מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- צניחת רחםאיילת22/08/2007
יש לי צניחת רחם בדרגה 2 ושלפוחית שתן בדרגה 1. אורולוג נשים המליץ שאעבור בדיקת אורודינמיקה ואמר שכנראה אצטרך ניתוח. שמעתי על ניתוח טי.וי. טי. אפשר לקבל אסבר על ניתוח זה?
האם לאחר הניתוח אוכל לחזור לעבודה, וכמה זמן אחרי הניתוח מאחר ואני עובדת במשפחתון עם תינוקות, וכמובן מרימה אותם. האם אין נזק עתידי מאחר ואני מידי פעם מרימה תינוקות.? תודה על התשובות שאקבל.
תודה, איילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת רחם
ד''ר דוד יוחאי23/08/2007שלום
מה שנאמר לך אינו מדויק. TVT הינו ניתוח לבריחת שתן במאמץ בלבד. לצניחה אנחנו מבצעים ניתוח לתיקון הצניחה. נכון שאם הצניחה מלווה בבריחת שתן במאמץ מוסיפים לניתוח תקון הצניחה -TVT. אך במקרים רבים אין צורך. לפי תאורך אין לך צניחה משמעותית הדורשת ניתוח בכלל בשלב זה. בדיקה אורודינמית מתבצעת רק אם יש לך תלונות של בריחת שתן או לקראת ניתוח תקון צניחה גם אם אין לך תלונות כאלה היות וניתן לראות האם ברדוקציה- כמו המצב שיהיה לאחר התיקון- ישנה בריחת שתן המצדיקה TVT.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היכן ניתן לרכוש מרחיב נרתיקקרן21/08/2007
שלום,
לפני כשנה עברתי טיפול סקסולוגי עקב וגיניסמוס. במהלך הטיפול השתמשתי (בהנחיית הרופאים) במרחיבים, האחרון שהשתמשתי בו היה מס' 4. סיימתי את הטיפול לפני קרוב לחצי שנה ומאז חלה התרדרות מסויימת בהתקדמות. הייתי רוצה לרכוש את המרחיב ולהמשיך לתרגל. היכן ניתן לרכוש אותו?
תודה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היכן ניתן לרכוש מרחיב נרתיק - קרן
ד''ר דוד יוחאי23/08/2007שלום
אצל MEDIPAZ . נייד 0528389101 ברחוב דוד המלך 33 הרצליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים במתן שתןגליה21/08/2007
אני חודשיים אחרי לידה רגילה, ללא תפרים וסובלת מכאבים המאופיינים בלחץ עם סיום מתן השתן.
בהתחלה לקחתי מוסקול וארטופן להקלה אך הכאבים נמשכים ומציקים.
האם פיזיותרפיה יכולה לעזור?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים במתן שתן
ד''ר דוד יוחאי23/08/2007שלום
יתכן מאוד שפזיוטרפיה תעזור לך אך לדעתי עלייך קודם כל לבצע בדיקת שתן לשלילת דלקת ובהמשך אם לא תהיה הטבה עם הפיזיוטרפיה ממליץ שתפני לאורולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון ולידהמירי19/08/2007
שלום ד"ר, האם בעיות של צניחת נרתיק, צניחת רחם, בריחת שתן וכדומה, אלו בעיות שנגרמות בגלל ההריון או בגלל תהליך הלידה עצמו??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון ולידה
ד''ר דוד יוחאי23/08/2007שלום
בעיות אלו קשורות לתהליך הלידה בין היתר אך בודאי שזו לא הסיבה היחידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחה של אברי האגןמרים15/08/2007
ב-US פרינלי מצאו: תזוזת אגן במאמץ 73 ובמנוחה 51 ,צניחת רחם במאמץ דרגה 1, צניחת שלפוחית השתן במאמץ דרגה 3 + CYSTOCELE , רקטוצליה קדמית של 3 ס"מ וכן לולאה של מעי המכסה את הדוגלס. ברקע סרטן מעי הגס דרגה B1 + שבר בצלקת הניתוח שלא טופל. התלונה הראשונית היתה קושי בהתרוקנות, נשלחתי לבדיקה ע"י רופא גסטרו. פתרון זמני-חוקן גדול יומי.
