פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • קנאה
    ליאת מנשה
    26/11/2009

    בני בן 2.7 מקנא מאוד לאחותו בת 8 חודשים (ילדה נוספת בבית בת7)
    הוא מועך מרביץ דוחף וחוטף לה משחקים
    נסיתי הכל !!!!
    לתת סוכריה על התנהגות טובה גרמה לו להחטיף לה כשאני לא רואה ...
    שמתי אותו בעונש למשך שלוש דקותבפינה, הוא אומר מהר מאוד שהוא מצטער אבל כמה דקות אחר כך שוב מתנהג אליה באלימות
    מה עושים????
    הצילו !!!! מה עושים ? אני אובדת עצות ומרגישה שאני לא נוהגת נכון במצב ,בבקשה עיזרו לי!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קנאה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום ליאת,
    אולי קודם כל לדבר איתו על כך שקשה לו שאחותו לוקחת תשומת לב, ושאתם עדיין אוהבים אותו מאוד מאוד . חשוב גם להראות לו את זה ולתת המון תשומת לב חיובית ולא רק שלילית סביב עונשים וכו'. צריך לזכור שהוא ילד קטן מאוד וקשה לו לשלוט ברגשות העזים שמציפים אותו. וזה דורש ממכם להשגיח טוב טוב על אחותו עד שהוא קצת יגדל ויבין יותר:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 רגיש מאוד
    אייל
    26/11/2009

    שלום,

    בני בן 6 לומד בכיתה א.

    אתמול בערב היא לי שיחה איתו לאחר שקראתי לו סיפור שהוא ביקש שאקרא לו.

    בספר מסופר על ג'ירפה שבוכה מכל שטות ולאחר קריאת הספר הוא סיפר לי שגם הוא בוכה מכל שטות ושזה ממש מפריע לו ושהוא מפחד שיקראו לו בכיין.

    דליתי ממנו עוד מידע והתברר שזה כבר קרה מוקדם יותר אתמול כשהוא היה אצל חבר מהכיתה והיה שם חבר נוסף שאמר לחבר שלו "אתה רואה, אמרתי לך שהוא יתחיל לבכות".

    אני לא יודע איך לעזור לו ואילו כלים אני יכול לתת לו כדי להתמודד או לעצור את הבכי.

    אנא עצתך.



    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 6 רגיש מאוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 6 רגיש

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום אייל,
    אולי כדאי לנסות לחשוב יחד איתו וגם לתת דוגמאות ממך כשהיית בגילו אם אתה זוכר, מה עוד אפשר לעשות חוץ מלבכות. כלומר לתת לו כלים נוספים. לברר איתו למה הוא בכה, ואיך אפשר אחרת. הוא בוכה בגלל חוסר אונים מסויים שלא בטוח שהוא מוצדק. תחזק אותו גם על כך שפנה אליך בעניין, זה כבר מראה על תושייה ומוטיבציה ועל כך שהו א לא חסר אונים אלא מחפש פתרונות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין ממתינה לתשובה
    ולרי
    26/11/2009

    שלום!
    עדיין ממתינה לתשובה מתאריך 22/11/09
    תודה מראש
    ולרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עדיין ממתינה לתשובה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הקפיצי בבקשה את השאלה

    נעמה סבג שמש
    26/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירה ונשימה כפייתית אצל ילד בן 6
    מיכל
    26/11/2009

    שלום
    בני בן ה6 אמר לי שהוא כל דבר עושה בסדרה של 4, מעין ספירה כפייתית.
    בהתחלה לא התרגשתי, כיוון שאני זוכרת שגם לי ולאחותי היתה נטייה לספור בילדותינו, וגם היה לשתינו מין טקס כפייתי של דפיקות על עץ כדי להתגבר על פחדים. וזה עבר מעצמו.
    אבל לפני כמה ימים נוספה תופעה שהדאיגה אותי: הוא מדי כמה שניות נושם נשימה עמוקה מאוד, זה נראה כמו קוצר נשימה אבל הוא אומר שהוא לא יכול להפסיק, וזה נראה גם פעולה כפייתית.
    שאלותיי הן:
    האם זה יכול להיות ocd?
    כיצד עליי להגיב?
    האם עלי לפנות לטיפול פסיכולוגי?
    האם זה נפוץ?
    תודה רבה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירה ונשימה כפייתית

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום מיכל.
    בנך כנרה חרד ולכן הוא נוקט בפעילות כפייתית מתוך נסיון להקטין את החרדה. לא צריך להיבהל, כדאי לשאול אותו האם יש לו פחדים. יכול להיות שאם יש פחדים והם ידוברו הפעילות הכפייתית תקטן. אם זה לא עוזר, בהחלט כדאי לפנות לטיפול, כי התופעה יכולה להתרחב ולפגוע בתפקוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להגיב?
    שני
    26/11/2009

    יש לי ילד בן 15 חודשים. היתה אינטראקציה בגן השעשועים שבו ילד אחר בן אותו גיל או קצת גדול ממנו נתן לו חבטה בראש ואחר כך עוד פעם. אימו לא אמרה לו דבר. אני אמרתי לו: אנחנו לא מכים. מה דעתך. מה הייתי עוד צריכה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להגיב?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להגיב

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום שני,
    מדובר בילדים קטנים מאוד. אני חושבת בסיטואציה כזו מתפקידך להגן על בנך. ואת זה אני מבינה שעשית, וטוב שעשית. אני מבינה שהסיטואציה מבהילה אותך, וזה קשה שיש דברים מקוממים שאין לנו עליהם שליטה. אב אני לא חושבת שיכולת לעשות מעבר לזה. לטעמי זה לא מתפקידך לחנך את הילד השני אלא רק למנוע את המשך הסיטואציה. אם היהי מדובר בילדים גדוים יותר שאמורים כבר לדעת שלא מרביצים, ומשחקים לבד בלי שמירה של ההורים היהי חשוב ליידע את ההורים של הילד השני שיש בעיה. כרגע אין ממש בעיה אלא ילד קטן שעוד לא מבין, וזו החלטה של אמא שלו מתי היא רוצה ללמד אותו ואיך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות ייתר
    דליה
    26/11/2009

    שלום,
    בני בן ה-5 נרתע ממגע של שמיכות, לא יכול ללבוץ מכנסיים עם כיסים, חולצות עם כפתורים, צווארון , ג'ינסים או כל מכנס אחר "קשה",כובעים ולפעמים גם הגרביים מציקות לו. קשה לי לבחור לו נעלים, סנדלים ובכלל, בכל פעם שאני צריכה לקנות לו בגדים אני משתדלת לבחור את הפריטים שהכי יתאימו לו, חלקים בלי שום דבר שיציק לו. עכשיו התחיל החורף והוא לא מוכן ללבוש פוטרים וכל פעם הוא בוכה ומחליף לחליפה דקה במיוחד... אני כבר לא יודעת מה לעשות, האם זה פינוק או יש לו בעיה ואני חייבת ללכת בדרכו ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות ייתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר תחושתית

    ליאת גרוס
    26/11/2009

    שלום דליה
    נהדר שפנית כי את מתארת משהו מוכר , בעל השלכות שונות שחשוב להכיר, ובדר"כ בר טיפול. הוא לא עושה לך דווקא.כנראה יש לו "רגישות יתר תחושתית". מי שמומחה לבעייה זו הם מרפאים בעיסוק. ממליצה לפנות , אפילו דרך קופת החולים, לאבחון וייעוץ אצל מרפאה בעיסוק. בינתיים תקראי מעט על הבעייה באינטנט...

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים פרודים
    ליאת
    26/11/2009

    שלום,

    בעלי ואני בתהליכי פרידה, אך במקביל אנו מנסים לעבוד על שלום בית מה שלא מצליח כרגע. מערכת היחסים ביננו כרגע לא תקינה.
    יש לנו 2 ילדים בת שנה ו- 11 ובן 6 חודשים, לפני חודש וחצי עברתי עם הילדים להורי, הילדים רואים את האבא פעמיים בשבוע שני ורביעי וכל שבת שנייה, הם ישנים אצלו בימים אלו.
    יש לי תחושה שהבת שלי עוברת משבר, היא יותר עצבנית, היא רוצה רק אותנו וכו...
    רציתי לדעת מה עליי לעשות בכדי שהילדים שלי לא יפגעו? האם כדאי לקחת את הבת לפסיכולוגית ילדים? האם הסידור עם האב נכון?

    תודה רבה ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הורים פרודים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הורים פרודים

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום ליאת,
    למרבה הצער אין אפשרות שילדייך לא ייפגעו. הם ייפגעו, נקודה. אפשר להקל עליהם, בתשומת הלב שהם מקבלים, בהתייחסות ריגשית בהסברים על המצב החדש (עבור מי שנמצא בגיל של הבנה).עצם השינוי והמעבר במקום המגורים גם הוא קשה, היא מתגעגעת, צריך הרבה סבלנות לשלב הזה, אין אפשרות באמת למנוע אותו. הסידור עם האב נשמע לי נכון, כמובן אם הוא לשביעות רצונם של כל הצדדים.
    דבר נוסף שחשוב הוא איזה תמיכה אתם מקבלים במשבר שלכם. ככל שלכם, ההורים תהיה תמיכה ותהיו יותר רגועים גם תהיה לכם יותר סבלנות ופניות ריגשית עבור הילדים והם ייפגעו פחות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תכיפות במתן שתן
    נועה
    26/11/2009

    שלום,
    ביתי בת 6 וחצי (יש לה אחות תאומה, אך לדעתי אין לזה קשר).
    היא בכיתה א'. לפני כשבועיים באמצע השיעור יצא לה פיפי במכנסיים. היא בכתה והמורה מיד הוציאה אותה מהכיתה בלי לעשות מזה עניין ועזרה לה להחליף בגדים.
    מאז אותו אירוע, המורה מספרת לי שהיא יוצאת לשירותים כל מס' דקות במשך כל היום, בצורה מוגזמת. לפני 4 ימים שמתי לב שזה קורה גם בבית, או כשלוקחים אותה לחוג - היא מתרוקנת בבית לפני שיוצאים, שוב כשמגיעים לשם (נסיעה של 5 דקות), במהלך השיעור עוד פעמיים וגם בתום השיעור. בבית זה בתדירות נמוכה יותר.
    בלילה היא לא מתעוררת בכלל לשירותים (וגם לא מרטיבה).
    היא עשתה בדיקת שתן לשלול דלקת, התשובה שהגיעה אינה ברורה, כנראה שניאלץ לחזור על הבדיקה, אבל לי נראה שזה פסיכולוגי - הפחד שיקרה לה שוב אותו מקרה מביך גורם לה ללכת לשירותים כל הזמן.
    כל יום אני מבררת איתה איך היה והיא אומרת לי עם חצי חיוך ששוב היה לה פיפי כל היום. אמרתי לה שתנסה להתאפק עד להפסקה ואז תלך, אבל זה לא עוזר. התקשרו אליי כבר פעמיים מבית הספר.

    איך אני אמורה לתקוף אץ הבעיה, במידה וזו לא דלקת ?
    יש לציין שהיא לא מתלוננת על צריבה.

    תודה,
    נועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תכיפות במתן שתן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תכיפות במתן שתן

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום נועה.
    קודם כל באמת עוד לא ברור אם הסיבה היא פיזיולוגית או פסיכולוגית. דלקת היא לא האופציה היחידה שיש, וכדאי לכסות טוב טוב את הכל האפשרויות.
    מבחינה פסיכולוגית יכולות להיות כל מיני משמעויות לבעיות שליטה בשתן. יכול להיות שהדבר קשור למעבר לכיתה א', שמחייב אותה להיות ילדה גדולה ובשליטה ואז היא מרגישה שהיא לא יכולה להחזיק את השליטה יותר וזה משתחרר בצורה רגרסיבית ותינוקית דרך אובדן השליטה על השתן. יכו להיות שהיא צריכה קצת יותר תמיכה ריגשית סביב המעבר לכיתה א'. אולי היא מרגישה לבד עם זה מדי, והיא לוקחת מקום, באופן לא מודע, דרך לחזור להיות תינוקת. (מצד שני זה גם מפריע לה ולכן היא הולכת לשירותים, היא בכל זאת מתביישת ברצון להיות תינוקת).
    זו כמובן רק השערה, והייתי ממצה ובודקת את העניין הרפואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם ילדים בתהליך גירושין
    שירן
    26/11/2009

    שלום רב,

    אני אמא ל-2 ילדים וכרגע אני ובעלי נמצאים בתהליך גירושים. בשבועיים האחרונים אביהם לא ישן בבית אך מבלה עימם פעמיים שלוש בשבוע ומידי יום משוחחים בטלפון. חשוב לציין שאנחנו נפרדנו בהסכמה מלאה ללא דרמות וסצינות שעלולות לפגוע בילדים. בני בן 5.5 שנים ובתי בת 3.5 שנים.

    הסברנו לילדים יפה שאבא ואמא לא מסתדרים ולכן הוחלט שנפרד ואבא יישן בבית אחר, אך הוא יראה אותם הרבה ובכל פעם כשהם ירגישו געגועים אנחנו נדבר איתו "אבא לא נעלם". הילדים כבר חודשיים יודעים על כך אך רק שבועיים הוא ישן מחוץ לבית. מאז אפילו פעם אחת הם לא שאלו איפה אבא, ולמען האמת לא נראה שהוא חסר להם (והוא אבא מקסים וטוב לב), אנחנו מסתדרים מעולה, היחסים שלי שול הילדים קרובים מאוד ואנחנו ממשיכים בחיי השגרה כאילו שכלום לא קרה ואפילו קצת יותר שמחים.

    שאלתי היא, האם זה באמת אומר שהם מקבלים את זה כעניין של מה בכך? האם בני למשל שהוא קצת יותר בוגר אולי עובר תקופה לא קלה ופשוט לא מדבר על כך? אני רוצה להיות עם יד על הדופק ולא לנוח על זרי דפנה, אינני יודעת כיצד מתמודדים עם מצב כזה ויחד עם זאת לקחת אותו לטיפול אצל פסיכולוגית ילדים בגיל כזה נראה לי קצת שזה עלול להפחיד אותו, הוא טיפוס דיי מופנם.

    לדוגמא, כשעברה עליו תקופה של שינוי כמו מעבר לגן עירייה (בשנה שעברה) היתה אצלו רגרסיה בצרכים וברח לו במהלך חודשיים. וכעת שוב בורח לו.

    מה עליי לעשות בכדי למזער את הנזקים כמה שיותר ושאוכל להיות שם בשביל הילדים שלי כמה שיותר.

    תודה ויום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליך גירושים

    ליאת גרוס
    26/11/2009

    שלום שירן.
    ראשית, אין דרך למנוע מהילדים את הסבל בסיס הגירושים ואין ספק שקיים כאן קושי וסבל גם אם זה עדיין לא נראה כך. מה שכן אפשר זה להפחית סבל.
    אני מסכימה איתך שאין טעם לקחת את הילד לפסיכולוג. יחד עם זאת נראה לי שנכון שאתם תפנו למישהו מקצועי לקבל הדרכה והנחייה על הדרך לסייע לילדים להתמודד ואיך עושים הורות בנפרד.
    בנוסף נראה לי חשוב לקבוע יומיים קבועים בהם האב לוקח אותם לביתו, מבלה איתם, מסביר להם וכו. אל תחכי שהם ידברו על זה וישאלו. כנראה הם חווים ממך מסר לא מודע שהכל ממשיך כרגיל ושלא מדברים על הפרידה. זה לא נכון. לא הכל רגיל. אם תדברי על זה, ותתני להם לגיטימציה לעשות זאת, תאפשרי להם לעבד טוב יותר את החוויה. חשוב לא לדבר על ההקלה שלך אלא על הקושי שלהם ועל הצורך של כולם להסתגל למצב החדש.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל הזמן שואלת את אוהבת אותי????
    מלי
    26/11/2009

    ראשית תודה רבה על הפורום נעזרתי כמה פעמים וגם לומדת מאחרים אז ממש תודה רציתי לשאול כיצד להגיב לבתי בת 3 שבמשך כל היום שואל אותי וזה יכול להיות גם 10 פעמים ביום את אוהבת אותי? יש לצין שהיא ילדה מקסימה ואהובה ואני מרבה לאמר לה בעצמי שאני אוהבת אותה אבל עדין היא כל הזמן שואלת...השאלה הזאת באה קבוע אחרי שאני מציבה לה גבולות או אוסרת עליה משהו? או אחרי שהיא בוכה (וזה קורה הרבה....סתם!) היא שואלת אותי בדמעות את אוהבת אותי?
    אני כל הזמן אומרת לה שודאי וגם אם אמא כועסת וגם אם היא בוכה אני תמיד אוהבת...אבל השאלות לא מפסיקות כיצד עלי להגיב ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את אוהבת אותי?

    ליאת גרוס
    26/11/2009

    שלום יהודית
    ראשית תודה על התודות.
    לגבי שאלתך, עולים בי שני קווי מחשבה.אולי סותרים.
    הראשון: שהיא עדיין לא מאמינה לך ולכן זקוקה לאישורים תדירים. אם כך, בדקי מדוע חשה לא אהובה. הקפידי אמר לה כמה את אוהבת אותה גם כאשר אינה שואלת. תני לה תחושה שאת נהנית מאד בחברתה,ו דאגי לבלות איתה זמן איכות נעים לשתיכן. בדקי אם יש בך איזה כעס או בעייה איתה בה היא חשה באופן לא מודע. אם כן, כתבי לנו ונחשוב מה עושים...בנוסף, בגיל זה אין יכולת להכיל תחושה שכועסים לארורך זמן.ולכן גם שכאת כועסת, אל תמשכי את זה לאורך זמן.
    הקו השני הוא שהיא משתמשת בשאלה כסוג של מניפולציה כדי להפחית את כעסך ולזכור בסליחה מהירה. היא למדה שזה עובד ולכן ממשיכה. לכן אם היא שואלת בזמן שאת עוד כועסת, תאמרי בלי יותר מידי רגש שברור שאת אוהבת אותה אבל זה לא קשור לעניין. ורק אחרי 5-10 דקות, באופן לא בהכרח קשור ,יש מקום לחיבוקים ואהבות.

    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה המשך על השלה האם את אוהבת...

    מלי
    26/11/2009

    תודה רבה מאוד אני מתחברת יותר למחשבה הראשונה שלך יש לי כל הזמן תחושה עם הילדה שכאילו היא רוצה ממני משהו אבל מה שאני מנסה זה לא משתפר...ואני לא יודעת מה אז שוב מה אני כן יכולה לעשות למענה שתרגיש יותר טוב איתי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבה

    ליאת גרוס
    26/11/2009

    שוב שלום
    מבלי להכיר אותך ואת בתך קשה לי לענות על שאלתך מעבר לעצות שנתתי.
    יש לך איזו תחושת בטן לגבי סיבת הבעייה?
    למה תחושת הבטן של הילדה היא שאת לא אוהבת מספיק?
    איזה מין ילדה היא? כמה היא מוצלחת? איך הולך לה בגן? עם חברים?
    כמה את כועסת? על מה ? מה את עושה כשאת כועסת?
    האם היא מפחדת ממך?
    האם היא מבולבלת ממך?
    יש צורך להבין הרבה יותר לעומק מה קורה בקשר בינכן. הכי נכון לפנות לשיחה עם איש מקצוע פנים אל פנים, אבל את מוזמנת לענות על שאלות אלו כאן ולבדוק אם זה מקדם אותך.

    ליאת ג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות - בן שנתיים
    מיכל
    26/11/2009

    שלום,
    בני בן שנתיים, מאוד מפותח מוטורית וקוגניטיבית. הדיבור ממוצע. מאז שנכנס למסגרת של גן לפני שנה לא מפסיק לדחוף ילדים. לאחרונה זה הפך אצלו ממש למשחק וכך הוא דוחף ילדים וממש צוחק וכאשר מעירים לו או כועסים אליו נראה כי אינו מבין כלל מה עשה. יש לציין כי בשאר התחומים הוא מבין הכל מצוין ואף יודע מה מותר ומה אסור ומבין כשמסבירים לו. הגננות טוענות שזה סוג של תקשורת בגלל שהוא עדיין לא מדבר בצורה שוטפת (אך נראה כי ממש עייפות מההתנהגות הזו), אך לי יש הרגשה שהוא נהנה מזה מעבר לתקשורת והוא נהנה מתשומת הלב השלילית אותה מקבל ( תשומת לב שלילית זו גם תשומת לב מבחינתו). יש לציין כי הוא ילד יחיד ואני מקדישה לו בבית את מלוא תשומת הלב (אינו מעסיק את עצמו ומשחקים רק יחד). כמו כן, שמתי לב שכשילדים בוכים או יושבים בלי לזוז הוא דוחף אותם ומכפכף כי זה מציק לו. איך ניתן להכחיד את ההתנהגות, האם להתעלם, לכעוס, לתת עונש מיידי? ניסיתי הכל ונראה כי לא עובד. הילד פשוט מקסים ומפותח מאוד קוגניטיבית (עושה פזלים של גיל 4 בלי בעיה).
    יש לציין כי גם למרות שנושכים אותו בגן ומרביצים לו חזרה אינו מפסיק לדחוף ולכפכף (אינו נושך ומרביץ אלא רק דוחף ומכפכף).

    הצילו

    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחיפות - בן שנתיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום מיכל.
    לא ציינת איך הוא בבית וואיך והאם הוא מראה את התוקפנות שלו. בעיקרון ההשערה של הגננת בגן היא בהחלט הגיונית. בנוסף יכול להיות שמסיבה כלשהי מצטברים אצלו דחפים של תוקפנות שהוא לא מסוגל להכיל, וזה יכול להיות קשור ליחס לתוקפנות בבית. איך והאם את מאפשרת תוקפנות מתונה בבית, מה עם אבא של הילד? האם גם הוא משחק איתו, האם כשאתם משחקים עם הילד יש מקום לתוקפנות ואפשר להפוך גם אותה למשחק?
    אם כל מה שעשית לא עוזר, וזה נראה לי שכיסית את כל האפשרויות, אולי כדאי להרפות מהעשייה ולנסות להבין יותר לעומק.
    תוקפנות אצל ילדים ואצל כולנו היא דבר חיובי, היא דחף החיים. הדברים מתחילים להסתבך כשאנחנו לא מצליחים לווסת אותה.
    יכול להיות שהילד שלך רוצה לקבל הכרה לתוקפנות החיובית שלו וזה מה שלא מצליח לו. תנסו בבית לעשות מזה משחק - מלחמת כריות, משחק עם נחום תקום וכו', ובמקביל כדאי לנסות לחשוב מה היחס לשכם לתוקפנות שלכם ושל אחרים, האם אתם חיים איתה בשלום ומה מתוך זה אתם משדרים לילד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות

    מיכל
    26/11/2009

    תודה על התגובה המפורטת. היחסים בבית נורמטיביים לגמרי. אין אלימות , לא צועקים ומקבלים תוקפנות מתונה בכל רגע. בתור מישהי שלמדה פסיכולוגיה אני מאוד מודעת להכל ולכל התנהגות (יכול להיות שפה הבעיה). בבית משחקים המון ומשתוללים (בעיקר עם אבא) ואין דחיפות וכפכופים כאשר נמצא בבית אלא רק עם ילדים (שלא מתייחסים אליו). יש לציין כי הדחיפות והכפכופים הינם מעין משחק, אותו הילדים בגילו לא מבינים. הילדים נעלבים ומתחילים לבכות מה שגורם לאחרים לראות את ההתנהגות כאלימה. הוא מכפכף אותם ומסתכל אלי בחיוך.

    מה עושים

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחיפות

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום מיכל,
    קודם כל לא הייתה לי כוונה לרמוז שהיחסים לא נורמטיביים ושיש אלימות בבית, אלא דווקא בכיוון ההפוך. עם זאת את מפרטת עכשיו נתונים נוספים, יש השתוללות עם אבא וכו'. אז יכול להיות שבנך לא יודע איך כן ליצור קשר עם ילדים בגילו. האם חוץ מהכפכופים יש עוד אופנים שהוא מתקשר עם הילדים האחרים? האם מצליח לשחק איתם? אם כן - כמה זמן, האם הוא יוזם או נגרר, האם נהנה או שזה מסתיים תמיד בתסכול? יכול להיות שהוא רוצה ליצור קשר אך לא יודע איך. יכול להיות שהוא מבין הרבה מילולית אך ההבנה הריגשית עוד לא שם באותה רמה, וצריך לעזור לו לעשות את החיבור, כמו למשל" "זה מכאיב, הילד בוכה, כואב לו עכשיו, אולי הוא עצוב, מה קרה לו?" ו"אולי נשחק עם הילד בכדור? הנה בוא נמסור לו, הופה, הוא תפס, איזה כיף".
    תראי, כ הדברים האלה הם רק השערות, קשה לדעת במדיוםן הזה בצורה יותר מפורטת, אם את רואה ששום דבר לא עונה לך בצורה מדוייקת, וכל הדברים שמוצעים לך כבר ניסית (בהתמדה ועיקביות) ולא הצלחת, והבעיה נמשכת אולי כדאי לגשת איתו לכמה פגישות של תצפית אצל מטפל שיוכל להתרשם מהבעיה במקום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שכל הזמן אומר לאמו אני אוהב
    אתי
    26/11/2009

    בני בן ה- 6 ילד רגיש וחכם, מאז שהוא קטן הוא כל הזמן אומר מילות אהבה וזקוק להרבה מילות אהבה בחזרה. זה בעיקר מופנה כלפיי. זה כולל גם חיבוקים ונשיקות.
    זה מאוד נעים, אך התדירות היא מאוד גבוהה ושאלתי האם זה מעיד על חוסר בבטחון? האם זו התנהגות מוכרת? האם זה מעיד על מצוקה? אני/ אנחנו צריכה לעשות עם זה משהו?
    תודה.
    אמא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמרעיף חיבה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    26/11/2009

    אתי שלום,
    קשה להעריך את עוצמת ההתנהגות של בנך ללא היכרות עמך. בגיל 4-6 בנים רבים מגלים חיבה עזה לאם ורצון מוגבר בקרבתה, על חשבון דמויות אחרות. זוהי תופעה מוכרת ונורמטיבית שהיא חלק מההתפתחות. האינטנסיביות שלה נחלשת עם שנות ביה"ס.
    ההתנהגות חורגת מהמוכר כאשר התנהגות הילד נחווית כמוגזמת ומופרזת על-ידי ההורים והסביבה, וכאשר החיבה לאם באה יחד עם הימנעות מיצירת קשרים עם דמויות אחרות, גם בתוך המשפחה.כמו כן, הציפיה מילד בגילו היא להצליח לעשות דברים רבים ללא העידוד והתמיכה הישירים של הסביבה, אלא בכוחות עצמו ומתוך חיזוקים פנימיים. נראה לי שהתנהגות הילד שלך היא הזדמנות עבורך להסתכל על הקשר שלכם מהצד - כיצד את מגיבה לחיבה שהילד מרעיף עלייך, האם הוא מבטא רגשות יותר ממך ולך קשה לומר לו מילות אהבה, האם את מצפה מבנך שיהיה "גברי" ויבטא פחות תלותיות ונזקקות, וכדומה.
    אם את חושבת שהתנהגות בנך היא אכן מאוד חורגת מהרצוי או מהמידה עמה נוח לך, את יכולה לפנות להתייעצות עם פסיכולוג/פסיכותרפיסט ילדים.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טלביזיה
    דנה
    26/11/2009

    בגלל התכנים שבחדשות.החדשות יכולות לכלול מעשי אלימות אונס ורצח וכל יום יש סיפורים...אני לא רואה צורך להחשף לזה כמידי יום .גם על מבוגרים עודף חדשות רעות משפיע .וילדים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טלביזיה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טלוויזיה

    סמדר ריינר
    26/11/2009

    שלום דנה,
    אני חושבת שאת מאוד צודקת. בכל בית נהוגים הרגלים אחרים לגבי טלוויזיה שתלויים בהשקפת העולם והגישה החינוכית של ההורים. זה הבית שלך ואת רשאית להנהיג בנושא הזה מה שאת מאמינה.
    הרבה פעמים מתפשרים גם מה עם שריאלי לבצע בהתאם לגיל של הילד, לעובדה שיש בן זוג בבית שרוצה דברים אחרים, לעובדה שאתם בעצמכם רוצים לראות לפעמים חדשות כשמשהו מיוחד קורה, וכו'.ואז נראה לשקבוע כללים זה אבל המציאות מכתיבה דברים אחרים...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ בנושא ילדים וכלבים - דחוף
    סיגל
    25/11/2009

    שלום,
    אנחנו משפחה זוג + 2 גילאים 9.5 בת ו- 6.5 בן
    לבתינו הגדולה היה בעיה בלימודים עד השנה הזו, זה התבטא בציונים נימוכים וקושי , התחמקות משיעורי בית , חוסר רצון ללמוד.
    השנה הכל השתנה לטובה, החליפו להם מורה, היא מקבלת שיעורים פרטיים ובעקבות כך הציונים השתפרו וכך גם הרצון ללמוד.
    לפני כ- 3 שבועות החלטנו להביא כלבה הביתה - גורה. (כמובן לאחר מחשבות, התייעצויות, הבת הגדולה שלנו ממש רצתה) אך לצערנו (ההורים) זה לא פשוט מיום ליום זה נהיה קשר יותר, מתבטא בלילות בלי שינה , צרכיה מפוזרים בכל הבית, מתחילה לנשוך, בעקבות כך החלטנו להחזיר את הכלבה,
     ניסינו להסביר לבתינו כי המצב קשה ולא כיף, אך היא לקחה את זה מאוד קשה, בכי ללא הפסקה וכל ניסיון שכנוע להשאיר אותה, החשש שלנו שזה יפגע בה בכל דרך שהיא, לימודים, חברתית, רגשית וכו'.
    מה נכון?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ בנושא ילדים וכלבים

    סמדר ריינר
    25/11/2009

    שלום סיגל,
    אולי נכון קודם כל לנסות להתמודד. בדיוק כמו שציפיתם ממנה להתמודד עם בעיותיה הלימודיות, כדאי לחפש דרך להתמודד עם ענייני הכלב, ורק אם זה לא מצליח למסור חזרה. יכול להיות שהזמנת מאלף הבייתה לביקור או שניים בעלות לא מאוד גבוהה יכולה להקל מאוד על הבעיה וללמד אתכם איך מחנכים את הכלב ופותרים את העניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך יעוץ בנושא ילדים וכלבים

    סיגל
    25/11/2009

    תודה על התשובה המהירה,
    קבענו פגישה עם מאלפת לשבוע הבא,
    גם אני חשבתי שזו הדרך שלנו ללמד אותה להתמודד עם בעיות, אך החשש שלי שככל שיעברו יותר ימים, ובכל זאת נחליט להחזירה היא תתרגל יותר ויהיה לה קשה,

    האם תקופה של כ- 3 שבועות עם הכלבה יכולה להשפיע על בתינו?

    העניין הוא שכשהכלבה נובחת ומנסה לנשוך אני מתחילה לפחד , והיום זה קרה הרבה,
    עשינו איתה שיחה קשה מאוד , והודענו לה שאנחנו מחזירים את הכלבה, אנחנו בדילמה מאוד קשה.

    שוב תודה על ההיענות המהירה, זה חשוב לנו מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך יעוץ בנושא ילדים וכלבים

    סיגל
    25/11/2009

    תודה על התשובה המהירה,
    קבענו פגישה עם מאלפת לשבוע הבא,
    גם אני חשבתי שזו הדרך שלנו ללמד אותה להתמודד עם בעיות, אך החשש שלי שככל שיעברו יותר ימים, ובכל זאת נחליט להחזירה היא תתרגל יותר ויהיה לה קשה,

    האם תקופה של כ- 3 שבועות עם הכלבה יכולה להשפיע על בתינו?

    העניין הוא שכשהכלבה נובחת ומנסה לנשוך אני מתחילה לפחד , והיום זה קרה הרבה,
    עשינו איתה שיחה קשה מאוד , והודענו לה שאנחנו מחזירים את הכלבה, אנחנו בדילמה מאוד קשה.

    שוב תודה על ההיענות המהירה, זה חשוב לנו מאוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ייעות בנושא ילדים וכלבים

    סמדר ריינר
    28/11/2009

    שלום סיגל,
    אני מתנצלת על המענה המאוחר יחסית רק עכשיו את ההמשך לשאלתכם. אני מבינה שלמעשה ההחלטה כבר הוחלטה, ואולי גם בוצעה ועכשיו נשארה רק תחושת האשמה.
    כל דבר שאנחנו עושים משפיע על הילדים. זה ישפיע עליה בודאי. יחד עם זאת זו ההחלטה שלכם, אחרי שכאנשים מבוגרים עשיתם שיקול של נזק מולה תועלת והגעתם להחלטה הטובה ביותר שיכולתם לקבל. היא בודאי תרגיש כאב, וזה בסדר. אתם יכולים להסביר לה את השיקולים כמיטב יכולתה להבין, ולנחם אותה כמיטב יכולתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מזרים
    טלי
    25/11/2009

    אחיינית שלי בת שנתיים, ילדה שובבה ומלאת חיים, לרוב אינה מפגינה פחד מזרים, משתלבת היטב בגן, וגם באירועים חברתיים. לאחרונה היא מגיבה בחרדה רבה באירועים משפחתיים ובעיקר כאשר מגיעים אלינו חברים או משפחה הביתה. הנחתי שזה כתוצאה מפלישה למרחב האישי-פרטי שלה, וואני נוטה להכיל את פחדיה ולהסביר לה שלא צריך לפחד ושהיא נמצאת עם אמה סבתה או איתי ועדיין היא מגיבה בהיסטריה, בוכה, מציינת שהיא מפחדת ובורחת לחדר או נדבקת לאמה או סבתה ומסרבת להביט באורח שלנו.
    מלבד העובדה שהסצנה הזו קצת לא נעימה לאורח שמגיע אלינו, מדאיג אותנו יותר מדוע היא מגיבה כך. ידוע לי כי קיימת חרדת זרים, אך היא לא הגיבה כך עד היום והתגובה נראית מעט לא פורפורציונלית. אנו חוששים מעט כי אולי עברה איזה טראומה שהביאה אותה להגיב כך.
    אשמח לדעת האם תגובה זו לזרים הגיונית בגיל זה, ואיך ניתן לעזור לה להסתגלולא לחשוש ולפחד במפגש עם אדם זר, כל שכן כאשר הוא משפחה רחוקה או חברים.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד מזרים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד מזרים

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/11/2009

    טלי שלום,
    יש תקופה לפני גיל שנה בה יש חרדת זרים, אולם חרדה מסוימת ממצבים לא מוכרים ומאנשים זרים מלווה אותנו לכל אורך החיים, וטוב שכך. הרי לא היית רוצה שאחייניתך תרוץ לכל אדם שאינה מכירה, זו התנהגות שעלולה להיות מאוד מסוכנת עבורה. כדאי לאפשר לה להיצמד למבוגרים המוכרים, ו"להפשיר" בהדרגה עם האורח. נכון שמאוד לא נעים לנו כמבוגרים כשהילדים אינם "ייצוגיים", אבל עלינו לקבל את התנהגותם בהבנה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום