מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שחיקת סחוס בברכייםשוש ו14/08/2011
לאחרונה התגלתה אצלי שחיקת סחוס בברכיים על פי צילום,מה עלי לעשות כיצד להתנהל והאם ניתן לבצע פעילות כמו הליכות .בקיצור אייך ממשיכים מכאן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיקת סחוס בברכיים - תגובה
ד''ר חגי אמיר15/08/2011שלום שוש,
מה שנמצא בצילום איננו חדש.
מה שחדש הוא שמשהו ראה את הצילום.
מה שעשית עד עכשו, סביר להניח שתוכלי להמשיך לעשות.
הליכות - חשוב. אופניים - טוב מאד. מדרגות - יכול להיות תלוי היכן הבעיה.
בקיצור תלוי איך את מרגישה, לא מה שיש בצילום.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחיקת סחוס בברכיים
שוש ו15/08/2011תודה על תגובתך ,מבקשת להסביר אני גרה בקוטג׳ , ולכן מדרגות זה חלק מהעניין בשבילי ושם יש מעט קושי.כרגע מצב העצמות תקין ואין פגיעה בהן האם יש צורך להרחיב את הבדיקה לאולטרסאונד או משהו דומה? התחלתי ליטול מגה גלופלקס ,האם נכון שזה עוזר בשיפור המצב של הסחוס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשחיקת סחוס בברכיים - תגובה
ד''ר חגי אמיר17/08/2011שוש שלום,
לא מגה גלופלקס איננו משפר את הסחוס. זוהי התביעה היצוגית שהוגשה נגדם, וברור לחלוטין שאין צמיחה או שיפור הסחוס.
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת ברגים - מפרק היירךרמי14/08/2011
שלום,
לפני כ 6 שנים בוצע קיבוע במפרק היירך (עקב שבר) באמצעות 3 ברגים.
לאחרונה העלה רופא שבו התייעצתי את השאלה "למה לא מוציאים את הברגים?"
שאלתי:
האם ניתן לעשות זאת והאם מומלץ (מה ההשלכות של השארות הברגים בגוף?)?
עם מי ניתן להתייעץ (מכבי) בנושא?
אני בן 55 בריא ופעיל ספורטיבית.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוצאת ברגים - מפרק היירך - תגובה
ד''ר חגי אמיר15/08/2011שלום רמי,
הברגים עשו את שלהם.
כעת חשוב לראות מה סוג הפעילות שאתה עושה והאם הברגם מחלישים את העצם שלך ומסכנים אותך עקב פעילות אקסטרימית שאתה עושה או שאינם מפריעים כיון שאתה עושה פעילות נורמלית ולא אינטנסיבית.
ברר עם הרופא האורטופד שלך ואם אתה לא פעיל בצורה יוצאת דופן, סביר להניח שאין צורך להוציא אותם.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתפיים ועודליאור13/08/2011
שלום רב,
אני בן 33, לא מתאמן כבר שנתיים, מבנה גוף רזה.1.83 שוקל 81.
לפני כשנתיים התחילה לכאוב לי כתף שמאל ,תחושת דקירה,שריפה,מתיחה.מאז עברתי CT ונמצאה אצלי הסתיידות קלה, קיבלתי תוצאות בדיקות דם (תקינות,CK טיפה גבוה),תרופות(רקוקסיה,סלקוקס,אטופן...),פיזיוטרפיה,גלי הלם לא עזר. עשיתי צילום,מיפוי עצמות,EMG, לא מצאו כלום, קיבלתי 2 זריקות לא עזר.מאז יש לי כאבים בכל מיני מקומות בגוף, היו לי כאבי בכף הרגל שעברו, כאב גב תחתון שעבר לבד, עכשיו יש לי כאב בזרת יד שמאל, כאילו מתיחת שריר, גיד פגוע וכאבים פתאומיים בכל שאר הגוף שהולכים וחוזרים (כבר התרגלתי אליהם).נשלחתי לבדיקת ארתרוגרפיה לכתף. לא נשלחתי לראומטולוג (כאילו חוסכחים על חשבוני).כרגע בזמן שאני מקליד יש לי כאבים באצבעות. אני ממתין לבדיקה הבאה שהיא עוד חודשיים וחצי.כרגע הפעילות הספורטיבית היחידה שאני יכול לעשות היא ריצה, אני אוהב ספורט אך נמנע לצערי.
יש איזושהי המלצה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתפיים ועוד - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011ליאור אתה נחמד,
מתאר מצב של כאבים מיגרטוריים (נעים ממקום למקום בגוף), עם כאב עיקרי בכתף, שנמצא בבירור. תמשיך את הברור,
בקש מרופא המשפחה שיבדוק מרקרים סרולוגיים למחלות ראומטיות.
במידה ולא נמצא כלום דרוש הפניה לראומטולוג.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו תודה ד"ר על התשובה המהירה
ליאור13/08/2011ארתרוגרפיה לא קשורה לראומוטולוג?
כלומר,הראומטולוג לא ישאל אותי למה באתי אליו אם כבר שלחו אותי לבדיקה יותר מתקדמת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו תודה ד"ר על התשובה המהירה - תגובה
ד''ר חגי אמיר15/08/2011להיפך ישמח שכבר באת מוכן.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב תחתון ולחץ דם נמוךיובל13/08/2011
שלום,
קמתי הבוקר עם כאבי גב תחתון חזקים שמנעו ממני ללכת. ניסיתי ללכת והיתה לי סחרחורת ובחילה כתוצאה מכך. לאחר ששכבתי מספר דקות עם רגליים למעלה, הסחרחורת נעלמה אך עדיין נותרו כאבים חזקים.
הגיעה אלי רופאה ונתנה לי זריקת וולטרן, לאחר שניסתה להקים אותי לאחר מספר דקות, בעת שקמתי חזרה לי הסחרחורת ונמדד לי לחץ דם נמוך , 86/46.
היא השאירה לי למקרה הצורך הפניה למיון עקב לחץ הדם הנמוך.
כעת לאחר מספר שעות, אני יכול ללכת, מעט כאבים אמנם אך סבילים וללא סחרחורות.
עדיין לחץ הדם נמוך יחסית, נע באיזור 100 לסיסטולי ונמוך בסיאסטולי, באיזור 55.
אין לי סחרחורות ואני משתדל ללכת מדי פעם, הבדיקות נעשות במצב ישיבה/שכיבה.
האם יתכן והזריקה מורידה לחץ דם?
האם יתכן וחוסר שתיה משפיעה?
תודה,
יובל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב תחתון ולחץ דם נמוך - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011יובל זה לא משנה, כרגע אם אתה מרגיש יותר טוב זה מצוין, השתדל לקום ולהסתובב כמה שאתה יכול.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי כתף וידוגדי13/08/2011
שלןם דר- אני סובל כמה שנים tennis elbow+cts לאחרונה אני סובל גם מהכתף הופניתי לצילומיct+us האולטרא לכתף תקין אבל ct כתבו בקע דיסק אחורי גורם להצרות קלה של תעלת השדרה הצרויות מבניות קשות של הפורמינות הנוירליות--לציין שהבקע בחוליות c4-c5 ולציין עוד שיש לי בלט דיסק בגב l5-s1 אני אודה לך מאוד אם תסביר את מצבי--רופא משפחה ראה הדיסק במחשב ואמר שרואים בבירור גם בלט דיסקלי ב c3 ----בתודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי כתף ויד - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011וגדי שלום.
לא מטפלים בצילומים ובCT אלא במצך ובתלונות שלך ובבדיקה הפיזיקלית.
גש לאורטופד שימשיך ויציע טיפול.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקיות מתחת לעיניים ומשחה נגד טחוריםמוי13/08/2011
יש לי שקיות מתחת לעניים, נאמר לי ששימוש במשחה נגד טחורים מצוינת לטיפול בשקיות מתחת לעניים מכוון שהיא מכווצת את הנימים בשקיות.
שאלותיי:
1. האם משחה נגד טחורים אכן יעילה לטיפול בשקיות מתחת לעניים?
2. האם יש סיכון במריחת המשחה על השקיות בפנים?
3. על איזה משחה לטיפול בטחורים אתה ממליץ באם אכן היא יעילה ולא מסוכנת.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקיות מתחת לעיניים ומשחה נגד טחורים - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011מוי שלום
את/ה ממש לא בכיוון בפורם הזה.
לך/כי על רפואה אסטטית או על בצורה מוזרה ופרורטית פרוקטולוגיה, מה הקשר לאורטופדיה אינני יודע.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההעברת הודעה לפורום אחר
ד''ר חגי אמיר13/08/2011לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_איפור_וטיפוח' id=link]איפור וטיפוח[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד חלק עליון כף רגל שמאלסמדר12/08/2011
עקב נפיחות בחלק העליון של כף רגל שמאל נשלחתי לעשות בדיקת אולטראסאונד
ובתשובה כתוב כך:
"הודגם תהליך היפואקוגני ללא זרימת דם בגודל 1.1x0.8 ס"מ. יתכן גנגליון
התעבות קלה של גיד EDL "
אשמח לקבל את חוות דעתכם מה זה בדיוק ומה צריך לעשות
תודה
סמדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד חלק עליון כף רגל שמאל - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011סמדר שלום,
מה שמצאו באולטרסאונד הוא שקית קטנה של נוזל שמקורו כניראה בגיד של מיישרי הבהונות למעלה.
