מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרופות עיניים למסירהמיכל12/09/2010
שלום
הודעה זו מופנית לגולשים
תכננתי לעשות ניתוח להסרת משקפיים בלייזר (ברשת עיניים), והתחרטתי ברגע האחרון, אחרי שכבר קניתי את תרופות המרשם המתאימות.
חבל לי לבזבז אותן, אז אני רוצה למסור את התרופות למישהו באיזור ירושלים שמתכנן לעבור את הניתוח. כולן סגורות ובתוקף. אלו התרופות:
ויטמין C500 לא חומצי - 100 טבליות
MAXIDEX - שני בקבוקים של 5 מ"ל
VIGAMOX - 5 מ"ל
VOLTAREN OPTHA EYEDROPS diclofenac sodium - 5 מ"ל
ולרופאים - האם קיים גוף שאוסף תרופות מסוג זה לתרומה?
תודה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תבורכי
ד''ר נדב בלפר12/09/2010לא ידוע לי על גוף כזה אבל אולי בקופח יכירו מישהו
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהשאלה
ליאור14/09/2010שלום מיכל..קיבלתי היום את מרשם התרופות הנ"ל ברשת עיניים
כמה יוצא הסכום של 4 התכשירים ?!
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהקניית תרופת
ניר14/09/2010מדוע התחרטת לא לעבור את הניתוח ברשת עיניים אם יורשה לי לשאול? גם אני עתיד לעבור שם ניתוח יש לך סיבה מסוימת שצריך לדעת או סתם סיבות אישיות ?
בתודה ניר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- חודש לאחר PRK, כניראה צילנדר..אריאל12/09/2010
אני חודש אחרי PRK +CV
הראייה לא חדשה במשך כל שעות היום חוץ מכמה דקות בבוקר או לאחר שינה.
ראייה כפולה בעין ימין בנוסף לטשטוש כללי.
ניסיתי משקפיים עם צילנדר וראיתי מעולה איתן, מה שגורם לי להבין שאולי יש לי צילנדר.
שמע שזה מצב שעלול לקרות וזה זמני, אבל בכל זאת חודש לאחר הניתוח זה קצת מלחיץ.
אני לא רואה טוב גם מקרוב, קושי בקריאה ובעבודה עם מחשב עדיין..
הביקרות שלי רק עוד שלושה שבועות, רציתי לדעת אם כדאי להמתין או לבוא לבדיקה מוקדמת.
והאם זה באמת נפוץ שמתפתח צילינדר שלא היה לפני הניתוח והוא אכן יחלוף בשבועות הקרובים.
תודה מראש,
שחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדעתי גש לבדיקה במקום בו נותחת.
ד''ר נדב בלפר12/09/2010איני יכול ממש להבין מהנתונים מה הבעיה , אם כי נשמע לי שהרעיון שהעלת הגיוני.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהנותחתי בעיניים
שחר13/09/2010אמרו לי שאין אופציה להגיע לבדיקה בשבועיים הקרובים
אבל אני לא יודע אם זה רעיון טוב לחכות שבועיים.
למרות שברמת העקרון, אין הרבה שאפשר לעשות בכל מקרה..
אז להתעקש על בדיקה? או שאפשר להגיד שצילנדר אחרי חודש זה נורמלי
ופשוט לחכות שבועיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהלא חשוב היכן נותחת
ד''ר נדב בלפר13/09/2010ואני עובד גם ב"עיניים"
אם יש בעיה - יקבלו אותך לבדיקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהאוקיי, תודה רבה.
אריאל14/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהרגע אתה אומר שצילידנר
ש14/09/2010אחרי חודש חודש וחצי זה לא תקין?
כי לי תמיד אמרו שבPRK חדות ראייה מקסימלית יכולה להגיע לעיתים אחרי 3 חודש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהזה ממש לא מה שאמרתי
ד''ר נדב בלפר16/09/2010אם אתה זקוק למידע או בדיקה - צור קשר טלפוני עם מוקד "עיניים", הסבר את ההתכתבות שלנו, ויפנו אותך לבדיקה או שיחה על מנת שתבין כל מה שלא ברור לך
בברכה
גמח'ט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- Wavefront והשתלת עדשת טוריקדניאל11/09/2010
האם מערכת הWavefront שמיועדת לניתוחי לייזר לשיפור איכות הראייה יכולה לעזור בקביעת הכוח האופטי של העדשה הנחוצה בניתוחי השתלת עדשה מסוג ארטיפלקס? (יש לי מספרים וצילנידרים גבוהים מאוד)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא. זו מערכת
ד''ר נדב בלפר12/09/2010תוכנה השייכת למכשיר הלייזר
אולי בעתיד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- עיניים אדומות - עזרהיניר09/09/2010
היי
לפני כחודשיים עברתי ניתוח לייזר להסרת משקפיים בשיטת LASEK C.V.
לאחר בדיקת של חודש לאחר הניתוח נאמר לי כי העיניים נראות בריאות וצריכות להחלים, אך ישנה תופעה בעין שמאל המטרידה אותי מאז הניתוח וחשבתי שזה יחלוף.
מאז הניתוח עין שמאל מציקה לי לעייתים קרובות וכן ישנה אדמומיות מתמשכת, כאילו נימי הדם בתוך העין אדומים מאוד ואז לאחר מספר שעות מפסיקים ושוב ככה. לפני מספר ימים בנוסף לתופעה זו החלה אדמומיות ממש מציקה ומגרדת באזור החיבור של העין בקצה (באזור חיבור העפעפים).
חשוב לי לציין, כי תופעות אלו לא מספיקות לי מאז הניתוח, לפעמים אני משתמש בדמעות מלאכותיות, אך זה עוזר לפרק זמן קצר ביותר. ולפעמים אני רואה מן השתקפות על פני הקרנית.
האם תופעות אלו מאופיינות לניתוח מסוג זה?
מה עושים כאשר העין ממש מגרדת ואדומה?
ומה זאת ההשתקפות הזאת שלא מפסיקה על פני הקרנית במיוחד עם אור שמש?
ואיזה דמעות מלאכותיות עדיפים יותר לעין?, אולי אני גורם נזק... אני משתמש ברפרש או ג'נטיל.
אשמח לתשובתכם בנושא על מנת להסיר ספק שהכל בסדר.
תודה מראש וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משהו נוסף
יניר10/09/2010באזור החיבור של העפעפיים ממש בקצה העין קרוב לאף האדמומיות החזקה נראת כמו נקודה אדומה קטנה שמציקה ופצע אדום בתוך העין על פני הקרנית.
מה זה יכול להיות ואיך מטפלים בזה? אני מתחיל קצת לחשוש לבריאות העין.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהיובש
ד''ר נדב בלפר12/09/2010זה כנראה שם המשחק
שים הרבה ! תחליפי דמע - לפחות כל 2-3 שעות..... ואני מניח שתוך שבוע יחול שיפור
אם יש ספק - חזור לבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- ויסקוטירס - האם מכיל חומר משמר?לינוי08/09/2010
קראתי בכמה מקומות באינטרנט שויסקוטירס מכיל חומר משמר.. האם זה נכון?
אם כן - עד כמה זה מסוכן לעין?
האם שימוש בו 4-5 פעמים ביום מסכן את העין?
ומה ההבדל בינו לבין הג'נטיל ג'ל? האם הוא נחשב ל"חזק" יותר?
באיזה מצב עדיף להשתמש בו מאשר הג'נטיל ג'ל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הויסקוטירס יותר צמיג
ד''ר נדב בלפר12/09/2010יכול לטשטש קצת הראיה בדקות לאחר הכנסתו לעין.
יש חומר משמר בשניהם.
אין סכנה בשימוש של 4 פעמים ביום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- וויבפרונטאליאור05/09/2010
נבדקתי ב"עיניים" ונמצאתי מתאים לניתוח אינטראלאסיק (עובי קרניות בסביבות 520)..לא דובר עימי על אפשרות ה-וייבפרונט.
האם בכל אופן כדאי להינתח גם בטכנולוגיה זו (שהיא שדרוג "השלב השני") ? האם שיטה זו באמת חשובה/מועילה/מוסיפה לניתוח האינרטלאסיק הרגיל ?
