מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- חוסר בהורמון גדילהאמא מודאגת12/03/2012
שלום,
בני נמצא במעקב מאז שנולד עקב איחור התפתחותי. נולד במשקל 2.300 בתחילת שבוע 38.
הוא תמיד היה מתחת לעקומות הגדילה (גם משקל וגם גובה)
כיום הוא בן שלוש ושמונה חודשים. נמצא במעקב במחלקת אנדוקרינולוגיה ברמבם (נבדק על ידך בין השאר.. (-: )
עשינו לו בדיקה להורמון גדילה, ניתן לו ארגנין (מקווה שרשמתי נכון).
היום התקשרו אליי לומר לי שהתוצאות לא תקינות, יצא לו הערך הכי גבוה 6.6
ותיאמנו לעשות בדיקה נוספת עם חומר אחר (משהו שקשור לגלוקוז?..)
מה הסבירות שהבדיקה הנוספת תצא תקינה לעומת הראשונה, ואם כן מה זה אומר? שהראשונה בטלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר בהורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/03/2012לצורך אבחון יש צורך בשתי בדיקות. אחרי אחת גבולית, כמו זאת שלכם הסיכויים הם כ50% שהשניה תהיה בסדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האים אפשר לעכב גדילת עצמות מהירהימית11/03/2012
שלום בני בכיתה ה' גילו 10 וחמישה חודשים, צילום כף יד הראה מתאים לגיל 12 וחצי הוא נמוך 137 אים ניתן לעשות משהו על מנת לעכב את תהליך גדילת העצמות כדי שהגדילה לגובה לא תיפגע? מהי הסיבה לכך שהעצמות רצות שנתיים קדימה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האים אפשר לעכב גדילת עצמות מהירה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ12/03/2012ממליץ לך לפנות בהקדם לאנדוקרינולוג ילדים על מנת שיבדוק את הילד, יעבור בעצמו על הצילום ויעריך בעצמו את הצורך בטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך בירור?יעל08/03/2012
בן שנה + 8 חודשים, נולד בשבוע 38 במשקל 2400 (IUGR על רקע אי ספיקת שליה)
כיום שוקל 8.5 קילו וגובהו 77 ס"מ (מוגדר FTT),בעל תיאבון בריא, התפתחות תקינה , בדיקות דם כלליות תקינות,בירור גסטרו תקין (כולל נוגדני צליאק).
האם יש מקום לבירור אנדו?
אם כן, מתי ואיזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך בירור? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג09/03/2012הכתובת הוא/היא רופא/ת הילדים. זהו לחם יומם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מהירה,מאירה08/03/2012
שלום
בתי בת 10 וקיבלה מחזור, רציתי לדעת אם יש אפשרות לעצור זאת, מהסיבות הבאות:
א. הפחד שהיא לא תגבה יותר.
ב. הקושי להתמודד עם מחזור בגיל צעיר מאוד, למרות שהסברתי לה זאת לפני מספר חודשים.
ג. הקושי החברתי וכל המשתמע מכך.
דיברתי עם רופא המשפחה שדעתי לא מבינה כלום בנושא, ולצערי הרב היא לא מוכנה להפנות אותי לאנדוקרינולויה.
ביקשתי לעשות לה צילום של כף יד ( היא הסכימה ונתנה לנו לבצע צילום של יד ימין)
בברור שערכתי נאמר לי שהיה צריך בכלל לצלם את יד שמאל.
אייך אני יכולה לברר מידע או לערוך בדיקות, על מנת לוודא שאכן אני פועלת נכון בנושא זה
תודה רבה מראש
מאירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מהירה, - תגובה
פרופ` זאב הוכברג09/03/2012לא עוצרים התבגרות ומחזור אלא במקרי מחלה.
לעצירת המחזור אין השפעה על הגובה. ילדות לומדות להתנקות מלפנים כמו שלמדו להתנקות מאחור. אין כל בעיה חברתית - זה עני פרטי של כל איזה ונערה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאוד מאוד מודאגת-גיל עצמות מתקדםימית07/03/2012
שלום, בני בכיתה ה' גובהו 136 משקלו 35 כיום הוא בגיל 10 וחמישה חודשים, לאחרונה ראיתי שבאיבר מינו צמחו שיערות, היום עשינו צילום כף יד שהראה מתאים לגיל 12 ושישה חודשים, אני מאוד מאוד מודאגת מכיוון שתופעה זו בדיוק היתה אצל שתי בנותי גם כשהיו בנות עשר וחצי -גיל העצמות שלהן רץ כשנתיים כדימה כיום בנות 15 ו14 וגובהן 149 והן אינן גובהות יותר. אני מאוד הסטרית ורוצה לדעת האים אפשר להציל את המצב אצל בני כדי שלא ישאר נמוך? מה עלי לעשות בבקשה עזרו לי. בעלי בגובה 174 ואני 154 במשפחתי-אחי מאוד נמוך 160 ואחות של בעלי 150 כל דבר שיצטרך אהיה מוכנה לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאוד מאוד מודאגת-גיל עצמות מתקדם - תגובה
פרופ` זאב הוכברג08/03/2012הדרך להתחיל לבדוק זאת היא ללכת לרופא הילדים. הוא ידע לאמר לכם האם צריך לפנות לאנדוקרינולוג.
אין זה בלתי נורמלי להתחיל שעור מיני בגיל זה או שגיל העצמות יתקדם בשנתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pkuאברהם רימא05/03/2012
ערב טוב...
יש לי תינוקת בת שני חודשים שנמצאת במעקב בתל השומר אצל פרופ שוורץ.
אני לא מצליחה לקבל מהמחלקה שם הרבה מידע לגבי המחלה ואופן הטיפול בה אלא להמשיך במעקב.
אני מאוד מודאגת ורציתי לדעת אם אפשר לקבל את עזרתך?
הערכים שלה כרגע עומדים על 2.6% .
רציתי לברר מה הנורמאלי? והאם הרמה של התינוקת מסוכנת לעתיד ומצריכה טיפול לכל החיים? ומהו הטיפול לרמה כזאת?
ותודה לך מראש ....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר pku - תגובה
פרופ` זאב הוכברג08/03/2012אינני מומחה לPKU. שאל את דר' שוורץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסטוסטרון נמוך לגבר בן 21רן05/03/2012
היי, רציתי לקבל חוות דעת על בדיקת הדם ההורמולית שהופנתי אליה עקב טסטוסטרון נמוך.
הבדיקה נעשתה יומיים אחרי האימון האחרון ולאחר שלוש שעות מהקימה.
תוצאות הבדיקה מצורפות.
קצת פרטים:
חייל בצבא בגיל - 21, 1.70, 69 קילו בערך 10-11% שומן. מתאמן שנה וחצי רציני בערך.
מבחינת תזונה - אוכל הרבה חלבון (לפחות 140 ביום) ומשלים עם פחמימות.
לגבי שומן - נמנע משומן רווי אבל אוכל חופן אגוזים כל יום + אומגה 3 + ביצה או שתיים. ובערך חצי ליטר מוצרי חלב 3-5%.
תוספים יומיים - אומגה 3 - 0.8 גרם, וויטמין C חצי גרם. (התחלתי לתסף גם ויטמין D לפני כמה שבועות.).
מנסה להקפיד לישון מספיק אבל לא תמיד מצליח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טסטוסטרון נמוך לגבר בן 21 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג08/03/2012הבדיקה אמנם קצת נמוכה. לך לאנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באיזה גיל עצמות בנים מפסיקים לצמוח?שלום03/03/2012
האם אפשר לגבוה עוד אחרי גיל עצמות 16?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
באיזה גיל עצמות בנים מפסיקים לצמוח? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ05/03/2012מפסיקים לצמוח סופית כאשר גיל העצמות הוא 19 אך בגיל עצמות 16 נשארים אחוזים בודדים לצמיחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSHשרון03/03/2012
מגיל שנה ועד גיל 3 ביתי קבלה אלטרוקסין (25 ליום). מגיל 3 היא ללא אלטרוקסין . כשהיא קיבלה אלטרוקסין ערכי TSH נעו בין 1 -2 וערכי T4 נעו בין 15 -17. כיום ביתי בת חמש וערכי TSH - בין 2 -4 וערכי T4 בין 12 -14. מאז שהפסקנו לה את הכדור היא מעט שמנה. שאלתי? האם ככל שערכי T4 קרובים לגבול התחתון של הנורמה קצב חילוף החומרים נמוך יותר ויכול לגרום להשמנה? האם צריך לחזור לתת לה את הכדור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
TSH - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ05/03/2012הערכים של FT4 ו TSH בתחום הנורמה כך לא נראה לי סביר ההשמנה היא כתוצאה מהפרעה בתפקודי בלוטת התריס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרוקסיןאביבית02/03/2012
קראתי בתכולת האלטרוקסין החלופי שיש בו טלק. בכל פעם שאנו מוציאים כדור מהאריזה נעשית חשיפה כלשהי לטלק, שידוע כחומר שעלול לגרום למחלות ריאה? האם ישנו תחליף אלטרוקסין אחר שאינו מכיל טלק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלטרוקסין - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/03/2012אינני יודע לגבי טלק. תצטרכו לחפש לבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה נמוךאורלי01/03/2012
שלום,
ביתי בת שנתיים. תאומה, נולדה בשבוע 34. אני בגובה 150 ובעלי 173
הרופא בדק את הגובה שלה ומצא שהיא נמצאת באחוזון 3.
הוא שלח אותנו לבדיקות דם ולצילום כף יד.
התוצאות שיצאו מחוץ לטווח הן:
MCH-Mean Cell Hemoglobin - 27.5
Neutrophils % - 34.6
Lymphocytes % - 50.8
Monocytes # - 1.31
ובצילום כף יד כתוב:
ל פי האטלס על שם גרויליך ופייל (נקבה).
גיל העצמות: מתאים ל- 1 שנים ו 6חודשים.
הגיל הכרונולוגי: 2 שנים.
סטית התקן לגיל: 4 חודשים.
נמצא בטווח של 1.5 סטיות תקן מהממוצע.
אשמח לדעת מה זה אומר. האם יש בעיה? או הכל שאלה של גנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה נמוך - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/03/2012לבדיקות מעבדה יש משמעות רק בהקשר לבדיקתה הגופנית. רק הרופא שבדק אותה יוכל לפענח את הבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד שחלות-בת 5.5יעל26/02/2012
שלום,
בתי החלה מעקב אצל אנדוקרינולוגית
בתי בת 5.5 והחלו אצלה הנצת שדיים. בצד אחד ניתן ממש להרגיש התקשות.
השיניים גם כן החלו לאחרונה ליפול.
לפני שבוע עשינו בדיקת טסטים של הורמונים בבית חולים והיום ביצענו בדיקת אולטראסאונד שחלות ולהלן תוצאתו:
רחם: אורך-15 מ"מ עובי-8 מ"מ רוחב-7 מ"מ
עובי רירית הרחם-0.9 מ"מ
שחלות:
ימנית - 16 מ"מ *13 מ"מ עם זקיק 5X6 ועם מס זקיקים קטנים יותר.
שמאלית 14מ"מ* 11 מ"מ עם זקיק 4*5 מ"מ ועם מספר זקיקים קטנים יותר.
דוגלס-ללא נוזל.
יש לנו תור רק בסוף מאי ולכן אשמח לחוות דעת.
תודה רבה,
יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד שחלות-בת 5.5 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/03/2012הדבר העיקרי הוא כמה מהר גדלות השדיים. אם יש גדילה, אל תחכו 3 חדשים. את האולטרהסאונד יוכל להבין רק האנדוקרינולוג שבודק את הילדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 12פדאא26/02/2012
אחותי בת 12 התגלה אצלה בבדיקת דם שגרתית תת פעילות של בולטת התירס יצא אצלה TSH 8.2L שטווח הנורמה הוא 2.5-5.3 הבדיקה בוצעה פעמים באותו תואצאות T3 T4 בנורמה עשינו תוא אצל אינדו אבל זה רחוק מדי מה עושים בגיל כזה האם יש סכונים?
יש לזכור שאני אחותה הגדולה התגלה גם אצלי בהיריון תת פעילות .אבל עכשוי תקין אחרי לידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 12 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/03/2012בדר"כ מחכים 3 חדשים וחוזרים על הבדיקה. כך שאין דחיפות לראות אנדוקרינולוג כבר עכשיו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת מאודאמא מודאגת26/02/2012
שלום רב ,
בני בן 7 סובל מאפילפסיה , התחיל לאונן בגיל 4,
פניתי לרופא הילדים ונאמר לי להתעלם , היום המצב החמיר והילד מאונן כל הזמן , בבית , בבית ספר , ליד אנשים , אני נבוכה ומודאגת .
הניורולוג הפנה אותי לאנדוקרונולוג , מה זה אומר ?
הפסיכיאטר המליץ על כדור בשם רדזין ,
אשמח לחוות דעת בדחיפות
תודה
אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת מאוד - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/03/2012נדיר שהגורם לאוננות היא בעייה הורמונלית. רופא הילדים שיבדוק אותו יוכל לאמר אם יש בעיה הורמונלית. רק אם הוא יבקש ייעוץ נוסף תזדקקו לאנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתבה על סיפור דומה
מוטי15/03/2012קראתי כתבה "בכלכלי סט" משו מאוד דומה לסיפור של בנך .
הילד בכתבה היה בגילו של בנך וגם אונן ונגע בלי שליטה ממש כמו חיה ובסוף ניפטרה הבעיה ע''י כך שנתנו לו כדורים נגד הרפס.
כן כן הבעיה הייתה חיידק שגרם למחלת ההרפס וכתוצאה מכך גרם לילד להתנהג כך.
אני מאוד ממליץ לך לקרוא את זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית 17.8 שאלה חשובהאדיר25/02/2012
אני מטופל כבר כשנתיים אצל אנדוקרינולוג. אני לוקח טסטוירון הורמון גברי כל חודש במינון של 250 מ"ג.( תחילה התחלתי במינון התחלתי של 50 מ"ג ) אני מקבל טסטווירון על בסיס של 250 מ"ג עקב בעייה באשכים , כבר מזה 8 חודשים. וחלו אצלי שינויים רק של שיעור , וגודל איבר המין לא השתנה.כלל האם במהלך לקיחת התרופה אסור להוציא זרע וזה מה שמשפיע על תוצאות הטיפול ? ומתי יחל השינוי המלא של ההתפתחות המינית כי זה נושא שמאוד מפריע לי בחיי היום יום ?
בתודה אדיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מינית 17.8 שאלה חשובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/03/2012מותר להוציא זרע ככל שתחפוץ.
הרופא שבודק אותך יוכל לאמר אם אתה מתפתח בהתאם למצופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)