מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- שאלה מדאיגה 18.4אדיר20/09/2012
אני מטופל אצל אנדוקרינולוג כבר מזה שנתיים. אני בן .18 אני מטופל שנה ו4 חודשים בטסטווירון 250 מ"ג כל חודש . ההורמון השפיע מבחינה של שיעור ( לא מלא) , גודל איבר המין לא השתנה. אני עוד מעט מתגייס לצבא ולכן עניין זה מדאיג אותי מאוד.
האם ההורמון ישפיע על גודל איבר המין? אם כן מתי ? יש מצב שזה ישפיע רק עוד שנה?
או שבמידה ואיבר המין לא גודל יש טיפול אחר שכן משפיע על הגודל של איבר המין ? גודל איבר המין שלי הוא 11 ס"מ בזיקפה. ואני מאוד דואג בקשר לצבא .
מה לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה מדאיגה 18.4 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/09/2012קשה לדעת. ייתכן ותהיה עוד השפעה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה לאחר קבלת מחזור?ניבה19/09/2012
שלום, ביתי הבכורה בת 12 וחצי, לפני חצי שנה קיבלה ווסת ראשונה ומאז מקבלת מחזור באופן סדיר. גובהה 1.50, חשבנו שתהיה בתק' זו (מאז קבלת המחזור) "קפיצת גובה", אך לא כך. גובהת כס"מ בחודש בממוצע..מידת נעליה 39, גובהי 1.77 וגובהה של אישתי 1.69.
1.האם יש טעם לפנות לאנדו' בהקשר הגובה, או שמאוחר מידי?
2.האם עדיין אפשרי/הגיוני שתגבה 6-7 סמ?
תודה.שנה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גובה לאחר קבלת מחזור? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/09/2012יש גדילה של 6-7 סמ בממוצע בשנתיים שלאחר קבלת המחזור. מובן שיש בנות שגדלות יותר...או פחות. אין מקום ותועלת בטיפול כעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בדקפפטילעדי19/09/2012
שלום,
בתי בת 9.7 החלה לקבל בחודש שעבר דקפפטיל סי.אר. 3.75 האם ידוע על קשר בין קבלת הטיפול להידללות השער בראש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בדקפפטיל - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/09/2012אין קשר למיטב ידיעתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה להתחזקמישהו19/09/2012
אני התחלתי להתאמן,ואני רוצה להתחזק,מישהו יודע פה איך משיגים מרשם לטסטסטורון?
אני בן 22 ורוצה להשיג יותר כוח מתפרץ אני מתאמן משקולות פנאני,מתח מקבילים תרגילים לכוח קצת אגרוף בבית וזה רוצה להיות מהיר יותר חד יותר.
מי יודע איפה משיגים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רוצה להתחזק - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/09/2012אני ממש לא ממליץ על הטיפול הזה שיש לו לא מעט תופעת לוואי ותועלת מפוקפקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לחזור למעקב - תוספתניבה16/09/2012
צילום העצמות והטסט לברור התפת' מינית מוקדמת בוצעו בגיל 6 ועשרה חודשים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם לחזור למעקב - תוספת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/09/2012כדאי לפנות למעקב. ממליץ על מרפאתה של DR IBANEZ בבית החולים לילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לחזור למעקב אנדו?ניבה16/09/2012
שלום, ביתי היום בת 8 וחצי. מגיל חמש ועשרה חודשים במעקב אנדו' בשל מספר שערות בודד בבושת, ריח זיעה והפרשות מהנרתיק. ללא רקמת שד או שיער בבית השחי. צילום גיל עצמות יצא תקין וכך גם טסט לבדיקת התבגרות מינית שיצא תקין ללא סמני התבג' מוקדמת. לפני כ3 חודשים (בגיל 8 ו3חודשים) היינו בביקורת, שם נאמר שאיננו צריכים להמשיך מעקב, כי גם אם תתחיל התבגרות זה בגבול הנורמה.
אתמול ראיתי מ"ס שערות בבית השחי (חדש) ושערות שחורות שנוספו בערווה גם בחלק העליון שלה. אין סמני התפתחות רקמת שד. שאלותיי-
1. האם לחזור למעקב אנדו? החשש היחיד שלי הוא מפגיעה בפוטנציאל הגביהה שלה. כיום היא 1.34. (אם ההשלכות האחרות נסתדר-מאוד היה לה קשה המעקב, הרגישה שמשהו לא תקין בגוף שלה..מאוד הוקל לה שסיימנו).
2.אם צריך מעקב, אפשר בבקשה לקבל כתובת של מרפאה בברצלונה? אנחנו כרגע גרים כאן (לשנתיים הקרובות).
תודה ושנה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לחזור למעקב אנדו? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/09/2012בגיל 8 מתחיל שיעור מיני באופן תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות אכילה ופין קטןחיים14/09/2012
שלום כיום אני בן 17 בעבר היו לי בעיות אכילה כלומר אנורקסיה בערך מגיל 11 עד 14 או 15 אני לא כל כך זוכר והפין שלי קטן האם יש קשר כלומר במצב רפוי הוא 7 סמ ודק וגם במצב זקפה הוא קטן 13 לפעמים 13 וקצת האם זה תקין ויש מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפרעות אכילה ופין קטן - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/09/2012הגודל שציינת אינו חריג במיוחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיבר קטן
חיים24/09/2012מה זאת אומרת אינו חריג במיוחד ? הגודל חריג כאילו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיבר קטן - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/09/2012פין נורמלי. הבעייה בראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית גדילה לילד בן 15.7אביבית14/09/2012
הבן שלי בן 15 ושבע חודש גובהו כיום 1.62 (חשוב לציין שהילד תמיד היה בנורמות עקומות הגדילה) לאחרונה הילד מוטרד מגובהו ולכן ביצענו צילום כף יד שמאל, בצילום ראו כי העצמות מתאימות לגיל 17 שנים, אני לא יודעת כיצד לבשר לילד את התשובה?
על פי הפורומים אני מבינה שהתשובה לא טובה אבל אני עדיין לא יודעת עד כמה ומה זה אומר,
האם יש טיפול? האם יש עוד אפשרות גדילה? אשמח לתגובתך המהירה תודה אביבית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית גדילה לילד בן 15.7 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/09/2012הוא יגדל עוד מעט מאוד. יש לו גובה נורמלי, וצריך להסביר לו את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעית גדילה
אביבית16/09/2012ראשית המון תודה על תשובתך ,אך האם ניתן לקבוע כמה זמן עוד נותר לגדילה ? בהתחשב בעובדה שרופאת משפחה אמרה לנו תמיד שאין מה לדאוג כי בנים גדלים עד גיל 21 האם נותרו לו 4 שנים בשל העובדה כי גיל עצמות מתאים לגיל 17? האם ישנו קשר לגיל מבוגר יותר מהגיל הכרונולוגי בשל העובדה שהילד יחסית מפןתח לגילו {מבנה רחב ושרירים}?האם נית לדעת ע"פ צילום זה אם לןחיות גדילה עדין פתוחות?סגורות?האם ישנם מצבים בהם פיענוח ממכון רנטגן מוטעה ? אני ממש רוצה להאחז בכל סיכוי שיש על מנת לתת לילד עוד כמה סנטמיטרים ,יש מה לעשות ? שמעתי שיש גם בדיקות דם שעושים ? ממתינה לתשובתך שנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעית גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/09/2012חכו ותראו. לא תריך לדעת את העתיד.
הכל נורמלי כך שאין מדובר בטיפולים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוזון 90אמא לתינוק12/09/2012
היי,
הבן שלי בן חודשיים ושוקל 6245 גרם.
האחות בטיפת חלב אמרה לי שהוא נמצא באחוזון 90 ולכן משעה 6 בערב עד השעה 6 בבוקר לא להאכיל אותו אם הוא רוצה אוכל.
היא אמרה לתת לו מוצץ כמה פעמים ולנסות להעסיק אותו, ואם הוא עדיין מתעקש, אז לתת לו אך ורק מים.
ושבמקרים חריגים שהמים לא עוזרים רק אז לתת לו אוכל.
זה לא נשמע לי הגיוני בכלל לא לתת לתינוק לאכול 12 שעות...
בטח ובטח בגיל כזה שהגדילה שלהם כל כך משמעותית וחשובה.
אודה לעזרתכם אם מישהו גם שמע על דבר כזה או האם זה אכן לא הגיוני.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוזון 90 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג13/09/2012גם לי זה לא נשמע הגיוני. הכתובת לשאלה היא רופאת הילדים שמכירה את הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות ילדה בת 7.3שלומית12/09/2012
שלום
ביתי בת 7.2 הופיעו ניצני שידיים בבדיקה אולטרסנואד רחם במבנה אגסי 1.3*1.2*3.9
פס אנדומטריאלי דק 0.4
שחלה ימין 1.5 *2.7 עם מס זקיקים קטנים עד 5 ס"מ
שחלה שמאל 1.2 *2.9 כנ"ל לגבי מס זקיקים .
בצילום כף יד מתאימה לגיל 7 ו8 חודשים
האם מדובר בהתפתחות מוקדמת ? האם יש להתחיל במיידי זריקות ? משקלה 25 ק"ג גובה 1.22
האם לזריקות יש תופעות לוואי ?
לתשובתך אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התבגרות ילדה בת 7.3 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/09/2012ההחלטה על טיפול תלויה במכלול של התבגרות הילדה, רמת ההורמונים שלה, מצבה הנפשי ובשלותה. כמובן שהחלטה כזאת אינה ניתנת ברשת אלא בשיחה על הרופא/ה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזריקות
שלומית12/09/2012אלו תופעות לוואי יש לזריקות ?אודה לתשובתך האם ע"פ האולטרסאונד שבוצע האם באמת יש סימנים להתבגרות מוקדמת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה נמוךרינה11/09/2012
שלום, הנושא מאוד חשוב לי, אני אמא לבן 4.9 חודשים גובה שלו 101 ס"מ משקל בערך 15 ק"ג. בגדול נמצא בגובה באחוזון 25%. מאז שנולד שמר על אותה עקומה בתקופה אחרונה אני לא מרגישה שהוא גובה מתחילת השנה גבה ב 1 ס"מ. הוא הכי נמוך בגן בכיתתו, אני מנסה להעמיד בעקומה יש שבירה .
אני מאוד לחוצה מהנושא, איזה בירור אני צריכה לבצע? רופא הילדים שלו לא כל כך רואה בזה בעייה. אם זה רלבנטי אני בגובה 158, האבא בגובה 168. יש מצב להתערב??
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גובה נמוך - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/09/2012קחי את בנך ליעוץ נוסף אם אכן חלה האטה כזו בגדילה. זה לא ממצא תקין !
אך עלייך להיות בטוחה שלא חלה טעות במדידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב ההתפתחות המינית לילדה נמוכה?ע10/09/2012
שלום רב,
בתי בת 8, גדלה מתחת לעקומות (באופן יציב), צפי גובה עתידי 1.44 מ'.
אם - 1.60 מ', אב 1.59 מ'.
בדיקת הורמון גדילה, צילום כף יד, בדיקות דם מקיפות - הכל תקין.
בחרנו שלא לתת טיפול בהורמון גדילה (בגדול בגלל שזה נותן בממוצע רק 5 ס"מ, להכניס ילדה בריאה לשגרה של ילדה חולה, בעיות בריאותיות עתידיות בלתי ידועות).
שאלותי:
1. האם מומלץ לעכב את ההתבגרות המינית כדי לא 'לפספס' סנטימטרים (עדיין לא התחילה להתפתח)?
2. האם ידוע על טיפול אלטרנטיבי כלשהו שיכול לעזור?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עיכוב ההתפתחות המינית לילדה נמוכה? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/09/20121. עכוב ההתפתחות המינית ההתפתחות המינית רק יפגע בגובה שלה שכן בגיל ההתבגרות יש תאוצת גדילה. תאוצה זו נפגעת בטיפול
2. לא ידוע לי על טיפול אלטרנטיבי אחר. מנתוני הגובה שצרפת עולה כי טווח הגובה שלה הוא 1.43-1.63 אז אולי יש מקום לאופטימיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ע12/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם התבגרות מוקדמת?שחר09/09/2012
שלום לכם,
ביתי בעוד חודשיים ימלאו לה שמונה, ילדה גבוהה יותר מבנות גילה. החלה להתלונן על כאב בשד הימני וקצת-קצת בשמאלי. הרופאה שבדקה אכן הרגישה התחלה של גדילה בימין. האם אני צריכה לעשות משהו? האם זה מוקדם מדי? תודה על תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם התבגרות מוקדמת? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/09/2012דרושה הערכה אצל אנדוקרינולוג ילדים אודות סיבת ההתבגרות וכן הערכת גיל עצמות.
מוקדם עדין לדבר על טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4 נמוך - האם לבדוק הורמון גדילה?אורנה08/09/2012
שלום רב,
בני בן 4, הכי נמוך בגן. הדבר מציק לו (הילדים אומרים לו שהוא קטן...).
נולד במשקל תקין, בסביבות אחוזון 50, ודיי מהר התחיל לרדת באחוזונים. כיום כבר כשנתיים בסביבות אחוזון 3 (אך לא יורד מתחת לאחוזונים). צילום גיל עצמות בגיל 3 הראה גיל עצמות מתאים לגיל שנה וחצי-שנתיים. יצויין כי הוא גדל בעקביות בתוך אחוזון 3, גם בגובה וגם במשקל. גובהי 1.60 וגובה האב 1.75. לאחי יש היסטוריה של גדילה מאוחרת.
האם יש מקום לבדוק הורמון גדילה?
תודה מראש,
בר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בן 4 נמוך - האם לבדוק הורמון גדילה? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/09/2012נראה לי שאכן מדובר בגדילה מאוחרת. אם הוא גודל לאורך האחוזון אזי קצב הגדילה שלו תקין (אחרת היתה שבירה)
בשלב זה הייתי ממליץ על מעקב גדילה בלבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה למדיאוריאן07/09/2012
שלום לך דוקטור
אני בן 18 וכמשך חודשיים אני סובל מעייפות חוזרת ובאה אומנם לא עייפות קשה אך נשלחתי לעשות בדיקות דם כאשר בבדיקות דם יצא TSH מעט מוגבר של 7.4 ואילו ה FT4 יצא תקין 14.8 עכשיו נשלחתי על ידי רופא המשפחה לרופא אנדוקרינולוג שהוא אמר לי שהכל תקין ובסדר ואין מה לחשוש העייפות זה פסיכולוגי בגלל שאני כל היום חושב על זה והוא הציע לי לחזור על בדיקות הדם שוב בעוד כחודש , גם רופא המשפחה אמר שאין לתת טיפול תרופתי בגלל שההורמון הפעיל FT4 תקין
עכשיו רציתי לשאול האם אתה ממליץ על טיפול תרופתי למרות שאני חש בעייפות ?
אני עוד חודשיים מתגייס לקרבי ואני מפחד שזה יפגע בגיוס שלי
מה המלצתך ?
יש לציין כי עשיתי בדיקת US של הבלוטת תריס שהיא יצאה תקינה לגמרי
לפני כיומיים עשיתי עוד בדיקת דם לאחר כ 3 שבועות , ואתמול הגיעו התוצאות וראיתי כי ה TSH עלה ל 8.4 ,בדקתי את ה thyroglobulin ab והוא יצא תקין לחלוטין בטווח הנורמה
האם זה הגיוני ? האם אתה ממליץ טיפוןל תרופתי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
TSH גבוה למדי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/09/2012לא הייתי ממליץ על טיפול תרופתי בשלב זהכיון שלא ברור אם בערכים כאלו של TSH בנוכחות ערכים תקינים של FT4 יש אכן בעיה וקיימת תועלת כלשהיא בטפול.
רוב הסיכויים שהעייפות נגרמת מסיבות אחרות.
הייתי חוזר על תפקודי הבלוטה בעוד 6-8 שבועות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)