פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • עדיין ממתינה לתגובה מ 17.11.09 דחוף
    סטפני
    24/11/2009


    שלום ,



    שלום,
    אני אמא לילדה מדהימה בת שנתיים, בוגרת ומבינה בעלת דימיון,אוצר מילים, מטוריקה, הבנה וכו... ברמה גבוהה ומפתיעה. הבעייה היא שאנחנו נפגשים עם ילדים אחרים אם זה בגן או בגינה ואפילו עם בני משפחה קצת רחוקים.. היא ישר מחטיפה, דוחפת, נושכת ומתנהגת בצורה לא נעימה, היא אומנם יודעת ואף מבינה שההתנהגות שלה לא בסדר, מבקשת סליחה, אך אחרי שנייה ממשיכה כאילו לא היה דבר.יש לציין שזה קורה במפגש הראשוני ולאחר זמן שהייה קצר היא מתנהגת יפה אך המקרה יחזור על עצמו אם יקחו לה משהו או אם היא רוצה משהו שיש לילד אחר.. חשוב לציין כי היא ילדה שמספרת, אם הרביצה לילד בגן או בגינה היא אומרת שהיא הרביצה וגם למי ואפילו מפרטת היכן הכאיבה לאותו ילד. האים זה בסדר לילדה בת שנתיים? כיצד מטפלים בתופעה? אודה על תגובתך..

    נ.ב

    יש לציין שהילדה היא להורים גרושים והמפגשים עם האב הם אחת לשבועיים שישי-שבת. מעבר לזה מדבר איתה בטלפון כל יום לפני השינה. והיא מאוד מתגעגעת אליו.



    אם מודאגת..


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שמרביצה

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום סטפני,
    כנראה שלילדה יש קושי בדחיית סיפוקים והיא מקנאה. בסך הכל זה לא מאוד חריג לגילה, אפשר ללוות את מה שהיא מרגישה במילים ולהציע לה פתרונות חלופיים. למשל להגיד - זו בובה נורא יפה, את רוצה גם, אולי אפשר לבקש מהילדה שתיתן לנו לשחק ונחזיר לה. או גם לנו יש בובה יפה בבית אבל היוםבאנו עם הכדור, נשחק איתו ואחר כך נלך לשחק עם הבובה וכו'. לאט לאט אולי היא תוכל לחכות, לקבל תחליפים ולהתמודד עם התחושות שמציפות אותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 9 רגיש ובכיין
    חגית
    24/11/2009

    שלום

    בני ילד בן 9 ומאוד רגיש. בוכה הרבה, נעלב בקלות ורגיש מאוד. גם בבית הספר הוא בוכה די הרבה, לפחות פעם פעמיים ביום לימודים. ברצוני להתייעץ עם איש מקצוע בענין.


    האם יתכן כי פשוט מדובר באופי שלא ניתן לשינוי או שהמצב מחייב טיפול?

    בכל קרה אשמח לקבל המלצות לפסיכולג ילדים באזור בנימינה זכרון יעקב.


    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 9 רגיש ובכיין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד רגיש

    ליאת גרוס
    24/11/2009

    שלום חגית
    רגישות היא אמנם גם דבר מולד אך סביר שבכי יומיומי הוא תוצאה של מצוקה ולא של אופי. בטח בגיל 9. מסיבה זו נראה לי שטיפול הוא הכיוון הנכון. טיפול בהחלט יכול לשפר את המצב.
    אני לא מכירה מישהי מהאזורים שציינת. מכירה מישהי מפרדסיה. אם זה מתאים התקשרי אלי ואתן לך את המספר שלה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוננות כפייתית ילדה בת 8
    מיש
    24/11/2009

    בתי בת 8, נוהגת לשים את ידה בין רגליה ולהתנדנד. בבית זה קורה בעיקר תוך ניסיון להכין שעורי בית. מה שיותר מטריד- הדבר מתרחש גם בכיתה והמורה הפנתה את תשומת ליבי לעניין.שוחחתי עם הילדה, לדבריה לא מסוגלת לשלוט בכך. אין בעיה רפואית או פיזיולוגית. איך להתמודד? למי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוננות כפייתית ילדה בת 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוננות כפייתית

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    כדאי לפנות לטיפול פסיכולוגי פרטי או ציבורי באזור מגוריכם. הילדה במצוקה כלשהי והאוננות היא פיצוי כפי הנראה על חסך ריגשי מסויים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכי לאחר אמבטיה
    אור
    23/11/2009

    שלום
    ביתי בת חודשיים וחצי מאוד נהנת באמבטיה אבל כאשר היא יוצאת מהאמבטיה ואני מנגבת אותה מתחיל בכי שנגרר עד אחרי האכלה.
    הטמפרטורה באמבטיה נעימה. מה אפשר לעשות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בכי לאחר אמבטיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=72 id=link]התפתחות תינוקות[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק את אמא...
    סוזן
    23/11/2009

    היי
    בתי הקטנה והמתוקה בת 5 חודשים. היא מאוד מאוד קשורה אלי ולאחרונה זה מתחזק...במשך היום היא רוצה שאני תמיד אהיה בתווך הראיה שלה (מקסי' היאמוכנה לשמוע אותי אבל לא לזמן רב...) עד לאחרונה אבא שלה היה עושה לה אמבטיה בערב ואח"כ מאכיל אותה (אני לא מניקה) לפני השינה אולם בשבועיים האחרונים היא לא מוכנה בשעות הערב בעיקר כשהיא עייפה שאף אחד יהיה איתה או יאכיל אותה וישכיב אותה לישון מלבדי. אם אני לא בבית אז זה קצת יותר בסדר אבל אם היא רואה אותי או שומעת אותי אז היא בוכה בהיסטריה עד שאני לוקחת אותה (ואז כולה חיוכים...)
    אני נקרעת בין הרצון להעניק לה את מה שהיא צריכה ורוצה שזה אותי לבין הרצון להרגיל אותה לעובדה שבערב גם אבא בבית וגם הוא מטפל בה. (רק רוצה לציין שבעלי החל מעכשיו יתחיל לחזור קצת מאוחר יותר הביתה מהעבודה ולכן אני אקלח אותה בחלק מהימים אבל הוא עדין יכול להשכיב אותה לישון)
    האם היא תתרגל? האם זה נכון להרגיל אותה או שהיא עדיין קטנה מדי בשביל לנסות לחנך אותה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רק את אמא...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוספה קטנה...

    סוזן
    23/11/2009

    בעלי מדגיש שההיסטריה מגיעה בעיקר כשהיא עייפה או צריכה להירגע ממשהו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית אוננות של ילד בן 6
    מירי
    23/11/2009

    מבקשת תשובה לבעיה שמטרידה כבר כמה חודשים, הנכד שלי בן עוד מעט 6 כל פעם ניצמד אלי ולאימו בצורה מאד מינית, משתפשף בנו, נוגע ומלטף. כל תנועה שלו כשצמוד אלי משדר מיניות וקירבה צמודה. אני מאד נבוכה מכך גם לא נעים לי ההרגשה הזאת. כשנישאל למה הוא מתנהג כך.
    תשובתו שזה נעים לו בבולבול. מה עלי לעשות? איך להתנהג?
    אני מנסה להסביר לו לפי הסיפור יעל וגופה, שאין לגעת בצורה חופשית בגוף של אחר, אבל הוא ממשיך.

