מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיית ספיגה ?דורית04/10/2009
שלום :) מתנצלת על אורך השאלה אבל זה לא פשוט. תודה על הסבלנות.
אני בת 50 סובלת מהיפוגליקמיה (ללא סכרת) כבר 6 שנים ולא מוצאים את הסיבה.בנוסף גם יצור האדרנלין לא יציב - "חוסר איזון במע' אוטונומית" (מה שמשפיע מאד על איכות החיים והשינה שלי). אני מקבלת תרופות להורדת ל"ד דופק ודרנלין, הורמונים, וכדורי שינה. מבחינת תזונה ותרופות כבר ניסיתי הכל (וגם טיפולים אלטרנטיביים מגוונים) אבל בעצם אין שום שינוי מהותי בסימפטומים ובבעיות (שגם כאלו של גיל מעבר נוספו אליהם :).
אני שותה הרבה מאד (יש לי כליה אחת מלידה גדולה ומתפקדת טוב לפי כל הבדיקות). לא מעשנת ולא שותה קפה או תה.
אוכלת אוכל בריא ומזין והרבה ולא צמחונית כלל.
אני לוקחת באופן די קבוע ויטמין C (מה שדווקא הוכיח עצמו מצוין כי למרות כל הנ"ל לא חולה בשפעות התקררוריות וכאלו :).
אחת הסיבות שיכולות לגרום להיפוגליקמיה הוא חוסר ספיגה אך זה מין מונח מעורפל קצת שהרופאים הקונוונצ' לא מתייחסים אליו לכן אני תמהה אם בעובדות שאציין למטה יש סימנים לחוסר ספיגה.
מבחינה כללית אני די חלשה (גם בשרירים) והתפקוד שלי רחוק מנורמלי. גם רזיתי הרבה מאד בתקופה קצרה למרות שחלק הצלחתי לעלות חזרה אח"כ אבל עכשיו ממש מתאמצת בכוח להשמין ולא מצליחה (היתי תמיד מלאה כך שזה ממש לא אופייני). TSH תקין.
הדבר שבולט לכל אחד זה שאני נראית מאד חיוורת. גם השיער נושר בכמויות מאד גדולות כבר שנים.
לעומת זאת בבדיקות דם:
גם ההמוגלובין גם הברזל וגם הB12 שלי תקינים באופן קבוע. לעומת זאת הפריטין מתחת לנורמה לגמרי. הנתרן נמוך וכמעט מחוץ לתחום ובנוסף גם האשלגן (ודווקא התרופה לל"ד אמורה לשמור על האשלגן בגוף). החומצה פולית כל כמה חודשים פעם "מתרוקנת" (אבל זה יכול להיות קשור ללקיחת הורמונים או תרופות אחרות) ואז לוקחת תקופה וזה מתאזן.
העיכול מאד לא תקין. בדקו גם צליאק ואין.
נדמה לי קראתי שגם ברזל וגם אשלגן נספגים בערך באותו איזור (תרסריון ?) במערכת העיכול. עשו לי קולונוסקופיה והיה תקין אבל לפני כמה שנים עשו גסטרוסקופיה והיתה דלקת בתרסריון שכנראה נגרמה מהליקובקטר שבינתיים טופל וחוסל. היה גם חשד לאחרונה לטפיל וטופלתי באנטיביוטיקה (גם לקחחתי אצידופולוס בתקופת הטיפול וקצת אחרי) אבל לא נראה שינוי בבעיות העיכול.
זהו בערך תמצית העובדות - האם משהו מכל הנ"ל יכול להצביע על בעיית ספיגה. עשו לי בדיקות רבות אחרות שחלקן גבוליות - מה עוד בבדיקות הדם יכול להצביע על בעיית ספיגה?
והאם נשמע הגיוני שאם יש חוסר בפריטין ואשלגן אז יש בעיה באיזור מסוים במעי ? מה אפשר לעשות כדי לרפא או לאבחן מצב כזה (עדיף ללא בדיקות חודרניות נוספות או אנטיביוטיקה) ?
האם לקיחת אצידופולוס או משהו אחר באופן קבוע יכולים לעזור לסוג בעיה כזה והאם כן אז איזה סוג אצידופולוס - או שזה לא משנה.
מלא תודה מראש דורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בעיית ספיגה
איה הוד05/10/2009
דורית יקרה,
אני מכירה את תופעת ההיפוגליקמיה וטיפלתי באנשים שסבלו מהבעיה.
עושה רושם שיש כאן מצב מורכב של בעיית עיכול, אי סבילות למזון ואלרגיה (זאת אחת הסיבות שויטמין C כל כך עוזר לך!)
יש המון דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שמייעצים מאחר ויש משמעות רצינית למה שגורם לבעיה.
בעיית ספיגה היא רק הסימפטום! צריך לברר מה גורם לה.
לא הייתי שוללת מצב של מזהמים במערכת עיכול או אף קנדידה (צריך לעשות בדיקת צואה לטפילים ולקנדידה).
יהיה מאוד קשה לתת לך מענה מספיק מקצועי לבעייתך על גבי הפורום
אני ממליצה לך לגשת לטפל בשיטת אייפק!
בברכה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול מתמשךורד03/10/2009
שלום רב!
הילדה שלי בת שנתיים כל תקופת מעבר יש לה שיעול בלילה , פעם יבש ופעם ליחתי נתתי לה סימפוקל דבש לא ממש עזר מה את יכולה להציע לי כדי להפחית את השיעול בלילה.
היא כבר משתעלת שבועיים וחצי + כך כל שנה.
תודה מראש
ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעול מתמשך
איה הוד05/10/2009
הי ורד,
שיעול זה אחד הדברים שיכולים להתמשך זמן רב אחרי שהמחלה עוברת.
מאחר וזה נמשך זמן רב אני מציעה לא לחפש על המדפים סירופים שונים לשיעול אלא ללכת לטיפול ולבחון את התזונה שלה (שאולי יוצרת ליחה בגוף ומגרה את השיעול ומחלישה את המערכת החיסונית) וגם להתאים לה את הצמחים או הסירופ הנכון.
שירי לא מעט פעמים המליצה כאן על סירופים טבעיים טובים.
תוכלי להכנס בפורום ולראות את תשובותיה של שירי לאימהות עם אותה שאלה.
באהבה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיעול
שירי חבקין05/10/2009ורד שלום רב
בנוסף ומכיוון שציינת שמדובר בתופעה עונתית אני ממליצה לבדוק
אפשרות לטיפול הומאופטי או בשיטה הסינית כדי לטפל בסיבה
לשיעול שעל פניו נשמעת כתופעה אלרגית.
להקלה זמנית אפשר באמת להיעזר בסירופים הטבעיים
כגון הולסטן אלקסיר של וולדה
או סמבוכל קיד
בהצלחה
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשיחתינו
ורד05/10/2009מה בנוגע לסירופ טבעי הרבליס B האם הוא מכייח ומדא שיעול .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיעול
שירי חבקין05/10/2009ורד שלום רב
אינני מכירה את הסירופ הנ"ל.
מצטערת
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מת ח חרדהנננ03/10/2009
לאחרונה אני במצב של מתח וחרדה (לעתים אפילו נדודי שינה..) אני בחורה צעירה (36)עם בעל ושני ילדים..אחד עם הפרעת קשב ורכוז שמן הסתם גורם להרבה מתח בבית.בעלי כבר לוקח ציפרלקס ואני לא ממש רוצה לקחת תרופות ממכרות...
חשבתי לנסות לקחת משהו טבעי להרגעה,השאלה ממה מתחילים?או שמא עלי לפנות לפסיכיאטר בקופח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מתח וחרדה
איה הוד05/10/2009
שלום לך,
אם את מחפשת משהו טבעי להרגעה אני ממליצה לשתות 3 כוסות תה קמומיל או מליסה ביום ואפילו לבלוע כדורי bio calm של אלטמן.
אך אם תרצי לטפל בשורש הבעיה אני ממליצה על טיפולי גוף-נפש, שיחות, טכניקת EFT
מאחר ויש לטפל פה במשהו הרבה יותר עמוק ומהותי.
באהבה רבה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחרדה ופרחי באך
שירי חבקין05/10/2009שלום רב
אני ממליצה בחום על פרחי באך כשיטה שמיועדת לטיפול
בחרדות ומתחים ללא תופעות לוואי.
בפרחי באך אנחנו מחפשים איך להקל על הסימפטומים שאת
מתארת ובעיקר להגיע לשורש הבעיה ולהפיג את הסבל לאורך
זמן.
ביום רביעי אני מדברת על הנושא לעומק בתכניתו של פרופסור
רפי קרסו בערוץ עשר ואת מוזמנת לצפות ולבדוק האם זה
מתאים לך. התכנית היא בשעה 11 בבוקר ואני מופיעה יותר
לקראת סופה
בברכה
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנדידה - בגרוןיקיר02/10/2009
שלום רב,
חג שמח ,יש לי שאלה נוספת (:
במה אפשר להשתמש כדי לחסל קנדידה פטרייה בגרון.
בתודה
אלירן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קנדידה בגרון
איה הוד05/10/2009
שלום אלירן
קנדידה היא דבר שמתחיל בעיכול ולא בגרון
לכן, אין טיפול מקומי יעיל, כי צריך לטפל מהשורש
פטרייה היא טפיל עקשן שמצריך טיפול עקשן, לאורך זמן ועם הרבה סבלנות
יש לגשת לנטורופת לטיפול מבפנים.
נ.ב
ניתן להתחיל שימוש בטיפות GSE, לשים במים, לגרגר ולבלוע 2-3 פעמים ביום.
בברכה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתושים ,הקלה מעקיצותיקיר30/09/2009
שלום רב,
מתנצל שאני מבקש שוב ושוב עצות (-:
הפעם יש לי בעיה שלרובתנו יש בעיה עם יתושים.
אין כל מאגרי מים בסביבת מגוריי,לא דלי שעומד עם מים ולא שום דבר שיכול לגרום ליתושים
להתרבות.אולי בשכונה יכול להיות.כי יש כמה בריכות דגים אצל שכנים.
רכשתי פנטסיל ג'ל שלא כל כך מקל .והעקיצות הם רבות מאד,בעיקר בידיים ורגליים.
כבר נהיו לי סימנים מגירוד הרגליים.נשארו צלקות.
היש פיתרון להקלה של יתושים,ומה אפשר להשים כדי להבריח אותם?
בתודה
ניר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יתושים
איה הוד05/10/2009
ניר יקר,
בסופשבוע האחרון, לאחר ביקור בצפון הארץ חזרנו בן זוגי ובני הקטן עקוצים מאוד.
ב-3 לפנות בוקר קמנו כולנו דרוכים עם מגבות והתחלנו פשוט להצליף ביתושים על הקירות כי לא היה מה לעשות ואי אפשר היה להמשיך לישון ככה!
אני ממליצה להרגיע את העקיצות עם אלוורה פעילה שהיתה במקרר (או אפילו את הפנסטיל תכניס למקרר ותמרח כשהו קר - מאוד עוזר!)
מעבר לזה, רק לחכות 3 ימים שזה יפסיק לגרד ולכאוב.
כדי למנוע: יש שמן ציטרונלה ששמים במבער ומאוד עוזר
אבל אם תשאל אותי - הדרך היחידה באמת להבריח אותם זה רשתות רשתות רשתות בכל הבית. וגם לשים כילה מעל למיטה.
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן דוחה יתושים טבעי
שירי חבקין05/10/2009שלום ניר היקר
אני מוסיפה על דבריה של איה
את המתכון הבא להכנת שמן דוחה יתושים טבעי
מאה מל שמן בסיס-שקדים או זרעי ענבים
15 טיפות שמן אתרי ציטרונלה
10 טיפות שמן אתרי לבנדר
10 טיפות שמן אתרי מנטה
5 טיפות שמן אתרי אקליפטוס
5 טיפות שמן אתרי גרניום
מערבבים היטב ומורחים באיזורי הדופק כמו ששמים
בושם. לילדים ותינוקות מומלץ לשים במבער או לטפטף
על הכרית
בהצלחה
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום גבוהה לתינוקשרית30/09/2009
מה עושים במקרה של חום גבוהה מאוד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חום גבוה לתינוק
איה הוד05/10/2009
הי שרית,
בחום גבוה מאוד לא משחקים והולכים לרופא!!!
לעיתים לא ניתן להימנע מאקמולי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחום גבוה תינוקות
שירי חבקין05/10/2009שרית היקרה
חום גבוה מסמן לנו שהגוף נלחם במשהו
נגיף/וירוס/חיידק זיהום וכו'
אצל תינוקות ההתפשטות של הנ"ל יכולה להיות
מהירה ולכן כפי שאיה מציינת אין לשחק .
כמו כן יש גם סכנה של פירכוסי חום שמופיעה
בעיקר בגיל צעיר וכדאי לא להגיע לכך.
בברכה
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוואקררותם29/09/2009
שלום רב
אני אם שמניקה.
בני בן שנה וחצי ורגיש לחלבון פרה לכן אני לא נותנת לו מוצרי חלב מלבד "ביבי ביס" שזה חטיף שמכיל אבקת חלב ומדי פעם גבינה צהובה כי שמתי לב שדברים אלו לא משפיעים עליו.
כל יום אני נותנת לו דייסת קוואקר (5 כפות עם מעט מים) ולדייסה מוסיפה כפית דבש, כפית טחינה גולמית , כפית חרובים נוזלי, ולעיתים כפית שקדיה או כפית סילאן תמרים.
שאלתי היא: האם אני מעמיסה על קיבתו כאשר אני שמה לו כל כך הרבה דברים בדייסה.
יש לציין שאין לו בעיה עם זה.
כמו כן האם זה מספיק מבחינת הסידן . שהרי אני לא נותנת לו חלב פרה או מטרנה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קוואקר
איה הוד29/09/2009רותם יקרה
את פועלת נהדר
לגבי דבש - אומרים לא לתת עד גיל שנה אבל אני בעד להימנע ממנו עד גיל שנתיים.
ניתן לשים סילאן או סירופ אגבה או כל דבר אחר במקום דבש.
כל הכבוד לך!!!
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיער ודקל ננסיקרן28/09/2009
שלום,
אני בת 24 ויש לי נשירת שיער כבר כמה שנים.
הבדיקות דם שלי תקינות.
התחלתי לקחת דקל ננסי מתוך מחשבה שהסיבה לנשירה היא הורמונאלית.
לאחר כשבועיים שלקחתי 3 כמוסות ביום התחיל להיות לי ריח זיעה חריף ולא רק בזמן פעילות מאומצת. מיד הפסקתי ליטול את הכמוסות והריח נעלם.
האם יתכן שהדקל הננסי הוא זה שגרם לריח זיעה? זה הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלק ננסי
איה הוד29/09/2009
שלום קרן,
לא ידוע לי שדקל ננסי גורם לתופעה כזאת.
האם זה הדבר היחידי שהיה בכמוסה או שהיו דברים נוספים?
בכל אופן, הדרך היחידה לדעת אם הריח אכן מזה, זה פשוט לחזור לקחת אותו - אם הריח חוזר שוב ואז נעלם כשאת מפסיקה אז זה כמעט וודאי מהכמוסות.
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצעים באיזור הישבןחסויי28/09/2009
איך אני יכולה להוריד פצעים באזור הישבן?רשום בתרופות סבתא שאפשר עם מי מלח ואז לשזף תמקום ואין לי איפה להישתזף ועכשיו ניכנסים לחורף..איך אני יכולה להוריד את זה זה ממש מעצבן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פצעים באיזור הישבן
איה הוד29/09/2009שלום לך
ניתן למרוח חימר על הפצעים ואף שמן עץ התה - נהדר!
שימי לב שלפצעים יש קשר למה שאת אוכלת אז וותרי על סוכרים ומוצרי חלב, שתי המון מים ואכלי יותר בריא.
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט לאם מניקהתמרהNNN28/09/2009
שלם איה
נולדה לנו נכדה בשעה טובה בחו"ל יש לבת שלי קשיים בהנקה מאחר ואינה אוכלת נכון אינה מיצרת מספיק חלב וכמו כן החלב אינו מזין
אם אפשר לקבל תפריט לאם מניקה חשוב לה להניק מאחר ונילדה קטנה
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפריט לאם מניקה
איה הוד29/09/2009טליה מקסימה,
אני לא יודעת מאיפה להתחיל...
אז אני אתחיל קודם כל ממזל טוב ענק - איזה אושר!!!
לגבי תפריט - זה לא יהיה מקצועי להעביר תפריט כך סתם על גבי הפורום
יש להגיע לנטורופת ולעבור תשאול מקיף ולהתאים את התזונה יחד עם צמחים להגברת ייצור חלב ותמיכה בגוף אחרי הלידה באופן אישי.
הרבה נשים עסוקות להרגיש טוב במהלך ההריון כאשר בעצם הקושי האמיתי של הגוף מגיע דווקא אחרי לידה. אני רואה נשים רבות בקריסת מערכות פיזית ונפשית אחרי לידה עם המון חסרים וזה מתחיל תזונה לא נכונה וחוסר בשעות שינה.
גם ההנקה מוציאה מאיתנו המון אנרגיה
לצערי יש המון דברים שצריכים להילקח בחשבון כדי להתאים תפריט - זה מאוד אינדוידואלי.
באופן כללי:
דייסת שיבולת שועל היא הכרחית!!!
לא הייתי מוותרת על צמחי מרפא מופלאים.
באהבה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק הזיכרוןדורית26/09/2009
שלום שוב,
לגיסתי יש לה זיכרון ממש ממש חלש והיא עדיין פחות מגיל 30, (למשל שוכחת איזה יום אנחנו, שוכחת לקבוע תור....ועוד ועוד)
האם יש בדיקה שמראה מדוע הזיכרון שלה מאוד מאוד חלש (בלשון המעטה)
אמרתי לה שלדעתי חסרים לה אולי ויטמינים בגוף.
היא גם חוששת מכיוון שלסבתא שלה היה אלצהיימר בגיל 60
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיזוק הזיכרון
איה הוד29/09/2009שלום דורית,
את שואלת שאלה מאוד חשובה אבל צריכה להבין שזה יכול לנבוע מכל כך הרבה דברים - מאיפה להתחיל?
1. האם המצב הזה קשור במבנה האישיות שלה? (יש אנשים כאלה וזאת לא מחלה או בעיה....יש מי ששוכח המון, חולם ו"מעופף")
2. האם המצב קשור לעומס מנטלי / מחשבתי ? - בחיים האינטנסיביים של היום, עם שעות עבודה רבות, המון אינטרנט, פחות זמן לפעילות גופנית והמרצת סירקולציית דם בכל הגוף ולמוח, מאוד קל לסבול מבעיות ריכוז וזיכרון כמו שאת מתארת (תשאלי אותי 0 זה רק הולך ומחמיר :-))
3. האם מדובר באמת בחסרים תזונתיים? אפילו חוסר בויטמין B12 יכול לגרום לבעיות ריכוז ושכחה
4. האם מדובר במצב של לחץ וסטרס (זה בהכרח משפיע על זיכרון)
5. או האם מדובר באמת במשהו גנטי/תורשתי כמו שהיה לסבתא?
צריך ללכת לנטורופת/ית ולקבל טיפול מתאים כי יש מה לעשות בנידון! גם אם מדובר בתחילתו של אלצהיימר (מה שלא כל כך נראה לי!) אז ניתן למנוע התדרדרות!!!
אני ממליצה לה המון פעילות גופנית - המון!!! ולאכול טוב ולשתות מים. זה בשביל התחלה :-)
יש צמחים נהדרים כמו BACOPA ועוד...אבל זה רק בהתאמה אישית...
אנשים רבים נוטים לבחור בקיצורי דרך והולכים לקנות בבית טבע כדורים של ג'ינקו בילובה - זה לא מתאים לכל אחד ויכול אף להזיק! לכן, יש להתייעץ עם מטפל.
באהבה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך משמינים בצורה בריאה?דורית26/09/2009
שלום רב,
חברתי מאוד רוצה להשמין אך לא מצליחה
אילו מאכלים בריאים יכולים לעזור לה להשמין?
הערה: יש לה הפרעה בבלוטת התריס והיא מטופלת לעיתים בכדור.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
איך עולים במשקל
איה הוד29/09/2009
שלום דורית,
להשמין מאוד קשה! קשה יותר מאשר להרזות!
כאשר קיימת בעייה בבלוטת התריס זה עוד יותר קשה.
דבר ראשון היא חייבת להיות מאוזנת מבחינת הבלוטת...לכן "לעיתים" לקחת כדור זה לא מספיק טוב!
היא חייבת להיות במעקב ולראות שהבלוטה מאוזנת!
שנית, הנה כמה דברים שיכולים לעזור לעלייה במשקל:
אגוזים(מלך, ברזיל, לוז), ערמונים, גרעיני דלעת, שקדים....
טחינה - הרבה טחינה
אבוקדו
ממליצה לה ללכת לנטורופת מוסמך ולעשות את זה בצורה מסודרת.
בהצלחה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוואקרדורית26/09/2009
שלום איה
קראתי שאת ממליצה על דייסת קוואקר
מאיזה גיל ניתן לתת לתינוק?
והאם להוסיף לזה מקל קינמון?
ומה הכוונה להוסיף לזה תפוח? האם הוא מרוסק? האם להוסיף לאחר הבישול של הקוואקר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קוואקר
איה הוד29/09/2009
הי דורית,
מגיל חצי שנה ניתן לתת דייסת קוואקר.
קינמון - לא הייתי נותנת בשלב הזה (יכול לגרום לעצירות)
טוב לתת כשהתינוק משלשל.
תפוח -או מרוסק או בקוביות שמתבשלות עם הדייסה והופכות לרכות
עזרתי?
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בכף הרגלאתי25/09/2009
יש לי שאלה,כואב לי כאשר אני דורכת על הרגל באיזור העקב וזה לא בגלל עור קשה?
מרחתי משחה נוגדת דלקת אפילו שמתי כרוב לא עוזר?מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דורבן ברגל
איה הוד29/09/2009שלום אתי,
לפי התיאור הקצר שלך את סובלת ממה שנקרא "דורבן"
ניתן למרוח משחת טראומיל 3 פעמים ביום ולתת לרגל לנוח.
ואם אחרי כמה ימים אין הטבה, אני ממליצה ממש ללכת לד"ר מוטי לוי מכללית משלימה
כדי שיזריק לך טראומיל יחד עם חומר בשם tendon suis injeel ישירות לעקב
(לא כואב!!! ועובד מהר)
בהצלחה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר בויטמינים לפעוטהאני24/09/2009
איה ושירי שלום,
בתי בת כשנה ושלושה חודשים, עד גיל שנה בהמלצת הרופאים, נטלה ברזל וויטמין D ובספירת דם שבוצעה בהגיעה לגיל שנה הכל נמצא תקין.
בזמן האחרון גוון עורה מעט חיוור ועל הקמיצה והאמה בידה השמאלית הופיע קו לבן רוחבי
על מה זה מעיד?
תוכלנה להמליץ לי על מולטי ויטמין טבעי עבורה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חוסר בויטמינים לפעוטה
איה הוד25/09/2009
שלום יקירה,
יש לחברת פוראוור מולטי ויטמין נהדר לילדים!!! ואם לא - אז לא חסרים על המדפים בבתי טבע מולטי -ויטמינים לילדים.
אני אישית לא מאמינה בהם לפני שקודם עושים שינוי תזונתי ונותנים לילדה את כל מה שהיא צריכה מהמזון (פירות, ירקות, אבוקדו, דייסת שיבולת שועל!!!...)
לא יכולה להעיד במדוייק מה אומרים הסימנים על האצבעות מבלי לראותם (לא היה ברור היכן הסימנים - על האצבעות או הציפורניים?)
הייתי לוקחת אותה לאבחון כדי לוודא קודם מדוע גוון עורה השתנה ולא מגיעה ישר למסקנה שמודבר בחסרים תזונתיים!!! אל תסתפקי בבדיקות הדם ותמשיכו בבדיקות.
שנה טובה ובריאה
וכל הכבוד לך על איך שאת מטפלת ודואגת לקטנה :-)
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתגובתך - חוסר בויטמינים
אני28/09/2009שלום לאיה,
תודה על המענה המהיר (ועל הפרגון) !!
תוכלי לציין בבקשה את שם המולטי ויטמין של פוראוור וכן היכן אוכל לרכוש אותו (לא כל מוצרי החברה זמינים).
האפרוחית שלי אוכלת מזון מגוון ומזין (תבשילים ביתיים, פירות וירקות), למרות זאת בטוחני שניתן להרחיב את המגוון (אגב, היא נהנית מדייסת שיבולת שועל בהמלצתך!!).
הסימנים הלבנים הופיעו על הציפורניים - קמיצה ואמה ביד השמאלית, ציינת שלא בהכרח מדובר בחוסרים תזונתיים.
ברור לי שאין כמראה עיניים, אך תוכלי לתת לי כיוון כללי/ ראשוני בכדי שאוכל לבקש מרופא הילדים בדיקות בהתאם בשלב זה .
שוב, תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חוסר בויטמינים
איה הוד29/09/2009
שוב שלום,
ובכן, אין לי מושג מה יכולים להיות הסימנים על הציפורניים אך שווה לבדוק סידן.
אני שמחה שהאפרוחית המתוקה ניזונה בצורה מגוונת ונהנית מהדייסה שלי :-)
נכון - המוצרים ייחודיים ולא נמצאים על מדפי החנויות, צריך לעשות לשם כך הזמנה מיוחדת (אם תרצי ידעי אותי באופן אישי) המוצר נקרא "פוראור קידס"
למרות שבאמת יש בשוק הרבה מוצרים לא פחות טובים!
תמשיכי כך
חזרי לעדכן אחרי בירור רפואי
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה-חוסר בויטמינים
אני30/09/2009שלום איה,
באתר של פוראוור ראיתי כי הויטמין הנידון מומלץ מגיל 4 ומעלה, אזי אפנה למוצרים אחרים.
אעדכנך בהמשך ושוב תודה ענקית!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.png)



(1).jpg)
