פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שינה על השטיח
    תתתתת
    20/11/2009

    הבן של אחותי בן שנתיים וחצי עוד מעט לא מוכן לישון במיטה שלו מאז שנולד. כול הזמן היה ישן איתם ובחודשיים האחרונים רוצה לישון רק על השטיח בחדר שלו . הם קנו לו מיטת מכבאי אש כמו שהוא אוהב והוא לא מוכן להיכנס רק שטיח . האם יש פיתרון לנושא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינה על השטיח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה על השטיח

    סמדר ריינר
    21/11/2009

    שלום תתתתת,
    לא ברור מה זאת אומרת לא רוצה, הוא לא אמור להחליט. הוא תינוק קטן, שמים אותו במיטה, הוא בוכה, יושבים לידו עד שהוא נרגע, כך לילה ועוד לילה עד שהוא מתרגל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשאלתך

    תתתתת
    21/11/2009

    הם עושים זאת אבל הוא כבר לא תינוק והוא קם מהמיטה לבד והולך לשטיח .
    זה נכון שהוא שולט על כולם שם בזה את צודקת אבל הוא לא במיטת תינוק ככה שאין לו בעיה לצאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק ששולט

    סמדר ריינר
    21/11/2009

    שלום,
    אוקיי, אז מה? נשארים חסרי אונים? מחזירים אותו בחזרה עד שנמאס לו והוא נרדם. כך שוב ושוב, חשוב שהוא יתעייף קודם. כמובן שכדאי ורצוי קודם להעביר את המסר בצורה נחרצת, תקיפה וברורה, לא תחינה ולא בקשה, אלא הוראה, לחזור עליה מספר פעמים ולהחזיר אותו פיזית למקומו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתוללות בלתי נשלטת
    נופר
    20/11/2009

    שלום רב!
    ביתי בעוד שלושה חודשים תהיה בת 4, אקטיבית וסקרנית מטבעה. ילדה מאוד ממושמעת ולא עקשנית כלל החלה בחודשים האחרונים מאז כניסתה לגן להתנהג בצורה מוזרה פעם או פעמיים בשבוע היא נכנסת למעיין מצב של השתוללות ללא שליטה. לא ניתן לדבר איתה כאילו לא מקשיבה לנו. ניסינו לספור על שלוש עונשים כמו אין טלויזה וכד' - לא עוזר. פעם או פעמיים חיבקתי אותה כדי שתקשיב ותסתכל עלי והיא פרצה בבכי מר.

    הסברתי לה שקשה לה להרגע ואני רוצה לעזור לה כדי שתצליח להרגע בעצמה.
    בגלל שההתפרצויות הנל מלוות בניתוק מהסביבה (ממש משתובבת קופצת ושרה או עושה איזה דבר שטות וצוחקת ממנו) ונראה כאילו "אין שם אף אחד בפנים" קשה מאוד לתקשר איתה ברגעים אלו.

    היום אחרי חודשיים-שלושה בערך של התנהגות כזאת שמתפרצת מדי פעם אני למדתי לזהות מתי זה מתחיל ולהרגיע בהתחלה.

    מה זה לדעתך? האם התנהגות מתריסה שכזאת (נראה ממש כמו "עמוק") מצריכה התערבות? האם זה מתאים לגיל?
    אנא כוונו אותי.
    נופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השתוללות בלתי נשלטת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השתוללות

    סמדר ריינר
    21/11/2009

    שלום נופר,
    השתוללות של ילדה בת 4 פעם פעמיים בשבוע היא התנהגות נורמלית של ילדים, למה את כל כך נבהלת מזה? להיפך, זו ילדה שזקוקה לכך שלפעמים ישחקו איתה, ישתולל איתה ויתנו לה להוציא מרץ. נסיון לדכא זאת בבהלה מזיק לילדה ומפחיד אותה ולכן היא פרצה בבכי מר. אני לא חושבת שזה נכון ש"אין שם אף אחד בפנים" יש שם ועוד איך, זו ילדה עם יצר חיים, היא רוצה לחיות, ליהנות ולהשתובב, בשביל זה היא ילדה. הי אצריכה שיהנו איתה ויעצרו אותה וישמרו עליה כשזה מסכן אותה, רק כשזה עובר את הגבול ונראה שהיא הולכת ליפול בצורה כואבת או לשבור משהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשה קונדס
    אתי
    20/11/2009

    תודה שירי על עזרתך נשמה אם תוכלי לפרט לי יותר מה עלי לעשות בכדי להתקרב אליו לבני
    כי אני פשוט כועסת מאוד למרות שהוא עדיין ילד ואני מאמינה שהוא באותו רגע לא הבין את חומרת המצב,
    שירי רציתי לציין גם שלבני יש משפחה אוהבת מאוד משפחה חמה אבא ואמא יש לו אחיות מקסימות שמאוד מפנקות ואוהבות אותו כי הוא ילד מקסים אוהב לעזור רגיש חרוץ עם הומור ,
    בגלל זה אני המומה כאילו מה חסר לך למה ככה? איפה הרגישות שלך למה נגררת ולא להפך למה לא עזרת לילד המסכן זה מוציא אותי מדעתי אני בטוח לא ארדם טוב בלילה אני יודעת שלקחתי את המקרה קצת קשה אבל מה לעשות חונכתי לעזור ולא להציק ולהתעלל.מה עלי לעשות לבני.
    שירי רציתי לשאול אם במרפאה שציינת שבנתניה זה דרך קופת חולים כל שהיא או פרטי ומצריך כסף.
    שירי תודה לך על הכל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעשה קונדס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרדה מינית-המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    21/11/2009

    אתי שלום,
    ייתכן שהתנהגותו של בנך קשורה למערך המשפחתי הרחב יותר, וייתכן שאינה. הכעס והאכזבה שלך הם מובנים, אולם חשוב לזכור שבנך הוא ילד קטן, שזקוק לך ולתמיכתך גם כשהוא עושה מעשים שמעוררים בך תחושות קשות.
    לאור כל המידע שמסרת בשאלה הקודמת, אני חוזרת על המלצתי להתייעץ עם איש מקצוע. לגבי המרפאה בנתניה, אני חושבת שזו מרפאה ציבורית אולם כדאי לבדוק עמם. אני בטוחה שהיועצת או הפסיכולוגית בביה"ס יוכלו להפנות אותך למסגרת מתאימה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלוקי דעות ענין חינוך ילדים
    חנן
    20/11/2009

    שלום



    יש לנו ילד בגיל 12 ואנחנו מרבים להתוכח בינינו לפניו בנושאים הקשורים לחינוכו .



    אנחנו מתלבטים מה לעשות כאשר יש חילוקי דעות בינינו :



    1. לנהל את השיחה בבית אבל הילד שומע ומאזין לשיחות .



    2. כל פעם לצאת מהבית למטרה זו , לא תמיד זה מעשי .



    3. להוציא את הילד מהבית .



    4. שרק אחד ההורים ינהל את השיחה עם הילד ואח"כ כשהילד לא שומע לנהל את החוסר הסכמה כאשר צד אחד החלט מה שהחליט .



    מה המלצתך הדבר הטוב ביותר לנו ולילד .



    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חילוקי דעות

    סמדר ריינר
    21/11/2009

    שלום מלי,
    לא ברור לי למה כל כך חשוב לכם להסתיר מהילד שיש ביניכם חילוקי דעות?
    חילוקי דעות זה דבר טבעי, הורים לא אמורים כל הזמן לחשוב אותו דבר. אתם גם לא תצליחו להסתיר ממנו שיש חילוקי דעות, לזה הוא כבר שם לב והוא יודע.
    עכשיו השאלה היא לא אם יש חילוקי דעות או לא, אלא איך מנהלים אותם.
    אם אתם מסוגלים לנהל ביניכם דיאלוג, ענייני ורגוע, שלא מגיע להאשמות, לדיבור לא יפה ומריבה, דווקא ניהול של הויכוח מול הילד שלכם הוא דוגמא חינוכית יפה לאיך מנהלים תקשורת בזוג, מיומנות שהוא יזדקק לה בחיים שלו, ככה אני מקווה:-).
    אם אתם לא מצליחים לנהל את חילוקי הדעות בצורה עניינית, הרי שבטח להוציא את הילד מהבית זה לא פיתרון, הוא לא אשם שיש ביניכם חילוקי דעות.
    הפיתרון היכן מתאים לדעתי הוא או לדחות את הויכוח לזמן מתאים יותר, הוא לגשת לחדר אחר, ולדאוג לתנאים שלא ישמעו (לסגור דלת, להדליק טלוויזיה שתמסך את הרעש וכו').
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשה קונדס של 3 ילדים בילד בן 10
    אתי
    20/11/2009

    שלום לך ,
    רציתי שתעזרי לי בבעיה שלי
    בני בן ה10 נגרר למעשה קונדס עם עוד שני ילדים בגילו והורידו לילד בן 10 בצחוק או שלו בצחוק את המכנסים בעיני המעשה חמור מאוד.
    זה כבר קרה בעבר עם אותם ילדים ובני נגרר אחריהם בני מאוד רגיש למעשה הרגיש שעשה מעשה לא טוב והוא יודע שעכשו אמא שלו לא מחייכת אליו ומאוד כועסת על המעשה בבית הספר הישעו אותו ואת שאר הילדים ,
    ועכשו הם רוצים ממני מכתב הבחנה על הילד שלי מיועצת אני לא יודעת למי ליפנות בדיוק
    יש לציין שאני גרה בנתניה אני מאוד שבורה מהמקרה כי בני הגדול הותקף על ידי ילד גם בעבר
    רק שבמקרה של בני הגדול יותר וזאת הייתה התעללות אחד על אחד הלכתי למישטרה
    היום זה מקרה הפוך אני לא יודעת מה לעשות ואך להתנהג עם בני הקטן
    הוא בוכה ומצטער כי אני מאוד כועסת עליו
    אני מבקשת ממך שתייעצי לי מה לעשות וגם לאן ליפנות במצב הזה,
    תודה רבה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטרדה מינית

