מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חשש לערלשמיים10/11/2009
הייי,
שמי שגית ויש לי ידיד שבעת שמלו אותו לפני 36 לא עשו לא פריעה,לא הורידו לו את הקרום הרך מתחת לעורלה.
רציתי לדעת: 1. אם מבחינת הדת היהודית הוא נחשב לערל?
2. אם כן מהם הדרכים לתקן זאת ואם צריך ברית מילה מחודשת?
3. האם זה נעשה תחת הרדמה?
אשמח לתשובה מהירה ומפורטת ככל האפשר.
בתודה מראש
שגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לפנות לאורולג מבוגרים מומחה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון12/11/2009שגית שלום
על סמך מה נקבע שלא נעשתה פריעה? מי בדק את ידידך?
כמובן שכל תיקון במידת הצורך נעשה בהרדמה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלקות בעיבר המיןמשה07/11/2009
עברתי ברית לפני 17 שנה בערך ונשאר לי סימנים עור לא אחיד חלק חום חלק לבן כמו צלקות כאלה וזה מטריד אותי כל הזמן שאני מסתכל על זה זה לא אסטטי בכל זה מטריד מה יש לעשות בנידון האם יש נתוח שיוכל לשנות את צבע העור ולהחזיר אותו לצבע אחיד ללא צלקות אם תוכלו להחזיר לי תשובה מה עלי לעשות אני ישמח במייל אם אפשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורולוג מומחה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון08/11/2009שלום רב
מומלץ לפנות לאורולוג מומחה לייעוץ
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות לאחר הבריתמאיה29/10/2009
ערכנו טקס ברית מילה ע"י רופא כירורג לפני כחודש וחצי.
הכל עבר כשורה. שמתי לב כי ישנו חלק מאוד קטן באיבר המין שנשאר
מעט כחול רואם זאת בעיקר לאחר מקלחת.
אין בעיה של מתן שתן או כאבים במקום.
האם יש סיבה לדאגה? מה זה יכול להיות? למי לפנות במידת הצורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון29/10/2009מאיה שלום
חשוב להתייעץ/לפגוש את המוהל המבצע להתייעצות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לגבי ברית -אוטוטומיטל27/10/2009
ד"ר ג'קסון שלום רב,
אני אמורה ללדת בעוד מספר שבועות ויש לי מספר שאלות לגבי ביצוע הברית אצל מוהל כירורג.
1. אני רוצה מאוד לעשות זאת עם זריקת אלחוש- אך האם הזריקה עצמה לא כואב גם היא? האם אתה ממליץ להשתמש במשחת אמלה?
2. אנחנו גרים בהרצליה וחשבנו לערוך אירוע קטן למשפחה, אם יתאפשר (בע"ה)- האם אתה מגיע גם לאירועים?
3. האם בטקס הברית במהלך מציצת הדם- אתה משתמש באמצעי סטרילי?
4. מכיוון שמדובר בהוצאה גדולה מאוד, האם יש איזשהו החזר שניתן מקופ"ח?
אשמח לקבל את תשובותך,
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשעה טובה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון28/10/2009אנא שילחי את מספר הטלפון שלך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשיחתנו נשמח לעזור בבא העת.
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון29/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברית מילה בבית החוליםענבל21/10/2009
דר' שלום
אני מתגוררת בסין ומתעתדת ללדת את בני בבית חולים בשנחאי, אודה על תשובתך לכמה שאלות בעניין ברית המילה:
1. בבית החולים בו נלד מבצעת הברית מיילדת מקצועית, יש לה ניסיון של שנים רבות בביצוע התהליך ובכל זאת, האם הפעולה דורשת ניסיון וידע של רופא מומחה? מהם הסיכונים אותם יש לקחת בחשבון בביצוא פרוצדורה זו.
אילו שאלות הית מציע לשאול ולברר לפני ההליך?
2. האם ניתן לערוך את ההליך בתווך שלושת הימים הראשונים לפני היציאה מבית החולים, בהנחה כמובן שהתינוק בריא או שיש להמתין לגיל שמונה ימים?
תודה על תשובתך
ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשעה טובה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון22/10/2009ענבל שלום
לצערי עליך לשאול את המיילדת?מוהלת? לגבי הכשרתה / ניסיונה / המלצות וכו.
ברית כשרה מחוייבת ע"פ מספר כללים עליהם יש להקפיד, הכל תלוי בגישתכם להליך עצמו.
ההלכה קבעה כי יש לבצע את הברית ביום השמיני לפני שקיעת החמה,תינוק בריא ללא צהבת ועוד.
בהצלחה
בחירה נכונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- במקרה של פין חבויסבינה15/10/2009
שלום דוקטור
בננו עבר ברית מילה שלאחריה נתכסתה העטרת בעור לחלוטין. כמו עורלה. בגיל תשעה חודשים עבר ניתוח שבו הסיר המנתח לחלוטין את עור הפריעה והותיר רק את עור הפין (אולי רק 2 ממ של עור פריעה)... כיום הפין נראה קצר מאד, לעיתים רואים רק את העטרת מבצבצת מבפנים, האם זה תקני? האם בכך לא נוצר מצב בו לא יהיה מספיק עור לזקפה ולמראה פין תקין?
תודה
סבינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע טוב
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון17/10/2009סבינה שלום
חשוב לראות את הילד על מנת שאוכל לחוות את דעתי בצורה מקצועית ,במיוחד לאור העובדה שהילד עבר הליך נוסף של תיקון ע"פ דבריך.
חשוב לזכור כי עור העורלה מהווה רק "כיסוי" שעל פין,במהלך ברית המילה לא משפיעים על גודל ,אורך הפין אלא רק חושפים את מה שקיים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטותט. ראיין14/10/2009
שלום רב,
עליתי לפני מספר שנים מבריטניה לישראל. אני יהודי. כנראה מהחברה הסובבת של הוריי, הם החליטו שלא לעשות לי ברית מילה. עם הגעתי לישראל הבנתי כמה הנושא חשוב לאוכלוסיה הישראלית, ואני מרגיש צורך לעבור ברית מילה- הן מבחינה מסורתית והן מבחינה חברתית.
אפשר להגיד שכרגע אני מאד מרוצה מאיבר המין שלי, ואני חושש שבעקבות הניתוח האיבר מין שלי יפגע מבחינה אסתטית. החשש נובע מתוך תחקיר שערכתי באינטרנט, וראיתי איברי מין נימולים שחלקם נראו מאד יפים מבחינה אסתטית וחלקם זוועתיים.
כמו כן, אני פוחד שבעקבות הניתוח אפגע מבחינת התפקוד המיני- למשל, הזיקפה תהיה חלשה.
שאלותיי, הן:
1. האם ניתן לעשות מילה אסתטית? או שכל תוצאה של ניתוח הינה מקרית?
אם לא מקרית ותלויה באופן ביצוע הניתוח- האם ניתן להביא למנתח/מוהל תמונה של התוצאה הרצויה? (כמו בניתוחים פלסטיים, למשל.)
2. האם תיתכן פגיעה בתפקוד המיני בעקבות הניתוח?
בברכה,
ובתודה מראש,
ט. ראיין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע טוב
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון17/10/2009ראיין שלום
חשוב לפנות למומחה בביצוע ברית מילה למבוגרים על מנת שיחווה את דעתו.
אין סיבה לכל פגיעה בתפקוד המיני כאשר ההליך מתבצע בצורה נכונה.
קיימת אי נוחות עד כ -שבועיים מתום ההליך ואז חזרה לתפקוד רגיל.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקהמלצה על רופא-מוהל באיזור ירושליםגלי12/10/2009
שלום לכם,
האם יש למישהו המלצה על רופא-מוהל באיזור ירושלים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש את ד"ר אלון פרידמנס רופא-מוהל
נחמה19/11/2009שמענו המלצות טובות על ד"ר אלון פרידמנס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצה חמה
נעמי08/01/2011דר' פרידמנס מהל את בנינו לפני שנתיים. הוא היה מקצועי מאוד, בדק אותו לפני הברית ואחריה. ביצע טקס נעים ויפה. הרגשנו שבנינו בידיים טובות מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מטרידה!ססס09/10/2009
אני נמצא בתהליך גיור לפני זמן קצר עברתי את בית הדין הרבני ובזמן הקרוב אני צריך לעבור ברית מילה,אני חושש שנולדתי מהול הערלה לא מכסה את העטרה גם לא במצב של קשיחות לפחות לא את רובה,איך אני יכול לדעת אם אני צריך ברית מלאה או רק עטפה מה הדין בנושא זה?איפה אני יכול לבדוק את זה?לפני שאני יגיע לברית אני לא רוצה להגיע לחינם..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לברר אצל המגייר אשר יפנה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון12/10/2009שלום
לרוב המגייר יפנה לרופא מוהל והוא יוכל לומר לך לפני ביצוע ההליך עצמו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קבורת עורלהאביבה08/10/2009
שלום, האם קיים טקס נלווה לקבירת העורלה, או שהקבורה היא מעשה טכני של הטמנה באדמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טכני לחלוטין.חלק מהגוף שחוזר לאדמה.
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון12/10/2009יש להטמין את העורלה באדמה ללא כל טקס/ברכה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הערלה
ירון27/01/2016אחותי קברה את הערלה לאחר ברית המילה בארהב והיא חוזרת עכשיו לארץ. האם עליה לקחת את זה איתה ולקבור בארץ או להשאיר שם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הערלה - תגובה
ד``ר צבי שקולניק27/01/2016לערלה אין שום קדושה (ולהיפך..)
לאחר קבורת העורלה, כמו כל משהו אורגני, איני בטוח שתמצא משהו.
שתצא בשלום, ותגיע למחוז חפצה בשלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר גקסון היקרלונה02/10/2009
אני שמחה למצוא כי קיים פורום כזה.
אני בשבוע 35 להריוני והחלטנו בעלי ואני כי את ברית המילה נקיים אצל רופא מוהל.
אנחנו גרים באיזור ירושלים ולמען האמת חשבנו לבצע את הפרוצדורה בבית החולים הדסה ע"כ. אך הדבר אינו סופי...
אשמח לדעת כיצד הגעת להרחבת תפקידך למוהל אם מלכתחילה למדת נוירוכירורגיה. הרי אין שום קשר בין הדברים. כמו כן אשמח לדעת כמה שנים אתה עובד כמוהל ובאיזו מסגרת אתה עובד. האם אתה מבצע המילה גם בבבית הילוד? או רק בבית החולים? האם ישנה השתתפות של קופות החולים (אנחנו במאוחדת) או האם מדובר ב-100% תשלום של המשפחה. וכמובן מהן העלויות.
תודה רבה! וסליחה על כמות השאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשעה טובה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון04/10/2009אנא שילחי את מספר הטלפון שלך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחותחגית25/09/2009
שלום ד"ר,
בני בן 7 שבועות, האזור שמתחת לעטרה/כיפה נראה כגלגל טיפה נפוח ועדיין לא בצבע של הפין אלא אדמדם. הייתי אצל רופאת ילדים שאמרה שזה נראה בסדר ושזה תופעה שקוראת, רציתי לשאול מתי זה אמור לחלוף? האם העור של הפין אמור לעלות ולכסות חלק זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהליך טבעי אשר לוקח מס חודשים
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון01/10/2009חגית שלום
אי סימטריות /נפיחות יכולה להמשך לעיתים עד מספר חודשים אחרי הברית והינה תופעה ידועה .
גם שינוי צבע הפין יכול להמשך זמן ממושך והינו תופעה ידועה אשר נעלמת מעצמה כל זאת במידה ואין סימפטומים אחרים מלווים.
אי נוחות הילד ,עצירת שתן,חום וכו במקרים אלו יש לגשת באופן מידי לרופא המטפל.
בברכה
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבוע התינוקבלה24/09/2009
האם אתה מקבע את התינוק על מנת שלא יזוז?
כיוון שהתינוק שלי מאוד משתולל וכבר ראיתי בעבר בריתות שהתינוק לא היה וזה מלחיץ אותי
תודה שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדרך הבטיחותית ביותר
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון01/10/2009שרון שלום
הברית מתבצעת כאשר התינוק מוצמד בעדינות למשטח מרופד על מנת לבצע את הטכס וההליך הכירורגי בצורה הכי בטיחותית.
בברכה
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עור מדולדלארז22/09/2009
האם היווצרות עור מדולדל אחר הברית כשבועיים עד חודש [אחר שהמקום הבריא לחלוטין]
הוא דבר נורמלי. האם זה נכון שהעור נמתח כשהילד יגדל ואין כל בעיה אסטטית?
האם דבר זה היה יכול להמנע אם המוהל היה יותר מקצועי. אותי למדו שזה קורא בדרך כלל רק בבריתות שהאבר קטן ואין מקום לעור הפריעה לאן להתאחות השאלה אם זה נכון ומה יש לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב ושנה טובה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון22/09/2009ארז שלום
מוקדם מידי לחוות כל דעה אפילו כחודש אחרי הברית. נכון שעל פניו נראה כאילו האזור החלים לחלוטין אבל ה דבר נמשך לעיתים מספר שבועות.
נכון הוא שעם הגיל האזור נמתח ואז לעיתים הבעיה האסטית נמנעת.
חשוב לפנות למוהל שיחווה את דעתו או לאורולוג ילדים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אילחוש לפני בריתהילה21/09/2009
מחר תערך ברית המילה של בנינו.
האם ניתן למרוח משחה מאלחשת (אמלה) לפני הברית במידה ולא מבוצעת זריקת הרדמה?
בנוסף, הרוקחת נתנה לבעלי משחה למריחה לאחר הברית(ויטה מרפן), מה אופן השימוש בה?
ואחרון, איך מחתלים אחרי? חיתולי בד?? רופא שביצע ברית בבנה של חברה המליץ לספוג את החיתול (החד פעמי הרגיל) באיזור הרלוונטי בשמן תינוקות.
מודה מראש לתגובה בהקדם.
בברכה,
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזל טוב ושנה טובה
ד``ר שלמה סטיב ג`קסון01/10/2009איך עבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
