מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- 22רעות15/09/2011
התוצאה של בדיקות TSH יצאה גבוהה - 27 כשהנורמה היא 0.35 עד 5.5.
אני נוטלת 100 מ"ג אלטרוקסין מדי יום.
האם התוצאה מאוד חריגה? האם יש לכך השפעה מבחינה קוגנטיבית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 22 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011פורום זה עוסק בילדים בלבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גיל עצמותתמר14/09/2011
שלום,בתי תהיה בת חמש בעוד חודשיים.שמתי לב לנציני שדיים ופניתי לרופא הילדים.
אציין כי אני קיבלתי ווסת בגיל 9 והתפתחתי פיזית בגיל מאוד מוקדם.
קיבלתי זריקות של דקפפטיל מדיי חודש אך המשכתי להתפתח.
אצל הילדה הרופא זיהה התקשות בצד שמאל ובבדיקת העצמות נמצא כי גיל העצמות תואם את גיל 6.
מה לדעתך כדאי לעשות כעת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת גיל עצמות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011אם התפתחות השדיים נמשכת, יהיה צורך בברור אנדוקריני ואלוי אף טיפול. אם השדיים לא יגדלו - בדר"כ אין צורך לעשות כלום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בגרות מינית מוקדמת בילדתי בת ה-7.10ענבל13/09/2011
בתי בת 7 ועשרה חודשים, לאחרונה הבחנו בשיעור ערווה והנצת שדיים, פנינו לרופאת הילדים וזו הפנתה אותנו לאנדוקרינולוגית ילדים תוך מתן בדיקת עצמות כף יד ואולטראסאונד שחלות, הבדיקות הראו על גיל עצמות 11 והתבגרות מינית מתקדמת, האנדוקרינולוגית נתנה לנו טיפול של זריקות אחת לחודש בחומר שנקרא איסטרדיול, שאלתי היא האם חומר זה גורם בעתיד בעיות בהתפתחות העצמות או בעיות אחרות,
מהם תופעות הלוואי של חומר זה והאם השפעת תופעות אלה נגרמות רק בעת לקיחת הזריקות או שמא זה משפיע גם לאחר סיום מתן הזריקות?
אודה לך על תשובתך המלומדת,
ענבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בגרות מינית מוקדמת בילדתי בת ה-7.10 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011אני מניח שקיבלתם טיפול בדקפפטיל (ולא באיסטרדיול).
הטיפול קשה, אך בטוח למדי - פרט למקרי אלרגיה בודדים, וההשפעות אינן נמשכות מעבר לתקופת הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- tshשיר13/09/2011
שלום
ביתי בת 4.5 ובבדיקת TSH התוצאות הן
(0.39-4 )התוצאה -4.25
T4- FREE( 0.8-1.5- תוצאה 1.2 ng/dL
האם החריגה הקלה הזאת מצריכה טיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר tsh - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011לדעתי בסדר, אך חשוב ההקשר בו נלקחה הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הנתונים הללו אומרים?תשובה רצינית13/09/2011
כמות שערות גדולה מאוד במפשעה(שאי אפשר לספור אותן בכלל,שחורות ומתולתלות בכל אזור המפשעה) שמתפשטות כלפי מעלה לעבר הבטן(לא מגיעות לטבור אלא לבטן התחתונה ממש,רק החלו להתפשט מכיוון המפשעה מעלה),והשערות השחורות הללו מגיעות לירכיים,כלומר גם יש חיבור של השערות העצומות במפשעה עם הירכיים.....
הרגליים והירך שעירים,יש זיפים,בבית שחי יש כמות שערות לא מעטה.....
זה אומר משהו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הנתונים הללו אומרים? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011איך לתת תשובה רצינית לשאלה לא רצינית?
למי כל זה קרה? לילד? לילדה? לאיש? לאשה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמובן לנער,מה זה מרמז לגבי הגדילה?
תשובה רצינית16/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמובן לנער,מה זה מרמז לגבי הגדילה? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/09/2011לא מרמז דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה שאני יכול להסיק מתשובתך זה שאין
תשובה רצינית16/09/2011לדעת דבר לגבי גדילתו,יש סיכוי שיגבה עוד הרבה,ולחלופין לא יגבה כלל?