    תודה מראש להתיחסותכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעית אוננות של ילד בן 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעית אוננות

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום מירי,
    ייתכן שהילד שלכם מחפש חום וקירבה באופן הזה. כדאי להסביר לו שאוננות זה דבר טוב ונעים אבל עושים זאת בפרטיות. במקביל לבדוק כמה התייחסויות אחרות הוא מקבל ממכם, תשומת לב וחום והאם יכול היות שזה חסר לו באמת? אם לא או אם אתם לא מצליחים לפתור את הבעיה יש לפנות לטיפול, זו בעיה שמעידה על מצוקה של הילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה על הבת של בן זוגי
    חיובית
    23/11/2009

    לבן זוגי יש 3 ילדות מנישואין קודמים .
    אני חושבת שיש לבת הקטנה בת ה - 5 בעיה .
    ההורים נפרדו כאשר היתה בת שנה + .
    כל פעם שהיא מגיע אלינו לשבתות אני שמה לב כי היא מאוד עצבנית , היא נושכת את ידה כדי שהיא תבכה , היא הרבה בוכה , יש לה ריפלקס שהיא מעקמת את הפה שלה או שהיא מכניסה את כל כף ידה לפה שלה .
    הבנתי כי היא לא תעלה לכיתה א' כי היא עדיין לא מבושלת ..
    אני לא שומעת אותה מדברת הרבה אך כאשר היא מדברת היא מדברת יפה ומאוד עדין , קטע של ביישנות .
    היא מאוד מחוברת לאחותה הגדולה בת ה - 12 היא כמו אמא בשבילה . דואגת לה והייתי אומרת שהדולה הרבה מפספסת דברים למען אחותה הקטנה היא לא הולכת למקומות מבלי הקטנה .

    מה זה התופעה הזו שלה ?
    למה היא מתנהגת כך ומה הסיבה ?
    אבא שלה נותן לה הרבה חום ואהבה , אך אני מאוד דואגת לילדה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה על הבת של בן זוגי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה עצובה

    ליאת גרוס
    24/11/2009

    שלום לך
    אכן נשמע שקיים משהו שמציק לילדה וגורם לה עצב ועצבים. ייתכן כי הדבר קשור לגירושים של הוריה אך לא בהכרח. יש לי צורך בהרבה נתונים על מנת להציע הצעות פרקטיות. מה שאת יכולה לעשות הוא פשוט לתמוך בה, להתקרב אליה ולתת לה תחושה נוחה.כדאי שהאב ישוחח עם האם ושניהם עם הגננת על מנת להבין טוב יותר את הגורם לעצב ואז למצוא פתרון או טיפול הולם.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נתונים

    חיובית
    24/11/2009

    תודה לגב' גרוס .
    השאלה היא איזה נתונים את צריכה ?
    האמא של הילדה לא תשתף פעולה. למרות זאת אמרתי לבן זוגי ללכת לבד לגננת ולשאול שאלות .
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלומות רעים
    מודאגת
    23/11/2009

    שלום,
    בני בן 4.5 החל לפחד לישון. עד לפני כחודש היה נרדם כל ערב בשעה 20:30.
    היום הוא כל כך מפחד , הוא טוען כי יש לו חלומות רעים, רוצה אור, מפחד מהחושך, "הוא רואה מישהו זר בא" ועוד ועוד.
    בנוסף, בחודש האחרון התחיל לברוח לו פיפי.
    הילד נגמל בגיל שנה וקצת ועד היום לא היתה לו בריחה אחת.
    וגם כל עניין השינה למרות קריאת הסיפור, הליטוף, הדיבור לפני השינה - כלום לא עוזר.
    מה עושים????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלומות רעים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלומות רעים

