מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם להקפיץ מגן חובה לכתה אשיר19/11/2009
אנו גרים בחו"ל ובני יליד דצמבר. הוא פספס שנה בגלל יומיים. החוק כאן מאפשר אבחון רק אחרי שהילד התחיל את גן חובה. השבוע הסתיים השליש הראשון וכל התוצאות האקדמיות מראות שהוא ברמה של כתה א, הוא גבוה וגדול פיזית ומאוד בוגר לגילו. כאמור רק בגלל יומיים הוא נאלץ להשאר בטרום חובה למרות שהיה מוכן לדעת הצוות החינוכי. כעת שהוא אובחן כ"כשיר" לכתה א, מדובר בלהקפיץ כתה במהלך שנת הלימודים. הוא מאוד משועמם בכיתה ולא מעוניין בחברת הילדים הצעירים (חלקם עוד לא בן 5 והוא אוטוטו בן 6). לי ברור שלילד נגרם עוול בגלל חוק יבש, אבל להעביר באמצע השנה? אין כאן עבודה עצמאית בחוברות כך שברגע שהוא מסיים משימה הוא בעצם לא עושה כלום עד שרובם מסיימים ואם אני עובדת איתו בבית אז אנחנו רק מגדילים את הפער והבעיה תמשיך בשנה הבאה. מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדלגה לכיתה א'
ליאת גרוס19/11/2009שלום שיר.
לדעתי לא נכון כלל להקפיצו לכיתה א' באמצע השנה. החוויה של מעבר לבית הספר היא חוויה משמעותית ורצוי שתתנהל כסדרה עם שאר הילדים יחד. אל תמנעי מבנך את תחילת השנה בבית הספר, הכרת המורה, וכו'. גם מבחינה חברתית הוא עלול לשלם מחיר משום שייאלץ להשתלב בכיתה שיש בה כבר חברויות מגובשות. הוא ייכנס עם סטיגמה של הילד המחונן שהקפיצו אותו ולמרות שברגע הראשון זו סטיגמה נחמדה, היא תותיר רמת ציפיות גבוהה כלפיו ולחץ שאולי יתקשה לעמוד בו.
בנוסף, החיים הם לא רק התקדמות לימודית. כדאי לתת לו תפקידים של בוגר בגן ולחבר אותו עם ילדים הקרובים לגילו ויש כאלה. אני לא ממליצה לרוץ קדימה. באמת שאין לאן למהר. אם משעמם לו, זה לא בהכרח בגלל שהוא כבר יודע את החומר. זה בדר"כ מסיבה אחרת כך שאולי תחושת השיעמום תמשיך איתו הלאה גם בכיתה או שזה משהו שאתם שידרתם לו .
ניתן להפיק מהשנה הזו בגן וצריך להשכיל ולעשות זאת בדרך הנכונה. בנוסף, למדי אותו דברים אבל בשום פנים אל תתקדמי איתו בתחומי הקריאה והכתיבה.הרי אח"כ ישתעמם, יפריע, יפתח זלזול כלפי הלימודים אשר ישאר גם אחרי שהכיתה תשיג את רמתו וכו'. קראי לו אנציקלופדיות. עזרי לו לפתח תחביב ושדרי לו שזה יופי שזכה להישאר בגן שנה נוספת. תאמרי לו שבמקום להיות הכי קטן בכיתה יוכל שנה הבאה להיות הכי גדול ואיזה כיף לו.
מה דעתך?
ליאת גרוס
מודיעין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות לא אופייניתשי19/11/2009
שלום! בני בן 4 וחצי, מהשבוע האחרון הוא סולד באופן חריג מהגן ובכל יום זה מלווה בתירוץ אחר ...ההסעות,האוכל,העבודות הסייעת והגננת וכו' . ואילו בחודשיים הראשונים של הגן הוא היה שמח והרגיש נהדר עצם היותו בגן זה . לאחרונה רשמנו אותו לחוג בישול השתתפתי איתו במפגש הראשון ולפתע אחרי שני מפגשים הוא מסרב לקחת חלק בחוג מכיוון שאינו מבין את דברי המדריכה וזה קשה לו, אז הוצאנו אותו מהחוג. בכלל הערה זו חוזרת ונשנית, שקשה לו והוא לא מספיק (אם זה בעבודות, אם זה בחזרות למסיבת חנוכה כו'). הפרידה בבוקר אל ההסעה במשך השבוע הזה היא מאוד קשה ומלווה בבכי. דיברנו עם הגננת והסייעות והם החלו לשתף פעולה, הקדישו לו את מלוא תשומת הלב, בעבודות, באוכל רק מה שהוא אוהב וכו'. כעת מתקיימות חזרות לחג החנוכה והוא אינו מעוניין להשתתף בהן כי קשה לו ומתעקש שנעשה את המסיבה בבית ולא בגן והכל מלווה בבכי....
