מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פוליפצבי16/07/2012
שלום .
אבא שלי עשה בדיקת קולפוסקופיה , ושם גילו לו פוליפ בגודל 2 ס"מ (וכרתו אותו). הרופא אמר לנו שלפי מה שהוא רואה אין חשש לגידול ממאיר אבל הוא שלח את התוצאות לבדיקה.
השאלה שלי היא האם פוליפ בגודל 2 ס"מ לא מעלה את הסיכוי לכך שהוא ממאיר? (חס ושלום)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/07/2012הגודל מעלה סיכוי לממאירות, אך קרוב לוודאי שלכל היותר בפוליפ בלבד, יש לחכות להיסטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיבה מורחבת מאוד ...לילך14/07/2012
עברתי בדיקת סי טי בטן בעקבות תאונת דרכים ובבדיקה עלה שהקיבה מורחבת מאוד , ח.נ בתוכה עם עיבוי דופן באזור הפילורוס. מה משמעות הממצאים הנ"ל? אין לי ולא סבלתי לעולם מצרבות או כאבי בטן שקשורים בקיבה. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיבה מורחבת מאוד ... - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/07/2012יתכן שיש היצרות של השוער של הקיבה - ממליץ להפנות לרופא גסטרו ולשקול גסטרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזיםדייגו13/07/2012
אני סובל מפרוקטיטיס כ-7 שנים.בשבוע שעבר עברתי קולונוסקופיה והבדיקה הייתה תקינה. בחודשים האחרונים סובל מגזים.עשיתי שינוי בתפריט והבעיה ממשיכה באותה עוצמה. הוצע לי תרופות אך לא מעוניין,הומלץ לי על פרוביוטיקה פורטה כדור ביום,כדאי או ממליצים על תוסף אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/07/2012שווה לנסות. אם הבעיה נמשכת יש להתייעץ עם דיאטנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבד גבוהיםיפעת13/07/2012
אציין תחילה רקע: בת 57 מטופלת בליפיטור 10, אלטרוקצין 100 ו-2 כדורי קלציום (אוסטיאופניה). לאחרונה מרגישה חולשה וכבדות בגוף, אציין את תוצאות הבדיקות שיצאו מהתחום והם: GOT = 37 GPT = 54 GGT = 66 RBC = 4.19 MCH = 31.7 TSH = 4.72 לפני כ-5 שנים עברתי כריתת כיס מרה בגלל כאבי בטן (הוציאו אבני מרה). לפני כמה שנים עשו לי אולטרסאונד בטן: כבד שומני. וברצוני להדגיש שפעם בשנה אני עושה בדיקות תקופתית אצל רופא המשפחה, ותמיד תפקודי הכבד גבוהים והרופא אפילו מתעלם מיזה ואומר זה כלום. האם זה בסדר?!?!. אנא עזרו לי הרבה תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד גבוהים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/07/2012זה לא תקין אך יתכן משני לכבד שומני למשל מאחר שאת מקבלת טיפול לשומנים.
מציע להפנות לרופא גסטרו וכבד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים , ALT עלה ל64 , אני נעימותאריק11/07/2012
שלום אני כבר 4 ימים סובל מאי נעימות באזור הכבד אני יציין שיש לי שלשול ירוק כבר 4 ימים בבדיקות שעשיתי נחשפ שיש לי ALT =64 יש לי עוד שבוע טיסה ארוכה למזרח בבקשה תעזרו לי מה אני צריך לעשות ? יכול להיות שזה איזה וירוס שעובר ? אולי איזה שהם תרופות אני צריך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הייתי אצל רופאת משפחה
אריק11/07/2012הרופא אמרה שכנראה זה בגלל איזה שהו חיידק והביא לי "דיספטיל פורטה" פעמיים ביום , האם חיידק אן נגיף יכולים לעלות את ה ALT ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי אצל רופאת משפחה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק11/07/2012הרבה מחלות נגיפיות יכולות אנזימי הכבד.
לרוב מסתדר לבד.
אאני יכול להמליץ על טיפול מסוים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
אריק11/07/2012קורה שפילו שיש אי נעימות באזור הכבד ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלשולים , ALT עלה ל64 , אני נעימות - תגובה
פרופ' דורון זמיר12/07/2012יתץכן שיש לך פשוט דלקתץ מעיים זיהומיתץ אולי סלמונלה לפיהשלשול , ההפרעה בתץפקוד כבד היא קלה ולא ספיציפיתץ, אם אין חום ויתץר תץפקודי הכבד תץקינים שלח תץרביתץ צואה -לא חובה וההסתץמנותץ אמורה לחלוף בעוד יומיים שלושה אם לא גש לגסטרואנטרולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סמנים לסרטןמיכל10/07/2012
שלום,
לאמא שלי גילו גידול בלבלב נמצאת כרגע לפני ניתוח הרופאה עשתה לה בדיקת CA-19-9 התוצאה 0.60 .
האם זה יכול להעיד שהגידול אינו סרטני ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת סמנים לסרטן - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק10/07/2012זה לא מצביע אם יש ואין סרטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טפיל במעיים?ריקי10/07/2012
במשך השנה האחרונה. כשאני אוכלת דברים מתוקים: עוגיות, דבש וכו' אני מקבלת מיד גזים נוראים. (אני חושבת שגם ממאכלי בשר) אני נמנעת מלאכול כל דבר מתוק ומאכלי בשר ואז הכל די בסדר. האם זה נובע מטפיל שיש לי במעיים? ואם כן מה אפשר לעשות? הרופאים לא מתייחסים לתלונה זו ברצינות. מה אפשר לעשות? בתודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טפיל במעיים? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק11/07/2012אני לא מכיר מחלה כזו וקשה לתת יעוץ.
כמובן ניתן להמנע מדברים מתוקים.
יכול להיות שיש מקום להתייעץ עם דיאטנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טפיל במעיים?ריקי10/07/2012
במשך השנה האחרונה. כשאני אוכלת דברים מתוקים: עוגיות, דבש וכו' אני מקבלת מיד גזים נוראים. (אני חושבת שגם ממאכלי בשר) אני נמנעת מלאכול כל דבר מתוק ומאכלי בשר ואז הכל די בסדר. האם זה נובע מטפיל שיש לי במעיים? ואם כן מה אפשר לעשות? הרופאים לא מתייחסים לתלונה זו ברצינות.
מה אפשר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טפיל במעיים? - תגובה
פרופ' דורון זמיר10/07/2012אין הסבר רפואי ברור לתלונות תץלונותץ כאלה יכולותץ להתץאים לחסר לקטז, אך עם חלב ומוצריו ולא עם מאכלים מתץוקים. קשה לי ליחס זאתץ לטפיל מציע להמנע ממאכלים כאלה או לנסותץ אנצפלמד/ פרוביוטיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיהוקיםרוברט09/07/2012
שלום דוקטור,
לפני כשבוע עברתי בדיקת סי-טי בטן עם חומר ניגוד (יוד).למחרת הבדיקה החלו שיהוקים בלתי פוסקים ביום ובלילה . התחושה היא כמו בועת אויר כלואה שלא משתחררת ולא ניתן לשחרר גרפס. רופאת המשפחה ממליצה להתייעץ עם נויירולוג. מה ניתן לעשות כדי להפסיק את התופעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיהוקים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק09/07/2012הרבה מוד דברים יכולים לגרום לשיהוקים.
אנני חושב שקשור לביצוע ct.
מציע לשקול טיפול נגד רפלוקס כגון אומפרדקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן כבר שנתייםדני08/07/2012
שלום לרופא,
בן 52 סובל מכאב בטן (בצד הימני ליד התוספתן בערך, מימין לטבור) עמום אבל די קבוע כל היום. הכאב נעלם כמעט בפעילות גופנית ספורטיבית , הליכה מהירה למשל או עבודה פיזית בגינה . הכאב מתגבר יחסית כשאני יושב זמן רב למשל מול המחשב (שזאת עבודתי).
כל הבדיקות שעברתי ללא ממצאים : עברתי בדיקות דם , קולונוסקופיה וגם גאסטרוסקופיה, US בטן וגם רקמות רכות , ולבסוף סיטי בטן.
הרופא המטפל אומר שאין מה לעשות זה לא מסוכן ואלה כנראה כאבי שרירים.
רציתי להוסיף כי בשבועיים האחרונים התחלתי לקחת תוסף הכולל אבץ , מגנזיום וויטמין B6.
עזר לי בנושא התכווצויות שרירים שחויתי באצבעות הרגלים , וקצת כאבי גב תחתון , קיויתי שזה יעזור גם עם הבטן אם זה נובע משרירים
זה לא עזר.אולי טיפה אני לא בטוח יש לי כאבים עדיין.
אני די מיואש ואיכות חיי אינה טובה ,
האם כדאי לדרוש בדיקת MRI
או בדיקה אחרת , אשמח לחוות דעתך , כרגע לא עושים כלום.
הרבה תודה
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן כבר שנתיים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק08/07/2012יתכן ויש לך מעי רגיז- עקב תקופה ממושכת עם בירור תקין.
לא ניתן לתת חוות דעת בפורום.
מציע לדון על זה עם הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בלבלבמיכל08/07/2012
שלום,
אמי עברה c.t בעקבות ממצא בלבלב שהתגלה בסונר , להלן התוצאות:
ראש הלבלב נראה שמור
גוש היפודנסי בחלק הפרוקסימלי של גוף הלבלב במימדים אשצאאאשל 4.1*3.5 ס"מ. דיסטאלית לגוש הלבלב אטרופי.
צינור הלבלב מורחב רוחבו 6.2 מ"מ
הגוש משתרע אחורנית לאזור התפצלות עורק הצליאקה ונראה מקיף את העורקים באזור זה.
הגוש גורם להיצרות משמועתית של ה smv באזור החיבור עם הוריד הפורטלי.
קיימים ורידים קולטרליים מורחבים באזור שבין הטחול לקיבה ובין הורידים המזנטריאליים מיד מתחת לקיבה.
אין לזהות בוודאות את וריד הטחול.
כלי הדם הגדולים כולל האאורטה הודגמו תקינים
עורקי הצלאיקה והמזנטריקה הודגמו תקינים
אין עדות להגדלת בלוטות לימפה רטרופריטונאליות.
הכבד במימדים וצפיפות תקינים
דרכי המרה התוך כבדיות אינן מורחבות
הטחול במימדים תקינים ללא פגמי מילוי בתוכו.
לסיכום : תהליך שאתי גדול עם מעורבות כלי דם כמתואר . אין הגדלת קשריות לימפה ואין תהליך מישני בכבד.
רציתי לדעת האם כשמעורבים כלי דם כמתואר זה מצב נתיח? ואם כן
במה זה כרוך?
מה לדעתך השלב הבא ? האם ביופסיה או ניתוח?
לאיזה רופא צריך לפנות?
תודה מראש וסליחה על אורך הדברים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש בלבלב - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק08/07/2012הקרבה לכלי דם היא הצויה נגד לניתוח.
יש אופציות טיפוליות וחשוב להבדק אצל אונקולוג.
טיפוח כימו יכול להקטין הגידול והופך אותו לנתיח במקרים מסוימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוהן וויטמיןדוד07/07/2012
שלום
ברצוני לשאול אם חולה קרוהן מטופל בזריקות יומירה האם יש איזו בעיה שיטול וויטמין B12 האם יש קשר שעלול להפריע לזריקות יומירה..תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרוהן וויטמין - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק08/07/2012אין קשר והרבה חולי קרוהן יש מחסור של ויטאמין בי12.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואה!מירי07/07/2012
שלום רב!
לפני כשבועיים וחצי התחלתי לסבול מידי כמה ימים מכאבי בטן והתכווצויות שבעקבותיהם הגיע קלקול קיבה. בשבוע האחרון הכאבים הופיעו מידי יום כשבכל יום פעמיים, שלוש יציאות מקולקלות. היום לאחר היציאה לפתע על הנייר דם אדום טרי! נבהלתי מאד.
מה זה אומר ומה עלי לעשות?
עלי לציין שאני כרגע בחו"ל ומגיעה לארץ בעוד ארבעה ימים ואני עכשיו לחוצה מאד! אין לי כאבים בפי הטבעת כי היציאות רכות כאמור כך שלא נראה לי שהמקור הוא פצע.
האם זה מדאיג? מה עלי לעשות? ואם לפנות לרופא , האם ניתן לחכות שאגיע לארץ ולאיזה רופא לגשת?
תודה מראש!
מודאגת מאד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה! - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק08/07/2012הכי סביר שמדובר על דימום מטחורים. אם הדימום לא גדול מאוד ואם אין לך סחרחורת וחולשה ניתן לחכות עד שמגיעים לארץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס+שבר סרעפתידינה07/07/2012
פרופ דורון זמיר שלום
שלחתי שאלה על ההבדלים בין שתי התרופות, קיבלתי תשובה שאינה מובנת לי
זו התשובה-
2 התרופות ממשפחת הPPI מעכבי משאבת המימן והפרוטון אומפרדקס=גנריקה של אומפרזול ואילו לנטון=לנסופרזול
שאלתי היתה האם יש תרופה אחת שהשפעתה טובה יותר מהשניה, או באם מקרים מסוימים עדיפה תרופה אחת על השניה,?
מקווה להבנתך ותודה מראש
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס+שבר סרעפתי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק08/07/2012אין הבדלים גדולים בין התרופות השונות למעט נקסיום שהוא יותר חזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקס+שבר סרעפתידינה05/07/2012
שלום
האם יש הבדל בין הומופרדקס לבין לנטון, מה יותר נכון לטיפול בבעיות שלי
תודה
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס+שבר סרעפתי - תגובה
פרופ' דורון זמיר07/07/20122 התרופות ממשפחת הPPI מעכבי משאבת המימן והפרוטון אומפרדקס=גנריקה של אומפרזול ואילו לנטון=לנסופרזול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

