פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מקקי
    ליאת
    25/11/2009

    שלום,

    אשמח אם תוכלו לייעץ לי, ביתי בת שנתיים וחצי. לפני שבועיים התחלנו תהליך גמילה בסייוע גננת הגן, היא נגמלה מפיפי תוך שבוע אך לגבי הקקי אנו חווים קשיים איתה שלפי דעתי מתבטא ברמה הפסיכולוגית.
    ביתי מתלוננת על כאבים בטוסיק, אם בעבער עשתה קקי כמה פעמים ביום עכשיו היא עושה פעם ביום ולפעמים מדלגת יום. כאשר היא עושה קקי זה מלווה בבכי רב, לפעמים היא לא מסכימה לשבת בשירותים כך שזה יוצא לה באמבטיה. בעקבות זה בשבוע האחרון היא חסרת אנרגיות בוכה כל הזמן ורוצה ידיים.
    אני לא יודעת מה לעשות לגבי זה

    אנא עזרתכם

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מקקי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מקקי

    סמדר ריינר
    25/11/2009

    שלום ליאת,
    אנא פני לעמודת "שאלות נפוצות" לשאלה הרלוונטית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוגית מתבגרים ונוער
    אורלי אללוף
    25/11/2009

    אני מבקשת המלצה על פסיכולוגית טובה שיודעת לטפל בבעיות של מתבגרים ונוער באזור לוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • העברת הודעה לפורום אחר

    נעמה סבג שמש
    25/11/2009

    לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=125 id=link]הורים ומתבגרים, גיל ההתבגרות[/a].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוד
    טלי
    25/11/2009

    שלום!
    קודם כל ברצוני להודות על כל התשובות הקודמות, תודה רבה! זה מאוד עוזר ומרגיע.
    וכן יש לי שאלה נוספת.
    ביתי בת 4 בגן עירייה. ע"מ לחנך אותה על סקרנות מינית טבעית ומה מותר ומה אסור קניתי לה ספר מאוד נחמד כתוב בצורה יפה ולא מפחידה שנקרא "הגוף שלי וברשותי". בזמן שקראתי לה את הספר הדגשתי שאם מישהו נוגע בה בצורה לא נעימה יש לההגיד שזה אסור ולספר לאמא או לאבא או לגננת. דיברנו גם על סודות. שסודות לא נעימים מותר וחשוב לספר למישהו מבוגר, להורים. הסברתי גם אם מישהו אומר לא לגלות אנחנו מספרים לאמא.
    היא הקשיבה לי שאלה שאלות ובהחלט הבינה שסודות לא נעימים מספרים.
    אחר כך סיפרה שחבר שלה אמר לה לא לגלות סוד וסיפרה משהו על סוכריות וגם על משחק רופא שהם משחקים ונוגעים. אבל את זה כבר יעתי וזה חבר טוב שלה והכל שם בהסכמה וגם הסברתי לה שלא נוגעים שם רק על הבטן.
    אבל א במהל קריאת הספר היא אמרה לי משפט הבא: "סוד זה משהו שאסור לגלות לאמא ולאבא?!".
    משפט זה מאוד הלחיץ אותי כי אני דואגת שאולי צוות בגן אמר להם משהו כזה ע"מ להסתיר משהו מההורים.
    שאלתי אותה מי אמר את זה והיא לא כל כך ידעה לענות לי ולכן אמרה שזה חבר שלה מהגן סוד על סוכריות.

    שאלתי לגבי גננות והיא אמרה שהן לא אמרו. ודי ניפנפה אותי והמשיכה בשלה.
    היא לא נלחצה כששאלתי אותה וגם לא נראה כאילו היא מסתירה משהו.
    האם אני צריכה לדאוג? האם בגיל כזה כבר יש סודות שלא מספרים לאמא ולאבא?
    האם כדאי לדובב אותה עוד קצת ואם כן אז איך?
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סוד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוד

    סמדר ריינר
    25/11/2009

    שלום טלי,
    טוב עשית שהסברת את הדברים לילדה, חשוב שתדע לשמור על עצמה ולספר לכם כשמשהו רע קורה. זה לא אומר שאין לה פרטיות בעולם. כן, לכל אחד יש מחשבות פרטיות פנטזיות וסודות, גם בגיל 5 וגם מפני הוריו. אין צורך להילחץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלונות.....
    מלי
    25/11/2009

    ילדה בת חמש מקסימה וחכמה ושמחה כל דבר שעושים בשבילה מכינים לה היא ישר אומרת בכעס אוף למה לא משהו אחר אני אכין לה עוף היא תגיד למה לא מרק יום אחר אני אכין מרק היא תגיד למה לא עוף וזה חוזר על עצמו כל הזמן יש לצין שאני נותנת לה בהרבה דברים להחליט בעצמה ולבחור ואני מכבדת את הבחירות שלה אבל זה לא עוזר כיצד עלי להגיב? לפעול? כדי להפסיק את התגובות האלה? ניסיתי גם בדרך של אמפטיה להגיד לה את מאוכזבת שלא הכנתי עוף...או ההית רוצה שיהיה היום עוף? אבל זה גם לא עוזר....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תלונות.....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלונות

    נעמה סבג שמש
    25/11/2009

    יהודית שלום,

    אני מבינה שהתגובות אינן מתבטאות רק בנוגע לאוכל אלא הילדה מביעה אכזבה לגבי כל דבר.

    שתי אפשרויות: אחת- להכין טבלה של ימות השבוע ולצייר מה נאכל בכל יום, למשל.
    שתיים- להבהיר לה בצורה אסרטיבית שלא הכל נתון לבחירתה ולהחטתה ולא להתרגש מה "אוף" שלה. לא לפתוח לגבי זה מו"מ בכלל.

    נשמע שהילדה יודעת שזה יטריד אותך ועושה זאת בכוונה.

    אז סבלנות,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה
    ליליך
    25/11/2009

    שלום רב
    בני בן חמש אשר מתלונן כי אין לו חברים מה בתור אימא עליי לעשות בבקשה עזרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה

    סמדר ריינר
    25/11/2009

    שלום,
    קודם כל לנסות להבין למה אין לו חברים. תנסי לרדת איתו לגינה כשיש ילדים בגילו ולראות מה קורה, או לשאול את הגננת. קודם כל לבדוק האם באמת אין חברים או שזו רק תחושה שלו, ואם באמת אין, לנסות לברר עם הגננת או תוך כדי פעילות בגינה או בשכונה - מה קורה, האם הוא יוזם קשר, האם הוא מתבייש, האם הוא מתרחק כשמתקרבים אליו, האם הוא יוצר קשר אבל תוך כדי מתנהג בצורה מציקה ולא מתחשבת ואז ילדים מתרחקים ממנו? רק אחרי שתבינו אם יש בעיה וממה היא נוצרת אפשר לחשוב איך לפתור אותה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כישורים חברתיים

    נעמה סבג שמש
    25/11/2009

    שלום לילך,

    הזמיני חברים אליכם הביתה.

    ערכי לו יומולדת גדולה.

    ערכי מסיבת חנוכה אצלך בבית. תני לבנך להיות חשוב ולהיות במרכז העניינים.

    בנוסף, עלייך ללמדו כישורים חברתיים על מנת שיוכל לההתנהג בחברה בצורה נכונה ובריאה, ולרכוש חברים.

    עלייך ללמדו לשחק בשיתוף, אמפתיה, התחשבות בזולת, לעזור, לחלוק.

    השתמשי גם במונחים אילו ותציגי דוגמא אישית.

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות עצבנית ותוקפנית ילדה בת 7
    מושית
    25/11/2009

    בתי בת 7. לה אח כבן 5 ואני בהריון מתקדם. בחודש האחרון בתי מתנהגת בצורה לא אפשרית. כל הזמן מתבכיינת, על כל דבר, אם צריך לקום בבוקר לבית הספר, להתלבש, אם משהו לא מצליח לה בשיעורים. זה לא בדיוק התקפי זעם אלא יותר אוסף קיטורים, יללות (ממש...), כעסים ובכיות.. כשאנו מעירים לה, מנסים להתקרב אליה או לעזור לה היא תוקפת אותנו מילולית, שאנחנו מעצבנים אותה, וממשיכה ליילל ולהתבכיין. זה יוצר אווירה מאד לא נעימה בבית, גם כלפינו וגם כלפי אחיה הקטן, שקשור אליה מאד. כל פעם שאנחנו מעירים לה שהיא כעוסה התגובה שלה היא שגם אנחנו כועסים עליה תמיד, נתון שהוא כמובן מוגזם עד מאד. אני תוהה איך להגיע אליה. אציין עוד כי מדובר בילדה מקסימה, מאד חברותית ואהודה בכיתה, תלמידה מצטיינת ויפה (אמנם אני האמא, אבל הכל נכון...). התחושה היא שהיא פתחה איזה תסכול, סף עצבים נמוך, שקשור בעיקר בנו, ואנחנו מתקשים להגיע אליה ולהסביר לה את הבעייתיות בדפוס ההתנהגות שלה ואת העובדה כי זה פוגע גם בה.כאילו התפתח בינה לבינינו מחסום. התוצאה - אוירה מאד קשה ולא נעימה בבית, תסכול ובכי בתדירות גבוהה שלה. מה תמליצו לנו לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת קטנה

    מושית
    25/11/2009

    חשוב לי להדגיש בנוסף, כי היא הולכת בשמחה לבית הספר מבחינה חברתית, אין לה למיטב ידיעתי, בעיות חברתיות או שינויים כלשהם, נפגשת עם חברות בתדירות יומיומית ואיני תחת הרושם כי היא חלילה חוותה קושי מסוג כלשהו שם. תודה. הביטוי העיקרי לתסכולים שלה הוא בבית, ומופנה כלפינו כהוריה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות עצבנית ותוקפנית

    סמדר ריינר
    25/11/2009

    שלום שרית,
    זה נשמע שמשהו קרה בחודש האחרון, את בעצמך מציינת שאת בהריון מתקדם, כלומר אוי גם את חושבת שיש קשר, אולי קרו דברים נוספים. אני לא בטוחה שבמצב העניינים הזה הסברים לילדה על כך שהיא פוגעת גם בעצמה יעזרו. הילדה קוראת לעזרה סביב מצוקה כלשהי, ואז הסברים יכולים להתפרש כאילו אנחנו אומרים לה: "אל תזעקי לעזרה זה פוגע בך". אלא, גישה יותר יעילה יכולה להיות שיחה עם הילדה לבירור הדברים שבאמת מציקים לה. כמו למשל בירור סביב החששות שלה מהלידה הנוספת שקרבה, מה יהיה מקומה במשפחה, האם משהו אחר מטריד אותה, וכ'ו. רק אחרי שנוצר מצב שהידה יותר מובנת, לעצמה ולכם, אפשר לראות איך ניתן להרגיע אותה ולפתור את הבעיה ורק אז יש מקום להגיד לה שאם משהו מציק לה כדאי להגיד אותו, ולא כדאי להתנהג באופן בו התנהגה כי זה פוגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 12 שכוסס ציפורניים
    אמא בדילמה
    25/11/2009

    בני בן 12 תלמיד כיתה ו מצטיין בלימודים ובחברה, לאחרונה שמתי לב שהוא כוסס נורא ציפורניים
    כיצד ניתן לנסות להוציא ממנו מה מפריע לו ( בלי ללכת לפסיכולוג) תודה אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 12 שכוסס ציפורניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 12

    סמדר ריינר
    25/11/2009

    אמא בדילמה,
    קודם כליכול להיות שכדאי לוותר על הגישה של "להוציא ממנו" כי זה יכול להיות קצת כוחני. פשוט להתעניין בו ולשאול אותו, בלי לחץ, בלי לתת לו הרגשה של חקירה, האם הכ בסדר, האם יש משהו שקשה לו, אולי לחץ בלימודים, אולי דברים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פספסתם כנראה את שאלתי...
    יעל
    24/11/2009

    אני גבר גרוש עם ילד בן שש. בזמן ביקורו של בני אצלי הוא סיפר לי שגרושתי (אמו) יושבת איתו מול האינטרנט ומשתפת אותו בגלישה באתרי הכרויות...הילד סיפר שאמא מחפשת בן זוג ושהוא עוזר לה לחפש במחשב. הוא אמר שהיא הסבירה לו שגם רווקים וגם גרושים מעדיפים רווקות ולא גרושה עם ילד. הוא המשיך ואמר שהוא עוזר לה לבחור את מיש מתאים לה, מסתכל בתמונות, ואומר כשאמא מוצאת מישהו שמוצא חן בעיניה, יש דבר שקוראים לו קריצות והיא כותבת שתשמח להכיר.

    אני מאוד מוטרד מהדברים ששמעתי מפיו, ורוצה לקבל חוות דעת מקצועית לגבי העניין. איני סבור שילד בן שש צריך להיות חשוף לדברים כאלה ובטח לא על ידי אימו שאמורה לשמור על תמימותו.

    תודה מראש,

    שמוליק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פספסתם כנראה את שאלתי...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6

    סמדר ריינר
    25/11/2009

    שמוליק שלום,
    הדברים שאתה מתאר הם אכן לא מתאימים, אני חושבת שאתה מבין זאת בעצמך. אני חושבת ששאלתך לא נענתה עד עכשיו כי יש משהו לא נוח בכך שהורים מבקשים מאיתנו להתערב בסכסכוך גירושין. העדיפות היא למי שרוצה להתייעץ עבור הטעויות או ההתבלטויות של עצמו, פחות של ההורה השני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם התעלמות
    אמא
    24/11/2009

    שלום, בתי בת שלוש בעוד חודש. מתוקה מאוד. לאחרונה היא מתעלמת ממני כאשר אני מדברת איתה, מבקשת שתעשה משהו שהיא לא רוצה וזה מאוד מתסכל אותי.ישנם גם מצבים שהם חדשים לי, בהם אני אומרת לה לא לעשות משהו ולמרות זאת היא עושה, תוך התעלמות מוחלטת מהאיסור שלי. גם זה מאוד מתסכל אותי ואני פשוט מתעצבנת בשלב מסוים וזה לא עוזר. האם יש לכן רעיון קצת יותר מוצלח להתמודדות עם התעלמות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם התעלמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרדנות של ילדה בת שלוש

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/11/2009

    לאמא שלום,
    הבת שלך היא בגיל בו היא מתחילה להיות מודעת לכך שהשליטה שלה על הסביבה היא קטנה מזו של המבוגרים, וזהו גילוי מתסכל מאוד. בתגובה, היא מנסה להפעיל את שליטתה עלייך, במקרה זה באמצעות התעלמות מדברייך. יש צורך להציב לכך גבולות - אם את אוסרת עליה לעשות משהו, והיא אכן עושה זאת, יש צורך בסנקציה שתעביר לה את המסר כי אינה יכולה להמרות את פיך. זהו מסר מאוד מאוד חשוב בגילה.
    את כותבת יפה כי אלו הם מצבים חדשים עבורך, וזה נכון. לא קל להציב גבולות לילדים שהיו עד כה מתוקים כמו בתך. אולם בתך זקוקה לגבולות שאת מציבה כמבוגרת, ועל כן עלייך לפתח דרכים להציב לה גבולות באופן תואם ויעיל.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שירי - תודה ושאלה נוספת

    אמא
    25/11/2009

    שירי שלום,
    תודה על תגובתך. רציתי לשאול שאלה נוספת. בתי נגמלה מחיתולים ביום לפני כשנה (בגיל שנתיים) ובסך הכל גמולה יפה מלבד תקופות כמו בהסתגלות לגן בהן יש פספוסי פיפי. בשינה עוד לא גמלנו אותה כי היא מאוד מאוד אוהבת לשתות בקבוק לפני השינה וגם מזה עוד לא גמלנו אותה. כיף לה עם זה אך אני שואלת את עצמי איך ומתי הזמן לגמול גם מזה (מבקבוקים לפני השינה ומחיתול בשינה) כי לא נראה שמתפתח אצלה איזשהו רצון להפסיק. תודה, אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילת לילה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/11/2009

    לאמא שלום,
    גמילת הלילה מומלץ שתתרחש כאשר גם אתם וגם הילדה מוכנים לכך. במידה והיא כבר גמולה היטב ביום - כפי שעולה בבירור מדברייך, אתם יכולים להתחיל בגמילה. יש הורים שמעדיפים לחכות לתום החורף כדי שהילדה לא תהיה רטובה בלילות, ויש הורים שגומלים כשנראה להם שהילדה מוכנה. לטעמי שתי הדרכים טובות ואין אפשרות עדיפה.
    כדאי להקפיד על שתיה מרובה במהלך היום, וכך היא תהיה פחות צמאה בלילה. כמו כן, תנו לה בקבוק פחות מלא כדי להקטין בהדרגה את צריכת הנוזלים.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 שנים.
    אוקסנה
    24/11/2009

    שלום. יש לי שאילה. ילד בן 3 שנים. ידעה לספור ומספרים עד 10. ידעה שמות של הרבה חיות. יודעה 14 אותיות. מדבר עברית ורוסית. וכמה מילים בודדות באנגלית. פונה אלינו כשרוצה, מדבר איתנו על מה שהוא רוצה. רק כל זה בבית. בחוץ או בגן ילד לא מתקשר כמו בבית. אומרים בעיה תקשורת. רק דבר אחד לא ברור לי, למה יש בעיה זאו בחוץ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3 שנים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    אוקסנה שלום,
    לא הכל קשור לידע. יש דברים שקשורים לרגש, לביישנות לביטחון. אולי הילד מתבייש, אולי הוא חרד, אולי משהו מפריע לו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ...סמדר ריינר

    אוקסנה
    24/11/2009

    לכ' סמדר ריינר! איך לבדוק? מה אני צריכה לעשות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    אוקסנה,
    פשוט לשים לב, לשאול את הגננת האם נראה לה שאוי זו ביישנות, ללות את היד לחלק מהמקומות ולראות את ההתנהגות הזו בעצמך ולנסות לשים לב מה זה נראה לך, לשאול את הילד האם הוא מתבשיי או חושש ממשהו. אין כאן משהו יוצא דופן שצריך לעשות, יותר רציתי להעיר את תשומת ליבך לכך שאת מניחה הנחות אוטומטיות לכיוון אחד, כאילו שהכל קשור לידע או חוסר ידע. ברגע שתהיי קשובה לעוד גורמים אפשריים אולי גם תוכלי לזהות אותם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות הסתגלות בגן
    שלומית
    24/11/2009

    שלום רב,
    בתי בת 3.5 שנים, התחילה השנה ללמוד בגן עירייה. הילדה הגיעה מגן פרטי, בו היתה אהובה מאוד על כולם, דומיננטית מאוד, בוגרת לגילה, חברותית יתר על המידה ובעלת בטחון עצמי גבוה. בגן הנוכחי קשה לה מאוד להיפרד בבוקר, מבחינה חברתית קשה לה גם כן, מתוך 35 ילדים בגן, החלוקה היא כזו שיש 13 צעירים בלבד מתוכם 2 בנות והשאר בנים וכל היתר הם הבוגרים של הגן, שמן הסתם לא מעוניינים ב"תינוקות". ניסיתי להזמין אלינו הביתה מס' חברות, הביקור היה מוצלח אך למחרת בבוקר כבר לא היה המשך ....... והילדה התאכזבה. הגננת המליצה לי להגיע בכל יום בשעה 12:00 במקום בשעה 13:30, אך הילדה מספרת שלא היו לה חברים ולא רצו לשחק איתה, שהיא בכתה מידי פעם וחיכתה לי, כמו כן בכל בוקר היא בוכה ולא רוצה ללכת לגן. מה עלי לעשות ? אני מרגישה שלא טוב לה בגן (אני חושבת שבצדק. הרוב בנים, בוגרים/ות, הגננת נחמדה אך הסייעת קשה וצעקנית לדברי בתי) ושהבטחון העצמי מתחיל לרדת לה. אשמח לקבל תגובתך בהקדם. שלומית - אמא של שקד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות הסתגלות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת גן

    נעמה סבג שמש
    24/11/2009

    שלומית שלום,

    אכן נשמע רחוק מלהיות אידיאלי. אך הנתונים שנתת, אני מניחה, ידועים מראש.
    מראש יודעים את כמות הילדים, החלוקה בין בנים ובנות ואת התנהלות הסייעת, לא?

    אלה פרטים שאכן חשוב ונכון לבדוק לפני כניסה לגן.

    אני הייתי הולכת עם התחושת בטן: ילדתך ילדה דומיננטית, ועל כן- סביר להניח שתתאקלם עם הזמן, ואף בהקדם.
    עם זאת, אם יש לך ספקות לגבי החוויות ואיכות שהייתה בגן, חשבי על אופציה אחרת, אך רק לאחר בדיקה מעמיקה.

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3.4 שחזר להרטיב
    מ'
    24/11/2009


    יועצות שלום,
    בני בן ה3.4 הוא ילד חיוני ומקסים, משתף פעולה, רגיש ואהוב. אח לתינוק בן שנה (שחגג יומהולדת בסוף אוקטובר)
    בין גיל 2.5 לגיל 3 הוא נגמל מטיטולים לפי דרישתו,
    מהר מאוד הוא גם הפסיק להרטיב בלילה, ועד לפני שבועיים שלוש הכל היה טוב, לפני שבועיים שלוש הוא החל להרטיב במהלך היום, רק בבית, הגענו למצב של מינימום שתי החלפות בגדים לאחה"צ, אח"כ הוא התחיל להרטיב גם בלילה מידי לילה, ובשבוע האחרון הוא קם רטוב ממנוחת הצהרים בגן פעמיים ופעמיים נוספות הוא הרטיב את מכנסיו אחרי מנוחת הצהרים. מדובר רק בהשתנה!
    אני מרגישה שיש ירידה חדה וחוששת מאוד! אינני מתמודדת עם הדבר בצורה טובה ומוצאת את עצמי כועסת על הילד, כשבתוכי אני מבינה עד כמה זה לא נכון לעשות!
    כיום אני מזכירה לו כל חצי שעה ללכת לשרותים, לרוב אני נתקלת בחוסר רצון אך שיתוף פעולה למרות הכל. יוצא שאני אומרת לו ללכת לשרותים ותוך כדי שהוא מנסה לצאת מזה ולא ללכת הוא עושה בתחתונים!!! אנחנו מדברים איתו על הנושא בכל פעם מחדש אך אני לא בטוחה שזו הדרך, גם עם הגננת דיברתי אך היא לא שמה לב לשינוי או כלל להרטבות (הן מתרחשות בשעות שהיא לא בגן ואני יידעתי אותה על כך), לפעמים נראה לי שהוא מתעצל לקום ולהפסיק את הסרט, משחק, פאזל, מפגש חברים או כל דבר אחר שהוא נמצא בו ולכן הוא מרטיב. אציין גל כי כל פעם שאני שולחת אותו לשרותים יש לו פיפי!!!
    אשמח לשמוע מכן ולהפסיק לעשות אבל לקטן המתוק שלי שסה"כ לא בטוחה שהוא מבין על מה כל המהומה......
    תודה מראש- מ'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3.4 שחזר להרטיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שחזר להרטיב

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/11/2009

    מ' שלום,
    ראשית יש לבדוק מה קרה בשבועיים האחרונים. רגרסיה אצל ילדים בדרך כלל קשורה לאירועים מסוימים ואינה מתרחשת "סתם". האם משהו השתנה בבית, משהו קורה בין ההורים, חלילה אובדן עבודה או מצב רפואי, האם הגננת נעדרה מהגן, יש מתח גדול בגן סביב הישגיות ותחרותיות, הוא רב עם חברים וכדומה. אם תפתרו רק את הבעיה, ללא פתרון הגורם למתח אצל ילדיכם, המתח עלול לבוא לידי ביטוי בדרך אחרת.
    בנוסף, לגבי הרגרסיה בגמילה, החזרה למצב הקודם היא פשוטה - עליכם לחזור למצב בו הייתם בתחילת הגמילה, ושוב להזכיר לגבי הליכה לשירותים, לקבל פספוסים באופן ענייני ונורמטיבי ולעבור הלאה. בדיוק כפי שעשיתם כשהוא נגמל.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות ילד בשיעור
    דיאנה
    24/11/2009

    שלום,
    יש לי בן שהוא בגיל 5 וחצי והוא הולך לחוג הבעיה שלי שהוא יוצא מהשיעורים כי הוא טוען שמשעמם לו.
    ובמהלך השיעור הוא חושב שהוא הכי חכם ורוצה משהו מסובך אבל את הפשוט הוא לא מצליח לעשות
    וכאשר הוא לא מצליח הוא כועס וזורק דברים או יוצא מהשיעור.
    הוא מפריע בשיעור שר שירים
    ולא מרוכז
    איך אני מסבירה או מדברת איתו על זה כי שנה הבאה הוא יילך לכית ה א' ואני רוצה שיבין כבר עכשיו את זה.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות ילד בשיעור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות ילד בשיעור

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום דיאנה,
    לא כתבת איזה חוג זה. אבל נשמע לי שהילד לחוץ וחרד מכישלון, וכדי לא לחוש טיפש הוא אומר משהו שמשתמע ממנו שהחוג לא על רמה. לא ברור מה הלחץ ולמה הוא חייב את החוג הזה, הוא בסך הכל בן 5. יכול להיות שגם את חרדה מכניסתו הקרבה לבית הספר ומעבירה לו את התחושה משובר מבמשהו קריטי וגרלי וזה לחיץ אותו. הייתי מורידה לחץ, מדבר איתו על כך שלא חייב להצליח כרגע, ושומרת את הדברים שקשורים לכיתה א' כשתגיע כיתה א'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4.5 בהתקפות זעם
    מכ
    24/11/2009

    שלום,

    בתי בת 4.5 שנים בזמן האחרון נתונה להתקפות של שעם ועצבים, אשר לא ניתנות לריסון
    היא נזרקת על הריצפה בועטת בכל מי שבאיזור, בבכי וצרחות.
    זה בדרך כלל מתחיל מבעיה מאוד קטנה כמו למשל כריך שלא היה בדיוק מה שרצתה

    היום בבוקר התקשרו מהגן שלא מצליחם לרסן אותה

    מה ממולץ איך ניגשים ומטפלים ??

    מכ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 4.5 בהתקפות זעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4.5

    סמדר ריינר
    24/11/2009

    שלום מכ,
    קודם כל כדאי לחשוב האם קרה שינוי כלשהו בחייה או בחיי המשפחה בזמן האחרון? אולי היא מגיבה למשהו. מעבר לזה אני לא יכולה לדעת מהנתונים שנתת, האם זו ילדה שמתקשה באופן כללי בדחיית סיפוקים ובהתמודדות עם תסכול או שזו יכולת שהיא כבר השיגה ועכשיו חלה בה רגרסיה, או שבדרך כלל היא מצליחה עד שבא התקף כזה. האם באופן כללי אין לה כלים להתמודדות עם דחיית סיפוקים, האם יש משהו בתהנגות של המשפחה או הסביבה שלא נותן לה לבטא את התוקפנות הנורמלית שלה עד שזו מצטברת לכדי התנהגות אלימה? את כל זה אני לא יכולה לדעת, תנסו לחשוב על כך, ואם יש צורך אולי לפנות להדרכת הורים אצל פסיכולוג/פסיכותרפיסט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריבות בין ילדים ובעיית הסתגלות
    צלי
    24/11/2009

    פניה למטפל מתאים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מטפל מתאים

    ליאת גרוס
    24/11/2009

    נשמע שיש מקום להדרכת הורים או טיפול משפחתי. איכן אתם מתגוררים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מקום מגורים

    צלי
    25/11/2009

    ביקנעם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום