מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כאבים ולחץיעל01/11/2007
שלום,
אני שבועיים וחצי אחרי לידת ואקום קשה עם קרעים פנימיים וחיצוניים רבים, כשבוע לאחר הלידה התחילו לחצים בשלפוחית שנמשכים כמה שניות,בעיקר במעבר משכיבה לעמידה או הזדקפות, לא הרגשתי שיש לי פיפי ולפי אולטראסונד גם לא הצלחתי לרוקן את השלפוחית. במקביל, אני מרגישה לחץ קשה וכואב בכל אזור המפשעה והאגן אחרי עמידה אפילו קצרה, שלא לדבר על מאמצים כמו הרמת התינוק... המצב בשלפוחית מעט השתפר - פחות דקירות ולאט לאט אני מרגישה שוב צורך במתן שתן, אבל הלחץ המציק הזה אחרי עמידה משגע אותי, אני ממש מרגישה כאילו כל מה שיש שם בפנים נופל למטה ולוחץ...
מה קרה לי? זה אמור להשתפר? הרופא אמר שבינתיים מוקדם לדבר על תרגילים לרצפת האגן...
מה לעשות? אני לא יכולה כל היום לשכב ולא להרים את התינוק שלי...
תודה מראש על תשובתך
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים ולחץ
ד''ר דוד יוחאי04/11/2007זה נכון שעד כ-10% יכולה להופיע איזה סוג של צניחה או בעיות בשתן לאחר לידה רגילה ובודאי לאחר לידה מכשירנית טראומטית, אך לדעתי עדיין מוקדם לקבוע אם זה ישאר פרסיטנטי או שיחלוף מעצמו. לכן אני מציע לך לחכות ולראות. עקרונית אין שום בעיה שתתחילי בתרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגל בתנאי שהחתך ,אם נעשה ,התאחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באזור החלציים לאחר לידהיולדת01/11/2007
שלום,
אני שבעה שבועות לאחר לידה ויש לי מס' פעמים ביום כאבים באזור המפשעה.
אלו לא הכאבים של החתך שנעשה לי או כאבים של דלקת בשתן - לא צריבה, אלא דקירות חזקות לעיתים במתן שתן לעיתים סתם במעבר משכיבה לישיבה.
הלידה היתה לידת מלקחיים ואחריה היה לי קושי במתן שתן ושמו לי קטטר ל24 שעות. אחרי כן, לא היתה בעיה עם השתן וגם היום אין בעיה עם הסוגרים או עם שרירי רצפת האגן - או שלפחות כך נדמה לי.
רופא הנשים שלי נתן לי לעשות בדיקת שתן ותרבית והן יצאו תקינות.
המצב מאוד מפריע לי ואשמח לדעת למי כדאי לפנות וכיצד ניתן לטפל בבעיה.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר לידה
ד''ר דוד יוחאי01/11/2007שלום ,אני לא חושב שיש לך בעיה רצינית. אני ממליץ על פיזיוטרפיה לאזור רצפת האגן. לאחר לידות מכשירניות תופעות כאלו יכולות לקרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיכן עושים פיזיוטרפיה לרצפת האגן?
יולדת01/11/2007תודה על תשובתך המהירה,
אשמח לדעת היכן אפשר לעשות פיזיוטרפיה לרצפת האגן? האם צריך לקבל הפנייה מרופא הנשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לרצפת אגן וצניחותיעל30/10/2007
שלום לך. קראתי בפורום שכתבת למישהי שהסיכוי לצניחת אברי אגן אחרי לידה 1 הוא אפסי.
אינני חושבת שהדבר נכון. שכן תחום זה הינו עמוס. אני עצמי עוסקת בתחום.
ואשמח לקבל תשובה ממך.
]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשר לרצפת אגן וצניחות
ד''ר דוד יוחאי01/11/2007שלום
לא ידוע לי שצניחה שכיחה לאחר לידה אחת. ישנם מקרים רבים של צניחה לאחר לידה שהצניחה נעלמת לאחר תקופה קצרה יחסית ללא צורך בכל טיפול. צניחה פרסיסטנטית לאחר לידה אחת כדבר שכיח לא מוכר לי ואני לא נתקל בזה בעבודתי השוטפת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ובעיהיעל28/10/2007
שלום, אני בת 25 ונמצאת כ 7 חודשים לאחר לידה ארוכה וקשה שנסתיימה בואקום.
אחרי כחודשיים מהלידה בעקבות גוש שראיתי בנרתיק איבחנו לי צניחת שלפוחית דרג 1.
לאחרונה שמתי לב לעוד גוש. כך שאולי יש לי גם צניחת נרתיק בנוסף לכך.
אני ממש מדוכאת מהמצב. בעיקר היות ותיכננתי לידות רבות וכעת אני פוחדת בכלל לחשוב על עוד לידה מחשש שהמצב יחמיר. ומרגישה בעיקר שמזלי רע ומר בגלל שזה קרה לי בגיל כה צעיר.
אני עושה פיזיותרפיה אבל לא מספיק וזה לא כל כך עוזר.
ניתוח אני לא רוצה בשום פנים.
קראתי משהו על קולגן ורקמות חיבור.
1. האם יכולים להיות מאכלים שיכולים לשפר את הקולגן בגוף ואולי להיטיב עם הצניחה?
2. האם הצניחה אף פעם לא תתרפא לי?
תודה, מהמדוכאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה ובעיה
ד''ר דוד יוחאי29/10/2007שלום
אכן את צעירה לבעיות מסוג זה אך אל לך להתיאש. לא מעט פעמים תופעות כאלו שקרו בעקבות לידה נעלמות מעצמן או עם פיזיוטרפיה , או לפחות חל שיפור. צניחה דרגה 1 היא מאוד לא משמעותית אך אני מסכים שזה יכול להחמיר עם הזמן. לגבי ניתוח אין על מה לדבר במצב זה ובגילך. מאוד חשוב שתמשיכי בפזיוטרפיה גם אם את לא רואה שיפור. כאשר אומרים צניחת השלפוחית הכוונה לצניחת הקיר הקדמי של הנרתיק כך שאין זה וזה בנפרד אך כן יכולה להתוסף צניחת הקיר האחורי של הנרתיק. לא ידועה לי דיאטה המשפרת את טיב הקולגן. המשיכי בתרגול ואל תתיאשי ותבדקי מדי פעם ובוודאי אל תחשבי על הפסקת ילודה בשל כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיש תקווה?
יעל30/10/2007שלום ותודה לך פרופסור.
תשובתך מעודדת ומדכאת ביחד.
מצד אחד כתבת שהמחלה הזאת יכולה להיעלם ומצד שני כתבת שזה מחלה קשה.
אני חייבת לציין שאני רואה שהגוש שם משתנה כל יום. פעם רואים אותו ופעם לא וגם מיקומו זז, נכנס ויוצא.
1. בנוגע למה שכתבת שזה עשוי להתרפות - באמת זה יכול לקרות? פגשת בנשים שזה קרה להן?
אני פשוט מאוד מדוכאת מהנושא...
2. בהריון עליתי כ 30 ק"ג - האם זו יכולה להיות סיבה לכך?
3. קראתי שכתבת למשיה ישם שבעיה בייצור קולגן מחמירה את הבעיה - איך אפשר לשפר את ייצור הקולגן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש תשובה?
יעל30/10/2007* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיש תקווה?
ד''ר דוד יוחאי01/11/2007שלום
בכל תשובתי לא ציינתי ולו ברמז שהבעיה קשה אלא להיפך שהמצב כפישנראה אינו בעיתי ואינו מצריך בשלב זה כל התערבות כירורגית. כפי שכבר כתבתי לך לא מוכרת לי דיאטה היכולה לשפר הקולגן. אל לך להיות מדוכאת בעיתך אינה קשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא מבחינה עקרונית
יעל01/11/2007תודה שוב לתשובותייך ולעזרתך. אני חייבת לציין שהפורום הזה ממש מועיל.
בקשר למה שכתבתי על הקולגן - אני פשוט מנסה לחפש עוד אלטרנטיבות לטיפול בבעייתי בנוסף לתרגול לרצפת האגן. אני פונה אלייך מפני שבחיפוש בכל הפורמים נראה לי שאתה הכי מבין ומתמחה בנושא מכל הרופאים בתחום. ולכן אני שואלת אותך מזווית קשצת שונה ומקווה שתבין שנסיונותיי לחפש פתרון נובעי מתסכול וכאב.
1. כמו שכתבתי קראתי משהו על קולגן שלנשים שיש בעיה עם קולגן יש סיכוי לצניחה. האם ,אם כך, מאכלים שמשפרים את ייצור הקולגן עשויים לפי היגיון זה לשפר את הצניחה?
או שמא מה שכבר נעשה והורע אין להשיב...?
ו 2. מאיזה חומרים עשוי האזור שעשו בו חתך בלידה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא מבחינה עקרונית
ד''ר דוד יוחאי04/11/2007שלום
לצערי נזק שנגרם לרקמה אינו בר תיקון ע"י דיאטה מתאימה.
החתך בלידה נעשה על רקמת החיבור של הנרתיק ושרירי רצפת האגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה של אורודינמיקה באסף הרופאשאלה על תרופה23/10/2007
שלום,
קיבלתי לפני כמה ימים זימון לבדיקה אורודינמית באסף הרופא. הייתי רוצה לדעת קצת יותר על הבדיקה. מה הולכים לעשות לי? האם יש אפשרות לאשפוז בבית החולים? כי על הטופס מצוין "אשפוז יום".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה של אורודינמיקה באסף הרופא
ד''ר דוד יוחאי24/10/2007שלום
זו בדיקה מאוד פשוטה בה מחדירים קטטר דק מאוד לשלפוחית השתן ואחד לרקטום . ממלאים את השלפוחית דרך הקטטר במים ומבקשים ממך מדי פעם להשתעל וכן לדווח על רצונך למתן שתן. הבדיקה מתבצעת במרפאה ומיד בסיומה את משוחררת לביתך. מעולם לא אושפזה אשה בשל הבדיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך, הרגעת אותי קצת...
שאלה על תרופה26/10/2007ומה אחר- כך? יהיה סוף לסיוט הזה של בריחת השתן שלי או שעוד ימשיכו לטרטר אותי מבדיקה לבדיקה? אחרי התוצאות של הבדיקה הזאת יחליטו כבר מה צריך לעשות? זאת אומרת, אחרי התוצאות של הבדיקה יגידו לי מה הפתרון, למשל האם יש צורך בניתוח, וכו'?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתה מפחד
ד''ר דוד יוחאי28/10/2007שלום
עקרונית ניתן לטפל בחלק מהבעיות עוד לפני הבדיקה כאשר מדובר בדחיפות ותכיפות במתן שתן וקושי בהתאפקות ומתן שתן בלילה. הבדיקה היא יותר לבעית בריחת שתן במאמץ בלבד ע"מ לקבוע הצורך בניתוח כך שאני מאמין שאחרי הבדיקה יוכלו לאבחן את הבעיה ולטפל בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת שלפוחית?גילת23/10/2007
איך אני יודעת עם יש לי את הבעיה הזו או שזה משהו אחר?
אני אחרי לידה שלישית והיו לי בהתחלה מיקרים של בריחת שתן כתוצאה משיעול או מאמץ,ובזמן האחרון אני הולכת די הרבה פעמים לשירותים לתת שתן - יש לציין שגם היציאות שלי הם בעיתיות
אני לא מאלה שהולכות כל יום לשירותים.
לפני כיומיים לאחר קיום יחסי מין הרגשתי שיש לי איזשהו חלק או משהו שממש נימצא מחוץ לנרתיק משהו פנימי ואם האצבע יכולתי להכניס אותו טיפה פנימה.....נישמע מוזר? מה זה יכול להיות?
אני צריכה תשובה מהר כי אני קצת מודאגת! וזה הכי טוב שיכולתי להסביר מה יש לי.....
תודה,
גילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת שלפוחית
ד''ר דוד יוחאי24/10/2007שלום
אני לא חושב שיש לך בעיה רצינית. יתכן שיש לך צניחה קלה של הקיר הקדמי של הנרתיק. לגבי התכיפות במתן שתן זו בעיה אחרת הדורשת טיפול תרופתי. אני ממליץ לך לפנות לאורוגינקולוג. אני חוזר בעיתך לא נראית חמורה כלל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדיין רצה לשירותים...אורה21/10/2007
בעקבות דליפת שתן עברתי ניתוח לקיבוע אברי האגן. המצב השתפר מאוד אך הבעיה לא עברה לחלוטין.
האם זה עניין של זמן או שהניתוח לא הצליח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדיין רצה לשרותים
ד''ר דוד יוחאי24/10/2007שלום
אני בטוח שלפני הניתוח הוסבר לך שהוא פוטר אך ורק דליפת שתן במאמץ אם עברת TVT . ניתוח תקון צניחה אינו מתימר לפתור בעיה של דחיפות ותכיפות במתן שתן. כך שלתלונות שלך הטיפול הוא תרופתי בלבד ואינו קשור למידת הצלחת הניתוח. תפני לאורוגיניקולוג ואני משוכנע שיתאים לך טיפול כך שלא תרוצי לשרותים. התרופות הן נוביטרופן או דטרוזיטול או לירינל או ספזמקס ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת רחם פתאומיתסימה18/10/2007
אני בת 41, בריאה בדר"כ. חודש וחצי אחרונים עברתי תקופה לא קלה, מבחינה בריאותית ונפשית. ולפני כ3 שבועות, באופן מפתיע צנחה לי הרחם. בבדיקה גניקולוגית, אושר הדבר. הסיבה אינה ברורה למעט הגנטיקה (גם לאימי הייתה צניחת רחם מוקדמת).
התחלתי בטיפולים אלטרנטיבים כמו שיטת פאולה, שכרגע לא נראה שעוזר.
המצב די חמור מבחינתי, לא נוח ללכת (כאילו יש לי משהו בין הרגליים), לא יכולה לעשות פעילות גופנית מבלי לחשוש שאחמיר את מצבי.
האם יש אלטרנטיבה למעט הוצאת הרחם כדי לשפר את המצב? האם ניתן לעשות פעילות גופנית, כגון, עיצוב, כפיפות בטן, אירובי או שאני עושה נזק לעצמי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת רחם פתאומית
ד''ר דוד יוחאי21/10/2007שלום
היום ישנו שמוש במשים שבמידה והרחם תקין אין כל צורך בכריתת רחם בשל צניחה. את צריכה לפנות לגניקולוג המתמחה בניתוחי רצפת האגן. עשיתי מספר ניתוחים כאלה והתוצאות בשלב זה מאוד טובות. לגבי פעילות גופנית את יכולה לבצע כל פעילות אשר אינה גורמת ללחץ תוך בטני מוגבר כגון כפיפות בטן , כי אין ספק שזה יכול להחמיר הצניחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה ביחסי המיןפ"פ18/10/2007
אני בת 28, עברתי בילדותי בגיל 6 ניתוח בעמוד השידרה- היתה לי ליפומה בגב התחתון.
הדבר פגע לי בשלפוחית השתן.
אומנם השתן לא בורח לי מעצמו, אך אני לא יכולה להתאפק הרבה (אז הוא כן יברח)
וכאשר אני מקיימת יחסי מין.. באורגזמה קבוע משתחררת השלפוחית וכל השתן יוצא החוצה.
העניין מביך ומגביל אותי מאוד. לאחר בדיקות וריצות רבות הוסבר לי שזה מעוצמת האו' השריר רפוי ומשחרר... הבנתי גם שאין טיפול ממשי לזה ושאצטרך לחיות כך כל החיים. האם זו גם דעתך המקצועית?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות ביחסי מין
ד''ר דוד יוחאי21/10/2007שלום
אם בריחת השתן היא רק באורגזמה ולא בזמן מאמץ כגון שעול, עיטוש, צחוק , מאמץ תוך בטני קשה אזי קשה לי להאמין שניתוח למניעת דלף יעזור לך. בכל מקרה אני ממליץ שתתחילי בתרגילים לשקום רצפת האגן ותבדקי אצל אורוגיניקולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לידה קשהשרית16/10/2007
שלום רב!
אני עוד מעט חודש אחרי לידה ראשונה קשה שהסתיימה בהמון תפרים פנימיים (לפי מה שהבנתי צניחה של חלק בנרתיק)וחתך החיץ.בהתחלה סבלתי מדליפת שתן שיצאה ללא שליטה עם הזמן זה עבר ואני הולכת לשירותים ואין לי דליפה אך כשאני מתיישבת יוצא לי ממש קצת שתן אם בכלל וכשאני קמה יוצא הרבה כלומר יותר קל לי לתת שתן בעמידה רק כך הוא יוצא ,וגם אחרי כמה ניסיונות שאני יושבת וקמה...יכול להיות שאני צריכה לעשות תרגילים לחיזוק השרירים?למה זה קורה??
תודה.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לידה קשה
ד''ר דוד יוחאי16/10/2007שלום
לאחר כל לידה ובוודאי לידה קשה יכולות להופיע כל מיני תופעות בדרכי השתן אך ברוב המוחלט של המקרים התופעות חולפות מאליהן. בכל מקרה ממליץ על תרגול שרירי רצפת האגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רטיבותמישהי14/10/2007
ילדתי לפני מס' חודשים ומאז הלידה יש לי תחושת רטיבות תמידית בנרתיק ועד איזור פי הטבעת (לא מדובר בדלקת בדרכי השתן או בנרתיק). האם יש אפשרות שיש דליפת שתן שאינה נראית לעין?, מכיוון שהפדים תמיד יבשים ואני לא מרגישה בריחת שתן בעת מאמץ.
אם לא מדובר בבריחת שתן מה יכולה להיות הסיבה לכך?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רטיבות
ד''ר דוד יוחאי15/10/2007שלום
כמובן שקשה ליעץ לך במקרה שלך ללא בדיקה. נראה לי שלא מדובר בדליפת שתן אלא בהפרשות לדניות רבות שזה יכול להיות טבעי ותקין גם אם בעבר לא היו לך הפרשו כה רבות. אם הלידה היתה מאוד טראומטית יש גם לבדוק בכיוונים אחרים. לסיכום אני מאד ממליץ שתבדקי ע"י גיניקולוג .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנועה10/10/2007
אני חולת אנדומטריוזיס ומטופלת בזריקות דקפפטיל 3.75 כבר למעלה מחמישה חודשים.
לאחרונה כשאני הולכת לשירותים הרבה פעמים אני צריכה ממש להתאמץ כדי שהשתן יצא אפילו אם אני רצה לשירותים כבר במצב שאני מרגישה שעוד מעט בורח לי.
התופעה הנ"ל הופיעה רק בחודש וחצי האחרון, האם יכול להיות שזו תופעת לוואי מהדקפפטיל?
ואם לא האם זו בעיה שקשורה לגניקולגיה או שעליי לפנות לאורולג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד''ר דוד יוחאי14/10/2007שלום
התופעה למיטב ידיעתי אינה קשורה לדקפפטיל. אני ממליץ שתפני לאורוגיניקולוג שהוא גניקולוג המתמחה בבעיות דלית שתן אצל האשה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות אחרי לידהמירב09/10/2007
שלום
בת 29, חצי שנה לאחר לידה ראשונה (לידה נרתיקית, שלב שני ארוך), מניקה
יש לי שתי בעיות (לא יודעת האם קשורות אחת לשניה או נפרדות):
1. ביחסי מין סובלת מכאבים בעת החדירה ( גם אם משתמשת בKY, מגורה וכדומה). הכאב מתמתן/ נעלם לאחר כדקה ואני נהנית לאחר מכן. 2. בהתעמלות מאומצת לעיתים יש לי בריחת שתן (חזרתי להתעמל חודשיים לאחר הלידה, התופעה התחילה רק לאחרונה, ורק בקפיצות וכדומה)
לפני הלידה לא היו כל בעיות
אשמח לעצה מה לעשות....
גרה באזור השרון
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות לאחר לידה
ד''ר דוד יוחאי14/10/2007שלום
לדעתי אין קשר בין הבעיות שצינת. לגבי הכאב בזמן החדירה קרוב לודאי שהדבר קשור לאפיזיוטומיה שעברת כנראה בלידה ועם הזמן תהיה הטבה. לגבי בריחת השתן אני ממליץ בשלב ראשון על פיזיוטרפיה לחיזוק שרירי רצפת האגן ואם לא יחול שפור אזי לעבור ברור אורודינמי ובהתאם המשך הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכיפות במתן שתןי.08/10/2007
שלום, מאז הלידה לפני כשנה וארבעה חודשים אני סובלת מתכיפות במתן שתן. בתחילה חשבתי שמדובר בתופעה חולפת האופיינית למצב שאחרי לידה, אולם ככל שהזמן חולף אני מבינה שאין קשר. הגרוע מכל הוא חוסר יכולתי להתאפק. אני משנה במקרים רבים את סדר יומי בעקבות כך. בנוסף, לא תמיד כמות השתייה תואמת את מספר הפעמים שבהן אני ניגשת לשירותים.
שמעתי שיש דיקור שמטפל בבעייה, אולם אין לי אינפורמציה בעניין. האם זה מומלץ? האם ישנם טיפולים נוספים מומלצים? איזה בדיקות לעבור? על מה אתה ממליץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תכיפות במתן שתן
ד''ר דוד יוחאי14/10/2007שלום
לגבי דקור אני לא עוסק בזה כך שאין לי נסיון וידע . ישנן תרופות רבות שתשפרנה בצורה משמעותית את מצבך. כמו כן יש לשלב פיזיוטרפיה לחיזוק שרירי רצפת האגן. אני ממליץ שתפני לאורוגניקולוג והוא כבר ימליץ לך על כל הדברים שאמרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גם לגברים?מורן01/10/2007
יש צניחת אברי אגן ודליפת שתן גם לגברים או שהבעייה אחרת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם לגברים
ד''ר דוד יוחאי02/10/2007שלום
ככל הידוע לי אין צניחת אברי אגן לגברים. כן ישנה דליפת שתן מסיבות אחרות מאלו של הנשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)
