מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שורש כף הידנורית30/08/2011
שלום,
יש לי דלקת בשורש כף היד הייתי אצל רופא המשפחה והוא נתן לי מרשם של כדורים אנטי דלקתיים ובנוסף גם סד כתמיכה ליד.. אני רוצה לדעת במשך כמה זמן אני אמורה להישאר עם הסד והאם ניתן להוריד אותו במשך היום? אני גם רוצה ציין שיש לי כאבים עזים בתנועה ביד
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שורש כף היד - תגובה
ד''ר יונה יניב31/08/2011כדאי לא להסתמך רק על טיפולו של רופא המשפחה - עלייך לפנות לאורתוד או יותר טוב - כירורג של יד גם לבדיקה וגם להמלצות מדויקות ואולי גם הפניה לפיזיותרפיה ולריפוי בעיסוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בשורש כף היד.
צליל13/10/2011שלום, מעל שנה וחצי שאני סובלת משורש כף היד, זה התחיל באחיזה של העגלה של בני, ונגמר בזה שקשה לי לעשות לפעמים תנועות מסויימות, כשהגעתי לאורטופד , הסברתי שיש לי מין גוש והוא שלח אותי לצילום, לרנטגן וגילו שיש מין צ'יסטה, קניתי כרגע את מגן שורש כף היד זה לא הכי עוזר מה כדאי לעשות הרופא הסביר שלוקח זמן עד שיעבור מה אתם חושבים לעבור ניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בשורש כף היד. - תגובה
ד''ר יונה יניב16/10/2011כמו שעניתי קודם לכן - יש צורך באבחנה לאחר בדיקה. לפי סיפורך כנראה ישנה דלקת בגידים. בדכ"ל לא מנתחים אלא אם כלום לא עוזר - יש לנסות קודם פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, אח"כ, אם לא עוזר - הזרקות ורק אם אין ברירה - ניתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמור לעבור ניתוח סקפואידאייל30/08/2011
האם מישהו יכול לתת קצת פרטים איך ההחלמה
ואם זה מגביל בתנועה עד כמה אני ימני הניתוח ביד ימין
תודה אפשר לחזור אליי במייל
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמור לעבור ניתוח סקפואיד - תגובה
ד''ר יונה יניב30/08/2011אם הניתוח בעקבות שבר טרי - בתלות כמובן בניתוח עצמו - הקבוע בגבס אמור להיות קצר מאד ואח"כ פיזיותרפיה. החלמה כ3 חדשים
אם הניתוח בעקבות שבר שלא התחבר - בדכ"ל יש צורך בשתל עצם. גבס לאחר הניתוח ליד - בין חדשיים לשלשה, תלוי בחיבור של העצם. אחרי הגבס - פיזיותרפיה. לא ניתן לומר כמה זמן בדיוק אבל אם הכל בסדר והעצם מחוברת - בערך עוד כ3 חדשים. לא ניתן לנבא את ההגבלה בתנועה לאחר הניתוח כי המשתנם מרובים מדי - מאד אינדיבידואלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיאור של הניתוח
אייל30/08/2011סליחה שלא כתבתי , הניתוח הוא משבר ישן כ 10 שנים לא מאוחה NON-UNION
עם השתלת עצם מהאגן
השבר עצמו גיליתי רק לפני כמה חודשים והחמרה נוצרה בעקבות נפילה על היד
ההחלמה היא עם גבס עד המרפק - האם זה מגביל תנועה של היד ?איך ממליצים לתפקד בצורה כזאת איך אפשר ?
יש המלצות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיאור של הניתוח - תגובה
ד''ר יונה יניב31/08/2011בודאי שזה מגביל את התנועה והתפקוד. והגבס לא לחודש אלא ליותר זמן, כמו שכתבתי בתשובתי הקודמת. לאחרי שברים טריים יש גבס דומה ואנשים מצליחים לתפקד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דורבןחיים30/08/2011
שלום רב
אני סובל מדורבן ברגל שמאל . עברתי פיזוטרפיה עם גלי הלם . ועדין מרגיש כאבים מאוד חזקים . האם צריך לעבור ניתוח ? האם לאחר הניתוח הכאבים יפסיקו? או אם יש דרך אחרת למנוע כאבים ללא ניתוח .