    ליאת גרוס
    24/11/2009

    שלום למודאגת. קודם כל אל תהיי מודאגת. בגיל זה בדיוק צצים פחדי לילה אצל ילדים רבים. זה עובר וזה נורמלי. כתבתי במדור שאלות נפוצות מספר רעיונות להתמודדות עם פחד ילדים. קראי ואולי תקבלי רעיונות מתאימים. על קצה המזלג הייתי מציעה כאן לנצל את הדמיון המפותח שלו להמציא לא רק את הרעים אלא גם את הטובים. שימוש בסופר מן ליד המיטה שיכול לנצל את הרעים, בניית מלכודת מסדינים ליד המיטה, שינה עם חרב קסמים שמרחיקה חלומות וכו'. במקביל פני לו פנס שיוכל להדליק ולכבות כך תהיה לו שליטה רבה יותר במצב. הצעה נוספת: תקריאי לו ספרים על ילדים המתמודדים עם פחד. למשל איתמר והשד הכחול של גרוסמן. נצלי את הסיפור כדי לחזק גם קצת אותו. תזכירי לו פעמים שפחד והצליח להתגבר. ולא פחות חשוב - לא לתת לו לישון במיטת ההורים...
    אם כלום לא עוזר ניתן לפנות לייעוץ מקצועי.
    בהצלחה
    ליאת גרוס
    מודיעין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך על תגובתך

    מודאגת
    24/11/2009

    אכן קניתי לו את המוביל לגירוש שדים וחלומות רעים.
    ויש לו פנס קטן לצידו.
    ולא! אני לא נותנת לו את האפשרות לנצל הזדמנות זו להכנס למיטתי, לכל אחד המיטה שלו!!
    לפני חודשיים היו לו פחדים ממפלצות והצלחתי להוציא זאת ממנו ע"י כך שדיברנו על כך כי אין מפלצות כפי שאין את כל הבאטמן, סופר מן, ספיידרמן ועוד... כל אלו כולל המפלצות נמצאים אך ורק בסיפורים, אגדות וסרטים. הם לא קיימים באמת.
    וזהו מאז כל מי שמדבר איתו על מפלצות הוא עונה "הם לא קיימות, זה רק בספרים".
    אקח מהמלצותייך ואנסה ל"הוציא" ממנו את הפחדים מחלומות רעים.
    ושוב המון המון תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקלחת - בת 2.9
    אמא מודאגת
    23/11/2009

    שלום,
    בתי בת השנתיים ותשעה חודשים מאז ומתמיד סובלת מאוד רק מהמחשבה על מקלחת, תמיד מלווה בצרחות חזקות מאוד וסירוב עצבני לרעיון המקלחת.
    ניסיתי מלאאאא שיטות לקלח אותה בסירה מתנפחת או בבריכה מתנפחת, ניסיתי להוסיף כיף לחוויה ע"י משחקים צבעים סיפורים, שעות שונות ביום, מים טיפה יותר חמים, או קרירים יותר, בלי לחפוף ראש, וכו' ושום דבר לא עוזר, נראה שלעיתים היא אף סובלת תחושתית ממגע המים אך אני לא סגורה על זה.
    פעם בשבועיים בערך אני מצליחה להעביר את המקלחת בצורה שקטה יחסית וזה גם ע"י שכנועים רבים ואף "שוחדים".
    אני מניחה ששתינו כבר נמצאות במצב טראומתי מכל סיטואצית המקלחת.
    מה עליי לעשות? איך ניתן לשנות את המצב ולהפוך את חוויית האמבטיה ליותר נעימה?
    מקווה שתוכלו לעזור לי...
    תודה -
    אמא מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מקלחת - בת 2.9

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקלחת

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום אמא מודאגת,
    קודם כל אם חוששת שיש משהו תחושתי מדוע לא להלכת לבדוק את זה?
    יכול להיות ששתיכן כבר בחרדה מהסיפור הזה וזה נהיה מעגל עם חיים משל עצמו. אז קודם כל חשוב להירגע. אמבטיה זו חוויה של שינוי בתנאי הגוף בי שלילד יש שליטה. חשוב ללוות את התהליך במילים ולנסות להקל את מעברי הטמפרטורה, להפשיט אותה לאט, להכנס למים לאט, להודיע לה לפני ששוטפים לה את הראש וכו' כדי שתהיה לה שליטה החוויה והמעברים מחום לקור לא יהיו לה קשים מדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה 2.8 לא משתתפת בפעילויות בגן
    חן
    23/11/2009

