מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צלקת אחרי ברית בגיל מבוגרא'03/01/2010
שלום. עשיתי ברית מילה לפני כשנה. אני בן 20+. מרוצה סה"כ מהתוצאה ומהתפקוד. רק מפריעה לי הצלקת מבחינה קוסמטית. איך אפשר להעלים אותה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורלוג מומחה לקוסמטיקה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון04/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה אופן הטיפול בד"כ?
א'05/01/2010יש משחות להחלקת הצלקת וטשטוש הפרשי הצבעים בעור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש להתייעץ עם אורולוג מבוגרים
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון05/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עודף עוראפרת29/12/2009
ד"ר ג'קסון שלום רב,
בני עבר ברית לפני כחודשיים,שמתי לב כי נשאר עודף עור , הוא רופף וניתן להזיזו ולעיתים מכסה קלות את הכיפה אך ניתן לראות בברור את כל הכיפה . הרופאה אמרה שזה תקין וזה אכן עודף של עור
האם זה אכן תקין? האם זה מסתדר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב לבדוק את התינוק
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון03/01/2010אפרת שלום
מוקדם מידי להעריך עודף עור ,במיוחד לאור העובדה כי ראש הפין חשוף לחלוטין לדבריך ,גם אם יש עודף עור מוקדם בשלב זה לעשות כל התערבות .
חשוב לבדוק את התינוק בעוד מספר שבועות שוב ע"י מוהל מומחה או אורולוג ילדים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות לא טבעתיתאייל28/12/2009
שלום ד"ר ג'קסון
בני עבר ברית מילה ביום רביעי שעבר .
לאחר ברית המילה הופיעה בליטה/נפיחות על הפין . הנפיחות נמצאת מתחת לעטרה בחלק התחתון של הפין (החלק שקרוב לאשכים) . הנפיחות היא נקודתית והיא נראית כעין עקיצה של יתוש (קצת יותר בולט מעקיצה) . האם זו תופעה שכיחה ? ואם לא מה עלי לעשות ?
תודה
אייל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרוב תקין
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון29/12/2009אייל מזל טוב
מוקדם מידי לבחון את האזור .
יש לתת לאזור להחלים -לפחות 3-6 שבועות.
נפיחות יכולה להופיע לרוב לא סימטרית.
בכל מקרה יש לעדכן את המוהל ואולי ראוי לבדיקה נוספת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עור העורלה נשאר- וברית בגיל מאוחרליאת28/12/2009
שלום
עור העורלה של התינוק (בן 2.5 חודשים) נשאר ברובו לאחר ברית הלכתית רגילה. זאת אומרת שהעטרה עדיין מוקפת בעור עורלה שלא הוסר. רואים את קצה העטרה, אך הרוב מכוסה. עם זאת יש אפשרות למשוך את העורלה אחורנית ואז כמעט כל העטרה נחשפת.
הרופא אמר שפשוט לא חתכו מספיק אבל כן עשו פריעה ולכן יש היפרדות של עורלה ועטרה.
מבחינה בריאותית הוא אמר שאין צורך להסיר את הערלה המיותרת, אך להקפיד שזה לא יידבק, ולכן יש לשטוף כל יום ולמשוך לאחור את העורלה ולחשוף את העטרה ולשטוף. אם תהיה הידבקות אז הוא אמר יש לנקוט בתיקון ברית. לגבי העניין הדתי הוא אמר לפנות למוהל שמבין בהלכה ומבין ברפואה (מישהו שלא ימליץ לחתוך אם לא צריך... או אם לא בריא לחתוך).
[אני חייבת לציין שהמוהל שעשה את הברית הוא אדם דתי ומקפיד אך לא חזרנו להראות לו לאחר שהוסבר לנו שהוא פישל. האורולוג אמר שטוב שהוא לא חתך יותר מידי, ושהמצב הנוכחי הוא דומה למי שלא מהול אך טופל לאחר פינוסיס (?)]
השאלה:
במצב הנוכחי שיש עורלה והעטרה נחשפת רק כאשר מושכים את העורלה לאחור- האם מבחינה דתית יש בעיה? אם יש בעיה דתית מה צריך לעשות?
אם צריך תיקון לברית מה הסיכונים? מי עושה את התיקון? האם מוהל רגיל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא אוכל לחוות דעתי המיקצועית
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון29/12/2009ליאת שלום
יש ענין אסטתי. -עד כמה מפריע לכם
יש ענין הלכתי. - נראה לפי תיאורך שהברית כשרה
חשוב לבדוק את הילד לפני שאוכל לחוות את דעתי.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסטטיקה בברית מילה
לאה29/12/2009תודה ד"ר -
האם העניין האסטטי, הכוונה לכך שהוא נראה לא מהול (כמו לא יהודי) או שיש פגם אסטטי גם ביחס למה שרואים בחו"ל אצל לא יהודיים?
כי אצלו זה די דומה למה שיש ללא יהודיים בחול חוץ מזה שרואים את קצה העטרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלת הלכהאור28/12/2009
שלום רב,
הברית של בני נדחתה עקב המלצת רופא לבצע תהליך כירורגי (קורדי).
כיום אנחנו עומדים לפני הברית\ניתוח והשאלה היא שאלה הילכתית
יש לנו האופציה להזמין רב לבית החולים לבצע את הטקס ההילכתי לפני הכניסה לניתוח. אבל עקב הלחץ והחששות שנעמוד בפניהם (הרדמה מלאה) רצינו לשאול האם מביחנת הלכה ניתן לבצע את טקס הברכות ביום הקודם לניתוח או יום אחרי?
תודה
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתן -יש להתייעץ עם המוהל המבצע
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון29/12/2009בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחת אל-חוש לפני הבריתשרית27/12/2009
האם ישנה דרך להקל על התינוק במהלך הברית ע"י משחת אל-חוש כלשהי או אולי אמצעי אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמלה לפני
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון28/12/2009שרית שלום
במהלך הטקס אני ממליץ להשתמש בזריקת אלחוש מספר דקות לפני ההליך הכירורגי .
ניתן להוסיף משחת אלחוש לפני הטקס.
הכל בהתאם להנחית רופא מטפל .
יש לקרוא את עלון היצרן לפני השימוש בכל תכשיר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השארת חלק מהעורלהאפרת26/12/2009
ד"ר שלום רב,
התייעצתי עם רופא ילדים לגבי ברית המילה שעשה בני, הוא אמר שהמוהל השאיר חלק מהעורלה וזה תקין מאחר ויש מוהלים שעושים זאת והוא נתקל בהרבה מקרים . חשוב לציין כי החתיכה אינה מסתירה את העטרה
האם זה תקין? האם חייב להוריד את כל העורלה ?
תודה
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשא פין חשוף הברית כשרה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון27/12/2009אור שלום
לא מוכרת לי השיטה להשאיר חלק מהעורלה אלא רק במקרים שיש צורך כגון:נקב פין לא במיקום ויש צורך בהתערבות כירורגית אח"כ.
כל זמן שראש הפין גלוי אין בעיה עם כשרות הפין ,השאלה איך הדבר נראה מבחינה אסטית .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיני מעוניינת לפרסם את הטלפון שלי
ערן28/12/2009איני מעוניינת לפרסם את הטלפון שלי באתר, האם לזה התכוונת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ברור-ד"ר ג'קסון
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון29/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לגבי בריתעדן25/12/2009
שלום,
מה ההבדל מבחינה רפואית בין ביצוע ברית לתינוק ולילד, מדוע בילדים מדובר בניתוח הכולל הרדמה
ותינוקות יכולים לעבור מילה ללא כל הליך רפואי?
והאם יש עדיפות מבחינה רפואית בלבד, למילה בגיל ינקות לעומת גיל בוגר יותר? למשל מילה בגיל שמונה ימים לעומת מילה בגיל 4 לאחר היפרדות העטרה באופן טבעי?
תודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנא שלח את מספר הטלפון שלך בבקשה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון27/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון ברית ועורלה ארוכה מידירמי21/12/2009
לגבי תיקון ברית.
אורולוג אחד אמר שבברית של הבן חתכו מעט מידי מהערלה ושיש צורך לחתוך עוד. הוא אמר שיש אופציה של תיקון ברית- אם כי זה לא חובה מבחינה בריאותית. כי בסך הכל אין הידבקויות והכל נראה כשורה (חוץ מהמראה...)
השאלה שלנו מה זה אומר "תיקון ברית"? האם זה דורש אשפוז? הרדמה? האם זו אותה פרוצדורה כמו ברית מילה או שזה ניתוח לכל דבר?
כשדיווחנו למוהל על כך שלא נחתך מספיק עורלה הוא אמר לנו שזה אחד הסיבוכים השכיחים יחסית. והוא הסביר לנו שהוא לא מופתע שזה קרה הואיל והיה לתינוק הרבה עורלה מיותרת מלכתחילה. האם יש כזה דבר עורלה ארוכה מידי או הרבה מידי עורלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בו כמה הילד?
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון21/12/2009רמי שלום
כן אכן יש עורלה ארוכה, אבל עדין צריך לחשוף את הפין עד כמה שאפשר.
התמודדות עם תיקון תלויה בגישת המבצע את התיקון ?
אנא השלם פרטים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית בבית חוליםעדי21/12/2009
שלום
האם יש אפשרות לקיים ברית מילה באחד מבתי החולים בירושלים על ידי רופא? אנא פרטים בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לבדוק עם המוסד הרפואי הנדרש.
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון21/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות מתחת לעטרה בשני הצדדיםיונתן18/12/2009
שלום
היום לפתע ראינו שיש נפיחות מתחת לעטרה-מתחת לכובע משני הצדדים. אנחנו 3 שבועות אחרי הברית. האם זה נורמלי? הנפיחת לא הייתה שם עד עכשיו.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדין בגדר תקין ,אבל
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון19/12/2009יונתן שבוע טוב
אם הנפיחות דמוית צמיג, שקופה, לא סימטרית, הדבר תקין.
הדבר יכול להופיע עד שבועות אחרי הברית ולהעלם באותה צורה שהופיע.
חשוב לעדכן את מבצע הברית על מנת לוודא שהכל תקין.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלחוש בבריתקרן14/12/2009
שלום,
בהמשך לשאלתי הקודמת, כיצד אדע אם מותר להשתמש בזריקת האלחוש לידוקאין לתינוק עם חוסר ב- G6PD, הרי אתה עושה לתינוק אותה ואין לי את העלון לצרכן שלה?
תודה רבה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין קשר בין זריקת לידוקאין לחסר
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון15/12/2009קרן שלום
אין קשר בין זריקת האלחוש לבין חסר אינזימתי של g6pd .
לגבי אמלה -יש לקרוא את עלון היצרן לפני השימוש ולשים לב לכל ההתוויות.
חג אורים שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תיקון בריתרמי13/12/2009
לנוכה שמח.
אמרו לנו שהתינוק יזדקק לתיקון ברית. מה המשמעות של כזה ניתוח? האם רופא עושה את זה בחדר ניתוח? האם זה בהרדמה מלאה? מה עושים שם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסרים פרטים רבים
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון13/12/2009רמי שלום
חשוב לדעת בן כמה הילד?
איזה סוג תיקון.
מי המבצע ומה גישתו
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית וחוסר 6SPDקרן10/12/2009
לום,
האם מותר להשתמש בחומר האלחוש לידוקאין או אמלה לתינוק שיש לו חוסר ב- G6PD/
?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לקרוא את עלון היצרן לפני השימוש
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון13/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש תשובה רפואית?!
ריטה26/01/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאל דר' פרידמנס
ריטה26/01/2010שאל את דר' פרידמנס - באתר שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר פרידמנסקלרה08/12/2009
שלום רב,
האם מישהו שמע על ד"ר פרידמנס מגני תקוה?
אני "מתכננת עליו" כי המיקום שלו נוח לי מאוד, אבל לא כ"כ מצאתי המלצות באינטרנט.
תודה,
קלייר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דר פרידמנס- מומלץ כך שמענו
עמרם10/12/2009ישנן כמה וכמה המלצות על דר פרידמנס. תראי בתפוז.
גם אנו חיפשנו הרבה זמן. מאוד רצינו שהוא יעשה את זה אך היתה בעיה בתזמון. למעשה, אנו מצטערים שלא לקחנו את דר פרידמנס כי כיום אנו משלמים על נזקי מילה שנעשו על ידי מוהל מירושלים- שאמנם היה מאוד נחמד ולבבי אך חתך בצורה לא טובה.
ממה ששמענו על דר פרידמנס (ודיברנו טלפונית עם כאלה שנימולו אצלו)- הוא מגיע עם עוד רופא שעוזר לו. הוא עושה הרדמה מקומית ועושה טקס דתי אם ההורים מעוניינים. הוא או הרופא המלווה עושים ביקורת למחרת, ושהוא מגיע הביתה לעשות את הפרוצדורה בבית הילד.
בהצלחה- מהורים ותינוק שמשלמים מחיר על טקס המילה. (במחשבה שנייה אולי עדיף להמנע לגמרי... אלא אם העניין הדתי בוער בך)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
קלרה22/12/2009מקווה שהוא יהיה פנוי בתאריך המיועד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק דר' פרידמנס
ריטה26/01/2010אין ספק שהארולוג - הוא הרופא אשר מתעסק עם "בולבולים" זה המקצוע שלו. לא מבין את רופאים אחרים מוהלים? ממליץ עליו בחום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