אודה על תשובתכם
חיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דורבן - תגובה
ד''ר חגי אמיר30/08/2011חיים שלום,
"דורבן" הוא למעשה דלקת בחיבור של רצועה בכף הרגל המחברת בין העקב לבין ראשי המסרקים.
תפקיד הרצועה לשמור על אלסטיות ושמירה על תנוחת הקשת האורכית בעת דריכה על כף הרגל.
כאשר קיימת בעיה בתנוחת כף הרגל או ביציבת כף הרגל וקיים עומס רב על הרצועה, מתפתחת דלקת בתחילת "הרצועה הכפית" שגורמת ללחץ וכאב בחיבור לעקב.
הטיפול צריך להיות משולב.
1. הורדת הדלקת.
2. שיפור וסיוע לרצועה בביצוע עבודתה על ידי מדרסים המשפרים את תנוחת כף הרגל בצורה דינמית.
הורדת הדלקת יכולה להתבצע על ידי תרופות, פזיוטרפיה, מתיחות, אולטרסאונד, גלי הלם, קרינת ליזר וכו'..
זה לא מספיק כי ללא שיפור בתנוחה המצב עלול לחזור שוב.
המדרס היחיד שיודע למיטב ידיעתי לשמור על התנוחה בצורה דינמית הוא מדרס מסוג Sole Supports. מידרס שעובר קליברציה לתגובה למשקל הגוף לאורך התנועה של כף הרגל. ניתן לעלות על האתר ולראות מה המדרס עושה.
קיימים שלשה ספקים המספקים מדרס זה בארץ.
1. עבדך הנאמן. במרפאתי.
2. דר' גילון גוברין בבית הרופאים במודיעין.
3. דר' ריצ'רד גקנר מרפאה פרטית בנתניה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתוןיקיר30/08/2011
שלום רב, דחוף
הנני סובל מזה שנתיים כאבים בגב תחתון בצד השמאלי בתחילת העכוז,דבר אשר מקשה עליי בהליכה מאומצת, טופלתי עד כה במשככי כאבים שונים וכן בפיזיוטרפיה אך ללא הועיל, לאחרונה ביצעתי c.t. עמוד שדרה מותני ואגן להלן הממצאים: גובה גופי חוליות ועמדת החוליות בגדר הנורמה, אין עדות לספונדילוליסטזיס,L5-L4- בלט דיסק
דיפוזי אחורי עם לחץ קל על השק התקאלי, ללא היצרות פורימינלית. בשאר המרווחים אין עדות לבקע דיסקלי.היצרות של התעלה המרכזית או נוירופורמינלית.שינויים סקלורוטיים קלים ב-SIJ דו"צ,יותר מימין.
מהו הטיפול אשר הנני אמור לקבל?האם מדובר בפריצת דיסק?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון - תגובה
ד''ר חגי אמיר30/08/2011יקיר שלום,
קשה לדעת מה הסיבה לכאביך ללא בדיקה טובה.
הCT לא מראה דברים משמעותיים ואינו רלוונטי ללא בדיקה.
חשוב לודא מה הם מנהגיך בחיים ובפעילות כדי לכוון אותך לפעילות נכונה.
סביר להניח שניתן למגר את כאביך אולם זה דורש יותר מתשובה אינפורמטיבית בפורם באינטרנט.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה להמלצה על כיסא עקב פגיעה בגבנירית אברהם29/08/2011
שלום, שמי אביב, אני בן 25, מתחיל ללמוד לתואר ראשון.
אני יודע שבעקבות הלימודים אאלץ לשבת שעות רבות על כיסא בכדי ללמוד.
בשירותי הצבאי נפצעתי בגבי ועל כן אשמח לשמוע חוות דעת בנושא כיסאות אורטופדים.
אילו כיסאות מומלצים במיוחד והיכן רצוי לקנות.
תודה,
אביב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה להמלצה על כיסא עקב פגיעה בגב - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011אביב שלום,
שאלת מליון הדולר.
אין כסא טוב לכולם ואין מקום טוב לכולם.
צריך ללכת ולשבת על כסאות רבים בכל חנויות שמוכרים כסאות.
אתה תרגיש על ל כסא שתשב, מה יותר נח ומה פחות נח.
חשוב שלכסא יהיו אפשרויות לשינוי פרמטרים של זויות הגב, עומק הישיבה, זוית המושב, גובה משעננות הידיים צריך להיות מתאים ואם לא אז חשוב שניתן יהיה להתאימם.
חשוב שיהיו גלגלים טובים שינועו ללא קושי, וחשוב שהכסא יוכל לעלות ולרדת כדי שניתן יהיה להתאים את הכסא לגובה הרגליים בישיבה.
בנוסף ניתן לרכוש או לנסות כסא ארגונומי, כזה שנשענים על הישבן ועומדים למעשה על הברכיים.
פחות נוח לישיבה ממושכת אולם מצויין לגב , שומר על הקעור המתני בעת ה"ישיבה".
בהצלחה בלימודים.
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתיחת גידים במפסעהרות29/08/2011
לפני שבוע וחצי שהיתי בחדר כושר ופניתי למדריך לקבל סיוע בקשר לכאבים בשרירים המקרבים, הוא הפנה אותי למכשיר מתיחה חדשני שמבצע את המתיחה בפסיעת סקווש כאשר ברך אחת נשענת על המכשיר. המתיחה היתה מאוד חזקה וכואבת, בערב החלו כאבים בעצימות 10 שריתקו אותי למיטה ללא יכולת תזוזה, מאז אני עדיין מוגבלת קשות ונמצאת על משככי כאבים, השאלה שלי היא אם יתכן שקרעתי גידים ושרירים ואם כן כמה זמן יקח עד שאוכל לחזור למסלול חיים תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתיחת גידים במפסעה - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011רות שלום,
יתכן מאד שקרעת שרירים מקרבים.
זה יכול לקחת בין שלשה לארבעה שבועות עד שיחלפו הכאבים, וגם אז זה עלול להזכיר לך מידי פעם את הארוע אם תאמצי מדי למשך חדשים שלשה.
לא נורא, בסוף זה יעבור כלא היה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בכתף ובמפרק כף הדשלומי29/08/2011
שלום,
שמי שלומי אני בן 22, לפני כ9 חודשים נכנסתי לדיאטה מאוזנת שבעקבותה הורדתי 20 קילו ממשקל גופי, הייתי 89 והיום אני 69, על גובה 174. יש לציין שהתחלתי את הדיאטה אחרי שיחרורי מהצבא. במהלך השירות לא זזתי כל כך הרבה ולא עסקתי בפעילות גופנית בכלל, שהתחלתי את הדיאטה הדיאטן שכתב לי את התפריט כתב לי תוכנית אימונים מאוזנת הכול טוב ויפה חוץ משתי בעיות שמטרידות אותי לאחרונה. האחת בכתף, באחד התריגילים שביצעתי באחד מה4 האימונים השבועיים שאני מבצע עשיתי בטעות תנועה שכמעט ופרקתי את הכתף היו לי כאבים אחרי האירוע הזה אבל הם עברו די מהר מה שכן נישאר זה כאב שאני מנסה למתוח את היד מאחורי הראש. זה לא מפריע לי בשום צורה באימונים או בחיי היום יום אבל זה מטריד שזה כבר כמה חודשים ולא עובר, אני מרים משקלים כבדים במכון ואין שום הפרעה מצד הכתף.
בעיה נוספת שמטרידה היא כאב במפרק כף היד בערך לפני חודש התחיל לי כאב במפרק כף היד הוא גם היה כשבוע ממש כואב ואז עבר אבל בכל מקרה נשאר ואני לא יכול לבצע בגלל זה תרגילים מסויימים במכון והכאב לא עובר. מה שכן זה שאני עושה תרגילים אחרים עם משקלים כבדים ואין שום בעיה. לגבי התזונה שלי כיום אני אוכל 5 ארוחות ביום כמות חלבונים גדולה שומנים הכול בסדר ככה שזה לא יכול להיות מדד להפרעה .
מה אפשר לעשות כדי להעביר את שתי הכאבים האלה ממני.
תודה שלומי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בכתף ובמפרק כף הד - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011שלומי אני ממש מעריץ אותך על כח הנפשי לעשות כזה שינוי בחייך. כל הכבוד, זה מאד מרשים.
אני הייתי אומר קח שבוע שבועיים של ירידה בעומסים בהם אתה רגיל במפרקים הכואבים, כך שלא תגיע כלל לכאב, ותן לגוף מנוחה כדי להגיע לריפוי של הבעיות.
הגוף מטפל היטב בעצמו אולם הוא צריך מעט מנוחה.
לאחר מכן חזור בהדרגה תוך שבוע שבועיים חזרה לעומסים הרגילים. זה צריך להיות מספיק כדי לתת שהות לגוף לבנות את עצמו לעומסים ולתקן את הנזק.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה
שלומי29/08/2011מהיום אני מוריד משקלים באימון ועובד עם משקלים קלים, רק כדי להרגיע את המקומות האלה נקווה לטוב...
המון תודה על המחמאות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודה - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011מגיע לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגל קצרהמנחם29/08/2011
לאחרונה התעורר חשש שלבן שלי (16.5) יש עקמת בע. השדרה.
הלכנו איתו להתייעצות אצל מומחה וקיבלנו אבחון לעקמת של 7 מעלות משנית להבדלי אורך בין הרגליים של 12 ממ והמלצה להגביה את הרגל הקצרה ב-10 ממ על ידי תוספת לנעליים. זה נשמע לי מאוד מוזר כי הוא אף פעם לא צלע והוא ספורטאי ואתלט מצטיין (למשל רץ מצויין לריצות ארוכות). האם כדאי ללכת לשמוע עוד חוות דעת והאם יש מישהו מומלץ במיוחד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגל קצרה - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011מנחם,
אורך רגליים שונה איננו צריך להפריע לשום דבר והגוף עושה פיצוי של הטיית האגן בגלל השוני באורך הרגליים על ידי יישור עמוד השידרה.
ניתן לראות שבישיבה לפתע העקמת מסתדרת.
קל מאד לבצע את התוספת של הס"מ בנעל ולפתור את הבעיה או לא לעשות כלום ולבדוק אותו שוב בעוד ארבעה חדשים רק כדי לראות שהמצב איננו מחמיר.
אם אתם לא שקטים תמיד ניתן להביאו למומחה נוסף.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה בברךרקפת29/08/2011
ד"ר אמיר שלום,
זו שוב אני עם הפגיעה בברך אחרי תנועה לא טובה בריקודי עם... אני 3 שבועות אחרי הפגיעה, האורטופד בדק שוב אחרי 11 יום ואמר שהברך לא נראית טוב נפוחה, כואבת מאוד ובקושי דורכת עליה, כל דריכה שווה כאב מטורף, כרגע "חיה" על משככי כאבים בלי זה לא ישנה. האורטופד שלח אותי למומחה ברכיים ואני בנתיים מחכה לתור. מה שמאוד מדאיג אותי זה שכבר כמה ימים יש לי מן נמלול עד תחושת הרדמות של הכף רגל כאילו שהלחץ והכאב מהברך יורד לכיוון כף הרגל וגורם לעקצוץ חזק בכף הרגל. מה משמעות הדבר? בנוסף לכך החלק הפנימי של הברך מתנפח לי מאוד עם כל עמידה על הרגל. האם משמע שאני צריכה להמשיל להיות במנוחה ולא ללכת בכלל? תודה על ייעוצך.
רקפת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בברך - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011רקפת יקירה,
הנמלול והעיקצוץ הוא כתוצאה מהנפיחות סביב הברך. העצבים העוברים שם משתתפים בתהליך סביב הברך בבצקת ובנפיחות הדלקתית ולכן התחושות.
כשהמצב ישתפר גם זה יעבור.
בנתיים קחי משהו נגד דלקת, חיבשי עם חבישה אלסטית מבהונות כף הרגל ומעלה עד מעל הברך. ושימי משקל על הרגל כמה שאת מסוגלת. אם כואב להוריד מהעומס. את יכולה בנתיים ללכת עם קביים מיד שרה.
וחכי לתור בסבלנות. הזמן פועל לטובתך ברוב המיקרים באורטופדיה.
בהצלחה, עם הרבה סבלנות ואורך רוח.
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמון תודות, ד"ר
רקפת30/08/2011מקווה שהכל ייסתדר והנזק לא יהיה גדול.
שבוע טוב ושוב תודה על חוות הדעת המהירה והמעודדת.
רקפת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריצת דיסק צוואריסיון28/08/2011
שלום,
לאחר ביצוע MRI קיבלתי תשובה שיש לי בקע בין C5-C6 עם לחץ קל על חוט השדרה.
האם זה אומר שיש לי פריצת דיסק או בלט דיסק? אני מבולבלת כי עשיתי גם CT ושם היה כתוב בלט דיסק. יכול להיות שב-MRI ראו משהו שלא ראו ב- CT? אז מה בעצם יש לי?
בנוסף אני בחורה שרצה 6 ק"מ 5 פעמים בשבוע. האם זה יכול לפגוע בבעיה הצווארית שלי?
תודה רבה,
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכוונתי- האם זה יכול להחמיר את
סיון28/08/2011הבעיה הצווארית שלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכלומר,
סיון29/08/2011אם בזמן הריצה ולאחריה אני לא מרגישה החמרה בכאב הצוואר זאת אומרת שאני יכולה לרוץ ללא חשש? או שיכול להיות שחל נזק תוך כדי הריצה ופשוט איני מרגישה זאת עדיין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכוונתי- האם זה יכול להחמיר את - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011סיון שלום,
קשה לאבחן ללא בדיקה וללא שאלות מכוונות לגבי ההרגשות בזמן הריצה ולאחריה.
ריצה בהחלט יכולה להחמיר מצב של דיסק צוארי.
אולם לא בהכרח.
בלט ובקע משומשים רבות כמונחים מתחלפים ולא תמיד במובן המדוייק של ההגדרות של בלטי דיסק צואריים.
המשמעות היא אותה משמעות, מבחינתך יש משהו שבולט לתעלת השידרה ונוגע בעצבים.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריקת כתף שניה האם צריך ניתוחנתי28/08/2011
שלום רב
שמי נתי,
לפני כשבועיים במהלך שירות מילואים פרקתי את הכתף עקב תאונה בטנקים.
נשלחתי לבצע ct והתשוובת הם כדלהלן:
"מודגם קרע של הלברום הקדמי התחתון המתאים לבנקרט רכמה רכה, פגם בעובי מלא של הסחוס בסמוך.קו הקרע הלבראלי נראה מתמשך ומתחבר עם קרע לבראלי קדמי עליום מסוג slap המערב גם את הלברום האחורי"
כמו כן מוזכר פגם גרמי קטן על שם היל זקס.
יש לי תור לרופא רק עוד שבועיים (המערכת הצבאית....)
מבקש לדעת האם לדעתך יהיה צורך בניתוח
תודה רבה
נתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריקת כתף שניה האם צריך ניתוח - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011נתי שלום.
בשלב זה אתה לא חייב ניתוח דחוף.
יש מקום לטיפול שמרני ואם המצב לא יוטב ניתן לנתח.
המשך מעקב אצל אורטופד כתף.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באזור הירך בן 15דורון28/08/2011
ישלי מזה 7 חודשים כאבים חוזרים ונשנים באוזר הירך בזמן פעילות ספורטיבית מאומצת הכאב התחיל בזמן שיעור ספורט שבוא עשיתי תנועה לא נכונה עם הרגל במזן ריצה
וכאב מאוד באזור הירך עשיתי רנטגן ומצאו כי היה לי שבר תלישה .. הייתי מושבת למשך חודשיים ולאחר מכן חזרתי לפעילות והכאב חלף אחרי כמה שבועות הכאב חזר וכשאני נח הוא עובר ובזמן פעילות שוב לפעמים חוזר בדרך כלל זה לא כאב מאוד חזק אלה מציק ומפריע בפעילות ספורט [מכיוון שאני עושה ספורט ] כדורסל זה מפריע מאוד תוצאות רנטגן ואולטרסאונד הכל תקין .. [הכאב עובר מרגל לרגל ] לא תמיד באותה רגל
אין הגבלה בתנועה אך בתנועות מסוימות יש רגישות וכאב מה עליי לעשות ? בעבר כבר הייתי מושבת לתקופה ארוכה והדבר לא פתר לגמרי את הבעיייה .. הכאב לא מאוד חזר אך מפריע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים באזור הירך בן 15 - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011דורון שלום,
יש צורך בבדיקה כדי לנסות ולאבחן את הכאב.
לא ניראה לי כי זה קשור לתלישה כי לדבריך זה עובר מרגל לרגל.
יתכן וצריך לחמם את המקום לפני פעילות.
הדבר צריך ברור.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים והגבלת תנועה בכתףאילנה27/08/2011
אני בת 48 ומזה כשלושה חודשים סובלת מהגבלה בטווח התנועה של יש שמאל.
יש לי קושי בסגירת חזיה, לא יכולה להרים את היד, וכל תנועה לא נכונה גורמת לכאבים עזים.
עשיתי צילום רנטגן ואלו הממצאים:
LT (מה זה?)
שינויים ניווניים ב-ACj ומינימליים ב-GHj
פרט לכך אין עדות לממצא פתולוגי גרמי אחר.
שאלתי: מה זה אומר ומה עליי לעשות מבחינת טיפול.
אציין רק שיש לי גם גמישות יתר במפרקים.
תודה
אילנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים והגבלת תנועה בכתף - תגובה
ד''ר חגי אמיר28/08/2011שלום אילנה,
יש מקום לבדיקה של אורטופד שיאמר על מה מדובר ויבדוק למה זה קרה.
LT זה צד שמאל.
שינויים ניווניים זה המצב של השחיקה של המפרק. לא ברור אם זאת הבעיה שגורמת לך למגבלה או לכאבים. לצורך זה את צריכה להבדק על ידי הרופא.
בהצלחה,
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בצקת מח עצם ?- כאבי ברכייםקורין27/08/2011
אודה על קבלת הסבר ופרטים למצבי.
לפני כחודשיים חטפתי כאשי תופת בברכיים כאשר ברך שמאל יותר.
הכאבים היו גם ולרוב מאחורי מפרק הברך והברך- לאחר טיפול תרופתי לא עזר דבר והכאבים ממשיכים- עד כדי שרותקתי לכסא גלגלים. במשך חודשיים אלה ניסיתי להתהלך למרות הכאבים - הכאבים התגברו מאוד. רופא שהייתי אצלו העלה סברה שיש לי בצקת במח העצם רק בעוד יומיים עושה M R I .
בינתיים מנוטרלת לחלוטין ללא יכולת אפילו עמידה בנוסף לכאבים מרגישה כובד ברגלים כאילו והם עמודי בטון .
אנא באם תוכלו לפרט בצקת עצם מהי? האם ניתנת לריפוי ואיך?
נ.ב. בת 59* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בצקת מח עצם ?- כאבי ברכיים - תגובה
ד''ר חגי אמיר28/08/2011שלום קורין,
יש לברר מה הבעיה, יתכן ומדובר במצב של ירידה באספקת החמצן לברך מסיבה כל שהיא.
יש לבדוק אם קיימת סיבה שמצב כזה יקרה לך, מה גם שמדובר בשתי הברכיים, דבר שאינו שכיח שיקרה אלא אם יש סיבה טובה לכך.
כדאי לשוחח על כך עם הרופא האורטופד המטפל שלך. אני בטוח שיוכל להסביר לך.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קורין29/08/2011לאחר M R I מחר בתל השומר נהיה חכמים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר?שירי27/08/2011
שלום,
לפני חודש בערך קיבלתי בזרת של הרגל מכה חזקה מהרגל של הכורסא, הכאבים שלאחר מכן היו חזקים אך לא יחסתי למכה זו חשיבות.
הכאבים נמשכו גם יום לאחר מכן ובשאר הזמן (עד היום) יש כאבים כשאני קצת לוחצת על הזרת בצד וגם שאני קצת לוחצת על החלק שפונה כלפי הרצפה חלק וכן כשאני מקפלת את הזרת או מזיזה אותה הצידה.
האם יש אפשרות שזהו שבר?
הזרת לא נפוחה מהרגיל בהשוואה לזרת ברגל ימין.
תודה מראש ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר? - תגובה
ד''ר חגי אמיר28/08/2011שירי שלום,
יכל להיות שבר ויכול להיות נקע.
בכל מיקרה, את יכולה לשים חתיכת גזה קטנה בין הבוהן הקטנה לזו שלידה כדי שלא יזיעו יותר מידי, ובקלות ללא מתח לשים רצועה של פלסטר שתחבר את שתי הבהונות יחד למשך עוד שבועיים.
את יכולה להחליף את ה"קיבוע" כל פעם שמתלכלך או נירטב במקלחת.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
שירי28/08/2011תודה רבה על התגובה המהירה :)
האם בכל זאת לגשת לאורטופד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד''ר חגי אמיר29/08/2011שירי, אם את מרגישה שהמצב בשליטתך ואינך מודאגת אין צורך לגשת לאורטופד. אם את חוששת או מודאגת עדיין גשי לאורטופד.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
