מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- עיקוב גדילהשולה14/12/2011
בני בן 9 וחצי . באחוזון 3 ( שומר עליו הרבה זמן ) גובה 1.23 מטר , משקל 21.5 ק"ג , BMI 14.21 (לפני חודשיים ) .
בעיית ADHD - נוטל כדור אחד של ריטאלין LA20 .
ביצענו מעבדת שינה - ישן בממוצע 8.5 שעות , ( מתעורר לבד ב 5:30 ) איכות השינה 89% , נרשמו התעוררויות , לא ירד חמצן .
הומלץ על בירור קומה נמוכה אצל אנדוקרינולוג .
אתמול ביצענו גיל עצמות- 7 שנים , מחר בדיקת דם .
מה זה אומר גיל העצמות ?
האם יש סיבה לדאגה ?
יש לנו תור בעוד חודש וחצי לאנדוקרינולוג - יש עוד משהו שעלינו לבצע לפני ההגעה אליו ? ( שלא נצטרך להגיע ולקבל עוד הפניות לבדיקות שיכולנו לעשות לפני ?) .
תודה רבה מראש .
שולה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיקוב גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/12/2011לילדים נמוכים יש גיל עצמות צעיר.
לא נראה לי שיש סיבה להיחפז - חודש וחצי היא המתנה הגיונית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובהמרים13/12/2011
שלום, אני בחורה בת 23.סבלתי מהפרעות אכילה מגיל 11. בשנים האחרונות אני בתהליך החלמה ומצבי דיי יציב. בשנתיים האחרונות גבהתי כ3 סנטימטר. שאלתי היא האם זה יתכן לגבוה בגיל הזה? האם אולי בגלל שגדילתי נעצרה בגיל הבגרות עקב המחלה עכשיו הגוף מפצה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/12/2011הגדילה נגמרת כשנגמרת ההתבגרות המינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגובה
מרים15/12/2011אז זה אומר שבגיל 23 הסתיימה גדילתי המינית?
גבהתי מגיל 18 עד גיל 23 כ3 סנטימטרים.וזה בדוק.
כיצד ניתן להסביר זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/12/2011כן. התבגרותך המינית התעכבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא עולה במשקלפנינית13/12/2011
ביתי בת 7 חודשים נולדה במשקל 4 קילו והיום היא 6.200 קילו ,בגובה היא 66 ס"מ
רזה בצורה מחרידה ונראת קטנה מאד (כמו תינוקת בת 3 חודשים) האם יש מה לעשות
אני מאד מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא עולה במשקל - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ13/12/2011האורך שלה סביר למדי . היא נולדה במשקל גבוה ועלתה יחסית מעט עובדה שלא בהכרח מצביעה על בעיה.
פני לרופא לתשאול אודות תזונה, ובעיות רפואיות נליוות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה גבוההעינת11/12/2011
שלום. גובהי הוא 1.59 ובעלי 1.92. ביתי כיום בת שלוש וגובה מטר וקצת האם היא תהיה ממש גבוהה או שעלינו לקחת אותה לבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילדה גבוהה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ13/12/2011גובה המטרה של בתך הוא 170 (טווח 1.60-180) לא ממש גבוהה מן הסתם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גלוקגוןענת10/12/2011
ני בן ה5.6 עבר בדיקת גלוקגון לבדיקת הורמון גדילה מאחר והוא מתחת לאחוזון ה-3 וגיל העצמות שלו היה לפני חצי שנה כשל ילד בן 3. אלה התוצאות:
cortisol 185 nmol/L
cortisol 392 nmol/L
cortisol 315
cortisol 269
cortisol 436
cortisol 447
gh 4.0 ng/mL
gh 0.5
gh 0.3
gh 1.2
gh 7.2
gh 2.6
(נכתב כי כיול ה-GH השתנה ל-98/574)
מה בעצם אומרות הבדיקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת גלוקגון - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ13/12/2011ע"פ התוצאות נראה שצריך לעשות בדיקה נוספת שאם תדגים רמות נמוכות של GH מתחת ל 7.5 יש לשקול טיפול בהורמון. אך הכי חשוב לשוחח עם הרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשייםבתאל09/12/2011
אנחנו הורים לתינוק בן חודשיים בבדיקת tsh יצא 6.52 וt4 18 האם זה תקין ומדוע יש חריגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תינוק בן חודשיים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ13/12/2011זה תקין. יש שינויים ותנודות ברמות ה TSH רמות FT4 תקינות לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בבלוטת התריס - תינוק בן שנהלימור08/12/2011
שלום רב,
בשל ירידה במשקל בני עבר בירור של מספר בדיקות דם.
עלתה תוצאה של:
TSH 0.21 MIU/L
T3-FREE 2.9 PMOL/L
T4-FREE 9.5 PMOL/L
הבנתי שמדובר בבעיה כלשהיא.
אשמח לפירוט,
לימור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
לימור09/12/2011רופאת הילדים ביקשה לעשות לו בדיקה נוספת וזו הייתה התוצאה:
TSH 0.79 MIU/L
T3-FREE 3.2 PMOI/L
T4-FREE 9.1 PMOI/L
מה זה אומר?
תודה,
לימור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` זאב הוכברג09/12/2011הבדיקות יכולות להצביע על בעיה הורמונלית.
יש צורך להראות את הילד לאנדוקרינולוג ילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לשאלתי האם התפתחות ילדי תקינהערן07/12/2011
מצטער שכחתי לציין גם שבני בן ה4 סובל מאסטמה קלה יחסית (לוקח משאף פליקסוטייד לחיצה ביום ולחיצה בלילה וכן כדור סינגולייר לפני השינה) כמו כן אלרגי לחלב מלידה.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לשאלתי האם התפתחות ילדי תקינה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג09/12/2011תצטרכו להציג את כל נתוני הגדילה (משקל וגובה) של הילד מאז לידתו על עקומת גדילה - יש גם ברשת, ולהראות זאת לרופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני בן 15 וגובה 1.64!רוני07/12/2011
זה בסדר לגיל שלי?
עד איזה גיל בערך גובהים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני בן 15 וגובה 1.64! - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/12/2011הגדילה נגמרת כשנגמרת ההתבגרות המינת - טווח הגילים 14-22.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוהגובה סביר לגיל הזה?
רוני08/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוהגובה סביר לגיל הזה? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג09/12/2011לגמרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה נמוכה ורזהשחר07/12/2011
בתי בת 8.4 גיל עצמות 8.10 גובה 122 רזה כמו בעלי (שוקלת 20 קילו )
אני תוהה אם זה שהיא רזה נותן לנו תקווה שלא תהיה נמוכה מאד כי ההתפתחות המינית שלה תתאחר .(אנחנו לא נמוכים בעלי 175 ואני 167)
האם אתה ממליץ ללכת לבירור ? היא שומרת על מקומה באחוזניםמאז גיל הגן .
תודה מראש
שחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה נמוכה ורזה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/12/2011כל עוד היא שומרת על האחוזון שלה אין צורך בבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בגיל 14 גיל עצמות 18, מה זה אומר ?שלע06/12/2011
והגובה 1.73
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בגיל 14 גיל עצמות 18, מה זה אומר ? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/12/2011זה אומר שהילד התבגר מוקדם ועכשיו כמעט גמר לגדול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפהלימור05/12/2011
בתי בת 6 בשנה אחרונה שלוש מקרים של טורטליטיס הפעם הזאת עשינו אולטרסאונד והתוצאה: שרירי SCM בעובי תקין משני הצדדים .
במשולש הקדמי מימין הודגמו מספר בלוטות לימפה מוגדלות בגודל עד 1.5 ס"מ כאשר צורה ומרקם שמורים.
מה המשמעות??? ילדה בריאה בד"כ .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/12/2011בפורום זה דנים בבעיות הורמונליות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהאמא05/12/2011
שלום לכם , הבן שלי מקבל הורמון גדילה כ 3 חודשים , הוא מתלונן על כאב גרון ועלה לו קצת החום נתתי לו נורופן להורדת החום , רציתי לשאול אם אין בעיה להמשיך במתן ההורמון כשחולים ? והאם מותר לתת נורופן או תורופה אחרת להורדת חום כשלוקחים הורמון ? ואם מקבלים אנטביוטיקה האם מותר להמשיך?
תודה רבה אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/12/2011מפסיקים את הטיפול רק במחלה קשה - חום 40 ומעלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר +גובהשני05/12/2011
בוקר טוב צוות ד"ר.
בתי בת 8 חודשים (נולדה בשבוע 34) יש לה שיער של נשר בעורף בידיים וברגליים כמו כן צמח לה שיער לפני חודשים מספר בפות, היום כבר רואים אותם כי הם כהות יותר.
אני שעירה באזורים שלא צומח לנשים בדרך כלל רציתי לשאול האם זה גנטיקה וככה היא והילדים בעתידיים יהיו? שעירים? בנים ובנות כאחד?
דבר נוסף אני 142(קיבלתי מחזור מוקדם בגיל 11 וחצי מכך הבנתי שגבהתי לאחר המחזור רק ב 4-6 ס"מ..) ובעלי 171 , זה אומר שהילדה והילדים הבאים בעזרת ה' יהיו נמוכים כמוני?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור יתר +גובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/12/2011כדי לענות על שאלותיך החשובות, יש צורך לבדוק את הילדה.
לכי לראות אנדוקרינולוג של ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשכים קטניםריני04/12/2011
הי,
בני שיהיה בריא בן שנתיים וחצי.
היום בבדיקת התפתחות אצל רופאה בטיפת חלב נמסר לי כי האשכים שלו קטנים
האם יש לי מה לדאוג???
האם זה יכול לפגוע בתפקודו בעתיד?
גם איבר המין שלו יחסית קטן ושקוע - האם יש צורף בטיפול מסויים?
אביו עבר לפני 10 שנים בערך ניתוח וריקוצליה - האם יש קשר??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשכים קטנים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/12/2011בגיל שנתיים אין לאשכים תפקיד ולכן אין דרך לבדוק אותם. רק בגיל ההתבגרות יוכלו לבדוק את תפקודם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)