פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בלאגן בחדר
    רונית
    19/12/2009

    שלום רב,
    אני כותבת כאן לאחר שכתבתי בפורופ קשר משפחתי ונראה לי שהפורום הזה מתאים יותר לכן אני אעתיק את שאלתי כמות שהיא:"שלום רב,
    שוב אני כותבת אליכם,הפעם בנוגע לבעיית הבלאגן בחדר של בנותיי,בעיה שלא ניפתרת.
    כאנור בנותיי שוכנות בחדר אחד אחת בת 13 ואחת בת 4 ,הבת הגדולה לא מכירה את הערך לסדר ורוב הזמן כל בגדיה שהיא לובשת ןמחליפה תדיר זרוקים בחדר באין מפריע ואני מיתכוונת להרבה בגדים,ערימה ענקית! חוץ מזה גם בנוגע לכל הספרים והחומר הלימודי הבעייה זהה,הקטנה מפזרת את כל הצעצועים,חלקי פאזלים וכאלה על כל הריצפה.
    טוב העיניין הוא שאני חוזרת ןאןמרת מס' פעמים ביום לסדר ואף אחד לא מתייחס,אני לא יודעת,אני מוצאת את עצמי מסדרת את החדר לאחר שבטחתי לעצמי שלא אעשה זאת,האם פשוט להשאיר הכל כמו שהוא ולחכות שיעשו משהו??? אני מפחדת שיצאו משם תולעים. "

    תודה רבה ויום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלאגן בחדר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלאגן בחדר

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום רונית
    למה שיצאו משם תולעים? הן אוכלות בחדר?
    בגיל ההתבגרות התופעה של חדר מבולגן היא חלק מהסממנים בהם נוקט המתבגר כדי לסמן את העצמאות והטריטוריה שלו. הבלאגן אמור להפריע להן, כל עוד זה לא כך, ההרגשה היא שלך זה מפריע ולכן את תסדרי. יכו להיות שכדאי, אם יש אפשרות לתחום את החדר לאיזור של הגדולה ואיזור נפרד של הקטנה, וכל אחת תעשה באיזור שלה מה שהיא רוצה.
    תגדירי סף כלשהו שמעבר לו זו סכנה תברואתית - ועד לסף הזה, לפחות לגבי הבת המתבגרת - זה עניין שלה.
    לגבי הקטנה, כדאי ללמד אותה לסדר אחרי עצמה כמו כל דבר אחר שאתם מלמדים אותה בגילה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות בחיי היום יום
    התייעצות
    19/12/2009

    שלום

    יש לנו שתי בנות אחת 6.5 ושנייה שנתיים ו10 חודשים ועוד מעט באפריל הילד השלישי

    הבעיה היא עם בתי הבכורה היא נשארה שנה בגן חובה בהמלצת הגננת וגם בהמלצות אבחון פסיכולוגי שערכנו . עיקר הבעיה זו מבחינה רגשית ילדה חברותית בגן הגננת מדווחת שהיא משחקת עם חברים שמרגישה איתם בנוח יותר בנים ועם ילדות חזקות מעדיפה לא לשחק . כאשר רבה עם אחותה הקטנה למשל שאחותה מנסה להרביץ לה באמצע משחק ישר מתחילה לצעוק איי בקול בכייני וגם לצרוח ואחר כך מחזירה לה . או סתם במשחק עם חברים לדוגמא עם משהו לא מסתדר ולא עושים מה שהיא רוצה היא לא מתמודדת ומעדיפה לקום ללכת ולשבת במקום אחר ולפעמים בבכי .שקונים לה או מבאים לה משהו מתנה מאוד נקשרת לחפץ לא עוזבת אותו רק לאחר כמה ימים . אם לדוגמא סתם סיטואציה היא רוצה לקחת איתה משהו כאשר יוצאים מחוץ לבית ואנחנו לא מסכמים ומסבירים לה יפה למה- מעדיפה או ללכת ולבכות במקום אחר או לפעמים להשטח על הריצפה ולבכות לא יודעת לקבל לא . כמה שמנסים להסביר לה שלבכות זה לא פתרון צריך לדבר להתמודד זה לא עוזר . אם תוכלי לעזור לי כיצד אפשר לשפר את המצב ומה עושים במקרים אלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות בחיי היום יום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות בחיי היום יום

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום,
    כמה נקודות שאם תקפידו עליהם אולי יקלו עליכם ועל הילדה:
    1. עיקר ותפל - להחליט על מה מתעקשים ועל מה לא. כדי לא לריב כל הזמן על כל דבר. למשל האם באמת מפריע לכם שהיא נצמדת למתנות שמביאים לה? למה? האם באמת אי אפשר לצאת מהבית עם חפץ שנותן לה הרגשה של שייכות וביטחון? מדוע? להתעקש על דברים חשובים - שעות שינה, לבוש חם ותואם בחורף, שלא תרביץ לאחותה התנוקת וכו'.
    2. עיקביות- אם כבר החלטתם להתעקש על משהו, לא להישבר גם אם היא בוכה.
    3. מתן כלים חלופיים לבכי ולהימנעות (כשהולכת הצידה במקום להתמודד), כשאתם מסבירים לה על לשוחח, זה נשמע שבעצם אתם אומרים לה אם לא משיגה מה שאת רוצה, אל תכעסי, אפשר לשוחח, אבל זה לא עונה לה על הצורך איך כן להשיג מה שהיא רוצה בלי לצרוח. אתם בעצם אומרים לה תוותרי, אבל בלי לכעוס. כדאי לתת לה כלים איך כן להשיג דברים, לא תמיד, לא בכל מצב, אבל בחלק מהפעמים. למשל - אם תמתיני - תקבלי אבל צריך קצת לחכות. למשל אם לא זה - אז משהו אחר. או אם תבקשי אז כן תקבלי אבל לא בצרחות. אבל היא צריכה להבין מה היא כן תרוויח עם רכישת מיומנויות חדשות, אחרת זה נראה לה או לוותר או לקבל הכל ואין שום דבר באמצע.
    4. תחשבו כמה תשומת לב הי א מקבלת מכם מעבר למריבות. להקדיש מדי פעם תשומת לב יזומה על ידכם ללא אחותה ברקע. אחרת הדרך היחידה שלה לקבל התייחסות זה כשהיא עושה בעיות.
    5. אם אתם מנסים ולא מצליחים - פנו להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגה בגמילה
    אמא
    19/12/2009

    שלום, בני בן שלוש. גמול מגיל שנתיים (בלילה עוד עם חיתול). בחודשים האחרונים, מאז שהוא נכנס לגן, הוא חזר להרטיב (רק פיפי) לא מעט. בתחילה סביב הכניסה לגן ואז כשהתרגל, זה פסק אך אז נכנס לצהרון חדש ושם עד עכשיו קשה לו והוא מרטיב שם לא מעט. בבית בורח לו פיפי כמעט בכל יום מאז תחילת הגן, לעיתים מספר פעמים. עד כה קיבלתי את זה בהבנה אך זה קשה, בפרט עכשיו בחורף וזה גם מתחיל לעצבן, בעיקר כאשר אנו מזכירים לו ללכת לעשות פיפי, הוא אומר שאין לו ומספר דקות אחר-כך בורח לו. עדיין קשה לו עם הצהרון כך שאני מבינה את ההרטבה כביטוי לכך (ויתור על שנת הצהריים לה הוא זקוק, צוות לא מכיל, הרבה ילדים גדולים ממנו). אני מתלבטת אם להתעלם, להתחיל בתכנית חיזוקים, או מה לעשות. בזמן האחרון אני מתעצבנת לפעמים ואני מרגישה שזה לא נכון. מה לעשות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נסיגה בגמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגה בגמילה

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום אמא,
    נשמע שאת מבינה מה הבעיה. עכשיו צריך לראות אם אפשר לפתור אותה. את מזהה את הבעיה, כלומר ממה נובעת המצוקה של הילד, ואת מצפה שאם הזמן זה ייפתר לבד. אם זה לא נפתר לבד, את צודקת שהפיתרון הוא לא לכעוס על הילד, אלא לראות איך לעזור לו. אם הוא לא מסתגל לגן ולצהרון, ואף אחד לא עוזר לו עם זה (לפחות בשאלה את לא פירטת איך והאם ניסית לעזור בזה) איזה סיבה יש ילו לוותר על איתותי המצוקה אם המצוקה לא נפתרה?
    צריך לדבר עם צוות הגן הצהרון איך להקל עליו, ובמקרה צורך לשקול הוצאה מהצהרון, אם יש צורך ואפשרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והמשך שאלה

