מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גיהוקים בלתי פוסקיםאמיר20/03/2012
שלום ד"ר,
אני בן 23. בתקופה האחרונה אני חש ברע: חוסר תיאבון, חולשה ועייפות. יש לציין כי אני מרבה לפלוט גזים דרך הפה (גיהוקים/גרעפסים) ויש לי רגישות בבטן העליונה.
מה משמעות הדבר וכיצד עליי להשלים את הבירור? האם רצוייה בדיקת גסטרוסקופיה? האם בדיקת גסטרין?
תודה והמשך שבוע נעים!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיהוקים בלתי פוסקים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק20/03/2012יתכן קשור לשפיכה של חומצה לושט מהקיבה.
בגיל שלך מספיק לנסות נסיון טיפולי עם תרופה נגד חומצה כגון לוזק.
המשך אצל רופא גסטרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירוי בפי הטבעתניצה20/03/2012
הגרוי מתרחש אחרי ואך ורק אחרי שתיית יין. מה יכולה להיות הסיבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוי בפי הטבעת - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק20/03/2012לא ברורה לי הסיבה אך כמובן ניתן למנוע הגירוי על ידי הקטנת אלכוהול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום דוקטור.19/03/2012
שלום
עשיתי קולנסקופיה ,ונילקחה לי ביופסיה,
אני מאוד מודאגת, בתשובה נרשם כדלקמן:
TOW COLONIC MUCOSAL FRAGMENTS WITH A MILD , MIXED, NON - SPESECIFIC INFLIAMMATORY EXPANSION OF THE LAMINA PROPRIA
מהי הבעירה INFLIAMMTORY שרשומה בתשובה,ומה בעצם אומרת ההבחנה במסקנה להלן.
תודה מראש
תודה דוקטור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום דוקטור - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק19/03/2012יש דלקת קלה לא ספיציפית.
יכול להיות הרבה דברים - צריך לדבר עם רופא הגסטרו ולהשוות לתמונה הקלינית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטן נפוחהיעל18/03/2012
שלום רב,
בחודשים האחרונים יש לי מספר תופעות לא ברורות ואיני יודעת אם יש קשר בינהן
ומה פשרן:
1. אני רזה, אך יש לי נפיחות בבטן בעיקר אחר-הצהריים ובערב (הבטן מאוד נפוחה
אז, אך ללא כאבים וללא תחושת אי-נוחות).
2. יש לי יובש בפה, בעיקר מרגישה זאת בבוקר.
3. לא קיבלתי וסת כבר 3 חודשים (בת 45).
* אמורה לעשות בדיקת הליקובקטר פילורי, אך יש לחכות לתוצאות כחודש.
האם התופעות הנ"ל מתאימות לתסמיני הליקובטר ? או אולי משהו אחר ???
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטן נפוחה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק19/03/2012אנני חושב שיש קשר להליקובקטר.
הנפיחות בבטן יכולה להיות קשור למעי רגיז .
אין ספק שצריך להבדק שוב אצל הרופא המטפל.
לא ניתן להגיע לאבחנה דרך הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
יעל20/03/2012תודה רבה על התשובה המהירה.
קבעתי תור לגסטרולוג, אך זה יהיה עוד כשלושה שבועות.
אילו בדיקות היית מציע לעשות ? (פרט לבדיקת נשיפה שאעשה השבוע).
האם רופאת משפחה תוכל לעזור בעניין ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק20/03/2012לא נראה לי שיש צורך לבדיקות מיוחדות אך באמת כדי לשאול הרופא המשפחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם בצואהקרן ש.18/03/2012
לפני כחודשיים גיליתי דם טרי בצואה שנמשך מספר ימים. רופאת המשפחה שלחה אותי לכירורג. אצל הכירורג (לאחר כשלושה שבועות מתום הדימום) עברתי בדיקה רקטאלית שלא התגלה בה כלום. הכירורג אמר לי שבמידה והדימום יחזור לגשת לגסטרו.
יש לציין שאני מקבלת זריקות B12 (חודש ראשון פעם בשבוע ומאד פעם בחודש) - את הראשונה קיבלתי פחות או יותר לפני חודשיים.
לאחר חודש מהזריקה השבועית האחרונה שבתי לקופח לקבל את הזריקה החודשית - מספר שעות לאחריה שוב הופיע דם בצואה (חד פעמי מאז לא היה כלום).
אני חייבת לציין שזריקות ה B12 גם גורמות לי להקדמת המחזור החודשי כבר פעם שניה.
האם יכול להיות שיש קשר בין הזריקות לדם בצואה?
רופאת המשפחה אמרה שבוודאי מדובר בטחורים פנימיים אך אני מאד לחוצה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם בצואה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק22/03/2012אנני חושב שיש קשר לויטאמין b ודרך אגב יש אפשרות לטיפול בכדורים במקום זריקות.
מציע הפ יה לרופא גסטרו לבדוק סיבת הדימום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפר16/03/2012
שלום רב,
אימי, בת 80, עברה בדיקת דרכי עיכול עליונות. הרופאה שביצעה את הבדיקה, אמרה שלא מצאה משהו מיוחד , רק לאחר מכן, קראתי את הסיכום שנשמע מטריד, במיוחד הנושא של הפוליפ :
רירית הקיבה אטרופית בכל חלקיה ונודולרית. נדגם פוליפ קטן מ- 1 ס"מ, בעל מראה הפרפלסטי באינסיזורה. תריסריון : הבצל וחלקו השני נבדקו ונמצאו תקינים. מסקנות : גסטריטיס אטרופית. לא דרושה ביקורת בשלב זה.
מה זה אומר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012מדובר בפוליפ שכיח ושפיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה !
ר17/03/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן חזקיםנוריאל16/03/2012
לפני כחצי שנה אושפזתי בבית חולים עקב כאבי בטן, אז אובחנה דלקת בקיבה .
מאז לסירוגין יש לי כאבים חזקים יותר או חזקים פחות, מה שבטוח לא נעימים בכלל.במשך כל התקופה אני מטופל ב PPI
לפני שבוע אושפזתי שוב בבית חולים עקב החמרה בכאיבים שהיו בילתי ניסבלים !!!
יש לציין שיום לפני האישפוז עברתי שוב גסטרוסקופיה והתוצאה היתה תקינה.
במהלך האישפוז עברתי CT בטן שלא הדגים ממצא מיוחד.
בבדיקות מעבדה כתוב שיש עליה קלה של LIPASE
בבדיקות עזר :דימות
בלוטת הערמונית תקינה
הסתידות באאורטה
ללא ממצא פוקאלי בלבלב
כבד שומני
מחלה תרשתית האאורטה
אדנומה זעירה באדרנל משמאל
שינויים במפרק הסקרואיליאקלי
לא יודע מה זה אומר .....
נכון לעכשיו החליפו לי את הכדורים, ללוסק פעמיים ביום ופפברין פעמיים ביום
ועדיין סובל ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן חזקים - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012מומלצת בדיקה והתרשמות, ניתן לשקול חזרה על הגסטרוסקופיה אם כי אני סקפטי לגבי הסיכוי לממצא משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פנטסה, רפאסל, ואסקולדניאל15/03/2012
ד"ר שלום,
פנטסה רפאסל ואסקול אמנם מכילים את אותו החומר, אך נודע לי שישנו הבדל ביניהם הקשור למיקום במעי בו משתחררות הטבליות. האם הדבר נכון ?
במידה וכחולה קרוהן קל, המחלה ממוקמת אצלי בעיקר באיליו-קוליטיס (עם היצרות שם), איזה מהשלושה עדיפה עבורי ?
בתודה רבה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנטסה, רפאסל, ואסקול - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012כל התרופות טובות, אולם שדקול עובד מהמעי הדק ועד כפף הטחול פנטזה עובד מהמעי הדק ועד לקצהו המרוחק של הגס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה ויציאותעינת15/03/2012
אני בת 32 כ- שש שנים אני סובלת חרדות מה שמשפיע על הקיבה ויציאות מרובות, אני סובלת מ- או סי יד,כיום אני בטיפול כשנתיים לאחרונה יש לי 3 או 2 יציאות ביום, שמלוות תמיד בריח מאוד לא נעים. לא שילשול אלא יציאות רגילות בצבע חום. השאלה שלי האם הקיבה או המעי ניפגע מאותה תקופה של החרדה ולמה הריח הרע. האם יש טיפול או בדיקה. בדיקות הדם הרגילות שעשיתי דרך רופא משפחה בסדר.
תודה מראש
שיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה ויציאות - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012חרדה יכולה לגרום לעצירות או שלשול, אין פגיעה פרמננטית במערכת העיכול בשל כך. צואה מסריחה יכולה להיות בשל טיב פלורת המעי, מזונך וכן שלשול מסריח במקרי שחרה
(דם מעוכל בקיבה) או צואה שומנית . ניתן לבדוק הצואה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך חרדה
עינת18/03/2012איזו מין בדיקה זו?
ומה אתה ממליץ לעשות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה ממושכת משפיעה על צורת הבטן?ak15/03/2012
שלום רב,
אני בת 26, בריאה בד"כ, לא נוטלת תרופות באופן קבוע ולא בהריון. מזה כשנה וחצי אני חשה בשינוי בצורת הבטן שלי, ורציתי לשאול אם יש סיכוי שהדבר קשור לישיבה ממושכת.
רב חיי הייתי פחות או יותר רזה, ועד אוגוסט 2010 הבטן שלי תמיד הייתה "שווה" בהתפלגות השומן לאורכה, והמראה שלה היה שטוח למדי. יש לציין שסגנון חיי עד אז היה די אינטנסיבי, וכלל התרוצצויות בין הלימודים לעבודה. הימים שלי היו עמוסים, ולא אכלתי בצורה מסודרת. כמו כן, התעמלתי פעמיים בשבוע במשך שעה כל פעם, וזהו פחות או יותר.
מספטמבר 2010, משסיימתי את לימודיי ומצאתי עבודה מסודרת, סגנון חיי השתנה בצורה די דרסטית, ומאז ועד היום אני מבלה 9-10 שעות ביום בעבודה בישיבה ממושכת מול המחשב. כתוצאה מכך, תחילה העלתי כ-4 ק"ג והסתובבתי כל הזמן עם תחושת נפיחות בבטן, והתפלגות השומן עברה להתרכז בחלקה התחתון של הבטן, מה שנתן מראה "כדורי" ובולט באזור זה, אולם, לאחר מספר חודשים החלטתי לקחת את עצמי בידיים וכיום אני מתעמלת כ-5 פעמים בשבוע, פי 4 מבחינת כמות השעות בהשוואה לתקופת הלימודים, ואפילו שוקלת בכמה קילוגרמים פחות ממה ששקלתי בימיי כסטודנטית, וכמו כן אני משתדלת לאכול באופן מסודר למדי, אולם צורת הבטן שלי לא חזרה למראה האחיד שהיה לה בימים ההם, ועדיין רב השומן ממשיך להתרכז באזור הבטן התחתונה שנותרה נפוחה ו"כדורית". כמו כן, יש לציין, שהתחושה בזמן שנוגעים בה היא "קשה" ולא תחושה של בטן רופסת וחלשה, ממש כאילו יש איזשהו גוש קשה בפנים. הייתי אצל גסטרואנטרולוגית ועשיתי בדיקת אולטרסאונד, ולא גילו אצלי שום בעיה. ההסבר היחיד שאני מסוגלת לחשוב עליו הוא עצם העובדה שאת רב הימים אני מבלה בישיבה ממושכת מול המחשב, והגוף פשוט "התרגל" לכך ואינו מסוגל לחזור למצבו הקודם, למרות הפעילות הגופנית התדירה שאני עושה.
רציתי לדעת האם אולי קיים הסבר אחר לתופעה, או שאכן סגנון חיי ה"משרדי" הוא האחראי לצורת הבטן התחתונה שלי? זוהי בעיה שמפריעה לי מזה זמן רב, ואינני מצליחה להבין את סיבתה, על כן אשמח לכל עזרה או ייעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה ממושכת משפיעה על צורת הבטן? - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012חוסר פעילות פיסית ועלייה במשקל גורמים עם השנים לבטן כפי שתארת, תלונה שכיחה מאד.. ממליץ על פעילות פיסית והפעלת שרירי הבטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקראת גסטרוסקופיהמישהי14/03/2012
שלום רב,
אני מטופל בסימבלטה (SNRI) ובאלפרליד (בנזודיאזפין) בשל התקפי פאניקה.
מזה מספר חודשים אני סובל מבחילות, חוסר תאבון וירידה במשקל אשר לא ברור אם מקורם הוא במצבי הנפשי, בתרופות שאני נוטל או בבעיה גסטרואנטרולוגית. לפיכך, הוחלט על בדיקת גסטרוסקופיה.
בדיקת האנדוסקופיה תתבצע תחת טשטוש עם דורמיקום ו/או ביאטריל.
האם יש מניעה להרדמה עם דורמיקום וביאטריל בהינתן טיפול בסימבלטה ואפרליד?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקראת גסטרוסקופיה - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012קרוב לוודאי שלא צפויה בעיה קשה, ברם יתכן שההשפעה של הסדציה תהיה פחותה, עדכן את הגסטרואנטרולוג בנוגע לתרופותיך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על לנסופרזול וקיורטןילנה13/03/2012
אני נוטלת מדי יום לנסופרזול והתחלתי לפני שלושה ימים גם קיורטן. המצב שלי התדרדר, התחילה לכאוב לי הקיבה, סחרחורות, טשטוש, לחץ בראש וחולשה. היאם זה תופעות לוואי נורמליות ? והאים אפשר ליטול את שתי התרופות ביחד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על לנסופרזול וקיורטן - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012לא ידוע לי על קרוס ביןהתרופות אם כי קיורטן יכול לגרום לכאב בטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריפלוקס ודופק מהיר פתאומייוסי13/03/2012
יש לי בעיית רפלוקס - החזר ושטי
כשאני אוכל ארוחה כבדה (חלבונית בדר"כ) לפני השינה, אני עלול להתעורר אחרי שעה או שעתיים ב"התקפת דופק" מהיר ביותר, ממש התקף לב, דופק לב חזק ומפחיד,
בומבות מהירות בלב, שנרגע רק אחרי כדקה.
האם התופעה מוכרת?
וממה היא נובעת?
והאם זה מסוכן?
ואיך להתגבר על זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס ודופק מהיר פתאומי - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012אם יש לך רפלוקס ידוע המנע מארוחות 3 שעות לפני השינה, כמקובל, ושן גבוה דבר שימנע רפלוקס ורגורגיטציה לילית במידה מסויימת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריפלוקס ודופק מהיר פתאומי - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/03/2012אם יש לך רפלוקס ידוע המנע מארוחות 3 שעות לפני השינה, כמקובל, ושן גבוה דבר שימנע רפלוקס ורגורגיטציה לילית במידה מסויימת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסית כבדדור13/03/2012
אני בן 28, לא נוטל תרופות, לא שותה אלכוהול וללא סימפטומים מיוחדים.
לפני כחצי שנה אובחנו אצלי במסגרת בדיקה שגרתית אנזימי כבד גבוהים (אין בדיקות קודם לכן להשוואה). כל הבדיקות העוקבות לא מצאו את הגורם וכעת הומלץ לי ביצוע ביופסיה.
שאלתי היא בנוגע לבדיקת הפיברו סקאן. האם בדיקה זו מהווה תחליף לביופסיה ואם לא , מדוע. כמו כן, האם בדיקת הדם פיברו טסט (נערכת במכון רמב"ם בירושלים) מהווה תחליף שכזה (יש לציין שהם רושמים במוצהר שמטרת הבדיקה הנ"ל היא "לחסוך" את הביופסיה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסית כבד - תגובה
פרופ' דורון זמיר13/03/2012בדיקות אלה מהוות אלטרנטיבה לביופסיה ויעילות להערכת פיברוזיס . אם זאת בדיקת סטנדרט הזהב היא עדיין ביופסיה. הבדיקות יעילות להםטיטיס C ולכבד שומני ומעט פחות להפטיטיס B עיקר יעילותן כשאין פיברוזיס או בשהפיברוזיס מתקדם מאד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מימצא היפואקוגנייעל12/03/2012
שלום רב. בת 44 בריאה בדר"כ. במעקב אולטרה סאונד זה 10 שנים עקב המנגיומות בכבד. לפני כשנה ושמונה חודשים התגלה ממצא חדש של מוקד היפואגוני בן 22 מ"מ.מאז הגילוי עברתי כבר 3 בדיקות אולטרה סאונד(כל חצי שנה) ואין שינוי בגודל המימצא. הומלץ לי על עריכת סי.טי לבירור המימצא,אולם מאחר ואני לא ששה להיחשף לקרינה אני מעדיפה להמשיך במעקב מסודר,ולערוך את הבדיקה רק אם יחול שינוי בגודל המוקד. אשמח לשמוע את המלצתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מימצא היפואקוגני - תגובה
פרופ' דורון זמיר13/03/2012כיום יש גם בדיקת MRI ואם יש חשד להמנגיומה נוספת גם מיפוי כדוריות מסומנות (הרבה פחות קרינה) יכול להועיל. אם הממצא נראה כהמנגיומה ולא השתנה כמעט שנתיים אפשר גםלהסתפק במעקב (כאמור ביבי אם זה הולך כבדווז...)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

