בסמוך פטירת חבר קרוב די במפתיע קרוב משפחה שנפגע בתקופה הזו גם ומתמודד עם נזק בילתי הפיך , ואני לא יודעת אם יכול להמצא קשר או לא אבל תמיד התקשתי לזכו ר דברים לאחור בטווח הקצר מה עבר בשבוע האחרון למשל ועד כמה שלי זה מרגיש זה אף החמיר, זה לא ככ מטריד אותי אך השבוע נסעתי במונית ולא ידעתי להגיד מה שם הרחוב בו אני מתגורר תת בשום אופן עד שנאלצתי לכוון את הנהג והתוודתי לשם כשהגענו אליי
    והיום נישאלתי עי בן דודי לפשר הודעת SMS ששלחתי לו לפני כיומיים בבוקר מוקדם ואכן בבדיקה בנייד שלי גם כן הוצאתי הודעה זו בלי לזכור כלל וכלל שזה נעשה ולמה בכלל שאשלח הודעה כזו האם יש מקום לבדוק ?ואיך אם כן? אגב המסקנה שהתבקשה לשיכחה היא הארועים האחרונים כיוון שבשבוע האחרון מצאתי את עצמי מאבדת את כל הלוז לי לא זכרתי מאום ממה שקבעתי לא משמרות בעבודה לא פגישה של תחביב בו אני עוסקת ממש כשפנו אליי הגורמים הקשורים הרגשתי כלך כך שלא יכול הות שאני קבעתי בימים אלו ואלו את הפעיליות איפה הייתי אני כשזה דובר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שכחתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    סמדר ריינר
    11/12/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=204 id=link]הפרעות זיכרון הפרעות קוגניטיביות [/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם גננת בגן ילדים
    עמית
    10/12/2009

    אני אם לילד בן שנה ו-8 חודשים אשר נכנס לפני כשלושה וחצי חודשים (בספטמבר) לגן (אחרי שנה ו-ו-4 חודשים + שהיה בבית עם מטפלת). זהו בני הבכור והיחיד (עד שיוולד אחיו בעוד 3 חודשים). לאחר שסיימנו את תקופת ההסתגלות לגן והוא כבר הולך אפשר לומר ברצון (יחסית - ללא בכי) לגן, הודיעה אתמול הגננת (בפעם הראשונה שאנו שומעים על כך) לאמי שבאה לקחת אותו מהגן כי בני "מציק לכל הילדים, עובר ילד ילד וגורם לו לבכות, חוטף משחקים ולא מקשיב למה שהיא אומרת." כשדיברתי עם הגננת היא חזרה על הדברים ואמרה שאולי כדאי שננסה לדבר איתו בבית. כשהכנסתי את בני לגן בפעם הראשונה התרשמתי שהגננת היא אכן גננת טובה וחמה ומשקיעה מאוד, אך יכולה להיות גם קשוחה ונתקלתי בעבר בסיטואציה לא נעימה כשהיא צעקה בצורה מאוד חזקה לטעמי על ילדה בגן שנשכה ילד אחר. מאז היינו מרוצים ונראה שהכל הולך בסדר וגם הילד הגיע ברצון לגן ורץ לידיים שלה ונראה כי הוא מחבב אותה.
    בימים האחרונים נראה לנו שבננו חוזר קצת מצוברח מהגן, ויש לו לפעמים התקפי בכי בשעות שלאחר הגן. כששאלנו את הגננת היא אמרה שלא היה שום דבר חריג. אתמול שמענו ממנה ביוזמתה שהוא מציק לאחרים (כמפורט לעיל). לכן אני בחששות מאוד גדולים שהגננת מנסה לעשות לעצמה "כיסוי מראש" לאיזה שהוא משהו שאנחנו לא יודעים, או שאכן הוא לא מקשיב לה כפי שהיא מצפה (יש משמעת בגן) ולכן הוא מקבל ממנה כל יום צעקות והרמת קול.
    אני ממש מתלבטת מה לעשות, שהרי לא אוכל ממש לדעת מה קורה בגן באמת (לא מהילד שקטן מדיי כדי לספר ולא מהגננת), האם אני צריכה לעשות משהו עם המסר שהיא העבירה לי לגביי התנהגות בני ? שכן מהיכרותי עם בני הוא ילד מאוד נבון, סקרן ומפותח לגילו, קצת שובב ועומד על שלו, אך טרם נתקלתי בסיטואציה שהוא ממש מציק לאחרים ומתחיל מיוזמתו עימותים עם ילדים אחרים.
    האם הגננת היתה בסדר שאמרה את מה שאמרה ?
    האם כדאי לפנות לשאר הצוות ולנסות לקבל מידע וכן למנהלת של הגן שנמצאת מעליה ?

