מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- שאלה חשובהשני24/02/2012
שלום רב
בני אוטוטו בן 5. נולד 50 ס"מ שמר על אחוזון 50-60 עד גיל שנה וחצי ואז ירד לאחוזון 25 שם שומר על גדילה עקבית עד היום. אנו מקפידים למדוד אותו אצל הרופא במעקב ונמצא על אחוזון זה מאז גיל שנה וחצי- שנתיים. רזה- באחוזון 10 במשקל (16 ק"ג).
השאלה היא- אנו ההורין גבוהים - האב 1.88 האם 1.65. האם המצאותו באחוזון נמוך מההורים מהווה אינדקציה לבדיקות נוספות? לדאגה?
שאלה נוספת- מה הסיכוי שיטפס במעלה האחוזונים בגיל ההתבגרות ויאמץ את הדפוס הגנטי של גובה הוריו?
תודה ובברכה,
שני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/02/201225% מהאנשים מתחת לאחוזון 25. זה אינו נמוך בשום קנה מידה.
בגיל ההתבגרות קורה שמחליפים אחוזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר אצל ילדה בת 4.5אבא מוטרד23/02/2012
שלום רב,
ביתי בת 4.5 וסובלת מאפילפסיה.
היא מטופלת בהידנטואין, לומינל, זוניגרן וסטרואידים לסירוגין.
כתוצאה מהטיפול התרופתי היא פיתחה שיעור יתר בכל חלקי הגוף: גב, בטן, פנים, ידיים ורגלים.
התופעה מטרידה אותנו מאוד מאחר ומתחילים להישמע בעניין הערות מילדים אחרים בגן כך שמעבר להתמודדות עם המחלה אנו לא רוצים שתתמודד עם תיוג שיוצמד לה.
לנוירולוגים המטפלים בה אין רעיונות כיצד להתמודד עם התופעה.
נא עצתכם הדחופה.
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור יתר אצל ילדה בת 4.5 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/02/2012התופעה שכיחה גם ללא התרופות.
אין לכך רקע הורמונלי ולכן גם הטיפול אינו הורמונלי.
מדובר בבעיה קוסמטית, והטיפול הוא קוסמטי - אם נחוץ. תהיו בטוחים שאתם מטפלים בבעייה של הילדה ולא שלכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית של ילדה בת 11מרינה20/02/2012
שלום דוקטור,
בתי בת 11 וחצי.הילדה מלאה בפלג גוף העליון, למרות שאין בתפריטה היומי לא חטיפים ולא ממתקים. אוכלת מעט מאוד ונורא בררנית. עדיין אין לה שום סימני התפתחות מינית, גם בגובה היא יחסית נמוכה וגודלת בקצב מאוד איטי בזמן האחרון.
רופאת הילדים מסרבת להפנות אותה לאנדוקרינולוג וחושבת שהיא צריכה דיאטה. היינו אצל הדיאטנית שנה שעברה וחוץ מנקניקיות זאת לא מצא דבר מיותר בתפרית הילדה (אותם העפנו מהבית, כמובן). שאר המלצות כמו סוכרזית, יוגורט דיאטטי וברונפלקס לא הצלחתי ליישם, הילדה לא מוכנה לקחת את זה לפה.
האם לדעתך יש מקום להתייעצות עצל אנדוקרינולוג ילדים?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות מינית של ילדה בת 11 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ22/02/2012בהנחה שגובה וקצב גדילתה תקינים כמו גם תפקודי בלוטת התריס, הסיכוי לקיום בעיה אנדוקרינית נמוך מאד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להפסיק טיפול בהורמון גדילה?לורה20/02/2012
שלום
יש לי בן בן חמש וחצי המטופל זה שנתיים בהורמון גדילה. לפני הטיפול היה נמוך בארבע סטיות תקן לגובה הממוצא לגילו. ISS ללא חסר בהורמון גדילה .1 IGF נמוך לפני הטיפול.
את הטיפול התחלנו בארץ, ובשנה וחצי האחרונות אנחנו גרים בארצות הברית.
בעקבות הטיפול הדביק פערים, וכרגע נמצא על אחוזון אחד כמעט (גובה 101 סמ, משקל 15.5). מקבל מינון גבוה יחסית של ההורמון 7.5 מיקרוגם פעם ביום, IGF נמצא בנורמה.
בחמשת החודשים האחרונים הוא מקביל לעקומות, כלומר גדל בקצב בני גילו, וכבר לא רואים את הדבקת הפערים שראינו בהתחלה. צילום כף יד מלפני כשנה - הצילום כחצי שנה צעיר מהגיל האמיתי.
התיעצנו עם האנדוקרינולוגית כאן והעלנו את האפשרות להפסיק את הטיפול.היא אמרה שאפשר, ואז מורידים את המינון - על ידי מעבר ל 5 זריקות בשבוע, ואז אחרי כמה חודשים מורידים עוד כדי שהגוף יחזור לייצר, וכי צפויה התרחקות מהעקומות ואחר כך פיצוי.
אשמח לשמוע את דעתכם.
באיזה גיל כדאי להפסיק
האם לגמול על ידי הורדת מינון או תדירות?
כמה זמן צריכה להמשך הגמילה?
איך ומתי אפשר לראות שלמעשה כדאי לחזור לטיפול וכי ההורמון למעשה עדיין נחוץ.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם להפסיק טיפול בהורמון גדילה? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ22/02/2012איני בטוח שהייתי מפסיק את הטיפול.
בנך הגיב יפה לטיפול. תמיד בטיפול בהורמון גדילה קצב הגדילה לאלו שמגיבים הוא גבוה יותר בתחילה. כעת קצב הגדילה שלו תקין אז מדוע להפסיק. אני חושש שקצב הגדילה שלו יואט לא כי הוא נגמל מההורמון אלא כי גדילתו ללא הורמון אינה תקינה מסיבה שאננו יודעים.
מובן שיש לקיים מעקב כולל אחר רמות IGFI אך אני לא הייתי מפסיק את הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מוקדמתדבורה19/02/2012
שלום,
בני בן 10 לאחרונה שיעור באזור הערווה וכן מתאר שפם. גיל עצמות 11 שנים. בדיקת אנדוקרינולוג אבחנה התבגרות מוקדמת.
הוצע טיפול בפמרה. לאחר בירור נוכחתי כי פמרה הוא טיפול ניסיוני. האם במקרים כאלו לא בטוח יותר לטפל בדקפפטיל? האם החלטה לטפל בפמרה שמה את בני בקבוצת ניסוי שלא בטוח שתניב תוצאות בו בזמן שיש טיפול שיניב תוצאות בטוחות כדקפפטיל? האם יש בארץ עדויות לטיפול בפמרה שהצליח? החשש שלי הוא שנוטים לשתף אותנו במחקר כאשר בני הוא בעצם שפן ניסיון בו בזמן שיש טיפול בטוח יותר. האם אני צודקת?
אודה לתשובה מהירה
דבורה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות מוקדמת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ22/02/2012פמרה אינה מיועדת לעצירת התבגרות מינית מוקדמת.
גיל 10 הינו גיל מוקדם לתחילת ההתבגרות המינית בבנים אך אינו מוגדר כמוקדם פתלוגי לכן לא ברור אם בכלל מדובר בבעיה הדורשת טיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה
דבורה22/02/2012היום בני בן 10 ומאחר שסימני ההתבגרות כבר ניכרים אנו מניחים שהחל את ההתבגרות בגיל 9 בערך.
אנו הופננו לטיפול בפמרה ללא הצעה לטיפול אחר. אתה השבת שפמרה אינה מיועדת לטיפול בבעיות אלו. מה אם כן אנו אמורים לעשות? כעת לא ניתן לעקוף את האנדיקרינולוג המטפל דרך קופת החולים ולכל רופא אחר צריך לחכות חצי שנה לתור, מה שבמצב שלנו יכול לגרום לאיחור במועד (דבר שקרה לנו עם בננו הבכור). אנא עזור לי בפתרון הדילמה. האם ידוע שבשניידר יש יחידה המטפלת בילדים בפמרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג24/02/2012לכו לרופא אחר. הרופא שלכם נותן לכם תרופה שלא נוסתה (יעילות ובטיחות) לטיפול בשפם מוקדם אצל ילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האטת קצב צמיחה לגובה בילד בן חמש +טל19/02/2012
שלום רב,
בני כיום בן חמש ו- 8 חודשים.
החל מלידתו היה באחוזונים 75 - 90 בגובה (על פי מדידות אחות טיפת חלב). מדידה אחרונה נעשתה כשהיה בן 5 והגובה: 114 ס"מ. בחודשים האחרונים נדמה היה לנו שהפסיק לגבוה באותו קצב (היה בין הגבוהים בגן וכעת בין הממוצעים), ובאמת מדדנו אותו והסתבר שצמח בסנטימטר אחד בשמונה חודשים.
אציין שאני ואביו לא גבוהים: אני 1.62 ס"מ, ואביו 1.67 ס"מ.
האם יש מקום לדאגה? האם עלינו ללכת ולהתחיל לבדוק את הנושא בצורה מעמיקה או לחכות עוד קצת?
תודה,
אמא מוטרדת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האטת קצב צמיחה לגובה בילד בן חמש + - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ22/02/2012זוהי האטה משמעותית אם היא אכן נכונה לוכן נדרש המשך מעקב ואולי גם ברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם קפה מעכב גדילה ?12318/02/2012
מדובר בבן 12 ששותה כוס אחת של נס קפה ביום.
האם יש חשש שזה מעכב את הגדילה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם קפה מעכב גדילה ? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ22/02/2012ממש לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר ללילדה בת שבערננה17/02/2012
בתי בת השבע נולדה שעירה (שיעור יתר בגב, גפיים ובפנים), אך מעולם לא הייתה לכך כל התייחסות וחשיבות.
לפני כמה ימים היא פנתה אלי כי השער מעל השפה העליונה מאוד מפריע לה.
השער אכן הולך ומתכהה.
מה לעשות? אני אובדת עיצות... להתחיל עם הסרת שיער? באיזו דרך? לפנות לרופא? מה כדאי לעשות? הרי היא באה מיוזמתה עם בעייה שמציקה לה ומעצמו זה לא יעלם.....
בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר ללילדה בת שבע - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ22/02/2012פני לרופא עור. לא נראה מספורך שמדובר בבעיה הורמונלית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות מוקדמתשלומית17/02/2012
שבת שלום, בני בכיתה ה' גילו 10וחמישה חודשים, גובהו 135 שוקל 35 , בשנה שעברה כשהיה בגיל 9וחצי עשינו לו צילום כף יד והצילום הראה מתאים לגיל עשר וחצי,
השבוע גיליתי שלבני החלו לצמוח שיערות באיזור הפין, אני מודאגת מכיוון שיש לי שתי בנות בגיל 16 שקיבלו את המחזור בכיתה ה' בהיותן בנות 10 וחצי וסיימו לגבוהה בגיל 12 וכיום הן 150.
האים כדאי לעשות שוב את צילום כף היד השנה? והאים זה לא מוקדם מידי שלבני צומחוות שיערות?
מדוע ילדי מתחיל להראות סימני התבגרותן בגיל כל כך מוקדם, מה עלי לבדוק כדי לעלות על התופעה הזו שחוזרת גם אצל בני ולמנוע ממנו את הפסקת הגדילה?
תודה ושבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התבגרות מוקדמת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ22/02/2012גיל 10+ הוא גיל נורמלי לחלוטין לתחילת התבגרות בבנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיער ערווה לתינוק בן 5.5 חודשיםלילית17/02/2012
שלום
בני בן 5.5 חודשים נמצא באחוזונים 90+ הן מבחינת הגובה והן מבחינת המשקל.
לפני כחודש התחיל לצמוח לו שיער ערווה במקביל למעבר מהנקה מלאה להנקה משולבת תמ"ל. האם יתכן קשר בין הדברים?
בכל תקופת ההנקה צרכתי מוצרי סויה שעד כמה שידוע לי מכילים אסטרוגן. האם יתכן שיש לכך השפעה כלשהי?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיער ערווה לתינוק בן 5.5 חודשים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ21/02/2012אין קשר בין הופעת השעור לפורמולות סויה.
הייתי פונה ליעוץ אם אכן הופיע שעור לראונה בגיל 5 חודשים והוא ממשיך לגדול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה - בת 14 וחציסיגלית17/02/2012
ביתי בת 14.5 קיבלה מחזור בגיל 13. כיום גובהה 153 ס"מ.
גובהי - 160 ס"מ והאבא - 180 ס"מ.
האם יש עדיין גביהה בגילה או שזה יהיה הגובה הסופי?
יש לציין שתמיד היתה בין הנמוכות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גובה - בת 14 וחצי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ21/02/2012זה כנראה הגובה הסופי או קרוב מאד לכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחהבדוי15/02/2012
ביתי היא בת 12.5 בגובה 143 סמ". רופאת הילדים שבדקה אותה אמרה שלפי ההתפתחות שלה היא תקבל מחזור בעוד שנה עד שנה וחצי. היא ממליצה שניקח אותה לאנדוקרינולוג.
שאלתי היא: בקופה קבעו לנו תור לעוד 4 חודשים, האם זה מאוחר מידי?
כמו כן האם ישנם אנדוקרינולוגיות (נשים) שמקבלות פרטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/02/2012יש כמובן הרבה אנדוקרינלוגיות לילדים שהן נשים. אינני יודע מי מקבלת פרטי.
על פניו, לא נשמע שלילדה יש בעיה אמיתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצב צמיחה איטישרון15/02/2012
שלום!
בתי בת 13.7 חודשים, גובה 1.36, משקל 34 ק"ג. בבדיקה לגילוי גיל העצמות נראה כי גיל העצמות הוא 12 שנים.
קבענו טסטים להורמון גדילה, מאחר ויש האטה בעקומת הגדילה.
מה הסיכוי שהיא תדביק את הפער ללא הורמון גדילה?
גובהי הוא 1.63 וגובה אביה 1.73.
תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצב צמיחה איטי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/02/2012אין די מידע כדי לענות. שאלי את האנדוקרינולוג שמכיר אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שלוש ושלושה חודשיםאושרת14/02/2012
שלום רב,
ביתי הוזמנה על ידי הרופא המטפל לבדיקה ראשונית ומעקב אצל רופא אנדוקרינולוג. שאלתי נוגעת לתזונה שלה - האם ידוע מוצר רפואי כזה או אחר שאפשר לתת לה שמכיל ויטמינים ושומנים שיעזרו לה לעלות מעט במשקל?
כאמור היא בת 3 שוקלת 11 ק"ג וגובהה הינו 84 ס"מ
יום טוב
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בת שלוש ושלושה חודשים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/02/2012הגובה הוא בתחום הנורמה.
יש להתיעץ עם דיאטנית אודות תפריט מתאים מבחינת קלוריות ואבות המזון.
אם תכולת הויטמינים בתפריט מספיקה אין תועלת בתוספות של ויטמינים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה-ילד מאומץמשה13/02/2012
שלום רב
אימצתי את בני בגיל שנתיים מחול.כיום נמצא אצלי שנתיים כך שהוא בן 4
בבית הילדים כשהיה בן שנתיים היה מבחינת אורך באחוזון 3 לאחר כשנה קפץ לאחוזון 25 כנראה בגלל תזונה שהיתה חסרה לו
כרגע שוב פעם נמצא בין אחוזון 10 ל25 -באמצע
ידוע גם על המוגלובין גבולי{בסף התחתון}
שאלתי האם צריך לעשות לו בירור אנדוקרינולוגי?האם המוגלובין גבולי משפיע?
כמובן שאין אינפורמציה על הוריו.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גובה-ילד מאומץ - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/02/2012מתאורך לא נראה שיש בעיה ונדרש רק מעקב בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)