מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- נפילה ממיטת קומותייםיערה02/08/2011
נפלתי בשבת ממיטת קומותיים, וקיבלתי מכה בראש,ביד, ובירך.
הרכזת נוער שלי הזמינה אמבולנס ונסענו לבי"ח.
בבית חולים האורטופד בדק לי רק את היד (לא יודעת למה..) והוא כתב לי דבר כזה בטופס של המיון:
RT.FO2EQEM
COUTURIOU
אפשר לשאול מה זה אומר?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפילה ממיטת קומותיים - תגובה
ד''ר יונה יניב03/08/2011כתב היד של הרופא לא היה קריא במיוחד. מה שכתב - זה ג'יבריש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות MRIאבי02/08/2011
שלום,
אני סובל כבר חודשים רבים מכאבי גב שמופיעים בעיקר בקימה מישיבה כפופה.לפני כחודשיים עברתי תקופה של שבועיים רצופים עם תחושות שונות בירך ימין, החל מרדימות, תחושה ששורף, תחושה של נמלים, עקצוצים ואף כאבים חדים.
אטופן לא עזר.נשלחתי ל - CT ע"ש מותני ושם אובחן בעיקר מס' בלטי דיסק במרווחים שונים, ומלאות ציסטית בתוך תעלת סקרום בגובה S1 משמאל.
נשלחתי ל - MRI. הוא בוצע פעמיים - עם ובלי חומר ניגוד.
להלן התוצאות:
ציסטות סקראליות מרובות ולא שגרתיות כולל מנינגוצלה דו-צדדי בנקב של S1 אשר הינו בולט משמאל עם יצרת מסה אגנית. אחת הציסטות יוצרת אקסטנציה לקצה התעלה הסקראלית.
לא הודגמה קונפיגורציה נאופלסטית.
L5-S1: ספונדילוליזיס דו-צדדי ללא ליסטזיס משמעותית, שינויים פצטריים יותר מימין, בקע מרכזי קטן, שינויים דיסקוגניים מעטים. ללא השפעה קומפרסיבית משמעותית.
ללא ממצא בולט במרווחים המותניים האחרים.
אין רואים הפרעה מסננת במרקם הגרמי.
מה משמעות התוצאות? בעיקר מהו המנינגוצלה ומשמעותו לגביי?
אודה על תשובות,
אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות MRI - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011אבי שלום,
התשובה שלך כוללת מספר ממצאים מורכבים שקשה יהי להסביר אותם כאן.
כדאי לגשת חזרה לאורטופד ששלח אותך לCT והוא יסביר לך במה מדובר.
מנינגוצלה היא שארית מהתקופה העוברית שלך, שבה נוצרה שקית של קרומי המח עם נוזל מוחי שנמשך לאזורים בהם בדרך כלל אין שקית כזו.
המצאות השקית יכולה להיות ללא כל משמעות, ולעיתים לפי הבדיקה הגופנית יתכן ויש לה משמעות. שוב מי שידע להסביר האורטופד.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התכווצויות שריריםטיפאני02/08/2011
אינני יודעת אם זה הפורום הנכון. מזה חודשים שיש לי התכווצויות לילה ברגליים מה שלא היה לי אף פעם ויותר מזה - במשך היום יש לי את אותן ההתכווצויות באצבעות הידיים ובכף היד. מה זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכווצויות שרירים - תגובה
ד''ר יונה יניב03/08/2011יכול להיות הרבה דברים. עלייך ללכת ראשית לרופא המשפחה שיבדוק אותך היטב, יעשה בדיקות דם ויחליט מה הבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתכווצות שרירים
רונית03/08/2011ממליצה לשתות מי טוניק. כוס פעמיים ביום בוקר וערב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת עזרה ותשובה לגבי פניהמיקי01/08/2011
לפני 8 שנים עברתי ניתוח שחזור רצועות וייצוב קרסול שמאל.
במסגרת עבודתי אני נועל נעליים גבוהות והולך כ 20-30 ק"מ במשמרת של 24 שעות.
לאחרונה כואב לי בקרסול באיזור ניתוח ונוצרו שטפי דם קטנים ונפיחות מסויימת.
בבדיקת האולטרסאונד התגלתה התוצאה הבאה:
"הודגם ריבוי נוזל במעטפת גידי הפרוניוס עם רגישות במקום.
הממצאים מתאימים לטינוסינוביטיס של גיד הפרוניוס".
אבקש אם אפשר פירוש/ הסבר לגביי התוצאה האמורה.וכן המלצות לטיפול .
תודה וכל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבקשת עזרה ותשובה לגבי פניה - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום מיקי,
הגידים שעוברים בסמוך לקרסול באזור בו נותחת, סובלים ומודלקים מסיבה כלשהי.
זאת צריך לבדוק האורטופד בקופה.
גש לבדיקה וטיפול.
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי רגלייםא01/08/2011
שלום,
בזמן האחרון היו לי כאבים קלים ברגל ימין באיזור השוק
ופתאום אתמול הכאב התגבר עד לכדי כך שממש כואב לי אם אני לוחצת על האיזור וגם נורא כוב ללכת וזה גם התחיל ברגל השניה
זה מרגיש כאילו עשיתי פעילות גופנית כלשהי אבל הבעיה שלא עסקתי בשום פעילות גופנית או מאמץ כלשהו שמתי וולטרן לכאבי שרירים אבל זה לא עוזר
מה יכולה להיות הבעיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי רגליים - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום א.
רצוי במיקרה של כאבים חריפים לגשת לבדיקת רופא .
לא ניתן לבדוק ולהתרשם דרך האינטרנט.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבא שלירחל ארבל01/08/2011
אבא שלי עשה emg בבדיקה הודגם דנרבציה בשריר גסטרוכנמיכוס מה זה אומר עים יש טיפול בברכה רחל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבא שלי - תגובה
ד''ר יונה יניב03/08/2011EMG היא בדיקת עזר, בלי סיפור מקרה ובדיקה גופנית לא ניתן להגיד הרבה מלבד שיש בעיה בעצבוב של שריר בשוק. עליכם לחזור לרופא ששלח לבדיקה הנ"ל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה, ספורט וכושר.רציני01/08/2011
שלום רב,
אני אם לנער בן 14 שמסרב לאכול דבר מלבד צ'יפס ונקניקיות עם הרבה מאוד קטשופ ולחם עם מרגרינה (לפעמים אם יש לי מזל הוא מוכן לצרף חביתה). הוא אינו אוכל פירות או ירקות כלל, בקושי שותה חלב (כוס אחת ביום לכל היותר, עם קורנפלס בבוקר) ומעט הבשר שהוא כן מועיל בטובו להכניס לגופו, הינו מהסוג הנחות ביותר.
עד כמה שהצלחתי להבין מחיפוש מידע באינטרנט, כמויות הסידן והחלבון שהוא צורך אינן מספקות לילד בגילו. מדאיגה אותי אף יותר העובדה שהוא ילד מאוד ספורטיבי בחוגים ואף מתכנן להתחיל להרים משקולות בחדר כושר. למיטב הבנתי, אילולא ישנה את הרגלי התזונה שלו, זה רק יגדיל לו את הגרעון בחלבון וסידן שכבר יש לו.
אנא, אם תוכלו להסביר לי האם ישנה סכנה שהילד אכן עושה לעמצו נזק בלתי הפיך, האם הוא עלול לפגוע לעצמו בגדילת ובבריאות העצמות שלו, ומהם הנזקים העתידיים שהוא מסתכן בהם ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה, ספורט וכושר. - תגובה
ד''ר יונה יניב03/08/2011לא מתאים לפורום הנוכחי - חפשי פורום תזונה וכושר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי סריקה טומוגרפית ממוחשבתתמר01/08/2011
אפשר עזרה בפענוח בבקשה?
הסיבה לביצוע הבדיקה כאבי גב תחתון.
גובה של גופי החוליות שמור.
הודגמה היצרות משמעותית של מרווח הבין חולייתי הגובה L3-L4 עם וואקום פנומן בסחוס הדיסקלי.
אי סדירות הלוחיות ושינויים סקלרוטיים בחלק הסמוך של גופי החוליות.
כמו כן הודגמו זיזים ניווניים קדמיים משמעותיים בגובה הנ"ל.
אין עדות ל SPINAL STENSOSIS
בקע דיסקלי לטרלי מימין עם סימני לחץ קשה על השורש ועל השק הטיקלי בגובה L3-L4 משמאל.
בקע דיסקלי מרכזי ולטרלי משמאל עם סימני לחץ בינוני על השק הטיקלי בגובה L4-L5.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי סריקה טומוגרפית ממוחשבת - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011שלום תמר,
בגדול יש לך עמוד שידרה שמסביר את כאבי הגב עם כאב בירך הימנית
גשי לטיפול כירופרקטור, בקשי טיפול פיזיוטרפי ולימדי ביצוע פעילות ותרגילים לחיזוק וייצוב הגב.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר חגי אמיר
תמר10/08/2011תודה רבה על התשובה , אתה הראשון שמתייחס אליי ברצינות ולא מנפנף ב"קחי משככי כאבים".
אלפי תודות!!
האם אתה רופא פרטי או שאתה עובד עם הקופות? הייתי מעוניינת לדעת מכיוון שכיום קשה למצוא רופאים טובים כמוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר חגי אמיר - תגובה
ד''ר חגי אמיר13/08/2011תמר שלום,
אני מאמין שיש הרבה רופאים טובים אולם אין להם זמן לשבת ולהסביר.
אינני מקבל דרך קופות החולים.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר נכבד מבקש עזרה בפענוח EMGרון01/08/2011
בס"ד
ד"ר נכבד השמח אם תעזור לי במענוח של בדיקתEMG בספה פשוטה
בבדיקה רשום
Normal NCS of the all tested nerves
EMG study suggest chronic multiple lumbar and more severe cervical radiculopathy ,without acute denervation features* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ד"ר נכבד מבקש עזרה בפענוח EMG - תגובה
ד''ר יונה יניב03/08/2011בדיקה תקינה של העצבים שנבדקו. יש כנראה לחץ שרשי בעמוד-שדרה מתני ולחץ קשה יותר על עצבים היוצאים מהצוואר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה ד"ר
רון03/08/2011ב"סד
ד"ר נכבד.
אני לאחר קיבוע צווארי חוליות C4 C5 C6 .וגם פריצות דיסקים בגב תחתון
השאלה שלי.
1 למה לא רואים בבדיקת הEMG חולשה של השרירים?
2 אני מעוניין לדעת, ממה יש לי צריבות נמלים וחולשה גם בידיים וגם ברגליים .מהצוואר או מהגב התחתון?
ד"ר אני יודע שזה יעוץ פרטני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה ד"ר - תגובה
ד''ר יונה יניב14/08/2011צריך לבדוק אותך כדי לברר ממה הבעיה, ייתכן והבעיה בכלל נוירולוגית ולכן ייתכן שיש צורך בבדיקת נוירולוג מלבד בדיקת אורתופד. רצוי לפנות לאורתופד המתמחה בגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מונע לשחיקת סחוס לאחר שבראדוה31/07/2011
לד"ר שלום,
מבקש עצתך בבקשה. לפני מספר חודשים נשברה קרסול שמאל כתוצאה מתאונה, שבר טרימלאולרי. השבר קובע בפלטות וברגים, ומאז אני בטיפולי פיזיוטרפיה. לאחר מחקר וקריאה על הנושא, הבנתי שרבים מהאנשים אשר עברו בעבר שבר או נקעים בקרסול, מפתחים שחיקה של סחוס בטווח של שנים רבות ממקרה השבר. קראתי גם אודות הצורך לחזק שרירים עוטפי קרסול... ברצוני לשאול, מה עלי לעשות כיום, או מה עלי לוודא שהפיזיוטרפיסט עושה או מדריך אותי לעשות, כדי למנוע, או למזער את האפשרות שזה יקרה לי בעתיד ? תודה רבה על עזרתך!
נ.ב
רוב העבודה עד כה מתרכזת בעבודה מנואלית על טווח התנועה ותרגילים על פטריה/פיתה וכדומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול מונע לשחיקת סחוס לאחר שבר - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011עמי שלום,
ניראה שאתה עושה מה שאתה צריך.
וכן ניראה שאתה יודע מספיק כדי למנוע התפתחות של בעיות בעתיד.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח ממצאי בדיקת מיפוי עצמותמ'31/07/2011
שלום. עקב תאונת דרכים, ביצעתי מיפוי עצמות. אודה לעזרה בפענוח ממצאי הבדיקה שלהלן:
"במיפוי נראו קליטות מוקדיות בחוליות T3-6 כולל חיבור קוסטו-ורטברלי משמאל של חוליות אלה. רושם של הדגשה של חיבורים קוסטו-ורטברליים, גם של T1,2 משמאל. קיימת הדגשה של החיבור הטיביו-פיבולרי מימין."
תודה רבה.
מ'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח ממצאי בדיקת מיפוי עצמות - תגובה
ד''ר יונה יניב01/08/2011מיפוי עצמות היא בדיקת עזר! כלומר - עליה להיוות צמודה לבדיקה גופנית ולסיפור המקרה. יש לקחת את הפיענוח והבדיקה עצמה לרופא שבדק אותך קודם. המיפוי לא עומד בפני עצמו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבר בגב התחתוןליאת31/07/2011
חמי בן 80 עוד חודשיים.
לפני 7 חודשים נשברה לו עצם בגב התחתון וגילו שיש לו גם דלקת.
מאז הוא קיבל 4 פעמים זריקות של קורטיזון. ומקבל מדבקות של מורפיום.
גילו שיש לו אוסטיופורוזיס. הוא חולה סוכרת (סוג 2, מזריק אינסולין) ויש לו לחץ דם גבוה.
לפני שבוע גילו שיצאו לו 3 חוליות מהמקום. הוא סובל. יש לו כאבי תופת.
אנחנו לא יודעים מה לעשות.
אנא עזרתכם.
תודה
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בגב התחתון - תגובה
ד''ר חגי אמיר09/08/2011ליאת ,
ניראה לי שמצבו של חמיך מורכב וזקוק לבדיקה טובה ויתכן שחגורה או קורסט יעזרו לו.
האם פניתם לאורטופד בקופה. גם ניתן לבקש יעוץ עם רופא גריאטר.
בדרך כלל יכול לתת מענה מספק.
אם לא פני לאורטופד נוסף שיבדוק ויסייע.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע ברצועת אגודלנירית30/07/2011
בעקבות נפילה מאופניים נפיחות וקושי בתנועה באגודל. במיון גובס והופנה לUS עקב חשש לקרע ברצועה לטראלית. מה משמעות האבחנה המשוערת? בהנחה שאכן כך, מה הפרוצדורה הנדרשת ומה זמן ההחלמה.
תודה על המידע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע ברצועת אגודל - תגובה
ד''ר חגי אמיר31/07/2011יש שלוום נירית.
לא ברור משאלתך מה בדיוק הבעיה, ומה עשו.
אני ממליץ החום לגשת לאורטופד הקופה לקבל הסבר והפניות לכל מקום שצריך כדי לקבל טיפול אופטימאלי.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרע באגודל המשך
נירית31/07/2011תודה על המענה. בחדר המיון נאמר לנו על ידי אורטופד שיש חשש לקרע ברצועה לטראלית של האגודל וצריך לעבור תפירה של הרצועה ושכרוך בהתערבות כירורגית. רצינו לברר מה משמעות הליך כזה ועל כמה זמן החלמה מדובר. מדובר בגבר בן 60.
תודה על המידע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בגיד אכילס - הסתיידויות?נופר30/07/2011
אחרי קרוב לשנה של כאבים בגיד אכילס שני הרגליים וטיפולים של אולטרסאונד, עיסוי עמוק וגלי הלם שלא עזרו, כשאני עושה ספורט באפן קבוע, עשיתי צילומי רנטגן ואולטרסאונד, רק עכשיו, אחריי חודש הפסקה מספורט וחזרתי לפעילות, אבל הבעיה נשארה. רציתי לדעת פרוש תוצאות בדיקה. אולטרסאונד : נצפו הסתיידויות קטנות בחלקים הדיסטליים של גידי אכילס דו"צ. רנטגן: הסתיידות רקמה רקה לאספקט אחורי של העצם העקב דו"צ. מה זה אומר? ומה אפשר לעשות? בעבר גם לקחתי ארקוקסיה שלא עזר. ועכשיו אחרי שהייתי אצל הרופא נתן לי לקחת ברקסין ומדרסים עם שכבות שיותר טובים על פניו ,מהקודמים - שניהם דרך מכבי. לא נראה לי שיפתור את הבעיה. עדיין כואב. יש טיפולים אחרים - חוץ מגלי הלם ,תרופות, שיכולים לעזור לי? האם רק מנוחה טוטאלית תעזור או תיפתור את הבעיה.? זריקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בגיד אכילס - הסתיידויות? - תגובה
ד''ר חגי אמיר31/07/2011שלום נופר,
אכן יש דברים נוספים, החל ממתיחות פיזיוטרפיה ועיסוי עמוק, הגבהת עקב וכלה בליזר רך.
הכל בעדינות כדי לשמור על איכות הגדי ולא להגיע לקרע.
בהצלחה
דר' חגי אמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלמה ומעקב אחרי שברשרה29/07/2011
שלום,
אני מחלימה משבר רדיוס דיסטלי תוך פרקי (כף יד שמאל). שבוע לאחר הורדת הגבס, התחלתי בטיפול פיזיותרפי וריפוי בעיסוק, אך כף היד עדיין נפוחה ומלאת בצקת, אזור שורש כף היד נוקשה מאד, ואני לא מצליחה להזיז את היד למעלה ולמטה כמעט בכלל. ברצוני לדעת האם זה תקין? האם יש טעם גם במעקב של כירורג כף יד בנוסף לפיזיותרפיה ולמעקב של האורטופד? מה משך ההחלמה? האם מדובר בהחלמה מלאה?
אני לחוצה מאד מכל המצב ובעיקר מזה שהאורטופד הפנה אותי ל-CT. בהפניה כתב: "צילום מדגים איחוי של השבר בקיצור סבלוקסציה של ראש האולנה" מה זה אומר?
אני מודאגת מאד, אודה לתשובתכם
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלמה ומעקב אחרי שבר - תגובה
ד''ר חגי אמיר31/07/2011שלום שרה,
אנו כרגע עונים לשאלה בערך חדש וחצי מאוחר מדי.
ההתנהגות לאחר גיבוס של שרש כף היד צריכה להיות: תנועות אינטנסיביות של האצבעות לסגירה ופתיחה מקסימלית לפחות עשר פעמים כל שעה.
מכיון שזה לא נעשה יש להתחיל זאת כעת כמה שניתן וכמה שיותר.
ניתן להעזר גם ביד השניה, וניתן לקבל הדרכה במרפאת ריפוי בעיסוק בקופה או בפיזיוטרפיה.
בהצלחה
דר' חגי אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




