מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גילויים מינייםללא שם15/11/2009
בני בן 9 נחשף לאחרונה לעצם קיומם של יחסים לסביים והומואים בכיתה משיחה ששמע. מאז הוא מזועזע מהרעיון וטוען בכל ערב כי יש לו מועקה ענקית. יש לי תחושה שהוא מצא אצלנו בבית סרט ארוטי ומזה בעצם הזעזוע הגדול אבל הוא מתבייש לומר את האמת. מדובר בילד מאוד מאוד רגיש. התגובות שלו מפחידות אותי. הוא מבקש שמישהו יעזור לו להיפטר מהתחושה הנוראית שיש לו בבטן. מה עושים??? אני מפחדת מאוד ולא יודעת איך כדאי להגיב. בבקשה עצה מהר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גילויים מיניים
סמדר ריינר16/11/2009שלום לאם האלמונית,
הדרך היחידה היא לשוחח איתו בצורה יותר גלויה על המחשבות שהמידע מעורר בו, והחרדות שזה מעלה. רצוי שאת השיחה יעשה האב, מאחר והילד זקוק למשיהו שעבר תהליך של התבגרות מינית דומה לזה שעליו לעבור. יכול להיות שלילד יש חשש שגם הוא יכול להיות הומו או משהו כזה, ושיחה גלויה יכולה לשדר קבלה ולפוגג חרדות שאולי הן לא הכרחיות. למשל,שאולי עוד מוקדןם לדעת בגילו, ושלכולם יש פנטזיות מיניות מכל מיני סוגים זה עוד לא אומר שום דבר על הבחירה המינית שהוא יעשה כשיהיה גדול וגם אם כן, זה לא בהכרח דבר רע. זה כמובן אם היחשתי נכון מה מטריד אותו, אבל צריך לוודא קושם כל בשיחה גלויה מה מטריד אותו באמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופההילה15/11/2009
שלום רב
שמי הילה ואני אמא לילד בן 5 אני התכתבתי איתכם כמה פעמים ואני רוצה עזרה שוב ילדי הועבר גן היום עקב הבלגן שהיה בגן אלימות מיצד הגננת אך היום נשארתי איתו לכמה שעות והוא אמר לי "אמא תלכי אני ישאר בגן החדש " שמחתי מאוד כי חשבתי שבאמת הוא זקוק לגן החדש אך לפתע אחרי שעה קיבלתי טלפון הבן שלך לא מקשיב לי לפי בדיקתי היא התקשרה לגן שבו למד בני לראשונה אוקיי אני מוכנה שבני יטופל עים פסיכולוגית ילדים אך אני רואה שהכול מאפיה אחת גדולה מה אני יעשה בבקשה עזרו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה
סמדר ריינר15/11/2009שלום הילה,
נראה שנוצר משבר אמון בינך לבין המערכת. את לא מאמינה להם והם חוששים מבנך וממך ומהבעיות שיכולות להתעורר.
חשוב שתדברי עם הגננת החדשה, לא רק ממקום של טענות ופגיעה, ואני מבינה שנפגעת, אלא ממקום שמנסה לפתוח דף חדש.
למשל הייתי אומרת לה שאת מבינה שיש קשיים לבן שלך ואת מוכנה לטפל בהם, ואת מבקשת שגם יתנו לו צ'אנס ולא ידביקו לו סטיגמה מייד עם כניסתו, ושאת מאמינה שאם את תשתדלי וגם הילד וגם הגננת, יכול להיות שבגן הזה ילך לו יותר.
תביני ,את מפחדת מהם כי את מרגישה קטנה מול המערכת והם מפחדים ממך, כי הם הבינו שאת לא שותקת, והצלחת להעביר את בנך גן ולהאשים גננת בכך שהיא אלימה, כלומר כולם מפחדים מכולם, גם הגננת החדשה חוששת שעוד מעט יהיו האשמות כאלה גם כלפיה.
לכן כדאי לדבר על הדברים בלי נימת האשמה, ולנסות לתת אמון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בהתנהגות ותכונות ...אמא15/11/2009
אני מאוד נהנית לגדל ילדה בת שנתיים ו3 חודשים.
ילדה מאוד מפותחת, שמחה, חברותית מאוד, מגיל 11 חודשים נמצאת במסגרת משפחתון. ילדה מאוד עצמאית וכיף לי איתה 24 שעת אפילו בשינה שלה.
