מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול בקריסה כתוצאה מפלטפוס חמורשנית09/11/2011
שלום רב,
בני בן 17.5 עומד בפני גיוס. סובל מפלטפוס חמור ומקריסה של 2 הקרסולים פנימה.
למרות הנ"ל הוא רוצה להיות חייל קרבי וניסה להתאמן בריצות מספר פעמים. כל ריצה גורמת לו לכאבים עזים בשוקיים, כפות הרגליים ואפילו הקרנות לגב התחתון.
שאלתי היא האם ניתן לטפל בבעייה גם ללא ניתוח? בפיזיוטרפיה או בכל אופן אחר.
בתודה מראש,
ש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בקריסה כתוצאה מפלטפוס חמור - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון24/11/2011ניתן לנסות לעזור במדרסים וכשכלום לא עוזר אז בניתוח אבל לפי התאור שלך הסיכויים שלך להיות חייל קרבי לא ממש גבוהים.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרנייה בשוקייםיוסף09/11/2011
שלום רב, השבוע הייתי בבית חולים אצל אורטופד שבדק לי את הרגליים ואמר לי שככל הנראה יש לי הרניזציה בשוקיים (בקע), שלח אותי למדידת לחצים ולאחר מכן כתב שככל הנראה אצטרך פציוטומיה. שאלתי היא,
1. מה זה בדיקה של מדידת לחצים? מה קורה בבדיקה הזו?
2. מה זה פציוטומיה? האם זה דורש תקופת החלמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרנייה בשוקיים - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון24/11/2011בדיקת לחצים זאת בדיקה בה מודדים את הלחץ בתוך המדור החשוד ע''י מחט מיוחדת.
פציטומיה זה חיתוך של הרקמה שמונעת מהשריר לצאת מהמדור שלו וכך משחררים את הלחץ מהשריר. כל ניתוח דורש תקופת החלמה.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירוש מונחזיוה09/11/2011
שלום רב .
קיבלתי תשובה מבדיקת MRI ובו הומלץ על קורלציה קלינית והשלמת הבדיקה הגבית
מה זאת אומרת קורלציה קלינית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירוש מונח - תגובה
ד''ר יונה יניב15/11/2011קורלציה קלינית פרושה שיש צורך בבדיקת רופא ולהתאים את תוצאות הMRI לבדיקה. כנראה שאין תשובה חד משמעית בבדיקת הMRI
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בידצחי08/11/2011
שברתי את עצם הרדיוס באמה וגובסתי. האם נכון שלאחר 10 ימים ניתן ואף כדאי להשתמש באצבעות כף היד להקלדה במחשב, גם אם כואב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר ביד - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר09/11/2011חשוב מאד להפעיל את האצבעות מבחינת טווח תנועה - כיפוף + יישור, החל מיום הראשון לחבלה. אין בעיה עם הקלדה במחשב כל עוד אינו גורם לכאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכייםחסויה08/11/2011
שלום. אני בת 16,
בתקופה האחרונה אני סובלת מבעיות גב בעיקר אחרי ישיבה ממושכת.
לפני מספר שבועות התחיל לי כאב בברך שמאל, מין תחושה כזאת שיש לי "קליק" כואב שאני צריכה לשחרר, זה התחיל בסוף היום בקטנה אחת לשבוע, אתמול התחיל הכאב והיום בבוקר התעוררתי עם הכאב רק יותר גרוע מסתם תחושה של "קליק". כאב שמקשה עלייה וירידה במדרגות וקיפול הברך.
יש לי כבר תור לרופא אבל עד אז אולי אוכל לקבל קצת מידע אם יש? מה זה יכול להיות?
והאם זה יכול להיות קשור לכאבי גב?
לא קיבלתי מכה בברך לאחרונה או עשיתי תנועה לא נכונה, הדבר היחיד שחשבתי עליו הוא שבשנה האחרונה גבהתי כעשר סנטימטרים, קפיצה גדולה. לשיקולך. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר09/11/2011במקרה שלך, חשוב בדיקה פיזיקלית של אורתופד על מנת לקבל תמונה בהירה יותר של מקור הכאב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות בכפות הרגליםרחלי08/11/2011
נוירולוג בדק את כפות רגלי בעזרת קיסם, לדבריו יש לי רגישות גבוהה מאד בכפות הרגלים . מה המשמעות ומה ההשלכות. אני ערה לבעיה נוירולוגית שאני "גוררת".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות בכפות הרגלים - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר09/11/2011איני סבור שיש משמעות או השלכות לכך אך ממליץ לשאול את הנוירולוג שבדק לחוות דעתו בנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקה למרפקחנה08/11/2011
לד"ר ויגלר שלום.
זה בדיוק מה שקרה לי. תודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריקה למרפק - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר09/11/2011בהצלחה ורפואה שלימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לסרוגין בשרש כף הידמושקה עין08/11/2011
אני סובלת מכאבים לא קבועים, אך לפעמים חזקים, בשרש כף ידי הימנית. זה קורה לי לראשונה, ואין לי מושג, איך להתייחס לכך. האם עלי לחכות שזה יעבור, או מה לעשות ? מושקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב לסרוגין בשרש כף היד - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר09/11/2011ממליץ בדיקה על ידי רופא - יש מגוון רחב של סיבות לבעיה שתוארה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רציתי לשאול על איזו מחלה בברךויקטוריה07/11/2011
כשהייתי קטנה מאוד הייתה לי מין בליטה כזאת מאחורי הברך, מאוד גדולה. וטיפלו בה אצל אורטופד.אפשר את השם וקצת מידע על המחלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי לשאול על איזו מחלה בברך - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר07/11/2011יתכן שהיה לך OSTEOCHONDROMA = גידול שבנוי מעצם + סחוס. הגידול הינו שפיר אך ב1% יכול להפוך לגידול ממאיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת קורטיזון למרפקחנה07/11/2011
קיבלתי 2 זריקות במרפק בגלל דלקת- מרפק טניס. הזריקות ניתנו בהפרש של חודש. באיזור הזריקה אני מבחינה בשינוי בצבע העור. האם יש קשר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריקת קורטיזון למרפק - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר07/11/2011בהחלט שיש קשר. ידוע שקורטיזון יכול לגרום להתבהרות העור - תהליך שנקרא DEPIGMENTATION. מעבר למראה האסטתי, אין לתופעת לוואי זו הרבה משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכיים עזרה דחופה!דוד07/11/2011
שלום רב,
יש לי בעיה של שחיקת סחוס בברך וגם דלקת בגיד.
עברתי טיפולי פיזיותרפיה, אבל אני עדיין סובל מכאבים חזקים בברך.
קיבלתי המלצה על טיפול שנקרא אפוסתרפיה.
חיפשתי בעצמי ומצאתי מידע אבל אני עדיין סקפטי.
רציתי לדעת אם מישהו פה ניסה את הטיפול ויכול להמליץ לי?
אשמח לתגובה בהקדם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים עזרה דחופה! - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר07/11/2011טיפול בהחלט ידוע. יש לי מטופלים שהטיפול עזר להם. כמו כל טיפול - תלוי לפי דרגת השחיקה בברך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטפוס בצבאנועם06/11/2011
שלום
בקרוב יהיה לי צו ראשון ואני מאד רוצה לדעת אם הפלטפוס שיש לי ברגל מהווה בעיה . והאם יורידו על זה פרופיל או רק ירשמו סעיף?
שהייתי אצל האורטופד הוא אמר שיש לי פלטפוס רציני לא ציין אם קשיח או גמיש אך אמר שיש שני דרכים לפתרון שזה או ניתוח או מדרסים .
הייתי רוצה לדעת לפני הצו ראשון אם זה יוריד לי פרופיל , או רק סעיף והאם אפשרי לטפל בפלטפוס רק דרך מדרסים?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטפוס בצבא - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון24/11/2011במידה ומדובר בפלאטספוס קשה זה יכול להוריד פרופיל.
לא בכל פלאטפוס ניתן לטפל במדרס.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שברסיגל06/11/2011
שלום רב,במאי עברתי ת.ד -שבר בטיביה לטרלי אחורי עם דחיסה של 4 מ"מ-טופלתי שמרני,היתי עם סד ללא דריכה חודשיים וחצי ועוד 3 שבועות עם דריכה חלקית,כיום אני אחרי טיפולי פזיותרפיה,השבר התאחה,הולכת רגיל,אבל יש לי כאבים בעיקר בכף הרגל בעת דריכה,(גם בברך אך הסיבה ברורה),שאלתי האם הגיוני שכואב לי דווקה בכף הרגל?וכמה זמן זה יקח עד ריפוי מלא?הרופא אומר להמתין,האם נכון להמתין או לדרוש בדיקה מעמיקה עכשיו?
אודה מאוד לתשובה...תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר07/11/2011לאחר תקופה ארוכה של אי-דריה ונשיאת משקל על הרגל, יכול להווצר מצב של כאב בכף הרגל אך קשה לענות זאת מבלי לבדוק אותך. יש הגיון במה שענה לך הרופא להמתין ולבצע בירור לפי הצורך במידה ולא יחול שיפור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בשרירגבר06/11/2011
שלום
לפני כחודש נפלתי על יד שמאל במשחק כדורסל
הייתי במיון ואמרו חבלה בשריר
טיפלתי בוולטרן וקיבלתי אטופן 600 מג
עכשיו הרבה יותר טוב
אבל כשאני משווה את שתי הידיים ביד שמאל באזור המרפק ישנה בליטה .
רציתי לדעת ממה זה יכול להיות ? והאם זה עובר עם הזמן ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בשריר - תגובה
ד''ר יונה יניב06/11/20111. כדי לומר בודאות יש צורך בבדיקה. אבל - ניתן לומר שהבליטה - או שטף-דם מקומי שיעבור, או חבלה למעטפת העצם - ואז הבליטה הזו תקטן עם הזמן אבל לא בהכרח תעלם לגמרי. ממליצה על בדיקת אורתופד או כירורג של יד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בשורש כף הידרחל05/11/2011
לפני כ-3 שבועות נפלתי ושברתי את שורש כף היד, גובסתי בבית חולים. לאחר מכן פניתי לרופא קופ"ח. הוא אמר שלפני 5 שבועות לא יוריד לי את הגבס.
בביקורת בבית חולים אמר הרופא שלאחר 4 שבועות ירידו לי את הגבס.
שאלות.
1. מי מהם צודק? יש לי הרגשה ש-4 שבועות זה ממוקדם מידי. האם לא כדאי להישאר שבוע נוסף על מנת שהשבר יתאחה כהלכה?
2.יש לי עדיין כאבים חזקים בכף היד, בשורש כף היד והאגודל כואבת, האם זה סביר, 3 שבועות אחרי לחוש כאבים?
3. אלו תנועות עלי לעשות ביד זו?האם רק להניע את האצבעות , אם יש לי כאבים האם עלי להפעיל את היד למרות הכאבים,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בשורש כף היד - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר05/11/2011בגדול מקובל 6 שבוועת בגבס לשבר שורש כף יד. במידה ושבר "קל" כגון שבר ללא תזוזה ניתן להסתפק 4-5 שבועות, תלוי לפי השבר וגם במטופל עצמו - לשיקול הרופא המטפל.
בזהירות מכיוון שאיני יודע בדיוק באיזה שבר מדובר, באם מחלוקת, עדיף להמחיר ל5 שבועות במקום 4
כאב לאחר 3 שבועות הינו בהחלט בסיר - לוקח זמן לחיבור השבר
חשוב להניע אצבעות + מרפק גם עם הגבס על מנת למנוע קשיון של המפרקים.
רפואה שלימה ושבוע טוב ומבורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה.
רחל05/11/2011השבר היה עם תזוזה והחזרה למקום.
גם אני חושבת שעדיף שבוע-שבועיים נוספים על מנת לתת למקום להתאחות.
בעניין הפעלת היד, האם אני יכולה לנסות להפעיל אותה, למרות הכאבים, כלומר לעשות כל מה שביכולתי, כמו עבודות בית וכו, או במידה והיד כואבת לא להפעילה כלל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה. - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר05/11/2011הפעלה פשוטה של אצבעות וללא מאמץ יתר. להפעיל שיקול דעת ולא לבצע עבודה מאומצת מדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, תודה
רחל05/11/2011אעשה כדבריך.
שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
