פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חילוקי דעות בחינוך ילדים
    חנן
    14/11/2009

    שלום.
    אני נשוי +ילד בן 14 ורציתי לשאול מה ניתן לעשות כאשר יש חילוקי דעות קשים בגישת החינוך של הילד ביני ובין אשתי .
    אשתי מפנקת את הילד ולא שמה לו גבולות כאשר אני להפך , לדעתי גישתה גורמת ותגרום נזק לילד ואנו רואים זאת כבר היום .
    הלכנו להרצאות ויועצים אבל לא הצלחנו למצוא את שביל הזהב ויש לנו מריבות וחיכוכים בנושא זה בינינו והילד כמובן מנצל זאת .
    אשתי טוענת שגישתה היא הנכונה למרות שנאמר לה בכל מיני מצבים כי היא טועה ויש דרכים אחרות וחייבים לשים גבולות ולעמוד עליהם אבל היא לא מצליחה לשלוט בגבולות כי היא פועלת מהרגש ולא מהסכל כנ"ל היא לא לומדת מהשגיאות שהיא עושה ומשנה את דרכה בהמשך ולצערי היא נופלת לשם עוד ועוד .
    איך ניתן לשנות את גישתה של אשתי ולהאיר לה את הדרך שתבין שהיא גורמת לנזק בגישת החינוך שלה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חילוקי דעות בחינוך ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חילוקי דעות בחינוך הילדים

    נעמה סבג שמש
    14/11/2009

    יוסי שלום,

    קריאת ספרי הדרכה להורים או פנייה לייעוץ, לבדה, ללא נוכחותך, בה תצטרך לנסות להצדיק את עצמה, יכול ללמדה מה החסרונות של דרכה ומהן ההשלכות. ברגע שכאמא, תבין את הנזק, אני בטוח שזה ישפיע על מהלכיה.
    חשוב שאתה לא תהיה נוכח בפגישה כזו, כדי שאת המסקנות תסיק לבדה, מבלי לחשוש מ"אמרתי, לך, את רואה?"

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברה לגן אחר באמצע שנה
    שרון
    13/11/2009

    שלום,
    בני בן שנה ו-7 חדשים. לפני חדשיים נכנס לגן לראשונה, לאחר שהיה שנה עם מטפלת בבית.
    הוא ילד חכם, חייכן וחברותי. ההסתגלות שלו לגן היתה טובה מאד (שבועיים קשים בלבד). הוא נפרד ממני בלי שום בעיה בבוקר ונראה שהצוות אוהב אותו והוא אוהב אתה צוות.
    הבעיה היא שאני מרגשיה שהמקום לא בטוח עבורו.
    ביציאה לחצר יש 3 מדרגות שילד כבר נפל בהן השנה, ביום החופשי של המטפלת האחראית, הם נשארים עם השגחת 2 מטפלות צעירות. השבוע, כשהבאתי אותו לגן בבוקר, ראיתי שנותנים להם לשחק עם משחק שממש לא מתאים לגילם (ניחא) אבל ממש מסוכן עבור ילדים בגיל כזה.
    השיא היה שבני קיבל מכה חזקה מאד בראש (קורה שילדים מקבלים מכה), אבל הצוות ממש איבד את הצפון וההתמודדות שלו היתה איומה, עד כדי שהשאירו אותו (לא יודעת בדיוק כמה זמן) ללא הגשחה לבד.
    ניסיתי לדבר עם מנהלת המעון (4 פעמים) בהקשר של לשים שער בירידה לחצר, שוחחתי איתה לגבי החשש שלי ביום בו המטפלת האחראית לא נמצאת. הבעיה היא שהיא ממש לא יודעת לקבל בקורת ולהודות שיש דברים שדורשים שינוי/ תיקון.
    אני מאד מתלבטת אם להעביר אותו גן. מצד אחד טוב לו שם וברור לי שעל אף שכבר ראיתי אלטרנטיבות, אין מושלם וגם לא כל דבר אפשר לראות בביקור ראשון. אני לוקחת בחשבון גם את המחיר של קליטה מחודשת בגן חדש. מצד שני, אני לא רגועה.
    אשמח לקבל עצה טובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    העברה לגן אחר באמצע שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברה לגן באמצע השנה.

    נעמה סבג שמש
    14/11/2009

    שרון שלום,

    האם מדובר בגן פרטי?

    האם ישנו וועד בגן או קב' הורים מגובשת? אם כן, בהחלא אפשר לפנות כקב' בעניין. הייתי מתקשר ומערבת הורים כדי להשיג כח מול המנהלת שמתקשה לקבל ביקורת.

    אם לאחר כל זה לא הייתי רואה שינוי מצידה, כאמא אני מייעצת לך להעבירו מסגרת למרות הקושי הרגשי, שאיני מזלזלת בו. אני באופן אישי חוששת מהדברים אותם תיארת: בעיות בטיחותיות שכאלה וצוות שלא ערני מספיק.

    אבל אין לזה קשר לייעוץ מקצועי. זו באמת תחושה אישית.לכי עם הלב.

    בברכה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך של סבתא
    אמא
    12/11/2009

    שלום רב,
    אמא שלי מתייחסת לילדי באופן הבא -
    אם אחד מהם זורק קליפה של משהו לפח, היא מרימה וניגשת בעצמה לזרוק לפח
    אם הם יושבים היא ניגשת ושואלת אותם אפשר/אתה מרשה לי לשבת לידך (בטון מתרפס)
    אם הם מדברים אליה בצורה חצופה - היא לא מעירה דבר
    אחרי שהיא מסיימת לשחק איתם - היא מסדרת בעצמה את כל המשחק
    והיא לא מרשה לי להעיר להם כלום על ההתנהגות שלהם לידה.

    בהרגשה שלי זו לא דרך נכונה להתייחס לילדים אם אתה מעוניין שהם יתנהגו אליך בצורה מכובדת.
    אנחנו מחנכים אותם אחרת.

    האם לעשות משהו או להתעלם?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חינוך של סבתא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חינוך של סבתא

    סמדר ריינר
    13/11/2009

    שלום "אמא",
    אני מבינה אותך, ההתנהגות של הסבתא נותנת דוגמא לא כל כך תואמת לחינוך שאתם נותנים. קודם כל אפשר לנסות לדבר איתה, לא ליד הילדים כמובן, ולשאול אותה בצורה מכבדת ומכובדת האם היא מוכנה לעזור לכם יותר בחינוך ולשנות כמה מההרגלים שלה כשהיא עם הילדים. הייתי מנסחת את זה באופן שנותן לה חשיבות ומגייס את יכולת הנתינה שלה. יכול להיות שהיא מאוד רוצה לתרום כסבתא וואולי לא מרגישה מה יש לה לתת וזו הדרך שהיא מוצאת להתחבב על הילדים , אולי אם תנסחו את זה כסוג של עזרה עבורכם יהיה לה יותר קל להתגייס. אם היא מסכימה - מה טוב, למרות שסביר להניח שלפעמים יהיה לה קשה לעמוד בזה כי זה האופי שלה והיא אשה מבוגרת, ואז. אפשר להזכיר לה, בעדינות. אם היא לא מוכנה, תצטרכו לקבל את זה. סבא וסבתא הם לא הורים, תפקידם הוא לא לחנך, אלא הרבה פעמים הם אלה שמפנקים. אולי כדאי לחשוב יחד איתה איך היא יכולה לפנק את הנכדים שלה באופן שלא פוגע בחינוך שאתם מנסים לתת. למשל לעשות אים דברים כיפים אחרים, שמתאימים ליכולת הכספית שלה או שלא עולים כסף, להכין משהו טעים וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בהתנהגות
    רויטל
    12/11/2009

    שלום רב,
    בתי בת 10 וחצי חודשים, איתי בבית וניזונה בעיקר מהנקה. לפני כמה ימים גיסתי ילדה וכשהיא יצאה מבית החולים היא ביקשה שאבוא להיות איתה כמה ימים כדי לעזור עם התינוק (היא גרה אצל סבא וסבתא) בתי מאוד אהבה ללכת לשם קודם אך אחרי שלושה ימים של שהייה שם (בערב חזרנו הביתה) היא כאילו נכנסה לסטרס והיא לא מוכנה לינוק יותר. היא מסרבת לינוק אפילו מתוך שינה...
    בנוסף לכך היא גם נהייתה מאוד עצבנית, בוכה המון וכל היום רוצה ידיים... היום נשארנו בבית והמצב לא חזר לקדמותו.
    ממה זה יכול לנבוע ? איך אפשר לתקן את זה אם בכלל ?

