מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שבר תוך מפרקי באגודלאיתן20/12/2011
שלום ,
לפני שבוע "התרסקתי " בזמן רכיבה על אופניים , נגרמה לי חבלה באגודל שמאל , האורתופד עפ"י צילום אבחן שבר תוך מפרקי באגודל שמאל והפנה אותי למומחה כף יד ,
הוא הסביר לי שיתכן ואזדקק לניתוח , האם קיימות דרכי טיפול נוספות ? ניתוח עלול להשבית אותי לתקופת זמן ארוכה יחסית .
תודה ,
איתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר תוך מפרקי באגודל - תגובה
ד''ר יונה יניב21/12/2011אם אכן יש צורך בניתוח אין "פטנט" אחר. אבל אולי לא - גש לבדיקה לכיר' של היד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידיים נרדמות כתוצאה מלחץ על הכתפייםעודד19/12/2011
שלום רב,
אני סובל מזה שנים (לראשונה הורגש בצבא) מהירדמות של הידיים תוך כדי סחיבת משא על הכתפיים. בצבא - אלונקה, כיום - ילדים על הכתפיים.
שאלתי למי אני פונה לטיפול. אורטופד מומחה ל...? נוירולוג (אולי לחץ על עצב) או כירופרקט.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ידיים נרדמות כתוצאה מלחץ על הכתפיים - תגובה
ד''ר יונה יניב20/12/2011ראשית - יש לפנות לאורתופד לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר דחיסהדוד19/12/2011
שלום רב,
בעקבות חבלה (לפני כשנה) נמצא בצילום רנגן שיש לי "שבר דחיסה של T12 דרגה 1".
יש לציין שיש לי הגבלה בתנועות גב תחתון וכאבים.
1. האם לאור הנזק, יש סיכוי שההגבלה שלי בתנועות תיעלם או שהיא תישאר לתמיד ?
2. האם לאור השבר, אסור לי לצמיתות לשאת משקל כבד ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל תשובה
דוד20/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמי בת73. בזמן האחרון נשירת שיערא19/12/2011
קשה,כאב חד במעלה ירך ימין, עד קושי בהליכה.
כמו כן- צניחת רחם(בטיפול).
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמי בת73. בזמן האחרון נשירת שיער - תגובה
ד''ר יונה יניב19/12/2011זה אומר שהיא מבוגרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור קל של לורדוזיס צווארימורן18/12/2011
שלום רב
אני סובלת מעל שנה מכאב ראש עורפי המתחיל מעמוד השדרה העליון
נמצע ברנטגן עמוד שדרה צווארי כי יישור קל של לורדוזיס צווארי.
מה הטיפול למצב זה ומה זה בעצם אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנייה נוספת
מורן20/12/2011שלום רב
טרם קיבלתי תשובה לשאלתי
אשמח אם תתייחס
תודה מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטרם קיבלתי תגובה לשאלתי
מורן20/12/2011שלום רב
יכול להיות שלא שמתם לב לשאלתי כי הגבתם לרבים אחרים ששאלו אחריי
שאלתי היא:
אני סובלת מעל שנה מכאב ראש עורפי המתחיל מעמוד השדרה העליון
נמצע ברנטגן עמוד שדרה צווארי כי יישור קל של לורדוזיס צווארי.
מה הטיפול למצב זה ומה זה בעצם אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבוע לא התייחסו לפנייתי
מורן30/12/2011אני מקווה שאתם רואים את הפנייה שלי כי טרם קיבלתי תגובה
אם יש בעייה עם השאלה שלי רשמו לי ואשיב
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיישור קל של לורדוזיס צווארי - תגובה
ד''ר אלון בורג01/01/2012שלום רב,
אין משמעות לממצא בצילום.
יש לטפל בכאבים לפי הסימפטומים.
פני לאורטופד שלך ליעוץ.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה בצואר ובזרוע
ורד02/11/2012שלום,
בזמן העבודה מול המחשב בצורה מאומצת יותר מהרגיל (בתקופת פרויקט), החלו כאבים בצוואר, עם הגבלה בתנועה, שהחמירו בימים הבאים, והתלוו אליהם סחרחורות, כאבים בזרוע השמאלי, ונימול 2 אצבעות 4-5.
ב CT להלן הממצאים:
יישור של הלורדיזיס צווארי עד להיפוכו C3 4 5 6
יתר לחץ מתון על קדמת השק הדורלי והצרות קלה בתעלת השורש דו"צ יותר בצד שמאל.
השאלות:
האם יכול להיות שהעבודה מול המחשב גרמה לבעיה בצואר, בדומה לעובד שמרים משהו כבד ופוגע בע"ש?
האם היישור הזה שבתשובה, ניתנת לטיפול, וכך להחזיר את העקומה?
ומה הממצא אומר בשפה פשוטה באופן כללי?
תודה רבה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע לתרגיל...
עידן20/12/2011"הבטן בפנים" - הכוונה לכיווץ של הבטן?
"מגיעים עד גב ישר" - האם הכוונה היא בעלייה למעלה? כי בכיפוף הרי מההתחלה הגב לא ישר....
בתודה,
עידן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה ממושכת ביום יום, חושש מהעתידעידן17/12/2011
שלום רב.
אני בן 25, ולצערי אני כמו רבים אחרים בחיים המודרנים "סובל" ממה שנקרא ישיבה ממושכת - בלימודים, בשיעורי הבית והעבודות, בעבודה, בישיבה על המחשב גם בשעות הפנאי ועוד.
עם השנים אני מרגיש שהגב שלי במצב שעתידו לא ורוד. אמנם ההתדרדרות איטית והדרגתית, אבל אני מרגיש כבר תחילתם של כאבי גב קבועים, נסבלים אבל גורמים לחששות לגבי העתיד.
דוגמא נוספת היא שכשאני בחו"ל, מטייל ובתנועה מתמדת, כאבי הגב הופכים ליותר קשים וקבועים.
מה אפשר לעשות על מנת לשפר את מצב הגב (בהנחה שאין באפשרותי לקצץ באופן משמעותי בשעות הישיבה)? אילו דברים ניתן לעשות כדי לשפר את ההווה ובעיקר את העתיד הצפוי לי מבחינת כאבי הגב? האם יש טיפולים / תרגילים מומלצים או כל דבר אחר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה ממושכת ביום יום, חושש מהעתיד - תגובה
ד''ר יונה יניב19/12/2011פעילות גופנית, לא הליכה או ריצה אלה פשוט התעמלות כולל חיזוק שרירי בטן וגב - לדוגמא פילאטס או יוגה וגם אימון משקולות בהדרכה נכונה.שחיה גם היא מבוכרת.
בנוסף - יש כסאות מיוחדים שיושבים עליהם עם רגליים מקופלות, ללא משענת והם מחייבים אותך להשתמש בשרירי הגו. גם ישיבה על fit-ball יכולה להפיק אותה תוצאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע לשחייה....
עידן19/12/2011אני שוחה 3-4 פעמים בשבוע, ומשתדל בעיקר חתירה... האם זה טוב? האם חתירה זה אכן הסגנון שמועיל לגב הכי הרבה???
בנוסף, האם זה טוב לעשות תרגילי גב תחתון בחד"כ? יש מכשיר שנשענים עם הבטן עם ידיים על הראש ועושים מעין כיפוף למטה ואז עולים לאט למעלה. זה אמור לחזק את השרירים שם. האם את מכירה את התרגיל והאם אין בו סיכון?? האם הוא באמת מועיל??
תודה רבה,
עידן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע לשחייה.... - תגובה
ד''ר יונה יניב20/12/2011שחית חתירה - טוב. יש להזהר על הכתפיים
התרגיל האמור מצוין בתנאי! שהבטן בפנים כל התרגיל ומגיעים רק עד גו ישר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע לתרגיל....
עידן20/12/2011"הבטן בפנים" - הכוונה לכיווץ של הבטן?
"מגיעים עד גב ישר" - האם הכוונה היא בעלייה למעלה? כי בכיפוף הרי מההתחלה הגב לא ישר....
בתודה,
עידן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבנוגע לתרגיל.... - תגובה
ד''ר יונה יניב20/12/2011כן וכן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי, תודה!
עידן20/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בנוגע לתרגיל....
עידן20/12/2011כמה פעמים בשבוע מומלץ לבצע אותו? והאם עדיף שלא יום אחרי יום? מה התדירות המומלצת???
בנוסף, האם יש תרגילים נוספים שגם מועילים לגב התחתון? או שכדאי להתמקד באחד כי יותר מדי זה גם לא טוב?
תודה,
עידן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בנוגע לתרגיל.... - תגובה
ד''ר יונה יניב21/12/2011לסרוגין. אם אתה שוחה ועושה את התרגיל הנ"ל יש להוסיף גם תרגילים לגב עליון - כדאי לפנות למדריך הכושר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאה גב עליון זה גם חובה?
