מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- וירוס של בחילותדניאל16/04/2012
שלום רב,
מזה שבועיים וחצי שיש לי בחילות חזקות אחרי כל ארוחה. ממש אחרי כל דבר שאני אוכל.
פניתי לחדר מיון אתמול - צילום חזה + צילום בטן - תקינים. בדיקות דם תקינות. CRP 0.6 - תקין.
בדיקת הליקובקטר ביצעתי לפני חצי שנה - יצאה שלילית.
על כן הכירורג במיון אמר שלדעתו מדובר בוירוס של בחילות שיש עכשיו הרבה.
השאלה שלי - כמה זמן מקסימום יכול להימשך וירוס כזה ?
הבחילות קשות ולא נפסקות.
בגלל הבחילות אני כמעט לא אוכל, ירדתי 3 קילו בשבוע האחרון.
תודה רבה על הסיוע!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וירוס של בחילות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק17/04/2012שבועיים נשמע לי קצת יותר מדי זמן לוירוס.
אם התלונות ממשיכות להפנות לרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה בסי טייונית16/04/2012
קיבלתי תשובה בסי טי חזה ובתוב נגעהיפודנסיזעיר בטולבקוטרעד 7 מ"מ מה זה אומר אשמח לתשובה כי אני מאוד דואגת תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה בסי טי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק17/04/2012יתכן סיסטה.
לא נשמע לי מסוכן.
אולי דרוש מעקב באולטראסאונד - אך לפעמים אם זה כ כך קטן לא רואים אותו באולטאסאונד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובת סיטי
יונית17/04/2012תודה על תשובתך
אבל עכשיו ראיתי שכתבתי מאוד לא ברור אז אני שוב שואלת את אותה תשובה של הסיטי אבל עם רווחים וברור "נגע היפודנסי זעיר בטחול בקוטר 7 מ"מ "
האם זאת אותה תשובה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובת סיטי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק17/04/2012כן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם צליאק?אפרת16/04/2012
שלום רב,
בעקבות שלשולים רבים וירידה במשקל הופניתי לבדיקת צליאק.
התוצאות:
IgA mg/dl 357
CELIAC SCREEN U/ml 66.2
TRANSGLUTAMINASE_IgA AU/ml 0.2
ENDOMYSIAL Ab Negative
DEAM.GLIADIN.PEPT AU 56.2
CELIAC SCREEN ו DEAM.GLIADIN.PEPT יצאו לא תקינים.
מה המשמעות? האם מדובר בצליאק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם צליאק? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק17/04/2012רוב הסיכוי שלא.
יש להתייעץ עם רופא הגסטרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה אומר?נתי15/04/2012
HBV DNA Quant. IU/mL לא בוצע נא ראה הנחיות לבדיקה במדריך הבדיקות
19 IU/mL = 100 Copies/mL
BD1
שאלתך להעתקים זו הבדיקה הזאת ? מה אומרת התוצאה הזאת האים אני מדבק ביום יום ? ומתיי אני צריך להיבדק שוב ? חצי שנה בכללי ?ומדוע לא בוצעה הבדיקה ? תודה רבה על העזרה HB Surface Ag Nonreactive BD1
HB Surface Ab mIU/mL >1000.0 Reactive BD1
HB Core Ab IgG&IgM Reactive BD1
Hepatitis C Ab Nonreactive כתבת שלא בודקים ? בשאלתיי הקודמות אז מה אני צריך לעשות ?בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה אומר? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012זו תמונה של חסיפה בעבר לנגיף ושזה הסתדר לבד ואין סבנת זיהום פעיל- לא לעצמך ולאחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפ דלקתיקרן15/04/2012
שלום רב,
האם גסטרואנטרולוג יכול לאבחן האם הפוליפ שנכרת הוא דלקתי טרם הגעת תשובות הבדיקה הפתולוגית? בעבר סבלתי מקוליטיס. שני הפוליפים שנכרתו הם בגודל של 30 מ"מ והשני 1 ס"מ- האם צריך לחשוש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלבול קל בגדלים
קרן15/04/2012ד"ר שלום, בהודעה הקודמת לא צוינו הגדלים הנכונים- הרופא אשר ערך את הקולונוסקופיה ציין באבחנה כי פוליפ קטן מאוד(ללא ציון גודל) נכרת, פוליפ שני בגודל 1.1 ס"מ כולל גבעול- נכרת בשלמותו. צוין כי פוליפים אלו מתאימים לפוליפים דלקתיים ולא נמצא ממצא חריג- האם יש לרופא אפשרות אכן לאבחן זאת כך, כמו כן, יש סיבה לחשש בשל גודל הפוליפ השני, דהיינו 1.1 ס"מ?
לתשובתך אודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלבול קל בגדלים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012כמובן משקובע זו התשובה הפטולוגית אך לרב ההאבנה האנדוסקופית של הרופא נכונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נא שאלהעופר15/04/2012
עבדתי לאחרונה באילת והכרתי עובדת מאריתריאה.היא הגיעה לארץ לפני כ-3 שנים ומאז עובדת חוקית בבית מלון.
לאחר שהיכרנו התנשקנו צרפתית, אני יודע שלכאורה זה לא מסוכן אולם אני סובל מחניכיים רגישות מעט והיא אמרה לי לאחר מכן שגם היא . בזמן הנשיקה הרגשתי כמו משהו שרט אותי בחניכיים והיא צחקה שאולי נפלה לה חתיכה קטנה מהסתימה (יתכן שזה היה אפילו איזה קליפת ירק קשה וקטנה כי זה היה לאחר ארוחת בוקר, עד כמה שזה דוחה) אולם זה היה במקום בו חניכיי רגישות מאוד והרגשתי כמעין טעם לוואי של כמו כשחניכיים מעט פתוחות -כמו הפרשה עם מעט תחושה של טעם לוואי מעט דם).אני יודע שכל העובדים ממלאים שאלון רפואי (עם הסטורייה של מחלות זיהומיות )אולם זה לא מספק אותי כי זה ללא בדיקה אמיתית.
אנא השב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נא שאלה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012בעיקר הבעיה לדעתי היא דלקת בכבד מוג b.
אם עברת חיון אז אין בעיה.
בכל מקה מציע להפנות לרופא המטפל לבצע בדיקה.
אנני חושב שצריך לדאוג מדברים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אולם לא לגמרי הבנתי
עופר16/04/2012לB אני מחוסן.
כשאתה מציע בכל מקרה לפנות לרופא לבדיקה אתה מתכוון לB?
האם תוכל בבקשה להסביר מדוע לגבי השאר אינני צריך לחשוש ?
בכל מקרה תודה על התייחסותך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשול דמיענת15/04/2012
הי, אני בת 31 ויש לי שאלה.לפני כיומיים התעוררתי עם תחושת בחילות וחולשה ובמהלך היום החלו גם כאבי בטן וגם כאבים באזור הסרעפת (בדומה לכאבים שחשים באולקוס)
לאחר כמה שעות החלו כאבי הבטן להחמיר והחלו שלשולים (בהתחלה ללא דם ואחרי זה עם הרבה דם) לאחר יום עדיין יש שלשולים(ללא דם) ובחילות וכאבים בסרעפת וחולשה.
מה יכולה להיות הבעיה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשול דמי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012קשה לאבחן דרך הפורום.
מציע להבדק אצל הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלשולים לא ניפסקיםדורון15/04/2012
רופאים נכבדים שלום רב אני בן 36 -גבר בריא ובוכשר גופני טוב שממעט לבקר רופאים. לפני חודש וחצי התחלתי לסבול משלשולים מימיים(6-7 פעמים ביום)-ללא דם- מלוויים בגזים והתכווצויות בבטן. בצעתי בדיקות צואה ודם והממצאים היחידים שהיו עליה מתונה ברמת אנזימי כבד AST/ALT(שרמתם חזרה לנורמה לאחר 10 ימים) .לא נמצאו שרידים לתולעים או שיגלה או קלוסטרידיום טוקסין. לפי המלצת הרופאה לקחתי פרוביוטיק וקיימתי דיאטה עוצרת. לאחר שבוע השלשולים חזרו- בצעתי בדיקת דם לאבחון צליאק טוקסופלסמה, צהבת C, אפשטיין וירוס, CMV ולכולם נמצאתי כשלילי. בינתיים משראיתי שהשלשולים לא ניפסקים התחלתי לקחת כמוסת פרופרגיל (טבעוני) אחת ליום מה שהיטיב את מצבי למשך שבוע בלבד. כאמור,כעבור שבוע השלשולים חזרו.שוב ללא דם-מאוד מימיים דבר המשבש את איכות החיים שלי. התיאבון שלי כיום בריא אם כי לא כמו שהיה לפני כל ה"בלאגן." ירדתי 6 ק"ג מתחילת הופעת השלשולים ומשקלי כעת הינו: 60.5 ק"ג (1.72 מ') אשמח לקבל את חוות דעתכם והמלצתכם בברכה דורון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלשולים לא ניפסקים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012יש כאן סיפור של שלושל כרוני שדורש בירור נוסף.
מציע להפנות לרופא גסטרו- יתכן ויהיה צורך לבצע קולונוסקופיה.
לא נראה לי שמדובר על מחלה מסוכנת אך דרוש אבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדר מלניק תודה רבה על תשובתך
דורון16/04/2012דר מלניק תודה רבה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה בחילות חמורות כאבי בטןדוד15/04/2012
בקשת עזרה דחופה אמא שלי בת 80 סובלת מספר שנים מבחילות חמורות וכאבי בטן לא מסוגלת לאכול, כל אכילה מלווה בסבל רב. ! לפני 3 שנים עברה גוסטרוסקופיה נמצאו 3 ארוזיות כמו כן אובחנה כסובלת מהילוקובקטור לפי 3 שנים קיבלה טיפול קו ראשון הפסיקה באמצע. כעת חלה החמרה במצבה לאחר ארבע אישפוזים החלה בטיפול קו שני (רגישה לפנצילין) מקבלת טטרצקלין מטרוג'ל וקל בטן יודגש כי סובלת מעצירות חמורה כרונית ונראה שהקלבטן משפיע לרעה. לוקחת כבר 6 ימים את הטיפול ואין שיפור אני עובד עצות לא יודע מה לעשות כל הרופאים שהיינו אצלהם מתיחסים בביטול אבל היא ממש נגמרת לנו מול העניים מתחנן לעזרה דחופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה דחופה בחילות חמורות כאבי בטן - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012לא ניתן לאבחן דרך הפורום.
לא נראה לי קשור להליקובקטר וספק אם הארוזיות שהיו לא קשורות.
אני מניח שבגיל 80 יש מחלות אחרות שאולי קשור לתלונות שלה- סוכרת למשל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לא רגילהלילי14/04/2012
שלום לך,
אני סובלת ממעי רגיש ויש לי תופעה מוזרה
מכיוון שאני לא פעילה כ"כ ועובדת מהבית אז כשאני מתחילה להיות פעילה במשך היום אני משלשלת שלשולים שורפים עם כאבי בטן
יש לך מושג למה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת-לא מדובר בטחורים או פיסורה
לילי15/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת-לא מדובר בטחורים או פיסורה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012אלו תלונות של מעי רגיז הכולל רגישות יתר של המעי ותנועת יתר של המעי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנסתלזמהאליעד14/04/2012
יש לי קנסתלזמה, קרוב לשנה, בבדיקת שומנים לא נמצא איזה בעיה, הבנתי שמחלות כבד יכולות לגרום לקלסתלזמה, רציתי לדעת איזה מחלות כבד יכולות לגרום לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנסתלזמה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012מדובר על primary bilairy cirrhosis
בדרך כלל יש קשר לשומנים גבןהים.
יש דןןחים על נסיגה של xanthelasma לאחר טיפול אגרסיב נגד שומנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטןדנה3514/04/2012
היי, אניבת 35 לפני כשנה וחצי התחילו לי כאבי בטן מאיזור הטבור ומעלה...המון בועות בבטן,נשירת שיער, יציאות משתנות שמתווספות אליהם ריר בתוך הצואה (כל יום יש יציאה אבל פעם קטנה, ופעם יציאה טובה..אך ללא שילשולים), הכאבים מגיעים והולכים...הלכתי לרופא עשיתי בדיקת דם מקיפה, נאמר לי שהיה לי מחסור בויטמין B12 ,D3 , ולאחר כחודשיים, זה חזר למצב נורמל (לקחתי זריקת ויטמין B12=ווטימינים) הכל היה נראה טוב, ללא בעיות בכבד, לא אנמית, למעט דבר אחד שהיה גן של צילאק..שהרופא אמר שזה לא בהכרח אלרגיה לצילאק.
עשיתי גם בדיקת צואה, לא נמצא דם..עשיתי בדיקת נשיפה ונאמר שיש לי הליקובטר פילורי, לקחתי את הטיפול המשולש, לאחר 3 שבועות עשיתי בדיקה חוזרת, ונאמר לי שהחיידק עדיין לא הושמד...
אני אישית מרגישה הרבה יותר טוב, אבל לפניכמה ימים קמתי י בבוקר והיו לי גזים, ואז בזמן היציאה יצא לי ריר, עם ריח רע...ממש נלחצתי, והיו לי רעשים בבטן
אני כולי מבולבלת, ולחוצה...הרופאה המליצה לי לעשות בדיקת מצלמה דרך הפה...ראשית כדי לשלול צילאק ושנית לראות מה קורה איתי...רציתי לשמוע את חוות דעתכם, והאם בדיקת מצלמה דרך הפה מספיקה? שכחתי להוסיף גם שהפסקתי עם המוצרי חלב, והלחם לתקופה ועדיין התופעה קיימת, ובנוסף אני לוקחת כדורי פרויבטיקה, ופאפיה אינזמים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטן - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012לא ברור לי למה את מתכוונת של גן לצליאק.
יש בדיקת דם לנוגדנים ואם היא חיובית יש סבירות גבוה לצליאק.
יתכן גם מעי רגיז- לא נראה לי שיש קשר להליקובקטר.
בנוסף לגסטרוסקופיה יש אולי מקום לקולונוסקופיה קצרה ואורכה על מנת לשלל דלקת במעי עקב הריר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דילגתם עליינתי13/04/2012
HBV DNA Quant. IU/mL לא בוצע נא ראה הנחיות לבדיקה במדריך הבדיקות
19 IU/mL = 100 Copies/mL
BD1
שאלתך להעתקים זו הבדיקה הזאת ? מה אומרת התוצאה הזאת האים אני מדבק ביום יום ? ומתיי אני צריך להיבדק שוב ? חצי שנה בכללי ?ומדוע לא בוצעה הבדיקה ? תודה רבה על העזרה HB Surface Ag Nonreactive BD1
HB Surface Ab mIU/mL >1000.0 Reactive BD1
HB Core Ab IgG&IgM Reactive BD1
Hepatitis C Ab Nonreactive* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עליי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/04/2012עניתי למעלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דם סמוי בצואהדורית13/04/2012
שלום,
לאחרונה ביצעתי בדיקת דם ובדיקות דם חוזרות ונמצאו אצלי ערכים גבוהים בתפקוד כבד.
GOT (AST) 42
GPT (ALT) 70
CERULOPLASMIN 15.8
במקביל נשלחתי לבצע בדיקת צואה לזיהוי דם סמוי ונמצא אצלי:
חיובי \OCCULT BLOOD STOOL 2/6
וביצעו לי אולטרה סאונד בטן עליונה שיצא תקין: כבד, לבלב, קיבה וטחול.
ביצעו לי בדיקת עיניים לבחון האם יש לי וילסון ובדיקת העיניים יצאה תקינה.
חשוב לי לציין כי אני צמחונית ואוכלת מידי יום
סלק (בין 4-6 ביום), ברוקולי, גזר, כרובית, כרוב, מלפפונים(6 ביום) וכו'..
האם התזונה יכולה להשפיע על בדיקת הצואה?
מה עליי לעשות? לאיזה רופא ממוחה לפנות?
אני אובדת עצות...
תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דם סמוי בצואה - תגובה
פרופ' דורון זמיר13/04/2012כן, בדיקת צואה ללא המנעות מבשר אדום ומספר מרכיבי תזונה צמחיים אינה אמינה. בכ"ז מומלץ לבצע בהקדם קולונוסקופיה לגבי ההפרעה בתפקודי כבד כדאי להשלים סרולוגיה זיהומית ואוטואימונית ואיסוף שתן של 24 שעות לנחושת לאור סרולופלסמין מעט נמוך את מוזמנת למרפאתי או בחרילך גסטרואנטרולוג אחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעלה12/04/2012
שלום,
אני בת 57.
משנת 2010 גילו לי בבדיקות אולטרסאונד, כבד מוגדל ושומני דרגה 3, אך עד עתה הטחול היה תמיד תקין בבדיקות האולטרסאונד.
לאחרונה, גילו אצלי בבדיקת האולטרסאונד שלא רק שהכבד שומני ומוגדל, אלא שהפעם גם הטחול מוגדל ואורכו 14.5 ס"מ, מרקמו הומוגני.
מצורפת בדיקת האולטרסאונד.
1. מה המשמעות של תוצאות הבדיקה?
2. מה המשמעות של טחול מוגדל? ממה זה יכול לנבוע?
3. כיצד ניתן למנוע הדרדרות נוספת, ואף לשפר את גודלו? האם זה באמצעות כדורים או תזונה?
מה יש לעשות במצב זה?
4. האם כדאי לבצע בדיקות נוספות, ואילו בדיקות רלוונטיות?
5. האם יש קשר בין טחול מוגדל לבין השמנה?
אודה לתשובה,
בברכה,
יעלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' דורון זמיר13/04/2012שניםיש לך כבד שומני מתקדם כנראה על רקע עודף משקל קשה וכעת גם חשד לשחמת (טחול מןגדל מחשיד ליל"ד פורטלי) כדאי לשקול לאחר סרולוגיה מלאה לסיבות אחרות , ביתוע אקו דופלרפורטלי ואף ביופסית כבד. כבד שומני יכול בהחלט להיות סיבה לכך, עדיין כדאי מאד לרדת במשקל אם זו הסיבה . גם סכרת היפרטריגליצרידמיה ואלכוהול יכולים לגרום לכך אך אני מניח שהבעיה עודף משקל ניכר וחשובה מאד אז הורדת משקל ניכרת ובהקדם עוד בטרם שקילת תרופות אחרות או גסטרופלסטיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - המשך
יעלה13/04/2012שלום פרופ' זמיר,
תודה על תשובתך.
ממה שאני מבינה מתשובתך אתה מתייחס לנקודות הבאות:
1. ביצוע סרולוגיה מלאה לבירור סיבות אחרות - האם אתה מתכוון לבדיקות דם?
2. ביצוע אקו דופלר פורטלי - אני חושבת שביצעו לי את הבדיקה הזו בנוסף לאולטרסאונד של בטן עליונה - צירפתי בהודעתי הקודמת קובץ עם תוצאות הבדיקה, שכולל גם אקו פורטלי. האם האקו דופלר פורטלי שלי נראה תקין לפי התוצאות? האם לזה התכוונת?
3. ביופסיית כבד - כיצד מבצעים זאת? באמצעות גסטרוסקופיה? ביצעתי גסטרוסקופיה ב- 2010, ואז התוצאות היו תקינות (פרט לפוליפים זעירים בבצל), האם זה כלל ביופסיית כבד? והאם כדאי לחזור שוב על ביופסיית הכבד?
4. האם הכבד השומני הוא זה שגורם גם לטחול להיות מוגדל? בכל אופן, אני בתהליך של ירידה במשקל. אכן יש לי גם סוכרת.
5. מה זה היפרטריגליצרידמיה? רמת הטריגליצרידים שלי מאוזנת (יש לי בערך 100), וגם הכולסטרול מאוזן, באמצעות ססטינים.
אודה לתשובתך,
בברכה,
יעלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי עוד משהו...
יעלה13/04/2012כתבת שטחול מוגדל יכול להיות כתוצאה מיתר לחץ דם פורטלי. האם יש לאזן טוב יותר את לחץ הדם על מנת לשפר את המצב (אני חושבת שאני די מאוזנת מבחינת לחץ דם)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