    אמא
    19/12/2009

    תודה לך סמדר. אני אכן מנסה לטפל בעניין הצהרון ודברים לאט לאט משתפרים אך בינתיים מה לעשות כאשר הוא מרטיב. האם לומר משהו, להתעלם.
    האם להזכיר לו לעשות פיפי? לעיתים אני רואה שהוא צריך ומזכירה לו אך אני מרגישה שזה הופך להיות מאין מאבק כוחות, כאילו אני לוחצת עליו לעשות פיפי. אני רוצה שזה יחזור להיות שלו. חשבתי גם לעשות תכנית חיזוקים. בקיצחר אני מתלבטת כי הוא עוד לא במקום שקט ויציב מבחינת הלו"ז שלו אך אני יודעת שצפויים עוד שינויים בחודשים הקרובים (אח חדש, נסיעה ארוכה של בעלי) כך שכל הזמן יהיו לחצים. מה את חושבת? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום אמא,
    את צודקת במאה אחוז שזה צריך להיות שלו. לכן צריך להפסיק להיאבק בו, הוא לא צריך שיזכירו לו לעשות פיפי, הוא כבר רכש את היכולת, אז לשם מה?
    זה גם נכון שתמיד יהיו לחצים. חלק מהלחצים צריך ואפשר למנוע, וחלק אי אפשר וצריך לעזור לו להכיל. למשל לעזור לו להבין במילים מה קשה לו (אבא נסע ואנחנו מתגעגעים, אולי נכין לו ציור, אולי נדבר איתו בסקייפ וכו').
    בסוף כולם נגמלים, זה הרי גם יהיה עבורו לא נעים ומבייש בשלב כלשהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא נגמל
    שחר
    19/12/2009

    בנינו בן השלוש כבר בלי חיתול כמעט שנה עדיין יש ימים שבורח לו קקי ופיפי גם בגן וגם בבית. ניסינו ה כ ל גם פרסים, מדבקות וכו' גם התעלמות (אם עושה מחליפים בלי לדבר על הנושא) וגם התעצבנות וכעס (במקרים בהם עשה ברצף 5!!! פעמים ויותר) אנחנו קצת חסרי אונים.... ולא יודעים כיצד לנהוג .הגננת משתפת פעולה אך נראה שגם היא לא יודעת מה לעשות... אשמח לעצה מועילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא נגמל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא נגמל

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום שחר,
    זה טבעי שיש פספוסים בגיל הזה עדיין. חשוב לא להילחץ. יכול להיות שבימים שיותר קשה לו מכל מיני סיבות ריגישיות גם בורח לו יותר. כדאי להתייחס לקושי הריגשי (אולי קיבל פחות תשומת לב, אולי לא הרגיש טוב, אולי רוצה יותר פינוק והתייחסות של תינוק). בסופו של דבר כולם נגמלים, גם לו בעצמו זה יתחיל להיות לא נעים בשלב מסויים, את היכולת הפיזיולוגית הוא רכש, כך שאין טעם לדאוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתיים מסרב ללכת לישון
    ז'אנה יגאלי
    18/12/2009

    שלום רב, אני אמא לילד בן שנתיים וחודש. בני - ילד מקסים, שמח, חייכן. הוא אהוב ע"י כולם. אי-אפשר לעבור עלידו בלי לחייך או בלי לשים לב. הוא "זמר" ורקדן ופשוט ילד מקסים. מאוד כייף לשחק אתו בכל משחק: הוא ילד חכם ולומד דברים מהר. הוא עדיין לא מבקר במעון, אלא נמצא עם המטפלת שבאה אלינו הביתה. ופעם בשבוע עם אמא שלי. יש לו סדר יום קבוע. בחצי שנה אחרונה שמתי לב שמה שמסדר וקורה באופן רגיל עם המטפלת ועם אמי - אתי (בימים החופשיים שלי) - פחות טוב: הוא כנראה יותר בודק אותי ואז מרשה לעצמו התנהגויות אחרות אתם התמודדתי די טוב. בשבוע אחרון פתאום הודיע שהוא לא רוצה לישון בצהריים, למרות שנראעייף ושפשף את עייניו. (כשעד אז היה נרדם לבד כבר כחצי שנה - מאז שגמלתי אותו מהנקה - והיה נרדם עם קצת מיים או תה קמומיל חלש ללא סוכר). שום הצעות שלי: שאשב לידו, שאקרא לו קצת בספר וכו' לא עזרו. בעצם, הסכים שאקרא לו אבל רק כדי למשוך זמן ולא לישון. בקש בבכי מר לצאת מחדרו וללכת לסלון כדי לשחק שם או לראות דיסק אהוב בטלויזיה. למחורת הייתה אתו המטפלת - הוא נרדם ללא בעיה. גם כשהיה עם אמי - לא סרב לישון. ושוב כשאני נשארתי אתו, כמו תמיד נסיתי לחזור יחד אתו על סדר הפעילויות: עכשיו אוכלים צהריים, אחר-כך נעשה מקלחת, ואז... הוא משלים: לישון".אך מיד אחרי האוכל הוא מודיע: "לישון - לא", מבקש טלוויזיה. היום אמרתי לו שהוא יכול לראות טלוויזיה, אך אני עייפה והולכת לנוח. אבא שלו היה אתו. אבל הוא לא הסכים בכך ושוב התחיל לצרוח, לבעוט, נסה "לשבור" את הדלת חדרי שבעלי נעל. בסופו של דבר - קמתי, אבל אמרתי לו שהוא גורם לי לא לשחק אתו. הוא בשלב מסויים נרדם מול טלוויזיה... בערב יש טקס דומה, רק אז אני לא מסכימה להדליק טלוויזיה ולא משחקת אתו בטענה שבלילה לא משחקים ולא רואים טלוויזיה. אתצול ישבנו בחושך בסלון על הספה. עד שנשבר ובקש ללכת לחדרו לישון - ונרדם בכמה דקות לבד....

    הוא נשבר... וגם אנחנו, אמנם זה רק נמשך כשבוע. אני לא חושבת שיש לו פחדים, חרדות או חלומות סיוט, אחרת היה אולי מתעורר בבהלה?! והוא יושן כל הלילה (לרב עד 6 בבוקר, גם כשנרדם מאוחר).

    אם זאת בדיקת הגבולות - אז מהיא הדרך הנכונה להגיב? האם שינת הצהריים באמת חשובה או זה לא הדבר שיש להתעקש עלו? (לדעתי לילד בן שנתיים כן חשוב לישון בצהריים ועובדה שהוא עושה זאת כשהוא לא אתי!)... וחוץ מזה הבעיה קיימת גם בערב!!!

    לפעמים אני חושבת שלא נורא שיבכה, כי הרי אחרת ילמד שע"י בכי הוא יכול לקבל כול דבר ואז יהיה ממש קשה לחזור אחורה?! מצד שני כשהבכי הנוראי נמשך שעה שלמה - אני חוששת לגרום לנזק רגשי אחר!! האם יש צורך בהתערבות חיצוניתמקצועית?

    אשמח לקבל עצה. תודה, ז'אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתיים

    סמדר ריינר
    18/12/2009

    שלום ז'אנה,
    נשמע לי שאכן אתם צריכים להיות יותר החלטיים. אם לא חשוב לכם שיישן בצהריים, אז לעזוב את זה. אם כן חשוב לכם, אז להיות עקביים. משהו אצלכם מקרין חולשה, אם הילד הגיע עד לחדרך והפריע לך למרות שאביו היה איתו - לא ברור איך זה קרה. איך אביו לא תפס אותו והחזיק אותו במקום? זה אכן לא נורא שהוא בוכה כל עוד זה ברור שהו לא בוכה מסיבה אחרת - מרגיש לא טוב, כואב לו משהו, נבהל או נפגע - אז אין שום רע בכך שיבכה, מספר פעמים במשך שעה ארוכה עד שהוא יבין שזה לא עוזר. כל עוד הבכי משתלם לו, אין לו סיבה להפסיק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה עזרה יעוץ...
    סתיו
    18/12/2009

    אני לא ממש יודעת איך להתחיל..
    אני סתיו בת 17 יש לי חברה כשנה וחצי אם לא הבנתם בת זוג.
    להורים בהתחלה היה קשה לקבל את זה.. אבל עכשיו כבר הכל יותר בסדר...
    פוגעת בהורים שלי כל כך ותמיד תמיד אני לא עושה את זה בכוונה כל פעם מה שאני עושה יוצא הפוך לכוונהשרציתי... הקשר עם ההורים כבר על הפנים אם לא הייתי הבת שלהם אמרו שהיו מוותרים עלי..
    אני רוצה להיות קרובה לאמא שלי להרגיש איתה נוח שהיא תרגיש איתי נוח.. אני מרגישה בן אדם נורא
    היא אומרת שאני צבועה ונצלנית אולי היא צודקת? אבל שוב אני אפילו לא יודעת אם זה נכון כי אני לא מתכוונת שככה יצא.. אני לא חושבת לפני המעשים אני חייבת להתחיל לחשוב.. אמא טוענת שהקשר איתה כבר אבוד שפגעתי בה שרמסתי אותה וזה כואב לי... אני לא רוצה שזה יקרה הלוואי הייתי בן אדם חושב.. שמבין את החיים.. אני רוצה שיצא טוב אבל בוחרת בכיוון הלא נכון...
    יש לי חברה, אני לא ישנה אצלה ולא באה אלייה ההורים שלה לא מסכימים לי לבוא והם היו באילת חמישה ימים אז כמובן שניצלנו את הכמה הימים האלה לתנאים יותר נוחים. עכשיו אני יודעת שלהורים שלי קשה עם כל העניינים האלה שאני אשן אצלה אז החלטתי שאני פשוט אלך ולא אגיד להם לכמה ימים.. אז הלכתי דיברנו בטלפון.. פה ושם שידעו איפה אני בכל זאת שאני כן ישנה שם וזה... חזרתי היום ואז התחיל כל הבלאגן שאמא אמרה שפגעתי בה...
    מה הדרך התנהלות הכי טובה ביני לבין חברה שלי לבין ההורים ולחברים בנוסף?
    מאז שאני איתה אני כברבקושי עם חברים המשפחה ירדה למקום יותר נמוך משהייתה מישהו יכול לתת לי יעוץ איך עלי להתנהל יותר נכון גם אם זה יגרום לבעיות עם החברה כי היא תבין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צריכה עזרה יעוץ...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה

    סמדר ריינר
    18/12/2009

    שלום סתיו,
    לא הבנתי במה את מנצלת את ההורים שלך? בזה שיש לך קשר עם בת? או בזה שאת עושה דברים אחרים? תראי ללכת לכמה ימים בלי להודיע זה פוגע. תמיד עדיף להגיד את האמת, אפילו אם היא לא נעימה. אני לא חושבת שבזה שאת חיה לפי הבחירה שלך את מנצלת את ההורים שלך, אבל כן אמורה להיות ישרה איתם. מעבר לזה אני לא יכולה לעזור לך כרגע, כי אני לא מבינה על מה הטענות שלהם נגדך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שואלת פעם שניה תשובה דחוף!
    חגית
    18/12/2009

    הבן שלי בן 4 וקצת ורוצה להיות בת הוא רוצה שקוסם יהפוך אותו לבת
    זקוקה לעזרה מודאגת מאד
    הוא לובש בגדי בנות וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שרוצה להיות בת

    סמדר ריינר
    18/12/2009

    שלום חגית,
    אני מצטערת שאין לי תשובה חד משמעית שתרגיע אותך. מצד אחד זה לא חייב להיות משהו שמעיד על העתיד, הוא קטן וזה יכול לעבור, ומצד שני, זה גם יכול להישאר. בלי להכיר את הילד יותר מקרוב ולהבין ממה זה נובע, אני לא יכולה להבטיח לך שזה משהו שיעבור או שאפשר לשנות אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן רוצה להיות בת

    חגית
    19/12/2009

    האם זו תופעה מוכרת אצל בנים בגיל הזה האם נתקלת בזה כבר ? או שכדאי לי כבר לפנות לפסיכולוג ילדים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שרוצה להיות בת

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום חגית,
    נתקלתי בתופעה, המקרים שבהם נתקלתי היו להם כל מיני סיבות. אני לא חושבת שזו בהכרח תופעה מוכרת במובן שאת מתכוונת שזה קורה ועובר. אבל הניסיון שלי הוא לא בהכרח מייצג סטטיסטית.
    יש פה גם דילמה עד כמה לשדר לילד שלא מרוצים ממנו כמו שהוא.
    אני מבינה שזה מפריע לכם, אבל לא ברור לי אם מעבר לכך יש פה מצוקה של הילד. האם הוא סובל? האם מעבר לזה יש בעיות נוספות? למשל האם יש בעיה בהסתגלות החברתית באופן כללי? האם לועגים לו? האם יש קשיי התנהגות במסגרת או בבית?
    אם לא, ובכל זאת קשה לכם עם זה, אולי כדאי שתפנו אתם קודם כל לאיש מקצוע, שיחליט איתכם לאחר תהליך ההכרות אם לפגוש גם את הילד או להשאיר את הדברים ברמה של הדרכת הורים. עם איש המקצוע תוכלו לפרוש את החרדות והחששות שלכם והוא יוכל לנסות להכיר אתכם ולהעריך האם העזרה שכדאי לתת לכם היא בכיוון של קבלת המציאות או לראות איך עוזרים לילד להשתנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן רוצה להיות בת

    חגית
    19/12/2009

    הילד הוא ילד מקסים מתפתח יפה ואין לו קשיי הסתגלות בחברה. הוא ילד אוהב שמרעיפים עליו המון אהבה בחזרה.
    כתבת לי בסוף ההודעה הקודמת משהו לגבי שינוי האם קיימת בכלל אופציה לשנות תופעה כזו במידה והיא אמיתית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ואוווו!!
    ענת
    18/12/2009

    רק רציתי לחפש דוגמאות לטבלת משמעת ואני כבר שעתיים בערך קוראת את התכנים של הפורום הזה, מדהים במילה אחת כמה עזרה ואוו אין לי מילים מצאתי את המקום המושלם!!
    בקצרה, אני אם חד הורית לילדה מקסימה בת 8, היא ממש מתבגרת לי עכשיו והתקשורת ביננו לא משהו (כך אני חושבת..) היא לא משתפת אותי לא מספרת לי דבר ממהלך היום שלה , אני לעומתה מאד משתפת בעיקר כדי לדרבן אותה לשתף אותי, היא ילדה די מופנמת, אבא שלה ממש לא מעורב בחיים שלה וזה אך ורק מבחירה שלו, אני מצידי ניסיתי להפוך עולם כדי שהוא כן יהיה איתה בקשר..זה מאד מתסכל אותה..
    אני אמנם בקשר עם הפסיכולוגית של בית הספר ואף התחלנו טיפול (למרות שהיא לא רואה שום בעיה בתצפיות שלה עליה) , היא טוענת שהילדה מנסה לגנון עלי בכך שהיא לא משתפת אותי בדברים רעים שקרו לה כדי לא להכביד עלי ולגרום לי "לברוח" ממנה, יש המון הגיון בזה אבל אני מעוניינת לגרום לה לסמוך עלי ממש ושתדע שכל מה שתעשה לא יגרום לי לברוח ממנה..חשוב לי לעבוד על הביטחון העצמי שלה בעיקר בחברה וכמובן להציב לה גבולות ראויים (היא התחילה להתפזר לי קצת לאחרונה).
    הפסיכולוגית מאד המליצה על טבלת משמעת , כבר יש לי אחת ואפילו הסכמתי לביתי לעשות אחת בשבילי כדי למדוד את עצמי יותר , אבל אני מעוניינת לקבל עוד רעיונות, אשמח אם תגיבו!
    גם אם לא, חיזקו ואימצו פורום אדיר!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ואוווו!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיזוקים חיוביים לשיפור התנהגות

    נעמה סבג שמש
    18/12/2009

    ענת אהלן,

    מה הרעיון של הטבלה?

    כדאי לבנות אותה שלא באופן סטנדרטי אלא ע"פי הדברים אותם את רוצה לחזק או לקדם.

    כתבי לנו,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טבלת משמעת

    סמדר ריינר
    18/12/2009

    שלום ענת,
    תודה רבה על המחמאות:-)
    על בעיות המשמעת עצמן לא פירטת, וגם לא הטבלה שקיבלת מהפסיכולוגית, כך שאני לא יודעת מה להוסיף. אני יכולה רק לומר שאם משתמשים בשיטת חיזוקים, אני מעדיפה חיזוקים חיוביים בלבד. כלומר לא טבלה שמודדת שאת הדברים הלא טובים ונותנת עליהם נקודות, אלא רק דברים כן טובים. תלוי כמובן מה הגדרתן ובמה רציתן לטפל. באופן הזה הילדה מקבלת חיזוק חיובי שמעלה את הדימוי העצמי שלה ולא מוריד אותו ומקבלת מוטיבציה לעשות עוד מההתנהגות הטובה. כשלא מקבלים התייחסות על ההתנהגות הלא טובה, זה גם אמור להוריד את המוטיבציה להשתמש בה.
    מעבר לזה, יכול להיות להיות שילדה כל כך טובה ומופנמת, כשיש לה בעיות משמעת זו דווקא כן הדרך שלה "להכביד" עליך ולתקשר איתך, ואני לא בטוחה שהייתי מנסה כל כך מהר לרסן את זה. עצם הפנייה לטיפול פסיכולוגי והעיסוק בטבלאות ובשיחות יכול ליצור הרגשה אצל הילדה שהיא מקבלת יחס מוגבר דרך מה שלא בסדר ושהיא בכלל לא בסדר. לא שאני נגד הדברים האלה, אבל כדאי שהעיסוק בהם יהיה בפרופורציה, ושרוב הזמן ביחד יוקדש לפשוט להיות ביחד, בלי חרדה אם היא משתפת מספיק, או מתפזרת יותר מדי, פשוט להיות איתה וליהנות ביחד בלי להיות מוטרדים יותר מדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן בת
    חגית
    17/12/2009

    הילד שלי בן 4 וקצת והוא כל הזמן רוצה להיות בת, הוא לובש את הבגדים של האחיות שלו ושם מטפחת כמו שיער עם קוקיה ונועל נעלי בנות ומבקש שקוסם יהפוך אותו מבן לבת, אנו ממש מודאגים בעניין האם יש פתרון? מישהו מכיר תופעה מסוג הזה? האם זה נעלם עם הזמן? או שזה סימן לבאות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן בת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן בת

    ליאת גרוס
    21/12/2009

    שלום חגית
    בגיל זה עוד קשה לאמר אם זה מצביע על נטייה כלשהיא או לא. מאד ייתכן שלא ושיום אחד זה פשוט יעבור. בגיל זה הוא רק מתחיל לגבש זהות ג'נדריאלית ורצון להשתייך לבני המין השני אינו נדיר( אם כי קורה יותר אצל בנות).
    בכל מקרה, אין מה לדאוג מעכשיו. העבירו לו מסר שזה בסדר לשחק קצת ב"בנות" בבית אבל לא מקובל בחוץ .במקביל אפשר לנסות לעניין אותו בדברים של בנים. אולי ללכת עם אבא לכדורגל או לעזור לו להרכיב משהו.
    במקביל תיזהרו לא לשדר דחייה קשה או ביטול של רצונותיו...
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שבע לאחרונה פתאום נצמד אליי
    שרית
    17/12/2009

    שלום,

    לאחרונה בני בן השבע (חגג שבע לפני כחודש)רוצה אותי סביבו כל הזמן. ילד שהיה תמיד עצמאי ולא הפריע לו אף פעם שיצאתי מהבית, הלך לחוגים בחופשיות. פתאום רוצה לדעת שאני אחכה לו מחוץ לחוג בדיוק כשמסתיים. כשהייתה לו יום הולדת לפני כחודש נדבק אליי ואפילו דרש שאחזיק לו יד (כשבעבר בימי הולדת לא ראה אותי אפילו). לפני כמה חודשים החל להתקלח לבד עכשיו מבקש ממני לקלח אותו ואפילו להיות איתו כשמצחצח שיניים לפעמים. הצורך שלו הוא ספציפי לגביי בלבד. אתמול התכוננתי ללכת בערב למקום כלשהו והוא פרץ בבכי מר שרוצה להצטרף אליי ולא רוצה להשאר בבית עם אבא.
    מאוד הדאיג אותי צורת ההתפרצות שלו. הוא לא ביקש שלא אלך אלה הדגיש כי רוצה להיות איתי.
    הוא ילד מאוד חברותי ואהוד מאוד בבי"הס. יש לו קשיים בלימודים. יש לו גם חלומות מפחידים בלילות מידי פעם. אני לא יודעת מה עובר עליו? תוהה אם עבר עליו משהו. לא מצליחה להוציא ממנו. האם זה קשור לכיתה א'? ולחץ בביה"ס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שבע שנצמד

    סמדר ריינר
    17/12/2009

    שלום שרית,
    הכל יכול להיות. זה נשמע לי קצת חריג לגבי לחץ בלימודים וכיתה א'. אולי כדאי לשאול אותו אם קרה לו משהו שהוא פוחד לספר ואם מישהו פגע בו. אם זה לא עובר ואת עדיין לא מצליחה להבין מה קורה אולי כדאי לפנות לטיפול, כי זה נשמע קצת קיצוני ופתאומי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת חיתולים קשה....
    דנה
    16/12/2009

    שלום רב,
    בתי בת שנתיים. ילדה מקסימה, חכמה, בוגרת מאוד. לפני חמישה שבועות (בערך) התחלנו לגמול אותה מחיתולים. ההתחלה היתה ממש טובה וכבר הגענו למצב של פספוס אחד ביום של פיפי בממוצע ובלי פספוסי קקי.
    רצוי לציין כי היא סובלת מזיהומים בדרכי השתן (הנושא בבדיקה ובמעקב רופא) וזו גם אחת הסיבות שגמלנו אותה לנסות למנוע זיהומים עקב הדבקה עצמית.....
    לאחר כשבועיים כאמור, נאלצנו לעשות בדיקת שתן + קטטר ומכאן והלאה כל העניין התדרדר לגמרי.
    כרגע אנחנו במצב של 2-3 פספוסים ביום. קקי עושה כמעט כל הזמן במכנסיים (דווקא בגן היא מצליחה לעשות קקי בסיר אבל בבית לא)...
    בכל מקרה, זה ממש קשה, לפעמים היא מוכנה לשבת על הסיר ולנסות, לפעמים גם כשאני יודעת בוודאות שיש לה היא אומרת שאין ולא מוכנה לנסות ואחכ בורח לה.... לפעמים היא אומרת בזמן ולפעמים לא.... אין עקביות....
    אני כבר מיואשת... לא חשבתי שזה יהיה ככ קשה, ובטח כשאני ממש לא רואה שום התקדמות.
    דווקא בגן אחוזי ההצלחה שלה גבוהים מבבית.
    מה לעשות? לפתות בפרסים? אולי שווה להחזיר את החיתולים לאיזה חצי שנה ולנסות שוב בעוד חצי שנה? אני ממש לא יודעת. ולצערי הרב הייאוש מתחיל לחלחל גם לתגובות שלי אליה כשהיא מפספסת...
    אשמח לכל עזרה / עצה בנושא.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילת חיתולים קשה....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת חיתולים קשה

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום דנה,
    מעניין מה שונה בין הבית לגן. יכול להיות שמה ששונה הוא שבגן פחות לחוצים. אם זה באמת ההבדל, הייתי מניחה לה. לא בהכרח הייתי מחזירה לטיטול לכרגע, אבל נותנת לה לפספס כשזה קורה בלי לחץ. אפשר להציע פרסים אבל להיזהר לא להלחיץ. צריך לזכור שההתדרדרות קרתה אחרי הבדיקה עם הקטטר שזו בדיקה חודרנית, וכל עניין הגמילה הוא גם חודרני, ויכול היות שלילדה יש תחושה שיותר מדי נכנסים לה לאיזורים האינטימיים שלה, וזה מעורר אצלה התנגדות. מפה הייתי מציעה להוריד לחץ. אפשר לתת פרסים כל פעם שלא מתפספס אבל להשתדל לא לייצר יותר מדי רעש ודרמה סביב העניין ולעזור לה להחזיר לעצמה את הפרטיות של הגוף שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ושאלה נוספת

    דנה
    16/12/2009

    אני חושבת שאת צודקת. לצערי הרב כמה שאני משתדלת לא לעשות מזה עניין זה לא ככ הולך לי.
    הלוואי וכל התגובות שלי היו בדיוק כמו שאני רוצה אבל זה לא תמיד הולך....
    האמת היא שאני קצת מאוכזבת מעצמי שאני לוקחת את זה ככ קשה....
    בכל מקרה, אני גם לא חושבת שצריך להחזיר לטיטול אבל רציתי לדעת באיזה מצבים כן ממליצים לחזור אחורה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    סמדר ריינר
    17/12/2009

    שלום דנה,
    התגובות של כולנו הן לא תמיד כמו שהיינו רוצים...אף אחד לא מושלם. בכל זאת כדאי לנסות.
    לגבי שאלתך, אני אל חושבת שיש ממש מקרים שממליצים לחזור אחורה. בעיקרון - כל מקרה לגופו. אם כבר, לפעמים יש חזרה חלקית - למשל רק בלילה, או לילדים שפוחדים לשבת על האסלה מלבישים טיטול כשהם מודיעים שיש להם וכו'.
    אני חושבת שבעצם השאלה שלך היא מתי מתייאשים ומרפים לגמרי. אולי אין לך כח להחזיק יותר את המתח. כרגע נראה לך שהברירה היא או להצליח בצורה מושלמת או לוותר לגמרי, לעזוב את זה ולנוח. אין שום דבר באמצע.
    אולי תנסי לחשוב על כל העניין לא כמו סוג של מבחן שחייבים להצליח בו או לעמוד בו, אלא סוג של התנסות, שאת חלק ממנה את לא אחראית עליה לבד (יש אבא בתמונה?) מה שיקרה יקרה, בסופו של דבר הילדה שלך תגדל ותראה בעצמה שזה לא נעים, היא הרי לא תישאר בלתי גמולה לנצח. כולם נגמלים בסוף, מה כבר יכול לקרות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה עם חרדות
    משה
    16/12/2009

    בתי בת ה-9 סובלת מזה כארבעה חודשים מחרדות. לטענתה עולות לה מדי פעם מחשבות על כך שהיא פוגעת בעצמה. חשוב לציין שהיא אינה בדיכאון, פעילה מאוד ומוקפת חברים. התפרצויות החרדה האלה מופיעות בדרך כלל לפני השינה ומסתיימות לאחר שיחת הרגעה איתי או עם אשתי.
    אנו מתלבטים האם יש מקום לקחת אותה לטיפול מקצועי או שזו תופעה שתעבור לבד עם הזמן.

    אודה על תשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה עם חרדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום משה,
    עצם העובדה ששיחת ההרגעה לפני השינה עוזרת, היא סימן טוב. יחד עם זאת משהו כן מטריד את הילדה, ושווה לברר יותר במה מדובר. מה זאת אומרת מחשבות על כך שהיא פוגעת בעצמה? איך היא פוגעת בעצמה בדיוק? האם זה סוג של תחושת אשמה לגבי משהו שהיא כבר עתה ויכול לקלקל לה? האם זה מחשבות לגבי משהו שהיא תעשה ולא תוכל לשלוט בו? כדאי לברר את זה. כמו כן כדאי לחשוב האם יש משהו שקרה ב-4 החודשים האחרונים? האם נולד אח, האם עברה בית ספר? האם התחלפה מורה? האם עברתם דירה? יותר פרטים יוכלו לסייע להבין את מצב ומה נדרש כדי שהחרדות יעברו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גלוי מיני
    קרן
    16/12/2009

    שלום, ראשית-מבורחת עבודתכם! ולשאלה: יש לי 2 ילדים ילדה בת 10 וילד בן 6, ילדתי בת ה10 מאוד נבונה ובגרותית, היום קבלתי טלפון מבוהל ממנה עם בקשה לעזרה למחוק היסטוריית אתרים באינטרנט כששאלתי אותה מה קרה היא החלה לבכות ולאחר שיכנועים עדינים מצידי אמרה לי שמתוך סקרנות היא נכנסה לאתר מיני ...אחרי שהתאוששתי מההלם הסברתי לה שזה טבעי ולא קרה כלום כדיי לא להבהיל אותה אבל בתוך תוכי הייתי היסטרית ולא הבנתי מה עליי לעשות... לפני שבועיים בערך ראיתי את ניצניי הבגרות אצלה וקניתי לה ספר על התפתחות גוף האשה (הוא כלל לא עניין אותה )אבל לזה לא ציפיתי.. מה עלי לעשות ?האם לשוחח איתה?האם להעביר את זה ללא משמעות? אני אובדת עצות...
    אשמח לעזרה קרן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גלוי מיני

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גילוי מיני

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום קרן,
    קודם כל תגובתך הראושנית הייתה טובה. הילדה מבוהלת כי באתרים פורנוגרפיים היא אולי נחשפה לחומר שהבהיל אותה. לכן כדאי לדבר איתה על מה שראתה. אפשר להגיד לה שאם יש לה שאלות בנושא היא יכולה לשואל אותך, ושמה שרואים באתרים פורנוגרפיים לא אמור לייצג יחסים בין גבר לאשה. כמובן אין צורך לנזוף בה אלא רק להרגיע אותה ולהציע אינפורמציה חלופית, מתאימה לגילה.
    מעבר לזה, כדאי ורצוי לחסום אתרים כאלה, אם ניתן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא יוצא מהבית
    לילך
    16/12/2009

    שלום רב

    בני בן ארבע וחצי, מסתדר בגן אך לא מעונין לצאת מהבית , אתמול לקחתי אותו לגימבורי הוא שמח אך אחרי מספר דקות ביקש ללכת הביתה בטענה שהאיש אינו מרשה לו לקפוץ על המתקנים המתנפחים, אך האיש אינו אמר לו דבר וככשאלתי את בני למה הוא אמר שאסור לילדים כמותו לקפוץ והוא לא צריך לסבול, ניסיתי לתחקר רותו למה הכוונה אך ללא הואיל, בכלל בני לא מעונין לצאת מהבית לשום פעילות כמו חוגים , חברים ועוד אינני יודעת מה לעשות האם זה אופייני לגיל?

    ודבר נוסף בני כל הזמן שואל האם אני אוהבת אותו, ואני אמא שמחבקת ומנשקת כל היום.
    תודה מאמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שלא יוצא מהבית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שלא יוצא מהבית

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום לילך,
    לשאלתך התשובה היא לא, זה לא דבר שאופייני לגיל. נסי לברר עם בנך האם יש לו פחדים כלשהם שקשורים לחוסר רצונו לצאת מהבית. האם הוא פוחד שמשהו יקרה (פוחד לקפוץ, פוחד להיות לא צמוד אלייך, פוחד שמישהו יכעס עליו או משהו אחר, או כולם ביחד...)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה
    ר.י
    15/12/2009

    בני בן ה-3 נולד למסגרת חד הורית,דהיינו התגרשתי שהייתי בהריון.בגיל שנה וחצי האב ניתק קשר למשך חצי שנה ולאחר מכן חידש את הקשר.
    מגיל שנתיים לערך,האב ניהל קשר מסויים עם בני כשלפני שבועיים נעלם שוב,עקב היותו עציר נכון להיום וצפוי למאסר של מספר שנים.מלפני שבועיים שניתק שוב הקשר,הילד לא שאל אודותיו כלל (אגב,עד נכון לאותו הרגע,התעקש הילד לקרוא לו בשמו הפרטי)ולא התעניין בו.
    לאמר לו פרטים כאלה ואחרים (בין אם שקר ובין אם אמת,לא רלוונטי כלל מכיוון שאינו שואל לגביו).
    לי נראה שזה המצב האידיאלי בעבורו נכון להיום,עד לכשיגדל וישאל ואז אהיה חכמה יותר לגבי המצב.ארצה את דעתך המקצועית.
    בתודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה

    סמדר ריינר
    15/12/2009

    שלום ר.י.
    אכן דילמה. נראה לי שזהו מצב שצריך לחשוב עליו די זמן ולא להחליט מהר ומייד מה עושים. אני מניחה שאת גם כועסת על האבא וחושבת, אולי במידה מסויימת של צדק שלא מגיע לו בכלל שהבן שלו ישאל עליו וידע עליו. ואולי את גם לא רוצה לחשוף את הבן לאכזבות נוספות מצד אביו, אול עדיף שישכח ממנו ולא יתאכזב יותר. אני יכולה לנסות לסייע לך דרך העלאת נקודות נוספות לחשיבה.
    שאלה ראשונה שעולה אצלי היא מדוע הילד לא שואל? האם זה בגלל שלא חשוב לו להבין מה קרה לאבא שלו? האם הוא לא שם לב שיש ילדים שאבא שלהם נמצא איתם ואבא שלו לא? הוא לא שם לב שאבא שלו היה בחיים שלו ויצא? או שהוא מרגיש שזהו נושא רגיש (גם אם את לא אומרת זאת יכול להיות שהוא חש בכך גם בלי שאת מתכוונת) ולכן הוא נזהר מלגעת בזה, לא רוצה להעציב אותך או להיות עד לתחושות לא כל כך נעימות שעולות אצלך כשנושא אבא שלו עולה. אם זה כך, הרי שבפנים הוא חייב לתת לעצמו הסבר כלשהו על מה שקורה, למשל שאבא שלו לא אוהב אותו ולכן עוזב אותו בלי להגיד, למשל שאם אבא שלו לא אוהב אותו אולי הוא אשם בזה (וכאן לא משנה כמה את אמא מסורה ואוהבת ואומרת לו עשרות פעמים ביום כמה הוא אהוב ונפלא, מבחינתו יש אבא שאולי לא חושב כך ואולי יש לזה סיבה).
    יכול להיות גם שהוא יודע יותר ממה שאת חושבת על האמת, אולי הוא שמע שיחות טלפון שלך או כשאת שוחחת עם אנשים אחרים על המצב וחשבת שהוא ישן או עסוק במשחק. מנסיוני הורים תמיד מופתעים לדעת שהילדים שלהם יודעים זמן רב משהו שהם נורא ניסו לשמור בסוד. טיפלתי פעם בילד שאביו ריצה מאסר על רצח, והאם לא סיפרה לו מדוע אביו בכלא למרות שמקרה היה בעיתונים והוא שמע על כך בשכונה מספר פעמים. במצב כזה הילד יודע משהו, אבל הוא לא יכול לדבר על כך כי אמא משדרת שזה נושא לא אומרים בו הכל וכך הילד נשאר עם מידע מאוד מכאיב לבד.
    מה שאני ממליצה הוא שקודם תנסי לעשות עבודת עיבוד עם עצמך, לבד או בעזרת ייעוץ מקצועי, לגבי מה את מרגישה לגבי כל הסיפור כולל הכעס על האבא והעצב שלך על כך שזהו אביו של הילד שלך, אחר כך יהיה לך יותר קל לעשות את ההפרדות ולהחליט מה לספר לילד ומתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד בנושא

    גוחה
    15/12/2009

    היי,סמדר ותודה על התשובה המפורטת בעניין,אך ניכר שאינך מעורבת לפרטי פרטים.
    אני חשה שהינך נוברת בעניין מדוע הוא לא שואל עליו,האם שמע על הנושא דרך שיחות טלפון שלי וכו'.
    אז ככה העניין הוא כזה,נהגתי בחיסיון מוחלט לגבי מקרה זה,אז כך שאין סיכוי ששמע ממני או מהסובבים דבר.הדבר היחידי שהעמדתי כנר לרגליי,הוא שחלילה הנושא לא יפגע בדימויו העצמי של הילד,שאבא שלו יושב בכלא,או חלילה יפגע בגיבוש זהותו,בדימיו מול החברה וכו'.כנראה שהילד,עפ"י התרשמותי העמוקה,פיתח אסטרטגיה מסויימת לגבי הדמות.בואי לא נשכח שאינו גידל אותו יום אחד בחייו,שלא היה דמות קבועה בחייו,כשניתק קשר בעבר.וכשחזר לנופו,כנראה בני ראה בו כדמות שבאה ותמיד יכולה להיעלם מחייו,מבלי שייפגע.
    התרשמתי לאורך כל התקופה (עד כמה שהייתה) של הקשר ביניהם,שהילד רואה בו סוג של ליצן (כי ככה הציג עצמו בפניו-לא אפרט) ,והילד השתמש בו לאינטרסים הפרטיים שלו,זיהה בו מעין דמות שלא מציבה גבולות כלל וניצל את המעמד (הערתי לו מס' פעמים,כשהיינו לבד שאני חושבת שאינו נוהג כשורה מול הילד וכמו שהוא בונה את מהות מערכת היחסים ביניהם,ככה יזכה להערכה או לא.תשובתו הייתה "כל חיי אהיה הפיליפינית שלו".דיברתי מס' פעמים על ליבו של הגרוש שלי והסברתי לו שעבודתו,בכדי לזכות בהערכת הילד,היא קשה פי כמה וכמה,מכיוון שאינו מגדל אותו,אז שיישמר מטעויות צורמות שעושה איתו אין ספור.
    לפני כשנה,כהולם לאופיו הלא צפוי והלא שקול במיוחד,התפרץ עליי בהרמת קול ובתנועות גוף חריגות,דבר שהילד היה ער לו וזה כשלעצמו עשה נזק מסויים.הוא נחרד מהסיטואציה ותרגם את העניין שהוא נתן לי בוקס בבטן ושהוא איש רע וגם אמר לו את זה מס' פעמים בפניו.
    ניסיתי בחצי השנה האחרונה,לעשות מעל ומעבר בכדי שהקשר ביניהם יתהדק,אפילו פתחתי את ביתי בפניו והתייחסתי אליו כאל בן בית,דבר שחשוב היה לי שהילד ייראה וירכוש את אמונו שוב,ניסיתי לתת לעצמי לבטוח בו שוב ולא האמנתי שייעשה עבירה מהסוג הזה,שההשלכות שלה היו ברורות לו לחלוטין.אז איזה מן אבא הוא?אני חשה כי בפעם האחרונה שהושטתי לו את עלה הזית,פשוט לא העריך את ההזדמנות היקרה ואם להיות בוטה,אז "ירק לנו בפרצוף".
    כשהיה לוקח את הילד במסגרת הסדרי הראייה,אחרי שעה וחצי בני היה מתקשר שהוא רוצה הביתה,לאמא.ואני הגדלתי ראש והייתי מצטרפת איתם למפגשים,גם כשזה על חשבון זמני היקר וגם הייתי יוזמת מפגשים,שהיו מעבר להסדרי הראייה,רק בכדי להציג בפני הילד תמונה פסטורלית ואידיאלית.הנחתי שאני צריכה לעזור לילד להתרגל לנוכחותו ומן הסתם אני הגורם הכי טיבעי בסיפור.
    כל הסובבים,המכירים את הסיפור היטב,ממליצים לנתק קשר טוטאלית,אדרבא כשהילד לא מתעניין בו,"למה לך להעיר את המתים ולהערים על הילד שקר שיחיה לצילו,שלא לדבר על לספר לו חלילה על מקום הימצאו".
    עד היום הילד לא רקם שום קשר סנטימנטלי עם משפחתו,כך שגם להיות בקשר איתם,אני לא רואה שום צורך.
    אנא סמדר,את תגובתך בשנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד בנושא

    סמדר ריינר
    15/12/2009

    שלום ר.י,
    נוגעת ללב המסכת הקשה שעברת עם הגרוש שלך. ובכל זאת למרות שכולם ממליצים לך לנתק קשר, יש לך התלבטות, אחרת לא היית פונה, מדוע?
    תראי אני לא חושבת שנכון כרגע לנתח איך והאם את צריכה לעודד קשר עם אבי הילד. נראה לי שזה גם לא בשליטתך, האיש בא והולך לפי המגבלות שלו, ואין באפשרותך לשנות אותו. העניין שאני התעכבתי עליו היה קשור לאיזה הסבר נותנים לילד. גם אם נכונים דברייך שהילד לא זיהה אותו כאב ולא קרא לו כך, מגיע לילד הסבר כלשהו, בשלב כלשהו, למה אין לו אבא, או איפה אבא שלו. משהו צריך להסביר לו, והעובדה שהוא לא שואל לא מעידה בהכרח על כך שאין לו שאלה פנימית.
    ואם כבר מסבירים, עדיף שההסבר, גם אם הוא כללי ולא כולל כרגע את כל הפרטים, יהיה כמה שיותר קרוב לאמת כדי שלא תאבדי את אמינותך בעיני הילד בעתיד. יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון שברגע שאת נותנת הסבר כלשהו יבואו שאלות שכדאי שתהיי מוכנה נפשית לענות עליהן.
    מקווה שעזרתי, ואם יש עוד שאלות, אשמח לענות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ר.י
    16/12/2009

    היי סמדר,
    אתייחס ראשית,לשאלתך בפתיח של תגובתך האחרונה.
    מאחר ואני אדם מאד ערכי,אנושי ונכון להיום אני חשה שמוטלת עליי מידת המוסריות והאחריות כאם-מכאן נובעת הדילמה.
    מאידך,אני חשה שזהו המצב האידיאלי,שהילד אינו שואל אודותיו-מצב שחוסך ממני,נכון להיום להתמודד עם עוגמת הנפש של הילד ובנוסף חוסך ממני להערים עליו שקר,כזה או אחר בדבר היעלמות אביו.
    ומכאן באות השאלות,מה כן הייתי מספרת לו,אלמלא היה שואל עליו?
    ומה עליי לספר לו לכשישאל בשלב מאוחר יותר,מיהו אבא שלי?
    כשהאב התקשר מהכלא,שאל האם הילד התעניין בו ואמרתי לא (זאת האמת,עד כמה שהיא כואבת אבל אני רואה בזה,יתרון ענק שאינו מעמיד אותי נכון להיום בפני מה ואיך לאמר),אמר לי תני לדבר איתו,הסברתי לו את המניעים שלי,מדוע לא לתת לו לדבר איתו ואמר לי בנונשלנטיות,ספרי לו שאני בחו"ל.ופה שוב נשאלת השאלה,מדוע לשקר לילד,כשהוא לא שואל לגביו בכלל,מדוע "להעיר את המתים".
    הילד מתנהג כרגיל וחיוני כתמיד.אינני רואה אצלו שום ריגרסיה כזאת או אחרת,אז מכאן אני מסיקה שאינו במשבר מסויים ואינו מפנים את העניין או נובר בו,בינו לבין עצמו.
    אימו של האב,מקלה ראש בהשלכות העניין ושואלת אותי,"אינך מתכוונת לקחת אותו לביקורים בכלא"?
    למה אני צריכה לעשות את זה לילד?למה לגדל אותו בצל טראומה חסרת תקדים?
    לאחר התייעצות עם אנשים הקרובים אליי,הגעתי למסקנה שכרגע,אינני רוצה שום קשר איתו או עם משפחתו ולכשנגיע לזמן השאלות,הילד יהיה בוגר יותר ואז אספר לו את הדבר שהוא הכי קרוב לאמת.
    אני חשה שהאב עשה מעשה חמור,שההשלכות שלו היו ידועות לו מראש.למה לי להקריב את בריאות הנפש של בני,למעשה כ"כ חסר אחריות?
    עד כמה שזה נשמע טעון,הנני מנועה מכעסים אישיים וכל ההתחבטויות שלי ביני לבין עצמי,הן האם הנני נוהגת כשורה?מה לאמר לאב ואיך,בדבר רצוני לניתוק הקשר?מה לאמר לבני לכשישאל אודות זהות אביו וכו'...
    אנא סמדר,תגובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ר.י
    16/12/2009

    היי סמדר,
    אתייחס ראשית,לשאלתך בפתיח של תגובתך האחרונה.
    מאחר ואני אדם מאד ערכי,אנושי ונכון להיום אני חשה שמוטלת עליי מידת המוסריות והאחריות כאם-מכאן נובעת הדילמה.
    מאידך,אני חשה שזהו המצב האידיאלי,שהילד אינו שואל אודותיו-מצב שחוסך ממני,נכון להיום להתמודד עם עוגמת הנפש של הילד ובנוסף חוסך ממני להערים עליו שקר,כזה או אחר בדבר היעלמות אביו.
    ומכאן באות השאלות,מה כן הייתי מספרת לו,אלמלא היה שואל עליו?
    ומה עליי לספר לו לכשישאל בשלב מאוחר יותר,מיהו אבא שלי?
    כשהאב התקשר מהכלא,שאל האם הילד התעניין בו ואמרתי לא (זאת האמת,עד כמה שהיא כואבת אבל אני רואה בזה,יתרון ענק שאינו מעמיד אותי נכון להיום בפני מה ואיך לאמר),אמר לי תני לדבר איתו,הסברתי לו את המניעים שלי,מדוע לא לתת לו לדבר איתו ואמר לי בנונשלנטיות,ספרי לו שאני בחו"ל.ופה שוב נשאלת השאלה,מדוע לשקר לילד,כשהוא לא שואל לגביו בכלל,מדוע "להעיר את המתים".
    הילד מתנהג כרגיל וחיוני כתמיד.אינני רואה אצלו שום ריגרסיה כזאת או אחרת,אז מכאן אני מסיקה שאינו במשבר מסויים ואינו מפנים את העניין או נובר בו,בינו לבין עצמו.
    אימו של האב,מקלה ראש בהשלכות העניין ושואלת אותי,"אינך מתכוונת לקחת אותו לביקורים בכלא"?
    למה אני צריכה לעשות את זה לילד?למה לגדל אותו בצל טראומה חסרת תקדים?
    לאחר התייעצות עם אנשים הקרובים אליי,הגעתי למסקנה שכרגע,אינני רוצה שום קשר איתו או עם משפחתו ולכשנגיע לזמן השאלות,הילד יהיה בוגר יותר ואז אספר לו את הדבר שהוא הכי קרוב לאמת.
    אני חשה שהאב עשה מעשה חמור,שההשלכות שלו היו ידועות לו מראש.למה לי להקריב את בריאות הנפש של בני,למעשה כ"כ חסר אחריות?
    עד כמה שזה נשמע טעון,הנני מנועה מכעסים אישיים וכל ההתחבטויות שלי ביני לבין עצמי,הן האם הנני נוהגת כשורה?מה לאמר לאב ואיך,בדבר רצוני לניתוק הקשר?מה לאמר לבני לכשישאל אודות זהות אביו וכו'...
    אנא סמדר,תגובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ר.י
    16/12/2009

    היי סמדר,
    אתייחס ראשית,לשאלתך בפתיח של תגובתך האחרונה.
    מאחר ואני אדם מאד ערכי,אנושי ונכון להיום אני חשה שמוטלת עליי מידת המוסריות והאחריות כאם-מכאן נובעת הדילמה.
    מאידך,אני חשה שזהו המצב האידיאלי,שהילד אינו שואל אודותיו-מצב שחוסך ממני,נכון להיום להתמודד עם עוגמת הנפש של הילד ובנוסף חוסך ממני להערים עליו שקר,כזה או אחר בדבר היעלמות אביו.
    ומכאן באות השאלות,מה כן הייתי מספרת לו,אלמלא היה שואל עליו?
    ומה עליי לספר לו לכשישאל בשלב מאוחר יותר,מיהו אבא שלי?
    כשהאב התקשר מהכלא,שאל האם הילד התעניין בו ואמרתי לא (זאת האמת,עד כמה שהיא כואבת אבל אני רואה בזה,יתרון ענק שאינו מעמיד אותי נכון להיום בפני מה ואיך לאמר),אמר לי תני לדבר איתו,הסברתי לו את המניעים שלי,מדוע לא לתת לו לדבר איתו ואמר לי בנונשלנטיות,ספרי לו שאני בחו"ל.ופה שוב נשאלת השאלה,מדוע לשקר לילד,כשהוא לא שואל לגביו בכלל,מדוע "להעיר את המתים".
    הילד מתנהג כרגיל וחיוני כתמיד.אינני רואה אצלו שום ריגרסיה כזאת או אחרת,אז מכאן אני מסיקה שאינו במשבר מסויים ואינו מפנים את העניין או נובר בו,בינו לבין עצמו.
    אימו של האב,מקלה ראש בהשלכות העניין ושואלת אותי,"אינך מתכוונת לקחת אותו לביקורים בכלא"?
    למה אני צריכה לעשות את זה לילד?למה לגדל אותו בצל טראומה חסרת תקדים?
    לאחר התייעצות עם אנשים הקרובים אליי,הגעתי למסקנה שכרגע,אינני רוצה שום קשר איתו או עם משפחתו ולכשנגיע לזמן השאלות,הילד יהיה בוגר יותר ואז אספר לו את הדבר שהוא הכי קרוב לאמת.
    אני חשה שהאב עשה מעשה חמור,שההשלכות שלו היו ידועות לו מראש.למה לי להקריב את בריאות הנפש של בני,למעשה כ"כ חסר אחריות?
    עד כמה שזה נשמע טעון,הנני מנועה מכעסים אישיים וכל ההתחבטויות שלי ביני לבין עצמי,הן האם הנני נוהגת כשורה?מה לאמר לאב ואיך,בדבר רצוני לניתוק הקשר?מה לאמר לבני לכשישאל אודות זהות אביו וכו'...
    אנא סמדר,תגובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלכודת

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום ר.י.
    אני בהחלט מתרשמת שההתלבטות שלך קשורה להיותך אדם מוסרי.
    לצערי, הידע והניסיון המקצועי שלי מצביעים על כך שלא כל כך כדאי להאמין לכך שאם ילד לא שואל הוא באמת לא מתעניין.
    אם הייתי מאמינה בכך, אולי הייתי תומכת בגישתך.
    אני לא מכירה את הבן שלך, אבל אני מניחה שילד בן 3 עם אינטילגנציה סבירה שם לב שמשהו חסר בתמונה.
    אם הוא לא שואל, יש לכך סיבה שלא בהכרח קשורה לזה שהכל נראה לו בסדר. ילדים אמורים להיות עם סקרנות. הם שמים לב כשאין אבא בתמונת חייהם, גם אם באופן אישי האיש עצמו לא חסר להם, משהו הם אמורים לשאול. אם מסתכלים על זה כך, את לא מעירה את המתים, המתים נמצאים אצלו בראש או בלב בכל מקרה הוא רק חושש לשאול או לא יודע איך.
    המלכודת היא בזה שמה שלא תעשי, לילד הולך להיות קשה.
    השאלה היא אם זה קשה שהוא יכול לחלוק עם מישהו או קשה שאיתו הוא מתמודד לבד כי לא מדברים על זה. (אפילו שלא אמרת לו שלא מדברים על זה, אבל בעצם זה שאת לא מדברת על זה שאין לו אבא הוא קולט משהו או פשוט לא יודע איך להתחיל לשאול על הנושא הזה).
    לא תוכלי לנצח להתחמק מההתמודדות הקשה שהאיש הזה כפה עלייך. בינתיים אנחנו לא יודעים מה הילד מספר לעצמו בראש שלו, מה הוא יודע ומה הוא לא יודע, ואיזה סלט נוצר שם, ואם זה באמת פחות גרוע מהאמת עצמה.
    אני באמת ממליצה לך בחום לפנות להתייעצות יותר מעמיקה לגבי איך לספר דבר כזה גם אם את לא רוצה לעשות את זה כעת.
    קחי בחשבון שלמרות שאת שומרת על חיסיון, זה יכול להיוודע לילד באופן שהוא לא בשליטתך, ועדיף שהוא ידע על זה ממך ובאופן מסודר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים רלוונטים

    ר.י
    16/12/2009

    היי סמדר,
    אני מתרשמת חד משמעית שהינך מסיקה שהילד אכן מתחבט בינו לבין עצמו,אודות התעלומה ואינו מראה סימנים כלפי חוץ.
    ארחיב ואספר שגם במהלך הזמן שהיה קשר,מעולם הילד לא שאל לגביו,היכן הוא,או שרצה לדבר איתו בטלפון,או התעניין לגביו.
    רק כשבני היה מעוניין לנסוע באוטו שלו (מאד מאד אוהב מכוניות ),היה שואל,"אמא איפה האוטו של x?) אז מכאן שחוסר התעניינותו לגביו היום,אינו מוזר לי.
    אחזור ואדגיש שעד כמה שהתרשמתי ממערכת היחסים ביניהם,היה לי הרושם שבני הציב אותו בנקודה מסויימת לצרכיו האישיים בלבד ולא פיתח אליו שום קשר רגשי,תלותי,זהותי.
    על אף נוכחותו הקצרה בחייו של הילד,הייתי סבורה שעליו לבסס ולבנות את הקשר איתו בצורה שונה,בצורה שבה הילד יירכוש אליו כבוד ואהבה מסויימת שבין אב לבן (למרות שזאת עבודה לא קלה בכלל,עצם העובדה שאינו מגדלו ואינו חלק מסביבתו הטיבעית) .ועם כל מאמציי מהצד להסביר זאת לאביו,לצערי המשיך בטעויותיו הצורמות.מהות הקשר,התבססה על טעויות אין ספור שרק האב היה אחראי להן.
    כך שהילד אינו זיהה בו דמות ערכית ומשמעותית בחייו והנני סמוכה ובטוחה בנושא.
    מה שהכי כואב לי,שהאב התעסק באותם הדברים שבגינם נשפט למאסר והכניס אליו הביתה אנשים מסוכנים ומפוקפקים,בו בזמן שהבן שלנו נמצא אצלו בבית.
    רק לחשוב שיכל לקרות לילד משהו כשהוא נמצא בביתו,או שיכלו לחטוף אותו ככופר מרכבו וכו',מעלה בי דמעות וחוסר אימון באותו אב,שעל אף ההיסטוריה שלו בחיינו,החלטתי שוב להגיש בפניו את עלה הזית לשלום.
    כמה אירוני,שאני מתעסקת בהתלבטויות אלה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרטים רלוונטיים

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום ר.י.
    אני חושבת שאת לא מבינה אותי נכון. אני לא חושבת שהאיש עצמו בהכרח חסר לו או לא חסר לו. אני שאות שאלה הרבה יותר פשוטה. הילד אמור להבין שאמור להיות לו אבא. גם אם הוא לא קשור למי שאת מכנה X. ילד אמור להבין שצריך להיות לו אבא. הוא אמור לשאול על זה. אני לא מסיקה את בגלל פרטים רלוונטיים כאלה או אחרים שלא ידועים לי. כל ילד אמור להיווצר מאבא מסויים, גם אם האבא הוא נוכח, נפטר חס וחלילה או שתפקידו היה תרומת זרע. אם לילד אין שאלה - איפה אבא שלי? האם יש לי אבא? זה מוזר, כי הוא אמור לראות מסביבו שלילדים אחרים יש אבא. שוב , אני מדגישה, זה לא קשור לאיש הספיציפי הזה יכול להיות שהוא בכלל לא מבין אפילו שזה אבא שלו, אולי זה נראה לו סתם דוד, או פיליפינית, או ליצן. עדיין הוא הוא אמור לחפש מי כן אבא שלו. האם היה מישהו כזה? לאן הוא נעלם. העובדה שהשאלה לא עולה היא מוזרה בעיני, ואני לא מקבלת אותה כפשוטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ...

    ר.י
    16/12/2009

    ירדתי לסוף דעתך והבנתי שאת מתכוונת לכך שהילד צריך להתעניין בדמות האב ולאו דווקא בדמות הנ"ל.מעולם לא שאל אותי לגביי אביו,מיהו,מהו וכו'.
    כל עוד שאביו היה בסביבה,טרחתי להסביר לילד שזהו אביו ואפילו הייתי פונה אליו בנוכחות הילד כ"אבא".הילד התעקש לאורך כל הדרך לקרוא לו בשמו הפרטי,גם כשהאב ניסה לתקן אותו.
    מה לפי דעתך יכול להיות ההסבר לכך?
    אני חייבת לציין שמדובר בילד נבון מאד,שער לסביבתו החיצונית ויודע לספר לי על אבא של x ועל אבא של y.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • !

    ר.י
    16/12/2009

    יכול להיות שאבא,מצטייר בעיניי הילד כדבר הרבה יותר קרוב,עפ"י הנורמה שמסביבו.והעניין שהיה שם לזמן כה מוגבל,לא נתנה לילד את התחושה שאכן מדובר ב"אבא שלי".
    יכולה להיות עוד סברה,שהילד כ"כ פגוע מבפנים ולא מאמין בקביעות הדמות,שפיתח לעצמו מגננה מפניו ושם אותו בעמדת "עובר אורח".
    אני בטוחה שמדובר רק בעניין של בשלות מינטלית,עד שיבקש תשובות מפורטות.
    חובה לציין שמדובר בילד בעל דימוי עצמי גבוה במיוחד,בעל ביטחון עצמי וחברתי,מוצלח ומבריק,בעל שמחת חיים ולדעתי מגובש יתר על המידה מילדים בני גילו,שגדלים עם שני הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בשלות מנטלית

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום ר.י.
    דווקא בגלל שמדובר בילד כל כך מבריק ומגובש, זה משונה שהוא עוד לא שאל. בהחלט יכול להיות שהוא קורא לאביו בשם פרטי כיוון שלא מרגיש קרוב אליו. זה לא אומר שלא חסר לו הסבר ולא נראה לו משהו משונה בכך שאין לו אבא שנוכח בחייו.
    תראי, אני מרגישה זה לא נכון שאני אנסה לשכנע אותך שהילד רוצה לדעת ולא שואל. אנחנו יכולות להסכים שאנחנו לא מסכימות:-) ואת תספרי לו מתי שאת תרגישי שזה מתאים גם מבחינתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ר.י
    16/12/2009

    סמדר,אני מודה לך מראש על רצונך העמוק לעזור ולנתח.
    עכשיו אני מגיעה לשורה הסופית,האם את תומכת בי לגביי העניין,שלספר לילד את הדבר שהכי קרוב לאמת בזמן המתאים?
    ובואי נאמר שכהפתעה רבה ישאל אותי בזמן הקרוב לאחר שיתערה בחברת הילדים בגן (מציינת שעד עתה לא שלחתי אותו לגן,אולי בגלל זה השאלה הזאת נחסכה ממנו) מי זה אבא שלו והיכן הוא?מה אז לאמר לו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה...

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    שלום ר.י.
    בהחלט שצריך לספר את הדבר הכי קרוב לאמת בזמן המתאים. איך לעשות את זה זו שאלה מורכבת, היא תלויה בהמון גורמים ואני לא חושבת שזה יהיה נכון להגיד את זה בשתי שורות באינטרנט, אלא רצוי שזה יהיה בייעוץ יותר מעמיק שיאפשר להכיר את כל הסיפור ואותך ואת הנסיבות ואז לבחור ניסוח שיתאים גם לך וגם למה שקרה.
    בגדול אני יכולה לומר לך שאפשר להסביר לילד, לגבי הכלא (הרי יש עוד דברים שצריך להסביר פה), שאביו עשה טעות, ובגלל הטעות הזו הוא צריך להיות בכלא. זה לא אומר שעל כל טעות נכנסים לכלא, אבל יש טעויות שעליהם אנשים מבוגרים בלבד נכנסים לכלא. מעבר לזה אני חושבת שכדאי שתתייעצי פנים אל פנים בהדרכת הורים מסודרת.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המון תודה

    גוחה
    16/12/2009

    סמדר,
    מודה לך מקרב לב על ההתכתבות הנאמנה שטמנה בתוכה,פתיחת אופקים,חידוד נקודות מסויימות ולבסוף ההסכמה שאכן צריך לנקוט בגישת האמת עד כמה שאפשר לעדן אותה,כמובן בזמן הנכון.
    שוב תודה רבה ומאמינה שנשתמע במהלך הזמן :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור ואשמח להתעדכן בהמשך...

    סמדר ריינר
    16/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • !

    ר.י
    16/12/2009

    יכול להיות שאבא,מצטייר בעיניי הילד כדבר הרבה יותר קרוב,עפ"י הנורמה שמסביבו.והעניין שהיה שם לזמן כה מוגבל,לא נתנה לילד את התחושה שאכן מדובר ב"אבא שלי".
    יכולה להיות עוד סברה,שהילד כ"כ פגוע מבפנים ולא מאמין בקביעות הדמות,שפיתח לעצמו מגננה מפניו ושם אותו בעמדת "עובר אורח".
    אני בטוחה שמדובר רק בעניין של בשלות מינטלית,עד שיבקש תשובות מפורטות.
    חובה לציין שמדובר בילד בעל דימוי עצמי גבוה במיוחד,בעל ביטחון עצמי וחברתי,מוצלח ומבריק,בעל שמחת חיים ולדעתי מגובש יתר על המידה מילדים בני גילו,שגדלים עם שני הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום