מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סבר בחוליה וסדק בחוליה בגבלירון19/08/2011
שלום
האם יש טיפול שמרני לשבר ב חוליה בגב l1 וחוליה מעל יש סדק כתוצאה מנפילה על הישבן. לאיש בן 67, הוא סובל מכאבים חזקים ואינו מסוגל לשבת אלא רק לשכב וכמובן לא יכול לעמוד בכוחות עצמו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבר בחוליה וסדק בחוליה בגב - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011שלום לירון,
שבר בחוליה, במידה ואין לחץ או פגיעה בעצבים רק גורם לכאבים. ולכן יש לתת לזמן לעשות את שלו וזה יעבור תוך מספר שבועות.
אם הכאבים עזים ניתן לבנות מחוך קשיח הניקרא Corset, שמחזיק ומונע מעט את התנועה באזור החוליות השבורות.
בכל מיקרה יש לתת נגד כאבים בהמלצת הרופא המטפל, ולעבור את הזמן שזה לוקח. זה יעבור!!
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ct בטןלוטוס19/08/2011
שלום
האם הוא מראה בעיות בעמוד שדרה מותני? עשיתי לפני כ10 חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ct בטן - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011לעיתים ניתן לראות ב-CT בטן גם בעיות גסות בעמוד השידרה אולם במידה ובעת הבדיקה לא הכינו את התוכנית לבדיקת עמוד שידרה לא ניתן להסתפק בבדיקה זו בלבד.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רדימות באצבעות כף הידיוכי19/08/2011
ליפני כ6 שנים נחבלתי בכף רגל ימין, עברתי 2 ניתוחים כיום סובל בתיסמונת RSD-CRPS/אציון שבל בתקופה אני מישתמשת באביזרי הליכה-קביים הליכון,כיום אני מתהל בצליעה עם קן קנדי.
ליפני ככוחדש התחילה לי בעיה נוספת הירדמות כפות הידים כאשר ביד ימין יותר מחמיר(הרגשה של נימול ,חולשה בכף היד)
ביצעתי ליפני יומם EMG והוצאה BILATERAL MODERATE CARPAL TUNNEL SYNDROM/
ברצוני לשאול :האם יש קשר לזה שאני מתהלכת עם קביים קשור לזה שיש לי רדימוןת בכפות הידים אצין שאת ת התיסמות יש בכף יד ימין יור משמאל ושאלה שניה איך מקילים על התיסמונת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רדימות באצבעות כף היד - תגובה
ד''ר יונה יניב21/08/2011יכול להיות קשר בין השימוש בקב לבין התסמונת. בכל מקרה יש צורך לראות את המספרים שבתוצאת הEMG כדי לדעת אם יש צורך בניתוח או שאפשר עדיין לטפל שמרנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיד אכילסליי19/08/2011
ד"ר.
יש לי כאבים באזור גיד אכילס בשתי הרגלים באותו מקום במיוחד בשעות הבוקר בזמן השכמה אז הכאב הוא החזק ביותר מאשר במשך כל היום .
אני מרגיש באזור שרפה , קושיות , שהאזור מתוח מאוד וכאב כשאני לוחץ באזור .
אין לי כאבים ברגלים בזמן הליכה או כל פעילות גופנית כמו הליכה מהירה
אינני ספורטאי ותרופה שאני לוקח היא ליפיטור 10 מ"ג להורדת שומנים בדם שאני יודע שהיא גורמת לכאבי שרירים (אינני יודע אולי גם גורמת לכאבים בגיד אכילס) הכאב הוא באזור בקצה השריר התחתון ברגלים בחיבור בין השריר לגיד .
האם לדעתך הסימפטומים שתיארתי מתאימים לבעיה בגיד אכילס .?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיד אכילס - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011שלום גבי,
יכול בהחלט להיות שהכאבים נובעים מהתרופה שאתה לוקח.
תשתדל להמשיך בפעילות לקחת תרופה נגד כאבים, ואם זה לא יעזור לבקש בהרופא להחליף את התרופה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה בברך, SWIVEL INJURY דחוף!רקפת19/08/2011
ד"ר שלום,
אני בת 41 רוקדת בד"כ ריקודי עם לא מעט. לפני כשבוע בזמן ריקוד נחתתי לא טוב על הרגל הסתובבה לי הברך בעוצמה וממש שמעתי "קנאק". מאז, כאבי תופת בברך, לא יכולה לדרוך עליה והיא התנפחה לי מאוד וגם הרגל. נבדקתי ע"י אורטופד במוקד חירום ועשה לי צילום רנטגן. הוא טען שלפי הנוזל בברך והבדיקה הגופנית, יש נזק למיניסקוס, אבל לא יודע מהו וכמה קשה. אני מאוד מודאגת, הלכתי לאורטופד בקופה לחו"ד נוספת. והוא אמר שלא ניתן לדעת מה הנזק לברך ורשם לי מנוחה 10 ימים, קרח, חבישה וארקוקסיה 90. ואמר שרק אחרי 10 ימים ניתן לעשות MRI ולראות מה הנזק. כרגע אני מתפתלת מכאבים לוקחת ארקוקסיה עם טיפות אופטלגין ולא ישנה בלילה. האם יש משהו שעליי לעשות? צילום נוסף? אולטרסאונד? האם זה נורמלי הכאבים המטורפים האלו? אנא תשובתך, אני מאוד בלחץ.
תודה,
רקפת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בברך, SWIVEL INJURY דחוף! - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011רקפת שלום,
מבין מאד לליבך וכואב את כאבך.
אולם יכול להרגיעך.
קודם כל צריך לתת לנזק הראשוני ולדלקת לדאוך.
אז ניתן יהיה לבדוק את הברך ולהתרשם מה הנזק ולקבוע מה יהיה הטיפול הרצוי.
כרגע את צריכה לשכב עם רגל מורמת על כריות ושמיכות, לשים אפונים קפואים על הברך כדי להוריד את הנפיחות. לחבוש את הברך, ולקחת נגד כאבים.
עם הזמן הכאב יתחיל לרדת, ואז ניתן יהיה לבדוק שוב.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת לגבי פגיעה בברך
רקפת23/08/2011תודה רבה ד"ר,
שאלה, האם צריך להשאר עם החבישה גם אחרי 10 ימים? מפני שכואב לי מאוד לדרוך בלעדיה. ועוד שאלה, בבקשה, האם בדיקה של הברך ע"י אורטופד מספיקה כדי לאבחן קרע במיניסקוס או ברצועה או שחייבים להסתייע ב-MRI או מיפוי?
תודה שוב על תשובתף ויום טוב,
רקפת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת לגבי פגיעה בברך - תגובה
ד''ר חגי אמיר23/08/2011רקפת עשי מה שאת מרגישה שעוזר. אם טוב לך עם חבישה - חיבשי. רק לא הדוק מדי.
בדיקה מספיקה כדי להגיע ל- 95% של האבחנה.
בדיקות עזר רק מאמתות את האבחנה.
ניתוחים לא עושים לפי בדיקות עזר אלא רק לפי הבדיקה הפיזיקלית.
כשמחליטים לעשות ניתוח נעזרים בבדיקות העזר כדי לתכנן ולדעת יותר טוב לקראת מה הולכים.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריקת כתףמשה וילנר19/08/2011
ילדה בת שלש פרקה כתף פעם שלישית מה לעשות;
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריקת כתף - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011שלום משה, אני משער שהפריקה היתה של המרפק ולא של הכתף.
יש להזהר לא להרים אותה ולא למשוך בידיים או באמות אלא רק מתחת לבתי השחי או מעל למרפקים.
הזמן יעשה את שלו. עד גיל 5 בדרך כלל התופעה נאלמת.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה משבר רדיוס תוך מפרקי בכף ידשרה19/08/2011
שלום רב,
לפני חודשיים וחצי שברתי את המפרק. למעשה מדובר בריסוק + תזוזה של העצם.
טיפול שמרני בתה"ש. כיום, לאחר 3 שבועות שהורד הגבס וטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק עדיין אין תנועתיות מלאה של אזור שורש כף היד.