    שלום רב.
    הבת שלי בת שנתיים ותשעה חודשיים ,מסרבת לשתף פעולה בשיעורי ריתמוסיקה
    בגן,זה אומר שאם המדריכה מחלקת תופים היא לא תיקח תוף בשום פנים ,או כל כלי אחר היא היחידה שלא תיקח את הכלי ותנגן,היא תשב בצד ולא תשתתף.
    אני רוצה לציין שבחצר של הגן יש לה חברים והיא משחקת יפה והיא מאד חברותית.
    לא ברור לי למה הביישנות הזו,גם כשאני לוקחת אותה לחוג דומה היא לא מוכנה לקחת את הכלים שמחלקים.
    אני פוחדת שהיא תשאר ביישנית כי אני ביישנית וזה פגע לי בחיים הביישנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה לא משתתפת

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום חן,
    לא ברור אם זה מביישנות, כי את אומרת שבדברים אחרים היא לא מתביישת, אוי משהו לא נעים לה בשיעור הספציפי אולי העוצמה של הנגינה מלחיצה אותה או שהשיעור לא נעים לה. בכל אופן היא ילדה קטנה מאוד, מותר לה לא לרצות להשתתף במשהו, לא הייתי ממהרת לקבוע קביעות נחרצות על האופי שלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה.

    חן
    24/11/2009

    אני אחכה לראות אם זה משתנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב גוסס
    מיכל
    23/11/2009

    שלום רב!
    יש לי ילדה בת 5 וכלב בן 12. לאחרונה גילו כי לכלב יש גידול ממיר ובימים הקרובים הוא יעבור ניתוח. עקב גילו יש סיכוי לסיבוכים. אם חלילה הוא לא ישרוד את הניתוח, איך להסביר לילדה? זאת תהיה הפעם הראשונה שהיא תצטרך להתמודד עם אובדן. האם לספר שהוא היה זקן /או חולה? האם זה יגרום לה לחרדות מחולי וזקנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כלב גוסס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כלב גוסס

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום מיכל,
    את יכולה לבחור באיזו רמה להסביר. אפשר להסביר שהוא זקן וחולה, אפשר להסביר להוא להולך לנוח "בשמיים" או במקום אחר לפי האמונה שלכם. יכול להיות שזה יגרום לה לחרדות, אבל זה חלק מהחיים, היא הגיעה לגיל שבו מתחילים להבין את נושא המוות וזה אכן גורם לחרדות, אין לך אפשרות להגן כל החיים על הילדה מחרדות בלתי נמנעות. צריך להסביר לה שיש לה ולכם עוד הרבה שנים לחיות (אם השאלה עולה ממנה), והרבה דברים לעשות עד אז.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרחות אצל ילדה בת 5
    שרית
    23/11/2009

    שלום,
    בתי בת 5 , שערה החל לנשור לפני כשלושה שבועות ונוצרו 3 קרחות די גדולות בקצה הקרקפת ,
    בתחילה ניגשנו לרופאת עור , היא טענה שהילדה תולשת לעצמה את השיער (הפרעה נפשית ) ואני שמבלה הרבה שעות איתה לא ראיתי את התופעה וגם בבדיקה בגן , הם לא רואים את התופעה .
    ערכנו בדיקות דם , אך הן יצאו תקינות, רופאת העור טענה שהעור של הקרקפת נקי אך עדיין רשמה טיפול עם בטא קורטן לקרקפת .
    לקבלת חוו"ד שנייה פניתי לרופא המשפחה הקבוע שלנו , והוא אמר שמתוך הנחה שהילדה לא גורמת את זה לעצמה, רוב הסיכויים שמדובר במצב לחץ שגורם לאיבוד השיער וכמו שזה בא ככה זה ייעלם ולקחת בחשבון שזה יקח הרבה זמן.
    שאלתי אם נכון יהיה לגשת לפסיכולוג ילדים והוא אמר שזה יהיה נכון שעוד מקצוען יסתכל עליה.
    בינתיים דיברתי שוב עם הגן לראות אם היא מגלה סימני לחץ /חרדה , אך הגננת טענה שהיא ילדה שלווה , שקטה חברתית מאד , חייכנית, ושמהסתכלות על הציורים שלה היא גם אופטימית , היא מציירת בהרבה צבעים , הרבה ציורי פרחים ואביב.

    שאלתי , האם זה יהיה נבון לחשוף אותה לעוד הסתכלות /טיפול , או פשוט לתת לזמן לעשות את שלו. ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרחות אצל ילדה בת 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרחות אצל ידה בת 4

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום שרית,
    מדובר בתופעה שנקראת טריכוטלומניה, לא ידוע לי על כך שהיא חולפת מעצמה, היא נובעת מחרדות ולחץ, ובהחלט מומלץ לפנות טיפול פסיכולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבן לא רוצה לצאת מהבית- צריכה עזרה!
    ענת
    23/11/2009

    שלום
    יש לי ילד בן 4 - הוא מאוד אוהב להיות בבית. ממש קשה להוציא אותו - גם לסידורים , בעיקר לחברים. הוא מאוד רוצה להיפגש עם חברים אבל רק אצלו בבית. ממש אפשר לראות איך הביטחון שלו יורד כשהוא מחוץ לבית והוא רוצה הביתה (בסופי שבוע זה קצת יותר קל אבל גם צריך שכנועים).החלק הקשה כאן זה שיש לו אח בן שנה וחצי (בעיה מוכרת נוספת - קנאה ומריבות) והקטן רוצה כל הזמן להיות בחוץ ולצאת לטיולים ברחוב.
    בנוסף הוא תמיד צריך להיות בשליטה, לדעת הכל וגם מנסה להחליט מה עושים,מי יושב איפה - איזה נעליים אמא תנעל וכו'. התגובות שלו כשלא מתנהלים לפי בקשתו הן תגובות זעם- החומרה תלויה בעד כמה היה לו חשוב מה שהוא ביקש.. איך להתמודד עם שתי התופעות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום ענת,
    שתי הבעיות שאת מתארת הן בעצם אחת, הילד זקוק לשליטה, ולכן גם לא רוצה צאת מהבית כי זקוק לסביבה המוכרת שלו. חשוב לתת לו במידה מסויימת הרגשה של שליטה על ידי הסברים מפורטים - מה הולך לקרות, לאן אתם הולכים מה יקרה אחרי זה. לנסות, כשהוא רגוע והוא בבית לדבר איתו על הפחדים שלו אם יש. והכי חשוב להוסיף הומור ומשחקיות לאינטאקציות בבית, למשל כשהוא מתעקש על נעליים מסויימות, להתבדח, לשחק איתן - מחבואים החלפות וכו', שהדברים ייהפכו קצת פחות קריטיים ורציניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדויות חברתיות
    דידי
    23/11/2009

    שלום, בני בן שלוש וקצת, חמוד ועדין, התחיל גן חדש השנה עם הרבה ילדים גדולים ממנו בשנה ויותר. ההסתגלות שלו טובה סה"כ (אם כי לקח זמן) ועם בני גילו הולך לו בסדר. אני רואה קושי עם הגדולים ממנו. הם אינם מביעים בו עניין ואף דוחים את נסיונותיו להתחבר. הבעיה היא כי הוא מתעקש, ניגש שוב ושוב אליהם, מנסה להשיג את תשומת ליבם, לעיתים בדיבור תינוקי ורק מחריף את הדחיה שלו אותם.
    היום הוא חזר מהגן נסער וסיפר כי אחד הילדים הגדולים התייחס אליו מגעיל גם בדיבור ("תסתלק מכאן" וכדומה) וגם הרביץ לו. אני אמרתי לבני שאסור לאף אחד להרביץ לו ושאם מרביצים לו, שיגיד "אל תרביץ לי" ואף ירביץ בחזרה. כמובן שהמסר הבסיסי הוא שלא מרביצים אך אם מישהו מרביץ לו, חשוב לי שיגן על עצמו.
    התלבטותי היא כזו, אני מרגישה שהסיטואציה יותר מורכבת, ייתכן שבני "מזמין" את היחס הזה מצד הגדולים בכך שהוא "נדבק" אליהם. מה עלי לעשות? אני גם מתלבטת אם המסר של להרביץ בחזרה הוא הנכון.
    בנוסף, קשה לי מאוד לחשוב שהוא נפגע כך בגן אך מצד שני איני רוצה לעשות דרמה מהתמודדויות שהן טבעיות והכרחיות להתפתחותו ולכן אני מתלבטת כמה לדבר איתו על זה/ עם הגננת, ועד כמה לתת לו להתמודד בתקוה שהוא ימשיך לספר לי אם קורה משהו משמעותי.
    אשמח לשמוע עצות, מחשבות, תודה, דידי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדויות חברתיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדויות חברתיות

    סמדר ריינר
    23/11/2009

    שלום דידי,
    לא נראה לי שלילד שלך יש בעיה, זה קורה שגדוים לא רוצים לשחק עם קטנים. הוא מתעקש כיהוא לא מאבד תקווה וזה גם מראה על הכוחות שלו. הדבר היחיד שהייתי משנה בהתייחסות שלך הוא שכאשר מרביץ לו מישהו גדול ממנו זו לא נראית לי עצה נבונה להרביץ בחזרה, אלא לפנות לגננת. אפשר גם להסביר ו שהילדים האלה גדולים והם רוצים לשחק עם ילדים בגילם, וגם הוא יכול לשחק עם ילדים בגילו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שלוש וחצי
    ויקי ()
    22/11/2009

    שלום יש לי ילדה בת שלוש וחצי מאוד חכמה ומפונקת .
    יש לה התקפי זעם ובכי איומים אם היא מתחילה לבכות בגלל שאמרתי לה לא על משהו כלום לא עוצר בעדה.. ניסיתי לדבר איתה היא לא מקשיבה ניסיתי להעניש לא אכפת לה היא דוחפת ובורחת ולא מקשיבה ביכלל ניסיתי לחבק אז היא התחילה להרביץ כל דבר גורם לה לצעוק יותר חזק .
    ניסינו לא להיתייחס היא פשוט בוכה ללא הפסקה עד שבאים אליה והיא מקבלת את מה שרצתה .
    זה קורה כימעט כל יום ויכול לקרות גם כמה פעמים ביום .
    לי ולאביה היו הרבה חילוקי דעות בגידול הילדה הוא היה מפנק ונותן לה הכול העיקר שלא תצרח ותבכה ואני מתעקשת שלא וניסיתי להסביר למה לא ! יצר מצב שאני הרעה ואבא הטוב וגרם לריחוק ביני לבין הילדה .
    והיום שנינו עייפים ומתוסכלים מהמצב כלום לא עוזר אני לא יודעת מה לעשות כדי שהיא תפסיק להתנהג ככה זה פשוט בלתי ניסבל . אני לא יודעת למי לפנות , מה אפשר לעשות עם ההיתנהגות שלה .
    אני יודעת שעשינו טעות אבל איך מתקנים איך ? מחזירים את הסמכות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת שלוש וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 וחצי

    סמדר ריינר
    23/11/2009

    שלום ויקי,
    נראה לי שאת יודעת את התשובה, קודם כל צריך להגיע להסכמה ביניכם, אחרת לא תצליחו. אחרי שתגיעו להסכמה תצטרכו לסבול תקופה קשה מאוד של התנגדות, חשוב לא להישבר, אלא שהילדה תתעייף לפניכם. יהיה בכי ועצבים כמה ימים וזה יעבור. אבל אם תישברו, תצטרכו להתחיל הכל מהתחלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום