מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- ילד בן 5.5 שאלהגלית27/01/2012
שלום רב
בני בן חמש וחצי. נמוך משאר חבריו לגן. גובהו 1.06 לערך ומשקלו 18 קג, 18.5 קג.
אני די לחוצה. למרות שאין לו בעיות חברתיות לעיתים זה ממש נראה מצחיק. יש לו חבר ממש ענק לידו.
האם מצריך טיפול ואיך כדאי להתקדם בנושא אם בכלל.
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילד בן 5.5 שאלה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/01/2012נתוני הגדילה של בנך נמצאים בתחום הנורמהלגילו.
בשלב זה כל מה שדרוש הוא מעקב אחת לשנה אחרי גדילתו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפול בדקפפטילליאת26/01/2012
שלום רב,
ביתי בת 10.4 מטופלת בדקפפטיל מגיל 8. גובהה 1.38 קצב הצמיחה הואט לכ- 4 ס"מ בשנה האחרונה.צילום כף יד מתאים לגיל 11.5 .התפתחות השדיים לא נעצרה על אף הטיפול ,אך אינה דרסטית.ׁׁ(.בדיקת אסטרדיול לפני שנה ביום הזריקה היתה 6.5 -האם תקין?)
לאור הנתונים הנ"ל וע"מ לאפשר לה לגבוה כמה שיותר שאלותי הן:
1.האם מומלץ להפסיק את הדקפפטיל או להמשיך עוד מס' חודשים?
2.כמה ניתן לשער שתגבה לאחר הפסקת הטיפול?
3.כמה זמן אחרי הפסקת הטיפול צפוי להגיע המחזור?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת טיפול בדקפפטיל - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/01/2012שאלות חשובות אותן יש להפנות לרופא שמכיר אותה או לחוות דעת נוספת שיבדוק אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק גבוהגילי26/01/2012
תינוק מתוק בן 7 חו', גבוה מאד לגילו - בגובה של 75 ס"מ
הורים גובה ממוצע של 173 ס"מ
האם ניתן לשער כבר בגיל כה צעיר שהוא צפוי להיות גבוה בהרבה מהממוצע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק גבוה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/01/2012לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות באזור בלוטת התריס-לפרופסור הע.א25/01/2012
שלום רב.
ביתי בת 14 .מזה מספר חודשים נראה לי כאילו יש לה נפיחות באזו בלוטת התריס.
היום נבדקה במרפאה ואמרו לנו להזמים תור לאנדוקרינולוג.
יש לנו תור אליך למדיטון בעוד שבועיים.אשמח לדעת איזה בדיקות דם תרצה שנכין מראש?
בדיקות הדם מלפני שנה תקינות.
מידי פעם יש לה כאילו יציאת קול מוזר מאזור הגרון.כמו כן הדופק שלה מהיר.
אנחנו מאוד מאוד לחוצים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נפיחות באזור בלוטת התריס-לפרופסור ה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/01/2012בעיקר יש צורך לעשות בדיקות דם שיצביעו על תפקוד הבלוטה.
רופא הילדים או המשפחה יפנו אתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית גדילהדורית24/01/2012
שלום, ביתי בת 2.10 חודשים, ברקע בעיית אכילה, כיום שוקלת 10 ק"ג גובהה 84.5 ס"מ
בעלי ואני בעלי בגובה 1.75 ו-1.50 . עשינו צילום שורש כף יד בגיל2.8 והממצאים הראו התאמה לגיל 2.6 כמו כן ביצענו בירור לסמונת טרנר - ברוך השם שלילי. אנחנו בודקים גם FMF יש ברקע גם מחלות חום, דלקות גרון, צינון נזלת שיעול וכו'.
אני רוצה לקבלת ח וות דעתכם.
תודה דורית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/01/2012איננו נותנים כאן חוות דעת.
את זה תוכלי לקבל מרופאי ילדים לאחר שיבדקו את הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסעמית23/01/2012
בבדיקה לצו ראשון התגלה אצלי חשד למצב בו בלוטת התריס מוגדלת. כאשר עשיתי את הבדיקת דם הנלוות גילו רמות גבוהות של ההורמונים שהבלוטה מייצרת
T4 - 24.1
T3 - 10.23
Thyroid Peroxidase Ab- 337
התוצאות נורא מפחידות אותי.
עברתי מיפוי ולא הבנתי מה המטרה שלו.
אני לוקחת מרקפטיזול 3 פעמים ביום (כל כדור 20 מ"ג)
האם הבעיה היא משהו חולף? או שאני אצטרך לחיות איתה?
כמו כן רציתי לדעת אם זה יפגום לי בפרופיל הרפואי בגיוסי לצה"ל (צו ראשון עוד שבוע)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/01/2012יש לך מחלת תריס, ואת צריכה להמשיך בטיפול.
זה יוריד לך כמובן פרופיל בצבא.
יש למחלה פתרונות, והיא אינה לכל החיים.
האנדוקרינולוג שלך יודע כל זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני משרת במילואים
מורי18/10/2012וסובל פעם שנייה מגרייבס (פעם ראשונה התפרצות מאוד מאוד חזקה עם תופעות, פעם שנייה קלה)
לא ניגשתי לוועדה רפואית. איזה פרופיל נהוג לקבל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני משרת במילואים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג19/10/2012כשהמחלה פעילה הפרופיל פוסל שרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובהאור23/01/2012
בני בן 8 ו4 חודשים גובהו 120 ס"מ אני שמה לב שקצב גדילתו ממש איטי
האם צריך בדיקה אצל אנדוקרינולוגיה או אפילו מתן הורמון גדילה??
יש לציין שאני 155 סמ ובעלי 168 סמ לא גבוהים במיוחד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה
אור23/01/2012שכחתי לציין ששמתי לב שהתחילה לו טיפה של שפם בצדדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג26/01/2012הכתבות לשאלה את הור רופא הילדים.
הוא יוכל להציב את כל נתוני הגדילה על גרף ולראות אם הילד גדל טוב.
אם לא - הוא יפנה אותכם לאנדוקרינולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובהדנה21/01/2012
שלום
ברצוני לברר לגבי ילדה בגיל 15.5
גובה 156 מחזור מגיל 12.6 בשנה האחרונה לא גבהה בכלל
האם יש סיכוי לגבוה עוד, האם הורמון גדילה בשלב הזה יהיה יעיל
גובה הורים אם 159 אב 173
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גובה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/01/2012ראשית, אציין כי גובה הילדה תואם לטווח גובה המטרה שלה.
איני מצפה לגדילה נוספת כלשהיא 3 שנים לאחר קבלת המחזור הראשון כי מרכזי הגדילה הסחוסיים הפכו לעצם שאינה גודלת.
שום טיפול הורמונלי אינו דרוש ואינו מועיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מוקדמת אצל בת 8+ליבי20/01/2012
הבת שלי בת 8 ו-11 חודשים. מגיל 7+ החלו ניצני שד, בגיל 8 כבר החל לצמוח שיער ערווה וריח זיעה מבית שחי, כמו גם חצ'קונים בפנים אשר מגיעים ברמה נרחבת יותר ויותר. כמובן שהחצ'קונים מפריעים לה הכי הרבה אבל אני כאם מודאגת מדברים אחרים.
בבדיקת צילום כף יד יצאו תוצאות של עצמות לגיל 11 , באולטרסאונד נצפו זקיקים קטנים .
אנחנו נמצאים בשליחות בחו"ל ולא סומכים מספיק על האנדקרונולגיה במקום. קראתי את הכתבה ובמובן מסויים היא הרגיעה אותי. ע"פ הנתונים הללו, האם יש סיבה לדאגה או בגילאים אלו פשוט כדי לתת לדברים לזרום מעצמם ולהכין אותה להתפתחות מינית מוקדמת מבחינה פסיכולוגית ? האם ההתפתחות המוקדמת שלה יכולה לעצור צמיחה לגובה ?
תודה רבה !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות מוקדמת אצל בת 8+ - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/01/2012לדעתי השלוב של בגרות מינית מוקדמת כפי שתארת בשלוב של התקדמות כה משמעותית בגיל העצמות מחייבת המשך ברור אצל אנדו ילדים על מנת לברר סיבות אפשריות ואולי גם טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם צריך בדיקה מקיפה יותר?שי19/01/2012
אבחנות:
שדרה שסועהS1
מצב מעבר לומבוסקרלי
ליפומה בגוף חוליה L5
ליקוי היגוי קל
רמת TSH הינה 6.11.
אמי עברה ניתוח הסרת מחצית מבלוטת המגן.
האם צריך לגשת לאיבחון מלאה במרפאה אנדוקרינולוגית?
תודה מראש שי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם צריך בדיקה מקיפה יותר? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ23/01/2012דרוש מעקב ובדיקה חוזרת של הורמוני בלוטת התריס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבר מין קטן מאוד לילד בן 11דליה17/01/2012
שלום
לילד שלי יש איבר מין קטן מאוד מאוד בגודל איבר מין של תינוק. ילדי בן 11.
האם יש מה לעשות בנושא? אנא עזרתכם הדחופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבר מין קטן מאוד לילד בן 11 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/01/2012כדאי להראות לרופא הילדים, והוא יוכל לאמר אם זה חריג והאם יש צורך לפנות לאנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסשרון16/01/2012
שלום רב,
בבדיקת דם שנעשתה לביתי בת 10.5 התקבלו הערכים הבאים:
TSH- 6.31
T4-FREE- 1.1
הבדיקה נעשתה עקב תלונות מרובות של הילדה בארבעת החודשים האחרונים על כאבי גרון(ללא ממצא ), כאבי בטן והרגשה כללית לא טובה.חשוב לציין שלפני כן כמעט מעולם הילדה לא הייתה חולה.
אשמח לחוות דעתך. האם יש להמשיך בירור? האם תוצאה זו מעידה על תת פעילןת של הבלוטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/01/2012לבדיקות מעבדה יש משמעות רק בהקשר לבדיקת הילד. לכן רק הרופא שבדק אותו יוכל לפענח את הבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות וגדילה בגיל 15.5רונית16/01/2012
שלום,
בני בן ה 15.5 בגובה 164 ס"מ (בסביבות אחוזון 15). גובהי הוא 165 וגובה אבחו 172.
בנני מוטרד מגובהו ושאלותי הן:
1. האם ניתן לדעת מה יהיה הגובה הסופי (אם כן אז איך?)?
2. האם יש פעולות כלשהן שמעודדות צמיחה בצורה טבעית (תזונה, שחיה) ?
3. האם יש פעולות אחרות שבעזרתן ניתן לעודד את הגדילה (הורמון גדילה, חומרים שמעודדים הפרשת הורמון גדילה)?
תודה,
רונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התבגרות וגדילה בגיל 15.5 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/01/2012לבנך יש גובה נורמלי, ולכן אין צורך לעשות דבר. אף אחת מהפעולות שהזכרת לא ישנו את שארית הגדילה שצפויה לו.
אין צורך לדעת את העתיד - צריך לצפות לו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה, שיעור יתר ועודף משקלאפרת15/01/2012
שמי אפרת, אם לילדה בת שבע, גובבה הוא 1.40, משקלה - 39 ק"ג( אנו נמצאים במעקב אצל דיאטנית לילדים) ובעלת שיעור יתר. האם יש צורך בבדיקות הורמונליות.? תודה, אפרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גובה, שיעור יתר ועודף משקל - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ16/01/2012הסיכוי לקיום בעיה הורמונלית הוא נמוך בנוכחות גובה ניכר והשמנה. מנגד אם שעור יתר הוא משמעותי, מופיע באזורים כמו ערווה בתי שחי ופנים אזי מומלץ ברור ומעקב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר בבן 6.5אמא לשניים15/01/2012
בני בן ה 6 וחצי שעיר בגופו (ידיים רגליים וגב). אחיו הגדול כלל אינו שעיר וההורים לא חלקים אבל לא היינו שעירים כלל כילדים.
הילד עצמו נמוך יחסית (1.12 מ'ֿ) ורזה , ושיניו עדיין לא התחלפו כלל.
בזמנו שאלתי את רופא הילדים לגבי השיעור והוא ביטל את דאגתי.
אמש הבחנתי בשערות באיבר מינו, בהירות אמנם , אבל עדיין שם.
האם יש ללכת לבדוק את הנושא יותר לעומק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר בבן 6.5 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ16/01/2012לא נשמע לי כבעיה אך אם השעור המיני יתרבה והפוך בזמן הקרוב לכהה ומסולסל יש לפנות להמשך הערכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)