    אודה לתשובה,
    עמית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם גננת.

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום עמית,
    אכן יש כל מיני דרכים לדעת מה מתרחש בגן, אף אחת מהן לא מושלמת. אפשר לבוא במפתיע לגן, אם יש צעקות של את תשמעי את זה עוד מהחצר, אפשר לשאול עוד הורים, אם יש בעיה עם הגננת, סביר הניח שהיא לא קשורה רק לבן שלך, ואפשר גם לדבר עם הצוות, קחי בחשבון שיכול להיות שהצוות מחוייב קודם כל לגננת והם עלולים לספר לה על כך או לחפות עליה.
    באופן עקרוני, אם אתם לא רגועים, כדאי לבדוק ואולי אף ליזום שיחה. אני מניחה שמה שקרה היה שלילד שלך היה משבר קטן, או יום שהגיע לא במיטבו לגן, והיה זקוק להתייחסות צמודה יותר, וייתכן שהגננת הספציפית הזו (וזו רק השערה שלי) נוהגת לנזוף כשמישהו לא מגיב כמו שציפתה ופחות להכיל. אם זה אכן כך, יש בזה אכן משהו לא מותאם לגיל שנה ו-8 חודשים שבו צריך גישה קצת יותר רכה. אלה דברים שכדאי לכם לדבר עליהם עם הגננת ואולי אף עם המנהלת. זהו דיאלוג שצריך לנהל אותו בעדינות וללא האשמה, תוך הדגשה שאולי הילד לא מתכוון להציק אלא זקוק להתייחסות חמה ברגעים מסויימים ואז הוא מוכל ונרגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות ילדה בת שנתיים ו4 ח'
    אמא
    10/12/2009


    קודם כל אני מנסה לקרוא שאלות שבפורום וללמוד מהם על הבעיות שגם נתקלת בהם בחיי היום וזה מאוד עוזר לי אבל כששואלים שאלה שנוגעת בנו אני מרגישה שקיבלתי את התשובה והעזרה.

    יש לי ילדה בת שנתיים ו4 ח' - ילדה מאוד מפותחת וחברותית. אני מאוד נהנית לגדל אותה, אנחנו חברות טובות.
    מפריע לי כשהיא משחקת עם בנות (קרובות משפחה) בגיל שלה ויותר גדולות, הם מציירות והיא מפריעה להם וזורקת את הצבעים ארצה. האם זה מעיד ע חוסר ריכוז? או שהיא רוצה צומת לב? וגם באותו זמן היא מאוננת על שולחן הציור במקום לצייר איתם. זה מאוד מפריע לי ומביך אותי. אני מורידה אותה ישר מהשולחן ומעסיקה אותה בדברים מבלי שאף אחד ירגיש למה עשיתי את זה.
    אני חייבת לציין שהיא מאוננת הרבה אצל סבתא ובכל הזדמנות שיש שולחן נמוך ולא משנה איפה.
    נא עזרתכם בזה ותודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנתיים ו-4 חודשים

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום ל"אמא",
    קצת מוקדם בגיל הזה לאבחן חוסר ריכוז. יכול להיות שציור פחות מעניין אותה או שיש לה הרגלים אחרים. האוננות יכולה להצביע על צורך בחום גופני והרגעה. לא כל כך ברור לי מה משמעות הדבר שאתן חברות טובות. יכול להיות שהילדה צריכה יחס פחות שיוויוני ממך ויותר מותאם לכך שהיא עדיין מאוד קטנה, צריכה לפעמים הרבה על הידיים, ויחס של תינוקת, לא חברה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי בלתי פוסק
    דנה
    10/12/2009

    שלום! ילדתי לפני כחמישה חודשים . בתי האמצעית (בת 3) קיבלה את התינוקת בצורה יוצאת מהכלל, היא אוהבת אותה ורק רוצה כל הזמן לחבק ולנשק אותה, היא משחקת איתה ולא נראה כי עברה איזושהיא טראומה בעקבות הלידה....
    בחודש האחרון חל שינוי בהתנהגות שלה, היא החלה לבכות ללא הפסקה אפילו מדברים קטנים , קשה אפילו לצפות ממה תבכה. לפעמים אני אומרת לעצמי שאם הייתי יודעת שדבר מסוים יגרום לה לכעס ובכי אז הייתי משתדלת לא לעשות אותו אבל הבעיה שאי אפשר לדעת אפילו מה יגרום לה לפיצוץ. פשוט כל עשר דק' היא מתחילה סצנת בכי.... זה יכול להיות בגלל שהבן הגדול שלי יצא ראשון מהדלת או בגלל היא החליטה שהיא רוצה ללכת לגן עם נעלי בית או בגלל שרציתי לשמח אותה והכנתי לה כוס שוקו והיא רצתה להכין לי.... אני כבר אובדת עצות! אני מסיימת את הימים עם תסכול ככ גדול. כל האוירה בבית משתבשת. ילדי הגדול מוותר לה כמעט על כל דבר (כמעט בן 6) אבל אני לא יכולה על כל קריזה שלה לשגע אותו. כשהוא מתחיל לדבר היא מתחילה לבכות שהיא רוצה לדבר ושיקשיבו רק לה ועוד הרבה דוג' ... אני מנסה בכל.... החל מלתת לה עודף תשומת לב ולחזק אותה על דברים טובים שהיא עושה ואני מנסה גם לא להכנס לוויכוחים שהם לא ממש מהותיים וחשובים בעיני....וגם לכיוון השני , כשהיא מתחילה סצנת בכי כזו אני משתדלת לא להתייחס ולהסביר לה שעם בכי כזה לא משיגים כלום.... אני אובדת עצות!!! זקוקה לעזרתכם! מצטערת על אורך ההודעה.... תודה מראש!!!  

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי בלתי פוסק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי בלתי פוסק

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום דנה,
    הקושי שנגרם לילדתך עם לידת אחיה הוא קושי כפול, גם נולד מישהו קטן ממנה שמקבל פינוק וגם היא נהפכה להיות ילדת סנדוויץ, שמקומה לא ברור בבית. היא לא הכי גדולה, ולכן היא לא מקבלת התייחסות על הישגים ועל להיות גדולה, היא לא הכי קטנה, ולא מקבלת התייחסות כי היא הכי קטנה וחמודה. אז יכול להיות שהיא מקבלת את הרושם שרק מי שבוכה כל הזמן (התינוק) מקבל התייחסות
    והיא עושה זאת גם. זה לא רק העניין של עצם תשומת הלב שאתם מעניקים לה, שאני מבינה שאתם מעניקים הרבה, אלא סביב מה? מה מיוחד בה? מה מקומה במשפחה? מה היא עושה הכי טוב? במה הכי כיף איתה? כדאי לתת לה זמנים קבועים של התייחסות ייחודית ללא שני האחים שלה, שהיא תדע מתי לצפות לזה ותתכונן לזה ותהיה יותר בטוחה במקומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא בחרדה
    חנה
    10/12/2009

    שלום רב
    ילדתי תאומים לפני חודשיים ומאז הבת הגדולה שלי בת2.5 שנים ,מאוד מופנמת פחות מדברת ולא משתפת פעולה במשחקים ולא בדיבור גם אם שואלים אותה את אותה שאלה מס פעמים ואפילו אם התשובה לשאלה היא כן/לא לא משתפת פעולה עם כל הסובבים אותה ( אמא אבא סבים גננת ..) מתעוררת מס' פעמים בלילה עם בכי הסטרי. יש לציין שזאת ילדה שהיתה מאוד חיונית מדברת ושרה כל הזמן משתפת פעולה במשחקים ובדיבור ילדה מפותחת יותר מבני גילה בכל המובנים מדברת שוטף ...עם האחים שלה היא נורמטיבית לא מראה קנאת יתר מחבקת אותם ומנשקת מלטפת אבל לא מוכנה לדבר אליהם גם .האם יש צורך בלגשת לטיפול פסיכולוגי או שזה מצב נורמלי ויחלוף מעצמו אני מאוד מודאגת ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא בחרדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא בחרדה

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום חנה,
    אכן נשמע שהילדה שלך עוברת משבר קשה. אולי לפני טיפול כדאי למצוא דרך להקדיש לה יותר זמן לבד בלי התאומים, ומישהו אחר יהיה עם התאומים באותו זמן במקום שהיא תהיה כל הזמן עם אנשים אחרים (גננת, סבים) או לבד לידך כשאת עסוקה עם התאומים. נראה שהיא איבדה את הקשר איתך ואולי גם עם אביה כי אתם עסוקים עם המשימה התובענית של התאומים. אם אחרי שתעשו זאת זמן מה באופן עיקבי זה לא עובר, כדאי לגשת להתייעצות לפני שייגרם לה נזק רב מדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מילים לא יפות
    יעקב
    10/12/2009

    בני בן ה- 4 ילד מקסים ואהוב אך שכלא עושים מה שהוא רוצה הוא מדבר ממש לא יפה. הוא אומר לי שאני אמא מגעילה ושהוא לא אוהב אותי ואתמול אף אמר "אני אקח סכין ואהרוג אותך" הוא מאוד חכם אך גם מאוד שובב. הגננת אמרה לי בשיחה שהוא מפריע הרבה אך הוא גם הילד הכי חכם, כשמעירים לו על ההתנהגות הוא מתחצף וקשה לו לקבל מרות, לדעתה הוא לא צריך לקבל עונשים אלא לדבר אליו ללב - כי הוא מבין ומקשיב. אני משתדלת לא לעניש אותו אלא לדבר (ברוב המקרים זה אכן עוזר) אך מיד לאחר שהוא ששוב לא מקבל משהו הכל חוזר חלילה. אני דואגת איני רוצה שיהיה ילד מופרע. מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מילים לא יפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מילים לא יפות

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום שרה,
    הגננת שלך צודקת. הבן שלך הוא לא מופרע. אלא הוא קטן ומרגיש חסר אונים הוא מצליח להשפיע העל העולם מספיק כמו שהוא רוצה כי עדיין אין לו כלים. כולנו הרגשנו ככה כקטנים לפעמים אבל אנחנו שוכחים את זה. עובדה שכשאת מדברת אליו יפה זה עוזר, את צריכה לספק לו אלטרנטיבות איך כן לפתור את הקשיים שלו, ולפתח סבלנות לכך שלא מייד התופעה תעלם, אלא אחרי הרבה הרבה פעמים שהוא יקבל הסבר סבלני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי נמוך אצל בת 8
    זהבית
    10/12/2009

    הבת שלי בת שמונה ילדה חכמה יפהפייה ומקסימהץ כולם מחמיאים לה בלי סוף אנשים זרים ניגשים ואומרים שהיא יפהפייה. אבל היא כל הזמן אומרת לא נכון אני מכוערת וטיפשה לא אוהבים אותי וכדומה. ראוי לציין שהיא האמצעית בין שני בנים שלא מסתדרים איתה ודי עסוקים בעצמם וכשהם רבים הם לא מפסיקים לרדת עליה. מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דימוי עצמי נמוך אצל בת 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי נמוך

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום זהבית,
    את לא מתארת מה קורה בבית, למה באמת הבנים כל הזמן יורדים עליה, איך אתם מגיבים כשזה קורה, איזה התייחסויות היא מקבלת בבית מעבר לקשר עם האחים שלה וכו'. לכן כרגע, עם הנתונים הקיימים קשה לי להדריך אותך מה לשנות בבית כדי שהרגשתה תשתפר. יכול להיות שהיא מרגישה לא חשובה, לא מקבלת תשומת לב חיובית וכו'.
    יכול להיות גם, ששני הבנים מציקים לה כי הם מקנאים בה דווקא משום שהיא בת יחידה בבית וכל כך יפה, ולכן מקבלת התייחסות מיוחדת. ואז ייתכן שהיא אומרת שהיא לא יפה כי היופי שלה מביא לה רק צרות.
    בכל אופן תלוי מה ההשערה הנכונה כדי לדעת איך לטפל בבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי

    זהבית
    10/12/2009

    המצב בבית הוא כזה, אנחנו מאד משתדלים להעניק לכולם תשומת לב שווה אבל זה לא ממש עובד היא רבה איתם ומציקה להם כדי לקבל את תשומת ליבם. היא מאד רוצה שהם ישחקו איתה אבל אח שלה כבר בן 11 והוא מחובר לחבריו והאח שלה הקטן מאד קשור לסבתא שאנחנו גרים בצמוד אליה(בעיה בפני עצמה) והיא לדעתי לא מוצאת את עצמה, את המקום שלה. למרות שבשביל בעלי היא נסיכה והוא מרעיף עליה אהבה ללא סוף ואני מרעיפה עליה המון אהבה ומילים כמו את נהדרת, את ילדה טובה, אני גאה בך וכדומה. אבל מצד שני היא מתעמתת איתי המון בודקת את הגבולות שלי עד הסוף.! למרות שאם בעלי זה לא קורה. זה כעיקרון מה שקורה היא מציקה להם הם קוראים לה בשמות גנאי כמו מכוערת טיפשה תסתמי וכו' ואז אנימדברת איתם ואם צריך מענישה והם כועסים עלי וטוענים שאני לא אוהבת אותם ופשוט אין לזה סוף והשאלה שלי איך יוצאים מהמעגל הזה? לא להתערב במריבות שלהם? מה לעשות שהם מקללים אותה? מה לעשות כשהיא מציקה להם?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום זהבית,
    תודה על הפירוט הרב שהבאת. אני עדיין לא בטוחה שאני מבינה נכון את כל התמונה, אבל אני אשתדל:-)
    נראה לי שיש לנו פה ככה: ילדה בודדה וגם מפונקת, אבא רואה בה נסיכה, אמא מתקשה להציב לה גבולות, היא מקבל המון מחמאות אבל לא בטוח שצרכיה הריגשיים האחרים נענים - כמו גבולות, כמו לעזור לה כשקשה לה עם כל מיני דברים - זה לא כל כך ברור לי. בנוסף יש לה שני אחים שמקנאים בה, אולי כי היא הנסיכה של אבא, ואולי גם בגלל שכשהיא מציקה להם והם מחזירים לה הם אלה שחוטפים את העונש והיא נשארת הנסיכה חסרת הגבלות.
    נשמע שלא ברור מי מחזיק את הבית הזה, אולי יש פה יחידת הורים קצת חלשה? סבתא "אימצה" את הבן הקטן, אבא אוהב את הבת הנסיכה, לא ברור לי מהתאור כמה אבא נוכח ועוזר לאמא לשים גבולות, וכל ילד צריך לדאוג לעצמו ולהחזיק את עצמו באופן כלשהו, ריגשית.
    כאשר ילד חווה את הוריו חלשים, הדימוי העצמי שלו יורד, כי אין לו דמויות חזקות להזדהות איתן. מחמאות ואהבה לילדה זה לא תמיד מספיק, היא צריכה הורים שהם מודל לחיקוי בפתרון בעיות, בהתמודדות עם פחדים ועם מכשולים בחיים, שיקשיבו לה גם כשקשה לה ולא רק יגידו לה שהיא יפה.כאילו שאם היא יפה - כל צרכיה מסופקים ואסור לה לבוא בטענות (אני לא אומרת שזו הכוונה שלכם, אב אולי זה נחווה אצלה שלא מקבלים את הקושי שלה, אלא אם היא יפה אז אין לה סיבה).
    אני חושבת שכדאי לאסוף את כל המשפחה לכמה שיחות, ולהקשיב טוב טוב לכולם, מה קשה לכל אחד ואיך כולם מתחברים, בהנהגת ההורים לעזור אחד לשני. אם אפשר יהיה לדבר, בלי האשמה, על הכאב של הילדה שנשארת בחוץ בודדה כי אחיה לא משחקים איתה, ואם הם יוכלו לדבר על הקנאה והקיפוח שהם חשים, ואתם תוכלו להקשיב להם, ולחזק אותם ולשנות חלק מהדברים, אולי יהיו פחות הצקות ומריבות.
    אם אתם לא מצליחים, אפשר לפנות להדרכת הורים או לטיפול משפחתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימוי עצמי

    זהבית
    11/12/2009

    כל הכבוד על הבנת התמונה די חידדת לי כמה דברים ופקחת את עיניי. תודה. לגבי עניין הגבולות בעלי מאד מתקשה להציב להם גבולות כי הוא חוזר מאוחר. ביחוד עם הילדה. אני מאד מנסה להציב להם גבולות אבל איתה זה מאד קשה היא מתחצפת, לא מקשיבה ,מאד מותחת את הגבול שלי איתה, ועל כל מילה שלי לה יש שתיים. ודי הרמתי ידיים לצערי כי אני מצד אחד לא רוצה להיות האמא שצועקת כל הזמן ומצד שני לא הולך איתה אחרת. בכל מקרה הבהרת לי כמה נקודות חשובות ואני מודה לך ובהחלט נלך להדרכת הורים בשביל כולנו. תודה!!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-) שמחתי לעזור