שאלתי: מי מטפל באוסף ליקויים כזה. תודה אם תפנו אותי למקצוע הרופא המומלץ במצב זה. (ת"א, מכבי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחה של אברי אגן
ד''ר דוד יוחאי23/08/2007שלום
עלייך לפנות לגניקולוג המתמחה בבעיות רצפת האגן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתןגלי14/08/2007
שלום,
אני בת 30, שנתיים אחרי לידה. אתמול בלילה קרה לי משהו שהלחיץ אותי מאוד: חלמתי שאני הולכת לשירותים ואז התעוררתי בתוך שלולית...אני לא יודעת מה קרה ומה לעשות בנידון.
קצת רקע: מספר חודשים אחרי הלידה סבלתי מאי נוחות באזור האגן והרגשה של צניחה. נבדקתי ע"י מס´ רופאים שלא גילו שום בעיה. למרות זאת עשיתי ביופידפק והמצב השתפר. אני עדיין מניקה ובימים האחרונים אני לא ישנה טוב ועייפה מאוד.
יכול להיות ששתיתי הרבה מים לפני השינה באותו הלילה. אני קמה כמעט כל לילה פעם אחת לשירותים. בזמן האחרון אני גם מרגישה לפעמים תחושת צריבה קלה אחרי הטלת השתן.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן
ד''ר דוד יוחאי23/08/2007שלום
לדעתי היות ומדובר באירוע חד פעמי שסיבות רבות לו, לא נראה לי שיש מה לדאוג. במידה והאירוע יתרחש שוב מספר פעמים אז יהיה מקום לברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתן ושחלות פוליציסטיות.שאלה על תרופה10/08/2007
אני בחורה בת 25 ואני סובלת מזה זמן רב מבריחת שתן. עשיתי בדיקת אולטרסאונד גיניקולוגי ויצא לי בבדיקות ש(כנראה, לא בטוח, אבל יש לי את כל התסמינים)יש לי שחלות פוליציסטיות. אני יוידעת שאלה הם שני דברים שונים, אבל רציתי לדעת (כדי להסיר כל ספק) בכל מקרה אם יש קשר בין שני הדברים האלה (אני מתכוונת אם יש קשר בין בריחת השתן לשחלות הפוליציסטיות.)
תודה רבה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריתת שתן ושחלות פוליציסטיות
ד''ר דוד יוחאי12/08/2007שלום
אין קשר ישיר בין שני הדברים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת שתןריקי י.09/08/2007
מגיל צעיר אני סובלת מבריחת שתן בזמן הצטטנות ושיעול.
אני כיום בת 40 ואחרי לידת בני המצב החמיר גם בצחוק לבריחת שתן וכעת אני עם דלקת ראות וצריכה לשים טיטולים למבוגרים כי עדיין בורח לי שתן מאז שהצטננתי. אני מנסה תרגילי שיטת פאולה לחיזוק השרירים אך כניראה שלא מספיק תמיד לאחר הצינון ז היה עובר לי.
אציין שלאחרונה גם סבלתי מדרכי השתן כרגע מטופלת בזינט ורולן היום מסיימת טיפול של 10 ימים ועדין הבריחת שתן נמשכת (אציין שבעקבות האנט יש לי גם לעיתים קרובות גרד למטה ).
רציתי לדעת האם זה יתכן שיעבור ויסתדר בקרוב? או שמא עלי לעבור ניתוח מה לעשות זה מאד מציק כולל הפחדים שזה לא יעבור והעלויות הכספיות של הטיטולים.
מה אפשר לעשות? אשמח לתשובה, המון תודה (ההריון היה כבר לפני 3 שנים)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריחת שתן
ד''ר דוד יוחאי12/08/2007שלום
את כנראה סובלת מבריחת שתן במאמץ. עד כה הפתרון היה ניתוחי בלבד. זהוא ניתוח יחסית פשוט עם התאוששות מהירה. לאחרונה נכנסה לשוק תרופה שעדיין אינה בסל בשםYANTREVE ויתכן שתוכל לעזור לך. ממליץ שתבדקי בהקדם אצל אורוגינקולוג. אין ספק שימצא הפתרון למצוקתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימוםאריאלה01/08/2007
שלום. יש לי דימום קל בצואה כבר כשבוע (והיום ראיתי שהדימום מתחזק).
הייתי אצל רופא שכל מה שהוא אמר זה שיכול להיות שיש לי סיבוכים של דלקת בדרכי השתן שאני סוחבת כבר הרבה זמן. הייתי רוצה לדעת האם אתה חושב שזו האופציה היחיד או שיש גם אופציות אחרות.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימום
ד''ר דוד יוחאי06/08/2007שלום
אין לי מספיק נתונים על המקרה בשביל ליעץ לך. צריך לבדוק אותך ע"מ ליעץ לך. קשה לי להבין שהדמום הוא מדרכי השתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נרתיק צרבראלית31/07/2007
שלום רב, אני בת 22 ויש לי בעיה ממש מביכה. אני מרגישב שיש לי בעיה של נרתיק צר וממש כואב לי בעת קיום יחסי מין. האם יש טיפול ? האם אני אהיה חייבת לסבול כאבים ביחסי המין לתמיד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נרתיק צר
ד''ר דוד יוחאי01/08/2007שלום
נרתיק צר לכשעצמו לא צריך להוות בעיה בקיום יחסי מין כעקרון. לכן יש לבדוק אם לא קיימת בעיה . הבעיות יכולות להיות שונות. למשל VESTIBULITIS . דלקת כרונית באזור הכניסה לנרתיק. מתבטאת בכאבים בעוצמות שונות עד כדי חוסר אפשרות לקיים יחסי מין. בעיה יחסית נפוצה בקרב בחורות צעירות. יתכן קרום בתולים קשיח שלא נקרע בשלמותו ויכול לגרום לכאבים. יתכן בכלל שמדובר בוגיניסמוס- כווץ לא נשלט של שרירי רצפת האגן ואי מתן אפשרות לחדירה או חדירה בקושי ומלווה בכאבים . כך שכפי שאת רואה תתכננה סיבות שונות ומגוונות לכאבים ביחסי מין כך שעלייך להבדק בהקדם ואני מאמין שיותאם לך טיפול בהתאם לבעיה שתתגלה. לא מאמין שאת חייבת לסבול כאבים לתמיד. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופידבקשרית31/07/2007
ראתי את התשובה הקודמת שכתבתם ורציתי לקבל הסבר בבקשה איך ביו פידבק עוזר לדליפת שתן, מה צריך לעשות בעצם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופידבק
ד''ר דוד יוחאי01/08/2007שלום
ביופידבק הינו בעצם מכשיר עם אלקטרודה שבעצם מראה לנו אם פעולות הכווץ בדרגה נכונה או שיש להעצים אותם. קיים גם מכשיר משולב שנותן גירויים חשמליים וניתן לראות את האפקט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת נרתיקדדדדדדדד29/07/2007
לפני שבוע ילדתי בלידה טבעית וקצרה ולא נזקקתי לחתך או תפרים. זאת לידה שנייה שלי (הלידה הראשונה היתה בשכיבה על הגב, עם אפידורל, קרעים ותפרים). אני חייב ת לציין שאני סובלת כבר כמה שנים מטחורים שהחמירו בהריונות, ובסוף ההריון הנוכחי, בעקבות תלונות שלי על תחושה של גוש בפתח הנרתיק אובחן חשד לאורטרוצלה קלה, והומלץ מעקב אחרי הלידה.
השאלה שלי היא בקשר למצב הנרתיק כעת אחרי הלידה: פתח הנרתיק נראה לי וגם מורגש גדול ורחב בצורה קיצונית, וכשאני פעילה אני מרגישה אחרי כמה זמן כאילו משהו שם בפנים "צונח". מכיוון שאני רק שבוע אחרי הלידה ועוד יש לי דימום רציתי לדעת מתי הכי מוקדם אפשר להתחיל לאבחן ולטפל, והאם יש סיכוי שהנרתיק יחזור לגודל סביר בעזרת תרגול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת נרתיק
ד''ר דוד יוחאי30/07/2007שלום
אכן את צודקת. מוקדם מדי לעשות אבחנות. אני ממליץ שתבדקי אחרי כחודשיים. לגבי תרגול שרירי רצפת האגן אני מאוד ממליץ לך לנסות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דליפת שתן בזמן אלרגיהענת26/07/2007
בת 40 אחרי 4 לידות (שנה וחצי אחרי הלידה האחרונה) , יש לי דליפת שתן בזמן של התקפות אלרגיה - התעטשויות חזקות ברצף או שיעול ברצף , וכשהאלרגיה מתמשכת זמן ארוך הדליפה היא לא של מס' טיפות אלא אני מגיעה למצב של הרטבת הבגדים . בשיעול/התעטשות רגילים בד"כ אין דליפת שתן. כמו כן כשאני עומדת הרבה או מתאמצת פיזית יש לי תחושה של כבדות וכאבים בנרתיק ולעיתים הרגשה כמו לפני לידה של לחץ מבפנים כאילו יש לי כדור בנרתיק. האם יש צורך לבדוק או שזה מצב נורמלי בגילי ולאחר מס' לידות?
שאלה נוספת - אני שוקלת ניתוח אסתטי של מתיחת בטן האם ניתן לשלב עם הרמת רצפת האגן במידה ויש לכך צורך רפואי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דליפת שתן בזמן אלרגיה
ד''ר דוד יוחאי26/07/2007שלום
התאור שלך מתאים לבריחת שתן במאמץ, אמנם במאמץ קשה יותר אך עדיין זו האבחנה. לבעיה זו יש פתרון ניתוחי מקובל ולאחרונה ישנה תרופה בשם ינטרב היכולה אולי לעזור לך. יתכן גם שפזיוטרפיה לחזוק שרירי רצפת האגן וביופידבק יכולים לעזור. באשרלתחושתך לגוש בנרתיק , יתכן מאוד שמדובר בצניחה שהפתרון הינו ניתוחי. לאניתן לשלב ניתוח אסטטי עם ניתוח לדני אך מאידך תקון בריחת השתן מתבצע יחד עם תקון הצניחה.
אשמח לעזור לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאפקותלירז25/07/2007
אני צריכה להשתין לעיתים קרובות מאוד אבל בגלל שאני עסוקה בעבודה אני מתאפקת הרבה זמן די הרבה פעמים, אומרים לי שזה מזיק לגוף, תוכלו להגיד לי אם זה נכון ואם כן אז איך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התאפקות
ד''ר דוד יוחאי26/07/2007שלום
אני לא ממליץ לך להתאפק יותר מדי. ישנן תרופות היכולות לעזור לך מאוד, כמובן לאחר שתבדקי ע"י אורוגניקולוג .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתאפקות
ד''ר דוד יוחאי26/07/2007שלום
אני לא ממליץ לך להתאפק יותר מדי. ישנן תרופות היכולות לעזור לך מאוד, כמובן לאחר שתבדקי ע"י אורוגניקולוג .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרשת נפוצהשלי23/07/2007
שלום רב,
לאמא שלי יש תרשת נפוצה
מצבה טוב, היא מתפקדת כמעט כרגיל,
הבעיה היא שלאחרונה לפעמים, בורח לה שתן, ככה באמצע היום
זה מביך אותה, והיא מפחדת לצאת מהבית שמה יקרה לה סיטואציה לא נעימה
מה אפשר לעשות לטיפול בבעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרשת נפוצה
ד''ר דוד יוחאי24/07/2007שלום
חסרים המון פאטים לקביעת אבחנה אך לפי מה שנראה קיים ניתוח פשוט לפתרון הבעיה. יש לפנות לאורוגניקולוג לבדיקה האם אכן ניתן לנתחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)



.jpg)