והאם השיקול במקרה שלי צריך להיות אך ורק הכספי?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וויב פרונט
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010שיטת הוויב-פרונט היא שיטת ליטוש מתוחכמת המבוססת על נתונים של מערכת רובוטית המאבחנת את המבנה האופטי של העין לפני הניתוח והלייזר מבצע את הליטוש על סמך הנתונים של מערכת רובוטית זו.
הליטוש בשיטת הוויב-פרונט מונע סינוורים בלילה באופן מוחלט וכן מתקן צילינדרים בצורה יעילה יותר בהשוואה לליטוש לייזר ללא וויב-פרונט.
עובדות אלו כדאי לקחת בחשבון לפני ביצוע הניתוח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- HelpHelpHelp?04/09/2010
האם אפשר לעשות השתלת עדשה צבעונית שמתלבשת על הקשתית ומכסה אותה ובכך משנה את מראה הקרנית האמיתית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לענות לי בבקשה?
לינה07/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההשתלת עדשה צבעונית
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010שלום רב,
לא ניתן להשתיל עדשה עם צבע ולא מומלץ לבצע ניתוח כזה עד היום. ייתכן שבעתיד הטכנולוגיה תאפשר זאת אך יש לקחת בחשבון כי זה ניתוח ברמת סיכון מסויימת והשאלה האם ניתן לקחת סיכון כזה במקרה שלך?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהלרופא
לינה08/09/2010מדוע לא ניתן להשתיל עדשה צבעונית כיום ובעוד 20 שנה זה יהיה אפשרי?
אתה אומר שבעצם,תאורטית ניתן להשתיל עדשות צבעוניות.
מה הסיכונים הכרוכים בניתוח כזה?הרי סיכונים קיימים בכל ניתוח...
למה דווקא על הניתוח הזה אתה לא ממליץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירההוא עדיין לא מאושר
ד''ר נדב בלפר08/09/2010בעולם המערבי.
כלומר אין אישור של משרד הבריאות.....
משמע - עדיין לא הוכח כמה הוא בטוח ומה הסיכונים
לא ניתן להשתילו בארץ
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- למה לעשות ניתוח לייזר?ירון04/09/2010
למה לעשות ניתוח לייזר? האם ישנה הצדקה רפואית או שזה עניין אסתטי נטו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוחי לייזר
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010הסיבה לעבור ניתוח לייזר לביטול משקפיים כוללת פיתרון למקרים שבהם ישנה אי סבילות לעדשות מגע, למקרים שמעוניינים להיפתר מהתלות במשקפיים או בעדשות מגע ועל ידי כך לשפר את איכות החיים וכן במקרים של ספורטאים , אנשי ביטחון, טייסים או חיילים ביחידות המיוחדות אשר משקפיים או עדשות מגע מפריעים בעיסוקם הספציפי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- מה העלויות של ניתוח לייזר?ירון04/09/2010
מה העלויות של ניתוח לייזר?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עלויות
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010טווח המחירים ברשת "עיניים" הוא בין 8500 ל 16000 ש"ח. המחיר תלוי בשיטת הניתוח -עם קליפה או בלי קליפה וכן בשיטת ליטוש הלייזר- בעזרת מערכת רובוטית או על ידי ליטוש סטנדרטי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- ניתוח לייזרירון04/09/2010
שלום רב,
אני בן 22 ויש לי קוצר ראייה+צילינדר. אני לא זוכר בדיוק את המספרים אבל בערך 2.5-3 קוצר ראייה וצילינדר בסביבות 1 בשני העיניים.
מה הסיכונים בניתוח לייזר? האם זה כמו כל ניתוח שיש בו סיכונים ושכדאי להימנע כמה שניתן?
האם זה נכון שלעתים מספיק לעשות ניתוח לייזר בעין אחת והעין השנייה מסתגלת ולא צריך לעשות בעין השנייה? האם זה אפשרי גם עם צילינדר שהעין השנייה תסתגל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לייזר
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010באופן כללי קימים שני סוגי ניתוחי לייזר לביטול משקפיים.
1. ליטוש לייזר בלבד- של שטח פני הקרנית. זהו ניתוח בטוח מאוד לא חודרני ואיננו כולל שלב כירורגי כלשהו. החיסרון של ניתוח זה הוא החלמה איטית והדרגתית של חדות הראייה.
2. ליטוש לייזר מתחת לקליפה אשר חותכים אותה בשלב הראשון של הניתוח , במכון שלנו הקליפה נחתכת בעזרת קרן לייזר מתוחכמת ואילו במכונים אחרים בארץ חותכים את הקליפה בעזרת סכין מיוחדת הנקראת מיקרוקרטום. החיתוך בעזרת הלייזר הוא הרבה יותר בטוח ומדוייק בהשוואה לחיתוך על ידי הסכין.
לא מומלץ לבצע ניתוח לייזר בעין אחת עקב אי הנוחות הנגרמת כתוצאה מאי שיווי משקל בין שתי העיניים לאחר ניתוח של עין אחת .
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שלום רבאופיר03/09/2010
עברתי ביום שלישי האחרון הסרת משקפיים בלייזר.
בעין שמאל רעדתי בעת ביצוע הלייזר. כבר אחרי שיצאתי מהניתוח הרגשתי כי עין שמאל רואה פחות טוב מימין. היום אחרי שלושה ימים אני רואה הבדל משמעותי בין עין שמאל לימין, כאשר ימין מתפקדת בצורה תקינה ואני רואה איתה באופן יחסית ברור שלטים ואותיות לעומתה עין שמאל מטושטשת לגמרי ואני לא יכול לקורא או לראות שום דבר (הרבה יותר גרוע ממה שהיה לפני הניתוח).
אני ממש לא רואה טוב בעין שמאל ומפחד מאוד שהיא לא תתייצב.
אמרתי לרופאה המנתחת אך היא לא נתנה יחס לדברי כאשר אמרה שזו עוד מוקדם מידי לראות תוצאות.
נותחתי בשתי העיניים שהמספרים שלי הם בין 1- ל 1.5 והצילנדר גם הוא בערך 1 בשתי העיניים.
עברתי ניתוח בשם: lassek.
כמו כן מה המשמעות של הניתוח לגבי הגיוס שלי שאני מחכה לו ממש בקרוב ומה המשמעות לגבי הפרופיל הצבאי שלי וסוג התפקוד בצבא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לייזר
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010שלום רב,
ניתוח מסוג LASEK כמו ניתוח מסוג PRK או ASA זהו ניתוח הכולל ליטוש שטחי (שיוף) של שטח פני הקרנית ללא כיסוי של קליפה. עקב כך תהליכי הריפוי באיזור שיוף הקרנית הם איטיים והדרגתיים ולעיתים לוקח זמן רב עד ששכבת תאי הציפוי של הקרנית (אפיתל) מחליקה את עצמה ואת שטח הפנים שלה ומתרפאה באופן מלא. לכן חדות הראייה יכולה להיות ירודה יחסית מספר שבועות ולעיתים קורה שבשתי העיניים חל תהליך שונה בקצב ההחלמה שלו ולכן הראייה בעין אחת יכולה להיות שונה מאשר בשנייה ותופעה זו לאוו דווקא קשורה ברעידות שאתה מספר עליהן בזמן הניתוח.
לעיתם יש לחכות בסבלנות תקופה ארוכה עד שהראייה מתאזנת בשתי העיניים. לעיתים רחוקות התוצאוה האופטית שונה בין שתי העיניים ודורשת תיקון בעין אחת אך ההחלטה על התיקון יש לקבל רק אחרי לפחות חצי שנה של מעקב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שאלה לגבי כלל ניתוחי הסרת המשקפייםדורי03/09/2010
דיברתי עם מהנדס לייזרים רפואיים לשימושים שונים, בין השאר לניתוחי הסרת משקפיים, והוא אמר לי שהטכנולוגיה עדיין לו מפותחת מספיק להבטיח שלא יהיו תקלות בעתיד ואם הייתי הבן שלו הוא לא היה נותן לי לעשות ניתוח כזה היום... אולי יותר לקראת גיל ה40 שלי.
הוא אומר שהניתוחים מתבצעים על ידי דיקוק עובי הקרנית או משהו כזה וזה נותן פיתרון לזמן הקרוב אבל בגיל מבוגר יותר כשמבנה העין מתדרדר מפאת הזקנה אז יש צורך בתיקון חוזר - אבל בגלל שהעין כבר דקה אז אי אפשר לעשות זאת.
מה שאני שואל בעצם זה האם כל הניתוחים להסרת משקפיים בלייזר מתבצעים על ידי דיקוק הקרנית, או שיש גם פתרון אחר? (לא זוכר את השם המקצועי, אבל הניתוח של ליטוש העין הוא גם כזה?)
והאם יש בעיה כלשהי עם המספרים ו/או הצילינדר שלי שמונע ממני לעשות את הניתוחים האלו...
לצורך העניין אני בן 22 ואלה המספרים שלי, כשבשנה וחצי האחרונות המספר בעין ימין לא השתנה ובשמאל עלה ברבע מס' בלבד:
R - 2.00 - 2.25 X 80
L - 3.25 -1.75 X 90* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועוד שאלה קטנה...
דורי04/09/2010מה קורה לגבי היחשפות לשמש אחרי חודש אחרי חצי שנה?
ראיתי שיש כמה ששאלו לגבי משקפי שמש... יש בעיה כלשהי עם העיניים מבחינת חשיפה לשמש? אני חייב ללכת עם משקפי שמש כל החיים במהלך היום? חחחח או שזה רק בהתחלה אחרי הניתוח?...
למשל אני מתכנן טיול סקי לאחרי הניתוח נגיד בכמה חודשים... ששם השמש גם באה מלמעלה וגם יש החזר מהשלג אז זה פי 2 שלג (ובן דוד שלי שלא עשה ניתוח לא הלך עם משקפי שמש והתעוור זמנית ליום - אז יש פה סכנה גדולה מהבחינה הזו).... א ז אם עברתי ניתוח כממה חודשים לפני - יש בעיה עם זה? עדיף שאני לא אצא לטיוחל אחרי? או כל החיים??
אני פשוט מבולבל... חח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהבזמן הריפוי (לא כל החיים)
ד''ר נדב בלפר12/09/2010יש להקטין החשיפה לשמש - ולכן ממליצים על משקפי שמש טובות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהכל הניתוחים
ד''ר נדב בלפר12/09/2010מלטשים את הקרנית. זה הרעיון. הניתוח מיועד לטיפול בראיה לרחוק - לא קרוב
לכך אין עדיין טיפול מוכח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהמה לגבי ניתוח עתידי נוסף?
דורי14/09/2010אם מישהו עושה ניתוח לתיקון הראייה עכשיו... ואחרי הרבה שנים (כשהוא בגיל 50-60) יש לו בעיה בעין.. אז אפשרי לעשות ניתוח חוזר? ניתוח נוסף?
או שבגלל שכבר נעשה ניתוח בעבר ועובי הקרנית קטן יותר מבמקור אז ישנה אפשרות שלא יהיה ניתן לעשות ניתוח נוסף?
ואחרי כחודש אז לא אמורה להיות רגישות לשמש... ואפשר ללכת בלי משקפי שמש ולעשות הכל כמו לפני הניתוח (מבחינת חשיפה לשמש), נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירהמה ילד יום
ד''ר נדב בלפר16/09/2010שלום
איני יודע מה יהיה אז. כעת יש אנשים שביתעו הניתות לפני 20-15 שנים ועוברים ללא בעיה ניתוח נוסף (אם המדדים מתאימים) או ניתוח קטרקט לפי הצורך
משקפי השמש מומלצים תמיד לכולם. אחרי ניתוח PRK או LASEK - לחודשיים ימים באדיקות
גמחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- הסרת משקפייםמיקי01/09/2010
רציתי לשאול האם אני יכולה לעבור ניתוח הסרת משקפיים במידה ואני סובלת מפזילה? האם יש דרך לשפר אותה?
אודה לכל מידע בנושא לגבי טיפול אפשרי והיכן ניתן לקבלו
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לייזר ופזילה
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010שלום רב,
פזילה איננה מהווה הוראת נגד לניתוח לייזר לביטול משקפיים. לעיתים קרובות ניתוח הלייזר משפר בעייה של פזילה במידה ומדובר ברוחק ראייה (+) המלווה לעיתים קרובות פזילה מסוג מסויים. לכן אני מציע לבוא לבדיקה על מנת להעריך את סוג הפזילה וסוג התשבורת של המשקפיים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- lasek או interlasikרועי01/09/2010
שלום, אני בחור צעיר בן 25 בריא, בעל מספרים נמוכים יחסית (2 בימין ו-2.5 בשמאל)
עובי קרנית טובה לפי מה שנאמר לי 530 בערך, עפ"י הבדיקה שביצעתי נמצאתי תקין לכל סוגי הניתוחים, שאלתי היא:
מהו הניתוח הנכון בעבורי (LASEK OR INTERLASIK) ? ברור לי בדיוק מה מבוצע בכל ניתוח, מהו תהליך ההחלמה וכו, אך מאחר ויש לי אפשרות בחירה אני קצת מבולבל ולא בטוח איזה ניתוח עליי לעבור?
השאלה היא: לבחור צעיר ובריא שמתאים לכל סוגי הניתוחים , איזה ניתוח מומלץ לבצע?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר lasek או interlasik
פרופ' ישראל קרמר08/09/2010שלום רב,
הניתוח מסוג LASEK או PRK הוא ניתוח בטוח ויעיל. היות והוא לא כולל את המרכיב הכירורגי של חיתוך הקליפה בשלב הראשון של הניתוח , יש לקחת בחשבון כי ההחלמה הראיתית בעקבותיו תהיה איטית יחסית לניתוח מסוג INTRA LASIK שהוא ניתוח בעל שלב כירורגי של חיתוך הקליפה וביצוע ליטוש הלייזר מתחת לקליפה. ההחלמה הראייתית לאחר ניתוח הINTRALASIK היא מהירה מאוד- כ24 שעות וגם נוחה מאוד היות ואין כאבים כפי שיכול לקרות בימים הראשונים לאחר ניתוח מסוג LASEK.
בסה"כ התוצאה הראייתית תהיה אותה התוצאה לאחר שני הניתוחים, אך בעקבות ניתוח הLASEK יש לקחת בחשבון שהיא תושג לעיתים רק אחרי חודש-חודש וחצי ובימים הראשונים לאחר ניתוח הLASEK תהיה אי נוחות משמעותית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה- שיטת הPRKישראל01/09/2010
1) לפני כמה זמן היא פותחה?
2)אם הבנתי שזו שיטה יותר בטוחה,
ואם הבנתי שבשיטה זו לא מורידים כלל ולו שכבה דקיקה ביותר מקרנית העין בשונה משאר השיטות,
האם הבנתי נכון?
3) והאם זה אומר שמי שנמצא מתאים לשיטה זו עליו להעדיף שיטה זו על פני שאר השיטות הקיימות?
4) מה מעלתה ויחודיותה (אם יש אכן מעלה ויחודיות) ע''פ השיטות הקודמות או המקבילות?
5} והאם זו שיטה רווחת אשר נמצאת בכל המכונים להסרת משקפיים,? 'אם' לא בכולם מדוע? האם מחמת שעדיין לא רכשו [הן מסיבות תקציב וכו' או מכל סיבה בירוקרטית] או מחמת שלא כולם סומכים ע''ז כמשהו בטוח ועדיף על פני הקיים?
תודה מראש וסליחה על האריכות, פשוט בדפדוף ע''פ שאר השאלות בפורום לא מצאתי [או אולי לא הבנתי]תשובות ברורות לאלו השאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ' ישראל קרמר02/09/2010ישראל שלום רב,
1. שיטת ה PRK קיימת שנים רבות, למעשה מאז שנת 1992
2. בשיטה זו מבצעים שיוף שטחי של שטח פני הקרנית ללא חיתוך קליפה
3. על מנת לבדוק התאמה לשיטה זו או לשיטה אחרת חייבים לעבור בדיקה במערכות הבדיקה של המכון שלנו כדי שאוכל לענות על כך
4. היא שיטה בטוחה, ללא כירורגיה אך ההחלמה שלאחריה לא נעימה מס' ימים וההחלמה הראייתית איטית
5. שיטת הליטוש היא שונה במכון עיניים בהשוואה למכונים האחרים. עקב שימוש בטכנולוגיה הנקראת CUSTOMVUE.
בברכה, פרופ' קרמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלבדיקת התאמהסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)