תודה.....
אם תגיד שנערים במצב כזה עוד יכולים לגבוה הרבה,זה מאוד יעזור.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחקר לחץ תוך עיניהילה13/09/2011
שלום,
בני בן ה 7.5 החל בטיפול בהורמון גדילה ונמצא במעקב בבי"ח.
הילד אינו סובל מחסר בהורמון גדילה אך נמצא מתחת לאחוזון 3 ולכן החלטנו להתחיל בטיפול.
בביה"ח הציעו לנו להשתתף במחקר אשר בודק את השפעת ההורמון על לחץ תוך עיני. מאחר ואיננו רוצים להפוך את בננו ל"מטופל" או "חולה" .גם כך ההזרקות היומיות לא הכי נעימות עבורו, וגם הביקורים בביה"ח לשם מעקב. לא היינו רוצים להעמיס עליו בדיקות נוספות מיותרות.
רציתי לשאול עד כמה חשוב להשתתף במחקר זה? האם אפשר לעקוב אחרי לחץ תוך עיני גם אצל רופא העיניים שלנו במסגרת בדיקות הראייה שאנו עושים לילדים שלנו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחקר לחץ תוך עיני - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011חשוב להשתתף במחקרים כדי לעזור לילדים שמקבלים טיפול זה - כולל בנך.
זאת חלק מאזרחות טובה. הרי ילדך נהנה היום ממחקרים קודמים שהוכיחו שהטיפול שלו יעיל ובטוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיקפה בגיל 7??אבי11/09/2011
בני בן ה-7 ראה תמונה על ילקוט של מותג ותיאר שהילדה עם חולצת בטן ורואים לה את הטבור
,דבר שאינו לשביעות רצונו. הוא התלונן שזה גרם לו לזיקפה {כמובן במילים שלו }ומיד הלך לשירותים להשתין.
האם צריך לדאוג.? מה לענות לו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיקפה בגיל 7?? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011לדעתי לא צריך לענות, אך כמובן זה ייעוץ של אבא וסבא ולא של מומחה. אין לזה קשר הורמונלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשיים- מודאגיםגילי11/09/2011
שלום, אני אמא לתינוק מקסים בן חודשיים.
אני מודאגת לגבי הגדילה המהירה שלו,
תזונה של הנקה מלאה,
התחיל באחוזון 75 , ומאז עולה במשקל, בגובה ובהיקף הראש באופן חד, "שובר עקומות" כלפי מעלה בכל המדדים וכבר למעלה מאחוזון 100.
נולד במשקל 3800
בגיל 15 יום- אורך 54 ס"מ, משקל 4490 ק"ג, היקף ראש 39 ס"מ
בגיל חודש- אורך 57 ס"מ, משקל 5760 ק"ג, היקף ראש 42.3 ס"מ
חודשיים - אורך 62.5 ס"מ, משקל 7700 ק"ג
מדובר בעלייה בממוצע של חצי קילו ו- 2 ס"מ בשבוע.
שבירת העקומות והיציאה מעל אחוזון 100 מדאיגה אותנו מאד.
לציין שאנחנו ההורים בגובה ומשקל ממוצעים.
אילו בירורים/ מעקבים עלינו לעשות? האם מומלץ להגיע כבר בגיל כזה לאנדוקרינולוג?
בתודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודשיים- מודאגים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג15/09/2011מתחילים אצל רופא/ת ילדים. קודם כל צריך לבדוק את התינוק ולראות אם יש סימני מחלה.
הוא/היא גם יוכלו לקבוע אם יש צורך בייעוץ אנדוקריני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב גדילהאמא09/09/2011
אנו במעקב גדילה עם בתי בת ה10 מאז היתה בת 4 בשל גובהה הנמוך ביחס לשכבת גילה. גובהה הנוכחי:135.5 משקל:38.7 ק"ג. לפי האחוזון שלה, צפי לגובה סופי:150 ס"מ. האנדרוקרינולוגית אמרה שעלינו להחליט אם להתחיל בטיפול של עיכוב גדילתה. עליי לציין שבפעם האחרונה שעשינו צילום כף יד, גיל העצמות היה 10 חודשים מעל גילה. גובה בעלי 178 וגובהי 162. את המחזור קיבלתי בגיל מאוחר (16).
לבתי פוביה מזריקות ותרופות ואינה מוכנה לקחת אפילו אקמול.
אנחנו מתלבטים אם להכריח אותה לקבל את הטיפול או שמא 150 ס"מ אינם מצדיקים זאת?
אודה על ייעוץ בעניין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011אין כל נתונים לגבי יעולותו ובטיחותו של הטיפול אצל ילדות שתחזית הגובה שלהם היא 150 סמ'. אם את רוצה שזה יבדק לראשונה על ילדתך - נסי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה להורים לבנות עם גדילה מוקדמתעופר07/09/2011
שלום רב, ץ
בתנו בת שמונה. היא אובחנה בגדילה מוקדמת, כנמצאת ממש על סף הבגרות המינית. חוות דעת שנייה איששה את האבחון וגם את ההצעה לטיפול - זריקות דקפפטיל לעיכוב הגדילה. הכל חתום וגמור, ואנחנו אמורים לקבוע תור לבדיקה הראשונה. אכן קראנו מידע באינטרנט. חיפשנו מידע על סכנות אפשריות, תופעות לוואי וכו', ולמדנו את מה שניתן. אבל עדיין אנחנו לא שקטים, ויש לנו שאלות רבות: למה הביקורת היא כל ארבעה חודשים? מה עושים אם יש בעיות אחרי זריקה? האם באמת לטווח רחוק אין בעיות פריון? האם באמת הגדילה ממשיכה בלי בעיות ברגע שמפסיקים את הזריקות? מהן תופעות הלוואי ואיך מתמודדים איתן (למשל עם הדימום הראשוני)? ועצם זה שפתאום הולכים להזריק לבת שלנו חומרים זרים - האם באמת יש כבר פרספקטיבה מחקרית מוצקה שמאפשרת לשלול לגמרי את כל החששות? וכל מיני שאלות נוספות.
כל הורה שיהיה מוכן/מוכנה קצת לשתף על תהליך הטיפול יקבל את תודתנו.
בברכה,
עפר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לעופר-שיתוף לגבי דקפפטיל
יעל15/09/2011עופר שלום,
אני היום בת 29 והתפתחתי מינית בגיל מאוד צעיר.
אני קיבלתי זריקות דקפפטיל לה\עצירת הגדילה והווסת ובזמנו הוריי היו קונים זאת באופן פרטי דבר שעלה מאות שקלים והתופעה הייתה מאוד נדירה.
אני יכולה להעיד שאני התפתחתי היום כרגיל ואני נראת ככל חברותיי _לא קטנה ולא גדולה). לגבי פיריון אני אם לשתי בנות ולמזלי נכנסתי דיי מהר להריון.
אני חושבת שאתם בוחרים נכון לתת לה זריקות.
מקוה שעזרתי.....
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לעופר
דפנה21/09/2011יכולה לשתף מניסיוני (אם כי אין לי מידע מחקרי או ארוך טווח...)
ביתי מקבלת דקפפטיל כשנה ורבע מידי 4 שבועות.
אין שום בעיה בהזרקה וגם אין דימום (אולי טיפונת, נקודתי לגמרי, כמו אחרי דקירה באצבע). התפתחותה (גובה, משקל) לא נעצרה בעקבות הטיפול אבל ההתפתחות המינית הואטה משמעותית והמדד הכי חשוב - היא לא קיבלה מחזור, שזה הדבר שהכי חששנו ממנו.
החודשים הראשונים היו כרוכים בפחד לפני הזריקה אבל במשך הזמן זה נהיה שגרה ואנחנו נמצאות לא יותר מ 10 דק' בקופ"ח ואח"כ נוסעות ישר לחוג או בילוי או כל דבר - אין סיבה שלא. אמנם יש מעט רגישות במקום יום יומיים אבל לא כזו שמונעת פעילות. (ביתי מאוד פעילה ספורטיבית וכו').
יש עליה משמעותית ברעב, אבל זה נראה לי מחיר "ששווה לשלם".
אם יש לך שאלות נוספות - אשמח לענות.
אל תחששו!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיער דליל מאוד אצל ילדה בת חמש וחצישושנה06/09/2011
שלום רב,
לבתי בת החמש וחצי יש שיער דליל וצמיחתו איטית מאוד. למעשה שיערה אינו צומח ונראה כמו שיער של תינוקת. לאחרונה היא החלה לשאול שאלות, מדוע שיערה קצר.
אני, בילדותי היה לי שיער קשה צמיחה אבל מגיל מסויים הוא החל לצמוח יותר. כמדומני שמגיל שלוש-ארבע ואילו אצל בתי לא צומח כלל.
האם יש סיבה לדאגה? האם זה יכול לנבוע מבעיה אחרת. הילדה בריאה מאוד ולא נראה שיש לה חסר במשהו ובכל זאת העניין מעורר שאלות.
תודה
שושנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיער דליל מאוד אצל ילדה בת חמש וחצי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011צמיחת השיער אינה בתחום ההורמונלי הנדון כאן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול הורמונלי עד מתייאדירי אורה06/09/2011
ביתי החלה לקבל הורמון גדילה בינואר 2011 בהיותה בת 11 וחצי.נכון להיום גבהה כבר ב 8 ס"מ וגובהה הינו 138 ס"מ. במקביל מקבלת מידי חודש זריקת דקפפטיל לעיכוב ההתפתחות המינית. עד מתיי רצוי להמשיך בטיפול? עד איזה גיל? האם כשתגיע לגבוה מסויים יש להפסיק עם הדקפפטיל ולתת לטבע לעשות את שלו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול הורמונלי עד מתיי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011כמוסן שמפסיקים את הטיפול בשלב מסוים. הנתונים שמסרתם אינם מספיקים לקבוע כעת מתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה בדיקת ACTH דחופה?משה05/09/2011
שלום
ביתי בת 8
התחיל קצת שיעור בבית השחי
והתחלה של שדיים
הופננו לבדיקה. ACTH למיטב זכרוני
הבעיה שבקופת חולים נתנו לנו תור לעוד חודשיים
זה לא מאוחר מידי?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה בדיקת ACTH דחופה? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011אין דחיפות בבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה אצל תינוקת פגיתאמא מודאגת05/09/2011
שלום!
לפני 8 ימים ילדתי תינוקת בשבוע 33+3, במשקל 1670 ג"ר, היום שוקלת 1684 ג"ר. הילדה עדיין מאושפזת.
בסקר של משרד הבריאות התגלו רמות של TSH 21.2, T4 12. היום נלקחה בדיקת דם נוספת ונמצאו רמות של TSH 27, T4 1.9.
הוחל טיפול באלטרוקסין במינון של 50 מק"ג פעם ביומיים.
האם מדובר במחלה שתלווה את בתי לאורך החיים, האם הטיפול יינתן כל החיים או שיתכן שהמצב אופייני לפגים ויחלוף מעצמו?
האם יש השלכות של טיפול או אי טיפול בגיל זה?
אם נעשה בדיקות חוזרות, הרי הן יהיו תקינות תחת טיפול.
האם מדובר עדיין בילדים בריאים, למרות הממצא?
אשמח לתשובה מהירה.
תודה מראש, אמא מודאגת מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TSH גבוה אצל תינוקת פגית - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011התשובה לכל שאלותייך היא: יתכן בתנאים מסוימים.
שאלי אותן את הרופא שרשם את הטיפול ובדק את הילדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליאק וגדילהשרונה קאופמן05/09/2011
שלום,
ביתי בת 11 חולת צליאק אובחנה בגיל 4. נולדה 2 ק"ג ותמיד הייתה קטנה לגילה. גם בעלי ואני לא מאד גבוהים.
אחותה הצעירה עוברת אותה בגובה ולאחרונה יש אפילו עצירה בגדילה שלה.
בצילום כף יד רואים התאמה לגיל.
היינו אצל רופאת אנדרוקרינולוגית והיא המליצה בדיקת נוכחות של הורמון גדילה. וטיפול הורמונלי בהתאם לתוצאות.
השאלה שלי היא עד מתי יש חלון הזדמנות להשתמש בהורמון גדילה באופן יעיל?
ולכמה זמן?
תודה,
שרונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צליאק וגדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/09/2011חלון ההזדמנות הוא לקראת סופו. הוא נפתח בגיל שנתיים ונחלש מאוד כשמתחילה ההתבגרות המינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)