מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפטיטיסלאה28/05/2012
שלום אודה בפענוח הבדיקה
נגטיב: BSAB
נגטיב: BSAG
נגטיב: BCAB
פוזיטיב: BC AD TOT
פוזיטיב: BS AD
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפטיטיס - תגובה
פרופ' דורון זמיר28/05/2012קיים סירוס בכיתוב אך במידה ומדובר בנוגדנים לקור ולמעטפת אכן עדות למעבר מחלה הפטיטיס Bבעבר ללא נשאות כרונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפטיטיס
לאה28/05/2012שלום תודה על המענה המהיר אנסה שוב לרשום
שלוש בדיקות להפטיטיס יצאו נגטיב:
BS AB
BS AG
BC AB
שתיים יצאו פוזיטיב:
BC AD- TOT
BS AD
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בבטן תחתונהאודי28/05/2012
שלום רב,
אני בן 27, מזה חצי שנה אני מרגיש כאב עמום בבטן שמאל התחתונה ובנוסף היציאות החלו להיות רכות, אך לא שלשול.
הכאבים בעיקר הגיעו אחרי אוכל.
בבדיקת אולטראסאונד לא עלה שום דבר.כמו כן בדיקות הדם יצאו תקינות.
בבדיקת צואה הגיעו הממצאים הללו:
texture-f - מוצק
rbc-f - לא נראו
wbc-f - מעט
ova-f - לא נראו
protoza-f - לא נראו
mucus-f - חיובי
אציין כי לאחרונה הכאבים פחתו אך טרם נעלמו לחלוטין.
אשמח לעזרתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בבטן תחתונה - תגובה
פרופ' דורון זמיר28/05/2012מדדי דלקת כמו CRP ESR CBC ,,
וביצוע סיגמואידוסקופיה.קולונוסקופיה. יכול להיות מעי רגיש אך יתכן גם קרוהן. מומלצת התרשמות במרפאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כבד שומני. מאוד מודאגתלחמית28/05/2012
בדיקת דם:125alkp 45 ggt
אולטראסאונד:כבד בגודל תקין עם הסננה שומנית בינונית, קשה
כיס מרהתקין ללא אבנים
טחול גודל מרקם תקין
לבלב - רטרופריטונאים מסותרים ע"י גזים במעיים
כליות.גודל דומה תקין ללא ממצא סונרי חריג
ציסטה פראפלבית משמאל
אני בת 55. יש לי תור לרופא גסטרו רק בעוד חודש. האם הממצאים חמורים וניתן להמתין חודש?
מה זו ציסטה פראפלבית? ומה אומרים הממצאים? תודה רבה על מענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כבד שומני. מאוד מודאגת - תגובה
פרופ' דורון זמיר28/05/2012הממצאים אינם חמורים כדאי לבדוק שומנים ולרדת במשקל הייתי שוקל ניקור כבד או בדיקה אלסטומטרית בשיבא מדובר בציסטה כליתית קטנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. מה משמעות 2 הבדיקות שהמלצת?
לחמית29/05/2012ראשית, תודה על המענה המהיר.אודה על הבהרה בקשר ל-2 הבדיקות שהמלצת. וכן, איזו משמעות יש לציסטה מבחינת גידול היום או בעתיד. תודה, אני מאד מעריכה את התייחסותך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ. דורון זמיר. בזמנך ובטובך אודה
לחמית31/05/2012לתשובתך על שאלתי השניה. תודה. לינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. מה משמעות 2 הבדיקות שהמלצת? - תגובה
פרופ' דורון זמיר04/06/2012בדיקת אלסטומטריה שאמנם אינה מאושרת כשגרה לכבד שומני תראה רמת פיברוזיס בכבד בדיקת השומנים תלמד לגבי צורך בדיאטה הולמת ציסטה בכבד מצדיקה מעקב US בלבד וסיכוניה אפסיים,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
לחמית04/06/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. מה משמעות 2 הבדיקות שהמלצת? - תגובה
פרופ' דורון זמיר09/06/2012לאשרור חומרת המחלה בכבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבד שומני. מאוד מודאגת - תגובה - תגובה
פרופ' דורון זמיר09/06/2012בדיקת חומרת מחלת הכבד השומני בכבד (רמת הפיברוזיס והסיכון לשחמת).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- GGTסיוון27/05/2012
שלום,
אני משתמשת בגלולות למניעת הריון כבר כ-5 שנים.בבדיקת דם שגרתית של תפקודי כבד -GGTהתקבלה תוצאה של 45 כאשר טווח הנורמה לבדיקה זו היא 38. רופא הנשים המליץ לי לכן להפסיק עם נטילת הגלולות ולעבור למדבקות למניעת הריון.רציתי לדעת האם מלבד הפסקת הגלולות ישנן למצב השלכות בריאותיות נוספות- האם מדובר בנזק בלתי הפיך? האם עליי להיות במעקב רפואי וכן האם לממצאים אלו יש קשר לכאבים באזור הבטן העליונה שמהם אני סובלת בחודש האחרון?
תודה,
סיוון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר GGT - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק27/05/2012אנני יודע אם יש קשר לכאבים אך יש מקום לברר הסיבה של העליה בggt. לא בהכרח קשור לגלולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כליותמיכל27/05/2012
שלום רב,
אובחנו אבנים בכיס מרה, בנוסף מרגישה צריבה עזה בשני צידי הבטן אחרי אוכל. האם בעיות כליות שייך לגסטרו או שעלי לפנות לרופא מתחום אחר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כליות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק27/05/2012קודם כל כדי ללכת לרופא גסטרו. הכאבים לא נשמעים ממקור כליתי ויש לבדוק אם הכאבים קשורים לאבנים בכיס המרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש הבדל בין לוסק לאומפרדקס ?יוסי אלוני24/05/2012
בעבר הסטוריה של צרבות , טופלתי בלוסק עד שקופת חולים מאוחדת הוציאו אותו מהסל והחליפו באומפרדקס . התלוננתי שהכדור פחות טוב מהלוסק אבל הם סירבו. בזמן האחרון החלה תחושה לא נעימה של רצון להקיא פלוס גרעפסים ורעב מוגבר. זה מוחמר אחרי הליכה מהירה שכמוה אני נוהג לעשות יום יום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש הבדל בין לוסק לאומפרדקס ? - תגובה
פרופ' דורון זמיר26/05/2012אומפרדקס הוא גנריקה של לוסק ומנסיון שווה לו או פחות טוב בחלק מהאנשים, ההסתמנות כנראה שוב רפלקטיבית ניתן להעלות מינון או להחליף בנקסיום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפלוקסאתי24/05/2012
שלום,
אני 7 חודשים אחרי לידה עוד לפני הלידה התחלתי לסבול מבחילות שנמשכות עד היום. מאז הלידה כאבים בבטן העלונה בדיקת גסטרוסקופיה תקינה וגם בדיקת הליקובקטר
אף אוזן גרון אבחן ריפלוקס שלא אובחן על ידי רופא גסטרו האם באמת ריפלוקס זה משהו שרופאי אף אוזן גרון מאבחנים? האם זה יכול לגרום למה שציינתי למעלה... איזה עוד בדיקה יכולה לאשש ממצא זה? והאם זה משהו לכל החיים
תודה מראש על ההתיחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפלוקס - תגובה
פרופ' דורון זמיר24/05/2012רפלקס בהריון שכיח ויכול להשאר אחרי לידה אבחנה בהתאם לסימפטומים:צרבת, רגורגיטצית מזון וכד. אא"ג יכולים לראות בלרינגס ובפרינגס בצקת אודם וכד בשל רפלוקס. ניתן לאבחן או ע"י ממצאי דלקת בגסטרוסקופיה, או תגובה מוצלחת לתרופות כמו לוסק, או PHMETRY המראה ירידת PH בוושט בשל רפלוקס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגר הוושט התחתוןשלום24/05/2012
שלום ותודה מראש ,
ברצוני לשאול מה גורם לתפקוד לקוי של סוגר הוושט התחתון?
לחץ תוך בטני מוגבר יכול להיות סיבה?
הקאות שיעול יציאות מרובות?
בקע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגר הוושט התחתון - תגובה
פרופ' דורון זמיר24/05/2012כל אלה אינם גורמים לתפקוד לקוי ירידה של הלחץ בסזוגר שכיחה בעשור 3-4 . גם תרופות יכולות לגרום לכך. לחץ בטני מוגבר יגרום לרפלקס בשל מעבר דרך הסוגר בשל עודףהלחץ בבטן וכנ"ל הקאות או שיעול. הרניה יכולה לתרום להורדת הלחץ ישירות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לסוכר חלב בהריוןקרן23/05/2012
ב"ה
שלום,
אני אובחנתי כרגישה לסוכר חלב מילדות לאחר תרחיף נשימה וגסטרוסקופיה. נאמר לי שאוכל לאכול גבינות עיזיים וגבינות שמנות, יוגורטים.
לפני כ5 חודשים אכלתי יוגורט בערב ויום למחרת עוד שני יוגורטים אחד בבוקר והשני בערב. יום למחרת לא יכולתי לנשום והתעלפתי. קיבלתי זריקה נגד אלרגיה והתאוששתי לאחר שבועיים.
רופאה שמתמחה באלרגיה אמרה שזה מנורופן, אותו לא זכור לי שנטלתי.
כרגע אני בהריון ורציתי לדעת האם מותר לי גבינות שמנות? ואם כן, אילו.
האם ניתן לעשות בדיקות בעת הריון?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לסוכר חלב בהריון - תגובה
פרופ' דורון זמיר24/05/2012הכוונה כנראה לLACTASE DEFFICIENCY שאיננו תופעה אלרגית אלא העדר אנזים כך שקשהלהאשים בכך את ההתעלפות הסיפור שונה אם מדובר בMILK ALLERGY אך מסופקני...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון IBSרבן22/05/2012
לפני 5 שנים,כאשר סבלתי מעצירות וכאבי בטן,עברתי סט של בדיקות אורגניות,ששללו אפשרויות אחרות. לאור זאת אובחנתיכסובל מ-IBS.
האם היום,כאשר אני סובל מעצירות מלווה בטחורים בדרגה גבוהה יותר,אך, אינני סובל מכאבי בטן,ניתן לומר שאינני סובל מ-IBS ??.
ובמילים אחרות: האם תנאי הכרחי לקיום IBS הינו כאבי בטן?
האם IBS איננה תופעה כרונית??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון IBS - תגובה
פרופ' דורון זמיר24/05/2012קריטריוני רומא לIBS כוללים שינוי ביציאות למספר ימים בכל חודש, לפחות מספר חדשים, כאב בטן המשתפר עם היציאה ושינו באופי היציאה מעבר מעצירות לשלשול ללא יציאות או כאב בטן המעירים משינה אופיניים הבעיה היא כרונית אך יכולה להשתפר או להעלם עם השנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונדשירה22/05/2012
ד"ר שלום רב, רציתי להגיד שכעט אני חוזרת מבדיקת אולטרסאונד בטן כמעקב ובשל עליית אנזימי הכבד כפי שציינתי שהחלו מאז מרץ 2011 לסירוגין, פעם חורגים מהנורמה כפי שציינתי ופעם מתנרמלים לחלוטין. להזכירך, באולטרסאונד ממרץ 2011 כבד שומני מדרגה קלה. כעט אולטרסאונד מהיום כבד לא מוגדל, מרקם אחיד, לא הדוגמה הסננה שומנית. בדיקת הדם ששלחתי במייל הקודם היתה מלפני שבועים של עליה קלה באנזימי הכבד. מה דעתך אם כך כעת, איך יתכן שעדין יש עליה של אנזימי הכבד, ומה גם כפי שציינתי אין גורמי סיכון כגון סוכרת, יתר לחץ דם, שומנים בדם, כולסטרול וכו'. וכעט גם לא נצפה כבד שומני באולטרסאונד מה זה אם כך יכול להיות? כמו כן להזכירך, כפי שציינתי במייל הקודם, בוצע בירור בגסטרו לשלילת מחלות אוטואימוניות, וירליות, וכו'. מה דעתך אם כך, ומה עלי לעשות כעת? איזה בירור עלי לבקש? תודה מראש ב ב ר כ ה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד - תגובה
פרופ' דורון זמיר22/05/2012כבד שומני במידה קלה יפורש לעיתים באולטרא סאונד כתקין, גם וריאביליות של מספר ק"ג יכולה לשנות מבדיקה לשניה .באם לא עשית סרולוגיה מלאה להפטיטיס BC אוטואינונית וילסון וכיוב השלימי אותה באם את עדייןבאי שקט הגיעי למרפאת גסטרו או כבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בארט סינדרוםגדעון21/05/2012
שלום לכם,אני בן 36,התגלה אצלי בארט סינדרום לפני כשנה והיאטוס הרניה של 3 ס"מ.הרופא המליץ לי על הימנעות מאכילת מאכלים שונים כגון שוקולד,מטוגנים,חריף ,חמוץ ולשתות אלכוהול,קפה וקולה.אני לוקח כדור אומפרדס 20 מדי בוקר.
בנוסף,לישון 4 שעות אחרי האוכל.אני אמור לחזור על הגסטרוסקופיה מדי שנתיים.
אצלי היה רשום שאין דיספלזיה.
שאלתי היא,האם אני צריך לעבור בדיקות נוספות,האם ההוראות שקיבלתי מספיקות.האם כדור אומפרדקס אחד מספיק.האם אני יכול לישון 4 שעות אחרי האוכל והאם החומציות לא חוזרת לוושט כי יש לי היטוס הרניה?
אני ממש מבולבל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בארט סינדרום - תגובה
פרופ' דורון זמיר21/05/2012אין הוכחה לגבי מינון ויעילות למניעת דיספלסיה. המעקב בסדר ואין סיבה לדאגה אםתקפיד עליו וילקחו ביופסיות. ההמנעות ממאכלים והרגלים טובים להקלה סימפטומטית בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ca19-9שגית20/05/2012
בחודש יולי עשיתי בדיקת דם שערך הca19-9היה ערךקטן מ2.השבוע עשיתי שוב והערך של ca19-9 היה 3.6.רופאת המשפחה מעט הבהילה אותי ואמרה לי שערך זה לא אמור להשתנות הוא צריך להיות קבוע.תור לגסטרואנטולוג ולאולטרסאונד רק בעוד חודש.אשמח לתשובה,כי אני ממש בלחץ אחרי שקראתי על המרקר.
יש לציין שעשיתי בפעם הראשונה את הבדיקה כי באולטרסאונד נאמר לי כבד מעט מגורגר כל תפקודי הכבד תקינים באולטרסאונד נוסף לאחר כחצי שנה אצל רופאה אחרת נאמר שאין לי גרגור.
בתודה שגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ca19-9 - תגובה
פרופ' דורון זמיר21/05/2012זה גם ערך תקין ואם את לא במערקב בשל גידול ידוע שנותח אין לכך משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנדידה גלברטה בפהיעל19/05/2012
איך מרפאים קנדידה גלברטה בפה? ואיך עושים חיסונים נגד הפטיטיס? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנדידה גלברטה בפה - תגובה
פרופ' דורון זמיר19/05/2012קנדידה מטופלת ע"י ג'ל אורלי של ניסטטין ואחרים. חיסון להפטיטיס B ניתן ב3 זריקות (אקטיבי) וניתן בארץ 20 שנה כבר לכלהאוכלוסיה בינוקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחילות,הקאות ורגישות אפיגסטריתרונן18/05/2012
שלום רב,
אני בן 23. ברקע דלקת בוושט (מטופל באומפרדקס) וחשד לגידול נוירואנדוקריני ממקור לא ברור. כבר תקופה ארוכה שאני חש ברע: חוסר תיאבון משמעותי, לעיתים בחילות והקאות, צואה שמנונית ורגישות ברום הבטן (בעיקר לפני ארוחה). יש לציין כי בבדיקות המעבדה נמצאה רמה מעט מוגברת של עמילאז בדם-120 (נורמה עד 100) עם רמת ליפאז תקינה. בנוסף, כרומוגרנין A גבוה- 130.65 (נורמה עד 98)... עקב רמת העמילאז המוגברת, רופא הגסטרו שלי נתן לי מרשם ל- "קראון 10,000". אני לוקח כבר יותר מחודש את התכשיר, אך עדיין ללא שיפור כלל במצבי. כמו כן, יש לציין US בטן תקין.
מה משמעות כאבי הבטן ושאר התסמינים מהם אני סובל והאם ייתכן וקשורים לגידול בלבלב??? מה משמעות רמת העמילאז המוגברת??? כיצד עליי להשלים בירור והאם יש מקום לבדיקת EUS או MRCP???
תודה ואשמח לקבל תגובה בהקדם!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בחילות,הקאות ורגישות אפיגסטרית - תגובה
פרופ' דורון זמיר19/05/2012הסיפורמעורפל עלמה מתבססת אבחנה זו בטח לא על ליפאז מעט גבןה שאינו ספיציפי. אשמח לראותךבמרפאתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

