מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- זריקת דיקפפטיל האם פוגעת בגובהmam30/10/2012
שלום
הבנתי שהזריקה מאיטה את קצב הצמיחה ?
(הילדה מקבלת את הזריקה מגיל 9)
האם תיהיה פגיעה בפוטניצאל הגובה הסופי שלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זריקת דיקפפטיל האם פוגעת בגובה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ06/11/2012בשמוש נכון ובאינדיקציה להתבגרות מינית מוקדמת אין הטיפול פוגע בגובה.
יש לזכור שהתבגרות מינית מוקדמת פוגעת בעצמה בגובה הסופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחזור חודשיאירה29/10/2012
שלום רב,
אני בת 29 בריאה בדרך כלל אמא לילד בן 4.
במשך מספר חודשים טופלתי בנוגדי דיכאון מסוג ריספונד.
יום אחד גיליתי שיש לי הפרשות מהשדיים.
רופא משפחה אמר לי להפסיק את הטיפול וכך עשיתי.
זה היה לפני חודשים.
אחרי שבוע מהפסקת טיפול קיבלתי מחזור מאוד חלש.
ומאז כבר כמעט חודשיים אין לי ווסת.
אני לא בהריון.
מה זה יכול להיות?
מה אני צריכה לעשות?
אני ממש בלחץ.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחזור חודשי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/10/2012את צריכה לגשת לאהדוקרינולוג מבוגרים להערכה ולבדיקה גם של הורמון פרולקטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 9.3שרון28/10/2012
בתי סובלת כבר הרבה זמן בגירודים והרגשה לא נעימה בפות. הרגשה זו לא עקבית, ויכולה להגיע אחת לחודש, ואף יותר, ערכנו מספר פעמים בדיקות שתן, כשהבדיקה הראתה דלקת ניתן לנו טיפול אנטיביוטי.
הבדיקה האחרונה הייתה תקינה ולמרות זאת באחד הערבים קמה עם תלונות על כאבים וגירודים.
משיחה עם רופא הילדים שלה הוא טוען שזה לא בעיה בדלקת בדרכי השתן והמליץ לי לפנות לאנדיקרינולוגית ילדים.
האם זה מקרים שמטופלים ע"י אנדיקרינולוג? מה יכולה להיות הסיבה לכך?
אגב גם טיפול נגד תולעים היא קיבלה מרופא הילדים שלה שחשד שזה אולי תולעים.. כל הטיפולים לא עזרו, היא עדיין מתלוננת , מדי פעם, על כאבים אלו.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילדה בת 9.3 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/10/2012גרד בפות אינו סימן לבעיה הורמונלית. לעיתים טועים בילדות קטנות יותר בין אוננות לגרד אך לא נראה לי שזה המקרה כאן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיעה אצל ילדה בת ששדנה27/10/2012
לפני כשבוע הרחתי ריח של זיעהחריפה מבית השחי של ביתי בת השש. עשיתי לה בדיקת tsh שיצאה תקינהץ אין סימנים נוספיםץ האם לקחת לבדיקה? רופא המשפחה אמר שזה תקין.רק כאשר היא בפעילות מאומצת זה קורה. כשחוזרת מהגן אין ריח
המקרה המוזר היה שלאחר מספר ימים הרחתי את הזיעה מאחותה בת ה-7 (אבל אצלה זה היה כנראה חד פעמי)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זיעה אצל ילדה בת שש - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/10/2012אם אין סימני מין כמו פצעי בגרותשעור מיני וניצני שדיים אין צורך לקחת לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת מתן דיקפפטיל לילדה בת 9.5אמא מודאגת26/10/2012
שלום,
ילדתי התחילה לקבל הזרקת דיקפפטיל מגיל 9 כל 4 שבועות לאחר מעקב בשניידר (כשהתחיל להציק לה בצד אחד של החזה והתחיל ניצן אחד של שד ללא התפתחות נוספת וגיל העצמות היה גדול )גובהה היום 1.33
השאלה שלי היא האם מבחינת גובהה הזריקה לא תפגע בצמיחה שלה כי הבנתי שיש האטה בגובה בתקופת מתן הזריקה ?
אם גיל העצמות גדל בתקופת הזריקה ויש האטה בצמיחה בגלל הזריקה
אז לא ישאר לה זמן לגבוהה?
לא איכפת לי שתקבל מוקדם רק שזה לא יפגע לה בגובה הפוטנציאלי שלה ,
אם הפסיק את מתן הזריקה עדיין זה אפשרי ? כי הבנתי שאם מתחילים אי אפשר להפסיק ואם הפסיק אז היא מהר תקבל מחזור מה שלא היה קורה אם לא היתה מקבלת את הזריקה זה נכון ?
אני מתחילה לחשוב שעשיתי טעות חמורה שהתחלתי טיפול......
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפסקת מתן דיקפפטיל לילדה בת 9.5 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/10/2012עלייך לשוחח עם הרופאה בשניידר אודות מטרות הטיפול.
אם ההתבגרות המינית החלה אחרי גיל 6 שנים אזי הטיפול בזריקה בדרך כלל אינו משפר את הגובה הסופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובהאמא26/10/2012
שלום
הבת שלי בת 7 חודשים, 73 ס"מ שוקלת 9 ק"ג.
נולדה 3.900 ק"ג. ראיתי שהיא מחוץ לעקומות הגובה. האם יש מקום לדאגה ?גובהי 167 ובעלי 177 בערך.
יש לציין שגם שני אחיה היו גבוהים אבל לא כל כך גבוהים.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/10/2012אין קשר בין המידות בגיל 7 חדשים לאילו שיהיו לה בעתיד.
הכתובת לשאלות האלה הוא רופא/ת הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהשמעון26/10/2012
האם אתם ממליצים לתת הורמון גדילה לילד בן 11.5 שאומנם נמצא באחוזון 3% גובנהו 132 סמ.אבל הבדיקות שעבר תקינות כולל בדיקת הורמון גדילה תקין ובשנה האחרונה עלה ב שישה סמ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/10/2012חס וחלילה. לא נותנים הורמונים לילדים בריאים.
חוץ מהכל, אין שום הוכחה שזה עוזר ושזה בטוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהמירב25/10/2012
שלום בתי בת 11.9 מקבלת מחזור כבר 3 פעמים. מה שמדאיג אותי שהיא מקבלת כל 3 שבועות. האם תקין? תודה טניה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בבקשה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/10/2012תקין. המחזור מסתדר על פעם בחודש רק אחרי כשנתיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורך ידיים וגובה תינוקבת אל25/10/2012
שלום ד"ר,
כשהייתי בחודש 8 נאמר לי שאורך הירך של העובר קצרה ב3 שבועות מגיל ההריון (חשש לגמדות).
היום הילד בן 7 חודשים,באחוזון 60 בגובה אך משום מה הידיים שלו
נראות לי מעט קצרות מהרגיל והראש גדול.
באיזה גיל ניתן לאבחן חלילה אם תהיה בעיה בגדילה בעתיד,האם זה שהוא באחוזון גבוה מעיד שהכל תקין או שזה מוקדם לדעת.
גובהי 1.60 ובעלי 1.82
אנא מחכה לתשובתך המהירה.
אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורך ידיים וגובה תינוק - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/10/2012כל עוד הילד גדל בהתאם לעקומות הגדילה הצפויה לגילו, אין צורך לדאוג. אם תהיה נסיגה בגדילה יהיה צורך לדבר על זה עם מומחה לגדילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל עצמותרוני23/10/2012
בני בן 11 גובהו 133 סמ משקל 26קג.בדיקת הורמון גדילה תקין.בגיל 9 עבר צילום בכף יד שמאל שארע גיל עצמות מתאים לגיל 7..בבדיקהשערכנו השבוע ארע הבדיקה גיל עצמאות מתאים לגיל 10.שאלתי האם השינוי בבדיקות צריך להדאיג אותי?בני עולה בשנתיים האחרונות 5סמ בשנה אך עדין נמצא באחוזון הנמוך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל עצמות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/10/2012כשילד בגיל זה גדל 5 סמ' בשנה, סימן שהכל בסדר אצלו. אין שום דבר מדאיג בשינוי בבדיקת גיל העצמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת חצי שנהליטל23/10/2012
היי ...לפני מס ימים שמנו לב שגדל לה שערות בפות שלא היו שם קודם ...הלכנו לרופא ילדים שראה גם נפיחות בשד ...הפנו אותנו לאנדוקרינולוג אך התור מאוד רחוק ...האם יש מה להלחץ ??? מה עושים במקרה כזה ??? יש לציין שהתפתחותה של התינוקת הינה תקינה לחלוטין ..תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת חצי שנה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/10/2012לא צריך להלחץ, אך צריך לבדוק. אל תקבלו תור רחוק. למרות שבד"כ זה נגמר בשלום, יש מקרים אחרים ואלה לא סובלים דיחוי של יותר מחודש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילה אצל ילדה בת 9ליאור23/10/2012
שלום
בתי בת 9 שנים ו-11 חודשים. שוקלת 21 ק"ג וגובהה 126 ס"מ. תמיד היא הייתה באחוזון 3 ואף מטה ממנו (עוד בהיותה תינוקת). גובהי 157 וגובה בעלי 172.
לפני שנה וחצי עשינו לה צילום כף יד לגיל עצמות ויצא תקין לפי רופא הילדים
התשובה: גיל העצמות מתאים ל-7 שנים ו -10 חודשים, הגיל הכרונולוגי : 8 שנים ו-9 חודשים, סטיית תקן: 8.8 חודשים, נמצא בטווח של פחות מ-1.5 סטיות תקן מהממוצע.
בדיקות דם כלליות שביצענו לפני חודשיים גם תקינות.
יש לציין שהשנה אנו מרגישים שהיא החלה לגבוה בקצב מהיר יותר מאשר בשנים הקודמות.
האם לדעתך יש להמשיך בבירור רפואי או שניתן לחכות עוד שנה שנתיים ולראות אם היא ממשיכה לגבוה בקצב יפה?
תודה רבה מראש והמשך יום טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילה אצל ילדה בת 9 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/10/2012נשמע שהכל בסדר. קצת לפני התחלת ההתבגרות מופיעה האצה בגדילה, והיא בהחלט בגיל מתאים לזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות מינית בילדה בת 9
לילך24/01/2013שלום רב יש לי ילדה בת 9 , לאחרונה שמתי לב לניצני שיער בערווה ולריח בבית השחי . היינו אצל אנדוקרינולוג לפני כחצי שנה שבדק ואמר שהכל בגדר הנורמה צילום כף היד היה מתאים לגיל .
מה עושים ? אני קיבלתי וסת ראשונה בגיל 15.5 . מלחיץ אותי לחשוב על ילדה כזו קטנה שמתפתחת כל כך מהר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבחון קושינגהראל23/10/2012
שלום,
אנחנו סטודנטים לרפואה, חםני בחינת גמר בפנימית. יש לנו שאלה בנושא איבחון קושינג שלא הצלחנו להבין בה את הגישה (התבלבלנו מתשובות שונות של אנשים שונים) ומכיוון שאין לנו מכרים פנימאים/אנדוקרינולוגים, חשבנו אולי אתם תוכלו להסביר לנו:
בת 50, ברקע השמנת יתר, סוכרת, סכיזופרניה. במסגרת חשד (לא אומרים מה בדיוק החשד) לקושינג נעשה איסוף קורטיזול 24 שעות בשתן, יצא ערך גבוה. מה הלאה?
והתשובה היא הבדיקה עם ה0.5 מ"ג כל 6 שעות ל-48 שעות
היה גם מסיח שאמר: "מדידת ACTH"
ואנחנו שואלים - הבנו שהבדיקה הזו (של ה0.5 מ"ג Q6H) נעשית אחרי איסוף שתן לקורטיזול או מבחן דיכוי דקסמתזון לילי רק אם "if further confirmation needed". ואם לא צריך עוד קונפירמישן אז פשר ישר למדוד ACTH.
אז יש איזה הסבר למה פה הולכים למבחן LOW DOSE דקסמתזון ולא ישר למדוד ACTH?
משהו שקשור אולי לסוכרת, לסכיזופרניה, לתרופות שהיא בטח לוקחת?
תודה רבה רבה!
הראל ויונתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבחון קושינג - תגובה
פרופ` זאב הוכברג25/10/2012גיל 50 זה גדול עלינו.
קודם צריך לסובב את השעון אחורה ולעשות ממנה ילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שיער מוקדמתטל21/10/2012
שלום רב
הבן שלי בן 7 בלבד ולאחרונה ישנה צמיחת שיער ערווה בצורה מוגברת,וכן צמיחת שפם.
אנו מודאגים מאוד.לאן עלינו לפנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צמיחת שיער מוקדמת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/10/2012עליכם לפנות לאנדוקרינולוג ילדים במקום מגוריכם לאחר שתקבלו הפניה מהרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה אחוזוני הגובה שהיו לי בכל גיל?אחוזון21/10/2012
14 - 156.5
15 - 166.5
16- 171.5
16.4 - 172
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)