מבקש את דעתכם.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשי
נעמה סבג שמש19/11/2009שלום שי,
על סמך הנתונים שהצגת, אני מתקשה לומר מה הבעיה שקיימת בגן.
עם זאת, אוכל להמליץ שלא לשכנע אותו או לאלץ אותו להשתתף במסיבה. זה בסדר לא להשתתף גם בחזרות.
במסיבה עצמה יוכל לשבת עליכם ולהיות צופה מהצד. אל תנסו לדרבן ולדובב. אפשרו לו לבחור, תנו לו את המקום שלו.
ככל שלוחצים יותר , משיגים את ההפך.
בררו עם הגננת: האם הקושי נובע רק במעבר לגן או מתבטא גם במהלך היום? איך מתבטא הקושי?
חשוב שתבררו פרטים אלה.
כמו כן, המנעו מלשלול את רגשותיו ולומר לו: "אבל אתה אוהב את הגן...".
זה רק מתסכל יותר כאשר אתה מרגיש משהו אחר ממה שמתארים. קשה לילד שלא מבינים אותו.
להפך, שקפו לו את רגשותיו ותראו מה תגובתו. אולי זה יגרום לו לספר ממה ההרגשה נובעת.
בהצלחה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיות מחמדאושרת19/11/2009
שלום רב,
בני בן 7 חודשים, ועימנו מתגוררות שתי כלבות מחמד, קטנות, מטופחות ומטופלות על ידי בעלי.
רציתי לדעת האם היתרונות עולים על החסרונות,זאת אומרת במה זה תורם להתפתחותו של הילד? מאחר ואני רוב הזמן היסטרית בגלל השערות הפזורות בבית, ולכן מונעת מבני לזחול בכל מקום, רק במקומות שבהם אסרתי על הכלבות להיכנס.
אולי אם אני אבין מהם היתרונות ומה חשיבותם להתפתחות, אולי אז אני ארפה קצת מההיסטריה מהשערות.
שאלה נוספת,
אני בת 35, בעבר מצצתי אצבע מינקות ועד גיל 19, אחר כך, לעתים רחוקות מאוד, הייתי שמה אצבע בפה. כיום, יש בי דחף בלתי נשלט, בעיקר בלילות, לשים אצבע בפה. האם הדבר מצביע על משהו?
תודה מראש,
אושרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיות מחמד
נעמה סבג שמש19/11/2009אושרת שלום,
אהבה או חוסר חיבה לבעלי חיים בהחלט ישפיעו על ראייתך את הדברים.
יש שלא יחששו משערות הכלב וישש שיסלדו מהם.
גדילה בקרב בעלי חיים, מלמדת דאגה לזולת, איכפתיות, מסירות יכולת לטפל ולתת מעצמך לאחר.
עם זאת, ילדים יכולים ללמוד זאת ע"י הקניית כישורים חברתיים בחברה.
כך שזה ע"פי הרגשתכם.
לגבי מציצת האצבע- בדר"כ כשיש רגרסיות זה בשל מצב רגשי שקשה להתמודד איתו או כאשר יש קושי שצריך לעבור.
בברכה,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גבולות אצל ילדי התאומיםשרון18/11/2009
שלום,
בראש ובראשונה שאלתי היא: באילו מצבים ילדים מנסים לבדוק גבולות?
האם ייתכן שדוקא מתן תשומת לב אישית לילד, במקום לגרום לו לאושר, נותנת לו להרגיש שאני חלשה ממנו כיוון שאני באה לרצותו? -הייתי רוצה מענה תוך התייחסות לדברים המובאים בהמשך...
אני אמא לתאומים (בן ובת) בני 4,ילדים מקסימים, חברותיים ולרוב ממושמעים.
בעלי נוסע לחו"ל מדי חודשיים/שלושה לתקופה של שבוע.
השבוע בעלי בחו"ל והרבה פעמים ההרגשה היא שהתנהגות הילדים קשה באופן היוצא מגדר הרגיל, אני מרגישה שהם בודקים את הגבולות בשקדנות אין קץ ושניהם בו זמנית פועלים כך.
עבר יום קשה במיוחד עם התעקשויות, עם דרישה שאבוא לסייע או לענות על משהו כשאני קצת יוצאת מטווח הראיה, עם שאלות עליהן אני נותנת מענה ולמרות זאת חוזרות ונשנות ועוד.
בהתמודדות שלי אני מתעקשת ואומרת שלא אענה שנית וגם עומדת בזה, אולם התגובה מצד הילד היא של צרחות במשך זמן רב...לא ארחיב את הדיבור על הקושי כאשר שניים מתנהגים כך...
כיוון שחשוב לי להעניק תשומת לב אישית מידי פעם, דוקא השבוע יצא לי לקחת כל אחד בנפרד לבוקר של כיף...על-כן ההתנהגות העויינת חורה לי אף יותר וצצה לי המחשבה שזה אולי הגורם לבדיקת הגבולות.
אשמח לשמוע לדעתכם
תודה,
שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת גבולות
סמדר ריינר19/11/2009שלום שרון,
עצם תשומת הלב האישית אינה הגורם לבדיקת גבולות, אלא השאלה איך הדברים נעשים. נראה שבבית בתקופות מסויימות אבא מאוד חסר, גם לך וגם להם, הם מרגישים את חולשתך באופן מסויים ואז הם בודקים את הגבולות. אולי כדאי לך לארגן לעצמך כמה שיותר תמיכה בתקופות שבעלך נוסע כדי שתרגישי מחוזקת ותשדרי את החוזק גם לילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאמא18/11/2009
למה דילגתם על השאלה שלי מדף 3 על גמילה?????
זה לא חשוב??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקפיצי את השאלה בבקשה
נעמה סבג שמש19/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישה ורגרסיה בילד בן 4.6ענבל18/11/2009
בני בן 4.6 שנים מתנהג באופן קיצוני בתקופה האחרונה, מזה שנה וחודשיים מאז שנולדה אחותו חל שינוי בהתנהגותו וזה מובן, אך בתקופה האחרונה החלה אצלו חרדת נטישה. הוא מסרב לקחת חלק בחוגים מכיוון שעליו להשאר שם ללא ההורים. הפרידה בבוקר בגן היא מאוד קשה ומלווה בבכי מדי יום עד לכדי שהילדים בגן כבר מעירים לו על כך ( מדובר בגן עיריה חדש אליו החל ללכת ב-9.09 )
כיצד עלינו לנהוג במקרים אלה, הדבר הולך ומחריף, האם לפנות לאיש מקצוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים לילד בגיל ארבע וחצי
ד''ר שירי שדה שרביט20/11/2009ענבל שלום,
לא הייתי ממהרת לקבוע שמדובר בחרדת נטישה. מתיאורך עולה השערה לגבי חוויה אפשרית של בנך, שהוא "נדחף" לעצמאות ולפרידה בטרם עת. לא כל הילדים בגילו אוהבים או מצופים להיפרד מההורים בזמן חוגים. ייתכן שבנך מרגיש שיש הרבה מצבים בהם הוא נדרש להתארגן ולתפקד באופן בוגר, בעוד שהוא מרגיש שהוא עדיין זקוק לכם, או זקוק לפרידה הדרגתית. ייתכן שכעת נוצר מעגל, בו הוא חש זקוק לכם, אתם מעודדים אותו עוד יותר "לתפקד בהתאם לגילו" ואז הוא נלחץ עוד יותר.
כדאי לקטוע את ההתנהגויות והתגובות הללו, ולעזור לו להיות מסוגל להיפרד. לשם כך, ההתחלה היא בבדיקה עצמית שלכם, כמה זמן אתם מקדישים לילד לבד, מה המסר עבורו כשהוא הולך/נשלח לחוגים (האם ביקש אותם, מה ההורה שמלווה אותו עושה בזמן החוג, מי מטפל באחותו בזמן הזה וכדומה), ומה מקשה עליו להיפרד בבוקר. אתם יכולים לשאול אותו מה קשה לו, ולדאוג שיהיה לו "זמן פרטי" גם עם אמא וגם כזה עם אבא, בו יעשה אתכם "דברים של גדולים", ותחזקו אותו על בגרותו. במקביל, חשוב לזכור שהוא עדיין ילד קטן, על אף שהוא אח גדול לתינוקת.
כמו כן, כדאי גם לבדוק היטב מה מתרחש בגן, האם הסתגל אליו, האם יש לו חברים בגן וכדומה, ובמידת הצורך להתערב בכך.
במידה והחרדות נמשכות, או שאתם ממשיכים לחוש חסרי אונים מול תגובותיו, תוכלו לפנות להתייעצות עם איש מקצוע המתמחה בילדים.
בהצלחה!
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה אבל
לימור23/11/2009מהי הדרכת הורים - מכון אדלר ?
יש עוד מקומות חוץ ממכון אדלר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההדרכת הורים
ד''ר שירי שדה שרביט24/11/2009לימור שלום,
הדרכת הורים היא אחת הדרכים לטפל בקשיים של ילד. פסיכולוג/פסיכותרפיסט המתמחה בילדים נפגש עם ההורים ומדריך אותם כיצד לעבוד עם הילד. הדבר ניתן להיעשות במסגרת ציבורית או פרטית.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאות לילד בן 3 וחציגילת18/11/2009
שלום...
הבן שלי המקסים מאד ואפשר להגיד שקט וקצת מופנם.
לפני כשנה ניסתי לגמול אותו מטיטולים והצלחתי חלקית. פיפי באסלה...
וקקי הוא מסרב לעשות באסלה. הוא כמעט ולא מנסה לשבת על האסלה.
ומדחיק את כל מה שקשור לנושא.
בכל יום שהוא חוזר מהגן. (בערך ב16.00) הוא עושה קקי בתחתונים.
הוא אפילו לא אומר לי עד שאני מגלה לבד.
אני יודעת שאחרי שהוא יעשה בפעם הראשונה, הפעמיים הבאות היו קלות יותר.
אבקש את עזרתכם. לאן לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 3 וחצי.
סמדר ריינר18/11/2009שלום גילת,
אנא היכנסי לעמודת שאלות נפוצות, יש שם תשובה שמתייחסת למצב הזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חברי הכיתה מעליביםקרן18/11/2009
שלום,
אחייניתי המתוקה מסרת לי כי לאורך זמן רב,
היא מתקשה ליצור חברויות עם ילדיי הכיתה.
יש תלמידים "מקובלים" ויש כאלה שלא.
היא לא . למרות שהיא רזה , יפה וחכמה.
הבנים בכיתה מעליבים אותה ואומרים לה שהיא מכוערת
וגם הבנות ברובן לא רוצות להיות חברות שלה.
כשאני שואלת מדוע? היא לא יודעת להסביר . היא בודדה .
היא בוכה ומתוסכלת
ואני חסרת אונים.
מה לעשות????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חברי היכתה מעליבים
סמדר ריינר18/11/2009שלום קרן,
יכול להיות שיש משהו בהתנהגות שלה שמשדר חוסר ביטחון ואולי עוד דברים שתורמים למצב הזה, כדאי לפנות לקבוצות טיפוליות למיומנויות חברתיות לבני גילה. יש באינטרנט פרסומים על פתיחת קבוצות כאלה במכונים ומרפאות שונות באיזורים שונים בארץ, תנסי להריץ את המילים - קבוצות למיומנות חברתית לילדים בגוגל או להתעניין דרך פסיכולוגית בית הספר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוג לילד בן 7.5 עם בעיות התנהגותמיכל18/11/2009
שלום רב,
בני בן 7.5 לומד בבי"ס רגיל, ילד נבון מאד, אך סובל מכמה דברים-תסמונת גנטית נדירה (שיער דליל, תותבות ועוד), הפרעת קשב וריכוז , קשיים קצת בבי"ס ובעיות רגשיות והתנהגותיות. בבית הוא לא מקבל סמכות וכל יום עושה מה שהוא רוצה (יוצא מהבית בלי לשאול או לומר לאן הולך, אתמול הוציא לי כסף מהארנק ורצה להחביא אותו בחדר שלו-כנראה לקנות קלפים-אני הייתי באירוע והוא נשאר עם בן זוגי בבית, וכשבן זוגי העיר לו על כך, בני החל לקלל אותו קללות נמרצות וקשות כל יום יש משהו חדש -הוא לא מקשיב לי וקשה לו לדחות סיפוקים. השאלה הנקודתית שלי היום היא-האם עונש של למנוע ממנו חוג אלקטרוניקה שהוא מאד אוהב (או חוג ג'ודו) זה משהו לגיטימי או שעדיף לתת לו להנות מהמעט שהוא יכול ולהעניש במשהו אחר על הקללות הקשות של אתמול ולקיחת הכסף? בכלל-האם למנוע חוג כעונש של אותו יום הוא לגיטימי? מדובר בילד עם המון בעיות וקשיים שבחוג הוא מרגיש טוב ותורם.
תודה רבה על תשובותיכם או תגובות של הורים אחרים שאשמח לקבל.
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מניעת חוג כעונש
סמדר ריינר18/11/2009שלום מיכל,
אני חושבת שההתלבטות שלך במקומה. ילד שמקבל כל כך הרבה חיזוקים שליליים, לא כדאי למנוע ממנו מקום אחד שיכול לתרום לדימוי חיובי שלו על עצמו.
עונשים בכלל, לדעתי אינם יעילים ואינם תורמים. עדיף לבנות תכנית חיזוקים חיוביים עקיבית וברורה שבה הוא מקבל חיזוקים חיוביים על דברים חיוביים שהוא עושה במקום חיזוקים שיליים על דברים שליליים שהוא עושה. אחרת הוא מתחיל לבנות זהות שנשענת על כך שהוא ילד רע ומקבל התייחסות רק דרך זה ואת זה קשה מאוד לשנות אח"כ.
זה לא אומר שצריך לאפשר התנהגות מזיקה או לתת לה לגיטימציה. יש דברים בסיסיים שהוא אמור לקבל, מעבר לזה, הוא יכול לקבל דברים נוספים כחיזוק על התנהגות טובה בלבד, אבל לא למנוע דברים לגיטמיים כעונש ולא להשתמש בעונשים שכרוכים בדחיה ובידוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה שתאמה את האינסטינקט שלי
מיכל19/11/2009תודה רבה וכנה על תשובתך המוסברת היטב. אם תוכלי, אשמח לשמוע תשובתך לגבי-אז אייך כן להשריש משמעת או סמכות? אייך לגרום לילד להבין שהוא חייב להישאר בבית עד שאמא חוזרת מהעבודה (15:00)...? ומה לעשות עם הקללות או התפרצויות אחרות? לא נראה לי שלהשאיר אותו בחדר בלי לצאת שעה-שעתיים-שלוש זה אפקטיבי, כי למחרת הוא נוהג אותו דבר... אז יש שיטה אחרת?
תודה רבה רבה
עזרת לי מאד
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד עם בעיות התנהגות
סמדר ריינר19/11/2009שלום מיכל,
תראי, הבעיה לא מתחילה ולא נגמרת באיך לייצר סמכות ומשמעת. כלומר אם הילד מתנהג כך, סימן שמשהו מציק לו. מעבר לעניין המשמעת צריך לברר מה זה, כי אחרת הבעיה תמשיך להציק והוא יצטרך לבטא זאת.
לא ברורה לי הציפיה מילד בן 7.5 להמתין עד 15:00 בבית. האם הוא לבד שם? אם כן כנראה שיש חוסר הלימה ביןם מה שאתם מצפים מיד בגילו לבין מה שהוא מסוגל ויכול להיות שזה גם מה שגורם לקשיים. יכול להיות שהוא חש בודד, ואין מספיק הכרה בצרכים הריגשיים שלו ובפחדים שלו, וכל עוד לא יהיה בירור מקיף של מה מצפים ממנו, ואיך מתייחסים לצרכים הריגשיים שלו, אין מה לצפות שההתנהגות שלו תשתפר. נראה לי שכדאי לכם לפנות לייעוץ יותר מקיף כדי לפתור את הבעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת ה-5רוני18/11/2009
שלום רב
יש לי ילדה בת 5 בבית מאוד חופשייה מפולפלת מצחיקה ולא ביישנית ובגן סגורה ומאוד ביישנית
לא רוצה להשתתף במשחקים בקבוצות אך יש לה את החברות שלה בגן ואיתן היא מרגישה בנוח.
