מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה נוספתשוש17/08/2011
תודה רבה על ההתייחסות וסבלנותך,מבקשת לשאול שאלה נוספת בנושא שחיקת הסחוס בברכיים,כאמור רק לפני שבועיים בערך נודע לי על שחיקת הסחוס הסיבה שנשלחתי לצילום היא כי ביצעתי תנועה לא נכונה של של ברך שמאל ומאז סובלת מכאבים בברך שמאל האם כדאי לבצע בדיקה נוספת כלשהיא ?ואם כן איזו,תודה מראש.(אני בת 54)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011שוש יקירה,
ללא בדיקה אין לדעת איזה בדיקת דימות את צריכה.
אם יש חשד שמדובר בקרע של מניסקוס יתכן ויש מקום לבקש US ברכיים ואם רוצים לנתח כדאי לבצע לפני הניתוח MRI.
בכל מקרה כדאי להכנס למשטר של פזיוטרפיה וטיפול תרופתי כדי לשפר את המצב.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוקיו.17/08/2011
..הכאבים העזים מופיעים מתחילת המחלה ? או רק לאחר התפתחות שלה ?
. מה יכולה להיות סיבה טובה כדי שרופא ייתן לי דווקא בדיקה של MRI.?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוקי - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011כן הכאבים מתחילים מתחילת המחלה.
אני מאמין שאין צורך בהרבה שיכנוע.
בדיקת הבחירה לאבחנה של AVN היא MRI.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח צילומי רנטגןיציק17/08/2011
שלום
עקב כאבים באזור האגן נשלחתי ל 2 צילומים. צילום אגן נכתב " אין עדות לממצא גרמי ".
ב-2 צילומי ע"ש נכתב " אוסטאופניה " + "זיזים וגשרים גרמיים ברב החוליות "
מה משמעות המימצאים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח צילומי רנטגן - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011יציק שלום,
ניראה לי כי השנים מראות את אותותן על חוליותיך.
אלה שינויים ניווניים ושחיקתיים שיש בחוליות לאחר שנים של שימוש בהן.
יכולים להסביר אי נוחות או כאבים באזור.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצוואר - חייב לעשות "קנקים"רון17/08/2011
שלום,
אני חייב לציין כי לא הצלחתי למצוא תיאור לתופעה שאני חש מלבד אדם נוסף (לאחר חיפוש דיי נרחב ברחבי האינטרנט)
הנני סובל זה מספר שנים מכאבים בצוואר אשר משפיעים על אורך חיי.
כמעט לכל אורך היום, ולמעשה אפילו כאשר הנני במיטה, אני חש מעין אי נעימות באיזור הצוואר , בכל צדדיו וביחוד מאחור - אשר גורמת לי לעשות קנקים קטנים או סיבובים לראש על מנת לשחרר את הלחץ
כאשר הלכתי לאורטופד נאמר לי שהכל היה בסדר (האמנם זה היה לפני שנה ומשהו, אך הינני חש בתופעה הזו כמעט 4-5 שנים וחי איתה בחצי שלום :( )
אני יודע שזה לונג שוט, אבל אולי נתקלתם בעבר בתופעה כזו ואולי יש לזה איזשהו דרך טיפולית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בצוואר - חייב לעשות "קנקים" - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011רון,
נסה לפנות לכירופרקטור ,
לעיתים התחושה של אי הנוחות בצואר ובשרירים נגרמת על ידי מתח ועצבנות.
כדאי לבחון כיוון זה עןם הרופא המטפל. לעיתים מדיטציה ויוגה יכולים לעזור.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור ללא ניתוחשני16/08/2011
שלום לך ד"ר, האם יש אפשרות ליישר את האצבעות ברגליים ללא ניתוח, אני צעירה כבת 25 וכמו שיש יישור שיניים למבוגרים (שהרי גם זו עצם) האם יש דרכים ליישר אצבעות. שמעתי על חברה אחת שמוכרת מכשיר ללילה ליישור הבוהן. אך מה בנוגע לאצבעות הקטנות שהתעקמו כתוצאה משנים של הליכה בנעלים שכנראה בצורה לא נכונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור ללא ניתוח - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011שלום שני,
יש הטוענים שמכיון שהדפורמציה קוראת בדרך כלל עקב מנח לא נכון של הרגל וכוחות שמופעלים בצורה לא נכונה על הבהונות, שעל ידי מדרס שמתקן את תנוחת כף הרגל (Sole Supports) .
בכל מיקרה כדאי לבדוק את כפות הרגליים כדי לראות מה גרם לעיוות, יתכן וניתן לתקן גם ללא ניתוח. ניתוח לרוב איננו דחוף וניתן לנסות דברים שונים לפני שרצים לנתח.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- AVN וסטרואידיםו.16/08/2011
שלום , אני לוקחת כמה שנים סטרואידים עקב מחלת פמפיגוס וולגריס.
לאחר מאמץ מסוים ברגליים אני מרגישה כאבים שעוברים אחרי מנוחה קלה, אני חושבת שיש קשר לכאבים ולסטרואידים , האם ייתכן שמדובר במחלה ה-AVN? איזה בדיקה יכולה לגלות את זה ? MRI?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר AVN וסטרואידים - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011שלום מ,
AVN הוא מחלה של ירידה באספקת הדם לעצם באזור המפרקי, ונמק של העצם, עם כאבים עזים באזור המפרק הפגוע. בשלב הפגיעה עצמה קיימים כאבים עזים גם במנוחה, ולאחר מספר שבועות כאבים בעיקר בפעילות ונשיאת משקל.
בדיקת הבחירה היא אכן MRI, אולם גם במיפוי עצמות ניתן לראות עדות לכך.(קל ומהר יותר להשיג)
בכל מקרה כדאי להועץ ברופא אורטופד
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקי
ו.17/08/2011..הכאבים העזים מופיעים מתחילת המחלה ? או רק לאחר התפתחות שלה ?
. מה יכולה להיות סיבה טובה כדי שרופא ייתן לי דווקא בדיקה של MRI.?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שברי מאמץיוני16/08/2011
שלום רב.
לפני כחודשים וחצי גילו אצלי שברי מאמץ בשתי השוקיים. האורטופד אמר לי לנוח שלשה ארבעה חודשים ורק אז לחזור לרוץ בהדרגה לפי סולם מאמץ.
לקראת החזרה לריצה רציתי לדעת באיזה הדרגה מדובר ומהו סולם המאמץ הרצוי.
אני רץ כ20 -25 ק"מ בשבוע. גיל 22.
יש לציין שבחודשי המנוחה אמנם לא רצתי אבל שחיתי הרבה, כך שמבחינת סיבולת לב ריאה מצבי טוב (50-60 במנוחה).
תודה רבה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שברי מאמץ - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011חבל שיכית כל כך הרבה זמן.
לאחר שברי מאמץ בשוקיים צרך לחכות ארבעה שבועות וחלחזור לפעילות בהדרגה.
חזור לריצה של שניים שלשה ק"מ 3 פעמים בשבוע למשך שבוע ימים.
כל שבוע עלה בק"מ 1 בכל ריצה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליקים בברךbenny15/08/2011
שלום,
אני בן 60 ,מתאמן בחדר כושר ורץ קבוע מספר שנים , כ 6 ק"מ ,3 פעמים בשבוע.
לאחרונה כאשר אני מקפל את ברך שמאל עד הסוף ,מיד בתחילת הישור חזרה שומע קליק.זה חוזר באופן קבוע בכל פעם שאני מבצע את הפעולה. לציין שאין לי כאבים.
ובזמן ריצה אין קליק.
מה הסיבה לקליק ? האם יש צורך ללגשת לאוטופד ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קליקים בברך - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011אם אין כאבים רק קליק יתכן וזה רק כפל של קופסית המפרק שקופצת על העצם המתישרת.
תשתדל להמנע מהקליקלים, כי ריבוי שלהם יכול להביא לדלקת כאב ואז ישר יכניסו לך טלסקופ לברך לבדוק אם זה מנסקוס קרוע.
כל עוד אין כאבים תמשיך בפעילות, והשתדל לא להגיע לקליקים.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר אמיר חגי- תודה רבה !!!
benny17/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בכתף ימין וההחלמה ממנהאבא אבן15/08/2011
אהלן.
אני סובל כשבוע וחצי כבר מדלקת בכתף ימין. ביום ראשון האורתופד רשם כדוריה Arcoxia נגד הדלקת. הכאב אמנם נחלש אבל עדיין קיים, והשאלה היא כזאת:
כמה זמן נוסף עליי להיות במנוחה, אם בכלל? האם ומתי אפשר לשלב תרגילי פיזיותרפיה לכתף עם גומי, או שצריך לתת
בנוסף, לאחר כמה זמן אפשר לחזור להתאמן בחדר הכושר? האימונים שם מאוד חשובים לי, אם זאת אני לא רוצה לחזור ולהיפצע בשנית.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בכתף ימין וההחלמה ממנה - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011אבא יקר,
כל עוד יש כאבים בתנועות הכתף יש להמנע להגיע לתנועה הגורמת לכאב.
יתכן ויש מקום להזרקה מקומית.
חזור לבדיקה אצל האורטופד.
אתה יכול להתאמן בחדר כושר אבל אל תעשה שום תרגיל שמכאיב בכתף.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך עלהתגובה.
אבא אבן17/08/2011מכשנגמרים הכאבים אפשר להתחיל בתרגילי פיזיותרפיה ובהדרגה לחזור לשיגרת אימונים (מדובר על בערך שבוע וחצי מהפציעה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מוזרים ומתישיםאביחי15/08/2011
שלום רב לרופאי הפורום.אני בחור בן 27 סובל כבר מגיל 16 מספונדילוליזטיס דו צדדי חוליות L4 L5 עם בלט דיסק הכאבים באים והלכים 2-3 פעמים בשנה ומביאים איתם כאבי גב עם הקרנה לרגליים.בחודשיים האחרונים דבר מוזר.. כאבי טופת מתחת לצלע ימין המחמירים עם עיקול הגוף לצד שמאל..הכאבים הנ"ל חזקים ביותר בעיקר כשאני ישן עם מעירים אותי וההרגשה של הקרנה לבטן והתכווצויות .בוצע CT (פרוטוקול אבנים)תקין! .בד בבד הגיעו לי אותם כאבי הגב ה"רגילים" עם ההקרנה לרגל.רופא המשפחה אובד עצות והפנה אותי לפנימאי למרות שלדעתי הכאב נובע מהבעיה בגב..מה עליי לעשות? יש לציין שלאחרונה גם עצירויות שבאות והולכות וגזים.האם לעשות שוב CT/רנטגן לגב אולי הבעיה החמירה? אודה על תגובה מהירה בתודה מראש אביחי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים מוזרים ומתישים - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011אביחי,
תודה על הקרדיט שאתה נותן לנו אולם דרך האינטרנט לא בדקנו אותך ולא ניתן להגיע לאבחנה ללא בדיקה יסודית.
גש חזרה לרופא אורטופד שיבדוק שוב וישלול בעיה אורטופדית.
ותמשיך בה בעת לבדוק אצל כירורג אם אין בעיה בתוך הבטן.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתוןמתן15/08/2011
שלום רב ,
אני נתפסתי ככל הנראה בגב התחתון , כתוצאה ממזגן על קור - מאז כבר 4 ימים שאני עם כאבים ומתקשה ללכת הכאבים הם בעיקר שאני קם מהמטיה .
ניסתי לטפל עם משחה בנגי , ועם כדורים מוסקול .
לא עובר הכאב ,
השאלה היא אם יכול להיות שזה מעבר להתיפסות ומה עוד אפשר לעשות כדי לרפא את זה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011שלום מתן,
ראשית הזמן יעשה את שלו.
שנית כדאי לקחת משהו יותר חזק , לשם כך עליך לפנות לרופא שיבדוק ויראה מה ניתן לרשום לך.
שלישית ניתן לפנות לכירופרקטור שישחרר את הגב שלך.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח MRI כתף ימיןעמית14/08/2011
שלום ד"ר נכבד
מזה חצי שנה כאבים בכתף ימין
+ הקרנה ליד ימין והרגשת זרמים בכף יד
פענוח MRI כתף ימין
אין כמות חריגה של נוזל המפרק.
אין נוזל בבורסה הסבאקרומיאילית סב דלטואידית.
הגידים שמורים ללא קרעים
המסה השרירית תקינה
המפרק האקרומיו-קלביקולרי תקין.
האקרומיון שטוח.
ובסוף משפט:
חשד לקרע בלברום הסחוסי הקדמי התחתון,לפי ההנחיה אפשר להשלים בירור עם ארתרוגפיה ב MRI או CT
היום היה אמור לי להיות תור אבל יש שביתה, והרופא יצא לחופשה של כמה שבועות
חוזר רק באמצע ספטמבר
מהו הלברום הסחוסי? יש מימה לחשוש?
במידה ויש קרע מה עושים ניתוח?
נרשמתי לקורס פסיכומטרי שאמור להתחיל בסוף ספטמבר 26.9
ואני מפחד שזה ייתנגש לי עם זה במידה ואצטרך ניתוח
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח MRI כתף ימין - תגובה
ד''ר חגי אמיר15/08/2011עמית שלום,
הקרנה ליד ימין עם זרמים בכף היד לא נשמע לי כמו בעיה בכתף.
יתכן ואתה עובד מול המחשב קצת יותר מדי והתנוחה אינה טובה. אם המסך אינו מולך ואתה מביט בו תוך סיבוב הצואר, והיד עם העכבר מותחץ לכיוון השיני זה יכול להיות סיבה טובה לכאבים ממקור צוארי.
בדוק את הנושא, עשה תרגילים לצואר מידי פעם קום מהמחשב ואל תהיה צמוד אליו כל הזמן.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר חגי אמיר
עמית15/08/2011תודה רבה על התגובה,
מה לגביי השאלות ששאלתי על הממצא ב MRI ?
אתה יכול להגיב על השאלות ששאלתי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח MRI כתף ימין - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011מהו הלברום הסחוסי?- טבעת סחוסית מחוברת לעצם בצד השיכמה של מפרק הכתף, שמגדילה את שטח הפנים של המשטח המפרקי של הכתף.
יש מימה לחשוש? לא .
במידה ויש קרע מה עושים ניתוח?
לא בהכרח. רק אם זה מפריע.
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
עמית18/08/2011תודה רבה ד"ר חגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בכף הרגלחני14/08/2011
בני חייל , בן 19.5 אובחן עם piantar fasciitis (מהי היא) קלינית וסונוגרפית וקיבל הקלות ופטור מנעל צבאית ולקיחת אנטיביוטיקה, ורטם נעשה לו מיפוי עצם. אבקש לדעת מה זה ומה טיפול המתאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות בכף הרגל - תגובה
ד''ר חגי אמיר15/08/2011בכף הרגל ישנה רצועה שמחברת בין העקב לבסיסי הבהונות.
רצועה זו נקראת Plantar fascia.
לעיתים בגלל מבנה וצורת הליכה הרצועה נמתחת ומושכת בבסיס העקב במקום החיבור שלה. הדבר גורם לדלקת ברצועה זו במקום החיבור . זהו ה- itis בסוף המילה. מציין כי קיימת בו דלקת.
טיפולים הם תרופתיים פיזיוטרפיים ומדרסים מכונים השומרים על התנועה הפיזיולוגית של כף הרגל.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בקרסולבן14/08/2011
לאחרוה יש לי כאב עז בחלק הקדמי של הקרסול , בחלק המתכופףץ לעתי עד כדי קושי הליכה.אשתי מבצעת ליתנועות ולפעמים הכאב נחלש.עלי להוסיף שיש ליניונים בין חוליות חוט השדרה. אבקש תשובה לבעיתי והאם יכול להיות שכאב, בעיקר ברגל שמאל הינו מעצב הלחוץ בחוט השדרה.
בתודה מרא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בקרסול - תגובה
ד''ר חגי אמיר15/08/2011שלום בן.
כאב בקרסול יכול להיות ממקור בקרסול בגב ואפילו מהברך.
כדאי להבדק אצל אורטופד שינסה לאבחן.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפרק ירךדני14/08/2011
שלום רב, אני גבר בן 44. בריא בד"כ. משקל 70 גובה 1.80
לפני שנתיים, לאחר עליה של כ 20 קומות ברגל הרגשתי כאבים בתוך פרק הירך הימני
וגם לאורך הירך עד הברך והכאב נמשך במשך שבועות ואף צלעתי.
בבדיקה של אורטופד ספורט לפני שנתיים הוא הסתכל על צילומי אגן כולל FROG ובדק אותי ביסודיות ואבחן זאת כך - FAI - CAM TYPE RT >lt HIPS SUSP TEAR OF LABRUM SUSP ANTERIOR SUPERIOR ACETABULAR LABRAL TEAR
בצילומי אגן BUMP מעל לצוואר וראש הפמור המעוות את הצוואר ויוצר CAM יותר מימין מאשר משמאל ושיש ככל הנראה קרע בלברום.
אורטופד בכיר אחר אבחן זאת כ PISTOL GRIP DEFROMITY גם עם חשש לקרע בלברום אבל אמר שאין עדיין שחיקה משמעותית של המפרק ( אין אוסתיאורטריטיס ) ושזה מה שהכי חשוב.
היות ולא רציתי להביא בחשבון ניתוח לא ביצעתי בדיקות נוספות. א
מאז כשנתיים נמנע מפעילות כמו עליית מדרגות או ספורט היות וזה גורם לכאבים אבל כן מצליח ללכת כמה פעמים בשבוע כ 20 דקות הליכה של 5 קמש ולעלות קומה ברגל
וא זאין כאבים.
שלשום הלכתי לבחור כסא למשרד וכורסאות. היות וזאת חנות ענקית מצאתי את עצמי
חצי שעה מתיישב וקם מכסאות ובודק סהכ אולי 50 פעם. בעקבות זאת החל כאב במפרק הירך ובעצם ולראשונה מזה שנתיים אני עם כאבים חזקים יותר ואף צולע.
ברצוני לשאול
האם אדם עם קרע בלברום בירך עקב FAI , יכול לגרום קרע משמעותי יותר עקב ישיבה וקימה מכסא כ 40 פעם כך שלעולם לא אוכל לשוב וללכת הליכות של כ 20 דקות בלי כאב?
האם קרע לברלי בירך יכול להביא למצב של נכות עם כאב תמידי ומצב שבו לא ניתו לעלות מדרגות או ללכת קצת בקניון בלי כאבים? עד כמה זה יכול להדרדר?
הרי רופא אחד אמר שלברום זה לא משמעותי אלא אם יש אוסטאורתריטיס ואין
אבל השני אמר שלברום יכול לגרום לנכות
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפרק ירך - תגובה
ד''ר חגי אמיר15/08/2011גלעד,
תראה לאן הדרדרת, מלעלות 20 קומות ברגל, אינך מסוגל לעלות קומה אחת.
אתה יושב על מספר כיסאות וכעת אינך מסוגל ללכת ללא צליעה.
גש לאורטופד ספורט שיבצע ארתרוסקופיה במפרק הירך ויתקן לך את הקרע בלברום.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתרוסקופיה
דני15/08/2011תודה על תשובתך
לפי מה שקראתי מעל גיל 40 פחות כדאי לעשות ארתרוסקופיה כי זה פחות מוצלח
ועדיף לחכות עד שחיקה לגמרי ולעשות החלפת מפרק ירך
האם נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתרוסקופיה - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011גלעד אתה מערבב מספר דברים.
ארתרוסקופיה היא ניתוח שמכניסים טלסקופ דרך חור קטן בירך ומסתכלים פנימה ובמידה וניתן לתקן עושים זאת דרך שני נקבים קטנים באורך של כ- 1 ס"מ במפרק.
לא קשור לשחיקת סחוס.
במקרה של שחיקת סחוסים של הגיל המבוגר כדאי לחכות כמה שיותר ולא להחליף מפרק עד שהמצב חמור ואז לבצע את הניתוח.
שני מצבים וניתוחים שונים.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




.jpg)