מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נקע בקרסולטל14/11/2011
שלום, לפני שלושה ימים נקעתי את הקרסול מאז אינני יכול לדרוך על כף הרגל הפגועה,
המקום מלווה בנפיחות בצדדי הקרסול אך בלי יותר מדי סימני "כחול" או שטפי דם...
מה אוכל לעשות כדי לחזור לשגרת היום יום?
ומתי אוכל להתחיל לדרוך על הרגל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקע בקרסול - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון24/11/2011ללא בדיקה קלינית ובחינת בדיקות עזר לא ניתן לתת לך תשובה.
פני לבדיקת אורתופד מומחה לבעיות קרסול וכף רגל באזור מגורייך.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר סוב כונדרלי בטיביה הפרוקסימליתשלומית14/11/2011
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -שלום רב
ברצוני לברר מהו שבר סוב כונדרלי בטיביה הפרוקסימלית בחלקההמדיאלית והקדמית תודה שלומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר14/11/2011כונדרלי מתייחס לסחוס. לכל מפרק בגוף יש ציפוי של סחוס. שבר סוב-כונדרלי הינו שבר בעצם באזור הנמצא מתחת לסחוס של המפרק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי..עדן13/11/2011
קוראים לי עדן ואני משחקת המון זמן כדורסל מכיתה א' כיום אני בי"ב, רציתי לשאול:
כאשר אני רצה (לא במשחק כדורסל אבל גם לפעמים) ריצה פשוטה על משטח וגם על חצץ ואבנים, אני מרגישה בברך ימין בחלק הפנימי מעין תזוזה כזאת, לא טבעית שלפעמים כואבת, כאב קליל שהולך וחוזר..
ממה שתיארתי ניתן להסיק אולי מה זה? ואם רצועה לברך תועיל??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי.. - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר14/11/2011יתכם בעיה במניסקוס = מבנה רקמתי בתוך הברך. ממליץ בדיקה על ידי אורתופד לסימנים מניסקליים כולל יציבות הברך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרהירון13/11/2011
שלום רב
אני בחור בן 28 יש לי בעיה מורכבת יש לי עיוות בגוף שנמשך כבר כמה שנים הייתי כבר אצל כמה רופאים ואני אובד עצות.העיוותהוא מתמשך ומתבטא בריפיון שרירים דלדול בשרירים שנראה לעין ככל שחולף הזמן יותר גרוע יכול להיות שזה גם שינוי בעמוד שידרה או שאחד מושפע מהשני הייתי אצל אורטופד ולא מצא בעיה המצב הנוכחי ואני רואה את השינוי שרק מחמיר.
העיוות הוא בשחמות וצוואר שיוצא החוצה כלפי חוץ ובגב בתחתון שמוציא את הבטן החוצה(לא משומן)אני לא יכול לשבת ישר תמיד בזווית ,הגוף נהייה כמו סימן שאלה שמחמיר, לאחרונה התחילו לי קשיי נשימה,הגוף נהייה כמו שק שמכסה את העצמות, נראה ומרגיש ככה.העיוות התחיל מגיל 22 בערך בהדרדרות איטית מאוד ,בהתחלה לא התייחסתי לזה בכלל כי לא נראה שינוי גדול במראה החיצוני בשנה האחרונה זה מחמיר.
הייתי אצל נוירולוג שלח אותי לבדיקה דם cpk
יצאה חריגה בקצת- 250 ובדיקת emg שבה נבדק יד ורגל ותוצאות הבדיקה תקין חוץ מתסמונת התעלה הקרפלית קלה מימין.
יש לי בעיה ביציבה בעקבות זה מעידות, אי נוחות תמידית כאבים יש אחרי אוכל באאזור הצלעות ובטן עליונה בגלל שגם אזור זה השתנה- הגוף לפני שנה ולפני חצי שנה היהנראה אחרת וזה מדרדר.
מה זה יכול בבקשה עזרה. .יכול להיות שזה נוצר מכך שהעצמות לא סימטריות בצורה קיצונית כי שחמה אחת בולטת בצורה קיצונית שונה מהשניה שגם השתנה ואיני יכול לשבת ישר וכשעומד תמיד נשען על רגל אחת האם יש צילום שאפשר לעשות לכל הגוף?
תודה מראש אסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - תגובה
ד''ר יונה יניב16/11/2011לא נראה כבעיה אורתופדית, עליך לחזור לנוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרת שבורה ברגליואב13/11/2011
שלום,
היום שברתי את הזרת במהלך אימון ספורט,
לאחר צילום הרופא קבע שבר בזרת וקבע שיש לחבוש לשלושה שבועות כאשר שני
ההצבעות חבושת ביחד
כאשר עברתי על הצילום זה נראה כאילו צריך להחזיר את הזרת למקום,
והמאמן שלי שיש לו ניסיון בפציעות הציע שאקבל חוות דעת נוספת,
אני מצרף את הצילום,
אשמח לקבל חוות דעת נוספת,
יואב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרת שבורה ברגל - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר15/11/2011כעיקרון השברים מסוג אלו ברגל מסתדרים יפה בטיפול שמרני. באורתופדיה חשוב תמיד לראות 2 מנחים בצילום על מנת לתת חוות דעת, אך כאמור רוב השברים מסוג אלו מסתדרים יפה ללא התערבות ניתוחית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מקצועית.. כולל המונחים..יקיר12/11/2011
שלום רב,
לפני כשנה התקבלתי לניתוח שהוגדר: TLIF L4-5 + DISCETOMY L3-4.
במכתב השחרור, בפרוצדורה נכתב: LAMINECTOMY LUMBER < 2 SEG
זה אומר שזה הניתוח שעברתי?
בברכה רבה,
יקיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מקצועית.. כולל המונחים.. - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר13/11/2011נשמע שעברת ניתוח LAMINECTOMY בגובה חוליה L2
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ו... כלומר
יקיר14/11/2011זה לא הניתוח שלמעשה אליו התקבלתי ותוכנן..?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי ct וmri גברותם12/11/2011
בצילום הסי טי לנער בן 19, "בתוך התעלה , בסקרום, בגובה s2 מודגם מוקד גרמי זעיר." ב MRI " בסדרת t2, בגובה s2 מודגם מוקד קטן היפואינטנסי בתוך התעלה. לא ברור אם האדרה היא בשק או בקצה השק באזור הסקרום"
אודה להסברכם לפרוש הממצאים. בנוסף נמצאו שתי פריצות דיסק.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי ct וmri גב - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר13/11/2011צריך להראות את ההדמיה לרופא המפנה - קשה לתת אחרת הסבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלסה והתנפחות בכריות הרגלייםרקדנית12/11/2011
שלום,
אני לא בטוחה ממש אם זה הפורום המתאים אבל אנסה.
אני בת 20 ואני רוקדת כבר שנה וקצת סלסה, (ומאז ומתמיד רקדתי בסגנונות שנים) עם נעליים מסוימות המותאמות לסלסה (עקב). לפני כחודשיים השתתפתי בתחרות אשר צרכה ממני שעות רבות של אימון שחלקן היו על הנעליים הללו וגרמו לכאבים בגב התחתון, לאחר התייעצות קלה עם אחת המדריכות הורדתי כמעט לחלוטין את כמות השעות על הנעליים בזמן החזרות והכאבים הפסיקו.
כיום אני הולכת לרקוד בין 2-3 פעמים בשבוע וכל פעם זה אומר בין 3-5 שעות על הנעליים.
ביום רביעי לאחר הסלסה החלו כאבים בכרית הבוהן שברגל והתעלמתי כי חשבתי שזה רק מהשפשוף שבין הנעל/גרביון/לרגל אבל אתמול הלכתי שוב לרקוד וחזרתי עם כאבים יותר חזקים, מה ששמתי לב גם שהכרית ברגל ימין (בה משתמשים יותר) ממש נפוחה וברגל השניה גם כן.
האם יש פיתרון אחר חוץ ממנוחה/ ריקוד בזמן פחות ממושך/ ונעליים שטוחות?
כי בלי הנעליים יורד הרבה מהכיף שיש בריקוד הזה...
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סלסה והתנפחות בכריות הרגליים - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר13/11/2011לפי התיאור נראה שהפיתרון הוא לצערי כפי שכתבת - מנוחה, נעליים שטוחות, פחות ריקוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טטיניום ביד ימיןאלמוג12/11/2011
יש לי טטיניום ביד ימין נכנסתי לכמה חנויות והוא לא מצפצף :)
השאלה שלי היא שאני יכנס לשדה התעופה זה יצפצף?
(אני יודע שהם יראו במחשב את הטטיניום ביד) אבל שאני יעבור יהיה צפצוף?
או שהטטיניום לא מצפצף בכלל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טטיניום ביד ימין - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר13/11/2011ברוב המקרים לא צפוי צפצוף בשדה התעופה - אך ליתר ביטחון ולפי הצורך , להראות צלקת + מכתב שיחרור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקמתeli12/11/2011
אני מיתמן במשקולות ולפעמים אני נפצע השאלה שלי יכול לי להיות עמקת(אני בן 18) ?כי אמרו לי שאני כבר "זקן"כדי שיהיה לי עקמת זה נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקמת - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר13/11/2011אין קשר בין משקלות לבין עקמת. נכון שבגיל 18, הגדילה לקראת סיום אך באם חשש ממליץ ביצוע צילום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צווארגיל12/11/2011
שלום רב אני סובל מכאבי צוואר כבר חודש ואם זאת הרגשה של אי יציבות למשל אני יושב אני חושב שאני זז אבל אני לא בעצם אני חולה סכרת האם יכול להיות מהצוואר תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צוואר - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר13/11/2011ממליץ לפנות לרופא אף אוזן גרון - יתכן לדוגמא בעיה באוזניים הגורצמת לתופעה. על פניו, לא נשמע על רקע אורתופדי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאביםת11/11/2011
התחלתי לעשות הליכות לפני חודשיים ובהתחלה היו לי כאבים ברגל ימין בלבד בצד השוק ומעל מפרק כף הרגל (מקווה שזה ברור), אחר"כ זה עבר.עכשיו משום מה זה חזר + כאבים במפרק כף הרגל וכל פעם בעצם כשאני הולכת יש לי כאבים ואני מרגישה כאילו הרגליים שוקלות טון כל אחת.ממה זה יכל להיות.אין לי פלטפוס.אני בת 37 ובכושר טוב.חשבתי בהתחלה שזה בגלל שאני הולכת על הכביש כי כשהלכתי על הליכון לא היו לי כאבים.ממה זה יכול להיות? הכאבים הללו היו בהתחלה כשהלכתי גם על הכביש אבל אחר"כ הם עברו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון24/11/2011ללא בדיקה קלינית ובחינת בדיקות עזר לא ניתן לתת לך תשובה.
פני לבדיקת אורתופד מומחה לבעיות קרסול וכף רגל באזור מגורייך.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בכף רגלאורית10/11/2011
יש לי דלקת בגיד כף רגל (בקשת של כף הרגל), במשך כחודש ימים.
כאשר אני הולכת לפעמים אני מרגישה כאב קל ולפעמים לא כואב.
האם הדלקת יכולה לעבור לבד או שצריך טיפול תרופתי כדי שהיא תעבור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בכף רגל - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון24/11/2011לפעמים עובר לבד ולפעמים לא.
נסי לפנות לבדיקה של אורתופד.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מיפוי עצמותאמיתי10/11/2011
שלום,
הופניתי למיפוי עצמות בעקבות כאבים בברך ימין במאמץ (ריצה). בפיענוח צילום הברך נרשם: "נגע סקלרוטי בפמור המרוחק. לא הודגם שבר". האורטופד הוסיף: "ממצא שח הסתיידות קוטר 1 ס"מ ירך פמור גבול שליש אמצעי ומרוחק".
תוצאות המיפוי הן: "הממצא בלתי ספציפי, שבר מאמץ? NOF? cortical defect?"
בנוסף, הופניתי לבדיקת mri לתור שנקבע לעוד חודשיים.
מצורף צילום רנטגן.
אשמח אם תוכל/י להאיר עיניי בנוגע למושגים הנ"ל (בעיקר הלועזיים) והמלצות להמשך טיפול. נאמר לי שכל האפשרויות פתוחות ועד לבדיקת mri או ביופסיה במידת הצורך, לא ניתן לקבוע על מה מדובר.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספה
אמיתי10/11/2011שכחתי לציין, בן 36, בריא, מתאמן באופן קבוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גבתמיר10/11/2011
שלום לצוות המומחים,
מזה שבוע ימים אני סובל מכאבי בגב עקב נשיאת משא כבד (נשיאה חד פעמית). הכאבים מתרכזים בגב התחתון, אך מעת לעת מתפשטים הצידה ולכיוון המרכז.
מאחר שראיתי כי הכאבים לא חולפים החלטתי ללכת לאורתופד. הוא אמר לי שלדעתו לא מדובר בפריצת דיסק (הכאבים לא התפשטו לכיוון הרגליים) אלא בכאבי שרירים.
נתן לי כדורי אתופן והציע לי לעשות צילום סי טי רק במקרה ואמשיך להרגיש כאב. לדעתו, הכאבים אמורים לחלוף עם הזמן.
חשוב לציין שאני מתאמן (חדר כושר, ריצה, מתיחות). בינתיים, עברתי לאימונים קלים יותר, יותר מתיחות ופחות כוח, ברווז (אליפטיקל) במקום ריצה.
אשמח לשמוע מה דעתכם (בנוגע לדיאגנוזה) ולשאול האם עלי לצמצם או להפסיק לחלוטין כל פעילות גופנית.
חשוב לציין שהישיבה כואבת (לעתים אני שם משהו לתמיכה בקשת הגב), אך התחושה באימון הרבה יותר טובה.
תודה מראש
נמרוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף...
תמיר10/11/2011אני בן 40, משקלי תקין, בכושר טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)




