מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים באזור הקדמי של השוקטל05/08/2011
שלום,
אני בן 14.2 אני משחק כדורסל ומתאמן 5 פעמים בשבוע,
יש לי כאבים באזור הקדמי של השוק,כבר שנה וקצת ובמהלך השנה זה פעם כאב לי ופעם לא .בשנה שעברה עשיתי מיפוי עצמות והוא היה תקין,ובכל פעם שאני הולך לאורטופוד ואומר לו שיש לי שם כאבים אז הוא אומר לי שאני צריך לנוח כי זה שברי מאמץ,אני נח חודשיים, וזה עדין מידי פעם כואב לי.התחלתי לפני חודש לעבוד בחדר כושר ואני עושה רק תרגילים סטטים,
עוד שבוע וחצי אני אמור להתחיל להתאמן שוב,תוכל/י להגיד לי אם כדי להתחיל להתאמן או להמשיך לנוח.
תודה רבה טל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים באזור הקדמי של השוק - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום טל.
יש להתקדם באימונים בצורה הדרגתית. תתחיל כבר עכשו להתאמן לשחק בערבים, לא בצורה מאומצת אבל תתחיל כדי שכשתחזור לאימונים העומס יהיה הדרגתי.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב גב ימני תחתוןריקי05/08/2011
שלום רב!
(בת 30)כבר כ 5 חודשים אני מתעמלת 3 פעמים בשבוע (האימון כולל שעה קיקבוקסינג ושעה חדר כושר במכשיר "רב כושר" אירובי)
פתאום לפני חודש לאחר אימון הרגשתי כאב גב לאורך כל הגב בצד ימין
לאחר שבוע נשאר כאב רק בגב התחתון הימני שלא עבר עד היום.
שום דבר לא עוזר (מס'אז, חום, ג'קוזי,אימונים וכו) הגב נשאר תפוס וכואב
לפני שבוע הייתי אצל אורטפד ולאחר בדיקה קצרה מאוד אמר שלדעתו זה שריר תפוס ורשם לי אתופן ופיזותרפיה.
לפיזותרפיה כמובן שאין תור קרוב ומי ששמע שנתנו לי אתופן אמר לי לבלוע כי זה רק נגד כאבים ויש לו תופעות לוואי הרסניות
מאחר ונכנסתי לפחדים לא בלעתי את הכדורים
שאלותי הן:
1.תוך כמה זמן צפוי להשתחרר השריר ללא טיפול באתופן וזה יחשב תקין?
2.האם חודש שריר תפוס מחייב כבר לבלוע את האתופן?
3. האם יש מצב ששריר תפוס גורם לדלקת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב גב ימני תחתון - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום ריקי,
1.תוך כמה זמן צפוי להשתחרר השריר ללא טיפול באתופן וזה יחשב תקין?
שריר תפוס צריך להשתחרר תוך שבועיים שלשה.
2.האם חודש שריר תפוס מחייב כבר לבלוע את האתופן?
אני קצת מטיל ספק באבחנה של שרירי תפוס...
3. האם יש מצב ששריר תפוס גורם לדלקת?
יתכן שיהיה דלקת בשריר תפוס אולם צריך לעבור תוך כשלשה שבועות.
ממליץ לבצע צילום עמוד שידרה ואגן.
אם הכל בסדר בצילום לפנות לכירופרקטור.
הצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה ...
ריקי10/08/2011בנתיים כל הגב השתחרר פרט לכאב חזק מאוד בגב התחתון הימני מעל המפרק הופנתי לצילום אגן שיצא תקין
לבנתיים הצלחתי להבין ששעה הליכה ביום עוזרת לי משמעותית ואינני צריכה שום כדור להקלה על הכאב
לאחר ההליכה אני מרגישה את הכאב רק כאש נוגעים לי פיסית מעל האגן הימני
בנתיים הופנתי למפוי עצמות
לצערי נאלצתי להפסיק את האימונים הרגילים שלי כי הם קשים ולדעתי יזיקו לי יותר
שאלתי היא: מדוע הופנתי למפוי עצמות ?(כששאלתי את הרופא הוא אמר במה הוא חושד הוא אמר שעד שלא יגיעו תשובות הוא לא חושד בכלום)
ואילו בעיות יכולות להתאים לסיפור שלי?