    סמדר ריינר
    11/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליליות בבת 4
    אושרה
    10/12/2009

    שלום בתי בת 4 ולאחרונה אחרי כל שאלה שהיא שואלת אותי ואני עונה לה היא שוללת את תשובתי ואומרת "לא" נחרץ. לדוגמא: היא שואלת אותי אם מחר יש חוג ואני עונה לה שכן וחוגגים חנוכה בחוג , היא ישר עונה בלא נחרץ. וזוהי דוגמא אחת מיני רבות. בשלב מסויים זה הכעיס אותי ואמרתי לה שאם היא יודעת את התשובה שלא תשאל אותי כי זה לא נעים לי שהיא שוללת כל תשובה שלי.
    היה מיד ברור לי שעשיתי טעות ואני חוסמת בפניה את המקום לשאול שאלות ולהגיב.
    מה אני עושה? מתעלמת מהשליליות ומהתגובות שבאות אחרי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שליליות בבת 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליליות בבת 4

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום אושרה.
    יכול להיות שאת לקוחת ברצניות רבה מדי את התשובות של ביתך. ביתך הקטנה רוצה להרגיש שהיא יודעת יותר טוב והיא מחליטה. זה קצת משחק אצלה. אפשר להתייחס לזה בהומור - ולהגיד לה - טוב אז לא, ולצחוק מזה. זו לא שליליות זו אשליה שגם היא גדולה וגם היא יכולה לקבוע, וילדים צריכים לפעמים שיתנו להם להתשתעשע בזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי בשינה
    אור
    09/12/2009

    שלום ביתי בת 3 חודשים

    בלילה האחרון היא בכתה המון מתוך שינה, נרגעה ושוב בכתה.
    לאחר מספר פעמים הנקתי אותה והחזרתי אותה למיטה היא נראת לי חסרת שקט
    מזיזה את הראש ימינה ושמאלה.

    ביום ביקרנו אצל אמא שלי ואיך שהיא ראתה אותה היא החלה לבכות. עד שהיא התרגלה אליה(לא נעים).
    האם זה יכול להתבטא בחלום?
    ומה המשמעות של זה? האם זה נפוץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי בשינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי בשינה

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום אור,
    מדובר בתינוקת מאוד קטנה, תינוקות בגיל הזה הם עדיין בתהליך התרגלות אל העולם, השינה היא זמן שבו מעכלים את החוויה, שהיא מסובכת הרבה יותר ממה שאנחנו נוטים לתאר. אני מאוד מקווה שאימך לא נעלבת מתינוקת בת 3 חודשים....:-) ואת לא אמורה להרגיש לא נעים מההתנהגות הספוטנית של ביתך, היא רק תינוקת., כדאי שתלווי את התינוקת שלך בסבלנות, זו דרכה היכנס לעולם, והיא קצת קטנה מדי מכדי להסיק מסקנות מרחיקות לכת כרגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 וחצי - "כועסת"?
    גוני
    09/12/2009

    בני בן ה3.5 הח ביומייםם האחרונים לשאול אותנו אם אנחנו כועסים עליו. אמנם לאחרונה הוא מתנהג בחוסר התחשבות בבית אבל כיון שהרגשתי שזו תגובה להולדת אחיו אני משתדלת להעניק לו דווקא יותר זמן עם אמא, וגם לנסות לתת לו תחושת בטחון שאנחנו אוהבים אותו ונהנין לבלות בחברתו. כשאנחנו כועסים משתדלים לא לצעוק אלא להסביר ולהכיל. הערב שאל אותי 5 פעמים אם אני כועסת. בפעם החמישית אמרתי ברוגע שכן כי...., אבל תגובתו לא הייתה שונה מהפעמים הקודמות בהם אמרתי שלא. מה כדאי לשאול אותו כדי להבין יותר מה מטריד אותו. מדובר בילד מאוד וורבלי ונבון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3 וחצי - "כועסת"?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3 וחצי

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום גוני,
    לפעמים כדאי להיות אותטניים ואמיתיים. אם הילד שלך מרגיש שאת כועסת ואת אומרת לו המון פעמים שלא, הוא מתחיל לאבד אמון בבוחן המציאות שלו ובך. ואז, גם כשאת כבר אומרת את האמת הוא לא יודע למה להאמין.
    כשכועסים אין טעם להכחיש את זה. זה לא אומר שחייבים תמיד לעשות כל מה שמתחשק, לצרוח על הילד, או להרביץ לו חלילה, אבל חשוב גם לא לשדר מסר שכעס ותוקפנות הם דבר נורא ואיום ופה בבית אנחנו לא מרגישים כך לעולם כיוון שזה לא נכון וגם משדר לילד שאסור לו להרגיש את הכעס שלו כשהוא כועס, וזו דרישה בלתי אפשרית..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעס

    גוני
    10/12/2009

    תודה. חשוב לציין שכשאני לא כועסת אני אומרת שלא, וכשאני כן, אני אומרת שכן. על כן אני תמהה. מאיפה באה השאלה? האם הוא כועס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעס

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום גוני,
    את בעצמך מתארת ש- 5 פעמים הילד שאל אותך אם את כועסת וענית שלא ובפעם החמישית ענית שכן. אז את כועסת או לא כועסת? איך אפשר לדעת? (אני פשוט הבנתי ש-5 פעמים הוא שאל אותך על אותו דבר, אולי לא הבנתי נכון, אולי אלה היו 5 פעמים שונות במהלך היום? אך מהכתיבה שלך כך זה הובן אצלי.)
    את ציינת בפנייה שלך שכשהוא מכעיס אתכם אתם לא צועקים אלא מסבירים ומכילים, לי זה נשמע שאתם לא בדיוק מראים את הכעס (לא שחייבים לצעוק דווקא) אלא מנסים איכשהוא לדלג עליו - והילד מבין שמשהו לא אותנטי קורה פה ומתבלבל, כי אין התאמה בין מה שנאמר לו למה שהוא מרגיש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעס

    גוני
    10/12/2009

    הכוונה היתה ל 5 פעמים שונות. יחד עם זאת אבדוק את עצמי - אולי אני באמת מבלבלת אותו וכשהוא מכעיס, אני יכולה אכן לכעוס בגלוי. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה בגיל 4.5
    מיכל
    09/12/2009

    אני נמצאת אובדת עצות ואשמח לייעוץ..

    בתי בת 4.5. בת יחידה. רגישה מאוד לשינויים. אני ובעלי עובדים במשמרות כך שלרוב היא עם אחד מאיתנו.
    בתחילת השנה עברה לגן עירייה לאחר 3 שנים בגן הפרטי.
    השנה האחרונה בגן הפרטי היתה מופלאה. הילדה התחזקה, הפכה לעצמאית, בוגרת, שולטת בקרב חבריה וילדה מאושרת.
    כשניסיתי להכין אותה לגן עירייה היא הביטה בי בעיניים תמימות ושאלה "אמא, זה רק גן, מה יש לדבר עליו כל כך הרבה".
    מדובר בגן עירייה אליו היא עברה ללא כל חבר מהגן הקודם. החברים בגן הקודם היו מאוד משמעותיים עבורה. המפגשים היו יומיומיים ובסופי שבוע וגם ההורים הפכו חברים.
    הקליטה בגן העירייה בסופו של דבר היתה מאוד קשה. מלווה בבכי רב וקשיי פרידה. כעבור כשבועיים הפרידות בבוקר הפכו קלות ולפי דיווחי הגננת הילדה משתלבת היטב.
    הבעיה החלה אחר הצהריים איתי...
    היא פשוט לא עוזבת אותי!!! אם בעבר יכולתי לצאת להתעמלות כשאבי או בן/בת משפחה אחר היה שומר עליה היום זה בלתי אפשרי. אני מקבלת שיחה באמצע שאגיע במהירות כי לא ניתן להרגיע את הילדה.
    בחופש הגדול, הילדה היתה נוסעת עם אחותי למשך יום שלם ומבלה איתה וכיום היא לא מוכנה להישאר איתה לבד אפילו שניה.
    כשהיא הולכת לגן, הסייעת מספרת לי שכל מספר דקות היא ניגשת לסייעת ושואלת "נכון שהיום אני הולכת ראשונה?" וכך לאורך כל היום. לא עוזבת את הסייעת עם השאלה הזו.
    כשאני יוצאת לעבוד ערב, היא לפתע מתחילה לבכות, מספר שעות לפני העבודה היא שואלת אותי "מתי את הולכת? עכשיו? עוד מעט? והשאלות הן ללא הפסקה במשך כמה שעות.
    כדי לבנות איתה את האמון וכדי שלא תראה שאני נעלמת לפתע ל-8 שעות רצופות הסכמתי שהיא תתקשר אליי במהלך המשמרת ונדבר. באחת המשמרות "זכיתי" ל-31 (!!!!!!) שיחות!!!!!!
    היא בוכה ולא נרגעת למרות שהיא נשארת עם אביה אותו היא אוהבת מאוד.
    בעבר היא היתה הולכת לחברות ונשארת אצלן, היום היא אפילו לא עולה לשכן שמתגורר בקומה מעלינו!! כשאני הולכתי איתה לחברה, היא הולכת איתה לחדר ומידי כמה דקות יוצאת לראות שאני עדיין על אותו כיסא ואומרת לי "אמא אל תלכי בלעדיי" למרות שמעולם לא הלכתי מבלי לומר לה.