    ד''ר שירי שדה שרביט
    20/11/2009

    אתי שלום,
    קשה לחוות שני מקרים של הטרדה מינית עם ילדייך, בין אם כמותקף או כמתקיף. במידה ובנך הגדול טופל בעבר אצל איש מקצוע, כדאי לחזור אליו ולהתייעץ עמו לגבי האבחון של בנך. כמו כן רצוי לבקש מיועצת/פסיכולוגית ביה"ס המלצה לאן לפנות לאבחון.
    בנתניה את יכולה גם לפנות למרפאת ילדים ונוער, רח' אברהם שפירא 26, 09-8818928.
    בנוסף לאבחון לבנך, חשוב מאוד שתגיעי להדרכת הורים לגבי ילדייך. העובדה ששניהם היו מעורבים במקרים של הטרדה מינית היא מדאיגה מאוד, וכדאי לברר את הדבר ולדאוג לדרכים בהם הדבר לא יישנה - הן כתוקפים והן כמותקפים.
    כמו כן, שמתי לב שהסיבה העיקרית שציינת לקושי של בנך, היא העובדה שאת כועסת על התנהגותו. אני חושבת שכדאי לעזור לו לפתח אמפתיה כלפי הילד שבו הוא פגע, ולא רק לחשוש מכעסך או לכאוב שפגע בך. כדאי להתייעץ בכך עם מי שיאבחן אותו.
    רצוי לפנות לאבחון ולהתייעצות במהרה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 7.5 מתקשה חושש מכישלונות
    לימור
    20/11/2009

    שלום,
    בני בן 7.5 לומד בכיתה ב, כיתה א' עברה יחסית בסדר עם קצת קשיים בהכנת שיעורי בית לא תמיד רצה להכין אך בסוף תמיד הכין כי חשש לקבל הערה מהמורה. מלבד זאת הוא מצטיין בחשבון אך בקריאה מתקשה וקורא לאט ומשתדל ממש להמנע מקריאה עד כמה שרק ניתן.

    מאז החל ללמוד בכיתה ב' אני חשה כי הוא נעשה יותר רגיש, תמיד הוא היה ילד רגיש, הוא ילד שמזיל דמעות בקלות ומכל עניין קטן, אך כעת יותר, הוא נצמד אלי יותר ולא מאפשר לי לצאת לסידורים או בילויים ורוצה תמיד להתלוות אלי, אנו נתקלים בקושי מהבחינה הזאת כי הוא ממש בוכה ושוכב על הרצפה וצועק וזורק דברים ומתחנן תקחו אותי אתכם - ואנו ממש אובדי עיצות מבחינה זו.

    כל יום הוא מנסה לדחות הכנת שיעורים למחר וכך הוא צובר המון שיעורי בית ותמיד אומר אני יכין אח"כ לא רוצה עכשיו להכין.

    בנוסף הוא חושש ממבחנים בכל המקצועות מלבד חשבון שבו הוא חש ביטחון, ומתי שיש מבחן או ביום לימודים שבו יש מקצוע שבו הוא לא הכין שיעורי בית, הוא לא רוצה ללכת לביה"ס ובוכה ומתיפח ומתחנן שניתן לא להשאר בבית.

    ברצוני לציין שאני עובדת מהבית.

    נגשתי לרופאת המשפחה ובקשתי הפניה לפסיכולוג ובנוסף גם הפניה להתפתחות הילד.

    עשינו מבחן "טובה" שיצא תקין אין לו הפרעת קשב, ובנוסף גם דיברנו עם 2 המחנכות שלו והסברנו להם את הרגישות שלו.

    אודה לך על יעוצך מה עלי לעשות לבינתיים איך להתנהג איתו כי עד כה זה לא עבד עם תגמולים - של פרסים, וגם לא ביד נוקשה אני ממש עובדת עיצות ומותשת.
    תודה
    נ.ב. - סליחה על המכתב הארוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 7.5 עם חרדה מכשלונות

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    שלום לימור,
    קודם כ בודאי שתגמולים ויד נוקשה זה לא עוזר כי יש לו חרדה, איך התגמולים והיד נוקשה מטפלים בחרדה בדיוק?
    קודם כל טוב שהופנתם לטיפול, זה בודאייכול לעזור. בינתיים אולי כדאי שתבדקו בינכם לבין עצמכם האם אתם משדרים לחץ וחרדה כלשהי סביב הלימודים? רצון מאוד גדול שהוא יצליח ויהיה מושלם?
    יש כאן ילד שחושש לגדול, חושש להישאר לבד וחושש מלימודים, אולי כי יש ציפייה שהוא יגדל ולא יוכל להשתמש שוב בהוריו כדי להיות קטן. כדאי להעביר לו את המסר שזה בסדר שדברים הולכים לאט לפעמים, לא נורא שהוא קורא לאט, מותר לו לפעמים להתפנק כמו תינוק, ולפעמים לחזור להיות גדול ולעשות דברים בצורה עצמאית. נראה שכדאי שתפנו להדרכת הורים, כדי לעזור לכם להתאים את הציפיות שלכם והתשדורת הגלויה והסמויה שלכם לילד כך שלא תלחיץ אותו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה
    אמא
    20/11/2009


    שלום!ביתי בת שנתיים ו-4 חודשים,היא עדיין עם טיטול וכשעושה פיפי או קקי היא אומרת לי(יודעת בדיוק מתי יש לה ומה)היא לא מוכנה ללבוש תחתונים על מנת להיגמל.אפילו אחרי אמבטיה כשאני מנגבת אותה היא ישר אומרת לי אמא שימי לי טיטול.אני חוששת שלא אצליח לגמול אותה בשנה הבאה בגן עירייה היא תצטרך להיות גמולה.אני חסרת אונים ולא יודעת מה לעשות.ממש חבל לי כי מצד אחד היא בשלה ומצד שני היא לא רוצה .אודה לעזרתכן....תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    שלום אמא,
    עד שנה הבאה יש עוד המון זמן, ובכל זאת את בלחץ. יכול להיות שחלק מהלחץ הזה משודר לילדה, הויא מנסה להגיד לך, בדרכה, שתכבדי את הקצב שלה. אם היא כבר רכשה את היכולת הפיזיולוגית, אז אין לך מה לדאוג. הייתי מניחה לנושא לאיזו תקופה. מניחה, זה אומר מניחה לגמרי, כלומר לא משדרת שום בדל של ציפייה או אכזבה או תזכורת לאפשרות אולי לשים תחתונים. פשוט שוכחת את זה כאילו אין גן עירייה עוד שנה. יש עוד כמה דברים להתעסק בהם בקשר עם ילדתך, חוץ מקקי ופיפי, הייתי מקדישה להם קצת זמן ומנסה לקבל אותה כמו שהיא . אם את תצליחי להירגע, היא לא תצטרך להשקיע כל כך הרבה אנרגיה בלהתנגד לך, וזה יקרה לה באופן טבעי כשהיא תרצה להיות כמו החברים שלה בגן. בתנאי שהיא באמת תשתכנע שנרגעת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות/חוסר ביטחון/ ? ילד בן 4
    אתי
    20/11/2009

    לבני בן ה-4 יש קושי להפתח במפגש עם חברים, עם המשפחה המורחבת, ואפילו עם הסבתא בפגישה שבועית קבועה. הוא מגלגל את עיניו ומחבק אותי או את בן זוגי. אפילו בגן שקוראים לו לפעילות הוא עושה עצמו לא שומע מסתכל בצדדים ומעדיף לשבת ולשחק בפינה כלשהי. בבית הוא מדבר, מסביר עצמו מצויין, יודע לעמוד על שלו, וגם רב עם אחותו בת ה-10. שוחחנו עם הגננת שאמרה שלא הבחינה במשהו חריג. האם לדעתכן כדאי לאבחן אותו?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות וחוסר ביטחון

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    שלום אתי,
    מעניין הפער בין תחושתך דברי הגננת. מצד אחד את מתארת שהוא עושה את עצמו לא שומע ומעדיף פעילות לבד ומצד שני הגננת לא רואה משהו חריג, אם כך מאיפה האינפורמציה על התבודדות הילד בגן? זה משהו שאת ראית כשבאת באמצע היום? בתחילת היום? אם זה משהו שאת ראית בתחילת היום האם יכול להיות שאחרי כמה זמן בהמשך הוא מסתגל ומתחבר ואת לא עדה לזה אז את לא יודעת? האם יכול היות שגם עם הסבתא אחרי כמה זמן של התרגלות הוא כן יכול להרפות מהחיבוק שהוא מחבק אותכם ולהתייחס אליה? כי אם כן, אז בסך הכל צריך סבלנות לקצב שלו. זה טבעי ונורמלי שייקח לילד זמן להתרגל למעברים היום יומיים בסביבה שלו, להתרגל כל בוקר לגן לאט, להתרגל לסבתא לאט אחרי שלא ראה אותה שבוע, זה בסדר גמור. אם הוא לא מרפה כל היום וכל הפגישה ונשאר לבד, כדאי קודם כל לבדוק איך ניתן לעודד אותו, להזמין ילדים אחר הצהריים, לעניין אותו בשיתוף פעולה עם ילד אחר, לאפשר לו להתייחס לסבתא כשהוא עדיין בזרועותיכם, לאט לאט,וכו'. אם בכל זאת, נראה לכם לאורך זמן שיש משהו נוקשה שלא משתנה אז כדאי לבדוק אפשרות של אבחון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אתי
    20/11/2009

    תגובה מהירה ועניינית. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור:-)

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העיתוי המתאים ללכת לגן
    מלי
    20/11/2009

    נועם בן שנה ושלושה חודשים ומגיל תשעה חודשים נמצא במשפחתון עם עוד 3-4 ילדים, כשלמעשה הוא הגדול מכולם. (במשפחתון יש ילד בן 11 חודשים, ילד בן חצי שנה, ילדה בת 5 חודשים ואמורים להצטרף ולהחליף במהלך השנה עוד 2 תינוקות בני 5 חודשים). נועם מקבל יחס אישי וחם ואני מרוצה מאוד מהטיפול.
    ההתלבטות היא האם להשאירו במשפחתון עד לתחילת השנה הבאה (אז יהיה בן שנתיים), או להכניסו לגן בחודש אפריל (כשיהיה בן שנה ושמונה חודשים), לקבוצה של ילדים שגדולים ממנו בשנה. אותה קבוצת ילדים לא תמשיך איתו בספטמבר אך הצוות כן.
    ההתלבטות קשה מכיוון שאיני רוצה לערער את בטחונו.
    אודה לתשובה בנושא.
    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    העיתוי המתאים ללכת לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העיתוי המתאים ללכת לגן

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    שלום מלי,
    לא ברור מהשאלה שלך מה ההתלבטות, כלומר מה השיקולים שלך בעד המעבר באפריל? העובדה שכל הילדים קטנים ממנו? בגיל הזה פחות חשוב העניין החברתי, יותר חשוב הטיפול האישי והחם. הורים רבים משאירים ילד בגיל הזה עם מטפלת עדיין לבד בלי עוד ילדים. לפי התאור שלך לא ברור לי מה הטעם להעביר אותו כבר באפריל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוחד מבלונים וממכוניות
    MIMUMA
    19/11/2009

    בשבועות האחרונים הבן שלי (בן שנתיים+8 חוד') מאוד מפחד מבלונים וממכוניות. הוא לא מוכן להיות במקומות בהם יש בלונים (כששואלים מדוע הוא עונה שהבלון יתפוצץ). היום באתי לגן לאחר שחגגו יומולדת. כל הילדים (כולל אחיו התאום) ישבו בחדר עם בלונים על התקרה ורק הוא ישב בכניסה לגן. כשהגעתי הוא דרש ללכת הביתה מיד, וכששאלתי מדוע- ענה- הבלון יתפוצץ. בנוסף- הוא מסרב לצאת מהאוטו/ מהגן כאשר יש רכב דולק בסביבה (אפילו אם הוא מאוד רחוק). הסברתי לו שאם הוא עם אמא זה בסדר אבל הוא ממש מראה סימני חרדה.
    מה עושים במצב כזה? כיצד מטפלים? (כאמור- יש לו אח תאום, ואיתו אין שום בעיה כזאת).
    אשמח לעזרתכם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוחד מבלונים וממכוניות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחדים

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    שלום MIMUMA,
    פחדים אצל ילדים בגי להזה הם נורמלים לחלוטין ויכולים לבוא בכל מיני אופנים ומכל מיני דברים. אם הוא מבין, אפשר לנסות להסביר לו שלא יקרה לו כלום כשהבלון מתפוצץ זה רק עושה רעש. אם זה לא עוזר, כדאי להניח לזה ולקבל את הפחדים שלו בסובלנות.
    לא כל כך ברורה לי ההשוואה לאחיו התאום? מה הקשר לכך שאחיו לא פוחד? כל אחד הוא ילד שונה ומתמודד אחרת עם החיים. חשוב מאוד לא לסמן את הילד כבעייתי בגלל שהוא מגלה כאן רגישות שלא נוחה לכם. מותר לילדים בגילו לפחד פחדים לא הגיוניים מדברים, יכול להיות שעם הגיל ועם ההבנה זה יעבור, ואם לא, אז בגיל מעט מאוחר יותר אפשר יהיה לגשת לייעוץ איתו.
    כרגע, החשיבות והפליאה שאתם מייחסים לכך שיש לו פחדים והשוואה אחיו נראים לי יותר מזיקים מהפחד עצמו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות
    מיכל
    19/11/2009

    שלום לכולם!
    אני מתעניין האם ואיך מספרים לילדים בגיל 5-6 על מוות. האם כדאי להסביר מה זה ולהכין את הילד במקרה וחלילה יצטרך להתמודד עם זה אז כדי שזה לא יגיע בהפתעה וגרום לשוק או רק במקרה וזה באמת חלילה קורה ואז אין ברירה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות

    סמדר ריינר
    19/11/2009

    שלום שלום,
    בדרך כלל אין צורך להסביר ולהכין אלא הילד בא עם שאלות בנושא הזה בעצמו, ואז כדאי להסביר בפתיחות בהתאם לשאלות שהוא שואל. ילדים עדים למוות בשלב מאוד מוקדם, דרך האזנה לדברי המבוגרים, צפייה בטלוויזיה, ואפילו סיפורי החגים בגן - שיש שם גיבורים שמתים או הורגים. זה עדיין לא אומר שהם מבינים באמת באופן עמוק מה המשמעות. הם מתחילים להבין את משמעות לרוב בגיל 5-6 בהתאם לבשלות הריגשית שלהם כאשר הם מבינים שגם הם יכולים למות ואז הם באים עם השאלות. אפשר לאשר להם שההבנה נכונה ועדיין יש הרבה זמן ובזמן הזה עוד אמרוים לקרות הרבה דברים טובים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך

    מיכל
    19/11/2009

    תודה על התשובה המהירה. אני שואל כי לאחרונה לאחיינית שלי בת 5 נודה כי סבתא של חברתה בגן נפתרה. הילדה קיבלה את זה מאוד קשה. היא התחילה לבכות ואמרה שהיא פוחדת שהקרובים שלה ימותו ובקשה מאחי שיבטיח לה שהוא לא ימות ולא יעזוב אותה. לכן בעצם עלתה השאלה איך להסביר להם את המשמעות של המוות ומה הם מסוגלים להבין בגיל הזה. האם להגיד להם שאנשים מזדקנים ומתים וזה תהליך נורמלי, אבל גם הסבר כזה יכול לגרום לילד להיות חרד לגבי קרובי המשפחה המבוגרים כמו סבים. בנוסף היה מקרה כאשר הילדה ראתה עכבר מתה לאחר שנעשה ריסוס ברחוב. היא שאלה ואמרנו לה שהיא מתה הילדה קיבלה את זה מאוד קשה. מה אומרים להם לגבי מה שקורה אחרי המוות? האם מסבירים שקוברים את האנשים באדמה? איך מתמודדים עם השאלות של הקטנים בנושא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות

    סמדר ריינר
    19/11/2009

    שלום שלום,
    יפה, אם הילדה שאלה אז בהחלט צריך להסביר לה. צריך להסביר לה שכולם מתים בסוף, אבל שיש עוד הרבה זמן עד אז. אפשר להסביר לה בהתאם לאמונה שלכם כמובן, שאת הגוף קוברים באדמה, אבל הנשמה של האדם עולה לשמים/ נשארת בלב שלנו או איך שמתאים לכם להגיד. אי אפשר למנוע ממנה לגמרי את הפחד, כי כן, זאת האמת וזה מפחיד. נראה לי שמפחיד אותה להישאר יתומה כמו הילדים של העכברה, צריך להסביר לה שרוב האנשים מתים כבר בגיל מאוד מבוגר כשהילדים שלהם גדולים, ויש להם ילדים בעצמם, זה לא משהו שיש סיכוי גדלו שיקרה חילה בקרוב. זה עצוב, אבל זה חלק מהחיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוג
    מיכל
    19/11/2009

    שלום רב!
    בתי בת 5 רוקדת מגיל3 בחוג. בהתחלה זה היה ע"פ המלצת רופא עקב היפטוניה קלה לצורך חיזוק שרירים. בנוסף היא מאוד אהבה את זה ולדעת המורה היא די כישרונית. הילדה סובלת צעצירות כרונית ומטופלת בהתאם, אך בכל זאת מדי פעם יש לה כאבי בטן. לפני כחודשיים היא החלה להתלונן על כאבי בטן דווקא ביום של החוג, אבל בכל זאת הלכה לרקוד. אחר כך היא התחילה לצאת באמצע השיעור להפסקוה בגלל הכאבים, אחרי זה הכאבים הופיעו לפני תחילת השיעור וכעבור כמה שיעורים כאלה היא לא הסכימה להכנס לשיעור. חשבתי שאולי מדובר בתירוץ, אבל הכאבים הופיעו גם בימים ובשעות אחרים ועכשיו אנחנו עושים בדיקות מקיפות, אבל בנתיים לא ברור מה מקור הכאבים. מלפני כמעט חודש היא לא הולכת לחוג בכלל בטענה כי כשהכאבים יעברו היא תחזור. נכון להיום הכאבים אכן פחתו ומופיעים לעיתים רחוקות, אבל אתמול כאשר הזכרתי לה שביום רביעי יש לה חוג ואולי היא רוצה ללכת היא ענתה שמפחדת שהכאבים יופיעו שוב. אני לא בטוחה שמדובר בתירוץ, אך מאידך זה נראה די מוזר. הצעתי לה לבחור חוג אחר, אבל היא כל כך התלהבה. מה עושים במקרה כזה? מצד אחד זכותה לבחור חוג שהיא רוצה או לא לבחור כלל מצד שני פעילות פיזית חיונית לה. איך להגיב ואיזה מסר עליי להעביר לה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוג

    סמדר ריינר
    19/11/2009

    שלום שלום,
    יכול להיות שיש משהו ספציפי בחוג הזה שלא נוח לה, מלחיץ אותה. אולי דווקא כי המורה אמרה שהיא כשרונית אולי יש עליה יותר מדי לחץ שם. הייתי שואלת על כך את הילדה.
    הייתי מניחה לעניין החוג לכמה זמן ומנסה לשלב פעילות גופנית באופן משחקי וכיפי בבית ובלי לחץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על התגובה המהירה

    מיכל
    19/11/2009

    הילדה אומרת שהיא מאוד אוהבת את המורה והבנות בחוג. אציין, כי אכן המורה דורשת כי היא רוצה להביא אותן להשגים מסויימים, כמו בכל ספורט גם בריקוד צריך לעבוד כדי להתקדם. ואם הילדה פוחדת ממאמצים זאת נראת לי בעיה בפני עצמה. ברור אין להפעיל עליה לחץ אבל איך מסבירים לילדה בת 5 כי לא צריך לפחד מקשיים ולהיות חרוצה ומשקיעה זו תחונה טובה ותורמת. לפעמים בתי אמרה למה אני לא יודעת לעשות כמו א', ואמרתי לה שהיא תלמד, תתרגל וגם תדע, אבל אי אפשר להתעורר בוקר אחד ולדעת לעשות דברים מבלי להתאמן ולהשקיע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוג

    סמדר ריינר
    19/11/2009

    שלום שלום,
    זה שהיא אוהבת את המורה והבנות זה לא אומר שנעים לה כשלוחצים עליה. אתם צריכים להחליט מה המטרה של החוג - בריאותית או הישגית. חוג אמור להיות פעיות מהנה של פנאי, לחץ להישגים יהיה לה מספיק בבית הספר. לא הייתי מערבבת מין בשאינו מינו. המטרה הבריאותית יותר חשובה מכרגע לחנך אותה להישגים. הייתי מדברת איתה על כך שאולי משהו מלחיץ אותה, ושחוג אמור להיות כיף, ושהיא יכולה לבחור או להישאר בחוג הזה, אבל לא להתרשם מהדרישות של המורה אלא לעשות איך שמתאים לה, או לבחור חוג פחות הישגי ולהנות מעצם הפעילות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוביה מליצנים
    פזית
    19/11/2009

    שלום,
    בתי בת ה-3 פוחדת מליצנים. כשיש ליצנים או דמויות מחופשות בקניונים היא מושכת אותנו ללכת הביתה.
    הגננת שלה סיפרה לי שכאשר באים זרים לגן היא רצה אליה או למטפלת עד שהוא הולך או עד שהיא רוכשת בו אמון.
    (חשוב ציין שהיא אינה ילדה ביישנית או מופנמת, היא פעלתנית, מצחיקה וכאשר היא מכירה אנשים שאנחנו מכירים או מדברים איתם היא לא דואגת.)
    לפני מספר שבועות חגג ילד בגן מסיבת יום הולדת והזמין ליצן, היא נתקפה פאניקה ובכי, לא ירדה מהידיים שלי ולא הייתה מוכנה להיכנס הביתה, לכן ראינו את כל היומולדת מהמרפסת.
    כל צעקה שלו או תנועה היא חיבקה אותי חזק והתחבאה בתוכי, על אף הניסיונות שלו לרכך אותה, לא הייתה מוכנה להתקרב אליו.
    אתמול בלילה חלמה שהליצן בא אליה לחדר, היא קמה בבעתה ובבכי, לקח לי דקות ארוכות להרגיע אותה ולא הצלחתי להסביר לה את ההבדל בין המציאות לחלום, מבחינתה היא חוותה חוויה מוחשית.
    מאז, היא לא מוכנה להיות לבד לרגע, היא לא ניכנסת לחדר לבד ובשום מקום אחר בבית.
    וכל הזמן מציינת שהיא מפחדת שהליצן יבוא, עד כדי כך שכשהשכבנו אותה לישון התעוררה לפתע ורצה ריצת אמוק בצרחות, מבוהלת לגמרי כאילו ראתה אותו שוב!
    מסתובבת אחרי כמו זנב מאז!
    מה אני עושה?
    ישנן 2 בעיות, האחת להבדיל את המציאות מהדימיון או מחלום והשנייה הפובייה מליצנים.
    איך מתמודדים ומה עושים עם ילד מפוחד כל כך?
    (ניסיתי לחפש אותה לליצנית ושתעביר לי יומולדת, היה כייף אבל לא עזר!)


    תודה
    אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פוביה מליצנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פזית שלום

    נעמה סבג שמש
    19/11/2009

    פזית שלום,

    אחת הסיבות שילדים בגיל זה חוששים מפורים זה בשל התחפושות. אין להם עדיין את בניית ההבדל בין מציאות לדמיון ולכן הם מתקשים.
    אם דמויות מוכרות מחופשות בקרבם, הם חוששים אף יותר, לכן תמיד עדיף שהגננת לא תתחפש.

    אז רק להרגיע,
    ביתך מגיבה בצורה נורמלית. קבלי זאת בהבנה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטחון עצמי
    ציפורה
    19/11/2009

    שלום, בני בן 3 וחודש. ילד אינטיליגנטי, נמרץ, חכם מאוד, בעל תפיסנ מהירה ויכולת ריכוז וקשב עצומות. מאוד מוחצן ומבטא רגשותיו לחיוב ולשלילה.
    לבני אח בן שנה, שיחסו אליו אמביוולנטי( מחד-אוהב מאידך - דוחף ומאוד מקנא).

    שמתי לב שבני בן השלוש, כשאנו מגיעים למקום חדש, עם אנשים שאינו מכיר כל כך, עושה מחוות של ביישנות: כגון: נצמד אלי לרגל, משפיל מבט, והכל כשחיוך מבוייש על פניו. כך עד שמתרצה ומשתתף בפעילות.
    גם כשהלכנו לטיפת חלב, הוא יכול ברגעים הראשונים שלא לשתף פעולה עם האחות מתוך ביישנות ולוקח לו מעט זמן עד שמתרצה ומשתתף.
    מציינת שרוב הזמן בני בבית לאחר שעות הגן ויוצאים מהבית בעיקר בסופי שבוע. חבריו מהגן גרים לא קרוב ונדרש להסיעו ולכן זה טרם נעשה.
    1) האם מדובר בביישנות או בחוסר ביטחון עצמי? (האם יתכן חוסר ביטחון רק מחוץ לבית, לא כולל הגן?
    2) אם מדובר בחוסר ביטחון - אנא יעצו לי בדחיפות מה לעשות. מדובר בילד מוצלח ביותר, יפה תואר, ולא ארצה שיגדל ללא ביטחון עצמי, חס וחלילה! אנא המלצותיכם כיצד לשהגדיל את בטחונו העצמי .

    3) לא קשור לנ"ל - בני הנ"ל בן השלוש מצוי בהליך גמילה מטיטולים, ובעוד הדיווח בגן שכמעט ואינו מפספס, הרי בבית כמעט כל יום, גם עושה באסלה אך בבעיקר בתחתונים ולעיתים נדמה לי שהנסיגה נובעת מקינאה באחיו התינוק וברצונו לקבל תשומת לב מאיתנו (כי ממיד מבקש ל\שאקלח אותו לאחר שעושה בתחתונים). האם יכול לנבוע מקינאה ורצון בתשומת לב? מה לעשות כדי להפסיק את "הפספוסים" שיתכן והם מכוונים ולא פיספוסים אמיתיים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביטחון עצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביטחון עצמי

    סמדר ריינר
    19/11/2009

    שלום ציפורה.
    מדובר בסך הכל הילד בן 3, מותר לו להיות קצת ביישן לפעמים. נשמע לי שאת קצת לחוצה, ויכול להיות שבלי לשים לב יש משהו שמלחיץ גם אותו אולי בציפייה שהוא יהיה גדול, מוצלח כשרוני ועם ביטחון עצמי, והוא בסך הכל רוצה להיות קטן לפעמים... אולי גם לכן הוא מפספס עם הקקי.
    נראה לי שהילד שלך צריך קצת יותר סובלנות ממך לקצב שלו ולרצון שלו להיות קטן. מותר לו לפעמים לפספס, מותר לו לפעמים מוצץ או בקבוק או על הידיים, ולפעמים הוא גדול, מצייר יפה ומדבר יפה ולפעמים הוא שוב קטן ומתבייש וזה בסדר.
    בקיצור, להוריד לחץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם נכון להעביר את הילדה גן?
    קרן
    19/11/2009

    שלום,
    בתי בת 3 וחצי, ילדה שקטה ומקסימה, בתחילת השנה הועברה לגן עירייה טרום טרום חובה ומאז היא התחילה לפתח פחדים... פחדים מרעשים(מכוניות, אופנועים, עורבים) וכאשר אנחנו בבית היא מבקשת שאני אהיה לידה ואם אני קמה במקרה למטבח או עוזבת אותה לשנייה היא רודפת אחריי ולא מוכנה לשחק לבד או להימצות לבד בסלון לדוגמא... התופעה היא שכאשר עובר רכב שמרעיש בחוץ הילדה מתחילה לצעוק צעקת בהלה ועוזבת את מה שיש בידה באותו הרגע ומתחילה לרוץ בבית.
    עליי לציין שיש לי עוד שתי בנות תאומות קטנות ממנה בנות שנתיים וקצת והן מחקות את התנהגותה ואף מסתכלות עלייה בכדיי לראות מתי היא תביע צעקה ונכנסות למצב של פחד ואיבוד שליטה גם כן.
    תופעה זו מתרחשת מזה כחודשיים בערך, יעצו לי לקחת את הילדה לשיחות עם פסיכולוג ובמקביל פניתי לעירייה להתייעצות וברגע של כעס מצידי בקשתי להעביר את הילדה גן.
    השאלה האם כדאי לעשות זאת לילדה לאור העובדה שהילדה כבר הועברה גן בשנה שעברה לאחר שלושה חודשים והסתגלה מאוד יפה לגן החדש ולא הראתה שום התנגות או סימניי מצוקה כלשהם שונים?
    אודה לכן על הייעוץ במהרה...תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר גן

    סמדר ריינר
    19/11/2009

    שלום קרן,
    א ברור מה הקשר בין הגן והפחדים, מלבד שכרונולוגית הפחדים התחילו אחרי המעבר. לכן, כל עוד הסיבה לפחדים לא ברורה בודאות לא הייתי מסבכת במעבר נוסף. אם הפנו אותך לפסיכולוגית אנא פני והמתיני בסבלנות עד שהתמונה תתבהר ותתגבש המלצה, אין טעם לנהוג באימפולסיביות כשהתמונה עדיין לא ברורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום