מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אגן צרדורין19/06/2007
יש לי אגן צר והבנתי שזאת יכולה להיות בעיה בלידה. איך אפשר לדעת אם יהיו לי בעיות? חוץ מזה, שמעתי גם שבאגן צר העצמות יכולות לזוז בלידה כדי שהאגן יתרחב והתינוק יוכל לצאת, זה נכון? זה לא גורם לבעיות לכל החיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגן צר
ד''ר דוד יוחאי20/06/2007שלום
קשה מאוד לנבא אם תהינה בעיות בלידה בגלל האגן הצר שלך. ממצא זה הינו מאוד יחסי וניתן לדעת אם תצטרכי ללדת כרגיל או בניתוח קסרי רק בלידה כאשר תהיה הערכת משקל של העובר ובהתאם לממצאים בבדיקה אז. בעבר עשינו פלוימטריה שזו מדידות של קטרים שונים באגן וראש העובר על מנת להעריך האפשרות ללידה בנוכחות אגן הנראה כצר ,אך היום אנו לא מבצעים הבדיקה וההחלטה היא בזמן הלידה. כמובן שאם האגן שלך מאוד צר שניתן לקבוע כבר עכשיו ,קרוב לודאי שיקבע לך ניתוח קסרי אלקטיבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדוריםשרון17/06/2007
מה דעתכם על כדורים ששמים בנרתיק בשביל התעמלות לשרירים שם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורים
ד''ר דוד יוחאי18/06/2007שלום
אין ספק שלמשקולות ששמים בנרתיק יש תפקיד חשוב בתרגול שרירי רצפת האגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכדורים
ד''ר דוד יוחאי18/06/2007שלום
אין ספק שלמשקולות ששמים בנרתיק יש תפקיד חשוב בתרגול שרירי רצפת האגן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן והפסקת המחזור החודשישאלה על תרופה14/06/2007
שלום,
אני בת 24 ואני סובלת מזה כמה חודשים טובים מבריחת שתן והפסקת מחזור. האם יש קשר בין הדברים? האם משמעותה של הפסקת המחזור היא שאני לא אוכל ללדת ילדים בעתיד?
בריחת השתן נעשית בזמן צחוק או התעטשות (טפטוף קל) ובזמן הליכה או מאמץ (ואז זה מגיע עד למכנסיים לפעמים...) וזה יכול להיות בזמן לחץ. (פסיכולוגי?)
המחזור החודשי שלי היה סדיר ועם הזמן פשוט היה לי פחות ופחות דם עד שלא היה לי מחזור בכלל.
אני לא אחרי לידה. אני לא מקיימת יחסי מין. אני בתולה.
בנוסף לכך, אני סובלת מעודף משקל רציני.
הרופא הפנה אותי לבדיקה של אורולוג ובדיקות שתן, דם ואולטרסאונד. עוד לא עשיתי את הבדיקות.
אני חוששת מהתוצאות של הבדיקות.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן והפסקת המחזור החודשי
ד''ר דוד יוחאי20/06/2007שלום
עניתי כבר על שאלתך אך משום מה נראה לי שהתשובה לא היגיעה אליך. ולעצם הענין: אין קשר בגילך בין העלמות הוסת ובריחת שתן במאמץ. אני משוכנע שתוכלי להביא ילדים למרות שהוסת נעלמה למספר חודשים. הן העלמות הוסת והן בריחת השתן יכולות מאוד להיות קשורות לעודף המשקל הרציני שלך כפי שאת מציינת. אין לך מה לחשוש מתוצאות הבדיקות שנתבקשת לבצע. אני מאוד ממליץ לך על ירידה משמעותית במשקל וכן תרגול שרירי רצפת האגן ואני משוכנע שיחול שינוי משמעותי בתלונותייך. בכל מקרה במידה וזה לא יעזור ישנן דרכים נוספות לעזור לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהליאת11/06/2007
יש לי בעיה שמתעוררת בלילה בלבד. ביום אני כמו כל האנשים, אבל בלילה אני קמה לפחות 2-3 פעמים, לפעמים הרבה יותר, כיוון שאני צריכה להשתין. ממה זה נובע והאם יש טיפול לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה
ד''ר דוד יוחאי14/06/2007שלום
בעיתך מוכרת . ממליץ להשתדל להפחית שתיה בערב וישנו טיפול במקרה שזה לא עוזר. בכל מקרה תפני לאורוגיניקולוג לברור מקיף יותר וטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
ליאת17/06/2007תוכל בבקשה לפרט על הטיפול?
תודה רבה על תשובתך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עברתי שלשום ניתוח...גליה06/06/2007
בשל רקטוצלה יחסית רציני וציסטוצלה קל.בניתוח גם הוצר הנרתיק.
הניתוח בוצע בהרדמה ספינלית בשיטה וואגינלית.
לדברי המנתח שלי, שריי הלווטור אני שלי, לא קימים, אי לכך השתמש בחוטים ארוכי טווח.
שאלותי :
האם אני אמורה לשכב ממש בשבועות הראשונים? יש לציין שאני פחות מ48 שעות אחרי ואני מסתובבת בבית, לא שוכבת כל הזמן.
הבנתי שיש חזרות לצניחה, ולא תמיד זה מחזיק לתמיד?
איך יודעים אם הגוף בנה "רקמת חיבור" סביב החוטים הללו?שהם ארוכי טווח?
ובעצם אם הלווטורים כ"כ התרחקו , האם יש צורך בתגול שרירי רצפת האגן וכמה זמן אחרי הניתוח מומלץ להתחיל בכך?
ד"א , אני בת 40+ אחרי 4 לידות, אחות במקצועי ולכן שאלותי נשמעות מקצועיות.
מודה לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עברתי שלשום ניתוח
ד''ר דוד יוחאי06/06/2007שלום
לשאלתך הראשונה: את בודאי לא צריכה לשכב בשבועות הראשונים. מומלץ להימנע ממאמצים המעלים הלחץ התוך בטני ובין היתר עצירות.
אכן יש אחוז יחסית גבוה של חזרות הצניחות. בשל כך פתחו משים שונים האמורים להקטין במידה ניכרת שיעור החזרות.
לא ניתן לראות אם הגוף בנה או לא רקמה אך אם קירות הנרתיק שתוקנו מחזיקים טוב ואינם צונחים שוב המשמעות שאכן נוצרה רקמה חזקה הדבוקה היטב ומונעת הצניחה.
בהחלט שתרגול שרירי רצפת האגן תמיד רצויים ומומלצים.
ניתן להתחיל בתרגילים אלו בסמוך לניתוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגיליםאורה04/06/2007
מאיזה גיל צריך להתחיל לעשות תרגילים לחיזוק רצפת האגן? איזה שיטה הכי טובה ובאיזה מסגרת אפשר ללמוד את זה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילים - אורה
ד''ר בעז שיזף05/06/2007אין הוכחה כי תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן דרושים לאשה שאין לה תלונות על צניחה, אי נקיטת שתן וכו'.
עם זאת, ודאי שתרגילים כאלה בכל גיל עשויים לתרום לשליטה בשרירי רצפת האגן ואין בהם נזק.
ראי המלצת דר יוחאי לגבי תרגילים מוקדם יותר בפורום זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתןרקפת02/06/2007
אני בת 45.אני סובלת מבריחת שתן בעיקר בשעות הערב והלילה(לא בשינה!). בבוקר לרוב אין לי בעיה.איך אפשר להסביר את התופעה? מה אפשר לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן
ד''ר דוד יוחאי04/06/2007שלום
קצת קשה לענות לך היות וחסרים המון פרטים. למשל האם בריחת השתן היא במאמץ או בשכיבה ללא מאמץ או בהליכה להתרוקנות. כמובן שכל מצב שונה ודורש התיחסות וטיפול שונים. האם את שותה הרבה בערב? האם ישנה דחיפות במתן השתן ועוד שאלות רבות. מה שאני יכול להציע לך תוך אי ידיעת רוב הפרטים היא לבצע פיזיוטרפיה לשרירי רצפת האגן- תרגילי קגל, שיטת פאולה, ביופידבק ולנסות להמעיט בשתיה בעקר תה משעות החשכה. כמובן שעלייך להבדק ע"י אורוגניקולוג ע"מ שיכיר הבעיה כולה ועל סמך זה להתאים לך טיפול יתכן תרופתי ויתכן ניתוחי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
רקפת05/06/2007תודה על תשובתך. בריחת השתן מתחילה משעות אחר הצהריים-ערב ומתרחשת ללא קשר למאמץ( מתרחשת בהליכה-לא בישיבה). אני שותה בבוקר ובערב באותה המידה.אין גם קשר לרצון להתרוקנות.קורה שיש גם דליפה בהליכה מייד אחרי ריקון השלפוחית. מה דעתך? יש לציין שאני סובלת ממחלה נדירה בשם: פורפיריה וריגטה ונוטלת כדורי דרלין. האם יש קשר ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בחדירהבחורה מיואשת30/05/2007
שלום אני בת 20 ואני סובלת מכאב בחדירה קרוב לשנתיים.
הייתי אצל רופאי נשים שונים ומשונים ולכל אחד מהם הייתה תיאוריה וסיפור שונה מהקודם...
היה רופא שטען שזה דלקת השני פטרייה מקומית האחר יובש וכן הלאה...
בזמן השירות הצבאי נשלחתי לעוד כמה רופאי נשים וגם להם היו תיאוריות נחמדות...
עד שהגעתי לרופא נחמד שטען שיש לי ווסטיבוליטיס וקרע בפורשט,שאת האמת אני עד היום לא יודעת מה זה..
נשלחתי לאיכילוב לבדיקות לפיזותרפיות לטיפולים בשמנים ארומטרפיים וכן הלאה וכן הלאה...
כשהשתחררתי הלכתי לרופא שהמליצו לי עליו וכאן מגיעה התיאשותי הוא פשוט אמר את זה בנחמדות יתרה ואני מצטטת:"אין לזה מרפא זה עובר מתישהו תתאזרי בסבלנות".(הזכרתי כבר שזה נמשך שנתיים?!?)
אני כבר לא יודעת מה לעשות יש לי כבר חששות לגבי הפוריות שלי בעתיד..
ולגבי חבר שלי או כל גבר אחר שיהיה לי בעתיד האם אני אוכל לקיים יחסי מין ולהינות מזה מתישהו???
מה עושים???
סליחה על החפירות...(אני כבר לא יודעת למי לפנות)
בבקשה תעזרו לי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחורה מיואשת
ד''ר דוד יוחאי30/05/2007שלום
אכן תלונתך קשה. סיפור השתלשלות המקרה שלך כפי שתארת אופיני מאוד לבעיה שבסופו של דבר אובחנה אצלך והיא וסטיבוליטיס. לוסטיבוליטיס אין פתרון אחד וכל טיפול שיוצע לך אינו מבטיח רפוי בכל המקרים. יתכן שכן אך זה לא בטוח. ישנם טיפולים רבים מאוד שחלקם כבר עברת. אני מזריק
מקומית 2 חומרים בקורס של פעם בשבוע ל-6 שבועות עם הצלחה לא רעה כלל אך בהחלט זה לא הצליח עם כל הנשים. ישנו גם ניתוח הנקרא וסטיבולקטומי אך גם לו יש את הסיבוכים האפשריים וגם ההצלחה אינה לכל אשה שעברה הניתוח. ישנם טיפולים סימפטומטיים אחרים רבים נוספים ולפעמים שילוב של מספר טיפולים מביא לרגיעה והצלחה בטיפול. יש צורך לפנות לגינקולוג שמתעסק עם וסטיבוליטיס ומודע למורכבות הבעיה. לסיכום אכן זו בעיה קשה אך במקרים רבים ישנו בסופו של דבר פיתרון. יתכן גם במקרים מסוימים צורך לפנות גם לטיפול אצל סקסולוג. אין בעיה לגבי הפוריות
ואני בטוח שכן ניתן למצא פתרון והקלה לבעיה שהינה מאוד מטרידה וקשה לפתרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך אני יכולה ליצור קשר??
בחורה מיואשת30/05/2007ד''ר יוחאי שלום!
תודה רבה על תשובתך...
אני רוצה לשמוע פרטים על הטיפולים שאתה מציע לבעיה שלי.
איך אני יכולה ליצור איתך קשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחורה מיואשת
ד''ר דוד יוחאי04/06/2007שלום
אשמח לעזור באם אפשרי.
את יכולה להתקשר ל- 08-6400495 ולבקש את ד"ר יוחאי עד שעה 15:30
ישירות אלי בבוקר ל- 08-6403524 או בערב עד 20:00 ל-086203246 ומאז ל-08-6482270
להתראות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן,א.23/05/2007
שנתיים אחרי לידה , יש לי בריחת שתן בריצה ובקפיצות.איזה בדיקות אני צריכה לעבור בכדי לדעת ברור איזה טיפול לקחת?
תודה מראש
א.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן
ד''ר דוד יוחאי24/05/2007שלום
תחילה עלייך להבדק אצל אורוגיניקולוג. חסרים המון פרטים ע"מ לקבוע מה הטיפול המתאים לך. קיימים טיפולים שונים כגון תרגילי קגל ביופידבק ינטרב וטיפול ניתוחי שעל פניו נראה כמתאים ביותר. כאמור עלייך להבדק אצל אורוגיניקולוג שבין יתר הבדיקות הכלליות יבצע ברור אורודינמי לאבחון מדויק יותר של הבעיה. אין כל ספק שלגילך , רצונך בהמשך פוריות וחומרת הבעיה משקל כבד בהחלטה איזה טיפול לתת לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נורמלית?לימור. ס.20/05/2007
האם בריחת שתן אצלי - אשה בת 27 בריאה לחלוטין, זה דבר נורמלי? לא עברתי לידה, מקיימת יחסי מין כסדרם, הכל נורמלי חוץ מנושא השתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נורמלית?
ד''ר דוד יוחאי21/05/2007שלום
חסרים לי המון פרטים עלייך ועל בעייתך על מנת שאוכל לענות. כעקרון בריחת שתן אינה דבר תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנורמלית?
ד''ר דוד יוחאי21/05/2007שלום
חסרים לי המון פרטים עלייך ועל הבעיה על מנת שאוכל לענות. כעקרון בריחת שתן אינה דבר תקין ויש לבדוק בצורה רצינית את הבעיה. ישנן סיבות רבות לבריחת השתן . בוודאי שבגילך הדבר אינו תקין ודורש ברור וטיפול בהתאם. לרב הסיבות ישנם פתרונות כך שאינך צריכה להמשיך לסבול. אני מציע לך לפנות לאוראגיניקולוג להערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי לידהנירית17/05/2007
אני אחרי לידה (שבועיים אחרי) ומשהו השתבש אצלי בכל המערכת. אני צריכה להשתין המון, לפעמים יש לי טיפות שתן על התחתונים (אני יודעת שזה מגעיל, מצטערת), כל האיזור מציק וכואב לי. מה לעשות? אני לא רוצה שמעכשיו החיים שלי יהיו ככה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי לידה
ד''ר דוד יוחאי20/05/2007שלום
מוקדם עדיין לקבוע שאת סובלת מבעיה כל שהיא כי עברו רק שבועיים מהלידה. אני ממליץ בשלב זה על פיזיוטרפיה לחיזוק שרירי רצפת האגן -תרגילי קגל למשל ואם לא יהיה שינוי לפנות לרופא אורוגיניקולוג לבדיקה והערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחהיוליה15/05/2007
שמעתי כמה פעמים שהרחם צונח אחרי לידה, מה זה ביודק אומר ומה זה עושה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחה
ד''ר דוד יוחאי16/05/2007שלום
אכן יכולה לקראת צניחה לאחר הלידה. צניחה היא הופעת גוש מחוץ לנרתיק. היא קיימת בדרגות חומרה שונות ובהתאם לזה הפרעה באכות החיים. מה שצונח יכול להיות החלק הקדמי של הנרתיק עם שלפוחית השתן או החלק האחורי עם הרקטום או החלק האמצעי שזה בעצם הרחם. יכול לצנוח חלק אחד או יותר כאמור בדרגות חומרה שונות. ההפרעות יכולות להיות מכלום שזה לא מפרי כלל ועד להפרעות במתן שתן קושי בהליכה ובישיבה וכאבים כולל כאבי גב במצבים הקיצוניים. בד"כ לאחר לידה זה מצב חולף והדבר נעלם תוך מספר ימים או שבועות ואינו דורש כל התערבות ובד"כ אינו מפריע. במידה והצניחה נשארת זמן רב יותר חשוב לפנות לרופא נשים המטפל בבעיות רצפת האגן להערכה וטיפול בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגיליםרוני13/05/2007
שלום,
קראתי את השאלות והתשובות הקודמות כאן. הזכרתם שיטות תרגול שונות, תוכלו לפרט איפה אפשר ללמוד אותן, האם כל אחת יכולה או רק מי שיש לה בעיה קיימת, האם ניתן לבצע את התרגילים בבית וכמה זמן יש להקדיש לכך?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרגילים לרצפת האגן
ד''ר דוד יוחאי13/05/2007שלום
ניתן ללמוד השיטות השונות בכל מכון לפיזיוטרפיה. כמובן שישנם גם מכונים פרטיים המספקים שרות זה. כל אחת יכולה להתאמן גם כשאינה סובלת מכל בעיה וזה לא רק מותר אלא כדאי היות וזה יכול למנוע או לדחו תופעות שונות ואף לשפר התחושה בדברים נוספים. ניתן לבצע התרגילים בבית ומומלץ להקדיש לכך נ-01 דקות פעמיים שלוש ביום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרגילים לחיזוק השלפוחיתאיילת09/05/2007
שלום,
אני הולכת לשירותים לעיתים תכופות מאוד והרבה פעמים אני צריכה שוב אחרי כמה דקות, אני חושבת שאולי אני לא מצליחה להוציא את הכל (כי סבתא שלי סובלת מבעיה כזאת ולוקחת תרופות בשביל זה). יש תרגילים שאפשר לעשות בשביל לחזק את השלפוחית ככה שאני אצליח להוציא את הכל ולא אצטרך ללכת כל כך הרבה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תכיפות במתן שתן
ד''ר דוד יוחאי10/05/2007שלום
לפי תאורך את סובלת מבעיה שכיחה שיש לה פתרון. חסר לי גילך אך עקרונית אסביר לך מספר דברים. ישנם תרגילים-קגל,שיטת פאולה שתפקידם לחזק את שרירי רצפת האגן. ישנו טיפול נוסף ה-BIOFEEDBACK היעיל אף הוא בבעיה זו. טיפולים אלו ניתנים במסגרת יחידות הפיזיוטרפיה.
כמובן שאם זה לא פותר את הבעיה ישנו טיפול תרופתי ממשפחת האנטי כולינרגים שמאד יעיל בתופעות שתארת. קיימים כיום תכשירים רבים בשוק.ישנם גם תרופות אחרות. לסיכום מה שחשוב שתפני לאורוגניקולוג ולאחר שיאבחן במדויק את בעיתך יתן לך הטיפולים שציינתי. במאמר מוסגר ברצוני לציין שהאבחנה המדוייקת חשובה ביותר היות וישנן בעיות אי נקיטת שתן שונות הדורשות טיפול שונה ובין היתר ניתוחי אך טיפול מסוים יעיל בבעיה אחת ולא עוזר כלל בבעיה השניה כך שאם אין אבחנה מדויקת הכשלון יכול להיות גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ לשתןיפית07/05/2007
ילדתי לפני 7 חודשים ויש לי לאחרונה לחץ אדיר לשתן לא יכולה להתאפק אני מרגישה שעוד שניה בורח ואחרי שאני מתפנה שוב זה קורה וזה חוזר על עצמו מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחיפות ותכיפות במתן שתן 7 חודשים לא
ד''ר דוד יוחאי07/05/2007שלום
חסרים מספר פרטים כמו גילך ועברך הרפואי אך כעיקרון אם הבעיה שהצגת הינה קבועה וממנה את סובלת זמן רב יחסית ,ישנם טיפולים תרופתיים שונים וכן פיזיוטרפיה לאמון שרירי רצפת האגן היכולים לשפר באופן משמעותי את מצבך. כל התרופות דורשות מרשם רפואי כך שעלייך לפנות לאורוגנקולוג . התרופות הינן ממשפחת האנטי כולינרגים וקימות בשוק תרופות שונות זולות יותר ויקרות יותר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)