כל גיד עטוף בשרוול ריקמה שיוצר נוזל סיכוך סביב הגידים.
במידה ויש ריבוי של נוזל מסיבה כלשהי כגון פגיעה בגיד או דלקת מסיבה אחרת לעיתים נוצרת שקית אליה מתנקז הנוזל. לשקית זו קוראים גלגליון.
יש לודא שאכן מדובר בגנגליון, ואם כן אם זנ לא מפריע אין צורך לעשות כלום רק לודא שבעיה המקורית שגרמה להווצ רות הגנגליון נפתרה. במידה והגנגליון מפריע ניתן לנתח ולכרות אותו. במקביל יש לודא ש הבעיה המקורית נפתרה, אחרת הגנגליון עלול להתהוות מחדש.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשת בגבאורית11/08/2011
שלום
התחלתי להתאמן במכון כושר ותוך כדי האימונים גיליתי שיש לי קשת בגב
הכוונה היא שכשאני שוכבת על הרצפה יש רווח בין הגב לרצפה- הגב קעור
למה זה קורה?
האם זה קשור לחוסר תנועתיות בגב או יציבה לא נכונה?
האם זה יכול לגרום לכאבי גב?
ומה אפשר לעשות שזה ישתנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשת בגב - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011שלום אורית,
באופן נורמלי קיימת קשת בגב, הגב איננו ישר אלא קמור באזור הגב העליון, וקעור בגב התחתון.
הקיעור התחתון צריך להתיישר בעת שכיבה כשמקפלים את הברכיים אל הבטן.
בהצלחה באימונים
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאים מיפוי עצמותמעין11/08/2011
שלום,
עשיתי מיפוי עצמות, בדף התשובה מפורטים אזורים של "קליטת יתר", ובסוף הדף רשום כך:
"ממצאים בצלעות, סטרנום וברך- משניים לחבלה- שברים."
מה זה אומר??
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011מעין שלום,
אני מפנה אותך לתשובתי בנושא מיפוי עצמות בתשובות לשאלות הנפוצות.
התשובה שאת מקבלת למפוי זה רק אומר שהקליטה יכולה להתאים לשברים,
הבדיקה איננה ספציפית ולא ניתן לאבחן שברים לפי מיפוי עצמות.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה ברגלאנה11/08/2011
רצתי ופתאום שמעתי פק כזה מאחורי הברך ומאז אנני יכולה לישר את הרגל בהליכה זה לא כואב אך בריצה כן אמרו לי לנוח וזה יעבור האם זה נכון או שמה זה חמור יותר אודה על תשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה ברגל - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011קשה לדעת ללא בדיקה אם זה חמור ומה בדיוק קרה.
אם את לא מודאגת חכי ותני לזמן לעשות את שלו. אם את מודאגת גשי לרופא שיבדוק ויחווה דעתו.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקע בקרסול ממצאי אולטרהסאונדשולה11/08/2011
נקעתי את קרסול הרגל והקרסול התנפח בליווי שטף דף.בצילום במיון אין עדות לשבר בדיקת האולטרה סאונד לא הראתה כל ממצא.ואולם יש לי עדיין כאבים ונפיחות ומלבד זאת נפיחות ליד הקרסול בחיבור של כף הרגל.כשאני נוגעת אני מרגישה עצם מעט בולטת.
האם באולטרה סאונד יש קביעה וודאית לקרע ברצועה או דלקת?או שיש לערוך בדיקות אחרות.הנפיחות ליד הקרסול האם יש לה משמעות, שכן בצילום קרסול לא היה עדות לשבר. תודה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקע בקרסול ממצאי אולטרהסאונד - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011שולה שלום,
נקע צריך זמן כדי להתרפא.
בזמן הזה אם הנקע רציני כפי שאת מתארת רצוי להתחיל פיזיוטרפיה.
במידה ואת מודאגת ממשהו חיזרי לאורטופד המטפל שיבדוק שוב.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיליתי שבמרפק שמאל התנפח לי וכשאניירון11/08/2011
לוחץ אני מרגיש כאילו אני לוחץ על בלון ממולא מים יש לי תנועה מלאה של היד לפעמים עים חריקות קלות אבל "הבונקלה" שיש לי שם לא כואב לי פעם לפני כשלושה חודשים נפלתי על המרפק לא התנפח אז למה עכשיו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיליתי שבמרפק שמאל התנפח לי וכשאני - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011ירון שלום,
רצוי שתלך להבדק על ידי רוא אורטופד שיאבחן את ה"בונקלה" שלך.
יתכן שזה לא רציני אולם כדאי לבדוק.
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר יונה יניב יש לי אבחנהירון11/08/2011
שנעשתה לפני שלוש שני של היצרות חמורה בעמוד השידרה לא מולד ויש לי גם כאבים שנימשכים כבר הרבה שנים והומלצתי לניתוח מאחר ואני מפחד מאוד מניתוח שכזה בע"ש אבל אני מבין עכשיו את מה שאמר לי המאבחן שמצבי כה חמור שהבעיות שיש לך תגחך כשתיפול לתוך הבעייה הזאת ואכן ממש כמו שחזה אני מתנועע על כיסא גלגלים ויש לי עזרה בשכר מפיליפיני אני לא מסוגל ללכת ובעיקר כואב לי הגב מאוד הכוונה לחלק התחתון של הגב 1 האים את נותנת חוות דעת מומחית 2 האים את מקבלת מושלם בעיקרון אני מבין שבעיות מהסוג שציינתי יכולות לגרום גם לבעיות ניאורולוגיות ני בן 63 האים תקבלי אותי לבדיקה וחוות דעת והאים את יכולה במידה והינך עושה חוות דעת רפואיות לדעת מה מחיר חוות דעת זו להלן המאיל שלי במידה ואת רוצה למסור לי את מחיר החוות דעת בלי עיניים נוספות.:[email protected]
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר יונה יניב יש לי אבחנה - תגובה
ד''ר יונה יניב14/08/2011אני בעיקר מומחית לכירורגיה של היד ולכן כל שאלותיך אינן רלונטיות, עליך להפנות את השאלה לאורתופד, רצוי לכזה המומחה בבעיות גב ואולי גם נוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חבלה בברך בגיל 99ענת10/08/2011
שלום רב,
סבתי בת 99, נפלה אתמול בבית ונחבלה בברך. בחדר המיון עברה צילום רנטגן ונשלל שבר. מאז, סובלת מכאבים עזים, שאינם מגיבים לתרופות (אופטלגין בשתיה). בנוסף, אינה מסוגלת לעמוד על הרגל (גם עם סד ארוך שהמליצו לנו לרכוש בחדר המיון) ואינה מזיזה את הרגל באופן פונציונלי. מה מומלץ לעשות? יש לנו חשש שתאבד את יכולת ההליכה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלה בברך בגיל 99 - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011ענת שלום,
קיים קושי רב בטיפול בגילים אלו, כל מכה מוציאה אותם משיווי משקל עדין בו הם חיים.
כמו כן כל טיפול עלול לשבש מערכות נוספות ולגרום ליותר נזק מתועלת.
לכן חשוב להוועץ עם רופא גריאטר שיסיע בטיפול.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות בקרסול-- דחוף!!!!---צ10/08/2011
שלום רב,
אני נמצאת לחודש באיטליה ואתמול בערב גירד לי באזור הקרסול. היום בבוקר כשקמתי זה שוב גירד וגם התחיל לכאוב ובמהלך הבוקר זה הלך והחמיר, התנפח ונהיה ממש כואב ברמה שאני לא מסוגלת לדרוך על זה. הלכתי פה למיון והם שלחו אותי למחלקת אורטופדיה ובדקו אותי. אני יכולה להזיז את הקרסול שלי לכל צדדים, לא כואבת לי העצם אבל כל האזור האדום כואב נורא. לא היתה לי נפילה או מכה וגם אין סימן לשום עקיצה חוץ מ2 עקיצות יתוש קטנות בצד של הכאב, ליד, ולא במרכז האיזור הכואב. הרופא בדק אותי פיזית ואמר שאין לו מושג מה יש לי ולכן הוא שם לי מין תחבושת טבולה בגבס (בלי כיסוי גבס מעל). הוא אמר לי לנוח 5 ימים עם רגל מורמת בלי מאמץ ואמר שאם אחרי 3 ימים לא יעבור לי הנפיחות והכאב אז לחזור כדי שהוא יעשה לי רנטגן.
רציתי לדעת מה הבעיה יכולה להיות, האם זה בכלל קשור לאורטופדיה והאם זה לא חשוב לעשות במצב כזה דבר ראשון רנטגן? אני עכשיו כמה שעות אחרי החבישה ואני לא מרגישה כל הקלה ואני מפחדת שזה ממשיך להתנפח לי בתוך התחבושת...
אשמח לתשובתכם המהירה,
צ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות בקרסול-- דחוף!!!!--- - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011שלום צ.
המצב נשמע כבעיה פנימית.
רצוי לראות ראומטולוג או פנימאי שיוכל לאבחן, ראשית האם הנפיחות קשורה למפרק או לא, ולהתחיל טיפול בהתאם .
זה נשמע כמו נפיחות אלרגית או תגובתית או זיהומית או ראומטית.
בכל מקרה אם יש לך חום גשי מיד למיון.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)