לאחרונה וכבר חודש, אני מרגישה שהיא תלותית יותר מאשר היתה, כל הזמן רוצה על הידיים, לא רוצה לעלות לקומה העליונה אלא על ידיי, מבקשת שאביא או אבצע לה דברים שהיא היתה עושה בעצמה לפני, היתי עושה את כל מה שצריך לעשות בבית והיא משחקת לבד. לאחרונה היא רוצה איתי לידה בצפיה בטלויזיה או במשחק או באוכל. כשאני עוזבת לרגע היא בוכה ורוצה לבוא איתי. אותו הדבר כשאני בעבודה היא עושה את זה לאבא שלה או לסבתא.
תופעה חדשה והיא יותר מפריעה לי - היא נותנת לי סטירה על הפנים כשאני לא מרשה לה לעשות משהו מסוים, ומצרפת עם זה מילת "טיפשה". זה מפריע לי יותר ואני אומרת לה שזה לא נעים ולא מתנהגים כך, אני מאוד סבלנית כלפיה אבל השינוי שחל בה מאוד מפריע לי כי אני מרגישה שהיא חברה לא רק ילדה.
בבקשה, אני מחכה לייעוץ ותודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בהתנהגות ובתכונות
סמדר ריינר15/11/2009שלום ל"אמא",
תראי, כדי לייעץ לך צריך להבין מה הסיבה של מה שקרה. את מתארת שינוי של החודש האחרון, האם זה שינוי פתאומי? יכולים להיות הרבה דברים - יכול להיות שמשהו קרה , אולי בחוץ, במשפחתון שאנחנו לא יודעים שהגביר את רמת החרדה שלה וגם יכול להיות שהשינוי הוא תוצאה של מפגש לא טוב בין הגיל והשלב ההתפתחותי לבין מערכת היחסים ביניכם.
אחת המחשבות שעולות לי מהתאור שלך היא שחשוב לך מאוד שדברים יהיו כיף, הנאה והרמוניה. את מדגישה עד כמה את אוהבת לגדל את הילדה, 24 שעות. אני לא יכולה לדעת מהתאור הזה מה קורה לך כששברים נהיים "לא כיף", הרי יש הרבה רגעים כאלה בגידול ילדים. מה קורה כשהילדה לא מרוצה ממשהו, האם את יכולה לסבול את זה? האם את מייד רוצה לתקן את זה או מנסה למחוק את זה כאילו לא יכול להיות שאחרי כל האהבה שלך הילדה בכל זאת מתוסכלת/תוקפנית/ בוכה? אם זה ככה, וקשה לך לקבל תוקפנות טבעית של הילדה, אז יכולים לקרות שני דברים, אחד זה שהילדה מרגישה שאמא חלשה, לא יכולה לעמוד בקצת תוקפנות ואז הילדה נעשית חרדה, כי אם אמא חלשה מי יגן עליה? והדבר השני הוא שתוקפנות שלה מתגברת, כי כשלא מקבלים תוקפנות טבעית ויודעים לנהל אותה היא נהפכת לאלימות.
אלה הן רק השערות שלי, כי לא נתת פרטים על מה קורה אצלכם. תנסי לחשוב על הדברים ולראות אם משהו מתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ... תלונות על משעמם ליאוראל15/11/2009
הי
יש לי 2 בנים בני 3, ו- 6 שכל הזמן מתלוננים שמשעמם להם בבית.
הבית מלא משחקים, יש חדר צעצועים, אני מנסה לשדל אותם להיכנס לחדר באם משעמם להם אבל זה לא הולך לי.
אני מוצאת שהכעסים שלהם מאוד גדולים גם עלינו ההורים וגם אחד על השני כך שהם לא מוצאים דרכי משחק משותף , דבר שאני רואה אצל החברות שלי.
איך אני יכולה ללמד אותם לשחק בינהם משחק פורה ולגרום לחיבור בינהם , כי הם רבים כל הזמן על כל דבר ולא מוצאים שפה משותפת.
תודה
אוראל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלונות על משעמם לי
סמדר ריינר15/11/2009שלום אוראל,
כמה דברים לא ברורים לי. קודם כל האם הם מוצאים דרך לשחק ולהנות גם אם זה לא משחק משותף? האם מבחינתך חייב היות משחק משותף? הם ילדים בני 6 ו-3 זה פער גילאים שלא תמיד יכולים להרגיש שיש דברים משותפים.
דבר שני יכול להיות שאת חשה שמתפקידך לדאוג שהם לא ישתעממו ואם הם משתעממים סימן שהתרשלת בתפקידך או שאין מספיק צעצועים?
היכולת של ילד למצוא עניין ולהעסיק את עצמו לא קשורה לכמות הצעצועים שעומדים לרשותו, וההורה לא חייב להיות צוות הווי ובידור שלו.
יכול להיות שהם לא כל כך יודעים לשחק, וכדאי שתשחקי איתם, ביחד ו/או לחוד, תציירי איתם ותעודדי אותם לשחק משחקי דמיון כל אחד בהתאם לגילו, תקריאי להם סיפורים וכו', עד שיפתחו יכולת לעשות זאת גם בעצמם, לידך, לבד, אחד עם השני וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סמדר, נראה שכלום לא עוזר..סיגל15/11/2009
סמדר שלום, ב5.11.09 כתבתי בפורום את בעייתי. גמילתו הקשה והמעוותת של בני בן השנתיים וחצי מחיתולים. המצלת לי לשחרר אחיזה, להרגע, לתת לו להבין שזה מפריע רק לו. אז ככה, עברו עשרה ימים בהם השתמשו בשיטה מאוד מאוחדת, גם בבית וגם בגן. אנחנו שואלים אותו אם יש לו פיפי, , נגיד פעם בשעתיים, רוב הזמן הוא עונה "לא", ואנחנו עוזבים אותו. בד"כ הוא עושה אחרי זה בתחתונים, אנחנו מתנהגים כאילו כלום לא קרה. הבעיה היא שזה לא מפריע לו בכלל, לא שורף ולא כלום..אם לא נשים לב, הוא לא יגיד כלום. הוא בעצמו אומר לי "זה נעים לי". בבוקר, הוא לא מוכן להוריד את החיתול של הלילה ובוודאי שהוא לא מבקש ללכת לשירותים. הוא גם התחיל לפספס קקי , הוא מתחיל אותו בתחתונים וכש"תופסים" אותו הוא ממשיך אותו באסלה. אין שום פחד מהאסלה כשהוא מתיישב מרצונו או הולך לעשות פיפי מרצונו. סמדר, השאלה שלי היא כזו: אולי הוא בכלל לא מוכן להגמל? אני חייבת לציין שבני מאוד פיקח, יש לו שפה עשירה מאוד, ועכשיו הוא מאוד בשלב של " אני גדול, אני יכול לבד" על כל דבר.. מלחלוץ נעליים עד לטפס ולרדת ממושב הבטיחות. הוא רוצה לעשות הכל לבד ולהוכיח לנו שהוא יכול. הכל, רק לא פיפי וקקי. אז שוב אני שואלת, אולי הוא לא מוכן, והאם אני צריכה להחזיר לו את החיתולים, לכמה חודשים עד שהוא יהיה בשל לכך? אני מוכנה ויש בי הרבה כח להתמודד עם זה, כך שאני לא מחפשת לעצמי "חיים קלים" עם החיתול, ואם זה לא נכון לעשות אני מוכנה להמשיך להחליף תחתונים ומכנסיים כל היום בשבילו. העיקר שזה יעבור בשלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה
סמדר ריינר15/11/2009שלום סיגל,
תראי אני לא יודעת אם בנך בשל או לא, כנראה שכן כי הוא כבר השיג את היכולת להיגמל פעם אחת. זה לא אסון בעיני אם תחזירי לו את החיתולים. עם זאת אני מתרשמת שיש סוג מאבק כוחות ביניכם לבינו שאני לא מספיק מכירה אתכם כדי לעמוד על מקורו. דרך אגב, לא ממש שחררתם אחיזה אם כל שעתיים הזכרתם לו לעשות פיפי. אני חושבת שהוא מרגיש כמה זה חשוב לכם, וזה כן חלק מהמאבק שלו לעצמאות. מבחינתו להיות גדול זה לא לעשות פיפי וקקי בשירותים אלא להחליט לבד על הגוף שלו ולעשות פיפי וקקי בזמן ובמקום שהוא ימצא לנכון:-)
יכול להיות שבנקודה הזו כדאי לכם לפנות לייעוץ מקצועי, כדי לברר יותר לעומק למה הדברים הגיעו למצב הזה ואיך לצאת משם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת ה5 מגרדת פצעונים באופן שחוזאורלי15/11/2009
שלום רב,
ביתי בת ה- 5 מגרדת את הפצעים באופן שחוזר על עצמו
כאשר אני מעירה לה היא טוענת שזה מגרד לה ולכן מגרדת. מאחר והפצעים על הפנים אני חוששת להתעלם שמה יהיו לה צלקות.
זה לא משהו אובססיבי אבל היא חוזרת על הפעולה מס' פעמים עד שזה חולף.
האם יש מקום לבדוק את הנושא מבחינה פסיכולוגית?
חשוב לי לציין כי ביתי ילדה שמחה ואינטליגנטית מאוד, בת יחידה
אשמח לייעוץ,
תודה אורלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוד פצעונים
סמדר ריינר15/11/2009שלום אורלי,
לא ברור לי למה יש לה פצעים על הפנים? ואם יש לה פצעים אולי הם באמת מגרדים? האם זה נבדק על ידי רופא? קודם כל צריך לבדוק רפואית מה קורה ואז אפשר לדעת אולי יש דרך להקל עליה את תחושת הגירוד, אבל נשמע לי שקודם כל התשובה כאן היא רפואית ולא פסיכולוגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגירודים חוזרים
אורלי15/11/2009שלום רב,
הפצעונים נבדקו רפואית ע"י רופאת עור, זה לא מגרד לה.
יכול להיות סתם סימן או שריטה שהיא תשים לב שקיימת ואז תתחיל להתעסק בזה עד שיהפכו לפצעונים ושוב תגרד עד שיחלוף.
אני מרגישה שזו תופעה אצלה פשוט לא להרפות מפצע שהיא מגלה והיא מגרדת עד שיוצא דם ושוב מגרדת עד שזה חולף.
זה לא משהו רפואי.
תודה, אורלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתגובה
אורלי15/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
סמדר ריינר15/11/2009שלום אורלי,
קודם כל תגובות בפורום אמורות להתקבל בטווח של כ-24 שעות וגם בזה אנחנו לא תמיד עומדות. כך שאם לא התקבלה תגובה אחרי שעה כדאי להמתין קצת.
לא ברור מפנייתך האם הסברת לילדה, ובאיזה אופן. אם לא הסברת אז כדאי להסביר, בצורה עדינה ונעימה שלא כדאי לגרד כי יכולים להישאר סימנים.
אם הסברת וזה לא עוזר, ואת חושבת שיש סיבה פסיכולוגית, אני לא מספיק מכירה אתכם כדי לדעת מהי, ולא כתבת על שום דבר שיכול להיות קשור לכך.
כדאי לשוחח עם הילדה ולבדוק האם משהו מטריד אותה, וכמו כן לחשוב האם היו שינויים לאחרונה במשפחה או אירועים מיוחדים. לפי מה שכתבת, אני לא יכולה לעזור לך כרגע יותר מזה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אורלי15/11/2009ראשית תודה על התגובה.
אצור קשר / אקבע פגישה ע"מ שנוכל לברר לעומק באם קיים צורך בטיפול.
תודה אורלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעתענת15/11/2009
שלום,
אני אימא לשני ילדים, ילד בן 6 וילדה בת 5 (השלישי בדרך...).
בני הבכור נכנס השנה לכיתה א' ובשבועיים הראשונייים היה עם קשיי פרידה ועם חששות, אשר הסביר בעצמו כי"אני חדש" "לא מכיר אף אחד", הכל "גדול", "אם ילד יתן לי מכות בהפסקה מה אני יעשה?"," "המורה לא נמצאת תמיד בהפסקה היא הולכת" וכו' וכו'.
בשבועות האחרונים, אחר החגים הוא כבר הולך כל בוקר יפה ועולה לבדו את מדרגות ביה"ס (מהכניסה הראשית).
במהלך השבוע התנהגותו לא תמידית, ישנם ימים אשר מתנהג יפה, ומצטיין וישנם ימים שבהם הוא לא ממושמע למורות, לא מקשיב, אומר "כן בא לו" "לא בא לו" לעשות את מה שמבקשים בכיתה, תופעה זו קוראות גם בבי לאחרונה. לא מבין את סמכותיות המורה ואת הנושא של הממסד הבית-ספרי. שוחחנו איתו רבות בנושא ויש תנודות - עליות וירידות או שמתנהג מקסים או שחסר משמעת והקשבה. אציין כי מבחינה לימודית הילד מבין את החומר, מכין שיעורי בית ובחשבון מצטיין.
המורה מציע לשלוח את הילד לריפוי בעיסוק (אין מבחינתנו התנגדות) ולפנות לבחון של הפרעות קשב וריכוז שעל-כך אנו מתנגדים לעת עתה. המורה דורשת שנרשום לה את סירובנו לגשת לטיפול להפרעות קשב וריכוז.
מה עלינו לעשות? והאם לאור האמור לעיל יש קשר בכלל להפרעות קשב וריכוז או שזה הפתרון הקל והפשוט של מערכת החינוך ל"שקט תעשייתי"?!
אודה לעצתך מה לעשות והאם יש ספר לילדים (לי יש כבר מספיק..) אשר יוכל להעביר לילד את משמעות המשמעת וההקשבה התמידית למורים וכן טיפים שיעזרו לנו לעבור את הבעייה שמטרידה אותי ביותר.
תודה מראש, ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משמעת
סמדר ריינר15/11/2009שלום ענת,
לא ברור לי למה את מתנגדת מראש לבדיקת נושא הקשב והריכוז? איך תוכלי לדעת אם זה פיתרון לשקט תעשייתי או בעיה אמיתית אם לא תבדקי?
בכל אופן הייתי ממליצה לך קודם כל לשוחח עם פסיכולוגית בית הספר. יכול להיות שאם היא תהיה מוכנה לעשות תצפית בכיתה אפשר יהיה לברר טוב יותר מתי ולמה קורה המצב שבו הוא מתקשה להקשיב לסמכות - האם בשיעורים מסויימים? האם כשהחומר נעשה מסובך? האם בשעות מסויימות של היום? כשמישהו מציק לו או כשיש רעש בכיתה, וכו'. באופן הזה אפשר יהיה לאבחן טוב יותר את הבעיה ולקבל עוד מידע לפני הפניה לאבחון. באותו אופן הייתי מנסה לשים לב בבית, מתי קורים האירועים שבהם הוא לא מקשיב לסמכות, האם זה קורה סביב שיעורי בית? האם סביב מריבות עם האחות? האם יש רצון לחזור להיות ילד קטן, רצון שאתם מתקשים להבין ודורשים ממנו להיות ילד בוגר כל הזמן? הייתי מנסה לראות אם יש טריגרים וסיבות להתנהגויות האלה ומשם להחליט איך לנהוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ביטחון ילד בן6 ותשעה חודשיםדידי15/11/2009
שלום לך
הבן שלי לומד בכיתה א' יש לו חוסר ביטחון שמאוד מורגש. הוא מפחד לטעות למשל בקריאה, עד כדי כך שהמורה העבירה אותו לשיעורי חיזוק. כי כנראה הוא מתבייש (בבית הוא יחסית קורא טוב למרות שגם בבית הוא מפחד לטעות) . המורה אומרת שכאשר היא נותנת תרגיל בכיתה הוא מסתכל לכיווני החברים לראות מה הם עושים או שהוא שואל אותם.
אני יודעת שבמתמטיקה הוא מעולה.
רצוי לציין שגם בבית הוא שואל שאלות של חוסר ביטחון למשל : אם אני אומרת שאני מכינה ארוחת ערב לכולם אז הוא שואל "אם גם לו אני מכינה" ועוד...
איך אפשר לטפל בחוסר ביטחון ??.
אני מהמרכז ואשמח באם תפני אותי ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר ביטחון
סמדר ריינר15/11/2009שלום דידי,
האם ניסית לשאול אותו למשל למה הוא חושב שהוא לא "חלק מכולם" כשאת מכינה ארוחת ערב? מעניין לשמוע אם יש לו מה לומר. לא פירטת בשאלה האם יש לו אחים, מה מקומו בסדר הלידה וכו'. יכול להיות שמתוך כל מיני אילוצים שלפיהם הבית מתנהל, (רמות הפניות שלכם ההורים, מס' האחים וכו') הוא ל אמצליח למצוא את מקומו ולהרגיש שהוא חשוב. חשוב לשוחח איתו על כך וליזום חיזוקים והתייחסויות אליו במהלך היום.
לגבי הפניה, לא כתבת איפה באיזור המרכז, איזור המרכז הוא גדול... בעיקרון יש מבחר של סוגי טיפולים במוסדות ציבוריים - דרך קופות החולים ומשרד הבריאות וכן מטפלים פרטיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 3 מתעקשת לחבק לנשקמלי15/11/2009
ביתי בת 3 רוצה לפעמים לחבק אותי או את אחותה לנשק ללקק וכד' וזה לא תמיד נחמד ונעים ומתחשק לי או לאחותה ואנחנו מסרבות בעדינות אך היא לא מקבלת את הסרוב ומתעקשת לחבק וכו' עד שזה מגיע לבכיות כיון שסירבו לה נראה לי שהיא מפרשת את הסרוב כדחיה שלה כיון שפעם אמרה לי בבכי כשאמרתי לה שלא נעים לי שהיא מלקקת אותי שאני לא חברה שלה....אני לא יודעת מה לעשות? איך להגיב לה ? איך להסביר לה בלי לפגוע בה? ואני גם לא יכולה להכריח את אחותה לקבל ממנה חבוק בלי שהיא רוצה.. מה עושים? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 3
סמדר ריינר15/11/2009שלום יהודית,
טוב מאוד שאת שמה גבול להתנהגותשלא נעימה ולא מתאימה. חשוב כמובן להסביר שאת מאוד אוהבת אותה אבל ככה לא נעים לך. לא סוף העולם אם היא נעלבת. לא מדובר בילדה שבאמת דוחים אותה או לא אוהבים אותה, לכן אין לך מה לדאוג. לפעמים העולם לא מתנהג כמו שהיינו רוצים וזה מעליב, אבל מתגברים. היא חייבת ללמוד את זה, ועדיף שהיא תלמד בסביבה המוגנת ממך מאשר שידחו אותה הרבה יותר בגסות בחוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה4 מאיים במילים כמו להרוגאמא מודאגת14/11/2009
שלום,
בני בן הבכור בן ה 4 מאיים במילים כמו אני יהרוג אותך כשאהיה גדול בצבא , או אני יחתוך אותך בסכין.
לפני 4 חודשיים נולדה לנו בת, והיא השנייה מבין ילדנו.
בנוסף הילד עבר לגן חדש, גן ערייה מבלי שהכיר אף ילד. ובנוסף נגמל מהמוצץ והטולי.
לאחרונה יש לו התקפיי זעם, הוא מתפרץ, טורק דלתות, מותח גבולות, לא עושה מה שאומרים לו, מתנגד לכל דבר, מתבכיין על כל דבר.
הוא היה אצל חבר והם שיחקו בהנאה, המגדל שהם עשו התפרק והילד שלי התחיל להתעצבן ואמר אני מטומטם, אני מכוער, האמא המארחת חיבקה אותו ואמרה לו מה פתאום אתה ילד יפה וחכם, למה אתה אומר דבר כזה? ואז הוא אמר אני רוצה שיונתן יחתוך אותי בסכין ואז הוא ניגש למגירת הסכום של המארחת, ושהיא ניגשה למטבח הוא טרק את המגירה בבהלה.
חשוב לי להדגיש שהילד חיי בהרמוניה ואהבה אינסופית, אנחנו משפחה שמחה, המון מוזיקה, ריקודים, צחוק והנאה שרווים בבית שלנו, הוא מקבל אינסוף אהבה וחיזוקים.
כשאני אומרת לו אתה מקסים נבון חכם ויפה הוא אומר לי לעיתים לא אאאא אני מטומטם.
אני לא יודעת מאיפה זה מגיע?!! האם זו קנאה בעקבות האחות שנולדה?!!! ואם כן איך מתנהגים איתו? זה נורמאלי שילד בן 4 מדבר בצורה כזו? מה אני אמורה לעשות??????????????
בבקשה זקוקה לעזרה דחופה.
המקרה שהוא אמר לחבר שלו אני רוצה שתחתוך אותי בסכין קרה היום, והאמא של הילד התקשרה מודאגת לעדכן אותי.
אנא , תשובתכן המהירה
בברכה והמון תודה
אמא מודאגת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4 מאיים במילים
סמדר ריינר14/11/2009שלום "אמא מודאגת",
את מתארת בעצמך כמה שינויים עבר הילד בבת אחת, ואת מבינה יפה ונכון שזה קשור למצוקה שלו. יכול להיות בהחלט שהילד מקנא, וגם מרגיש שנדרש ממנו להיות גדול ושזה אומר, בחוויה שלו, ויתור על כל אופציה של פינוק, ולחזור ליהות קטן ונחווה אולי על ידו כאובדן של אהבה.
חשוב לדבר איתו על כך באופן שהוא מבין, כלומר שהוא נהיה גדול ויש לו אחות קטנה ואולי הוא מרגיש שהמשפחה השתנתה, אבל גם לו מותר לפעמים לחזור להיות קטן אם בא לו, הייתי נותנת לו להתפנק לפעמים, לקבל חיבוקים וגם מוצץ או בקבוק באופן זמני, אל דאגה הוא בעצמו ירצה לחזור להיות גדול אחר כך, לשדר לו שזה בסדר שלפעמים לא הולך לו או בא לו להיות קטן, זה לא מאכזב אותכם ואתם לא תכעסו עליו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקשנית בת 6לירון14/11/2009
אני אם חד הורית חיה בזוגיות שניה בן זוגי אוהב את ביתי כאילו הייתה שלו. אבא שלה מעורב בחייה יום יום. יש לה משפחה גדולה שאוהבת אותה ותומכת בה.
אבל.... בכל דבר הכי קטן היא עושה דווקא בגן אין בעיות איתה בכלל כשאני מספרת לגננת היא מתפלאה ואומרת לי שבגן יש לה ילדה אחרת לגמרי.
אצלי היא פשוט פורקת כל עול היא משתוללת מכה ובפרוש מסרבת להקשיב בקולי.
היא בכל דבר קטן שלא מוצא חן בעיניה היא מאבדת עשתונות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! שוברת דברים ולא מצליחה להרגע
אני לא מכה אותה ומנסה להיות אסרטיבית ולא כ"כ הולך לי אני מתוסכלת מאוד!!!!!!!!! אני רבה עם בן זוגי כל הזמן הגרוש שלי אומלל מהמצב והיא פשוט מקשה על כולנו לעזור לה אני לא מבינה על מה היא כל כ"כ כועסת ועל מה?!?!?! יש לה הכל וים של אהבה ותשומת לב.
אני ממש אובדת עצות אני יודעת שאין תרופת קסם וזה אולי הגיל אבל למה ככה ולמה כ"כ קשה?
בבקשה עזרו לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקשנית בת 6
סמדר ריינר14/11/2009שלום לירון,
קודם כל, לפי הפרטים שאת מספרת- זה לא קורה בגן. כלומר יכול להיות שזה משהו שקשור לקשר איתך. את לא מספרת איך היא מתנהגת עם הגרוש, או עם בן זוגך.
יכול להיות, ואני אומרת את בזהירות כי אין לי הרבה פרטים וגם לא דוגמאות, אבל יכול היות שלך יש ציפייה, שאם את להרגשתך נותנת לה הכל ובן זוגך אוהב אותה והגרוש שלך בקשר איתה אין לה שום סביה להתלונן והיא חייבת להיות כלל הזמן ילדה טובה וללא תוקפנות. לפעמים, כשאנחנו לא מוכנים לקבל תקופנות טבעית מצד ילדים, ונעלבים נורא אם הם מתנהגים אחרת ממה שציפינו, ההתנגות התוקפנית מחמירה ועלולה להפוך לאלימות. יכול להיות שמה שקורה אצלכם זה כבר אחרי ההחמרה. יכול היות שכל פעם שהילדה הראתה מצוקה, את ניסית להסביר לה בכל מיני דרכים שאין לה סיבה להרגיש מצוקה - כי הנה היא מקבלת הכל, ואז היא הרגישה שלא קשובים למצוקה שלה והזעקות שלה לעזרה והתסכול רק מתגברים. גם יכול להיות שאת לא יודעת להיות אסרטיבית ועיקבית איתה. לא פירטת למה את לא מצליחה להיות אסרטיבית, ולכן קצת קשה לי להנחות אותך פה. אסרטיביות זה אומר לדבר באופן נחרץ וברור, לא לשתף פעולה עם "טרור" של הילד, לא לתגמל התנהגות לא נאותה ולא להישבר ולהענות לילד כשהוא מבקש משהו בצורה אלימה. מצד שני, צריך כן להקשיב למצוקה האמיתית אם יש כזו. כל הילדים מרגישים מצוקות כחלק מההתפתחות שלהם ולא משנה כמה אוהבים אותם ונותנים להם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למנהלות האתרסיגלית14/11/2009
שלום,
בתאריך 17/10/09 השארתי הודעה שעד כה לא נענתה
פניתי אח"כ עוד פעמיים
מ דוע ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקפיצי את ההודעה. מתנצלת על
נעמה סבג שמש15/11/2009חוסר היחס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אובדת עצותצצ14/11/2009
שלום בני בן ה9 ילד חכם ונבון אך עם זאת ישנה בעיה התנהגותית שכבר מינקות צצה: כשהיה תינוק בן שנתיים וגם בן 3 היהמגיע לשקעי החשמל ומתעסק ולמרות שהיה מקבל זרם היה חוזר שוב כשהיה בן 6 היה מטפס על גדר הגן ובורח וכבר שם התחילה האלימותת אני היתי בחודש ה9 להריוני ושם זה החריף כשידע שישנו ולד בן (הוא עצמו בן יחיד בין 3 בנות) האלימות גברה כשילדתי והוא כיתה א ואז העברנו לכיתה קטנה לפני כשנה וחצי התינוק שלנו נפטר בטביעה כשהוא בן שנתיים בחצר הביתית משם גברו הבעיות אצל בני והיום כיתה ד מקבל בניסיון נוסף קונצרטה 27 מג עקב הפסקה בגלל תיקים חריפים אך למרות זאת האלימות לא פוסקת ומאד חריפה הוא מכה עם חפצים ונוטה לחנוק ילדים מה לדעתך יכול לעזור אני מודאגת את מס הטלפון אם צריך אוכל למסור לפי בקשה אנא עזרה דחוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ל צצ.
נעמה סבג שמש14/11/2009שלום לך צצ,
אני מתנצלת אך קשה לעזור למקרה שתיארת בצורה כה פשטנית.
הייתי מציעה לך שלא להזניח ולפנות לפסיכולוג עבור הילד ולהדרכה הורית עבורכם.
פשוט, מדובר בבעיה שאינה נקודתית והמלצתי היא לא להזניח ולעזור לילד דרך גורם חיצוני. זה לא מעיד על כך שהוא לא בסדר, אלא שעזרה יכולה להקל עליו.
בהצלחה ,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאובדת עצות
צצ14/11/2009תודה על תשובתך אנו נחפש לילד פסיכולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאובדת עצות
צצ14/11/2009בנוסף אשמח על המלצה לפסיכולוג/ית באזור מגורינו לוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כעסים על ילדיאמא14/11/2009
שלום, יש לי בן בן 4 ובת בת 1 ובסך הכל הכל בס'דר אך ישנם מצבים בהם הם מוציאים אותי מדעתי ואז אני מסוגלת להתעצבן מאוד, באופן שלעיתים אינו פרופורציוני למה שהם עשו (בעיקר הבן) ולאחר שכעסתי אני לא כל-כך יודעת איך להתמודד עם זה. האם להתנצל? אני אומרת לבני בדיעבר שגם כשאני כועסת אני אוהבת אך תוך כדי אני בעיקר נורא כועסת ובעוצמות קשות. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניהול כעסים
נעמה סבג שמש14/11/2009אמא שלום,
כן, את צריכה להתנצל, אך בעיקר לעשות עבודה עצמית או לפנות לייעוץ והדרכה כיצד לשלוט בכעסייך.
בסופו של דבר מה שאת אומרת לא ייחשב כמו הדוג' האישית שאת נותנת.
עבדי על כך,
נעמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות הרטבהאמא14/11/2009
בני בן שלוש, גמול ביום כבר כמעט שנה ובתקופות יציבות הוא אינו מפספס כלל אך כאשר ישנם שינויים/לחצים, הוא ישר מתחיל לפספס (רק פיפי). הוא נכנס לגן חדש בספטמבר ומאז החל שוב לפספס, פחות בגן, בעיקר בבית. אני נוטה להחליף לו בלי להתייחס לזה יותר מידי, להזכיר לו ללכת לפעמים. פעם או פעמיים יצא שהתעצבנתי כי דקה קודם הצעתי לו ללכת והוא לא רצה ואז ברח לו. בעלי לעומת זאת מעיר לו - אומר לו שזה לא טוב שהוא מתעפק - שום דבר קיצוני אך הוא בפירוש מביע חוסר שביעות רצון מהנושא. ואני בהתלבטות כי אני מרגישה שהגמילה היא הישג שהוא כבר השיג ואני לא רוצה שעכשיו הנסיגה תתקבע או שתיווצר סביב נושא הפיפי בעיה. אשמח לשמוע התייחסות. תודה, אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית הרטבה
סמדר ריינר14/11/2009שלום ל"אמא",
את בעצמך מקשר בין ההתחלה של הגן החדש לבעיית ההרטבה. לפעמים ילדים מתנהגים בצורה רגרסיבית מדי כאשר מצב חדש דורש מהם הרבה מאמץ. לכן חשוב להתייחס לגורם ולא רק לסימפטום, לברר מה קשה לו בגן, או בבית, האם הוא צריך יותר תשומת לב אישית, וכו'* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