עידן21/12/2011חשבתי שאפשר לשפר את הגב התחתון בלי להתעסק עם העליון... למזלי אני לא צריך מדריך כושר מאחר והתאמנתי בעבר שנים רבות ויש לי שלל תרגילים לגב העליון....
שאלה נוספת שעלתה לי בקשר לתרגיל ההוא - עד כמה מומלץ להתכופף?? כי בזמנו היו מדריכים שאמרו לי שצריך להתכופף ממש עד למטה, אבל השאלה אם זה נכון??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בכף היד בעצם המסרק החמישית.עמית16/12/2011
שלום רב,
לפני כשבע שנים שברתי את עצם המסרק החמשית ביד ימין כתוצאה מאגרוף במהלך תחרות קראטה. עשו לי ניתוח בהרדמה חלקית במהלכו שמו לי משהו על העצם. לצערי אני לא זוכר בדיוק מה אבל אני בודאות זוכר ששמו שם משהו גם כי ראיתי את צילום הרנטגן וכמובן שאמרו לי זאת. אני זוכר שלא היה מדובר בבורג אבל היה שם משהו בודאות.
שבתי לביקורות כנררש עד שהורידו לי את הסד וכן לביקורת נוספת מס' חודשים אחרי ומאז לא היו לי בעיות עם היד, אולם, היום 7 שנים אחרי אני תוהה: לא היה צריך בעצם להוציא את מה ששמו שם באיזה שהוא שלב ?
אני מתנצל על החוסר במידע אך אודה לכם אם תוכלו לכוון אותי. ברור לי שאינכם יכולים לדעת בודאות איזה סוג של ניתוח עברתי דרך האינטרנט אבל אני מעוניין לשאול האם בכלל קיים טיפול בו שמים משהו על העצם בתוך היד שלא דורש הוצאה בשלב מאוחר יותר ? האם לדעתכם אני צריך לחזור היום לרופא לשם בדיקה כלשהיא ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בכף היד בעצם המסרק החמישית. - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר18/12/2011ישנם ניתוחים אורתופדים רבים בהם משאירים מתכת כל שהיא באופן קבוע כגון פלטות, ברגים וכדומה. באם אין כאב או בעיה עם היד, איני רואה צורך לברר אצלך את הנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר מטטרזוס 5רויטל15/12/2011
לפני כ 5 שבועות נפלתי במדרגות וכתוצאה מכך יש לי שבר מטטרזוס 5 - שמו לי גבס.
האורטופד החליט שאחרי שבועיים וחצי מששמו לי את הגבס יורידו לי את הגבס ואני יעבור למגף מקבע רק כשאני הולכת וכשאני לא הולכת הרגל תישאר ללא כל הגנה או חבישה.
כשהורידו לי את הגבס הרגל היתה מאוד כואבת נפוחה וללא אפשרות תזוזה בכלל אפילו לא לעשות 90 מעלות.
לאחר 24 שעות שממש סבלתי מכאבים הלכתי למר''מ והחזירו לי את הגבס שוב כי האורטופד במר''מ ראה בצילום כי אין סימני חיבור וראה כי אין אפשרות תזוזה ברגל.
אני 5 שבועות עם הגבס ולא יכולה להזיז את האצבעות כמו שצריך וגם לא יכולה ללכת בכלל על הגבס.
האם זה בסדר??? האם יש טיפול נוסף?
האם אני כן צריכה את המגף מקבע? הוא ממש כבד ומכאיב לי יותר.
גם פיזותרפיה האורטופד טען שאני לא צריכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר מטטרזוס 5 - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון20/12/2011האם זה בסדר??? - סביר שיש כאבים לאחר שבר. אם מצבך אכן בסדר לא ניתן לתת לך תשובה ללא בדיקה מסודרת.
האם יש טיפול נוסף? - גבס, או מגף זה אותו דבר, מנוחה ודריכה בגבול הכאב.
האם אני כן צריכה את המגף מקבע? - כאמור זה לא משנה גבס או מגף. המגף יותר נוח כי ניתן להוריד, לרחוץ הרגל, להפעיל וכ''ו.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה קריסטלים בניקור נוזליםהילה14/12/2011
שלום ב3 חודשים האחרונים התנפחה לי הברך והצטברו נוזלים היום הרופא עשה ניקור נוזלים ואמר שיש לי קרסטלים שאלתי אותו מה זאת אומרת הוא אמר דלקת
אשמח לדעת קצת יותר מה זה אומר קרסטלים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה קריסטלים בניקור נוזלים - תגובה
ד''ר יונה יניב15/12/2011בוקר טוב. זה אומר שמשהו בביוכימיה לא תקין ויש שקיעה של גבישים בנוזל המפרקי של הברך שלך. עלייך לפנות לראומטולוג שהוא זה המטפל בבעיות מסוג זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר מאמץ בשוקיתשי13/12/2011
שלום,
אני בן 28, נהגתי לרוץ כ-8 ק"מ 2-3 פעמים בשבוע וכן לרכוב על אופניים. משתמש במדרסים בהתאמה אישית מאז הצבא (קימור יתר, כמדומני).
לפני כשישה שבועות החלתי לסבול מכאבים בחלק הפנימי התחתון של השוק ברגל ימין. הפסקתי מיד בריצות עקב הכאב העז ומאז לא שבתי אליהן.
לאחר שהבעיה לא חלפה, והכאבים אף התפשטו והחלו להקרין לחאזור גדול יותר, פניתי לפני כשבועיים לאורתופד שחשד בשבר מאמץ. לפי ההמלצתו נטלתי ארקוקסיה במשך שמונה ימים וביצעתי מיפוי עצמות.
ממצאי המיפוי:
"הודגמו קליטות מוגברות באספקט האחורי מדיאלי בשליש הדיסטאלי של הטיביה ובראש הפיבולה באותו צד. הממצאים על רקע טראומה או מאמץ יתר עם חדש לשבר מאמץ בדרגה 2 בטיביה. כמו כן הודגמו שינויי SHIN SPLINTS לאורך הטיביות דו-צדדית."
הכאבים מתרחשים בעיקר בעת שאני הולך, אך לעתים נמשכים גם לאחר ההליכה מבלי שמופעל כל מאמץ על הרגל. לפעמים אני נדרש ללכת במהירות או לרוץ מטרים ספורים (כדי לא לפספס אוטובס, למשל), ואח"כ אני "משלם" על-כך בכאבים עזים.
הבעיה מציקה לי מאוד - שינתה כמובן את כל שגרת חיי (אינני רץ עוד) - אך מה שמטריד אותי הוא שאין כל שיפור למרות שעבר חודש וחצי.
ההמלצה היחידה שהרופא נתן לי היא לנוח. הפסקתי כאמור לרוץ, אבל אני ממשיך ללכת, לרכוב מעט על אופניים ועלות במדרגות לצורכי התניידות - לצערי אין לי חלופות רבות.
האם עליי לעבור למנוחה טוטאלית (עד כדי לקיחת חופשת מחלה מהעבודה), או שמדובר בצעד מוגזם?
האם קיימות פעולות נוספות שיכולות לזרז את ההחלמה?
תודה,
שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל תשובה
שי20/12/2011אשמח לקבל תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבר מאמץ בשוקית - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון20/12/2011עליך להמנע מכל מאמץ שגורם לכאב לפחות לחודש וחצי ואח''כ לחזור למאמץ באופן מאוד הדרגתי.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדק בצלעות - איזו פעילות מותר לעשותארז13/12/2011
שלום.
לפני כחודש קיבלתי מכה חזקה בצד ימין האמצעי של הגב, וחטפתי סדק בצלעות.
אני נוהג להתאמן בחדר כושר עקב בעיית בלט דיסק בגב תחתון - וחוסק פעילות מגביר לי את הכאבים.
כ-3 שבועות לא עשיתי פעילות עקב הסדק, לאחר מכן (וכנראה מוקדם מידי) התחלתי להתאמן מספר פעמים, וזה הגביר לי את הרגישות והכאבים של הסדק.
(חשים במיוחד בכאבים בנשימה עמוקה, עיטוש ושיעול, ובהרמת היד)
הייתי אצל אורטופד, הוא אמר לי שזו היתה טעות להתחיל אימון מלא לאחר 3 שבועות, ושאני צריך להיזהר עכשיו חודשיים, ולהתחיל את הספירה מחדש.
1. האם אני צריך להימנע מכל פעילות ? אם כן - לכמה זמן?
2. האם הליכה בהליכון / אופני כושר בישיבה מותרת? (פעילות לחלק התחתון)
3. האם להיזהר מנשימות עמוקות או מהרמת יד כדי לא לפגוע בהחלמה?
תודה רבה
ארז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדק בצלעות - איזו פעילות מותר לעשות - תגובה
ד''ר יונה יניב13/12/2011לא חייבים להמנע מפעילות בכלל, הבעיה היחידה אלו הכאבים. יש רצי מרתון שרצים עם שברים בצלעות, פשוט כי סף הכאב שלהם שונה.
הבעיה עם שברי צלעות אלו הכאבים והעובדה שלפעמים הם באים יחד עם חבלה לריאה. אם אין לך בעיה נשימתית פרט לכאבים אינני רואה בעיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רצועת atfl מעובה,לא סדירה עם משקע סידניאמיר12/12/2011
שלום אני בחזרה מאולטרסאונד
להלן הממצאים
רצועת atfl מעובה,לא סדירה עם משקע סידני בשוליה והפסקה ברציפותה לאורך 5 מ"מ,מתאים לשילוב של sprain כרוני וקרע חלקי גיד אכילס הודגם דורבן אכילאי 1 ס"מ
מה המשמעות של בדיקה זו?
האם עלי לנוח או להיות פעיל?
האם מדובר בניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון20/12/2011מה המשמעות של בדיקה זו?- שיש נזק לרצועה.
האם עלי לנוח או להיות פעיל? - תלוי בממצאי הבדיקה הקלינית.
האם מדובר בניתוח? - לא ניתן לדעת ללא בדיקה ושמיעת כל הרקע.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטפוסאייל לבני12/12/2011
אני בן 18, ושבוע שעבר גיליתי שיש לי פלטפוס כאשר הלכתי לקנות נעליים,אך עד היום לא היו לי כאבים בגב או בעיות ברכיים גם כאשר הייתי אצן לא היו לי בעיות.
האם אני עדיין חייב לשם מדרסים למרות שאין לי כאבים?
נ.ב כאשר אני עומד הרבה זמן הכפות רגליים שלי מתחילות לכאוב., האם זה בגלל הפלטפוס או כאבי עיפות רגילים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטפוס - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון20/12/2011האם אני עדיין חייב לשם מדרסים למרות שאין לי כאבים? - לא.
נ.ב כאשר אני עומד הרבה זמן הכפות רגליים שלי מתחילות לכאוב., האם זה בגלל הפלטפוס או כאבי עיפות רגילים? - לא ניתן לדעת ללא בדיקה מסודרת.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים עזים בקרסולרותי11/12/2011
סובלת חצי שנה מכאבים בקרסטול ימני פנימי שלחו אותי למיפוי ממצא:קיימת קליטה מוגברת סוב טלרית ככ"ל הנראה על רקע שינויים ניוונים. גם C.T. הודגמו שינויים ניוונים עם יצירת ארוזיות תת כונדרליות במשטח המפרקי של פצטה אמצעית ואחורית של עצם העקב.אולטרסאוטנד גיד TP מעובה ברמת הפטישוןו עם שינוי היפואקואי קל במרקם. קיימת אי סדירות גרמית בנביקולר. גידים פרונאלים מעט מעובים והיפוארואים. קיימת אי סדירות גרמית בקצה פטישון הלטרלי וגם בדיקת EMG לא תקינה הרופא מדבר איתי על ניתוח להוצאת צ'סטות האם זהו הממצא ומה אומר הניתוח תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים עזים בקרסול תשובה בבקשה
רותי13/12/2011רופאים נכבדים אנא השיבו לי בבקשה על הפנייה כאבים עזים בקרסול
בתודה מיראש רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים עזים בקרסול - תגובה
ד''ר יחזקאל טיטיון20/12/2011מדובר במקרה מורכב, לא ניתן לתת לך יעוץ ללא בדיקה קלינית מסודרת ובחינת בדיקות העזר.
בברכה - דר' טיטיון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נימול באצבעות כף רגל שמאל.רוני11/12/2011
שלום.
אני בת 26. בריאה.
בימים האחרונים אני מרגישה תחושת נימול קלה באצבעות רגל שמאל, ללא כאבים או הגבלה בתנועה.
מה זה יכול להיות?
תודה רבה,
רוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נימול באצבעות כף רגל שמאל. - תגובה
ד''ר מרדכי ויגלר11/12/2011במידה ונמשך מעל חודש , ממליץ לבצע בדיקת EMG = הולכה חשמלית של עצבים. יתכן גם שהתופעה שתחלוף באופן ספונטני. באם ממשיך יש לבצע את הבדיקה הנל לשלילת מקור מגב תחתון או לחץ מקומי על עצבים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)
