מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- שיעור יתר בתינוקאורית07/09/2012
שלום,
בני בן 11 חודשים נולד די חלק אך כמה חודשים מלידתו הופיע שיעור במצח, פאות וקצת באיזור השפם. לאחרונה ישנה צמיחה מסויימת גם בידיים. החשש שלי נובע מהתגברות שיעור הפנים - בחודש האחרון התפשט השיעור מהפאות ללחיים. השיער אומנם פלומתי אך בהחלט בולט (תחת אור שמש נראה שממש מתפתח זקן...) ומתגבר מיום ליום. יש לציין כי גם מצד בעלי וגם מהצד שלי יש שיעור.
האם כדאי לפנות לאנדוקרינלוג? האם השיער יעדיין כול להבהיר או לנשור במרוצת הזמן? האם, במידה והבעיה הורמונלית, הטיפול ישפיע גם על השיעור הקיים?
תודה,
אורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר בתינוק - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/09/2012הייתי ממליץ על פניה לאנדוקרינולוג על מנת שיתרשם בעצמו וימשיך בברור במידת הצורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- NC-CAHעינת06/09/2012
שלום רב,
בני בן שבע ועשרה חודשים. לפני כמה שבועות הופיעו כמה שערות בבסיס הפין. בצילום כף יד גיל העצמות 9+. הרופא אמר שזה נראה כמו NC-CAH, אך צריך לבצע בדיקות דם.
אני מוטרדת משאלת הגובה. גובהי 166 ס"מ, וגובה האב 185 ס"מ. הילד באחוזון 75 - והיה כך תמיד.
האם יש סיבה לדאגה?
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר NC-CAH - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/09/2012NCCAH היא בעייה של בנות בלבד. אצל בנים אינה גורמת למחלה ואינה דורשת טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהNC-CAH הבהרה
עינת07/09/2012תודה על תגובתך המהירה.
האם לא היית ממשיך בבירור במצב כזה? או שאתה סבור שהכיוון צריך להיות אחר?
נאמר לי שעל סמך תוצאות של בדיקות הדם יוחלט על טיפול, ושהסיבה לטפל היא בעיית הגובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה של ילדה בת 8אלה06/09/2012
שלום,
בתי בת 8 וחודש, תמיד היתה נמוכה (סביב אחוזות 3): כיום גובהה כ 118 ס"מ ומשקלה כ- 23 קילו. גובה שלי 157 ס"מ ושל בעלי 182 ס"מ.
לפני כשנה הינו במעקב אצל אנדוקרנלוג וביצענו בדיקות דם שהיו תקינות.
היום עשינו רנטגן כך יד שמאל, וגיל העצמות מתאים ל5 שנים ו9 חודשים (3 סטיות תקן).
להלן שאלותיי:
1.האם להערכתך יש צורך בהמשך מעקב/ טיפול כלשהו?
2. קראתי כי ישנם מחקרים המראים כי פעילות גופנית מסייעת בהפרשת הורמון הגדילה. האם אכן יש לכך תמיכה מדעית ואם כן, מה הפעילות המומלצת ובאיזה מינון (בתי בחוגי ספורט מגיל 3, השנה עוסקת בשחיה).
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה של ילדה בת 8 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/09/2012אם ילדה גדלה בקצב טוב לאורך האחוזון שלה, אין צורך במעקב. מעקב אף משדר לילדה שמהו לא בסדר.
אם הגדילה איטת והיא מתרחקת מהעקומה, חשוב להמשיך בברור.
פעילות גופנית זה טוב, אך אינה משפיעה על גדילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר אצל תינוקתנעמה06/09/2012
שלום,
בתי בת שנה ו-8 חודשים. מאז שנולדה היא שעירה מאוד בכל הגוף- מצח, פאות, ידיים רגלים. יש לה גם מספר שערות באזור הפות.
אני גם סבלתי קצת משעירות בגיל ההתבגרות וזה הובחן אצלי כבעיה הורמונלית. שחלות פוליציסטיות.
רציתי לדעת האם זה מצריך בדיקה של אנדוקרינולוג.
אם יתברר שהבעיה היא הורמונלית..יש טיפול בגיל הזה?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור יתר אצל תינוקת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/09/2012שעור בכל הגוף אינה בעייה הורמונלית. שעור הורמונלי מץרכז בגיל זה בבושת.
שחלה פוליציסטית היא בעיה רק החל בגיל ההתבגרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה בילדה בת 15אמא דואגת05/09/2012
שלום,
לבתי בת 15 התגלו ערכי TSH 11.36 בבדיקה שגרתית של רופאת עור (סובלת מאקנה קשה, לא מטופלת תרופתית). T4 תקין 13.8.
האם האשימוטו בגיל כזה? היא מאד פעילה (רוקדת המון), לא עייפה ודווקא ירדה במשקל קצת לאחרונה. מחזור התחיל רק השנה ודימום קל מאד.
מה לעשות?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TSH גבוה בילדה בת 15 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/09/2012הבדיקה אינה תקינה. אני מציע לחזור עליה אחרי שבועיים ולהתייעץ עם אנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פין קטן בן 17חיים04/09/2012
שלום אני בן 17 עוד שלוש חודשים והפין שלי במצב רפוי קטן בערך 7 סמ ו3 וקצת סמ בעובי ושהוא עומד הוא גם יחסית קטן 13 וחצי ס"מ אני דואג כי לפי מה שבדקתי באינטרנט זה גודל ממוצע של ילד בן 14 ואני בן 17 זה לא נראלי תקין וגם עוד מעט יש לי גדנע שמתקלחים ביחד ואני מתבייש מגודל הפין שלי בבקשה מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פין קטן בן 17 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/09/2012הגודל הוא בהחלט במסגרת הנורמה. ייתכן וההתבגרות שלך עדין לא הושלמה והוא אף יגדל יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל יש לי עוד שאלה
חיים12/09/2012מה יכול להיות שפתאום אני יביא צמיחה מואצת? כי כבר יש לי שיערות והכול בפנים ובגוף רק הפין לפי דעתי קטן אתה בטוח שהוא במסגרת הנורמה? הוא די דק שהוא במצב רפוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל יש לי עוד שאלה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/09/2012לא תהיה צמיחה מואצת, אבל זה יכול עוד לגדול קצת.
אינך יכול לשנות זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתרשני03/09/2012
ביתי עוד מאט בת ארבע והיא ממש שעירה יש לה שיער בגב, שרועות, ידיים ורגליים ברמה ממש בולטת. לאחרונה שמתי לב כי יש לה שיער גם באיזור איבר המין כאשר התחיל לקבל גוון שמתקרב לשחור (קצרות ודקות אבל מתחילות להיות בולטות יותר) לציין כי חלק מהמשפחה מצד אבי שעירים וחלקם לא (דבר שלא מובן לי כי לחלק מהנכדים ולחלק מהנינים שעירים וחלקם ממש לא) בעלי בכלל לא שעיר וגם לא משפחתו כך שזה בא כנראה ממני. שאלתי היא האם אנחנו צריכים ללכת לאיזשהוא טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2012מהתאור לא נראה לי שמדובר בבעיה הורמונלית אך מטוב שתפני לרופא הילדים לאשור סופי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות חזהמישל03/09/2012
יש לי ילדה בת 5 שהיא אחות תאומה נולדה פגית בניתוח קיסרי יש לה בעייה של חוסר שריר
בשד הימני שד אחד נורמלי מתפתח והשני שקוע ולא מתפתח האם אני צריך לדאוג
אם יש טיפול ומה ניתן לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות חזה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2012עליך להתיעץ עם פלסטיקאי כיון שזו לא בעיה הורמונלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני הנמוךרונה01/09/2012
פרופסורים ורופאים נכבדים אנא עיזרו לי לעזור לו !!!!!!
בני היקר - בן 17. גובהו 157. סביבו כל חבריו 170-180.
מופנם, לא מודה בקול רם אך יש בעיה.
בריא בגופו ובנפשו מצטיין בספורט ובלימודים.
עדיין הנומך מפריע חברתית בעיקר מול בנות. (ליבי נצבט לנוכח האהבות הניכזבות שלו )
בילדותו רצתי לפרופ' אנדרוקינולוג אך אם חד הורית מוגבלת מאוד כלכלית ,
לא היה בידי לעבור כל הבדיקות והבירוקרטיוהבכדי להזריק לו הורמון גדילה.
האם הזרקת הורמון גדילה בגיל 17 אפקטיבית?
קראתי על "אפיפיזות סגורות"- מרכזי גדילה סגורים, גדילה שהסתיימה
לכן אין טעם להורמון גדילה.
חשבתי על תוספי תזונה ארגינין או גלוטמין. המגבירים הפרש ההורמון.
אני האם - גובהי 158 האב גובהו 176.
לבני היקר עוד שנה לגדול?
האם גדילה מסתיימת בגיל 18 או 21?
מאוד רוצה לעזור לו. נומך אצל בן הוא קריטי יותר מאצל בנות.
בכבור רב ותודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בני הנמוך - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2012עליך לקחת את בנך לאנדוקרינולוג,
הבדיקה החשובה בשלב זה היא בדיקת גיל עצמות. אם גיל העצמות הוא 17 אזי מרכזי הגדילה בעצמות "נסגרו" ושום טיפול הורמונלי לא יעזור, גם לא תוספי מזון. חבל על הכסף ועל הציפיות
בכל מקרה יש לברר מדוע גובהו כה נמוך !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילה מוקדמתיפעת31/08/2012
אם אתמול הילדה עברה זריקה ממתי אני צריכה לספור 28 יום ? מאותו יום של הזריקה או למחרת זה יהיה היום הראשון לספירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גדילה מוקדמת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2012אתמול היה היום הראשון לספירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פ"תיפעת31/08/2012
בתי בת 6 ועשרה חודשים ולפני כשנה התחילתי לראות שיש לה ניצנים, ולאחר כל הבדיקות הוחלט כי היא תתחיל בטיפול של זריקות אחת ל-28 יום , אתמול התחלתי לראשונה בטיפול עקב התפתחות מוקדמת ופתאום היום לה היום כתם של דם בתחתונים האם יש קשר לזריקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פ"ת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/09/2012זה לא קשור לזריקה. דמום אכן יכול להופיע לאחר הזריקה הראשונה באופן חד פעמי אך הוא מופיע לרוב לאחר שבוע-עשרה ימים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות מוקדמת
יפעת29/09/2012בערב כיפור בבוקר זאת היתה זריקה שניה אחרי 28 יום ובצהריים הילדה היתה עם פריחה בגוף והתחיל לה חום עד הערב היה לה חום גבוהה והעיניים שלה היו ממש אדומות כמו שטפי דם לקחתי אותה לביה"ח ונתנו לה פנסטיל ואמרו לי שהזריקה כנראה לא מתאימה לה ולפנות לרופא המטפל רק אחרי טיפול של יומיים עם פנסטיל ירד לה האדמומיות בעיניים.
א. האם הזריקה מסוכנת ?
ב. יש לה תחליף ?
ג. יש טיפול קל יותר מאשר זריקה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
התפתחות מוקדמת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ03/10/2012את מתארת תופעה נדירה- רגישות לזריקת DECAPEPTYL , אך אפשרית.
הופעת החום במקביל לפריחה אינה תומכת כל כך שזו אלרגיה.
הייתי ממליץ לך לפנות לאנדוקרינולוג ילדים שנתן לך את התרופה ולבקש ממנו לתת תרופה דומה אך מתוצרת אחרת.
על מנת לעצור את ההתבגרות המינית יש להשתמש בתרופה כזו אין לה תחליף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שחלות פוליציסטיותאילה31/08/2012
שלום ד"ר, אני בת 19, יש לי שחלות פוליציסטיות.
האם מותר לאכול 2 גבינות סקי(חצי אחוז) למשל בארוחה אחת? מותר לשתות קפה? לאכול גבינות? מה לעשות, איך ניתן להעלים את התסמונת?
אני לא סופרת כמה גרם פחמימות ביום אני אוכלת כי זה מייאש אותי וגם כי אני אוכלת בריא ועושה פעילות גופנית מדי פעם, ואף אוכלת כל יום 1200 קלוריות פחות או יותר....תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחלות פוליציסטיות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/09/2012הדרך היחידה לשפר את התסמונת (לא להעלים אותה) היא דיאטה דלת פחממות וירידה במשקל. יש גם תרופות, אך על כך צריך להתייעץ עם הרופא שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה נמוך מאודמיטל31/08/2012
אני בת 25 הגובה שלי 1.30 ואני לא יכולה לחיות עם הגובה הזה בגלל זה אני לא יוצאת מהבית בכלל... אני בחרדה גדולה כי אני בגובה של ילדה בת 5.
אני לא מסוגלת לצאת מהבית בגלל הגובה שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה נמוך מאוד - תגובה
פרופ` זאב הוכברג31/08/2012יש אפשרות להגביה אותך בכ10 סמ' על ידי ניתוח. קבעי פגישה עם דר' מרק אידלמן בביה"ח רמב"ם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילהאורית31/08/2012
שלום
הילדה שלי בת 4 וחודש נישלחה לבצע צילום כף יד לגיל עצמות
מאחר והיא נמצאת מתחת לאחוזון 3 בגובה אני גם מאוד נמוכה 1.53 ובעלי 1.76
בבדיקה רשמו לי "שגיל עצמות מתאים לגיל שנתיים ושישה חודשים - פרט לחסר התפתחות מרכז התגרמות של עצם הטיקווטרום - ממצא שמתאים לגיל עצמות של שנה ושישה חודשים"
האם זה תקין ? כדי לי ללכת לאנדוקרינולוג להתייעץ ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג31/08/2012אני מניח שזאת טעות. אך אם זה אמיתי (סיכוי קלוש), כדאי שתראי אנדוקרינולוג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם קיים קשר בין שחיה לגובהאמא של ליאור30/08/2012
שלום,
אם בני בן 4 אחוזון 20(אני 1.6 בעלי 1.82)יתחיל חוג שחיה האם במהלך השנים זה יכול להשפיע על הגובה שלו.האם קיים ספורט שיכול לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם קיים קשר בין שחיה לגובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג30/08/2012ספורט אינו משפיע על גדילת ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)