מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ילדה בת 13 עם השמנהדנה19/06/2011
שלום. ביתי בת ה-13 סובלת מעלייה הדרגתית במשקלה מאז גיל 9+. יש לציין כי בגיל 10 וחצי אובחנה אצלה מחלת הצליאק- סברנו שההשנה הבטנית תיעלם בעקבות השמירה על דיאטה ללא גלוטן. הנוגדנים שלה מצוינים אך הירידה לא התרחשה. בנוסף, אובחנה אצלה מלפני חצי שנה חלת השימוטו-תת פעילות אוטואימונית של בלוטת התריס. היא נוטלת אלטרוקסין 50 מק"ג פעם ביום ורק לפני חודש החלה הבלוטה להתאזן-כיום היא בנורמה. משקלה הנוכחי- בערך 60 קילו (לא מסכימה להישקל בבית). פעם אחרונה נשקלה אצל האנדוקרינולוג לפני 3 חודשים. גובהה-165 ס"מ. היינו אצל דיאטנית לפני כשנה אך הילדה לא שת"פ והרגישה לחץ לפני כל פגישה עד כדי כאבי בטן מהמחשבה שהיא עלתה ושהדיאטנית תנזוף בה. מה שלא קרה בפועל.
עיקר ההשמנה שלה היא באזור האגן והבטן. אני רואה שבגדים מסוימים כבר לא עולים עליה-היא מידה 40 במכנסיים וגופיות צמודות היא לא לובשת כי היא חושבת שהן לא מחמיאות לה. בכל פעם שאני מנסה לדבר איתה על המשקל ועל זה שאולי צריך לשמור יותר או ללכת למכון כושר היא בוכה ומבקשת שאפסיק לדבר. היא מאוד רגישה ומופנמת. קיבלה מחזור לפני חודשיים (רק פעם אחת עד כה). בעבר הלכה לחוג לילדים במכון כושר וירדה יפה אך לא מתמידה. נראה לי שהיא רוצה לרדת במשקל אבל אין לה כוחות להתאמץ בנושא. היא אוהבת לאכול וכל הזמן רעבה. בגלל הצליאק אני אופה לה לחמניות ובעבר גם עוגות ולכן כנראה זה הוסיף להשמנה. בעלי ואני כרגע בתהליך של הורדה במשקל והתזונה בבית הפכה לבריאה יותר אך היא לא אוהבת פרות וירקות ורוב התזונה שלה מבוססת על פחמימות. אני בטוחה שהדימוי העצמי שלה נמוך בעקבות המראה שלה. מה עלי לעשות? הדיאטנית הקודמת אמרה שרק לי מותר לדבר איתה על המשקל ושאם אביה ידבר איתה זה יגרום לה לדימוי עצמי נמוך בהמשך חייה כאישה. האם זה נכון? האם קבוצת הרזיה תתאים לה? איך בכלל אני יכולה לגרום לה לרצות ולהירתם לשינוי? סליחה על האורך, אני פשוט אובדת עצות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי עדיין תגובה
דנה23/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 13 עם השמנה - תגובה
מיכל מסר בן שלום27/06/2011דנה שלום,
אני מבינה שאת מוטרדת ממשקלה של ביתך, ומההשלכות של המשקל על הדימוי העצמי שלה.
ראשית- תת פעילות של בלוטת התריס עלולה לגרום לעליה במשקל, ומכיוון שביתך מאוזנת רק בחודש האחרון, יכול להיות שעכשיו תפסיק העליה במשקל (שהיתה תוצאה של תסמונת האושימוטו)
שנית- אני חושבת שכל אדם קרוב לביתך יכול לדבר איתה על המשקל שלה, על הרגשות שלה הקשורים במשקל ובמראה, כל עוד אותו אדם עושה זאת ברגישות, ולא כביקורת או בוז..., יחד עם זאת אני חושבת כי בגילה של ביתך, היא האדון על הגוף של עצמה, ויש להעביר אליה את האחריות לגבי הירידה במשקל (במידה ומעוננינת בכך)
את יכולה לבדוק איתה האם היתה רוצה לעשות משהו בנידון, ובמידה וכן את יכולה לשאול אותה כיצד היתה רוצה שתעזרי לה?
על פי הנתונים שנתת ביתך מצויה באחזון 80 ביחס משקלה לגובה, אומנם מבחינה קלינית יחס זה אינו נחשב כהשמנה אך אם תמשיך לעלות במשקל בהחלט תגיע לכך. יחד עם זאת במידה וביתך תצליח לשמור על משקלה לאורך השנים הקרובות, בהגיעה לגיל 18 תהיה במשקל ממוצע.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגועל נפש
מיכל28/06/2011את אמא דוחה. הילדה שלך בכלל לא שמנה, רק מלאה, ואת משגעת לה את השכל על המראה שלה וגורמת לה לבכות! חשבת אולי שאת עושה לה נזק נפשי?
מה אכפת לך כמה היא שוקלת? היא לא מספיק רזה בשבילך? את רוצה שהיא תראה כמו בפרסומות?
בא לי להקיא מאנשים כמוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דייסה לתינוקותשירה15/06/2011
התינוק שלי בן 4.5 חודשים, במשקל 6.6 ק"ג (נולד 2.8)
הוא אוכל 5 ארוחות של סימילאק ביום המסתכמות ל- 700-800 CC
לאחרונה, הוא פולט לא מעט , בעיקר ביום,
יש לפעמים שהוא פולט מחצי מכמות הארוחה ( כל ארוחה בסביבות 150 CC)
חשבתי להחליף לו את ארוחת הערב בדייסה, איזו דייסה מומלצת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דייסה לתינוקות - תגובה
מיכל מסר בן שלום22/06/2011האם את רוצה להחליף את הסימילאק בדיסה כדי שהארוחה תהיה יותר " כבדה" ולא יפלוט?
האם שינית לאחרונה את צורת ההאכלה שלו? החלפת בקבוק? סוג פיטמה?
ממליצה לנסות תחילה להאכילו לאט יותר בתנוחת ישיבה ולא שכיבה , ולא להשכיב אותו לפחות 10 דק' לאחר האכילה.
כמו כן מומלץ להקטין את הכמות של הארוחה ל-100-120 מ"ל (יכול להיות שבנך אינו זקוקו לכל הכמות, אך כיוון שהתרכובת מזון תינוקות ממשיכה לזרום הוא אוכל יותר מידי ואז פולט)
בכל מקרה באם החלטת להתחיל לתת דייסה, בשל זה ניתן לתת סיסה על בסיס אורז או דגנים, ומומלץ לתת אותה בכפית ולא בבקבוק.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיף ?שלומי15/06/2011
מה עדיף ?
שילדה בת 9 תלך לבית הספר בלי לאכול ולשתות רק מים ( ארוחת הבוקר בבית הספר בשעה 9:45 )
או שתשתה שוקו ( שוקולית ) ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עדיף ? - תגובה
מיכל מסר בן שלום22/06/2011ארוחת הבוקר היא חשובה ביותר ובעצם מטרתה להפסיק את צום הלילה,
על כן עדיך שהילדה תשתה שוקו מאשר שלא תאכל כלל.
אפשר לנסות להחליף את השוקו בכוס חלב או במשקה יוגורט או בצלחת קונפלקס וחלב,
אך אם לא אוכלת את כל אלו עדיף כוס השוקו.
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת דיאטנית של מכבילילווו13/06/2011
לילד בן 4 באיזור רמת גן רבתי..
מישהו מכיר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחפשת דיאטנית של מכבי - תגובה
מיכל מסר בן שלום20/06/2011ברר עם מוקד השירות של מכבי
1700-50-53-53* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות
משה23/06/2011ואם אני רוצה לעלות ואני רוצה מאוד לעלות במשקל נגיד ל56 ואפילו ל60 - 63 זה בסדר או לו כי זה מה שרציתי בעצם לעשות במהלך החופש הגדול זה בסדר ויש לי עוד שאלה אם חולצות שלי עולות על אמא שלי מה זה אומר זה רע טוב? ויש לי גם קפיצה במידות בספטמבר 2010 הייתי מידה 16 ועכשיו אני מידה m וגם זה עוד מעט לא יעלה עליי זאת קפיצה יחסית מהירה במידות ואני עוד שבוע הולך עם חברים לבריכה ויש בנות שהחזה שלי בהרבה יותר גדול משלהם מה אני יעשה כדי למנוע מהבושה בדרך כלל אני רץ ישר למים אבל אז כולם רואים את הבטן שלי והציצי קופצים ובדרך כלל אני מקרר את החדר שתווצר כמה שיותר התכווצות מה לעשות בתודה מראש משה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמן ילד בן 12משה09/06/2011
שלום אני משה אני בן 12 וחצי וגובהי 1.60 ואני שוקל 53 פלוס מינוס אני חושב שאני שמן ואני מכניס את הבטן כי אני מתבייש בזה רצית לדעת אם זה בסדר או שזה לא טוב בנוסף לזה יש לי שדיים בגודל של ילדה בתחילת כיתה ח או סוף ז' משהו באמצע זה טוב או לא?
בנוסף לכך יש לי דחף לאכול מתוק ישר אחרי האוכל והרבה מתוק למשל 4 קוביות שוקולד פלוס פרוסת עוגה וגם בבוקר פרוסת עוגה עבה אך אני עוצר את הדחף הזה בתודה מראש משה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן ילד בן 12 - תגובה
מיכל מסר בן שלום20/06/2011משה שלום
קודם כל, כל הכבוד על העמידה בפיתוי וההתמודדות עם הדחף.
שנית- שדיים אצל בנים, הם לעיתים תגובה להורמוני מין נשים מהמזון ומהסביבה. במידה והם גדולים ניתן להתייעץ עם רופא משפחה או פלסטיקאי, על אופן הטיפול בהם.כמו כן במרבית המקרים ירידה במשקל, תגרום להתכווצות השדים (עקב הירידה ברקמת השומן הנמצא בשד)
לגבי משקלך-יחס משקלך לגובה שלך וגילך תקין (אתה נמצא בערך באחוזון 75, מה שאומר שמבחינה קלינית מצבך תקין), אך אם המראה שלך ובעיקר הבטן מפריעים לך אתה יכול "לעבוד" עליהם, תוכל להתייעץ עם המורה לחינוך גופני או עם מדריך כושר על תוכנית אימונים המתאימה לגילך.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות
משה21/06/2011אני משה כבר כתבתי פה הודעה ואני רוצה להגיד שאני מכניס את הבטן ובטעות התבלבלתי אני לא מצליח לעצור את הדחף הוא מתגבר עליי וקשה לעצור את זה ודרך אגב שאני מתחיל לאכול מתוק אני אוכל מאוד הרבה ונגיד אני אוכל 3 חתיכות גדולות של פיצה ואני לא אוכל מתוך רעב אלא כי סתם בא לי לאכול פעם ראיתי ילדה שבערך באותו המשקל שלי לוקחת עוד חתיכה אז לקחתי גם מתוך איזשהי מחוייבות והזדהות איתה איך אני מתאפק בתודה מראש משה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות - תגובה
מיכל מסר בן שלום22/06/2011משה שלום
אתה מתמודד עם אתגר גדול, וחשוב שאתה מכיר ויודע היכן הנפילות שלך ומה קשה לך.
ראשית חשוב שתקפיד לא להיות רעב, כך לא תאכל סתם
שנית חשוב שתגביל את עצמך בכמיות- אפשר לאכול חתיכת עוגה אך לא שלוש
בנוסף מומלץ כי תבצע פעילות גופנית כגון הליכה או ריצה או רכיבה על אופניים.
אינך צריך לרדת במשקל, אך יכול להיות שיעוץ אישי אצל איש מקצוע יוכל לעזור לך מאוד
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת חודשיים וחצי שאוכלת מעט..קרן30/05/2011
ביתי היקרה נולדה בלידת ואקום בשבוע 39 במשקל 3250 יצאה מבית יולדות 3030, לאחר כשבועיים הוספתי לה תחליף סימילאק בנוסף להנקה לאחר מלחמה של כחודש הילדה ניזונה רק מסימילאק ולא רוצם בשום פנים את השד , ההאכלה הייתה עד לפני שבוע מדהימה ולפי שעות בול כל 3 שעות 120 CC עלתה בחודש הראשון ל 4100 חודש שני 5300 וכיום לאחר שבועיים קרוב ל6 קילו השקילה שלה רק בגיל ארבעה חודשים והיא חיונית וחייכנית מאוד רק שכבר כמה ימים הילדה ניזונה רק מארבע ארוחות ביום ולא קמה בלילה לאכול לדוגמא : 6:30 , 10:20, 15:00 , 18:30 בכל ארוחה 120 CC פרט מהארוחה הראשונה שהייתה 180 כי בשאר הארוחות היא לא סיימה . לארוחה של 21:30 היא לא מספיקה ונרדמת עד הבוקר מבלי להתעורר , האם זה נורמטיבי? האם זה בסדר? ולמרות שלדעתי היא עולה במשקל אולי זה קצת מבחינה רפואית ? כמובן שעלי לציין שזמני הארוחה לפי שעות הערנות כי אני לא מעירה אותה בכדי לאכול לא ביום ולא בלילה ויש לה רק יציאה אחת ביום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת חודשיים וחצי שאוכלת מעט.. - תגובה
מיכל מסר בן שלום31/05/2011ראשית. עד היום ביתך עלתה מאד יפה במשקלה.
שנית לילדים שונים תאבון שונה. בדיוק באותה מידה היתה יכולה לאכול 10 ארוחות ביום של 50-60 מ"ל בעל פעם.
אחלק את תשובתי :
מבחינה קלינית נטו- ביתך צריכה לקבל כ-600 מ"ל נוזלים ביום= 100 מ"ל על כל ק"ג במשקלה, אין זה משנה האם אוכלת 3 ארוחות של 200 או 6 ארוחות של 100 בכל פעם. במידה ונותנת מספיק שתן ביום (לפחות 4 חיתולים עם שתן) ויציאה אחת גדולה ביום ועלה במשקלה, זה בהחלט תקין שאוכלת רק 4 ארוחות ביום לפי דרישתה.
ציינת שהיא חייכנית וחיונית וזה בהחלט מדד טוב.
במידה ואת מוטרדת אתיכולה להגיע לטיפת חלב לשקילה עוד שבוע שבועיים ולראות את קצב העליה במשקל.
והכי חשוב- הקשיבי לביתך, תינוק רעב הוא בדר"כ תינוק רגוע.
דבר נוסף- לעיתים תינוקות ממעיטים באכילה כי "עובר" עליהם משהו, שימי לב שביתך אינה חולה או מפתחת משהו.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 5 שמנהכוכבה30/05/2011
אני אמא לילדה בת 5 גובה מטר ו10 ס"מ מישקל 30 , הילדה אוהבת לאכול כל הבא ליד , גם שאין חטיפים וממתקים אז היא אוכלת אוכל , היא כבר בגיל שפותחת את המקרר לבד וגם את הארונות. מה עליי לעשות נ.ב אנחנו משפחה של שמנים אני עברתי ניתוח שרוול לפני 5 חודשים בתיקווה שזה ישפיע על השינויי בבית .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תגובה
כוכבה05/06/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת 5 שמנה - תגובה
מיכל מסר בן שלום09/06/2011שלום כוכבה,
לאור כל מה שאת מספרת בעצם,התשובה נמצאת בגוף השאלה...
ילדים מחקים את ההתנהגות שהם מכירים ואליה הם נחשפים
כמו שציינת אתם משפחה של שמנים וכנראה ביתך מחקה את תרבות האכילה בבית, זה מה שהיא מכירה.
אני מציעה לעשות בדק בית וללמוד את התנהגות האכילה שלכם- ההורים ושל האחים האחרים או דמיות משמעותיות אחרות בחייה
יחד עם זאת האחריות על האוכל (סוג וטיב) היא שלכם ההורים.
בגיל זה אין אנו מגבילים את כמיות המזון , וזאת למרות ההשמנה של ביתך.
מה שניתן לעשות זה להציע לביתך מזונות " בריאים" יותר עבורה, כלומר: ירקות טריים, תבשילי ירקות, דגנים מלאים, גבינות רזות, ולהמנע ממשקאות מתוקים ממתקים, ועוכל עתיר בשומן וקלוריות.
את בוחרת מה היא אוכלת ומתי, ותפקידה להחליט כמה היא אוכלת.
כמו כן הקפידו על הרבה פעילות גופנית לילדה, יציאה לגינה או לגימבורי, רכיבה על אופנים בריכה או חוג, ולפחות שעה ביום (חוץ מהגן)
ובמאמר מוסגר- ניתוח שרוול הוא רק כלי עזר, יש לבצע שינוי מחשבתי התנהגותי בכדי לסגל אורח חיים בריא ולשמר משקל לאורך זמן.
אני ממליצה בחום להגיע לדיאטנית המתמחה בתהליכי שינוי משפחתי, לעבודה ספציפית יותר.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתשובה שלך מעליבה לדעתי
יעל03/07/2011לומר לאדם שמעיד על עצמו: "התשובה בגוף השאלה" כלומר את שמנה אז מה את
מצפה? זה מעליב בעיני ואני באמת לא מבינה למה צריך להתבטא כך.
קחי בבקשה לתשומת ליבך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממתיק סכרין בממתק לילדיםדקלה28/05/2011
קניתי ממתק "שלוקים" לילדים ובבית הסתכלתי על הרכיבים וראיתי שהם כוללים ממתיק סכרין. רציתי לדעת אם יש בכך סיכון לילדים והאם זה חוקי להכניס ממתיקים מלאכותיים לממתקים מבלי לרשום זאת באופן בולט על האריזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממתיק סכרין בממתק לילדים - תגובה
מיכל מסר בן שלום31/05/2011שלום לך,
אין לוק המחייב לרשום בגדול כי מוצר מכיל ממתיקים מלאכותיים.
חובתנו כצרכנים נבונים לבדוק את הרכיבים ולעשות את השיקולים שלנו בבחירת המזונות.
מבחינת צריכת הסכרין זה הרי ענין של גישה- האם את מאפשרת לילדך לאכול מזונות המכילים ממתיקים מלאכותים או לא?
סכרין הוא הותיק בממתיקים המלאכותים ונחשב כבטוח.
כך שההחלטה בידך.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעדענת26/05/2011
שלום רב, בני בן שנתיים שמתי לב לתופעה מאוד מוזרה ומפחידה אותי , בערך לפני חודש היינן בחנות פתאום כל גופה התחיל לרעוד אך הוא ממשיך לדבר כאילו לא קרה כלום , היו עוד כמה פעמים כאלה במשך חודש פעמים אחרונות היו כשנבעל כלומר לב נבח , אך היום סתם ישב בגינה ופתאום התחיל לרעוד חשוב לציין שזה לא נפילה או משהו כזה ממשיך במה שעסק לא נראה שזה מפריע לו אותי זה מפחיד לראות את ידי הקטן ככה מה זה יכול להיות האם תופעה ידוע ? התפתחות טובה נולד אחרי המאוד בקיסרי, התחיל לעשות הכל מוקדם ת עברנו לפני שבוע דירה אם זה איכשהו משפיע הוא לא בגן הוא בבית ? אנא עני לי אני מאוד מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא תחום טיפולינו, פני לרופא ילדים
מיכל מסר בן שלום26/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה...JJ25/05/2011
שלום.בני בן 6 וחצי,שוקל 23 קילו.בעיה שהוא אוהב שניצלים של מאמא עוף{פילה},יכול לאכול אפילו 3-4 שניצלים ביום...האם זה מזיק?{נותנת לו גם פסטה או אורז או קוסקוס}.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מקפיצה
S26/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיוון מזונות
מיכל מסר בן שלום26/05/2011שלום לך,
לא ציינת בשאלתך מה גובהו של בנך, אך בהנחה כי גובהו ממוצע גם משקלו תקין.
לילדים רבים יש העדפות/ אהבות כלפי סוג מסויים של אוכל.
אני לא רואה בעיה באכילה של כמות זו של בשר במהלך היום למעט אם:
לא אכול מקור אחר לחלבון חוץ מזה כלומר: מוצרי חלב, ביצים, טונה, קיטניות וכו'
כמו כן ממולץ להוסיף לארוחותיו דגנים מלאים פירות וירקות.
כמו כן אם אוכל רק שניצלים, עדיף שאלו יהיו ביתים.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא אוהב בשראיה22/05/2011
הי
בני בן 7.5 לא אוהב לאכול בשר. האם הדבר בעייתי?
הבנתי שקיטניות הן תחליף טוב לבשר. הוא דיי אוהב קיטניות ובעיקר חומוס, כמה צריך לאכול מזה כדי שיהיה תחליף טוב לבשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא אוהב בשר - תגובה
ענת מטיאש23/05/2011שלום קטניות כמו חומוס שעועית עדשים אפונה בשילוב עם דגנים הינם תחליף לבשר אך יש לנטר רמות ויטמין בי 12 כדי למנוע חסר לוקח לכבד לאבד זאת תוך 6 שנים ולכן חשוב מאד להסתכל על הרמות בדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יד על הדופקנעמי20/05/2011
בני בן 3.7 גובהו 125 ס"מ, שוקל 19 קילו. מבנה הגוף שלו רחב ( בעלי ואני שנינו אנשים גבוהים מעל 1.80 וגם עים נטייה לעודף משקל). מאוד אוהב לאכול. כמובן שכמו כל הילדים יש לו את הרצון למתוק ואני מגבילה את זה בבית, אחרי צהרים מציעה לו תפוח חתוף תפוז או בננה וכדומה, משתדלת לשמור על ארוחות מסודרוץ. לאחרונה נראה לי שהוא התרחב ושי לו סחמנים כאילו האו שמנמן- צמיג קטן במתנים, חזה שפיצי וכו ואני חוששת שזו תחילתה של הזמנה. למען האמת בחצי השנה האחרונה הוא אכל צהרים בבית אחר וזו היתה מורכבת בעיקר משניצל עם ציפס או תוספת פחממתית אחרת (אורז, פסטה או קוסקוס). בנוסף- לגן אנחנו שולחים איתו שני כריכים, אחד עם ריבה והשני עם ממרח שוקולד לבן או שחור, על לחם פרוס ללא ה"קשה", בתוספת תפוח. (לגן אין הרבה אלטרנטיבות מבחינת ממרחים מםני שתיקי הילדים מוחזקים בחוץ ואנון גרים בדרום בו חם מאוד ולכן כל מה שנוגע לגבינה או מאכלים שרגישים לחום יוצאים מכלל אפשרות). בעיקרון אני החלטתי להחזיר את המושכות לידים ולגוון את המאכלים, כל יום להציע חלבון בצורה שונה בתוספת ירקות, בתקווה שלאט לאט הוא יתפתה וינסה גם ירקות. האם יש לך עצה בשבילי מבחינת שמירה על השמקל או צעדי מניעה עלייה? האם לפי המדדים הוא בעודף משקל? בדרך כלל אנחנו יורדים לגן השעשועים לחצי שעה שעה כל יום אחרי הצהרים והוא גם בחוג שחייה פעם בשבוע.
אודה על דעתך בעניין
נעמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יד על הדופק - תגובה
ענת מטיאש23/05/2011שלום רב
לפי העקומות הבן עדין במשקל תקין לגובה אך בקצב שאני מזהה לפי אנמנזה יש יותר מדי פחממות ומעט מדי ירקות
תנסי לשלוח לו יותר לחם עם גבינה ולא עם ממרחים כמו ריבה ושוקולד חשוב מאד לחבב את אכילת ירקות עם הילדים עי צורות שונות עי קניה נכונה של המזון ולהכנת סלט פירות למשל בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השמנה אצל ילדה בת 5פריל16/05/2011
הי, בתי בת ה-5 השמינה מאוד בשנה וחצי האחרונות. תמיד היתה ילדה שמנמונת אך עשתה קפיצה מאז שאחיה נולד. בחצי שנה האחרונה ממש לקחתי זאת כפרוייקט והקפדתי על ארוחות ערב מסודרות (סלט, ביצה קשה, טונה, לחם קל) , כמעט ולא אוכלים חטיפים אצלנו בבית, מעדני דיאט ,פרות וירקות. הבעיה היא שהילדה כל הזמן רעבה וחייב להעסיק אותה בשביל להשכיח ממנה את האוכל, דבר נוסף שאני יוצאת עימה למקומות אחרים, לחברים, לבתי מלון והיא רואה אוכל היא משתגעת וממש רוצה ממה שאני בדרך כלל מגבילה בבית . אני מרגישה שאני שוטר וכל הזמן צריכה להגביל, מצד שני לא רוצה שתהיה שמנה , כבר עכשיו החלו להעיר לה בגן שהיא שמנה. ניסיתי חוגי ספורט אבל הילדה חסרת בטחון בחוגים אלה ומתנהגת בילדותיות. לקחתי לדיאטנית אשר אמרה לי שאני קובעת מה יש על השולחן אך הילדה קובעת את הכמויות (שזה גם בעייתי כי אין לה ממש גבולות).
אשמח לעזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השמנה אצל ילדה בת 5 - תגובה
מיכל מסר בן שלום16/05/2011שלום רב,
אני מסכימה עם הדיאטנית שלך,
את בהחלט יכולה לשלוט על האוכל שנכנס הביתה ומוגש לשולחן, אך תני לביתך לאכול כאוות נפשה. סביר להניח שמה שיקרה הוא שבארוחת הראשונות ללא הגבלה תאכל הרבה מאוד, ואח"כ תתאזן.
זיכרי שאת יכולה להחליט רק מה שנכנס אליך הביתה ולא אצל חברים, מסיבות בתי מלון וכו'...
ככול שתגבילי אותה יותר כך יתגבר המחסור שלה, והיא תשלים אותו איפשהו.
לגבי הספורט- עשי איתה, צאי איתה לטיול/ רכיבה על אופנים/ אחה"צ בבריכה/ ימיאה לגימבורי . הקפיד שתהיה בפעילות... וכן- גם גינת השעשועים היא פעילות, לפחות שעה ביום חוץ מהפעילות בגן.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פריל16/05/2011קודם כל מודה לך על התגובה המהירה. לגבי הפעילות הספורטיבית, אנסה לעמוד בכך.
האמת שמאוד מתסכל להגביל את הילד באוכל.
מה שכאב לי בבית המלון שהילדה ממש הסתכלה על העוגיות ולקחה כמה בבת אחת , כאילו אין אוכל בבית. הילדה מאוד חכמה וקולטת הכל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
מיכל מסר בן שלום17/05/2011שוב כמו שאמרתי...
במרבית המקרים הגבלה רק תביא לאכילה מופרזת במועד יותר מאוחר.
ניתן להציב גבולות, אך עשי זאת בצורה חכמה.
הקפידי על נוהגים בבית כגון ממתק אחד ביום שביתך יכולה לבחור מה היא רוצה ומתי, וכן אפשרי לה חריגות. כאשר אתם באירוע הציעי לה אפילו את, אך בצורה הזו- " את רוצה לאכול עכשיו עוגיה אחת או שתיים?"
הם בהחלט רולטים הכל וחכמים מאוד, אך עם קצת מחשבה תוכלי לנתב אותה לדרך הנכונה.
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטרנה בגיל 5ליאור16/05/2011
שלום,
האם יש בעיה לתת מטרנה המיועדת לגיל שנה ומעלה לילדה בת 5 שנים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטרנה בגיל 5 - תגובה
מיכל מסר בן שלום16/05/2011השאלה היא
מדוע ילדה בת 5 זקוקה עדין למטרנה?
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטרנה בגיל 5
ליאור17/05/2011היא לא באמת זקוקה. היא אוהבת לשתות פעם ביום כשקמה בבוקר (במקום שוקו..). האם רכיבי המטרנה (המיועדת לגיל שנה ומעלה) יכולים להיות בעייתיים עבורה.
במשך היום היא אוכלת כרגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאין שום בעיה
רות17/05/2011האחיין שלי שתנ מטרנה עד גיל 6. וכיוון שהוא ממש רבע עוף, אחותי הרגישה ממש טוב עם זה. יכולה גם להציע לה שוקו ביג, יש גם בטעם בננה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטרנה בגיל 5 - תגובה
מיכל מסר בן שלום17/05/2011במקרה כזה אין שום בעיה.
יש לזכור כי במטרנה היא תחליף לארוחה ולא שתיה.
אך מבחינה תזונתית, כוס או בקבוק מטרנה שקול לכוס או בקבוק חלב פרה.
בברכה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילת יתר?חן15/05/2011
שלום,
ביתי בת ה5.5 מאוד אוהבת לאכול כמה שיתנו לה היא תשמח לקבל,
היא מטבעה בעלת מבנה גוף גדול וגבוהה ואני מאוד חוששת שהיא תשמין ותיראה ענקית,כשאני מוזגת לה מנה תמיד היא תרצה עוד ואני מפחדת לסרב לה בגלוי כדי שלא תפתח הפרעות אכילה בהמשך אבל מצד שני אין לה גבולות,
איך ניתן לפתור את זה בצורה עדינה שלא תגרום לה לבעיות בעתיד?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילת יתר? - תגובה
מיכל מסר בן שלום16/05/2011תני לה מראש פחות ממה שרצית לתת לה, כך שאם תבקש עוד תתני לה בכיף, ואם לא, אז גם טוב.
כמו כן ניתן לעודד אותה לאכול ירקות בכל ארוחה ולשתות מים
בהצלחה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