אנחנו הולכים למפגש קבוצתי בה כל ילד צריך לענות על חוברת שביצע בבית את מטלותיו , כאשר מדריכת הקבוצה שואלת את ביתי שאלות היא לא עונה ונסגרת
ביקשתי מהמדריכה להניח לה אך היא מתעקשת שהיא תענה ובפעם האחרונה הילדה הרגישה מבוכה רבה. אותה מדריכה גם אמרה בצחוק "אני לא שומעת כלום " והכניסה את ידה לאוזן, לאחר המפגש דיברתי איתה שלא תעשה זאת שוב, ושתפנה לביתי בעדינות.
שאלתי האם ללחוץ עליה לענות או לא?
והיכן יש מטפלת באזור הדרום , כי אני מרגישה שגם הגננת שלה חושבת שהיא לא יודעת וזה לא נכון היא פשוט מאוד סגורה וביישנית.
מצטערת על האורך
תודה רבה
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה ביישנית בת 5
סמדר ריינר18/11/2009שלום רוני,
תראי אני לא חושבת שצריך ללחוץ, אבל כדאי לדובב. יש הבדל. להניח לביתך לגמרי ולדלג על תורה, יש לזה גם משמעות של לוותר עליה ועל מה שיש לה להגיד. כל עוד הדברים נעשים בהומור, ולא בכעס או בנזיפה, זה סביר בעיני. כדאי לחשוב על עוד דרכים שבהם יהיה לה קל יותר להתבטא בכל זאת. אולי באופן הדרגתי - למשל שאת תתחילי להגיד והיא תמשיך אותך וכו'.
אם הגננת חושבת שהיא לא יודעת זו לכשעצמה לא סיבה לפנות לטיפול, נראה לי יותר פשוט להסביר לגננת על הביישנות, אני לא רואה סיבה שהיא לא תבין.
לצערי אני לא מכירה אישית מטפלים באזור הדרום, את יכולה לנסות לברר דרך קופת החולים בה את חברה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שלא רוצה לשחק מפחד כשלוןרוית18/11/2009
הילד שלי בן 6. הוא רוצה לשחק רק איתי . עם אחרים הוא חושש שהוא יפסיד. גם איתי אם הוא רואה שהוא עומד להפסיד הוא זורק את המשחק.
הוא משווה עצמו לאחים הגדולים שלו כל הזמן. הוא היה בגן הכי צעיר והגן היה תחרותי מאוד לצערי.
הוא מזמין חברים הביתה ולא משחק איתם. בגן הוא רק צופה באחרים משחקים.
מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד המפחד מכישלון
ד''ר שירי שדה שרביט20/11/2009רוית שלום,
את מתארת התנהגות של הימנעות - הילד שלך ממוקד בתוצאה וכ"כ פוחד להפסיד, עד שהוא מוותר לחלוטין על המשחק ועל ההנאה הטמונה בו.
אני מבינה שהוא חווה הרבה סיטואציות בהן הוא ה"קטן", לעומת אחיו וגם בגן. ייתכן שהוא גם ספג או סופג עלבונות או התנשאות על גילו במשפחה או בסביבות אחרות. אולי מבחינתו, הוא מצא את הפתרון הכי נוח כרגע - לא לשחק; הוא מוכן לקחת את הסיכון שהוא יפסיד את הכיף שבמשחק, רק על מנת שלא להפסיד כלל. אולם לצערי הפתרון הזה אינו יעיל לכל החיים, כי הימנעות היא דרך תגובה מאוד לא יעילה לרוב ומפספסים בה הרבה הנאה, עניין ואפשרויות גדילה.
חשוב מאוד שאתם תדגישו עבורו את הכיף בתהליך/משחק/ניסיון, בלי דגש על התוצאה. כדאי גם לחפש את החלקים הייחודיים בו, ביחס לאחיו ובמשפחה, להתפעל מהם ולעודד אותם. בנוסף, כדאי להפוך את החלק של ניצחון/הפסד במשחקים למאוד ענייני - לא להגיב בהתרגשות גדולה כאשר הוא מנצח, ולהגיב באופן קצר וענייני כשהוא מפסיד. כדאי לעודד אותו להיות מעורב בפעילויות המשפחתיות ועם חבריו, ולהימנע מלחזק את ההימנעות.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מורדיהושוע18/11/2009
בן 9 חרוץ עצמאי נבון אהוב פתאום מורד תקופה של שבועיים כולל הפרעות בלימודים האם צריך לפנות לפסיכולוג?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מורד
סמדר ריינר18/11/2009שלום ארז,
השאלה היא אם אתם מבינים בכל זאת מה קרה, האם היה שינוי כלשהו בזמן האחרון, או שינוי שעומד לקרות (פרידה של ההורים, הריון חדש, מעבר דירה, מוות חלילה של מישהו קרוב). אם תצליחו להבין מה קורה אולי אפשר יהיה לדבר על כך עם הילד ולראות מה הבעיה והאם היא מצריכה התערבות של פסיכולוג. תמיד אפשר לפנות לפסיכולוג קודם כל להתייצות חד פעמית או של כמה פגישות כדי לראות אם יש צורך בפגישה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורד
יהושוע18/11/2009היו קצת מתחים בין ההורים אבל נורמלי לחלוטין היו הרבה שיחות ולא מצליחים להבין מה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמורד
סמדר ריינר18/11/2009שלום ארז,
אם כך אולי כדאי לפנות להתייעצות כדי לברר אם יש צורך בטיפול או לא, שינוי חד ופתאומי בהתנהגות זו בהחלט נורה אדומה שיש לשים לב אליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קקי בתחתוניםחופית18/11/2009
שלום,
בתי בת 4 וחמישה חודשים היא נגמלה מטיטלים בגיל שנתיים בצורה טובה מאוד . לאחרונה החל "לברוח" לה קקי בתחתונים, היא עדיין עושה בשרותים אבל בנוסף גם "בורח" לה. ברוב הפעמים זה בזמן שחרור גז.
מה אפשר לעשות בנושא? האם זה פסיכולוגי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קקי בתחתונים
סמדר ריינר18/11/2009שלום חופית,
כדי לדעת אם זה פסיכולוגי או לא צריך קודם כל לשלול סיבה רפואית. לכן כדאי להתייעץ עם רופא משפחה ואחר כך להמשיך לבדוק את הכיוון הפסיכולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לעשותלטל18/11/2009
בתי תהיה בעוד כשבוע בת ארבע, ותמיד חשבתי שזה גיל מתאים לגמילה ממוצץ. אולם, היא מאוד קשורה למוצצים שלה. היא ממש זקוקה למוצץ - ולא רק לצורך הירדמות. גם לרגיעה, בשעת צפיה בטלוויזיה, נסיעה במכונית ועוד.
ככל שחולפים הימים כך יותר קשה לה להיפרד מהמוצץ גם לזמן קצר - והיא מסגלת התנהגות נוספת סביבו (למשל מלטפת אותו עם היד, מוציאה מהפה ומחככת בלחי).
עם זאת יש לציין שיש מצבים מובהקים בהם היא מסכימה להיפרד ממנו - למשל בגן, או כשהיא משחקת איתי התנאי הוא ללא המוצץ, בגינה, בקניון וכו'.
אני מתלבטת מה לעשות. יש לי תחושה שאם אגמול אותה לחלוטין או אפילו בצורה חלקית (למשל הגבלת המוצץ לשעת ההירדמות)- זה יסב לה יותר נזק מאשר תועלת. וגם אני לא יודעת אם יש בי את הכוחות כרגע להכיל את הקושי הגדול שלה סביב העניין הזה. מצד שני, אני מרגישה שמיום ליום היא יותר ויותר מכורה. מה עושים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה ממוצץ
ד''ר שירי שדה שרביט20/11/2009טל שלום,
אני חושבת שהמשפט שכתבת לקראת סוף שאלתך, לגבי הכוחות שלך להתמודד עם הגמילה מהמוצץ הוא המשפט המשמעותי. עבור בתך, אין כל היגיון בגמילה מהמוצץ - אותה הוא מרגיע והיא מרגישה כרגע שהיא זקוקה לו. היא בטח גם לא בחרה להיגמל מהנקה, מבקבוק ומחיתול, אולם את עזרת לה בכך כיוון שאת כאמא רואה את התמונה הרחבה יותר - היא גדלה ועוברת לשלב גבוה יותר מבחינה התפתחותית.
שימוש במוצץ בגיל מסוים הוא דבר שאינו תואם - מפריע בדיבור, משנה את מבנה הפה, היא שונה משאר החברים... לכן כדאי לעזור לילדה לעבור את השלב הזה. חשוב שהדבר יקרה בתקופה שאת פנויה לכך (וגם אביה), ושאין שינוי מתוכנן בקרוב, כמו לידה, מעבר דירה, מעבר גן או שינוי דרמטי אחר.
לקראת הגמילה, תוכלי להכין אותה מראש - למשל: "ביום X את נפרדת מהמוצץ". חשוב לערוך טקס לגבי הגמילה, ושהיא תהיה זו שתזרוק את המוצץ. חלק מהילדים מאוד נהנים לזרוק אותו בפומבי ואז מספר אנשים "מריעים" להם ומחמיאים. לאחר מכן סביר שתהיה תקופה של קושי, בה את ובתך תפתחו דרכים נוספות להרגיע אותה בזמנים, בהם היתה משתמשת במוצץ בעבר.
אולם כפי שכתבתי בראשית תשובתי, אין ספק כי על הגמילה להתרחש בתקופה בה את חשה פנויה לכך.
בהצלחה,
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטויותאמא17/11/2009
בני בן שלוש ויש לי מספר התלבטויות בנוגע להתנהלות איתו בחברה. קודם כל, יש לו חברה עמה הוא מסתדר אך כאשר אנחנו באים אליה הביתה, היא לא מרשה לו לגעת במשחקים שלה ולוקחת לו כל דבר (הוא תמיד נותן לה לגעת במה שהיא רוצה אצלינו בבית) ואני מתלבטת אם להתערב או לא. ומהצד השני, כאשר אנחנו הולכים לחברים שלו, חשוב לי שיאסוף צעצועים לפני שאנחנו הולכים, אפילו באופן סמלי, והוא מסרב. בבית יש לי יותר חופש פעולה במצב כזה ואילו כאן, אני לא יכולה לשלוח אותו לחדר, אין לי כל-כך מרחב פעולה. ואני לא רוצה לוותר לו בנקודה זו. לעיתים הוא גם לא מסכים ללכת. מה עושים? אמא, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטויות
סמדר ריינר18/11/2009שלום "אמא",
בנך הוא בסך הכל בן 3. נראה לי שבבתי אחרים אין לך באמת שליטה על מה ילדים אחרים עושים, לא ברור מהתאור שלך אם ועד כמה זה מפריע ילד שלך שהילדה לוקחת לו את המשחקים, האם הוא לא רוצה לבוא אליה יותר? האם הוא בוכה? או שזה רק מפריע לך?
לגבי הסידור של הצעצועים - אני לא יודעת איך את מבקשת ממנו ואיך את מגיבה כשהוא מסרב, חשוב להודיע בצורה שלא משתמעת לשתי פנים - עכשיו מסדרים. גם לא ברור לי אם אצל הילדים האחרים בבית האם הילדים גם מסדרים, אולי הוא מרגיש שקוטעים אותוח באמצע משחק והוא מתבקש לבצע סדרת פעולות שלא מותאמת לאווירה ולמה שאחרים עושים ואין אוירה של סיום הפעילות ופרידה מהחבר ומהמשחקים, ואז הוא גם לא רוצה ללכת. זה שהוא לא רוצה ללכת זה סימן טוב, שהוא חברותי והוא נהנה, וצריך לעזור לו להיפרד - "עכשיו נסיים ונסדר וכל אחד ילד לבית שלו לאכול ולישון ומחר בבוקר ניפגש שוב בגן ואולי נבוא שוב בשבוע הבא או נזמין את X אלינו" ,ואז צריך לחכות קצת שיעכל את הצער שפרידה ולהגיד עוד פעם ועוד פעמיים, בלי להתעצבן, בקיצור צריך להקצות להתהליך הפרידה מהחבר והמשחקים 20 דקות לפחות, ולא לצפות שאיך שאת רוצה לסיים זה ייחתך מיד והוא יסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
