מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה בנושא צקוםרונדו26/06/2012
לד"ר שלום רב,
אמא שלי בת 87 ולפני כשלושה שבועות נתגלה שהיא סובלת מהמוגלובין נמוך. בתחילה הערכים היו: 7.8 ובבדיקה לפני יומיים 9.1.היא לוקחת כדורי ברזל- 75 מ"ג ליום.
ואולם רופא המשפחה שלח אותה בדחיפות לעשות CT בטן עליונה ותחתונה וכן קולונוסקופיה.
בבדיקת ה-CT נכתב שהכל תקין ואולם:
"מודגם פגם מילוי בצקום. אין לשלול שמדובר בשסתום אילאוצקאלי היפרטרופי.אין עדות לנוזל חופשי בבטן ובאגן. לשיקול קליני- קורלציה אנדוסקופית."
שאלתי:
מה פירוש הממצא הזה? האם ישנה אפשרות שמדובר בגידול ממאיר או שפיר?
ואם חס וחלילה מדובר בגידול ממאיר- מה הפרוצדורה ,מה הטיפולים שצריכים לעבור?
האם חייבים לעבור ביופסיה והאם ישנה אפשרות ללקיחות ביופסיה בזמן הקולונוסקופיה? כמה זמן צריכים לחכות-אם בכלל- לתשובה מביופסיה?
כל שאר הבדיקות דם ושתן תקינים, היא אינה סובלת משום כאבים ומטופלת בתרופות נגד לחץ דם וכולסטרול, ולפני שבועיים, עקב כאבים עזים בגב לקחה כדורי BREXIN
של 20 מ"ג. אחד הרופאים חושד שייכן מדובר בקרע של דופן הבטן עקב נטילת התרופה.
בתודה מראש ובאיחולי כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא צקום - תגובה
פרופ' דורון זמיר27/06/2012יש לעשות קולונוסקופיה תשובות בתוך ימים מהביופסיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומני, קורטיקוסטרמשה25/06/2012
שלום,
תוצאות בדיקת דם מראות אנזימי כבד גבוהים,
נצפה כבד שומני.
ע"פ מה שקראתי שימוש בתרופות הוא אחד מהגורמים לכבד שומני.
האם שימוש במשאף (פעמיים ביום) בשם symbicort 160, המכיל את החומר: budsonide ממשפחת קורטיקוסטרואידים יכול להיות שהוא הסיבה לכבד השומני?
ע"פ מה שקראתי החומר הזה עלול לגרום לכבד להיות שומני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני, קורטיקוסטר - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק25/06/2012הספיגה של החומר דרך משאף מינימלי ולא יגרום לכבד שומני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מומחה לגסטריטיס אטרופיתרות25/06/2012
אשמח מאוד לקבל שם של רופא שמתמחה בגסטריטיס אטרופית בתודה מראש רות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומחה לגסטריטיס אטרופית - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק25/06/2012אל מכיר מישהו במיוחד בתחום זה- אולי פרופ שמואלי מבילינסון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשאלה24/06/2012
יש קשר בין תפקודי כבד למצב של עמידות לטיפול תרופתי פסיכיאטרי,כלומר מצב שאין השפעה של תרופות בגלל תפקודי כבד לא תקינים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק24/06/2012אין קשר י'יר בין הדברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גסטרוסקופיה וביופסיותמישהו24/06/2012
שלום,
אני בן 27,
בשבוע שעבר עברתי גסטרוסקופיה עקב כאבים ברום הבטן, צרבות, בחילות וירידה במשקל.
הבדיקה סוכמה כתקינה, אך בקיבה נצפה אודם קל באנטרום (שהרופא לא כ"כ ידע להסביר) ונלקחו ביופסיות מאזור זה ומהתרסריון.
1. מה יכולות להיות הסיבות השכיחות לתופעה מעין זו?
2. האם בדיקה פתולוגית של רקמת הביופסיה בודקת כל מיני מצבים אפשריים ( למשל חיידק, אי סבילות לסוכרים, צליאק וכ"ו) או רק בכיוונים שהרופא חשד בהם וביקש לבדוק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גסטרוסקופיה וביופסיות - תגובה
פרופ' דורון זמיר24/06/2012מדובר או בווריאנט של הנורמה או סדלקת קלה. לפעמים בשל כדור כמו נורופן אם יש חידק רואים בביופסיה אין קשר רו אבחנת צליאק מזה ואין קשר לאי סבילות לסוכרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופות
מישהו24/06/2012יכול להיות קשור לנטילה ממושכת של סימבלטה? (כ6 שנים)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומפרדקס תופעות לוואינועם23/06/2012
שלום רב
אני בן 44 לוקח 20 מ"ג אומפרדקס פעמיים ביום כבר מספר שנים. לאחרונה החלו לי כאבים עזים בכפות הידיים ובכפות הרגליים. לא נמצא עד כה שום הסבר נוירולוגי או אורתופדי.
האם יתכן וזאת תופעת לוואי של האומפרדקס? על מנת לבדוק שיניתי למשך עשרה ימים לפמוטידין אולם הכאבים לא נעלמו. האם המעבר לפמוטידין מהווה מדד? האם 10 ימים זאת הפסקה מספקת?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומפרדקס תופעות לוואי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק24/06/2012זאות לא תופעת לואי שכיחה אך אם כן לא נראה לי ששינוי של 10 ימים לתכשיר אחר מפיק זמן.
האם נעשתה בדקית אמג לבדוק עצבי הידיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאומפרדקס תופעות לאווי
נועם24/06/2012המון תודה על התשובה . ביצעתי בדיקת אמג ללא ממצאים . שאלתי האם מעבר לפמוטידין אכן יהווה מדד? ולכמה זמן?
שוב המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצד ימין בבטן תחתונה ושילשולהדס23/06/2012
שלום רב,
אני בת 62 . סובלת כבר זמן רב משילשולים מימיים עם ריר ולעתים עם דם. תדירות השילשלולים גבוהה מאוד. יש כאבים חזקים מאוד בבטן התחתונה בעיקר בצד ימין. הכאב בצד ימין מאוד חזק, עד שאפילו קשה לזוז. אציין שבמשפחתי הסטוריה של סרטן המעי הגס .
עברתי בירור גסטרו - קולונסקופיה, גסטרוסקופיה, גלולה , CTE בטן ואגן, בדיקות דם לתפקודי כבד, בדיקות לציליאק והליקובקטר פילורי, אולטרסאונד בטן. כל הבדיקות יצאו תקינות (יש רק בקע סרעפתי קטן).
מאוד קשה לי לחיות ככה. אני לא יכולה לאכול כלום מלבד אורז, ביצה ולחם לבן.
רזיתי מאוד ואני מאוד חלשה. הכאבים בצד ימין לא מרפים, השילשול לא נפסק.
איני מקבלת שום טיפול.
אודה לכם מקרב לב אם תוכלו לעזור לי.
איך אפשר לאבחן את המחלה ממנה אני סובלת, האם יש עוד בדיקות שלא עברתי וכדאי לעבור?איזה טיפול אני יכולה לקבל?
לאיזה רופא ללכת? אולי רפואה אלטרנטיבית? האם תוכלו בבקשה לנקוב בשמות של רופאים/מטפלים שיכולים לעזור לי?
תודה רבה,
מירי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בצד ימין בבטן תחתונה ושילשול - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/06/2012הסיפור מצריך התרשמות במרפאה ושקילת קולונוסקופיה חוזרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקולונוסקופיה חוזרת תקינה
הדס25/06/2012שלום,
תודה על התגובה.
כבר נעשתה קולונוסקופיה חוזרת (אחת בתחילת השנה ואחת לפני חודשיים השנה), והכול יצא תקין.
איך כדאי להתקדם מכאן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר בבקשה לקבל תשובה?
הדס27/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים בצד ימין בבטן תחתונה ושילשול - תגובה
פרופ' דורון זמיר27/06/2012הסיפור מורכב ומצריך התרשמות מרפאתית האם נלקחו גם ביופסיות בשאלת קוליטיס מיקרוסקופית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת אימורןסהר23/06/2012
שלום רב
האם מותר להפסיק אימורן אחרי חצי שנה במכה או שצריך להוריד בהדרגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת אימורן - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/06/2012ניתן להפסיק במכה, ברם הטיפול נועד לטווח ארוך ומדוע ההפסקה, תופעות לוואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון?מירי23/06/2012
UC קל מאד-נטילת רפאסל וללא תופעות כלל,
לפני שנתיים לאחר עליה קלה באנזימי כבד GOT ו GPT ל-(43,68) נשלחתי לבדיקת MRCP האבחנה PSC.
ברויזיה של רנטגנולוג אחר - תקין לחלוטין.
בבדיקת US בלוטות לימפה מוגדלות בשער הכבד 2.5 ס"מ ודרכי מרה תקינות. כנ"ל ב-CT.
אניזימי הכבד חזרו לנורמה ללא טיפול ונשארות בנורמה כבר במשך שנתיים.
MRCP נוסף לפני שנה (לאחר שנה מהראשון) זהה לחלוטין-עם אותם חילוקי דעות בין הרנטגנולוגים.
בבדיקת US לפני יומיים - תקין ובלוטות הלימפה בשער הכבד "לא ניצפות יותר".
האם שנתיים ללא שנוי, אניזמי כבד תקינים, ובלוטות לימפה שנעלמו - כל זה ללא כל טיפול -מהווים צפירת הרגעה ויש לרדת מהאבחנה, או עדיין החשד קיים וזהה בעוצמתו?
והאם נדרשת קולונוסקופיה כל שנה (PSC) או מספיק כל 3 שנים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון? - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/06/2012הייתי בודק תפקודי כבד מידי מספר חדשים ושוקל MRCP חוזר מידי שנתיים (איני מכיר PSC שנעלם...)
לגבי מעקב קרוב לוודאי עם MRCP תקין והתנרמלות אנזימתית-ביקורת רגילה תלויית שנות הUC* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחנה המשך
מירי23/06/2012תודה,
כל כמה זמן קולונוסקופיה אחרי 10 שנים UC? מה הנוסחה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחנה המשך - תגובה
פרופ' דורון זמיר25/06/2012מידי שנתיים כולל ביופסיות מרובות בכל בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת גסטרוסקופיהאיציק22/06/2012
שלום לצוות הרפואי הנכבד, אני בן 24, סובל למעלה משנה מצרבות כרוניות, כאבי בטן ותפיחות בבטן. קיבלתי טיפול בעבר נגד הליקובקטר והחיידק חוסל. עם זאת, התסמינים לא השתנו, וקיבלתי לקחת תרופה בשם נקסיום ובמקביל נקבע לי תור לגסטרוסקופיה. בדיקת הגסטרו יצאה תקינה, אך התסמינים עדיין קיימים. מה זה עוד יכול להיות? התסמינים נשארו וזה משבש לי את איכות החיים. יצוין, כי אני חושש שבדיקת הגסטרו לא יצאה תקינה מכיוון שיום לפני הבדיקה המשכתי לקחת את הכדורים ובהמלצת רופא הגסטרו נאמר לי להפסיק לקחת ביום הבדיקה-האם זה יכול לשבש את תוצאות הבדיקה? מה עלי לעשות בשלב זה ואיזה בדיקות עלי עוד לבצע? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת גסטרוסקופיה - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/06/2012נטילת טיפול יום קודם משפיעה רק על תשובת החידק התלונות הן רפלוקטיביות יותר אם הצרבת ורגורגיטצית מזון הן הדומיננטיות או מעידות על דיספפסיה פונקציונלית אם הנפיחות לאחר האוכל היא התלונה המרכזית. כדאי לנסות תרופות כמו נקסיום ולראות אם יש הטבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימת מעיים???אלון20/06/2012
שלום רב,
אני בחור בן 23. ברקע חשד ל- carcinoid tumor עקב כרומוגרנין A מוגבר, התקפי "פלאשינג" בבטן, צוואר וחזה, ירידה ברמת הברזל בדם, לעיתים היפרעמילאזמיה קלה, חוסר תיאבון משמעותי וירידה במשקל וכו'.
במהלך השבועיים האחרונים היו לי מספר אפיזודות של הקאות מרובות בעלות תוכן צואתי, טכיקרדיה ול"ד מעט נמוך, כאבי בטן עוויתיים, פרסטלטיקה ערה, שלשולים מימיים, רגישות אפיגסטרית, צמרמורות וחום עד 39 מ"צ בפה. לפני כשבועיים הייתי בחדר מיון, שם ניתן לי עירוי נוזלים תוך וורידי ובנוסף ניתן לי פראמין ופרפברין. בנוסף על כך, ניתן לי אנטיביוטיקה למשך שבוע: ציפרודקס ומוקסיפן פורטה (עקב נויטרופיליה ו- CRP מוגבר). לאחר מס' שעות מאז קבלת העירוי הרגשתי הקלה משמעותית בתסמינים, אך ביומיים האחרונים שוב תקף אותי גל של הקאות, שלשולים וכאבי בטן עוויתיים הפעם ללא חום. הייתי היום בקופ"ח שם ניתן לי שוב עירוי נוזלים תוך וורידי, פראמין ופרפברין. יש לציין כי אתמול עברתי צילום בריום של המעי הדק שיצא ללא ממצא פתולוגי מיוחד. כעת אני מרגיש מעט יותר טוב, אך עדיין יש לי חוסר תיאבון משמעותי ובחילות!!!
מה משמעות התופעה והאם ייתכן והקליניקה שציינתי אופיינית לחסימת מעי דק בנוכחות פרסטלטיקה מוגברת??? האם זה אופייני לבעיה אחרת כגון גסטרואנטריטיס חריפה??? כיצד עליי להשלים את הבירור בנוכחות צילום מעי דק תקין??? האם מומלץ לבצע בדיקת קפסולה אנדוסקופית למעי הדק??? האם מיפוי אוקרטאוסקן???
תודה ואשמח לקבל תגובה בהקדם!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימת מעיים??? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק25/06/2012אני חושב שיש להשלים הבירור דרך אנדוקרינולוג קודם לגבי אפשרות של קרסינויד. אם קיים אז תלונות הבטן משניות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מעל הטבורשרונה20/06/2012
אני סובלת מכאבים בבטן מעל הטבור, זה מגיע אחת לכמה שבועות וזה כאבים כמו סכין שמסתובבת שם בבטן, הלכתי לגסטרו אמרה לי שיש גזים, הלכתי לכירוג אמר לי ברגע שיהיו הכאבים תחזרי, עכשיו כבר שלושה שבועות אין זכר לכאבים אבל כאשר זה מגיע זה ממש כואב אני נחה חצי שעה וזה עובר. ממה זה נובע? האם צריך לעשות בדיקה מסויימת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים מעל הטבור - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק25/06/2012לא יכול לתת אבחנה דרך הפורום.
צריך לדון על זה עם הרןפא.
אין פרטים מספיק - אפילו גילך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקוף בריום עבור ושט קיבה ותריסריוןיוסי20/06/2012
שלום רב,
עברתי בדיקת רנטגן שיקוף בריום לושט, קיבה ותריסריון
בתוצאות הבדיקה נכתב כי : ישנה היתעבות דיפוזית של הרירית בגוף הקיבה
ההיתי מבקש לדעת מה המשמעות של תוצאה זו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת בריום - מקפיץ את השאלה
יוסי21/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיקוף בריום עבור ושט קיבה ותריסריון - תגובה
פרופ' דורון זמיר23/06/2012תתכן דלקת או ממצא אחרשאינו שפיר (נדיר)-מצדיק גסטרוסקופיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם סמוינילי19/06/2012
שלום,
ראיתי שבדיקת דם סמוי בצואה מומלצת אחת שלנה בין הגילאים 50-74. מדוע היא איננה מומלצת לאנשים מעל גיל זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם סמוי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק20/06/2012מאחר שגם קולונוסקופיה לא מומלצת לאחר גיל 75 כבדיקת סקר.
קולונוסקופיה נותנת הגנה מפני גידול במעי במשך 10 שנים. חלק גדול של האנשים בגיל 75 לא מגיעים לגיל 85- ולכן הרווח של הבדיקה פחות וגם בגיל מבוגר יותר אחוז הסיבוכים עולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- j pouchאני18/06/2012
בגיל 15 עברתי כריתה מלאה של המעי הגס בגלל קוליטיס.
כיום בת 32 בריאה. נשואה + 2
לאחרונה שמתי לב שכשאני שותה משוה מוגז הבטן שלי מתנפחת מאוד.
מה יכולה להיות הסיבה לכך?
כדאי לציין שכיום היציאות שלי תקינות....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר j pouch - תגובה
פרופ' דורון זמיר19/06/2012בליעת גזים ובהחלט מיותר וכדאי שתמנעי ממשקאות תוססים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

