מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אספירין ו-G6PD בהיריוןמיכל27/06/2015
שלום רב,
אני בשבוע ה-21 להריוני. לפני מספר ימים הייתי בביקור אצל רופא להיריון בסיכון בשל ערכי HCG גבוהים שנמצאו אצלי בסקר הביוכימי השני, שמהווים אינדיקציה לסיכון להאטה בגדילת העובר ולרעלת היריון. הרופא המליץ על מתן אספירין במינון נמוך עד שבוע 37 - 1 כדור מיקרופירין ליום במינון של 75 מ"ג.
הבעיה היא שהנני בעלת רגישות לתרופות על רקע חוסר ב-G6PD. בחיפוש באינטרנט ראיתי שקיים מידע סותר בהקשר לנושא של אספירין ו-G6PD. הבנתי שלאחרונה אספירין הוצא מרשימת התרופות האסורות ל-G6PD. אולם ברשימות אחרות,
עדיין כתוב שאספירין מהווה סכנה לבעלי חוסר ב-G6PD...
לאחר חיפוש נוסף, הבנתי שככל הנראה אספירין במינון נמוך מותר לבעלי חוסר ב-G6PD, אולם יש להיזהר עם מינון גבוה של התרופה.
שתי שאלות בהקשר לנושא זה:
1. מכיוון שהעובר הוא ממין זכר והבנתי שזאת תסמונת שעוברת דרך כרומוזום X, ואני בעלת חוסר ב-G6PD, להבנתי העובר באופן ודאי הינו גם הוא בעל חוסר ב-G6PD.
לכן, אני מודאגת לגבי הסכנות האפשריות של אספירין ביחס לעובר, מכיוון שאספירין חוצה שליה. אני מבינה שמינון אספירין של 75 מ"ג ביום נחשב מינון נמוך עבורי. אולם, האם מינון זה נחשב גם מינון נמוך עבור העובר, בהתחשב בכך שגודלו של העובר קטן בהרבה? האם מינון של 75 מ"ג לא נחשב מינון גבוה עבורו, ואז בהנחה שהוא בעל חוסר ב-G6PD, ומינון גבוה של אספירין עלול לגרום להמוליזה, אז בעצם מינון זה עלול לגרום לעובר להמוליזה, גם אם עבורי מינון זה הוא תקין?
2. במידה ומותר לקחת אספירין במצב זה, האם ניתן להמשיך ולקחת גם כמוסות אומגה 3 במקביל (אומגה 3 אלספה 9 חודשים - להיריון - המכיל 400 מ"ג אומגה 3)? אני שואלת כי הבנתי שגם אומגה 3 הוא מדלל דם.
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אספירין ו-G6PD בהיריון - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/06/2015תודה על השיעור בנושא .
את יודעת הכול ובטח התשובות.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי
מיכל28/06/2015פרופ' ברבי שלום,
לא הצלחתי להבין מתשובתך האם מינון של אספירין של 75 מ"ג ביום מהווה סיכון לעובר שהוא בעל חוסר ב-G6PD?
אודה לך על עזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי - תגובה
פרופ` אלן ברבי29/06/2015לא יודע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזונה ולוקמיהאופיר27/06/2015
שלום רב,
אימי אובחנה ב AML, כ 45% מהתאים נגועים.
מזה זמן רב אימי אינה אוכלת כראוי, וירדה הרבה במשקל.
באישפוז האחרון הוחלט על תוספת חלבון לתזונה (גם באבקה וגם במאכלים רבי חלבון)
לצערי היא אינה מסוגלת לאכול מנה רגילה כל שכן מנה רבת חלבון. גלוצרנה לא באה בחשבון היא לא הצליחה לשתות את זה. בתזונה הביתית אנו מנסים לשלב הרבה חלבון אך היא אינה אוכלת, שילבנו מנת חלבון באבקה כפי שנתנו לה בבית החולים, האם ניתן לתת יותר ממנה אחת בצורת אבקה במהלך היום על מנת להשלים חוסרים? בבדיקות הדם שלה ישנה ירידה ברמת החלבון בגוף.
כיצד ניתן לסייע? אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה ולוקמיה - תגובה
פרופ` אלן ברבי28/06/2015התשובה כן. אפשר להוסיף בצים וגלידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיליפבירוזיסדיאנה26/06/2015
שלום רב, עשיתי בדיקת לשד מח עצם ונמצא כי: הלשד הוא היפרצלולרי במידה קלה (2) ומראה ריבוי ניכר של מגהקריוציטים אטיפיים (3-4). שורה לבנה ואדומה בכמות תקינה עם הבשלה. בצביעת רטיקולין נמצא ריבוי קל של סיבים (2). אין ריבוי תאים צעירים בצביעות ל CD34 ו CD117. הממצאים יכולים להתאים לשינויים קלים של מיילופרוליטפרטיבית כרונית PMF. מה תוצאות אלו אומרות??? אני בלחץ נוראי ולא מצליחה להשיג את הרופא ההמטולוג שמטפל בי. אודה לעזרה והכוונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיליפבירוזיס - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/06/2015כפי שכתוב זה מחלה כרונית. לכן אפשר לחקות בשקט את המפגש עם ההמטולוג שלך !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימן כחול ממושך עקב חבלהיעל24/06/2015
שלום,
שאלה בעניין שטף דם- תמיד כשאני מקבלת מכה (נתקלת בדלת / בשולחן וכו'- זה מלווה בסימן כחול שעובר לאחר מס' ימים. כך היה לי מאז ומעולם. אך הסימנים עוברים תמיד.
בלי שום קשר לכך, לפני 5 שנים ביצעתי בדיקות לקרישת דם עקב סיבה אחרת, שהיו תקינות.
לפני למעלה מחוודשיים, ואולי אף ותר רחוק מכך (אינני זוכרת בדיוק), קיפלתי את הטיולון של בני בטעות על הרגל שלי ונצבט לי האזור שמימין לברך ברגל שמאל, כלומר, החלק הפנימי שלה. זה כאב מאד והופיע סימן כחול גדול ונפוח, כצפוי...
לאחר שכבר החל להגליד קיבלתי שוב מכה כואבת נוספת בדיוק באותו המקום, ואז כמובן שוב התחדש הסימן.
מאז ועד היום, הכאבים והנפיחות עברו אך נשארה צללית כהה של הסימן על הרגל, אמנם כבר לא כחול אך בהחלט מדובר בגוון עור כהה יותר מצבע עורי וממש רואים שם עדיין את הסימן.
אף פעם לא היה סיפור כזה ארוך עם שטף דם.
האם זה נורמלי? אני מתחילה לדאוג...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימן כחול ממושך עקב חבלה - תגובה
פרופ` אלן ברבי25/06/2015באמת סיפור ארוך!!!!
אם מס' התסיות PT PTT תקינים צריך לבדוק תפקוד התרומבוציטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך- - תגובה
פרופ` אלן ברבי27/06/2015לא דיברתי על מספר התרומבוציטים . לבקש מהטולוג שלך תיפקוד תרומבוציטים !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרישת יתרשני23/06/2015
שלום,
בעקבות נטייה גנטית מצד אבי התבקשתי לבדוק האם יש לי נטייה לקרישת יתר, יצא חריגה בהומוציסטאין של 30. על פי הרופא לא צריכה תרופות למעט טיסות והיריון. שתי שאלות:
כשביצעתי את הבדיקה לבירור ההפרעה מסתבר כי הייתי בתחילת היריון. יכול להיות וזה השפיע על התוצאות? האם בהיריון זה גבוה יותר?
אם הינך מכירה את שיטת אימוני הספורט ems (עם אלקטרודות המחוברת לגוף), אשמח לדעת האם זה אפשרי (בהגבלות נרשמו בין היתר הפרעות במחזור הדם של העורקים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרישת יתר - תגובה
פרופ` אלן ברבי24/06/2015לא מכיר השיטה.
בנוגע להומוסיסטאין גבוה והריון לקחת ח' פולית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה וקרישיותיהודית22/06/2015
היי, בת 25, הטרוזיגוטית למוטציית פרוטרמבין (פקטור 2), היסטוריה משפחתית של אמא עם בעיות קרישה, אפלה ו-DVT. בהריון טופלתי בקלקסן 40 מ"ג. לפני כ3 שנים בטיסה של 11 שעות הייתה התנפחות רבה של כף הרגל+שינויי צבע, באותה העת לא הייתי מודעת לבעיה ולכן חיכיתי מספר ימים כשראיתי שיפור עד שעבר מעצמו. טסה לארה"ב בקרוב. השאלה היא האם צריכה לקחת איזשהו טיפול? אם כן מה בדרך כלל לוקחים - אספירין/קלקסן? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה וקרישיות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ22/06/2015האם אין רופא לבעיות קרישה העוקב אחריך??
רצוי ומומלץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרון17/06/2015
שלום ,
אני בן 20 . ברקע חשד לפיברומיאליגיה ו/או דלקת מפרקים ספחתית. אני סובל מכאבים במפרקים, בעצמות ובעמוד השדרה.
אלו הן התוצאות החריגות . כל השאר בתחום הנורמה . האם זה יכול להיות לכיוון מיאלומה ?
ESR 46.00 MM/HOUR ( 2.00- 20.00) (.........)*
CRP 9.41 MG/L ( 0.00- 5.00) (.........)*
HEMOGLOBIN 13.48 G/DL ( 13.50- 17.50)*(.........)
MCH 26.61 PG ( 27.00- 33.00)*(.........)
MCHC 31.99 G/DL ( 32.00- 35.50)*(.........)
APPA/LAMBDA RATIO 2.69 RATIO ( 0.26- 1.65) (.........)*
TOTAL PROTEIN 8.00 G/DL ( 6.20- 7.80) (.........)*
ALBUMIN SERUM 5.10 G/DL ( 3.20- 4.80) (.........)*
EOSINOPHILS % 6.28 % ( 0.00- 6.00) (.........)*
MPV 11.95 FL ( 6.50- 11.50) (.........)*
ASCA (IGG) 24.30 UNITS ( 0.00- 20.00) (.........)*
Borderline
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/06/2015לא מבין מה אתה שואל.אי אפשר לדון על התוצאות שלך. מציע לך לחזור לרופא שביקש את הבדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהשרון17/06/2015
שלום,
רציתי לברר לה משמעות התוצאות הבאות :
FREE KAPPA 18.79 MG/L ( 3.30- 19.40) (........*)
FREE LAMBDA 6.97 MG/L ( 5.71- 26.30) (*........)
KAPPA/LAMBDA RATIO 2.69 RATIO ( 0.26- 1.65) (.........)*
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה - תגובה
פרופ` אלן ברבי17/06/2015ללא משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיאלומה נפוצהיעל14/06/2015
שלום רב,
אני בת 45, ולפני שנה היו לי תוצאות גבוהות מידי של:
FREE LIGHT CH.-KAPA היה 23.1 (ערך נורמלי מקסימלי עומד על 19.40)
FREE LIGHT CH-LAMBDA היה 28.1 (ערך נורמלי מקסימלי 26.3)
השבוע עשיתי בדיקות דם נוספות נוספות ואלה הערכים שיצאו לא תקינים (לשתי הבדיקות שלמעלה עוד אין תוצאות):
C-REACTIVE PROTEIN 0.69 (ערך מקסימלי 0.5)
GLOBULIN BETA-2 6.7 (ערך מקסימלי 6.5)
GLOBULIN BETA-1, GLOBULIN ALPHA-2, GLOBULIN ALPHA-1, GLOBULIN GAMA תקינים
B2 MICROGLOBULIN igM 2.91 (ערך מקסימלי 230)
B2 MICROGLOBULIN igG ו- igA תקינים
מצד שני,
FREE LIGHT CH.-KAPA ירד ל 20.7 (עדיין מעט מעל הנורמה) ו-
FREE LIGHT CH-LAMBDA חזר לתחום הנורמה (22.3)
מה זה אומר? מה הסיכוי שיש לי מיאלומה נפוצה (או משהו אחר)?
התור לרופאה הוא רק באוגוסט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיאלומה נפוצה - תגובה
פרופ` אלן ברבי15/06/2015ללא משמעות קלינית.
תוצאות לא מתאימות למיאלומה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע ממשיך הטיפול?תום10/06/2015
באוקטובר 2014 התגלה אצלי תסחיף ריאתי. נעשו כל הבדיקות למציאת הסיבה להיווצרות ה-PE אך הכול בגדר הנורמה. בשבועות הראשונים הזרקתי קלקסן ולאחר מכן קומדין עד היום. עד אוק' 14 עסקתי בתחום אקסטרים עם סבירות גבוהה לחבלות ופציעות. כיום, לאחר 7 חודשי ניוון קשים אני רוצה לחזור לפעילות אך הבנתי שאי אפשר להפסיק את הטיפול. 1. אינני מבין מדוע הטיפול צריך להמשך מעבר לחצי שנה ואיך ידעו עד מתי הוא ימשך אם לא יודעים את הסיבה ל-PE . כי כמו שלא בטוח להפסיק כיום לא יהיה בטוח עוד שנתיים.. 2. אם אני אחליט להפסיק את הטיפול המלא, ז"א, אקח חצי מכמות הקומדין או משהו בסגנון, האם זה יהיה "הרע במיעוטו" או שכבר זה לא משנה- חצי מנה או בכלל לא?
תודה רבה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדוע ממשיך הטיפול? - תגובה
פרופ` אלן ברבי18/06/2015הפורום לא יחליף את הרופאים שמטפלים בך !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מקלקסן לפרגמיןאלונה09/06/2015
שלום למומחים
אני בתחילת הריון עם תמיכה של פרדניזון 20 מ"ג וקלקסן 60 ליום עקב רקע אוטואימוני, היפותירואידיזם ונוגדנים לבלוטת התריס. בשבוע האחרון החלה פריחה בקרקפת ובצואר וכנראה שהרופא יחליף לי את הקלקסן בפרגמין עקב חשש לאלרגיה. שאלותיי:
איזה מינון של פרגמין יהיה שווה ערך לקלקסן 60 שאני מקבלת עכשיו? (שוקלת 64 ק"ג)
האם לפרגמין יש את כל התכונות האנטי דלקתיות שיש לקלקסן?
האם המינון של 20 מ"ג פרדניזון ליום הינו בטוח בהריון?
תודה,
אלונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר מקלקסן לפרגמין - תגובה
פרופ` אלן ברבי10/06/2015לשאלה 1 לא יודע הרופאים המטפלים יגידו לך
2-כן
3- בדרך כלל פרדניזון לא רצוי בטרימסטר הראשון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםמרינה09/06/2015
שלום
שואלת עבור אמא שלי בת 60 לפני כחודש תקפו אותה כאבים בגרון הלכה לרופא והיא נתנה לה לעשות בדיקת דם
המגלובין 11.2
esr 54
crp 10.3
פריטין 154
ברזל 36
שלחה אותה ללעשות אולטראסאונד גרון נמצא דלקת של בלוטת התריס
ושלחה אותה לעשות עוד הפעם בדיקת הבמגלובין אחרי שבועיים ירד ל10.9
כמו כן היא אמרה שכדאי מאוד לבצע גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה
לפני הבדיקות האלה בערך כחודשיים לפני כן המוגלובין היה תקין 12.2 ובדיקת דם סמוי תקינה
מה הממצאים של בדיקות דם מראות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
מרינה09/06/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ09/06/2015נראה לי כי האנמיה יכולה להיות גם כתוצאה מהדלקת בבלוטת התריס
היום מומלץ לבצע קולונוסקופיה לכל מי שמעל גיל 60
לגבי גסטרוסקופיה יש לברר עם יש תלונות
כך שכדאי לעקוב אחרי הדלקת בבלוטה ובכל מקרה לבצע קולונוסקופיה עם לא בוצעה בעבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר השתלת מח עצםעמי08/06/2015
שלום.
בן 70 התגלה aml . עבר טיפול 3 + 7 ולאחר מכן טיפול מיצוק.
עבר השתלת מח עצם בדצמבר 2014 מתורמת זרה בהתאמה של 100 אחוז.
חודש לאחר השתלה בוצעה בדיקת מח עצם בבדיקה של 500 תאים התגלה 1 אחוז של xy.
שלושה חודשים לאחר ההשתלה בוצעה בדיקה נוספת של 400 תאים ושוב התגלה 1 אחוז של xy. הרופאה אמרה שהתאים של xy הם lymph וזה חסר משמעות.
כעת ששה חודשים מעת ההשתלה בוצעה בדיקת מח עצם נוספת שגלתה 1.5 אחוז של xy.
הפעם בתשובה נכתב גם שבוצע
bio view xx/xy/BM
Total cells 2000
Xy Xy-lymph
מבקש לברר משמעות התוצאה החדשה בהקשר של עללית xy ל אחד וחצי אחוז ומשמעות ה2000 שהם lymph
האם זו החמרה במצב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר השתלת מח עצם - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ09/06/2015במידה וכל יתר התוצאות בגדר התקין לא נראה לי שיש בעיה
אבל מי שמוסמך יותר לענות על השאלה הם הרופאים שביצעו את ההשתלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות נפוחותעדי06/06/2015
שלום. בת 35 ברקע תלסמיה מינור אנמיה ושחפת ריאתית שטופלה לפני 8 שנים. מזה חודשיים שלושה בלוטות הלימפה בצוואר ימין מוגדלות( במגע ניתן לחוש בבלוטות נוקשות) ללא זיהום קודם. נעשה אולטרסאונד ובו נמצאה בלוטת תריס טיפה מוגדלת עם ממצא קטן של 0.3 ס״מ ונאמר כי יתכן שמפילות בלוטות לימפה הן תגובתיות. היות ועבר זמן מאז האולטרסאונד והבלוטות עדיין מוגדלות ללא כל זיהום או חולי. מה עלי לעשות הלאה? חוששת מאד שמא זה ביטוי למחלה קשה יותר כמו סרטן. בבדיקות דם מופיעה אנמיה וסידן בדם קצת מוגבר וכן פרוטאין טוטאל בי קצת מוגבר. חוששת מאד. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות נפוחות - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ07/06/2015עלייך להיבדק בדיקה פיסיקלית יסודית
לא ניתן לייעץ לך במסגרת הפורום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Systemic capillary leak syndromeאינסה04/06/2015
שלום רב,
יש חשש שאני סובלת ממחלה הנייל. אין אבחנה סופית. שמעתי, שיש בארץ מומחה שחקר את המחלה. אשמח לקבל פרטים שלו ליעוץ. או מומחה אחר שיוכל ליעץ במחלה נדירה.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Systemic capillary leak syndrome - תגובה
פרופ` אליעזר רחמילביץ05/06/2015לצערי אינני מכיר מומחה למחלה זו
אפשר להתייעץ עם מומחה לכלי דם או לבעיות בקרישת הדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