    תודה מראש
    מירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינויים בהתנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים בהתנהגות

    סמדר ריינר
    13/11/2009

    שלום מירי,
    השינויים בהתנהגות בהחלט יכולים לנבוע מהשינויים בתנאים הסביבתיים של הילדה. שהות של יום שלם במקום שהיא לא מכירה, עם ריחות, מראות וקולות אחרים, ועם התנהלות אחרת של אמא שלה שהרבה פחות פנויה אליה - הצירוף של כל זה ביחד יכול בהחלט לגרום להפרה של האיזון אצל תינוקות. יקח לזה זמן לחזור, אין טעם לצפות שאיך שחזרתם הבייתה זה ייפסק תוך יום אחד. אז קודם כל סבלנות. ובפעמים הבאות כדאי לקחת בחשבון שלמרות שלנו זה לא נראה כך, זה משנה לתינוק איפה הוא נמצא ואיזה סוג של תשומת לב הוא מקבל, ואם את רוצה לעזור לגיסתך, שזה יפה מאוד כמובן, כדאי לעשות זאת באופן הרבה יותר הדרגתי וחלקי, למס' שעות בלבד ולא כל יום כל היום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה
    אמא של ב
    12/11/2009

    בני בן 5 ובשנה האחרונה פתח סוג של "הפרעת אכילה" הכוונה שמפריע לו שאוכלים לידו - הרעש בעיקר של האכילה, של המזלג שפוגע בצלחת ובשיניים וקולות הלעיסה. בגן הוא אוכל בלי בעייה ליד חבריו אבל בבית הוא ממש לא מסכים. הסכמנו שיאכל לבד בשולחן נפרד אבל זה מחריף ועכשיו אפילו משם הוא ממש צורח ובוכה שזה מפריע לו. אנחנו מיואשים ולא יודעים כיצד להגיב. ניסינו להבין ולקבל ושיאכל מתי שהוא רוצה לבד. ואחרכך היתה תקופה שנמאס לנו לחיות בפחד וכעסנו עליו כל פעם שהיה עושה סצינה - נכנס לחדר טורק דלתות בוכה וצועק.
    בלי קשר לזה הוא ילד מקסים, חברותי, פטפטן ומצחיק. אבל בנקודות האלה הוא ממש כבר מגזים לדעתנו וכל התנהלות הבית נפגעת.
    יש עצה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות אכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה

    סמדר ריינר
    13/11/2009

    שלום אמא של ב,
    אם בגן הוא אוכל בלי בעיה סימן שהבעיה היא בהתייחסות המשפחתית. תנסו לא לשתף פעולה עם הדרמה שנוצרת. זה האוכל, אלה התנאים, מי שרעב אוכל. יהיו צרחות ודרמה בהתחלה, צריך להתאפק ולהתעלם. בסופו של דבר הוא יאכל, לא תהיה לו ברירה ולא ירוויח תשומת לב מההצגה. כדאי לחשוב האם חסרה לו תשומת לב ואולי כדאי לתת לו אותה בדרך אחרת ועל דברים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוטה בת שנה ושבעה חודשים
    שלי
    12/11/2009

    שלום יש לי שתי שאלות והייתי שמחה לקבל יעוץ לגביהן

    אני אם חד הורית גרה עם הילדה בת שנה ושבעה חודשים אצל הורי (אני עזבתי את אבא של הילדה שלושה שבועות לפני הלידה). הילדה שלי לא מכירה משהו אחר וחולה על סבתא וסבא אבל איך שרואה אותי אפילו אליהם היא מסרבת ללכת וכל ניסיון מלווה בבכי היסטרי וניסיון לאחוז בי חזק או שאני הולכת לעבודה וההורים שלי לוקחים אותה בבוקר לגן היא רואה את התמונות שלי ובוכה אמא אמא האם התנהגות זו תקינה לגיל זה? אני מחזירה את הקטנה שלי מן המעון ואני איתה כל יום (למעט ימי חמישי) משעה 15:40 עד שאני משכיבה אותה בשעה 20:30 אשמח להתייחסות לזה

    שאלה שניה :לפני שבועיים היתה אמורה לעבור ניתוח דרכי דמעות בשתי העיניים עקב חסימה מלאה אבל לצורך הניתוח מבית חולים דרשו גם שהגרוש שלי יבוא לחתום איך שבא חטף אותה בכוח מן הידיים שלי באיזשהו שלב שממש בכתה אמא אמא והושיטה ידיים אלי עם בכי קורע סירב להחזיר אותה ואמר לה בכעס אין אמא יותר את עם אבא עכשיו (אותו בכלל לא מכירה כי מסרב לראות אותה במרכז קשר וגם בעיקרון מסרב להכיר בה בתור הבת שלו) אחר כך שירדנו במעלית ניסה לברוח ובדרך ניסה לחטוף אותה בכוח מן הידיים שלי כמובן שממש הדפתי אותו שלא יצליח אבל מאז הילדה בכלל לא מוכנה לעזוב אותי אפילו לא למשחק בקניון ושלא לדבר על המעון שלוקחים אותה עד היום מסרבת שיעזבו אותה ורק בוכה האם יש קשר בין הדברים? ואיך ניתן לעזור אם כן הייתכן שעדין זוכרת את מה שקרה שם?
    אשמח לתשובות וסליחה על האורך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוטה בת שנה ושבעה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוטה בת שנה ושבעה חודשים

    סמדר ריינר
    13/11/2009

    שלום שלי,
    לא תארת מה קורה כשאת מביאה אותה לגן, או שרק הורייך לוקחים אותה? ולא כתבת מה קורה לה בגן, איך מתפקדת שם והאם גם שם כל היום בוכה. לילדים בגיל הזה וגם בגילאים מאוחרים יותר בהחלט קורה הרבה שהם מתקשים להיפרד בבוקר מההורים בכניסה לגן. עם זאת זאת משהו בתאור שלך אכן נשמע דרמטי. האירוע שאת מתארת בבית החולים בהחלט יכול להשפיע במידה מסויימת, אך לא נראה לי שהוא הגורם לכל העניין.
    יכול להיות שמשהו מהמתח הקשור בנסיבות הולדתה ונסיבות הפרידה שלה מאביה מורגש על ידה גם ביום יום, לא רק באירוע בבית החולים. סביר להניח שגם את מתוחה וחרדה מהסיפור הזה וייתכן שזה משפיע על תחושת הביטחון והרוגע בקשר ביניכן. יכול להיות שכדאי לך לך פנות עם הילדה לטיפול דיאדי, או לייעוץ עבורך כדי לסייע לך לעבד את התקופה הקשה שאת עוברת. אם את תהיי יותר רגועה, זה ישפיע גם על חרדת הנטישה של הילדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    שלי
    13/11/2009

    אני לא לוקחת את הילדה למעון אם אני לוקחת אותה קשה לה לעזוב אותי במהלך היום במעון היא בסדר גמור נרגעת מהר מאוד ומתעסקת במשחקים עם הילדים עבודות אוכלת שם יפה מאוד, ישנה, יש גם הרבה פעמים שבכלל לא בוכה במעון עושה יפה שלום לסבא וצוחקת אגב גם אני לוקחת אותה יצא כבר מספר פעמים נרגעה מהר מאוד ונכנסה לשוונג של המשחקים. סה"כ רוב הזמן הילדה כן מחייכת
    ובעיקרון כל מי שמכיר את הנפשות הפועלות כאן טוען שהילדה מאוד מאוד קשורה אלי מכל הבחינות וכולם טוענים שהיא ילדה של אמא
    אין לה בעיה כל כך ללכת לאחרים אבל לוקח לה כמה דקות עד חצי שעה של הסתגלות לאחרים כלומר לבטוח באחרים וזה הי עוד לפני המקרה של בית חולים
    למשל בבית כנסת מייד הולכת לאנשים שם אבל אחרי 2 דקות רוצה לחזור אלי הילדה עדיין לא הולכת היא בעיכוב בזה ומטופלת בהתפתחות הילד אולי זה גם משפיע עליה בדרך זו או אחרת
    גם בלילה יש לנו טקס קבוע עם משחקון קטן איתה לפני השינה עם סבא ואחר כך סבתא עושים את משוך בגזר והיא צוחקת ואומרת בעצה כבר גזר ומחכה לזה ואז נפרדת יפה עם חיבוק ונשיקה לכל אחד מהם אחר כך אני לוקחת אותה למיטה מקריאה לה סיפור או שיר נותנת חיבוק לילה טוב ונשיקה והיא נרדמת ללא בעיה בתקופה האחרונה אף ישנה לילות רצופים
    זהו נראה לי בגדול תיארתי והסברתי יותר בהרחבה את מה שקרה בבית חולים בכלל לא מזכירים כן מגיפים תריסים בחדר כי לא פעם הצביעה לכיוון החלון והסתכלה בפחד ומאז שהגפנו תריסים בלילה הילדה יותר רגועה ולא מתעוררת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    14/11/2009

