מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- אשכיםמלי25/03/2012
שלום רב. יש לי בן בכור בן 7וחצי ובן אמצעי בן 5וחצי. גיליתי שיש להם פלומה עדינה מאוד בהרה די ארוכה כמו 4-5 מ"מ על אשכים. האם זה בסדר? נכנסתי להריונות בטיפולי פוריות. האם זה בעיות הרמונליות, כי אני לכחתי הרבה זריקות הורמונליות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אשכים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ26/03/2012לא נראה לי מתאורך שיש סיבה לדאגה. זה ממצא תקין שכיח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםאלין24/03/2012
לפני שבוע בערך הייתי אצל אנדוקרינולוגית והיא אמרה לי שיש לי נטייה לסכרת, ולכן היא הביאה לי כדור בשם גלוקמין בשביל שאני ירזה קצת וישמור , וכשהלכתי לקחת את הכדורים אמרו לי שבגיל כזה לשתות כזה כדור זה מאוד מסוכן, כי זה יכול לפגוע בכליות האם זה נכון ? והאם אני יוכל להעלים את הסכרת ?
(אני רק אומרת שבבדיקה של העמיסת סוכר הHBA1C היה 6.3 ולאחר מכן הוא ירד לי ל5.6 ) האם זה טוב ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ27/03/2012ניתן לקחת את הכדור על בטן מלאה ובמצבים של התייבשות או מחלה חריפה הפוגעת בשתיה או בתאבון לעשות הפוגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לדאוג???מיכל22/03/2012
שלום וברכה!
בני המתוק בן שנתיים ושלושה חודשים, היום הוא נשקל ונמדד בטיפת חלב, משקל:12.5 גובה: 83 ס"מ האחות אמרה שהוא מתחת לממוצע ויש לפנות לבירור...
- חמותי מאוד מאוד נמוכה יחסית, בעלי ואני די גבוהים.
- בחודש שמיני בהריון שלו עשו לנו סקירת עצמות ואמרו שהגפיים העליונות ביד קצרות..
אני דואגת.. לא יודעת כמה לדאוג...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם לדאוג??? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג23/03/2012המצב הטבעי של הורים זה לדאוג.
כשהדאגה מעל הסף היומיומי, הולכים לרופא הילדים.
הוא רואה יומיום ילדים שההורים שלהם מודאגים לגבי גדילתם. הוא יודע מתי זה דורש ברור ומתי לא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריח רע מבית השחינאוה22/03/2012
הבן שלי בן 8, שמתי לב לאחרונה שיש לו ריח רע מאוד מבית השחי (הריח הוא רק כשמתקרבים להריח את בית השחי), אציין ואומר כי זה לא לאחר פעילות גופנית או מאמץ כלשהו, ודבר נוסף שמדאיג הוא שעכשיו אנחנו בחורף, מה יקרה בקיץ??
מה הפתרון לבעיית ריח רע מבית השחי? האם יש צורך בבדיקות כלשהן? מה ההסבר לתופעה הזו?
אשמח אם תוכלו לשפוך קצת אור ומידע עעל הנושא הזה או אפילו לכוון אותי לחומר קריאה בנושא.
תודה מראש
נאוה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח רע מבית השחי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/03/2012הריח מופיע עקב פעילות הורמון שמופיע בד"כ בגיל 8.
הפתרון - דיאודורנט. הריח הזה ימשך כשנתיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 חודשיםתמר21/03/2012
ביתי בת שלושה חודשים. בשבועיים האחרונים הבחנתי בשיעור באזור איבר המין שלה. השערות הן בהירות מאוד אך ארוכות יחסית ונראה שממשיכות לגדול. השיעור הינו במקום זה בלבד. יונקת. האם דורש התייחסות/מעקב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 3 חודשים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/03/2012כל דבר שמדאיג אותך דורש התייחסות - כלומר, להראות לרופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בשד אצל תינוקת בת חצי שנהאביבית21/03/2012
שלום רב,
הבחנתי בגוש בשד אצל התינוקת שלי בת החצי שנה (שאינה יונקת כבר 3 שבועות)מבירור עם רופאת הילדים שלנו שהיא בהתמחותה גם אינדוקרינולגית היא אמרה שהגוש מופיע על רקע הורמונלי אך רק לאחר שאביא נתוני גובה ומשקל והא תבנה עקומה היא תוכל לומר לי אם זה תקין או לא, מה המשמעות של כך? מה היא מנסה לבדוק? אודה לכם על הסבר הנושא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש בשד אצל תינוקת בת חצי שנה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/03/2012כשיש הורמונים נשיים, התינוקת גדלה מהר מהרגיל לאורך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- NCCAHאמא ל-321/03/2012
שלום,
בתי אובחנה לפני כשנה, בהיותה בת 6, כלוקה ב-NCCAH. האבחון היה על בסיס בדיקת ACTH, אליה הופנינו בשל התפתחותה הגופנית (גובה מעל אחוזון 95, גיל עצמות גבוה מהגיל הכרונולוגי וריח זיעה, לא היו סימני מין משניים). מאז מטופלת ב-10מ"ג הידרוקורטיזון, שגרם לעליה משמעותית במשקל + לחיים אדומות מאוד באופן קבוע.
לאחרונה קיבלנו תוצאות בדיקה גנטית שעברה שבהן נאמר:
"נמצא כי XXX נושאת את המוטציה V281L והינה הטרוזיגוטית למוטציה זו.
לא זוהו מוטציות נוספות מבין המוטציות הנבדקות. לא ניתן לשלול נוכחות מוטציות חדשות/נדירות אך הסבירות נמוכה".
לדברי הרופא המטפל אין התאמה בין תוצאות הבדיקה הגנטית לממצאים הקליניים, ולמרות שלפי הבדיקה הגנטית היא נשאית בלבד יש צורך להמשיך את הטיפול בהידרוקורטיזון.
מה דעתכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר NCCAH - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/03/2012קשה לתת עצה מבלי לבדוק את הילדה או לראות את תוצאות הבדיקה.
מאחר והרופאה מציעה לכם טיפול להרבה שנים, מוצדק לקבל חוות דעת שנייה מרופא/רופאה שיראו את כל הנתונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהרמון גדילה בתחילת מיניתאמא20/03/2012
שלום ביתי בת 12 ושמונה חודשים גובה 142 משקל 32 גיל עצמות 11 הנערה יורדת באחוזונים במשך מספר שנים IGF-1: 168 נשלחה לביצוע טסט הורמון גדילה שיבוצע בימים הקרובים עוד אין סימני מין אבל בדיקת הורמוני מין מראה תחילת התבגרות תהליך התבגרות של האם והאחות היו ארוכים יחסית- 3 וחצי שנים מהתחלת סימני מין עד קבלת מחזור האם עןד ניתן לקבל הורמון גדילה? האם יכול להשפיע לרעה בשלב זה על גובה סופי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהרמון גדילה בתחילת מינית - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/03/2012הבעיה הבולטת כאן היא שאין התחלת התבגרות בגיל שרוב הילדות כבר התחילו.
אין טעם לבדוק הורמון גדילה - הוא תמיד נמוך אצל ילדה שמאחרת בהתבגרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ענית על שאלתה
שלו30/04/2012האם עוד ניתן לקבל הורמון גדילה?
האם יכול להשפיע לרעה בשלב זה על גובה סופי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 3קרן19/03/2012
שלום,
ביתי בת 3 שנים.
להלן הנתונים שלה- שוקלת 11 ק"ג וגובה 88 ס"מ.
בפעם האחרונה שהייתי איתה בטיפת חלב אמרו שהיא באחוזון 5% מכל הבחינות. היא גם רזה מאוד.
האם יש משהו שאפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילדה בת 3 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/03/2012לא בטוח שצריך לעשות "משהוא".
אם בתך נמצאת בתוך תחום הנורמה וגובה תואם לגובה הוריה אין צורך לעשות מאומה פרט להמשך מעקב גדילה אצל הרופא המטפל !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדלים בין הביוטרופין לגנוטרופיןדני17/03/2012
לביוטרופין יש התוויה שאינו מתאים לתינוקות שנולדו קטנים למשך ההריון.
אם כך, מה הערך המוסף שלו?
למה לתת אותו בכלל אם קיימת ההתוייה שלו לגבי תינוקות?
בתגובה למטה כתבת שלכל אחד יש יתרונות אחרים.
תוכל בבקשה לרשום את היתרונות של כ"א מהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הבדלים בין הביוטרופין לגנוטרופין - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/03/2012החומר הפעיל הן ביוטרופין והן גנוטרופין הוא הורמון גדילה.
השוני בנהם הוא בצורת ההזרקה כאשר גנוטרופין מוזרק דרך מחט וביוטרופין לא.
ביוטרופין אכן לא רשום לתינוקות נמוכים שנולדו קטנים לגיל ההריון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטייה לסכרתאלין15/03/2012
שלום.
אני בת 16 ול מזמן עשיתי בדיקות וזה הראה שיש לי 113 גלוקוז והגבול הוא 100. לאחר מכן שלחו אותי לעשות עמיסת סוכר והHBA1C יצא 6.3 והגבול הוא 6 .
האינסולין 0 היה 2.8 והאינסולין 120 , 82.2 !
היום הייתי אצל רופאה והיא אמרה שיש לי נטייה לסכרת אבל אני ממש לא רציתי אתזה . (דרך אגב ששני ההורים שלי חולי סכרת וגם ההורים מצד אמא ומצד אבא ).
השאלה היא כזאת
והרופא הביא לי תרופה בשם גלוקופאז', אם אני ישמור על דיאטה נכונה והכל, אני יכול להפסיק לשתות את הכדור ? והאם הסכרת יכולה להעלם לי ? כי אני מאוד לא רוצה את זה בחיים שלי, כי אני ראיתי אנשים שסובלים ממנה וזה קשה מאוד, אני לא רוצה להגיע למצב של אינסולין וכדורים לכל החיים .
האם יש דרך להעלים את הסכרת ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטייה לסכרת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/03/2012הרופאה צודקת. יש לך סכרת ואת צריכה טיפול בגולוקופג. הדרך היחידה לשפר את המצב היא לרדת במשקל. חשוב שתעשי בדיוק מה שהרופאה אומרת לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטייה לסכרת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/03/2012הרופאה צודקת. יש לך סכרת ואת צריכה טיפול בגולוקופג. הדרך היחידה לשפר את המצב היא לרדת במשקל. חשוב שתעשי בדיוק מה שהרופאה אומרת לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות מינית מוקדמתמירב15/03/2012
שלום, בתי בת 9.5 סובלת משיתוק מוחין, עם התבגרות מינית מוקדמת (עפ"י אנדקרונולוג).
גיל עצמות 10.5. גובה 132
לדעתו, עלולה לקבל מחזור עד שנה. אבל אין טעם להתחיל הורמון לעצירה מכיוון שזה לא משפיע על הצמיחה הגובה. טוען שכיום זה נורמלי בקרב בנות.
האם באמת אין מה לעשות שהילדה תמשיך לגבוה? עיכוב המחזור אינו מעכב את הבגרות המינית וע"י כך ממשיכים לגבוה? אשמח לתגובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התבגרות מינית מוקדמת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/03/2012הרופא צודק. עיכוב ההתבגרות בגיל זה אינו משפיע על הגבוה הבוגר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבדלים בין הורמון הגדילהרן13/03/2012
מה ההבדל בין הביוטרופין לגנוטרופין?
האם שניהם נמצאים בסל הבריאות?
באיזה מצבים נותנים את הביוטרופין? ובאיזה מצבים נותנים את הגנוטרופין?
מה נותנים בבי"ח שבו אתה עובד?
האם הגנוטרופין הוא ללא חומר משמר? והביוטרופין הוא עם חומר משמר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבדלים בין הורמון הגדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/03/2012אין הבדל בחומר המוזרק, והם טובים באותה מידה. ההבדלים הם רק בנוחיות ההשרקה, כשלכל אחד יש יתרונות אחרים. אני משתמש בשניהם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוכל בבקשה לפרט על היתרונות של כ"א
רן14/03/2012מהם?
בנוסף, הבנתי למשל שהגנוטרופין ניתן כברירת מחדל עם חומר משמר ורק אם יש תופעות לוואי של כאבי שרירים אז נותנים בלי החומר משמר.
האם העלות של שניהם זהה?
כי אם כן, אני רוצה לבקש בלי החומר המשמר.
תודה על המענה המהיר,
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצת טיפול בשל תקלה בעט ההזרקהram12/03/2012
ילדי מטופל בגנוטרופין וזוכה לקבל יחידה ביום (1 מ"ג) בעט של פייזר 12 מ"ג. בשל תקלה הושבת עט ההזרקה ויש ברשותינו עט 5.3 מ"ג.
האם ניתן להשתמש בו?
איזה מינון מומלץ?
השאלה עולה בשל עיכוב באספקת עטי ההזרקה שיגיעו לכל המוקדם מחר ואולי רק מחרתיים.
רוב תודות על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצת טיפול בשל תקלה בעט ההזרקה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/03/2012העט הקטן טוב באותה מידה, והמינון נשאר 1 מג'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילה ואישוריםרן12/03/2012
ידוע לי שכל תקופה צריך לחדש את האישור לקבלת הורמון גדילה.
ממה שקראתי, הבנתי שאם מתחיל לתת הורמון גדילה, אז הגוף מפסיק לייצר בעצמו.
לכן, שאלתי מה קורה כאשר הועדה מחליטה להפסיק את האישור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמון גדילה ואישורים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/03/2012הדיון בוועדה הוא רק פעם אחת. האישור לחידוש הוא מכתב מהאנדוקרינולוג.
הגוף לא מפסיק לייצר את ההורמון גם כשמטפלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)