מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- התפתחות אצל נערה בת 15איילת05/02/2012
שלום פרופ'!
בתי בת 15 ,קיבלה מחזור כשהייתה בת 10, שזה מוקדם יחסית לילדה .
בבדיקה שהייתה לה אצל דיאטנית בגיל 8 ,נמצא כי עצמותיה מפותחות ביחס לגילה .
לפני כמה שנים ,הייתה לה ירידה ניכרת במשקל וקבלת הוסת שלה הפסיקה לכמה חודשים , אציין שעכשיו הוא סדיר.
היום;בתי בגובה 1.61 ושדיה קטנים (A75).
אוסיף לציין שבתי רגישה לG6PD ולפניצילין.
שאלותיי הן:
1.האם בתי סיימה את התפתחותה מבחינת שדיה וגובהה ?
האם היא יכולה עכשיו לקחת הורמוני גדילה ואיך זה ישפיע על התפתחותה(והאם יש להם תופעות לוואי;כגון השמנה ,פצעים,אקנה)?
2.האם ניתן היה לעכב את תהליך ההתפתחות שלה בגיל מוקדם
וזה היה נותן תוצאה של התפתחות תקינה?או שהיה עשוי לעצור את ההתפתחות העתידית?
3.ממה לדעתך נבע הפסקת קבלת הווסת שלה ?האם זה מסוכן או לא תקין?
אשמח לתשובה ממך
ותודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות אצל נערה בת 15 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ06/02/20121. בתך אכן הגיע מזמן לגובה הבוגר שלה. השדיים עשויות עוד לגדול בהשפעת הריונות עתידיים והנקה. אין מקום ותועלת לטיפול בהורמון גדילה
2. ניתן היה לעכב את התפתחותה המינית, איני בטוח כלל שהדבר היה משפר את הגובה.
3. הירידה במשקל היא סיבה טובה להפסקת המחזור. זה בהחלט לא היה תקין אני מעודד מכך שהוא חזר באופן סדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות להורמון גדילהאמאלה05/02/2012
מה ההבדל בין טסט גלוקגון לטסט ATT
האם יש משמעות לגיל ולמצב שבו עושים את הטסטים האלה? מדובר בילד בן 3.8 עם גדילה איטית עוד מהרחם.אין בעיות התפתחות. היה במעקב בלבד. רופא אחד ממליץ באופן גורף על בדיקה כבר עכשיו כדי לדעת אם יש מחסור ואם כדאי להתחיל טיפול. רופא שני לא מתלהב לבדוק עדיין. מה הסיבה שיש רופאים שרוצים לחכות גם עם הבדיקה עצמה??
ומה ההבדל בין שתי הבדיקות?
יש לציין שרופא אחד מגדיר את הילד SGA
ורופא אחר - לא בטוח בכלל.
הילד הוא תאום ונולד קטן מאחיו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקות להורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ06/02/2012אני מניח שהתכוונת ל ITT - מתן אינסולין שהוא חומר שונה מגלוקגון אך שנהם גורמים לגרוי הורמון גדילה.
מבלי להכיר אותכם ,אם הילד נמוך מתחת לעקומת הגדילה וקצב הגדילה שלו איטי אין טעם לחכות ויש לברר כבר כעת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות וטסטים להורמון גדילה
אמאלה06/02/2012תודה.
לפי הההפניה ומה שאמרו לי במרפאה מדובר במבחן ATT להורמון גדילה...
מה היתרון של בדיקת גלוקגון? האם יש הבדל בערכים והתוצאות שמתקבלות משני טסטים שונים?
ושאלה אחרונה ומהותית:
האם קיימות בארצנו שתי "אסכולות" של רופאים בנושא הורמון גדילה וילדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדיקות וטסטים להורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ06/02/2012אולי ב ATT התכוונו למבחן ארגינין רק שהוא לא מכונה ATT
אין שום יתרון או חסרון בתבחין גלוקגון פשוט צריך שני טסטים שונים כדי לאבחן חוסר בהורמון גדילה.