    למה זה קורה???? אנחנו כבר 3 חודשים במצב הזה, מחכה שהוא יחלוף ורוצה להאמין כי מדובר במשבר שיחלוף עם הרבה אהבה ונסיונות להכיל את הקושי שלה והבלבול שלה.
    האם עליי לפנות לייעוץ מקצועי ולטיפול? האם עליי לפנות לטיפול בעבורי או לטיפול בעבורה??
    אשמח לעצה.. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה בגיל 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום מיכל,
    אני חושבת שאת מתארת יפה את ההבנה שלך בעצמך למה זה קרה. נשמע מהתאור שלך שהמעבר לגן עירייה, ללא החברים משנה שעברה, לגן שהוא כנראה עם יותר ילדים ופחות דמויות מבוגרות על כל ילד הוא מעבר ליכולתה.
    קודם כל כדאי לדבר איתה על הקושי שנוצר ועל כך שאולי קשה לה בגן והיא מתגעגעת לגן הקודם. עם זאת לפי החומרה שאת מתארת, כרגע אולי באמת זה לא יספיק וכדאי לכם לפנות לטיפול, שבו במהלך פגישות ההכרות יוחלט במי לטפל- בכם ההורים (למה רק בך?) בילדה, או פגישות משותפות.
    את יכולה לפנות לפסיכולוג/ית או פסיכותרפיסט/ית של ילידם באזור מגורייך או לברר בקופת החולים לה את שייכת לגבי מכון להתפתחות הילד באזור מגורייך.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי היסטרי במקומות סגורים
    שני
    09/12/2009

    תינוקי בן שנה וארבעה חודשים (כמעט).
    בכל פעם שאנו נכנסים למקומות סגורים עם אנשים - הוא בוכה בכי היסטרי וממאן להירגע. כלום (גם לא ציצי) לא יעזור עד שנצא.
    מקומות סגורים: בית משפט למשל, לשכות, עירייה,טיפת חלב, מתנ"ס, - מקום סגור עם אנשים.
    מקום סגור בלי אנשים - מתנהג בסדר.

    1. האם זה סביר לגילו להתנהג כך?
    2. כיצד עליי להתנהג ? לפעמים יש לי סידורים ואני חייבת לקחת אותו עימי. אני נבוכה מהתנהגותו זו. מאידך אינני רוצה שיסבול. אין לי מי שישמור עליו.חייבת לקחתו עימי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקפיצה

    שני
    10/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי היסטרי במקומות סגורים

    סמדר ריינר
    10/12/2009

    שלום שני,
    לא ברור מה קורה ולמה תינוקך מגיב כך, ייתכן שהרעש במקום סגור עם אנשים יוצר גירוי לא נעים עבורו. תינוקות לפעמים רגישים לגירויים מסויימים עד שהם לומדים לסנן אותם, אמא אמורה לעשות זאת עבורם, אולי כדאי שתנסי להשיג עזרה בלשמור עליו כשאת הולכת לסידורים עד שיגדל קצת ואפשר יהיה לתקשר איתו מילולית ולפתור את העיה יותר בקלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום