מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות בדיקות דםאנונימית20/07/2015
שלום רב,
אני בת 56, ערכתי לאחרונה בדיקות דם כלליות.
בתוצאות נמצא כי רמת ה-CK שלי גבוהה מהנורמה- 149u/l.
מה פירוש התוצאה והאם יש סיבה לדאגה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם - תגובה
פרופ` אלן ברבי21/07/2015לחזור על הבדיקה ולרופא שביקש אותה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיותדניאלה19/07/2015
שלום רב,
אובחנתי לא מזמן שיש לי קרישיות
לכן אני נוטלת גלולות סרזט אני 9 חודשים לאחר לידה (וכבר לא מניקה)
בשבועים האחרונים אני סובלת ממחזור קצת קשה. עם הרבה דימומים. מרגישה שזה מחזור כי זה מלווה גם בכאבי בטן.
האם יש קשר בין המחזור הקשה והארוך לבין זה שיש לי קרישיות יתר?
תודה רבה!
דניאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ19/07/2015כדאי לפנות לרופא הנשים ולרופא שאבחן
קרישיןת יתר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישיות יתר אחרי הפלותפרופ` אלן ברבי19/07/2015
שלום רב, אני עם 2 בנות בריאות מהריונות רגילים, תקינים. לאחרונה רוצה להרות. 2 הריונות בשנה האחרונה, ושניהם הסתימו בהפלות בשבוע 7.נשלחתי לבדיקות קרישיות: נמצא פקטור 8 גבוה, פיברינוגן - חריגה קלה גבוהה, לופוס אנטיקואגולנט חיובי, וכן
MTHFR הטרוזיגוטי. לציין שיש בעיית זרע חמורה ברקע. יש לי מרשמים לקלקסן 60 מג אך ניתנה הוראה ליטול רק לאחר שאהיה בהריון נוסף. האם יש צורך לדעתך ליטול לפני הריון? אולי קרישיות היתר פגעה בהשרשה? (מציינת גם 4 הזרעות ו6 החזרות במסגרת טפולי IVF) ללא השרשה! אודה על תשובתך! חני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי20/07/2015מציע לך לשמוע ולהקפיד על ההוראות של רופה נשים !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חני20/07/2015תודה ד"ר ברבי על תשובתך. האם פקטור 8 קשור להפלה בשבוע כל כך נמוך? האם הוא יכול להוות סיבה חד משמעית? בתחילה הרופא חשש שזה מקרה של APLA אך לאחר הבדיקות התברר שלא. אודה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי קרישיות יתרלוני14/07/2015
שלום,
בבדיקת קרישיות שהופניתי אליה לאחר שתי הפלות תוצאת פקטור 8 היתה גבוהה וכל שאר הבדיקות שהיו שם יצאו תקינות. רופא הפריון המליץ לי לחזור עליה לפני שאתחיל שוב טיפול. אם בדיקה זו תצא תקינה אז אין חשש לקרישיות יתר? כי קראתי שיש בדיקות רלוונטיות של פקטורים נוספים, כמו פקטור 9, 11, ואני הופניתי רק לפקטור 8 מבין הפקטורים שקיימים ....מה דעתך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי קרישיות יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/07/2015לחזור על פקטור 8.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימנים כחולים על הידייםנוי13/07/2015
שלום דר,
בימים האחרונים שמתי לב לסימנים כחולים על החלק העליון של הזרועות שלי, באיזור שנוגע בבית השחי. הסימנים הם כמו פסים עבים שנעים בצורה אלכסונית, כאמור בצד האחורי של הזרוע. התופעה הופיעה ממש בימים האחרונים ולא הייתה לפני. יש לציין שביד הימנית הסימן חזק יותר. שווה גם לציין שאובחנתי לא מזמן כחולת קרוהן ושהתחלתי בשבוע האחרון לקחת פנטסה בעקבות זאת.
אני כרגע נמצאת בחו״ל ל-3 שבועות הקרובים ולכן אני מעלה את השאלה לכאן, לדעת במה יכול להיות מדובר, והאם זה מצב שעלול להיות מסוכן ומחייב פניה לרופא כבר עכשיו...
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימנים כחולים על הידיים - תגובה
פרופ` אלן ברבי14/07/2015כשתחזרי בדוק ס.ד PT PTT ופני להמטולוג באזור מגורך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקטור 8 גבוה בבדיקת קרישיותלוני11/07/2015
שלום,
לפני כשנה עשיתי בדיקת קרישיות, חודש וחצי לאחר הפלה. פקטור 8 היה גבוה, 192. אני לקראת חידוש טיפולי פוריות אחרי הפסקה ארוכה. האם היית ממליץ לי לחזור על בדיקה זו לפני שאני מתחילה כדי לפסול אפשרות לסיכון של הפלה....האם יתכן שבדיקה נוספת תעיד על ירידה בערך? אני אובדת עצות ולא רגועה, אשמח לשמוע דעתך. תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פקטור 8 גבוה בבדיקת קרישיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי12/07/2015כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין קרישת דם והפלותלוני10/07/2015
שלום
עשיתי בדיקות דם רגילות וחלק מתוצאות הקרישה חרגו מעט מהטווח. בלי קשר עשיתי בדיקת קרישיות שהפנו אותי אליה עקב הפלות חוזרות ונישנות והיא יצאה בסדר. האם היא מבטלת את האפשרות שההפלות שלי נגרמות כתוצאה מקרישת יתר? או שיתכן שכדאי לי לעשות בדיקה נוספת לנושא הזה? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין קרישת דם והפלות - תגובה
פרופ` אלן ברבי11/07/2015לא יודע אזה בדיקות עשית.
לפנות להמטולוג ולבקש השלמת הבירור אם צריך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד ללימפומה בראשירון08/07/2015
יש לי כמה שבועות בלוטות לימפה נפוחות בראש(אחת קטנה בצד ימין ואחת בערך 2-3 ס"מ בצד שמאל), זה קרה לי עקב זיהום(חדירה של דבק מגע דרך העור של הקרקפת- מסיבות שלא אפרט...)
בהתחלה הבלוטות היו אדומות(אך לא כואבות במגע), אבל ב5 ימים האחרונים התחלתי תזונה אנטי דלקתית ואנטי סרטנית, שבמהלכה נעלמה לחלוטין האדמומיות בבלוטות וירדה הנפיחות של הבלוטה כמעט פי שניים.
בהתחלה פחדתי שמדובר בלימפומה של מערכת העצבים המרכזית-PCNSL,אך עם ירידת הנפיחות בבלוטה נרגעתי, ועפ"י מה שקראתי הבנתי שנפיחות ואדמומיות הבלוטה כנראה נבעו מזיהום/תהליך דלקתי בבלוטה(ולא מהתליך סרטני).
שאלתי היא, האם ירידת הנפיחות והעלמת האדמומיות בבלוטה אכן מעידות על כך שהיה מדובר בזיהום/דלקת בבלוטה - ולא בתהליך סרטני?
או שב"לימפומה של מערכת העצבים המרכזית" הבלוטה אכן יכולה לרדת בנפיחות שלה?
מצורפות בדיקות דם של לפני 3 ימים(כשהבלוטה הייתה יותר נפוחה כמעט פי שניים) :
WBC - 4.7
RBC - 4.68
HB - 15.2
HCT - 44.0
MCH - 32.4
MCHC - 34.5
RDW - 12.4
MCV - 93.9
NEUT% - 64.4
LYM% - 24.7
MONO% - 6.5
EOS % - 1.7
BASO % - 1.1
LUC% - 1.6
NEUT.abs - 3.0
LYMP.abs - 1.1
MONO.abs - 0.3
EOS.abs - 0.1
BASO abs - 0.1
LUC abs - 0.1
MACRO% - 1.2
MICRO % - 0.2
HYPER% - 0.8
HYPO % - 0.2
MICRO%/HYPO% - 1.0
PLT - 219
MPV - 10.1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשד ללימפומה בראש - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/07/2015לפנות לרופא עור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מקומדין לקלקסןא.08/07/2015
בן 78 שנים . לפני צינטור לב אבחנתי. מטופל בקומדין 5 מ"ג.
הרופא ביקש להפסיק קומדין 4 ימים לפני הצינטור ולהזריק קלקסאן 2 פעמים ביום. היום אני בבדיקת INR בערכים של 3.18.
1. אם אני מתחיל מחר את סבב ההזרקות קלקסאן לאיזה ערכי דילול הדם צריך להיות שאני אגיע לקראת הצינטור ?
2. מה ההבדל העקרוני בין קלקסאן לקומדין בהחלפה ביניהם לפני צינטור/ניתוח?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר מקומדין לקלקסן - תגובה
פרופ` אלן ברבי09/07/2015אתה צריך לשמוע ולהקפיד על ההוראות שנתו לך. הפורום לא מחליף הרופאים שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפומה מאלטשרי05/07/2015
לגבי לימפומה מאלט בארובת העין שיש לאבא שלי. בעבר שאלתי לגבי טיפון בדוקסילין, ונענתי שדוקסילין ניתן רק לקיבה ולא לעין.
קראתי מאמר בנושא במאמר משייכים זיהום בקלמדיאה עם הלימפומה בעין.
בעבר הרחוק לאבא שלי היה זיהום מאוד חמור בעינים (אנחנו לא יודעים אם היה קלמדיאה), שאולי קשור בלימפומה מאלט.
במאמר כתוב:
An association between ocular adnexal MALT lymphoma (OAL) and Chlamydia psittaci (Cp) infection has been proposed, and recent reports suggest that doxycycline treatment causes tumor regression in patients with Cp-related OAL. The effectiveness of doxycycline treatment in Cp-negative OAL has not been tested.
מה דעתכם, האם אפשרי לנסות טיפול בדוקסילין לפי כתבה זו?
מודה מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפומה מאלט - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ06/07/2015זו שאלה ספציפית שיש להפנות לרופא העיניים ולרופא
המטפל בלמפומה
לא הייתי ממליץ על טיפול על סמך מאמר בלבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה בלוטת לימפהאבי03/07/2015
פרופסור שלום. אבא שלי בן 77 יש לו בלוטות לימפה נפוחות בבטן,הגדולה באגן 60 מ"מ. יש בדיקות שאפשר לעשות לפני ביופסיה על מנת לדעת למה הם התנפחו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה בלוטת לימפה - תגובה
פרופ` אלן ברבי05/07/2015לא צריך להגיע לאבחנה מביאופסיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולשה קיצונית ועייפותשרון01/07/2015
שלום רב,
האם יש בדיקה דם שמאבחנת אם חלילה יש סרטן בגוף? האם בדיקת המרקרים היא בדיקה מהימנה למי שחרד מהמחלה או שזה משמש רק למעקב לכאלה שחלו ? והאם בדיקת amas שנשלחת למעבדה בחול היא בדיקה אמינה?
אשמח לתשובות .. פשוט חוששת מהמחלה האיומה בעקבות חולשה קיצונית עד כדי חוסר יכולת לקום מהמטיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולשה קיצונית ועייפות - תגובה
פרופ` אלן ברבי02/07/2015לא,אין . צריך לעשות בירור מכוון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחולשה קיצונית ועייפות - תגובה
פרופ` אלן ברבי02/07/2015לא,אין . צריך לעשות בירור מכוון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחולשה קיצונית ועייפות - תגובה
פרופ` אלן ברבי02/07/2015לא,אין . צריך לעשות בירור מכוון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרון29/06/2015
שלום,
בתוצאות בדיקות דם של היחס בין השרשרות הקלות יצא קצת גבוה מהנורמה.
KAPPA/LAMBDA RATIO 2.69 RATIO ( 0.26- 1.65) (.........)*
אני מעוניין להתחיל לקחת תוסף תזונה כורכום 2 גרם ביום, האם יש מניעה ליטול כורכום לאור תוצאות אלו?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אלן ברבי01/07/2015בעצמם תוצאות ללא משמעות קלינית
אין התנגדות לכורכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות ותשישות איומהשרון29/06/2015
בוקר טוב,
בת 40 בעקבות חולשה כללית עד כדי חוסר יכולת לעמוד על הרגליים בצעתי בדיקות דם ההמוגלובין יחסית בסדר 11.2 (גם שאר הערכים בגבול הנורמה פחות או יותר ) אבל הפריטין נמוך מ8 .. יש לציין שבעבר קיבלתי עירוי שהעלה את רמות הברזל.. כשהפסקתי עם העירוי התחלתי תוסף נוזלי בשם ספהטון שמשום מה כנראה לא נספג בגוף..
בצעתי לפני שנתיים גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה שיצאו תקינות .. בגסטרו נראה בקע קטן גולש.. האם מצב כזה גורם לחולשה נוראית שכזו ? האם יש מקום לברור נוסף שלא בוצע..
תודה רבה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עייפות ותשישות איומה - תגובה
פרופ` אלן ברבי01/07/2015בסך הכל אנמיה קלה מחוסר ברזל . אין צורך בעירוי ברזל
אפשר להסתפק בכדורים כגון פריפול,פולקס.....1 לפני אוכל עם כוס מיץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות קרישיותהדר28/06/2015
היי,
אני במהלך בירור קרישיות יתר, אחרי הריון שהסתיים על רקע רעלת וטרומבוציטופניה הריונית - תסמונת HELLP (ביום הלידה היו 42K טסיות ואחרי הלידה הטסיות עלו בהדרגה, אך במקביל ל"ד עלה ל-190/110 והתאזן אחרי טיפול תרופתי).
עד כה התקבלו התוצאות הבאות (יש עדיין די הרבה תוצאות חסרות):
A.B2 GLYCOPROTEI IgM 28.8 (טווח הנורמה בין 0 ל-20)
ANTI CARDIOLIPIN IgM 30.6 (טווח הנורמה בין 0 ל-20)
שאלתי, היא יש מניעה להמשיך ליטול גלולות עד לסיום הבירור, או שכדאי להפסיק כבר עכשיו?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות קרישיות - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/06/2015רצוי להשלים הבירור ולפנות לרופא שביקש את הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