ושוב תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חזרה לפעילות אחרי ניתוח אורטוסקופיהזאב05/08/2011
שלום,
אני כ 6 שבועות אחרי ניתוח אורטוסקופיה במיניסקוס ומעוניין לחזור לפעילות ספורטיבית.
שאלתי היא מה עדיף מבחינת מניעת פציעות בעתיד:
האם חזרה לפעילות כגון ריצה ארוכה, בה העצימות נמוכה יותר יחסית אך יש הרבה חזרות על אותה תנועה של הרגל או פעילות בעצימות גבוהה יותר כגון משקולות בה יש עצימות גבוהה ועומס אך לזמן קצר יותר ופחות חזרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרה לפעילות אחרי ניתוח אורטוסקופיה - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011זאב שלום.
בגדול השאלה היא מה אתה רוצה בפעילות.
אם זה לצורך חזרה לתנועתיות של המפרק, ביצוע חזרות בעוצמה נמוכה.
אם ברצונך להכנס לכושר יש לבצע סטים של עוצמה גבוהה בזמנים קצובים.
אם ברצונך לפתח סיבולת מרחקים ארוכים בעצמה בינונית.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בצוואר - טיפולים ברפואה משלימהליי04/08/2011
ד"ר שלום.
נפגעתי בתאונת דרכים בע.שדרה צווארי פגיעת שוט (חבלה בצוואר ) .
האם לדעתך טיפולים ברפואה משלימה כגון : דיקור , עיסוי , כירופרקטיקה וטוינא יכולים לעזור ולהקל על הכאב או שזה יכול להזיק ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בצוואר - טיפולים ברפואה משלימה - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011איתי שלום,
טיפולים כירופרקטיים הוכחו כיעילים לאחר פגיעה במנגנון זה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה אם אפשר להסביר מה הפירוש?מימי04/08/2011
שלום
מה הפירוש שינויים ניווניים קלים בגבהים c5-c4 c6-c5 יתר המבנים הודגמו תקינים.
האם זה משהו רציני או שלא להתייחס. הצילום נעשה לי בת 52 כתוצאה מככ שמדי פעם אני מרגישה מן לחץ פתאומי בצוואר (לא כאב) לכמה שניות שבעקבותיו שני הגפיים העליונות מתאבנים לשניה וזה עובר... כאילו שמשהו קושר לי את היידים
תודה
מימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה אם אפשר להסביר מה הפירוש? - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום מימי,
הצילום שעשית שולל בעיה בעצמות החוליות הצואריות.
התאור שאת מתארת דורש ברור נוירולוגי.
כדאי לפנות לנוירולוג בקופה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי עצמותרונן04/08/2011
שלום ד:ר
שרירי גב תפוסים מזה כ-7 חודשים -לאחר ניתוח מוצלח L4-5 מלפני שנתיים
נבדקתי ע"י 2 אורטופדים -MRI תקין למעט שחיקת דיסקים L4-5 L5-S1
תוצאות מיפוי עצמות מהיום-קליטות מעט מוגברות ב RT SACROILIAC REGION ובאקרומיון מימין שאר השלד תקין
מה התרגום של תוצאות המיפוי ?
מה הטיפול במקרה זה?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011רונן שלום,
משמעות התשובה בדיוק מה שהיא אומרת. ראה תשובתי בשאלות נפוצות על מיפוי עצמות.
הטיפול איננו נעשה לפי המיפוי אלא לפי הבדיקה הפיזיקלית.
המשך הטיפול אצל האורטופד בקופה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בשורש כף היד - CTעמית04/08/2011
שלום,
אמי, בת 64 (סולבת בין השאר מאוסטאופורוזיס) נפלה ושברה את שרש כף היד. לאחר צילום רנטגן היד גובסה והאורתופד שלח אותה לביצוע CT להמשך בירור כי יתכן ויהיה צורך בניתוח.
האם תוכלו לומר לי עד כמה חמור המצב (עד כמה שניתן מהפיענוח) ועל איזה ניתוח אפשרי מדובר?
פיענוח הCT הוא כדלקמן:
שבר תוך מפרקי של הרדיוס הדיסטלי. נראים מספר קווי שבר אורכיים ורוחביים.
מעורבות המשטח הרדיו-קרפלי.
השברים מגיעים לשולי ה- DRUJ אך אינם מערבים את הקורטקס באזור זה.
מספר פרגמנטים מנותקים באספקט פלמרי, דורסלי ולטרלי. ללא ניתוק מלא של חלקו הדיסטלי של הרדיוס.
ללא שבר באולנה. מנח נמוך יחסית של האולנה.
ללא שברים אחרים.
הסננה של הרקמות הרכות.
גבס.
לסיכום - מספר קווי שבר תוך מפרקיים ברדיוס הדיסטלי כמתואר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בשורש כף היד - CT - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום עמית,
הייתי שמח לעזור אולם לצערי ללא ראית הCT והצילומים והאמא בעיניים לא ניתן לקבוע צורך בניתוח.
גש עם התשובה לאורטופד ששלח, הוא יאמר אם צריך או לא לנתח.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי הרבה פגימות - שמוכרותירון04/08/2011
כבר שנים שאני מתריע על כאבים מקבל המון תרופות קשות ביניהן אוקסקוהטין ניתן לי עבור כאבי גב ואני סובל מהיצרות של עמוד שידרה תחתון ויש לי רגליים מאוד קופצניות אני חושש מניתוח ואני סובל כבר שנים ,האים אצטרך התערבות כירורגית?אני נע על כסא גלגלים ונעזר באדם שמשולם לו שכר מביטוחים שעשיתי לעצמי גם פרטיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי הרבה פגימות - שמוכרות - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011ירון,
בעייתך יותר מידי מסובכת כדי שנוכל לסייע לך דרך הפורם.
גש לאורטופד המטפל שמכיר אותך ובעיותך ותתיעץ איתו.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגל קצרה יותר מהשניהמרים04/08/2011
אם לאישה יש אגן נוטה הצידה בעקבות רגל קצרה זה מהווה בעיה לעובר ולהריון תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגל קצרה יותר מהשניה - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום מרים,
האגן כשלעצמו אינו מהווה בעיה.
יש לבבדוק את ההשלכות. האם יש סקוליוזיס (עקמת) ועד כמה, ואם כן האם יש בעיות גב או לא
בהתאם לכך ניתן יהיה לענות.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח סריקה טומוגרפיתלילי04/08/2011
שלום,
אימי בת 78 ערכה סריקה טומוגרפית ממוחשבת אנגיו של: אאורטה בטנית, עורקי אגן ועורקי הגפיים.
סיבת הבדיקה: מחלת כלי דם פריפרית.
אימי הגיע לאורטופד בעקבות כאבים קשים בגפיים ובאגן ואי יכולת ללכת ברציפות מבלי לשבת כל כמה צעדים. הרופא המליץ על בדיקת CT עם יוד.
מצ''ב ממצאי הסריקה:
אאורטה הבטנית העליונה בקוטר תקין עם שינויים אוטרומטוטים והסתיידויות מרובות.
מוצאי העורקים הוסצרלים תקינים.
מוצאי עורקי הכליות תקינים.
בהמשך מפרצת קטנה המתחילה קרוב למוצאי עורקי הכליות, כותרה 2.5 ס''מ עם שינויים אוטרומטים והסתיידויות קשות.
בעורקי השוק השחזור אינו אופטימלי, נראה שמימין קיימת סתימה של הטיביאליס אנטריור במוצאו בהמשך מילוי ע''י קולטרלים, טיביאליס פוסטריום אינו מודגם.
שני העורקים האחרים פתוחים עם שינויים אתרומטוטים.
אברי הבטן העליונה ואברי האגן תקינים.
האם תוכלו להסביר לי במה מדובר , איך אפשר לפתור את בעית ההליכה והכאבים של אימי?
תודה מראש
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר חגי אמיר09/08/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_כלי_דם_ורידים' id=link]כירורגית כלי דם, ורידים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורותלירון04/08/2011
שלום רב,
אני בת 35, לפני שנתיים התחלתי לסבול מסחרחורות.
לאחר בדיקה של רופאת אף אוזן גרון, בדיקת שמיעה ובדיקה של נוירולוג שהיו תקינות הופניתי לטיפול פיזיותרפיה שפתר את הבעיה.
אבל מאז כל מספר חודשים הבעיה חוזרת ושוב נפתרת על ידי עיסוי בצוואר ובגב העליון - תמיד באותו צד.
אני מניחה שהעובדה שאני עובדת מול מחשב וסובלת מחריקת שיניים כבר שנים גורמת לבעיה אבל עדיין כשמתחילות הסחרחורות אני נבהלת כל פעם מחדש.
האם כדאי לעבור בדיקות נוספות? צילום מסוים?
תודה רבה,
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סחרחורות - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום לירון
אני משער כי יש לך איזו בעיה בעמוד השידרה הצוארי, שבכל עת של מאמץ, התקררות, עצבנות וכו' חוזרת.
יש מקום לטיפול כירופרקטי או פיזיוטרפי או מסג' משמר אחת למספר שבועות גם כאשר המצב תקין.
כמו כן כדאי להכנס למשטר של פעילות גופנית משמרת.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בההולה לפני ניתוח!!עומר03/08/2011
שלום רב!
חוויתי פריקת כתף קדמית שמאל (שאינה היד הדומיננטית) פעם ראשונה (בנפילה בסקי) בגיל 16 ולאחריה נותחתי באורתוסקופיה.
פרקתי בשנית (שוב בנפילה רצינית בסקי) בגיל 25 ולאחריה ביצעתי שיקום שמרני (פיזיותרפיה בלבד) ללא ניתוח.
לפני כחודשיים (בגיל 31) פרקתי את הכתף בשלישית עקב נפילה חמורה במהלך משחק כדורעף חופים.
יצוין כי אני פעיל מאוד מבחינה ספורטיבית\ במיוחד בכדורעף.
להלן ממצאי בדיקת MRI ארטרוגרפיה של כתף שמאל
הטכניקה: תחת שיקוף הוזרקו לתוך מפרק הכתף 15 סמ"ק של תמיסת 0.1 סמ"ק גדוליניום
מהול ב -20 סמ"ק סליין .
.ABER- עם דיכוי שומן במישורים שונים כולל בתנוחת ה T2- ו T1 בוצעה בתהודות MRI-
. התוויה קלינית : מעקב אחר פריקה.
ממצאים:
מפרק ה. A/C מודגם תקין .
הבורסה הסוב-אקרומיאלית הודגמה שמורה.
הגידים המסובבים הודגמו תקינים.
גיד הביצפס הודגם שמור.
מודגמים עוגנים בגלנואיד הקדמי עליון. מודגם פורמן סוב- לברלי.
מודגמים אותות חריגים בבסיס הלברום העליון, ללא עדות למעבר של חומר ניגוד- ייתכן שינויים פוסט ניתוחיים.
ללא עדות לנזק SLAP ברור.
בתנוחת ה ABER - מודגם קרע חלקי בבסיס הלברום הקדמי תחתון)חתך 6 סדרה 9, אקסיאליים 12-13 סדרה(3 - .
ללא עדות לבצקת של הגלנואיד בסמוך.
מודגם קרע ליניארי בבסיס הלברום האחורי תחתון עם חשד ליצירת ציסטה פרא-לברלית זעירה הנמשכת מאחורי מיטת הקרע בקוטר כ- 2 מ"מ (חתך אקסיאלי 13 סדרה (3
הרצועות הגלנו-הומרליות מודגמות שמורות.
הקפסולה הודגמה שמורה.
מודגם נזק היל- זקס עם בצקת לשדית בסמוך.
לסיכום : כמתואר.
שאלתי היא האם ניתן/ מומלץ לחזור לפעילות ספורטיבית מלאה אף ללא התערבות כירורגית אלא באמצעות פיזיותרפיה וחיזוק הכתף?
אם לא- מה יהיה טיב הניתוח שעלי לעבור, מתי אוכל לעשותו ומה יהא משך ההחלמה?
אודה על התייחסותכם המהירה!!!
עומר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד''ר חגי אמיר09/08/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_ספורט' id=link]רפואת ספורט[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי קניית מזרון כשיש בעיות גבלי03/08/2011
שלום,
אני בת 30 ואני מעניינת לקנות מזרון חדש אך יש לי כאבי גב תחתונים הנוצרים מתופעה שנקראית ספונדילוליזיס ו ספונדילוליסטזיס בדרגה שלוש מתקדם.
בקריאת מאמרים איזו מזרון לקנות התבלבלתי ויש לי כמה שאלות:
1. אומרים שמזרון לטקס (רק לטקס ללא קפיצים) טוב לסוג מסויים של כאבי גב אבל לא לכולם. איפה אני נכללת בסיפור?
2. הומלצתי לקנות מזרון קפיצים. בחיפושי יש מזרונים אם שכבה עליונה בלבד של ויסקו או לטקס - האם זה נחשב לקפיצים או יש להתייחס רק לשכבה העליונה
3. יש חילוקי דעות לגבי הויסקו האם הוא טוב לאנשים עם בעיות גב.
כפי שאפשר להבין אני מבולבלת. האם אפשר להמליץ לי מה לקנות?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי קניית מזרון כשיש בעיות גב - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011לי שלום,
פני לתשובתי בנושא בתשבות לשאלות נפוצות.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקתוק,קליק באזור העודף למטה בהליכהיעל03/08/2011
שלום רב
אני בת 34
מזה תקופה ארוכה שכאשר אני הולכת אני חשה תקתוק - קליק ,שנשמע מאזור הצואר מאחור זה מאוד מציק ולא נח
ממה זה יכול להיות ?
{יש לצין שלפני 6 שנים בתאונת דרכים נפלתי על הקרסול ומאז אני סובלת מכאבים ברגל זו {ימין } באזור הקרסול , מנימול של הרגל כשהיא בחוסר פעולה ,ולעיתים איבוד תחושה בשתי אצבעות בכף רגל זו ועד עתה לא נמצא הגורם לכך ..
האם יש קשר בין כל הדברים ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקתוק,קליק באזור העודף למטה בהליכה - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011יעל שלום,
לא יודע אם יש קש ר בין הבעיות שלך.
לגבי הצואר ניתן ללכת לבדיקה אורטופד ואם הכל בסדר ניתן לפנות לטיפול פיזיוטרפי או כירופרקטור.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות מיפוי עצמותאנונימית02/08/2011
דר' שלום,
ברצוני לדעת מהן תוצאות פענוח בדיקת מיפוי עצמות שנעשתה עם זריקת TC-MDP 25 MCI לפני כחודש.
סיבת ההפניה כאבים מפושטים בעצמות ובפרקי הגוף.
הממצאים:
המיפוי סוב אופטימלי מבחינה טכנית בגלל קשירה חלקית של החומר לעצמות. - למה הכוונה במשפט זה ומה משמעותו?
בהמשך נרשם: הדגשה קלה בקליטה באזור ארטיקולרי שתי הברכיים, יכול להתאים לתהליך דלקתי ארטריטי.
אין לראות קליטות פתולוגיות ברורות בעצמות ובמפרקים של השלד.
שאלתי: האם זה מצביע על דלקת מפרקים או שמא יכול להיות גם גידול סרטני חלילה?
אני קצת לחוצה כיוון שבשנה האחרונה הכאבים הם פשוט כל הזמן, דודתי נפטרה מסרטן בעצמות שהחל מכאב בכתף שלא התייחסה אליו מס' חודשים וכשנבדקה כבר התפשט לכל הגוף ואמי חולה עכשיו עם סרטן בשד (מקרה שני לאחר 12 שנה) אז אני קצת חרדה.
1. מה אומרים ממצאים אלו?
2.האם מומלץ המשך בדיקות/בירור מעמיק יותר ואצל מי? ראומטולוג או שיש מומחה אחר לנושא העצם?
קיימת בהיסטוריה רפואית: רככת בעצמות כילדה וסקוליוזיס, כיום אוסטיאופטיה (מגיל 32) ומטופלת בויטמין D.
אודה לתשובתך המהירה.
בברכה,
שרוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום שרוני
"המיפוי סוב אופטימלי מבחינה טכנית בגלל קשירה חלקית של החומר לעצמות. - למה הכוונה במשפט זה ומה משמעותו?"
שמסיבה טכנית לא ניתן להפיק מהבדיקה תוצאות מלאות.
"בהמשך נרשם: הדגשה קלה בקליטה באזור ארטיקולרי שתי הברכיים, יכול להתאים לתהליך דלקתי ארטריטי.
אין לראות קליטות פתולוגיות ברורות בעצמות ובמפרקים של השלד.
שאלתי: האם זה מצביע על דלקת מפרקים או שמא יכול להיות גם גידול סרטני חלילה?"
זה מראה שקצת כואב לך בברכיים ושכל יתר הבדיקה תקינה.
1. מה אומרים ממצאים אלו?
2.האם מומלץ המשך בדיקות/בירור מעמיק יותר ואצל מי? ראומטולוג או שיש מומחה אחר לנושא העצם?
המשיכי את הברור אצל האורטופד.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)
