מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- התבגרות וגובהאמא11/01/2012
שלום,
אני אמא לילדה מקסימה (!) בת 9 . הגובה שלה כעת 146 ס"מ (היא נמצאת באחוזון ה-97% - היא גבוהה מאוד). גובהי 158 ס"מ ובעלי גבוה 194 ס"מ . סימני התגברות החלו להופיע אצלה לפני כחודש: ניצני שדיים ושערות בבית השחי ובמפשעה.
שאלותיי:
1. האם ההתפתחות שלה אינה מוקדמת?
2. כיצד הופעת המחזור החודשי עתיד להשפיע על הגובה הסופי שלה? 3. האם ניתן להעריך מה יהיה גובהה הסופי?
שמעתי שדווקא ילדות גבוההות נוטות להתפתח מוקדם ואז בסופו של דבר מפסיקות לגבוה ונשארות נמוכות - האם יש אמת בשמועה?
האם יש מקום לשקול מתן הורמון גדילה?
היא קיבלה את מבנה הגוף של המשפחה של בעלי (משפחה של גבוהים), אך האם ההתפתחות המוקדמת עלולה לפגוע בצמיחה שלה לגובה?
הייתי רוצה שהיא תנצל את פוטנציאל הגובה שלה ולא תעצר - מה ניתן לעשות, אם בכלל?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התבגרות וגובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/01/2012התבגרות בגיל זה היא תקינה.
מהנצת שדיים עד מחזור עוברות בדר"כ שנתיים וחצי.
כמובן שלא נותנים הורמון גדילה לילדות גבוהות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילה?נועה10/01/2012
אהלן,
אני בת 19 ולפני כחצי שנה קיבלתי המלצה מנטורופתית להפסיק עם מוצרי החלב, וכך עשיתי עקב הפרעות עיכול שהיו לי.
הפסקתי איתם אך החלפתי למוצרי עיזים.
לאחרונה שמתי לב שגופי ממש התכווץ הידיים הרגליים ממש רזון וירידה במסת השריר ואני כל היום עם רעב כרוני כאשר כלום לא משביע אותי
חזרתי למוצרי החלב ובאמת גדלתי!!
אבל בעיקר ברקמת השומן
השאלה שלי היא כזאת,
האם זה הגיוני שבגלל הפסקת צריכת החלב ירדה מסת השריר והשומן בגופי?
האם זה יכול להיות קשור להורמון הגדילה שיש במוצרי החלב???
האם להמשיך לצרוך חלב בכל זאת או יש תחליף עם פחות שומן?..
תודה רבה מראש, מיואשת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילה? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/01/2012אני מציע לך להתייעץ עם דיאטנית מקצועית. רוב ה"נטורופתים" אינם מבינים פיזיולוגיה ותזונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בטווח הנורמה?ר10/01/2012
ביתי בת 8.8 , גובהה 1.37 ומשקלה 27 ק"ג, שומרת על אחוזוני הגדילה לאורך השנים, לאחרונה היא מתלוננת על כאבים קלים בשדיים, וניתן להבחין בהחלט בתחילת התפתחות ניצן.
האם תחילת התפתחות בגיל הזה נמצאת בטווח הנורמה?
ושאלה שהיא קצת אופ-טופיק, היא מבקשת גוזיה, האם זה עלול להזיק באופן כלשהו להתפתחות החזה (בגלל הלחץ הכוונה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם בטווח הנורמה? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/01/2012התבגרות בגיל זה היא תקינה.
חזיה אינה משפיעה על ההתפתחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילה - מה עושה לילד שאין לוערן09/01/2012
האם ניתן לספק הורמון גדילה לילד שאין לו חוסר בהורמון גדילה, מה ההשלכות של מתן הורמון גדילה ללא חוסר בו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמון גדילה - מה עושה לילד שאין לו - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/01/2012הורמון גדילה איננו מאושר לטיפול בילדים שאין להם כל מחלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי יש להתחיל לתת הורמון גדילהערן09/01/2012
בני בן 6 (בפברואר) במעקב אצל אנדוקרינולוג הוא 104 ס"מ ו(אחוזון 3, כמעט) ומשקל 17.5 ק"ג (אחוזון 10), הוא צמח כ - 2.7 ס"מ והשמין כ - 1.5 ק"ג מהמעקב לפני חצי שנה.
במעקב נמסר כי גיל העצמות שלו צעיר לעומת גילו הכרונולוגי וכי בילדים מסוגו ישנה קפיצת גדילה בשלב מאוחר יותר.
שאלתי היא מתי עלינו להתחיל הורמון גדילה, במידה ויהיה צורך, מה עלינו לבדוק להבא, מה האפשרויות הנוספות העומדות בפנינו, בהנחה שלא יעמוד בקריטריונים לקבלת הורמון גדילה מהקופה, עלויות, היתכנות וכו'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי יש להתחיל לתת הורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/01/2012השלב הבא הוא לעשות בדיקות ולראות למה הוא נמוך.
הורמון גדילה ניתן כשנמצא חסר בהורמון גדילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת תריס אצל תינונקתמשה09/01/2012
שלום, שאלה לגבי ביתי בת שנה.
בבדיקת דם לאחר הלידה ה - tsh היה מעט גבוה (12) ו - t3,4 תקינים, לאחר מספר חודשים ה - tsh ירד ל - 5 ולאחר מספר חודשים נוספים הכל היה תקין.
כיום, לאחר שנה שוב התגלה חוסר איזון של tsh מעט גבוה - (9) ועדיין t3,5 תקינים.
המלצת הרופא היא להתחיל טיפול באלטרוקסין למרות ש - t3,4 תקין.
האם זה הכרחי???
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת פעילות בלוטת תריס אצל תינונקת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/01/2012איננו ממליצים כאן על טיפולים.
לצורך חוות דעת נוסת תצטרך לראות רופא אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה שפשוט לא גודלתשרית08/01/2012
שלום רב.
ביתי בת שנה וחודש. נולדה בשבוע 42 במשקל 4.020-אורך 52.5
כבר בחודשים הראשונים של חייה הייתה לי הרגשה שהיא לא גובהת מספיק.
בגיל חודשיים-62 סנטימטר_משקל 5.358)
בגיל 6חודשים- 63.4(משקל 7.450)
בגיל 9.5 68(משקל 8.270)
גיל שנה וחודש-70 סנטימטר - בין 9.5 חודשים לשנה וחודש נעשו 2 מדידות ובהן האורך היה בין 69-70.
אני מודאגת מחוסר העליה באורך מזה 3.5 חודשים.
הילדה נראת קטנטונת לגילה.גם העליה במשקל לא מזהירה.
הילדה יורדת באחוזונים-מ25 ירדה ל10 ועכשיו היא נמצאת על אחוזון 3!
חשוב לציין כי עד גיל 9 חודשים הילדה ינקה בלבד ללא שום תוספת מזון-פשוט לא הייתה מוכנה.
מגיל 9 חודשים מקבל מוצקים ונהנת מהם ובמקביל יונקת המון!!
יחד עם זאת, לא הקפדתי על מתן ברזל/ויטמין D.האם ייתכן כי יש לילדה בעיית גידלה עקב כך?
הרופא טרם ראה אותה, אך אמר שבכל מצב אין מה לעשות בגיל הזה.
*האם ייתכן סוג של גמדות?
*האם הנתונים שכתבתי אכן מדאיגים?
הילדה חיונית, מלאת מרץ, פוסעת מספר פסיעות לבדה וחזקה...
מה עושים?
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה פרט חשוב
שרית08/01/2012חשוב לציין כי הילדה נולדה עם חור קטנטן בעמוד השדרה(לא זוכרת הגדרה רפואית מדויקת). הרופא ילדים שבדק אותה בגיל חודשיים טען שהחור כמעט ונסגר לגמרי-מאז לא בדקנו את העניין.
האם ייתכן קשר בין הדברים?
האם צריך לבדוק את זה שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מוסיפה פרט חשוב - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/01/2012שינוי באחוזוני הגדילה הינו שכיח ונפוץ בילדים.
ההאטה בגדילה עלולה בהחלט לנבוע עקב מחסור בברזל או בויטמין D ולכן יש לקחת זאת בחשבון כמו גם לברר אפשרות לבעיות נוספות על ידי הרופא המטפל או אנדוקרינולוג.
איני סבור שבעית עמוד השדרה קשורה לגובה אך גם היא מחייבת מעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד רזה ונמוך לגילומירי08/01/2012
שלום, בני בן 3 גובהו 87 ס"מ ומשקלו 11.800.
יש לו אדנואיד גדול ושקדים מוגדלים (לא סובל מדלקות שקדים), ביצענו מעבדת שינה והתוצאה הייתה שיש לו איכות שינה סבירה, אין הפסקות נשימה וכו'.
אנו מודאגים מכך שהוא רזה , מבחינת גובה הוא באחוזון 7 וזה נמשך תקופה דיי ארוכה, מבחינת משקל באחוזון 3.אנו מתלבטים האם לנתח אותו להוצאת אדנואיד והקטנת שקדים, התייעצנו עם 2 רופאים שאמרו לנתח בגלל בעיית הגדילה ואילו רופא המשפחה המליץ לנו שלא לנתח, יש לציין שביצענו גם אולרסאונד כף יד והתוצאה של גיל העצמות הייתה שנתיים.
האם בגלל איכות השינה שלו הוא לא מתפתח כראוי? ביצענו בדיקות דם שונות לפי בקשת רופא המשפחה והכל יצא תקין.
אודה לעצתך והכוונתך לגבי המשך התהליך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילד רזה ונמוך לגילו - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/01/2012יש כאן מספר שיקולים: ראשית,גובה באחוזון 7 הוא תקין בתנאי שהוא תואם לתחום גובה המטרה שלו ובתנאי שקצב הגדילה תקין לגילו. אם אכן זהו המצב אזי אין בעית גדילה.
שאלת הניתוח קשורה כמובן לנושא הגדילה. תוצאת בדיקת השינה רלוונטית ליום בצוע הבדיקה. יש לצפות להמשך גדילת האדנואיד והשקדים המגיעיםלשיא גודלם בגיל 5 שנים לערך בנוסף יש להביא בחשבון שבימים בהם הילד סובל מנזלת וסימני התקררות אחרים החסימה המכנית גדלה ועמה תוחמר גם בעית השינה וחוסר התאבון.
אלו השיקולים שצריכים להלקח בחשבון על ידי הרופא המטפל ועל ידכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיף לילדה בת 7 - סינטרואיד או אגלי08/01/2012
הבת שלי בת 7 סובלת מתת פעילות, ומטופלת מזה 4 שנים באלטרוקסין 50 מג. עד עתה היו לנו את הכדורים מהסוג הישן. עכשיו אני מבינה שעלינו לקבל תחליף. מה עדיף לילדים (היא לא יודעת לבלוע כדורים, ולכן לועסת אותם. עליה לקבל כדור שניתן לכתוש אותו). סינטרואיד או אוטירוקס? מה קרוב יותר בהרכבו לאלטרוקסין? מה יעשה פחות תופעות לוואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה עדיף לילדה בת 7 - סינטרואיד או א - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ09/01/2012כל התרופות שהזכרת מכילות את אותו מרכיב פעיל -טירוקסין. לכן אין שוני מבחינת תופעות הלוואי הצפויות במקרה של עודף.
זה באמת לא משנה מה לוקחים בתנאי שאם משנים את סוג התרופה או מינונה עוקבים כעבור חודש אחרי תפקודי בלוטת המגן ומתאימים את המנון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בבלוטת התריסאביגיל03/01/2012
שלום רב
באולטרסאונד של ביתי בת 14 שנה התוצאות הבאות
בלוטת לימפה מוגדלת 1*2 ס"מ - למעקב עק"ג
בלוטת המגן לא מוגדלת
אונה ימנית בגודל 1.6 ס"מ אונה שמאלית 1.3 ס"מ .הבלוטה אינה בעלת מבנה אחיד.
באונה הימנת נסרקה קישרית סיצטית בקוטר 5 מ"מ
אונה שמאלית קשרית הטרוגנית בקוטר 1.5 ס"מ ללא וסקולריזציה מוגברת
יש לשקול fna
בלוטות הרוק התת לסתיות תקינות
בבדיקת דם
tsh 8.57 ( ערך נורמה 0.3-5.5)
ft4 15.7 ערך נורמה 10.3-19.7)
בביקור אצל אנדוקרינולוג ילדים נעשתה בדיקת מישוש הבלוטה
והרופא החליט שאין לנקר אלה רק מעקב
האם אין צורך בכל מקרה של גוש לנקר?
בבדיקת דם חוזרת יצאה תקינה
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גוש בבלוטת התריס - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/01/2012גוש מעל 1 ס"מ ראוי בהחלט לניקור ביחוד אם הוא הטרוגני.
יש לעשות הניקור תחת US* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילה - ילדה בת 7 ו-8 חודשים.טל02/01/2012
שלום,
אני מקווה שאני פונה למקום הנכון, ותודה מראש על המענה.
הילדה שלי בת 7 ו-8 חודשים ומגיעה לגובה של 131 ס"מ. היא הגבוהה ביותר בכיתתה מבין הבנות, (מבחינת משקל הכל נראה תקין).
היא בריאה בעקרון (חוץ מניתוח שקדים שעברה בגיל 3).
אני פונה אליכם כי אני פשוט לא כ"כ יודעת אם זה גובה "תקין" או לא ואם יש צורך להתייעץ עם אנדוקרינולוג ילדים לגביה.
מאז שהיתה תינוקת תמיד היתה באחוזונים הגבוהים של גובה, כך שבמובן הזה זה לא חדש, אני רק שואלת לגבי אם זה גובה תקין לגילה, ואם יש צורך לשים לב למשהו בהקשר הזה בשנים הבאות לקראת גיל ההתבגרות.
(אם צריך או עוזר - אוכל לפרט את הגבהים שמדדנו שלה לאורך השנים).
תודה שוב,
טל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גדילה - ילדה בת 7 ו-8 חודשים. - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/01/2012גובהשל בתך נמצא באחוזון ה 75 בין בנות גילה- בהחלט תקין . אם היא תמיד גבוהה ללא סימני מין משניים אזי אין כל סיבה לדאגה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
טל07/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמון גדילהז'אנה02/01/2012
שלום רב! האם בדיקות תקינות?
קלונידין טסט, שיא 8.17- GH
גלוקגון טסט 15.7 ננוגורם למ"ל, האם זה תקין האם יש חוסר בהורמון גדילה
בת שלי בת 5 שנים וחצי מאוד נמוכה 96ס"מ ומשקל 12ק"ג, נולדה פגית 650ג"ר,בשבוע 26, האם היא צריכה טיפול בהורמון גדילה או שיכול להיות שהיא עוד תגדל לבד בלי עזרה . תודה רבה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/01/2012לבתך אין חוסר בהורמון גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ14/05/2012הטסטים אינם תומכים בחוסר הורמון גדילה.
לגבי טיפול בהורמון גדילה כאשר אין חוסר עליך להתייעץ היטב עם הרופא שלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות מינית מוקדמת acth-gnrhאיילת02/01/2012
שלום רב ותודה על הסבלנות
נתונים:
ביתי בת 8.4 חודשים.
נולדה בלידה רגילה בשבוע 41 במשקל 3330 גרם.
לאורך שנות גדילתה הייתה בכל הפרמטרים שנמדדים באחוזון 97-99 (הקף ראש,משקל,גובה)
כיום:
גובה 139 סמ
משקל 36.8
bmi-19
התחילו לה קצת לפני גיל 8 ניצני שדיים, שיעור מועט באיבר המין ומתחת לבית השחי.
גיל עצמות- רופא הילדים הפנה לצילום כף יד. תוצאה- בוצע בעת גיל ביולוגי- 8 ו-3 חודשים(לפני חודש) , אך גיל העצמות שמצא בבדיקת הרנטגן - 8 ו-10 חודשים.
תוצאות בדיקת דם- ברזל-152
androstened-4.30 nmol/l (הטווח התקין לכאורה הרשום הוא בין 0.70-3.50)
prg-17-oh-0.94 nmol/l(הטווח התקין לכאורה הרשום הוא בין 2.00-4.00)
גובה האם -1.60 ס"מ. אני קבלתי ווסת בגיל 12 לערך.
גובה האב-1.72
אני "סובלת" (אינני סובלת ונכנסתי להריון בקלות, אך כך מכנים זאת??) משחלות פוליציסטיות). האב סובל מעודף כולסטרול.
אגב זו ביתי היחידה כך שאין לי למי להשוותה לענין התפתחות ואינני יודעת אם זה רלוונטי.
האנדוקרינולוגית הפנתה לבדיקת acth-gnrh
ובנוסף לנתונים שציינתי היא כתבה :
BA=8.10
CA=8.3
לא הסבירה מה פירוש.
לשאלותי:
מה משמעות הבדיקה אליה הופנתה הילדה?כל שהוסבר שזו בדיקה במהלכה ניתנים הורמונים. איזה הורמונים? באיזה מינון? האם יש תופעות לוואי?
האם הבדיקה עלולה גם להזיק חלילה מעבר להיותה חשובה לשם אבחנה?
ולשאלה החשובה מבחינתי- האם לדעתך כלל יש צורך בבדיקה או שניתן להימנע ממנה או להמתין עם ביצועה? האם נדרשת חוו"ד נוספת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התבגרות מינית מוקדמת acth-gnrh - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ04/01/2012בתך החלה ככל הנראה את התפתחותה המינית בגיל שהוא מעט צעיר יותר מהגבול התחתון של הנורמה לבנות.
בבדיקה המוצעת לך יוזרקו לבתך דרך הוריד שני הורמונים ACTH ו GNRH וילקחו דרך פרפרית שתושאר בזרועה דגימות דם קטנות עד שעה לאחר ההזרקה.
לתבחין אין תופעות לוואי ומטרתו לאמת שאכן מדובר בהתבגרות מינית תקינה מבחינה הורמונלית ולבדוק את תפקוד בלוטות האדרנל.
המשך המעקב תלוי בממצאי הטסטים אך בעיקר בקליניקה של הבת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר בהורמון גדילהאהוד29/12/2011
ילדה בת 7 עם חוסר בהורמון גדילה , עד איזה גיל כונולוגי או תהליך התפתחותי חייבת להמשיך לקבל זריקות?
תודה
י
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר בהורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג29/12/2011את השאלה יש להפנות לרופא שהמליץ על טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התבגרות מוקדמת של בני בן ה-10טלילה28/12/2011
שלום, בני בן 10 וחודש, יש לו התחלת שיעור במפשעה ונראה שהאשכים גדלו. יש לו פלומת שפם, הוא גבוה מאד לגילו 1.50 ומשקל 44 (באחוזון העליון). אני מודאגת שהוא מתחיל את הגדילה לגובה שלו מוקדם מדי. כל הבנים במשפחתנו גבוהים והבנות 1.70. עשיתי צילום עצמות אבל הבדיקה שלנו אצל אנדוקרינולוג רק בעוד חודשיים וחצי. האם יש מקום לדאגה? האם לנסות להקדים את התור? מה אומר גיל עצמות כף יד?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התבגרות מוקדמת של בני בן ה-10 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג28/12/2011אין מקום לדאגה. הכל נשמע לי נורמלי, ויכול לחכות חדשיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)