מומחה כף יד אליו הלכתי אבחן כך: שבר רדיוס שמאלי תוך מפרקי, כיפוף 40, יישור אין, פרונציה בין 30 ל-50. סופינציה אין כלל. CT מדגים תזוזה משמעותית של הרדיוס הדיסטלי לכוון וולרי. מציע קיבוע עם פלטה וולרית.
בנוסף נכתב בתשובות ה CT:
קיים שבר מרוסק מחובר ברובו של רדיוס דיסטאלי .
בנוסף הודגמו מס' פרגמנטים מנותקים בצמוד לסטילואיד של האולנה
האם זה תקין שרוב השבר מחובר ולא כולו? מה לגבי הפרגמנטים המנותקים - האם יתחברו בעתיד?
האם כדאי במצבי זה לנתח או להמשיך בטיפולי פיזיותרפיה. לדברי הרופא רצוי לנתח וכמה שיותר מוקדם.
אשמח לקבל חות דעתך,
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה משבר רדיוס תוך מפרקי בכף יד - תגובה
ד''ר יונה יניב21/08/2011מי עקב אחרי השבר שלך מאז שקרה? האם הרופא שהמליץ על ניתוח הוא כירורג של יד? מהפענוח של הCT לא ניתן להסיק מסקנות, צריך לראות אותו וכמובן את היד שלך. 3 שבועות אחרי הורדת גבס לא צפוי שתהיי ללא כאבים וכמו כן לא צפוי שתחזרי לטווחי תנועות מלאים.
עלייך לפנות לכירורג של יד לייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בבוהןאני19/08/2011
שלום רב. לפני כשלושה שבועות שברתי את הבוהן (ניתן היה לראות בצילום). בתחילה חבשו את האצבע עם סד אלומיניום, אח"כ הרופא המליץ על חבישה רגילה (כשיכולה למעשה כל יום להחליף בעצמי). עדיין ישנם כאבים, במיוחד לאחר הליכה (אפילו קצרה). מתי בד"כ דבר כזה עובר? האם זה לגיטמי שאחרי פרק זמן כזה עוד יכאב? מה ניתן לעשות כעת? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בבוהן - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011שלום אני,
שבר בבוהן יכולן לכאוב עד כחדש לאחר השבר ולפעמים יותר.
כדאי בכל זאת להיות המעקב אורטופד שיבדוק שהכל בסדר.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריצהסם18/08/2011
שלום וברכה דר
אני עם גבס כתוצאה מניתוח עם השתלת עצם בשבר הסקפואיד כבר 4 חודש
ועכשיו במקרה עשיתי הליכה והאזעקה תפסה אותי בשטח קצת פתוח(אני באשקלון) ונהלצתי לרוץ כ10 שניות ריצה מהירה מאוד עד המכסה הקרוב...אז רציתי לשאול אותך בבקשה האם יכול להיות איזשהו נזק לעצם כתוצאה מריצה זאת...יש לציין כי השורש לא זז בתוך הגבס ולא היו כאבים אחרי זה..
תודה רבה רבה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריצה - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011שלום סם.
לא ניראה לי שניגרם נזק,
חזור לאורטופד שיבדוק מתי יש להוריד את הגבס.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה פריצת דיסק !!דוד18/08/2011
בלט דיסק L4-L5
בקע דיסק L5-S1 נושק לשורש S1
סובל מכאבים חזקים ומטרידים
איני יכול לשבת הרבה זמן בלי כאבים הולכים ומתחזקים
קיבלתי זריקה אפידורלית עם 12 מ"ג CELESTON ב21.06.2011
ועדיין סובל מכאבים עזים בעיקר בישיבה
מבקש ייעוץ\פיתרון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה פריצת דיסק !! - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011דוד שלום,
ליבי ליבי עליך, הכאבים האלה באמת יכולים לשגע.
חזור למרפאת כאב לקבלת זריקה מכוונת.
אל תמתין זה יכול לפתור את הבעיה מהר.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה דוקטור
דוד26/08/2011תודה עח התשובה ,דוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות רנטגןמיכל18/08/2011
עקב כאבים באיזור מפרק הירך וגב תחתון(צד שמאל)טופלתי עשרה ימים ב-XEFO בחשד לדלקת-הטיפול לא גרם לשום הטבה או שינוי.מטופלת כרגע ב BREXIN פעמיים ביום לעשרה ימים-נוטלת כבר שלושה ימים ועדיין אין הטבה.
ביצעתי היום צילום רנטגן של עמ"ש מותני סקראלי והתשובה היא:"מבנה גרמי תקיןשל החוליות. גובהן וצורתן שמורים.הרווחים הבין חוליתיים שמורים. סקלרוזציה מוגברת במפרקים סקרואיליאקליים."
אשמח להבין מה זה אומר. יש לי תור לאורתופד עוד שבועיים.
יש לציין שהכאב בגב בעיקר ממצב ישיבה לעמידה ואילו בירך בתנועות מסויימות ובתחילת הליכה(לאחר מספר צעדים הכאב עובר)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות רנטגן - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011מיכל,
הממצאים שאת מתארת יכולים להתאים לבעיה בעמוד השידרה שלא תראה בצילום.
בעיה זו יכולה גם להשפיע על מפרקי הירכים, ויתכן שקיימת גם שחיקה במפרקי הירכיים.
לא ברור אם יש משמעות מיוחדת להדגשת העצם סביב מפרקי האגן -עצה. אלה מפרקים המחברים בין חוליות השידרה לעצמות האגן.
הפתרון לא יבוא מהצילם אלא מהבדיקה הפיזיקלית.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שטף דם מאחורי הברךליבי17/08/2011
שלום רב,
אבי בן 62 ביצע ריצה מאומצת למרחק קצר (תחרות עם נכדיו...) ותוך כדי ריצה שמע "קליק" מאחורי הברכיים וחש מתיחה חזקה מאחורי שתי הרגליים. לאחר יום של כאבים חזקים (כמו של מתיחת גיד אולי...) הוא הבחין בשתפי דם גדולים באיזור שמעל הברך בצד האחורי של רגליו.
מה זה יכול להיות? הכאב משתפר אך השטף דם מלחיץ מאוד.
אודה על תשובתכם,
ליבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שטף דם מאחורי הברך - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011שלום ליבי,
אביך כניראה קרע בצורה חלקית את השרירים המכופפים של הברך. הדבר יכול לקרות בעת פעילות פתאומית מתפרצת ללא חימום או הכנה.
זה בדרך כלל מסתדר לאחר שלשה ארבעה שבועות.
בנתיים יכול לשים קירור מקומי עם אפונים קפואות, וכן אם יש תורך תרופות נגד כאבים או להורדת הדלקת.
רצוי להבדק על ידי הרופא לראות שאין דימומים מסיביים או בעיות עם תרופות אחרות במידה ונוטל.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטטרזלגיה כף רגללאורה17/08/2011
לפני כשנה אובחן אצלי שבר בגליל המקורב של אצבעות 3 ו - 4 בכף הרגל. כחודש לאחר השבר התחלתי להרגיש שישנה "גולה"/גוש פלנטרי באיזור הגידים המכופפים של אצבע 3 . נוכחות של גוש זה מאוד מפריעה בהליכה.טופלתי פעמיים בארקוקסיה אך זה לא עזר כלל. לפני כחודש עשיתי צילום רנטגן ולהלן הממצאים:
עוות קורטקס וציר של גליל המקורב בבוה 3 -
שבר ידוע בשלבי קונסולידציה .
הפע אי לזהות סימני שבר בגליל המקורב בבוה 4
MTP 1 בפרק ארטרוטיי שינוי . hallux valgus
1. האם עלי בהכרח לבצע ניתוח או שניתן לשפר את המצב ע"י תרגילי פיזיוטרפיה או טיפול בגלי אולטרהסאונד? האם קיים איזשהו מענה לבעיה זו מלבד התערבות ניתוחית ושימוש במדרסים?
2. האם המצב יכול להחמיר עם הזמן, במידה ולא יבוצע ניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטטרזלגיה כף רגל - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011לאורה שלום,
ניתן להיות עם עיוותים קשים מאד, ולהתאים הנעלה מתאימה לצורך הליכה ותפקוד.
יש לבדוק את רגלייך ולהתאים לך את הטיפול הנכון לבעייתך. אם על ידי תוספים ומגינים, ואם אל ידי ניתוח.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירים תפוסיםתמר17/08/2011
שלום,
שמי תמר בת 36 סובלת כ-3 חודשים מכאבים עזים בצוואר בעורף בכתפיים ובגב העליון.
טופלתי ע"י כדורים, טיפולי רפלקסולוגיה דיקור, עשיתי בדיקות דם בדיקת m.r.i
הכל תקין ואני עדיין לא יודעת מה לעשות????
רציתי לציין כי פוטרתי מעבודתי בעקבות מצבי ואיני מסוגלת לתפקד כלל.
פניתי לראומטולוגית והיא המליצה לי לעשות זריקת סטרואידים..
האם אין לזה תופעות או סיבוכים?
אשמח אם תחזרו אליי למייל עם תשובה בהקדם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירים תפוסים - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011תמר שלום,
יש לבדוק מה גרם לתפיסה של השרירים בצואר ובכתפיים, בדרך כלל הדבר נובע ממתח מוגבר של השרירים לזמנים ארוכים ללא הפסקה.
אם מדובר בכאבים בעוד מקומות פרט לכתפיים ולעורף יתכן ויש מקום לחשוב על אבחנות נוספות. המשיכי אצל הראומטולוג, ותתיעצי איתו לגבי המשך הטיפולים והברור.
לגבי סטרואידים. אין תרופה ללא סיבוכים אפשריים ותופעות לואי אפשריות.
אין זה אומר שהם חייבים לקרות, אולם צריך לקחת בחשבון שהן יכולןים לקרות.
בעלון לצרכן של התרופה שרוצים לתת לך תמצאי את כל הסיבוכים האפשריים.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע בACLדוד17/08/2011
show details 1:42 PM (25 minutes ago)
שלום,אני בן 34 .נפגעתי בסקי לפני חצי שנה .בדיקות MRI מראות קרע ב ACL לא ברור אם מלא או לא . הברך די יציבה ביום יום ,חוץ מזויות מסוימות לעתים רחוקות שגורמים לכאב חזק. כמו כן במהלך פעילות ספורטיבית ,הרגשה שאינה יציבה ב100 אחוז וגם כאבים אחרי פעילות מאומצת .מומחה ברך בירושלים בשם חיימסיקי ממליץ על מתאם ארטרוסקופי ואם צריך גם שחזור ACL כי בדיסק לא ניתן לראות עד איזה רמה קרע וששרירים חזקים יכולים לפצות על היציבות של הברך לפעמים אך בניתוח מגלים שזה קרע אפילו מלא לפי דבריו המומחה.
פיזיטרופיסט ידוע ומנוסה להפך ממליץ לא לעשות ניתוח וטוען לאחר בדיקות רבות שברך יציבה .כאב בסוף FLEX .פונקציות גבוהות כגון קפיצה וסקוות-תקין. בנוסף כאב באינסרציה של גידי המסטרינגס ובעיקר בייספס פמוריס ...
מבקש לדעת את דעתך לפי נתונים שתארתי לגבי דחיפות הניתוח ושחזור ACL .מוכן לבוא להתייצות נוספת אליך .ברור לי שאם אני רוצה לחזור ולעשות סקי שוב ,כנרא צריך שחזור ACL השאלה גם אם לא עושים ניתוח והקרע משמעותי זה אמור להזיק לטווח ארוך ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע בACL - תגובה
ד''ר חגי אמיר22/08/2011דוד שלום,
אכן אם יש בעיה של קרע ברצועה ואתה רוצה להמשיך בפעילות אקסטרים, כדאי לבצע ניתוח.
אם לא, יש לברר מה הפעילות הגופנית שאתה מתכנן לעשות ולהתאים את הטיפול לפי זה.
הכי טוב לחיזוק של שרירי הברך וייצובה הוא APOS Therapy. במידה וזה לא יעזור תמיד אפשר לנתח בהמשך.
לא ברור האם בטווח הארוך יש יותר השפעה לניתוח תיקון או ללא תיקון, בהתפתחות שינויים ניווניים בברך.
אם תרצה להגיע לבדיקה, אלי או לאורטופד אחר תתקבל בברכה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




.jpg)