איני מכיר אסכולות שונות בקרב רופאים בארץ בנושאים שציינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהורמון גדילה שלא עוזרנעמה05/02/2012
שלום,
בני בן 6.5, ללא חוסר בהורמון גדילה, מטופל בהורמון גדילה מזה 9חודשים.
גיל עצמות מתאים ישנתיים אחורה מגילו .
ההאצה בגדילה היא מ6.2 ס"מ בשנה, ל6.7 ס"מ בשנה. (לא משמעותי..)
כגע מקבל 60 מ"ג כל יום בשנתו,
וייתכן שנפסיק את הטיפול בגוד כחודשיים.
שנינו (ההורים) גבוהים.
האם אפשר לעשות משהו נוסף/אחר ע"מ לסייע לילד לצמוח??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בהורמון גדילה שלא עוזר - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ06/02/2012אם אין תגובה להורמון גדילה יש בהחלט מקום להפסיקו. לגבי המשך הברור ואפשריות טיפול אחרות פנו לרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IGF1 מתחת ל 25 !!! עזרה בבקשהשי03/02/2012
שלום רב
התינוק שלנו בן 6.5 חודשים. נולד 3400 במשקל ו 35 בהיקף הראש. 3 חודשים גדל תקין לגמרי מבחינת המשקל והגובה. מאז החלו בעיות עם ההאכלה (אולי רפלוקס סמוי),החל להוריד עצמאית כמויות, חשק לאוכל ירד. ירדו כמויות האוכל משמעותית ומאז זה בא והולך. בזמן האחרון התייצב בטיפול בלוסק ואנפמיל, ובשבועות האחרונים אוכל טוב מאוד (מוצקים אוכל מעולה, וגם כמויות האנפמיל עלו).
כרגע - 7.400 במשקל (אחוזון 18. ירידה בעקומות. נולד באחוזון 45, ירד ל 25 ואז ל 18)
69 ס"מ גובה (אחוזון 60 בערך. יציב לאורך כל הזמן)
היקף ראש - 42 (אחוזון 6 ! נולד באחוזון 50, ירד לאזור 10-15 ואז ל 5-6) - נשלחנו לאולטרא סאונד - תשובה תקינה.
רופאת הגסטרו שלנו הזמינה בדיקות וה IGF1 הינו מתחת ל 25 !!!!
התינוק נראה לנו קטן, באמת קטן מאוד לגילו. למרות שהגובה ממש תקין ( (איך ייתכן עם IGF1 ממש נמוך ? ? ? ) היקף הראש סרבן - וב 4 חודשים האחרונים עלה רק ב 4 ס"מ. לי הוא פשוט נראה קטן לגילו, ידיים קטנות מאוד...ראש קטן, ופשוט נראה חלש כזה..
התפתחותית - עדיין לא מתהפך. הלכנו לאבחון התפתחותי - תקשורתי מאוד, מעבר לגילו, שמח ומבסוט מהחיים. עדיין לא מתהפך לאף צד.
האם עלינו לעשות עוד בדיקות ? מה אומרת רמת ה IGF1 ?
תודה !!!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלת המשך
שי03/02/2012האם אפשר לדעת מה הסיבות ל IGF1 נמוך מאוד (מתחת לסקאלה של 25) בתינוק ? (בן 6.5 חודשים, 69 ס"מ גובה נולד 50 ס"מ)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/02/2012אתייחס רק לקטע ההורמונולי: IGF1 הוא הורמון שרמתו תלויה בין השאר במצב התזונתי. הוא נמוך כשהמצב התזונתי לא טוב. כללית, זהו מדד לא טוב אצל תינוקות, ומתחיל להיות יעיל רק מעבר לגיל 3.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפותרואידיזם מולד בת חודש וחציהיפו03/02/2012
היי בבקשה עזרה דחופה ...יש לי שתי בנות תאומות מקסימות (לא זהות) לאחת מהן לאחר הלידה אובחן היפותרואיד מולד אולם שבבדיקת סקר שנעשים לילדים אשר נולדים התוצאות יצאו תקינות -גילו זאת לאחר שבוע וחצי שבועיים מאחר ולא שמרה על חום גופה- במסגרת הפגיה הוחל טיפול תחת אלטרוקסין ! לאחר מס ימים שוחרננו הביתה ועוד שבועיים להגיע לביקורת אצל אנדוקרינולוג ..בביקורת שהיינו נדהמנו לגלות כי ה TSH עלה ל100 ולאחר כמה ימים עלה ל 300 הוגבר מינון התרופה ל 100 מיקרוגרם ביום ולאחר מס ימים החל לרדת כיום עומדת התוצאה על 40 מה שמחנו מאוד --ביום א' הקרוב יש שוב ביקור מקווים מאוד לתשובה מספקת ומאוזנת .. אני פונה אליכם לעזרה בבקשה אני די מודאגת מקצב ההתפתחות של הילדה שלי וכמה מסוכן החודש וחצי שהכדור לא בדיוק עשה את העבודה ? מעבר לזה שהתסימנים החיצוניים לא ממש השתנו ירד בקצת ...מישהי עברה את זה ? אשמח לתשובה בהקדם וסורי על אורך השאלה.. די מודאגת אפילו מאוד ! תודה רבה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפותרואידיזם מולד בת חודש וחצי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/02/2012נשמע שיש בעיה אמיתית, אך לא נוכל לייעץ כאן ברשת. זה דוש דיון מעמיק עם אנדוקרינולוג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפותירואיד מולד
היפו03/02/2012מה ז"א בעיה אמיתית???? אנחנו מטופלים אצל אנדוקרינולוג ... אם התוצאה יורדת אין מצב לקצת תקווה?! חשוב לי עניין התפתחות הילדה בגלל חודש וחצי האם זה פער שניתן לצמצם?מהנסיון שלך יש מקום להרגע קצת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיפותירואיד מולד
היפו03/02/2012האם יש מצב לקבוע אליך תור במסגרת קופת החולים או באופן פרטי ממש לא חשוב לי ,אלא עתידה של הילדה אם כן אשמח לפרטים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
היפותירואיד מולד - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ06/02/2012בדרך כלל טיפול בנמון מתאים מביא לנרמול בדיקות המעבדה תוך שבוע שבועיים.
בגילה של בתך יש חשיבות גדולה לזמן, לכן פני בדחיפות לאנדוקרינולוג ילדים על מת לברר את הסיבות לחוסר התגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דגדגןנ ט03/02/2012
הי , אני בת 18 ויש לי דגדגן מוגדל האם זה מצב מסוכן?
אף אחד לא יודע מיזה כולל ההורים והרופא, אני סובלת ממחסור אנזים 21 . האם יש קשר ? גילו את זה לפני 3 חודשים ,3 חודשים נוטלת דקסמטזון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דגדגן - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/02/2012יש לזה קשר למחסור באנזים, וזה יקטן קצת עם הטיפול שאת לוקחת. זה לא מסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק באחוזון גובה 3סוזי01/02/2012
נכדי בן שנה וחודשיים,נמוך בגובהו נמצא באחוזון 3, משקלו 10.5 ק"ג.
יש לו 3 כתמי קפה בחלב בעור וכן חוסר ברזל,למרות שמקבל תוספת של 8טיפות ברזל ביום.
האם יש קשר בין גובהו לבין הכתמים וחוסר הברזל, ומה צריך לעשות ולאן לפנות?
יש לציין שהתפתחותו תקינה, הוא הולך ומתחיל לדבר כבר כמה מילים.
תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק באחוזון גובה 3 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג03/02/2012לגבי הגדילה, מה שקובע הוא אם הוא מתמיד על אותו אחוזון. אחוזון 3 הוא מכובד כמו האחרים, ובלבד שמתמידים בו.
את כתמי הקפה בחלב כדאי להראות לרופא ילדים. אחדים מהם הם חסרי משמעות, ואחרים יכולים להצביע על מצבים גנטיים ספציפיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FT4 , TSHקרן31/01/2012
שלום רב. בבדיקת דם שבוצעה נמצא TSH גבוה במעט 5.53 (ערך עליון תקני 5.5).
FT4 תקין לחלוטין 15.3.
שאר הבדיקות שבוצעו תקינות לחלוטין. בנוסף, לא קיימים שום סימנים קליניים האופיניים להיפותירואידיזם (השמנה, עצירות - להיפך!, יובש בעור ובצקות בפנים וכד') ועדיין אני מוטרדת. האם יתכן שזו עלייה קלה זמנית בלבד עקב סטרס או שינוי בתזונה (בחודשים האחרונים מקפידה לאכול בריא. הרבה פירות וירקות כולל אגוזים, כרוב, ברוקולי, גזר ועוד)? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FT4 , TSH - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/02/2012הכלל הוא לחזור על הבדיקה אחרי 3 חדשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעית גדילהאיתן31/01/2012
שלום,
ביתי בת 6, נמצאת באחוזון 10 באופן קבוע מס' שנים עם עצמות כף יד מתאימות לגיל 4.
גובהי 1.90 ואישתי 1.68.
מה הסיבות האפשריות לגובה הנמוך? האם יהיה תיקון לאורך הזמן?
אנו שוקלים הורמון גדילה, האם מומלץ בגיל זה?
תודה,
איתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעית גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/02/2012אם הילדה שומרת על האחוזון שלה - 10, הרי שהיא גדלה טוב, ומכאן שאין צורך בבדיקות או טיפול. מה רע באחוזון 10?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת חודש וחצי עם TSH גבוהשירלי31/01/2012
שלום רב
רציתי בבקשה לשאול. בבדיקות דם שנערכו לבת שלי נמצא TSH 7.4 עם T3 וT4 תקינים. שבועיים לאחר מכן בבדיקה חוזרת TSH 6.2 וT4 14.8. בנוסף יש לה המוגלובין נמוך (7.7). האם הערכים הללו תקינים או שיש צורך לעשות משהו??? היא בת חודש וחצי בסך הכל. לי יש היסטוריה של תת פעילות בלוטת התריס ובעבר נטלתי אלטרוקסין- כיום אמרו לי להפסיק כי הכל תקין. תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת חודש וחצי עם TSH גבוה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/02/2012הבדיקות תקינות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 וחצי - הופעת שיער בגבשרית31/01/2012
שלום רב,
בני בן 3 וחצי, לאחרונה הבחנו כי גבו נהיה שעיר (בעיקר רואים את זה באמבטיה). יש גם שערות, אמנם מעטות, בגפיים.
אין שיעור בבית השחי ולא במפסעה.
אציין כי היה לפני כחצי שנה אצל אנדוקלינולוג לגבי גובה (היה באחוזון 9) ועלה לאחוזון 25 לכן הרופא קבע שאין צורך בבירור.
מה יכולה להיות הסיבה?...יכול להיות התבגרות מוקדמת??!!
תודה על תשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 וחצי - הופעת שיער בגב - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/02/2012לשיעור בגב אין רקע הורמונלי או רפואי אחר. אין צורך בברור או טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה בן חודשייםבת-אל30/01/2012
שלום,
בני נולד עם TSH גבוה (בסביבות 40) אחרי בדיקות שנערכו כל שבועיים ( תוצאות: 42,16,9,10,15) נכון לשבוע שעבר - הערך שהתקבל בבדיקות דם הוא 15.
התחלנו לקבל טיפול של 50 MCG ליום.
מאז שהילד לוקח את הכדורים הוא לא ישן ב-5 שעות (בערך) שאחרי לקיחת הכדור למרות שהוא עייף מאוד(נרדם למספר דקות ומתעורר). האם יש קשר בין הדברים?? בנוסף, הילד התחיל להקיא כמעט בכל ארוחה גם כאשר הפחתתי לו את הכמות ל-90 מ"ל האם זה קשור??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שהטיפול הוא בטירוקסין
בת-אל30/01/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהTSH גבוה בן חודשיים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג01/02/2012אין קשר בין הסימנים שהזכרת לטיפול.
עם זאת, כדאי שהרופא ישקול מחדש את המינון. אולי הילד יכול להסתדר עם מנה קטנה יותר.
לא כדאי לעשות לבד שינויים במינון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאמא30/01/2012
שלום לכם,
הילד שלי מקבל הורמון גדילה כ חצי שנה , היום בבוקר נזל לו דם מהאף , שאחרי שתי
דקות עבר, האם יש קשר בין זה להורמון גדילה ?
בתודה אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/01/2012לא נראה לי שיש קשר. זו תופעה מוכרת למדי בילדים. אם היא תחזור פני לרופא הילדים לברור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית גדילהאנונימי29/01/2012
שלום אני בן 16.
גובה: 157.5
משקל: 48.5
גובה אבא: 182
גובה אמא: 170
רציתי לדעת עד איזה גובה אוכל להגיע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בעיית גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/01/2012קשה לדעת מבלי לדעת את שלב ההתבגרות בו אתה נמצא ואת גיל העצמות שלך.
פנה לרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8קרן29/01/2012
שלום,
בני בן 8 ו-3 חודשים . שוקל 23 קילו גובה: 125 סנטימטר.
הוא הילד הכי נמוך בכיתה שלו , אבל לא זה מה שמטריד אותי
אנחנו יחסית גבוהים . אני - 168 ובעלי 178
אני חוששת שהוא לא ממצה את פוטנציאל הגדילה שלו.
כתינוק היה באחוזון ה-50 במשקל ו-75 גובה.
נולד 53 סנטימטר!!! . ירד באחוזונים מגיל שנה ומעלה ומאז סביב אחוזון 25 בגובה.
הוא אוכל מעט מאוד מוצרי חלב בשל רגישות לחלב וכאבי בטן. מלבד זה התזונה שלו כוללת את כל אבות המזון (אולי רק פירות לא) הוא לא אכלן גדול.
1. האם יש קשר לאי אכילת מוצרי חלב וההפרעה בגדילה או אי מיצוי הגדילה שלו ?
2. בעשרה חודשים אחרונים עשיתי מעקב והוא גבה ב-4.5 סנטימטר
האם תקין?
3. בדיקות דם תקינות. האם אתה ממליץ לזמן תור לאנדוקרינולוג?
גם אח שלו בן 4 וחצי, קטנציק אבל זה כבר לשאלה אחרת....
המון תודה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בן 8 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ30/01/2012נתוני הגדילה של בנך נמצאים בתחום הנורמה ואף תואמים את טווח הגובה הגנטי של הוריו. גם קצב הגדילה שלו תקין
מעוט אכילת דברי חלב פוגעת בתצרוכת הסידן אך אינה פוגעת בגדילתו.
לא ברורה לי הסיבה לשבירת אחוזוני הגדילה. ייתכן והוא נמנה על המתבגרים מאוחר .
בשלב זה ממילץ על מעקב גדילה בלבד אצל רופא הילדים אחת לשנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשפעה של תזונה על הגובה
קרן30/01/2012תודה פרופ' על תגובתך.
אולם עדיין בני נראה ע"י חבריו לשכבה, ממש קטנציק ונמוך מהם משמעותית (הגבוהים שבה סביבות ה-145)
קראתי באינטרנט שילד שהוריו גבוהים והוא בגובה ממוצע, יש לבדוק למה אינו גבוה יותר, כי גנטית הוא צריך להיות יותר מהממוצע . ובמקרה של הבן שלי הוא הרבה פחות מהממוצע, הוא באחוזון 20 בגובה ....
לגבי מה שניתן לשנות - תזונה. מה יכול לעזור ? האם ידוע על תזונה מיוחדת שעוזרת לגבוה? או לחילופין על חוסרים שיכולים לגרום להאטה בצמיחה לגובה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)