מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בריחת שתןרינת29/09/2007
שלום לך
אני בת 29 אחרי שתי לידות , לידה שנייה הייתה לפני 8 חודשים. אתמול הלכתי לגניקולוג לכמה בדיקות :
1. שלא קיבלתי מחזור מחפני חודשיים- אין הריון
2. בריחת שתן
3. בעיית שיער יתר
עכשיו כבדק אותי מצא שיש לי דלקת בנרתיק למרות שאני לא הרגשתי כלום - נתן לי לזה תרופה .
וגם כתב במכתב - כללי :פות תקין הפרשה נרתיק-בקטריאל וגינוזיס.
צואר תקין רחם רגיל רירית עבה -שחלה ימנית עם ציסטה פשוטה 4 ס"מ שמאלית תקינה
מה משמעות כל זה והאם יש לזה טיפול.
בקשר לבריחת השתן מדובר שהרבה פעמים כשאני משתעלת או עושה כושר גופני כמו קפיצות על מדרגות בורח לי שתן הוא הפנה אותי לרופא מטפל-אורולוגיה
מה רופא זה צריך לבדוק והאם הוא מבצע את הבדיוקת כמו הגינקולוג הכוונה בדיקה מלמטה וגם שמתי לב שאתה מדבר על ניתוח האם תמיד בריחת שתן מחייבת ניתוח או שישנן שעוברות לבד
תודה ואשמח לתשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן
ד''ר דוד יוחאי30/09/2007שלום
לגבי הבקטריאל וגינוזיס- אני מניח שהרופא התרשם מהפרשה לא תקינה עם ריח ולכן נתן לך טיפול. כמובן שבלי לבדוק אותך לא ניתן להתיחס במדויק לאבחנתו.
לגבי הציסטה - בד"כ זו ציסטה פונקציונלית . הייתי נותן לך 3 חודשי טיפול בגלולות למניעת הריון ומבצע U/S מיד לאחר הוסת בתום שלושת חודשי הטיפול ע"מ לראות אם הציסטה עדיין קיימת.
לגבי בריחת השתן- לפי תאורך ניראה שמדובר אכן בבריחת שתן במאמץ. כמובן שיש להשלים האנמנזה ובדיקה ע"י אורוגיניקולוג ( גניקולוג שמתמחה בבעיות רצפת האגן ובעיות בריחת שתן באשה) מבצע ברור אורודינמי ואם צריך -ונראה שכן את זקוקה לזה לבצע ניתוח שאינו מסובך -TVT . יש לציין שישנה תרופה חדשה מאוד לבעיה זו בשם YANTREVE שעוזרת במקרים מסוימים ללא צורך בניתוח והיות ואני מניח שאת רוצה עוד הריונות הייתי ממליץ לנסות התרופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דליפה אחרי לידהד.25/09/2007
שלום, אני ארבעה וחצי חודשים אחרי לידה. אינני סובלת מדליפה בעת עיטוש או צחוק אבל כל פעם כשאני נותנת שתן ויש לי תחושה שסיימתי - אני קמה ומגלה שהנזילה ממשיכה בלי שארגיש בה. רציתי לדעת מה משמעות הדבר והאם אפשר לתקן את זה עם תרגילים או שצריך התערבות יותר רצינית? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דליפה אחרי לידה
ד''ר דוד יוחאי25/09/2007שלום
כמובן שקשה ליעץ לך במקרה שלך ללא בדיקה אך אין לי ספק שפיזיוטרפיה לחיזוק שריקי רצפת האגן יוכל לשפר המצב. כמובן שאם לא יהיה כל שפור לאחר מספר חודשים יהיה מקום לבדוק התערבויות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות לשלפוחיתלורן24/09/2007
יש לי בעיה של תכיפות מאוד גדולה במתן שתן ולעיתים אם אין לי אפשרות ללכת כשאני צריכה גם בורחות לי כמה טיפות. שמעתי שיש תרופות שעוזרות בעיה כזאת, אפשר בבקשה לקבל עליהן מידע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופות לשלפוחית
ד''ר דוד יוחאי28/09/2007שלום
ישנן תרופות רבות לבעיתך. חלקן יקרות. ההדל בניהן הוא בעקר תופעות הלואי האפשריות שיכולות להיות יובש ,דופק מהיר, סחרחורות. מטרת התרופה להפיע דרך העצבוב על שריר השלפוחית כך שיתכווץ נכון וישתחרר כך שהשלפוחית תוכל לקלוט יותר שתן לפני שתהיה תחושה, ושתוכלי להגיע לשרותים מבלי שיברח שתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופידבק שיקום אורוגיניקולוגיולרי19/09/2007
שלום רב,
היכן ניתן למצוא בגוש דן מטפלים בביופידבק בבעיות של בריחת שתן....
הבדיקה הנדרשת הינה: פיזותרפיה פרטנית מכל סוג
היכן ניתן למצוא מטפל בנושא או לאן לפנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופידבק שיקום אורוגינקולוגי
ד''ר דוד יוחאי26/09/2007שלום
טיפול פיזיוטרפי לשקום רצפת האגן מתבצע בד"כ בכל מכון פיזיוטרפי של הקופות השונות .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק השרירים לפני הריוןדיקסי18/09/2007
אני בת 23, עומדת להנשא בקרוב ואחרי זה בטח ארצה ילדים. אני רוצה להתחיל לחזק כבר מעכשיו את שרירי רצפת האגן - כמה זמן לפני הלידה צריך להתחיל לעבוד על זה? איזה דרך היא הדרך הכי טובה לדעתך?
תודה רבה וגמר חתימה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוק השרירים לפני הריון
ד''ר דוד יוחאי26/09/2007שלום
אני מפנה אותך לחוברת הריון בדרך הטבעית שם תקבלי המלצות מדויקות. זהוא מדריך של "חותם זהב" טל: 098637214 - [email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח מורכבמרים16/09/2007
בבירור אורודינמי נמצא והומלץ:
Vaginal Hysterctomy ; Anterior Colporrhaphy; Posterior Colporrhaphy;
TVT/TOT Proccedure
מה השיטה המומלצת לתיקון בעיות אלו?
האם רופא מנתח אורוגיניקולוג מבצע את הנ"ל או שלושה רופאים אורולוג פרוקטולוג ואורוגיניקולוג?
האם יש צורך לבצע ניתוח מורכב זה בבית חולים (גדול)ציבורי או ניתן לבצע בבית חולים פרטי ע"י אורוגיניקולוג בלבד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח מורכב
ד''ר דוד יוחאי17/09/2007שלום
כל הניתוחים שציינת מתבצעים ע"י רופא אחד גניקולוג שמתמחה בניתוחי רצפת האגן. אין כל בעיה לבצע הניתוחים בבית חולים פרטי כמו אסותא שם אני מבצע ניתוחים כאלה ללא כל בעיה. לציין שבשנה האחרונה אני ואחרים מבצעים הוספת רשת לתמיכה הן בציסטוצלה והל ברקטוצלה כמובן בהתאם לדרגת הצניחה. לגבי O-TVT או TOT זה בעצם אותו ניתוח בדיוק רק שהדרך מעט שונה. בראשון נכנסים מבפנים לבחוץ ובשני הכניסה היא מבחוץ לבפנים. לגבי איזו שיטה לבחור ,זה מאד תלוי במנתח ומיומנותו. בשיטה שהוא רגיל לנתח ,זו בעצם השיטה המומלצת .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהריוןליאל16/09/2007
רציתי לדעת האם יש תרגילים ממולצים לבצע בכדי לחזק את רצפת האגן לקראת הלידה ?
אם כן באלו מכשירים אפשר להיעזר .
ברצוני לציין שאני מתעמלת בסטודיו C ושם מאוד מקפידים לעבוד על חיזוק רצפת האגן , בכל זאת הייתי מעוניינת לדעת האם קיימים מכשירי עזר לקראת ההריון .
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהריון
ד''ר דוד יוחאי17/09/2007שלום
אין מכשירים ספציפיים לחיזוק שרירי רצפת האגן בהריון. מה שמתרגלים בסטודיו C בהחלט טוב ומספיק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 14 ובורח ליג.11/09/2007
אני בת 14 ולפעמים כשאני צוחקת הרבה בורח לי, אני יודעת שזאת מחלה של זקנות או של נשים שהיו בהיריון ואני לא מבינה למה זה קורה לי. אני נורא מתביישת ופוחדת כבר לצחוק שלא יצא לי ככה לפני כולם כי זה קרה לי כבר ואיכשהוא הצלחתי להסתיר את זה ולברוח הביתה, אבל אולי פעם הבאה יראו.
איך יכול להיות שזה קורה לי בגילי ומי יכול לטפל בזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 14 ובורח לי
ד''ר דוד יוחאי16/09/2007שלום
זה נכון שבריחת השתן מאוד מוקדמת וזה נדיר שזה קורה בבחורות כה צעירות. אני ממליץ שתבדקי ע"י אורו גניקולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תדירות שתן בהריוןאיריס09/09/2007
אני בחודש שישי של ההריון וצריכה להטיל שתן בתכיפות מאוד גדולה. כמה פעמים ביום זה נורמלי להצטרך להשתין? אני קמה 5-6 פעמים בלילה (7 שעות), האם זה נורמלי או מוזגם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תדירות שתן בהריון
ד''ר דוד יוחאי10/09/2007בהריון תכיפות בהטלת שתן הינו דבר ידוע. פרט לבדיקת שתן לתרבית וכללית ושלילת דלקת אין מה לעשות. אם הדבר ימשך לאחר הלידה יש מקום לבדוק אז.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרסולטנטלי05/09/2007
אני היום בשבוע 36 אך בפרסולט השתמשתי עד שבוע 35 כי לא ידעתי בוודאות איזה שבוע אני.
עד איזה שבוע מותר להשתמש בפרסולט ?
והאם יש סיכון לאובר אם משתמשים עד שבוע 35?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרסולט
ד''ר דוד יוחאי06/09/2007בד"כ משתמשים בפרסולט עד שבוע 32-33 . אין סכנה לעובר בזה שנטלת מעבר לתקופה. הייתי ממליץ רק לעקוב אחר גדילתו שאינו קטן לגיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרסולט
נטלי06/09/2007לעקוב אחר גדילתו בגלל נטילת הפרסולט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרסולט
ד''ר דוד יוחאי09/09/2007שלום
כן. ישנם דיווחים שיכולה להיות האטה בקצב הגדיה. זה נדיר ולא מסוכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהריוןטלי04/09/2007
ד"ר שלום,
אני בהריון ראשון בשבוע 21. לאחרונה אני מרגישה ריח קל של שתן (נדמה לי, כי הריח שלו לא רגיל בגלל נטילת ויטמינים) אך לא מרגישה את הדליפה עצמה או כל רטיבות חריגה. כמו כן, בניגוד לתחילת ההריון, אין תכיפות יתר במתן שתן - האם אכן מדובר בדליפת שתן? כיצד ניתן לטפל בבעיה?
תודה... טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהריון
ד''ר דוד יוחאי05/09/2007שלום
לפי תאורך לא נראה לי שמדובר בבריחת שתן. יש להמתין לתום ההריון ואז לעשות הערכה. כעת אין מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אביזרים לאימון השריריםצ.02/09/2007
אפשר לקבל המלצה על אביזרים שיעזרו לי לחזק את השרירים של האגן והנרתיק? שמעתי על הכדורים ששמים בפנים ואז השרירים מתכווצים כדי להחזיק אותם. כמה זמן אמורים לעשות את זה וכמה פעמים בשבוע?
יש עוד אביזרים שאפשר להשתמש בהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אביזרים לאימון השרירים
ד''ר דוד יוחאי03/09/2007שלום
המשקולות עליהם כתבת הם האביזרים בשימוש כיום. מומלץ להתאמן כל יום 3 פעמים משך כרבע שעה כל פעם. כמובן שאימון אינטנסיבי יותר יכול רק להועיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחה+ בריחהאולגה29/08/2007
הי, אני בת 27, לפני כשנה וחצי (3 חודשים אחרי לידה שניה) עברתי ניתוח TVT+קולפורופיה ניתוח בא בעיקבות צניחת שלפוחית, רחם ורקטום. כעבור שנה בערך אחרי הניתוח שמתי לב שהצניחה חזרה וגם דליפות השתן, הרופא המנתח ממליץ לי על ניתוח חוזר אלא הפעם במקום לשים סרט TVT הוא ממליץ על רשת, השאלה שלי האם רשת כן תחזיק מעמד ותעשה את העבודה מכיון שאני עדיין מרימה את בנותי (בת-4 ובת-1שנה ועשרה חודשים) ולא תחזור לי הצניחה שוב לאחר מס' חודשים? האם בשלב הזה מומלץ הניתוח או שעדיף להמתין? יש לציין שאני מטופלת בדטרוסיטול (הומלץ ע"י הרופא ע"מ לאפשר לשלפוחית להכיל כמות יותר גדולה של נוזלים ולהקטין את הצורך הרב להיתפנות)...
תודה מראש..
אולגה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחה + בריחה
ד''ר דוד יוחאי05/09/2007שלום
זוהפעם השלישית שאני כותב לך תשובה ומשום מה אני לא רואה התשובה. ולעצם הענין. אין ספק שאת צעירה מאד לבעיות אלו וזה בעצם מורכבות הבעיה. ידוע שלאחר ניתוח שמרני של קולפורפיה סיכוי ההשנות גבוה, ובוודאי אצלך שישנה כנראה בעיה בסיסית בקולגן שברקמות. השמת רשת הינו ניתוח חדש ואין מעקב לאורך שנים, כך שלא ניתן לנבא מה יהיה לאחר שנים אך לדעתי אין ספק שזה הרבה יותר טוב מהקולפורפיה הרגילה כך שאישית אני עושה זאת וממליץ מאוד על הניתוח. במקרה שלך הענין סבוך יותר. אם את מתכננת לידות נוספות והפגיעה באכות החיים שלך לא קשה , אני ממליץ לדחות הניתוח לאחר גמר תוכנית הילודה שלך. ניתוח זה אינו בא במקום TVT . לגבי בריחת השתן ,כנ"ל אם היא לא חמורה היית דוחה הניתוח. הניתוח המומלץ הוא TVT חוזר או ניתוח ע"ש BURCH. לגבי הדרוזיטול , הוא בא לטפל בבעית דחיפות ותכיפות במתן שתן ולא בבריחת שתן במאמץ, כך שללא כל קשר מומלץ שתמשיכי אתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבריחת שתן
רות19/09/2007שלום אני בת 55 בצעו לי בדיקה אורודינמיקה והכל היה בסדר, הייתי אצל אורולוג ולא מצאו מה הסיבה שיש לי שתן רב ובריכה. הייתי בבדיקת של כליות מכל סוג- והכל תקין, בכל זאת אני נאלצת להתפנות לתת שתן כל 20-30 דקות, גם בהתעטשות וגם בצחוק בורח לי. הרופאים לא מוצאים סיבה . מה אפשר לעשות במצב זה ? האם ניתוח של הרמת שלפוחיתה שתן יפתור לי את הדחף למתן שתן לעיתים כה קרובות ביום ובלילה?
תודה על תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח קיסריחדווה28/08/2007
ד"ר דוד יוחאי שלום,
האם זה נכון שניתוח קיסרי מפחית את הסיכון לכל הבעיות של צניחת איברים, התרחבות הנרתיק ועוד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח קסרי
ד''ר דוד יוחאי03/09/2007שלום
לאשה שיש גורמים רפואיים שיכולים לגרום צניחה, אכן ניתוח קסרי תורם בהפחתת הסיכויים לפתח צניחה. צריך לציין שלידות אינן הגורם היחיד לצניחה ולכן הימנעות מלידה טבעית אינה ערובה שלא תתפתח בהמשך צניחה. אישית לא הייתי ממליץ על ניתוח רק מהסיבה הזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוז נשים שזה קורה להןלפני26/08/2007
לאיזה אחוז מהנשים יש צניחת אגן או דליפת שתן בגלל הריון? אני רוצה להיכנס להריון וכל הנושא הזה ממש מבעית אותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוז נשים שזה קורה להן
ד''ר דוד יוחאי26/08/2007שלום
אחוז הנשים שצניחת אברי האגן בעקבות לידה אחת שואף לאפס. לגבי בריחת שתן היא יכולה להופיע לאחר לידה אבל ברוב המוחלט של המקרים זה חולף ספונטנית. עלייך לדעת שלידות הינו גורם מזרז -מוסיף אך אינו הגורם העיקרי. הבעיה הבסיסית הינה בעיה בקולגן של האשה וגם ללא לידה יכולים להופיע כל התסמינים שציינת. למי שיש בעיה בסיסית אזי לידות, עצירות, שעול כרוני, הרמת משאות כבדים, עבודה מאומצת, וכדומה יתרמו להופעת הבעיה. את ודאי מכירה את אותן נשים עם לידות רבות ללא כל צניחה. בסיכומו של דבר אני ממליץ שתכנסי להריון ללא כל חשש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


