מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- DHEA סולפט קצת גבוהעופר22/11/2021
שלום רב, בן 50, ללא מחלות רקע, עובר בירור, בין השאר, בעקבות סוכר מעט גבוה, תחושת תשישות אחרי מאמץ, אי יציבות, דופק מהיר וכ"ו. בבדיקות הדם יצא DHEA סולפט 9.2 כשגבול העליון הוא 8.4. קריטזול תקין, טוטסטרון תקין, סביב 16, האם מדובר בבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צריך להתרשם קלינית בכדי לומר אם יש
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2021צריך להתרשם קלינית בכדי לומר אם יש לבדיקה משמעות. האם נבדקו 17 OH פרוגסטרון ואנדרוסטנדיון?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטייה כזו אינה משמעותית ולא הייתה כוונה
עופר25/11/2021מה שנבדק זה טסטוסטרון, קורטיזול, TSH ו-DHEA, רופאת המשפחה אומרת שממה שקראה, סטייה כזו אינה משמעותית. לא היתה כוונה לבצע פרופיל הורמונלי מלא, אלא חלקי על מנת לנסות להסביר דיזנס, תחושת שיוט או כמו על אנייה ותחושת תשישות אחרי מאמצים. הדופק גם נראה מהיר. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לא רואה קשר לתחושת אוניה או שיוט
ד''ר מאיה איש שלום25/11/2021באופן נדיר יכול DHEAS לשקף ממצא אדרנלי שמפריש DHEAS היתי כן חוזרת על הבדיקה כעבור מספר חודשים
לא רואה קשר לתחושת אוניה או שיוט
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם נדרש טיפול מהירנירית22/11/2021
שלום דוקטור אני בת 28 ,בהריון בשבוע 9 ,עשיתי בדיקות דם ויצא TSH נמוך מ 0.03 .בבדיקת T4 יצא 32 כשהטווח התקין העליון הוא עד 22 ,T3 יצא 11 כשהטווח התקין הוא עד 9.99 ,TSI יצא גבוה וכן גם תירואיד פרוקסידז AB ,הרופאה הפנתה לאנדוקרינולוג ,האם אני צריכה טיפול והאם הטיפול יכול לחכות עד לתור בעוד חודש אצל האנדוקרינולוג תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא מדובר בפעולת יתר קשה אבל מקובל לשאוף
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2021בעקרון כדאי לטפל. עדיף אם ניתן לפני שעובר חודש.
לא מדובר בפעילות יתר קשה אבל מקובל לשאוף לערכי FT4 FT3 על הצד העליון של הנורמה בהריון
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזר, בטטה, בצל, דלעת וסלקשני22/11/2021
שלום,
לאור עובדות סותרות שמצאתי ברשת (באתרים שאני מחשיבה כאמינים, כגון אתר קופ"ח מסויימת, ואתר של אחד מבתי החולים), אודה אם תוכלי להבהיר:
האם גזר, בטטה, בצל, דלעת וסלק מותרים לסוכרתיים?
אציין שאני עצמי איני סוכרתית. רמת הסוכר שלי בבדיקה האחרונה הייתה גבולית- 98, וההמוגלובין המסוכרר 5.5, אך מאחר שאני מתכננת הריון, התחלתי להתנהל כסוכרתית, וחשוב לי לדעת האם הירקות הללו מומלצים או לא.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התגובה הגלקמית שונה מאדם לאדם
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2021בעקרון התגובה הגלקמית שונה מאדם לאדם וצריך פשוט לבדוק אחרי שעה של צריכה של אחד מהם מהי רמת הסוכר.
וגם הכמות משפיעה כמובן.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D גבר אוסטאופורוזיסגלעד21/11/2021
שלום
אני בן 50.
ידוע על אוסטאופרוזיס הסברה היא שזה על רקע גנטי ואני מאוד רזה. כל הבדיקות ההורמונליות שבוצעו בגיל 40 כשגילו את זה היו תקינות.
יש מינוס 4 סטיות תקן בגב וכ 3.5 באגן.
בשנים האחרונות לא בדקתי שוב ולא עקבתי אחרי זה.
לא לקחתי ויטמין D בשניםה אחרונות כי ניסיתי כדור של זה שעשה תופעות לוואי.
הרופא משפחה בדק לי ויש לי ויטמין D מתחת לנורמה 40 NMOL אני כמעט ולא נחשף לשמש
1. כמה ויטמין D אני צריך לקחת ביום? 2 טיפות של 400 זה בסדר? צריך יותר?
2. האם טיפות על בסיס שמן זית זה יחסית משהו שפחות סביר שיעשה תופעות לוואי?
3. תוך כמה זמן זה אמור להגיע לרמות תקינות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בהנחה שרמת הסידן בשלך בדם תקינה
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2021בהנחה שרמת הסידן בשלך בדם תקינה (ולא גבוהה) אפשר לנסות 2000 יחידות ליום, כל תכשיר שנסבל היטב מתאים. אתה יכול לנסות תכשירים שונים. בעקרון לרב אין תופעות לואי מורגשות והסכון הוא במצבים בהם הסידן גבוה או בנטיה לאבנים בדרכי השתן שם עלולה להיות עליה ברמת הסידן בדם או בשתן.. לוקח מספר חודשים להגיע לרמה תקינה והיתי שוקלת טיפול במצבך וגם ברור נוסף שמבינה שבוצע אך השאלה אם מלא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזמפיק וסקסנדה לא משפיעים כללאבי21/11/2021
היי.
אני בן 43 עם טרום סוכרת ו BMI גבוה.
לפני חודשיים התחלתי בהמלצת הרופאה שלי להתחיל טיפול ב סקסנדה.
הזרקתי כל יום במשך שלושה וחצי שבועות והתיאבון רק גדל. הגעתי כמעט למינון המקסימלי והפסקתי.
החליפו לי לאוזמפיק.
שבוע ראשון 0.25 ללא השפעה. שבוע שני 0.5 ללא השפעה...
יכול להיות ששתי התרופות לא משפיעות עליי? אני חושב שהן הגבירו לי את התיאבון...
קראתי על המון מטופלים, לא שמעתי על מקרה כמו שלי...
הדיאטנית שלי אמרה לי אם תוך שבועיים אין השפעה אז כנראה שאני לא מגיב. היא לא מכירה אנשים שלקח להם יותר משבוע להגיב... (ולטענתה היא מכירה המון במסגרת העבודה שלה)
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התגובה לאוזמפיק משמעותית יותר בהשוואה לסקסנדה
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2021התגובה לאוזמפיק משמעותית יותר בהשואה לסקסנדה בהשואה ל66% מהחולים שמגיבים לסקסנדה 85% מגיבים לאוזמפיק
צריך לשקול בכל זאת להמשיך ולבחון את השפעת העלאת המנון ראיתי שמטופלים שהגיבו רק למנונים גבוהים כגון 1.5 מג' או 2 מג'
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אפשר לשתות קפה ולאכול לאחר נטילת קונדורעומר21/11/2021
שלום לך הכדור ללחץ דם קונדור בלקיחתו בבוקר שאלה אפשר לשתות קפה ולאכול אחרי לקיחתו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנדור הוא שם הכדור
עומר21/11/2021קנדור שם הכדור תיקנתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אין שום מגבלה ליטול עם אוכל ובלי או עם קפה או מים
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2021כן אין שום מגבלה ניתן לטול עם אוכל בלי/עם קפה או מים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגל סוכרתית ומים חמיםיעל20/11/2021
שלום
יש לי תנגודת לאינסולין ואני שנים עם גלוקומין 1. התנגודת אובחנה עם סוכר 82 וa1c מאוזן כי ביקשתי לקבל העמסת סוכר בגלל תסמונת מטבולית ושחלות פוליציסטיות.כל השנים עם גלוקומין סוכר ו a1c בנורמה אך זה לא אומר לי ממש הרבה לגבי איזון התנגודת כי היא אובחנה עם סוכר 82.
קראתי שבסוכרת חשוב לא לחשוף את כף הרגל במקלחת מעל ל 37 מעלות מים שלא תתפתח רגל סוכרתית.
יש לי קרעים קטנים באצבעות בכף רגל ימין עקב התכווצויות שרירים בלילה. עד שקראתי על ההנחיות למניעת רגל סוכרתית במקרה שמתי כל יום כרית חשמלית מתחת לכף הגגל והתקלחתי במים חמים ברמה נסבלת אבל יותר מ 37 מעלות על מנת לעזור להזרמת דם וריפוי. האם עדיף להפסיק עם זה?
מה למעשה החום גורם לרגל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש משהו מיטיבי יותר
אודי20/11/2021קרם לחות על בסיס קבוע ואף יומיומי
לא להתהלך יחף בכדי לא לחשוף את הרגל למפגעים וחבלות שיכולים להוות כר לזיהום
להקפיד על זרימת דם טובה? אין כמו הליכה!
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאודי
ד''ר מאיה איש שלום21/11/2021אין מניעה משמוש במים חמים כל עוד לא גורמים לכויה. מצטרפת להמלצות של אודי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משך תקופת קבלת זריקת פרוליהמשה20/11/2021
שלום רב,
אימי בת 86 מקבלת זריקת פרוליה אחת לחצי שנה כבר במשך תקופה של 4-5 שנים, היא כבר לא במעקב אנדוקרינולוגי,
שאלתי,
למשך כמה שנים אפשרי/כדאי לקבל זריקה זו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למשה
ד''ר מאיה איש שלום21/11/2021אין מגבלה לגבי משך הטפול בפרוליה יש הוכחות לגבי יעילות במשך טפול של 10 שנים וככל הנראה היעילות נמשכת גם מעבר לכך
אין להפסיק פרוליה מבלי לתת טפול חלופי בשל סכנה מוגברת לשברי חוליות בהפסקת טפול
חשוב לוודא שרמת ויטמין D תקינה, וכן רמות סידן פוספור בדם, לעקוב אחת למספר שנים אחר צפיפות העצם ואם לא עלתה במידה דרסטית להמשיך כרגיל אחת לחצי שנה, במידה והיתה עליה משמעותית בצפיפות העצם לתחום האוסטאופניה אפשר לשקול מעבר לטפול אחר שאותו ניתן להפסיק
בכל אופן בשום אופן אין להפסיק פרוליה מבלי לתת טיפול חלופי אחר מחשש לשברים שעשויה לגרום הפסקת הטפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בסקסנדה עם הסטוריה של גידול פפילרי בבלוטת התריסא4720/11/2021
אני בן 47. התחלתי להשתמש בסקסנדה השבוע עקב המלצת רופאת המשפחה. לפני שנה עברתי כריתה של אונה ימנית בבלוטת התריס עקב גידול מיקרוקצינומה פפילרית שלא פרץ את הקופסית (Papillary Carcinoma, 0.9 cm largest dimension, no extra thyroid or vascular invasion, margins are free.). אני בביקורת מאז וביוני אחרון הבדיקות (דם וולטראסאונד) הראו כי אין עדות להשנות הגידול הפפילרי בבלוטת התריס. קראתי באינטרנט כי יש אזהרת שימוש בסקסנדה לבעלי הסטוריה של גידולים ממאירים בבלוטת התריס וזה ממש הלחיץ אותי. נראה שהסקסנדה עובדת (הורידה את התחושת הרעב באופן משמעותי). האם עלי להפסיק את השימוש או שאין בעיה? אודה לחוות דעתך בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נדיר שסרטן פפלרי מבטא קולטנים לGLP1
ד''ר מאיה איש שלום20/11/2021האזהרה מתיחסת לגידול מסוג מדולרי. והיא מבוססת על מידע במכרסמים בלבד מכוון שאין שום עדות להגדלת סכון לסרטן מדולרי או התפשטותו בבני אדם אך בשל המידע במכרסמים נוקטים משנה זהירות בבני אדם. הכוונה היא לסרטן מדולרי ולא פפלרי. נדיר שסרטן פפלרי מבטא קולטנים לGLP1 אך אין שום אזהרה או הוכחה לסכנה במטופלים עם סרטן פפלרי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון 0.25 עם תופעות לוואיתומס18/11/2021
שלום ד״ר איש שלום,
התחלתי אוזמפיק לפני כשבועיים (כבר פעמיים 0.25) וירדתי יפה (כ 4 קילו). אבל, יש תופעות לווא (בעיקר בחילות ותחושת מחלה). מבין מעצותייך הקודמות שכדאי לרדת ולהסתגל יותר לאט. שאלתי היא לאיזה מינון לרדת ומה קצב העליה בהמשך?
תודה לך, תומס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות הלוואי תלויות מינון וחולפות עם הזמן
ד``ר מאיה איש שלום19/11/2021ערב טוב
מציעה להתיעץ עם הרופא שהמליץ על התרופה
בעקרון אני מתחילה למטופליי לרב 5 קליקים כל שבוע מעלה ב5 קליקים כאשר 0.25 זה 19 קליקים. אם יש תופעות לואי אני ממליצה שלא להעלות את המינון להשאר באותו מינון או לרדת.
תופעות הלואי תלויות מינון וחולפות עם הזמן
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלוקומטר לעומת בדיקת דםליסה18/11/2021
שלום
אם הגלוגומטר מראה ערך גבוה של סוכר מעל מאה גם בבדיקת הדם הערך אמור להיות מעל 100 אני רוצה לעשות בדיקת דם לגלוקוז בבוקר בבדיקה ביתית הערכים נעים בין 108 ל 114 חוששת מסכרת
אז בטוח גם בבדיקת הדם יצא לי בסביבות הערכים שציינתי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הערכים שציינת מחשידים לקיום טרום סוכרת
ד''ר מאיה איש שלום19/11/2021הערכים שציינת מחשידים לקיום טרום סוכרת ולא סוכרת. בכדי לקבל תמונה מלאה מציעה לבדוק סוכר גם שעה אחרי האוכל ערך של עד 155 הוא תקין. מעל 155 ומתחת ל200 הוא טרום סוכרת.
בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות פעילות גופנית סדירה יכולים למנוע התקדמות לסוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוגליקמיה בכלל, ולילית בפרטיעל17/11/2021
שלום
האם באנשים שאינם מוגדרים כחולי סוכרת יכול להיות מצבים של היפוגליקמיה בכלל, ולילית בפרט?
והאם התיאור של הזעה בלילה במקרה של היפוגליקמיה זו הזעה בכל הגוף או אפילו רק בראש ופלג גוף עליון?
ואדם שמתעורר בלילה מזיע מאוד (בדיקות דם כלליות תקינות), האם צריך לחשוש שמדובר בנפילת סוכר גם אם אינו סוכרתי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
היפולגקמיה לרוב מלווה בתסמינים נוספים
ד''ר מאיה איש שלום19/11/2021היפוגלקמיה לרב מלווה בתסמינים נוספים פרט להזעה למשל רעד רעב חולשה קשה.
הזעות שהן מקומיות בחלק מהגוף זו לרב הפרעה שקשורה להזעת יתר ניתנת לטפול באופן מקומי או תרופתי
אם קיימת הזעת לילה שמחייבת החלפת מצעים/פיג'מה כדאי לפנות לרופא המשפחה להמשך ברור. אם זה התסמין היחיד פחות סביר שקשור להיפוגלקמיה
אם עולה חשד כזה אפשר להתחבר למד סוכר רציף
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאיזו רמת סוכר זה נחשב להיפוגליקמיה
יעל22/11/2021באופן כללי באנשים שאינם סוכרתיים מה הסיבות שיכולות לגרום להיפוגליקמיה?
ולגבי ההזעה, שאם קיימת הזעת לילה שמחייבת החלפת מצעים וכו' כדאי לעשות בירור.
האם הזעה בראש ובצוואר בעיקר, שזה מחייב החלפת ציפית של כרית, נחשב להזעת לילה שיכול להיות על רקע רפואי או שכשיש בעיה רפואית זה גורם להזעה בכל הגוף כולל ידיים ורגליים?
מאיזו רמת סוכר זה נחשב להיפוגליקמיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
רמת סוכר מתחת ל70 נחשבת היפוגלקמיה בסוכרתיים
ד''ר מאיה איש שלום24/11/2021רמת סוכר מתחת ל70 נחשבת היפוגלקמיה בסוכרתיים. באנשים שאינם סוכרתיים רמה מתחת ל55 מחייבת ברור. לגבי הזעה אם היא מקומית פחות מחשידה לבעיה ססטמית ככל הידוע לי. זה לא חום עיסוקי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון, ודחיית מנהאדי16/11/2021
הי ד״ר איש שלום.
תודה על המידע המפורט שאת מעניקה כאן.
אני נוטל אוזמפיק לירידה במשקל. אחרי 4 הזרקות של 0.25 (מזרק תואם) הזרקתי מנה כפולה, כדי להעלות המינון ל-0.50. בינתיים ירדתי כ-4 קג ומרגיש נפלא.
במהלך כל השבוע מאז העלאת המינון סבלתי מבחילות, ולקראת ההזרקה הנוספת תפסתי כנראה קלקול קיבה או וירוס עם סימפטומים דומים.
אודה על עצתך:
1. האם להשאר במינון הגבוה יותר (0.50)? (נותרו לי 2 מנות במזרק 0.25)
2. האם לדחות את המנה בגלל הוירוס?
3. יום לפני ההזרקה הבאה אני אמור לשהות בחול למשך שבוע. האם להזריק את המנה לפני הנסיעה? או עדיף לדלג על שבוע?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אני ממליצה למטופליי לדחות את המנה הבאה
ד''ר מאיה איש שלום19/11/2021מציעה להוועץ עם הרופא שהמליץ על התרופה
בעקרון אני ממליצה למטופלי לדחות את המנה הבאה כל עוד הם משלשלים או מקיאים ואז מפחיתה מנון
אפשר למשל לרדת ל0.25 ובהזרקה השניה באותה פעם 5 או 10 קליקים במקום מנון מלא של 0.25 נוסף ואז יהיה מנון נמוך יותר מ0.5 באותה הזרקה.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך על המענה המהיר
תומס20/11/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בעניין בדיקת סוכר בצוםרון16/11/2021
שלום
1. כמה זמן צריך צום לבדיקת גלוקוז בדם?
2. האם צום ארוך יותר משמונה שעות עלול לגרום לכך שהתוצאה תהיה גבוהה יותר?
א"כ איך מתייחסים לתוצאה קצת מעל 100 אם היה צום של 12 שעות למשל?
3. האם סטרס משפיע על תוצאות בדיקת גלוקז בדם בצום?
4. האם הפרעות בשינה או חוסר שינה משפיע על תוצאות בדיקת גלוקוז בדם בבוקר? א"כ לאיזה כיוון? לגבוה יותר או נמוך יותר? ואיך מתייחסים לזה?
כל השאלות מתייחסות לבדיקה במכשיר ביתי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צום ממושך בהחלט יכול להביא לעליה ברמת הסוכר
ד''ר מאיה איש שלום19/11/2021צום ממושך בהחלט יכול להביא לעליה ברמת הסוכר, סטרס וחוסר שינה גם מביאים לעליה ברמת הסוכר
המוגלובין מסוכרר שמשקף ממוצע של ערכי הסוכר במשך 3 חודשים יכול לספק מידע נוסף
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם רמת הסוכר שלה ממש גבוההדנה15/11/2021
שלום
אימא שלי בת 73 מזה שנים יש לה סכרת מטופלת בגלוגומין לוקחת 3 פעמים ביום ומזריקה אינסולין בסגלר בלילה לפני שבוע עשתה בדיקת דם הגלוקוז יצא לה 98 המגלובין מסוכרר 8.4 הכולסטרול 131 טריגליצרידים 59 כולסטרול טוב 54 כולסטרול רע 65 בנוסף יש לה לחץ דם מטופלת בכדור דרלין פעמיים ביום
האם רמת הסוכר שלה ממש גבוה?
האם כדאי לעבור לסוג אחר של אינסולין שנשאר בגוף להרבה שעות ?
האם הרמה הגבוהה של המגלובין מסוכרר יכול לתרום לעלייה בלחץ הדם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הערך יכול להטעות את הערך של ההמוגלובין המסוכרר
דנה15/11/2021שכחתי לציין שההמגלובין אצלה 11.5 האם הערך יכול להטעות את הערך של ההמגלובין מסוכרר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