    שלום שלי,
    לפי מה שאת מתארת לילדה כן יש יכולת להרגע, וגם לך יש יכולת טובה להרגיע אותה. נראה שאתן מאוד קשורות, ומצד אחד יש משהו נעים ומחמיא עבורך בכך שהילדה היא ילדה של אמא ומצד שני, לפעמים זה קצת מעיק. סביב הדבר הזה, כלומר איך מווסתים יחסי קירבה שלא ייהפכו להיות יותר מדי מעיקים, אולי כדאי שתפני לאיש מקצוע, אם זה מפריע לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש לדימוי גוף מעוות של אחותי
    שירי
    12/11/2009

    שלום רב,

    עבדתי על המחשב של אחותי בת החמש עשרה (בקשתי את רשותה לכך) ונתקלתי בתמונה שבה היא מצולמת, כשהיא מודדת את היקף מותניה. בתמונה וגם במציאות היא רזה מאוד ורופא המשפחה אמר שהיא בריאה אך פשוט מתפתחת לאט, לכן עוד לא קבלה מחזור.

    בכל זאת התמונה מדאיגה אותי. מדוע שנערה רזה תצלם את עצמה כך?

    האם כדאי לשאול אותה לפשר התמונה?

    אציין שאני רואה אותה אוכלת, כך שאין חשש לאנורקסיה.

    מצ"ב התמונה, ללא פניה של אחותי.

    אציין בנוסף שאינני מתגוררת בבית, אלא במרחק של יותר משעה נסיעה, הקשר שלי עם אחותי הוא טוב, אך אין לנו שיחות נפש, ואני גם אינני מרבה לבקר בבית מפאת יחסים מורכבים עם אימנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=125 id=link]הורים ומתבגרים, גיל ההתבגרות[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות לא מכובדת לסבתא
    אמלה
    12/11/2009

    שלום רב,

    אני התגרשתי לפני יותר משנתיים ואימי עוזרת לי מידי בוקר לקחת את התאומות (בנות 5) לגן.
    לעיתים הן מתנהגות בצורה לא יפה ולא רוצות שהיא תבוא. אני מבינה שהן רוצות שאני אקח אותן אבל אני חייבת לצאת מוקדם ואבא שלהן מגיע רק לשעתיים בשבוע אחה"צ.
    במקביל אחותי פרודה וחיה עם בנה אצל אימי וגם הוא מרשה לעצמו להתנהג לא יפה לאימי כשאחותי לידו. היחס שונה כשאימא שלו לא בסביבה.
    מה ניתן לעשות כדי שהנכדים יתנהגו בצורה מכובדת לסבתא שלהם? לא יכולה לקבל את זה שבגלל שהיא נותנת את עצמה, מוותרת על עצמה, היחס צריך להיות מזלזל כי בלעדייה לא היינו יכולות להסתדר.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות לא מכובדת לסבתא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות לא מכבדת כלפי סבתא.

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    שלום רב,

    נשמע כי הסבתא באמת דמות דומיננטית ועוזרת בחייכם.

    האם את מציבה גבולות לבנותייך בנושאים הנראים לך חשובים? לא לבהכות, למשל? לא לחצות כביש לבד, לא להתחצף אלייך, לא לשפוך את האוכל על השטיח בכוונה וכו'?

    מה שאני מנסה לומר הוא, שתגובתך אמורה להיות קיצונית באותה המידה גם ליחס כלפי הסבתא.

    כל התנהגות לא יפה בשעות אחה"צ, תלווה בכניסה לחדר על מנת להרגע ובכדי לחשוב על הדברים שאמרתי.
    אם הסבתא אמורה ללכת איתם לגן המשחקים, אותו יום לא יהיה גן משחקים.
    ברגע שתנקטו בפעולה ולא תאמרו "זה לא יפה", הבנות יבינו שיש תוצאות להתנהגות שלהן, ולכן יהיו מחוייבות להיע את עצמן בצורה מכובדת יותר.
    אולי בהתחלה הן יפעלו כך מחשש, אך לאט לאט התנהגות זו תיטמע בהן.
    הרי לא היית ותקת אם היתה מדברת כך למורה בבית הספר, נכון? אז התחילו מעכשיו.
    את נשמעת החלטית, כך שאם תהיי עקבית זה יעבוד.

    בהצלחה1
    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה
    אור
    12/11/2009

    שלום
    ביתי בת חודשיים יונקת מלא ואני רוצה להכנות לה הרגלי שינה.
    תחילה העברתי אותה לחדר חשוך והשכבתי אותה לישון בשעה 20 אחרי מקלחת וארוחה מבקבוק והיא הייתה נרדמת עד 6 בבוקר.
    לאחרונה היא ערה עד שעה מאוחרת יותר. השאלה שלי :
    1) האם כדאי להמשיך בטקס השינה באותה שעה (20) או להתאים את עצמי לצרכים שלה ולדחות את כל הטקס לשעה מאוחרת יותר.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרגלי שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה לתינוקות

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    שלום אור,

    עקרונית, חשוב שתינוק יילך לישון מוקדם, עוד לפני 20:00.
    עם זאת, בגיל חודשיים זהו גיל בו אני דוגלת לתת לתינוק להיות תינוק ולא להיות נוקשה עם ההרגלים. כדאי לשמור על הכללים הבסיסיים, אך ניתן לעגל פינות.

    התנהלותו וסדר יומו עוד ישתנו מס' פעמים. הם אינם יציבים בגיל זה.

    בגיל 4 חודשים ניתן להתחיל ובגיל 5-6 חודשים ניתן לקבע את ההרגלים.
    את מוזמנת לקרוא מאמר בנושא באתר זה ובאתר שלי בנושא הקניית הרגלי שינה לגיל הרך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה

    אור
    12/11/2009

    תודה
    קראתי את המאמר והוא מעניין.

    אז בעיקרון להמשיך להשכיב בסביבות 20:00 .

    קראתי שלא מומלץ להרדים עם בקבוק. האם זה נכון?

    טקס השינה הוא אמבטיה ובקבוק ואז היא במיטה לפעמים משחקת עם עצמה ולפעמים נרדמת.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד דבר ששכחתי

    אור
    12/11/2009

    האם כדאי להפריד את הארוחה בבקבוק בלילה מהשינה ?
    האם לתת לה אותה לפני האמבטיה. לרוב היא נרדמת בזמן היניקה מהבקבוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי שינה

    נעמה סבג שמש
    12/11/2009

    עקרונית, זה בסדר לתת בקבוק לפני השינה, אך למנוע הרדמות על הבקבוק.אם זה המצב עדיף לתת את הבקבוק לפני המקלחת כל עוד אין רגישות ייתר ועלולים להקיא מכך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף ביותר
    רונית
    12/11/2009


    אני ובן זוגי רוצים לנסוע לחו"ל לתקופה של שבועיים .
    אנחנו מתכננים לנסוע כשתהיה בת שנה .
    ברצוני לשאול האם נסיעה של שבועיים היא תקופה ארוכה מדי להשאיר את הילדה ? אני לא שקטה לגבי הנסיעה הנ"ל , האם נסיעה ללא הילדה יכולה להשפיע עליה? ואם כן במה זה יתבטא?
    מחכה לתשובה
    בברכה,
    רונית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף ביותר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף ביותר

    סמדר ריינר
    12/11/2009

    שלום רונית,
    לדעתי אכן זו תקופה ארוכה מדי. אני לא יוכלה לנבא לכם בדיוק במה זה יתבטא, וזו לדעתי לא השאלה הנכונה, כיוון שיש דברים שלא נראה אותם והם לא יתבטאו מיד וזה לא אומר שהם לא קיימים. במישור המיידי זה יכול להתבטא לאחר חזרתכם בקשיי שינה, היצמדות אליכם, התקפי בכי, נסיגה זמנית בתפתחות (דברים שכבר עשתה תחזור לעשות כמו תינוקת יותר קטנה) וכו'.
    נסיעה כזו ארוכה של שני ההורים בגיל כה קטן יכולה לגרום נזק ליכולת שלה לסמוך על העולם ולהרגיש בו רגועה ובטוחה. נזק שגם יכול השפיע בשלבים מאוחרים יותר על יכולתה לקשור קשרים או על יכולתה לפתח עצמאות ולהסתדר לבד. קשה מאוד לנבא עד כמה ואם בכלל, אך זה יכול לקרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 אלים וחסר גבולות כיצד לנהו
    תאיל
    11/11/2009

    שמי תאיל יש לי ילד בן 5 שאינו מתנהג כראוי גם בגן וגם בבית, מציק, מתחצף, מרביץ, ניסינו כבר את כל העונשים האפשריים אך זה לא מפריע והוא ממשיך לנהוג בשלו מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד אלים וחסר גבולות

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום תאיל,
    עונשים, לדעתי לפחות ,הם בדרך כלל לא דבר יעיל, וגם אם מנסים להשתמש בהם צריך לדעת איך לעשות זאת. בכל אופן בטח יש גם דברים טובים בילד שלכם, למרותשלא תארת אותם בשאלה, קודם כל כדאי לתת התייחסויות להם, אם הוא מקבל כל הזמן תשומת לב רק דרך הדברים השליליים, ההתנהגות השלילית מתחזקת, כי כל תשומת לב, אפילו שלילית עדיפה על העדר תשומת לב בכלל. מעבר זה צריך להיות עקביים וסמכותיים, זה לא אומר בהכרח עונשים, עונשים רק גורמים להשפלה של הילד ולא בהכרח מלמדים אותו משהו. אלא אמירות נחרצות, ויש לוודשא שהוא לא משיג מה שהוא רוצה בעקבות ההתנהגות השלילית.
    בנוסף, התנהגות בעייתית ואלימה יכולה לנהבוע גם מעהדר כלים אחרים לבטא רצונות ומצוקה, צריך לדבר עם הילש, לברר איך הוא מרגיש, מה קשה לו, ללמד אותו לדבר על כך ולבטא זאת בדרכים אחרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה
    דלית
    11/11/2009

    בני בן השמונה טופל אצל פסיכולוגית שעבדה איתו מאוד יפה היא עשתה לו טיפול מאוד מובנה וגם עבדה איתו עם מכשיר שנקרא ביופידבק.
    הילד הפסיק לעשות במכנסיים וגם הפחדים מאוד ירדו. הוא מתפקד נהנדר בבית ובכיתה. וגם אנחנו למדנו לעבוד איתו. הטיפול הפסיק ולפני כמה זמן הבן הגדול התחיל מאוד להתקשה. יש לו חרדות הוא לא ישן בלילדה וגם מגמגם.
    אני לא יודעת אם יהיה נכון לקטן שאקח גם את הגדול עליה. (לא דיברתי איתה עדיין על זה). אני מפחדת שאם הקטן ירצה שוב ללכת עליה זה כבר יהיה מקום לגדול.
    מה נראה לכם נכון לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דילמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דילמה

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום דלית,
    דילמה במקומה. אם הפסיכולוגית היא מקצועית ומקפידה על אתיקה היא גם לא תסכים לקבל אותו כי לא מקובל לטפל באחים, אבל אולי היא תוכל להמליץ לכם על מטפל/ת אחר/ת.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקיי תודה

    דלית
    12/11/2009

    תודה. התקשרתי אליה והיא המליצה לי על מספר פסיכולוגים באזור ואכן אמרה שלא מקובל שהיא תטפל באחים. אני אפנה אליהם. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות התנהגות -ילדה בת 7.5
    מיטל
    11/11/2009

    שמי מיטל ואני אמא לעמית בת 7.5 (כיתה ב') וליובל בת 4.5 .
    אצל עמית מופיעות לעיתים קרובות התפרצויות ובעיות התנהגות שמלוות בצעקות ואף לעיתים גילויי אלימות כלפיי וכלפי בעלי. התפרצויות אלה מתרחשות רק בבית או אצל הוריי -במקומות בהם היא מרגישה נוח. בבית הספר כאילו מדובר על ילדה אחרת לחלוטין -היא שקטה,אדיבה, חברותית ותלמידה מצטיינת .האיום הכי גדול מבחינתה זה שאני אספר למורה איך היא מתנהגת בבית (כשניסיתי בעבר לספר לגננת שלה היא פשוט היתה בהלם ולא האמינה שאנחנו מדברים על אותה ילדה...). חשוב לציין שהיא מאד עקשנית ומקובעת גם לגבי האוכל שלה -יש מס' דברים בודדים אותם היא מוכנה לאכול ולא מוכנה לנסות לאכול שום דבר מעבר (למשל -אף פעם לא אכלה פרי/ירק ,התזונה שלה מתבססת בעיקר על פחמימות ושניצל וכן מוצרי חלב). אני מענישה אותה בהגבלת הצפיה בטלויזיה ובשימוש במחשב אך לאחר מס' ימים ההתנהגות חוזרת על עצמה ויש הרגשה שהעונשים לא ממש עוזרים. מדובר על ילדה שלא חסר לה כלום , אנחנו מעניקים לה המון גם מבחינה חומרית וכמובן מבחינה רגשית ועדיין באחת ההתפרצויות האחרונות היא אמרה "נמאס לי מהחיים האלה" - כאן ממש נכנסתי ללחץ , אין לי מושג מאיפה זה צץ פתאום. אני מרגישה ממש חסרת אונים מולה. מה לעשות???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות התנהגות -ילדה בת 7.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיית התנהגות

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום מיטל,
    מאחורי כל התנהגות עומדת הרגשה. ניסיתם פשוט לברר עם עמית מה קשה לה? נשמע שאתם מייד כועסים ומענישים לא שמעתי בתאור שלך שלב של בירור עם הילדה, מה היא רוצה, איך אפשר לפתור את הקשייםשלה בעוד דרכים וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שחושב שכולם נגדו
    דנה
    11/11/2009

    בני בן 7, מרבה לפרש כל סיטואציה כאילו כולם נגדו.
    תמיד נדמה לו שהמורה /מדריכה התורנית לא הוגנת כלפיו ומאשימה אותו ללא סיבה.
    כאשר אני מנסה להציג לו אפשרויות אחרות לראיית הסיטואציה, הוא טוען שאני לא הייתי שם ולכן אני לא מבינה ועדיין נשאר איתן בדעתו ש"קפחו" אותו.
    מה לדעתכן ניתן לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד שחושב שכולם נגדו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שחושב שכום נגדו

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום אור,
    קודם כל יש אפשרות שהוא צודק, או לפעמים באמת קורים לו דברים לא צודקים. אפשרות שניה היא, שאם זה רק מחשבות שלו זה אמור לקרות לו גם בבית לא? וכאן את כן נמצאת בסיטואציה. אפשרות שלישית היא לעזור לו לדבר עם אותה מדריכה באחת הפעמים ולשמוע ביחד איזה הסבר יש לה, ואז אולי הדברים יהיו עבורו יותר מוחשיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה של אמא
    אורית
    11/11/2009

    שלום,
    בתי היחידה בת 18 חודשים תמיד הייתה קשורה רק אליי, בבית אנחנו חיים אמא (אני) אבא סבתא וסבא שגר דירה ליד.
    בימים האחרונים בכל פעם שמישהו מהמשפחה המצויינת פונה אליה היא נכנסת להיסטריה ורוצה אמא, מייד כשאני מרימה אותה היא נרגעת מחבקת אותי חזק ומניחה ראש על הכתף שלי .

    אני נמצאת בבית איתה מאז שנולדה אנחנו הולכות ביחד לפעילויות שונות כמעט מדי יום, היא מתקשרת סביר, היא מאוד מאוד חברותית עם אנשים זרים לחלוטין, היא מפחדת אם מישהו צועק או גס רוח ומפחדת גם מילדים, הפחד מתבטא בכך שהיא עושה תנועת בהלה ורצה מייד אלי בבעתה.

    הדאגה הכי גדולה שלי היא שהיא לא רוצה את אבא שלה ובכל פעם שהוא מנסה להרים אותה או לתקשר אתה היא בוכה בכי הסטרי ומצפה שארים ואחבק אותה.

    לתמונה הכללית כל הסובבים אותה הם אנשים מאוד "פסימים וחסרי רגשות" כלומר הילדה יכולה לקרוא לאביה שלום כשהוא יוצא לעבודה והוא מצדו לא מתייחס או לחילופין כשהוא יוצא מהבית הוא לא אומר להתראות וכשהו חוזר הוא לא אומר שלום.
    מצטערת אם יצאה פה מגילה, מקווה שהצלחתי להעביר את התמונה הכללית

    בתודה מראש
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה של אמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה של אמא

    סמדר ריינר
    11/11/2009

    שלום אורית,
    מדובר בילדה קטנה מאוד, הקשר שלה לאמא הוא עדיין טבעי. זה נשמע שיש לך ביקורת על ההתנהגות של אביה, ואת חושבת שהוא לא רגיש, כלומר אני מניחה שיש לך השערה שבגלל זה הילדה פחות קשורה אליו. כלומר לא נראה לי על פי התאור שלך שהשאלה היא לגבי הילדה, כי לא נראה מהתאור שלך שהבעיה אצל הילדה. אם התאור שלך הוא נכון ואובייקטיבי, זה נשמע שאת צריכה לדבר עם בעלך, לא?
    אלא אם כן יש פה תפיסה סמויה שלך ואולי לא מודעת שהכי טוב אצל אמא ולא כדאי לילדה להיקשר לאנשים אחרים כי "כולם פאסימיים וחסרי רגישות" והילדה קולטת בחושים שלה את התחושה שלך ומתנהגת בהתאם. ואז,עם כל המחמאה שבדבר, לפעמים זה כבר קשה לך.
    אז אחד משניים - שתנסי לשנות את ה"סביבה הפסימית וחסרת הרגישות" או שתשני את התפיסה שלך את הסביבה הזו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום