מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סרטן כבדתותית05/04/2012
לאבא שלי גילו סרטן בראש,בגיל צעיר 44 (כרגע מאושפז)
אימו נפטרה בגיל 45 מסרטן כבד. יכול להיות שגם לאבא יש סרטן כבד ושלח גרורות לראש.
אני בתורה הבת שלו אמורה להיבדק ולהיאבחן האם יש לי גנים ??
אשמח לתידרוך מה עלי לעשות ,שינהם בגיל מאוד צעיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן כבד - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק05/04/2012סרטן בכבד בדרך כלל מופיע בחולה עם שחמת הכבד וא כל כך מושפע מגנטיקה.
נגיפים בעיקר גורמים לשחמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי נוחות ולחץ בבטן כולל בחילותאלירז03/04/2012
שלום רב אני בן 45 ולאחרונה מזה 3 חודשים סבלתי מחולשה בכל הגוף, בימים האחרונים החולשה עברה אבל מזה 3 שבועות אני סובל מאי נוחות בבטן ולחץ בבטן תחתונה, ובחילות בעיקר לאחר שאני אוכל, היציאות שלי בסדר בנוסף לאחר בדיקות דם מסתבר שיש לי אנמיה קלה אשמח לקבל חוות דעת ממה זה יכול לנבוע תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי נוחות ולחץ בבטן כולל בחילות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק04/04/2012תלוי איזה סוג של אנמיה . אם האנמיה מסוג חוסר ברזל אז יש מקום לעבור קולונוסקופיה על מנת לחפש המקור.
קשה להגיע לאבחנה דרך תיאור בפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהפטיטיס Bרומן02/04/2012
דוקטור שלום,
לפני כ-5 שנים גילו אצלי הפטיטיס B.
העומס הויראלי במשך 5 שנים נע בין 1500 ל-10000, עומס קטן יחסית.
מידי פעם כשאני חולה זה מתפרץ וגדל פי כמה, אבל חוזר במהרה ללא טיפול לטווח יחסית קטן.
אני לוקח בשלב זה תוספים טבעיים ואוכל תזונה תומכת-כבד כטיפול טבעי.
אין צירוזיס עדיין. לפי בדיקת אולטראסאונד.
העומס הויראלי לאחרונה עלה ל-50,000 ותפקודי כבד ALT עלו ל-58.
ה-EST GOT עלו ל-40.
הומלץ לי לקחת טנופוביר (ויראד) 245/300 מ"ג כטיפול להפטיטיס B.
קראתי בעלון התרופה המון תופעות לוואי חמורות ומסוכנות, חלקן אפילו בסיכון מוגדר לחולים בוירוס כבד.
בין המחלות המצוינות -
-חמצת לקטית
-פגיעה בכליות
-דלקת בלבלב
-פירוק שריר
-התרככות עצמות
-שלשולים/סחרחורות/כאבי בטן/גזים/בחילות/הקאות
מצוין בעלון אפילו שבחלק מהמטופלים שהיו נשאי וירוס כבד מסוג הפטיטיס חלה אצלכם החמרה בדלקת הכבד ולא הטבה.(עלול לגרום להחמרה)
אני מצטט מהעלון:
"אם יש לך בעיה בכבד, אתה בסיכון גבוה יותר ללקות במצב זה (חומצה לקטית)"
כמו כן מצוין שחומצה לקטית עלולה להגיע למצב של סכנת חיים.
אני שואל אותך כמומחה - מדוע המליצו לי על תרופה כה מסוכנת, עם תופעות לוואי חמורות כשאפילו מצוין בפירוש שחולים עם וירוס כבד כמוני נתונים בסיכון גבוה יותר לחמצת לקטית העלולה לסכן חיים!
האם אכן מדובר בתרופה כה מסוכנת כפי שהעלון מראה?
האם יש אלטרנטיבה מסוכנת פחות עם תופעות לוואי מתונות יותר שתסייע לי?
המליצו לי להתחיל כבר עכשיו את הטיפול ושהתופעות לוואי לא רציניות (בניגוד מוחלט למה שרשום בעלון).
אני מצוי פה בדילמה קשה, אודה לעזרתך ולהתייחסותך,
המשקל שלי 84 קילו והגובה שלי 1.76, יש לי כבד שומני ופרט לוירוס כבד אין לי מחלות אחרות.
תודה רבה מקרב לב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפטיטיס B - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק03/04/2012א- לא תמיד כל ההזהרות בעלון הם שייכים לעולם האמיתי. תקראה למשל על אקאמול.
ב- כדי לך לקבל טיפול כלשהו כי אנו יודעים שעומס נגיפי גבוה יכול להוביל לשחמת הכבד וסיבוכיה.
ג- יש הרבה טיפולים היום- מאינטרפרון עד אנטקאביר ועד טנופוויר.
טנופוויר טיפול מצוין אך אני שומר אותו לחולים שכבר פיתחו נגיף עמיד לטיפול קודם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בהפטיטיס B
רומן04/04/2012דוקטור תודה רבה על התשובה המהירה,
רק אם אפשר לשאול - אילו מהתופעות לוואי שמצוינות בעלון הן הכי שכיחות בטנוםפווויר? (רשמתי בהודעה שלי את רוב התופעות שרשומות בעלון - דלדול שריר, עצם, וכו')
נכון להיום אין לי פגיעה בכבד, אבל העומס הנגיפי עלה וכעת הוא יחסית גבוה קרוב ל-100 אלף.
כמו כן, האם יכול להיות ריאקציה בין התוספים הטבעיים שאני לוקח ובין התרופה?
אני לוקח תוספים טבעיים כמו כורכומל נוזלי (כורכום נוזלי) ויטמין C, אבץ, פטריית שיקאקי, גדילן מצוי, שן ארי, צמח פילנטוס, B12, אומגה 3, כלורופיל (משקה ירוק), לימון סחוט עם שמן זית בבוקר, משקרה קוזואמגושי (שזיף יפני), פרופורג'יל (פרופוליס, פולן וחימר), ויטמין D, אסידופילוס.
אם אתה לא יכול לענות לי בנושא של תוספים טבעיים שמותר לקחת בזמן התרופה אודה לך מאוד אם תפנה אותי למישהו שאולי יודע.
תודה רבה מראש מקרב לב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בהפטיטיס B - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק04/04/2012פריחה שלשול הם שכיחים.
לא יודע לגבי כל השאר ונרה לי יותר מדי.
היו מקרים שך מוות מעשבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בויראד ותוספי תזונה
א26/03/2014שלום רב,
האם קיבלת תשובה להתלבטות שלך של לקיחת תוספי תזונה במקביל עם ויראד? יש לי אותה התלבטות. אשמח לעזרה,
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול בויראד ותוספי תזונה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק31/03/2014אני לא ממליץ לפחות החודשים הראשונים מאחר שלעתים ניתן לפתח נזק לכבד מתופי מזון ועשבים וזה יבלבל את המצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויראל
טלי07/11/2014שלום יש לי את אותה הבעיה עם הכבד והמלצות לי על תרופה טנפוביר ובמקום קיבלתי ויראד אני מניקה אפשר לקחת את התרופה עם הנקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםיעל02/04/2012
שלום רב. קיבלתי את התוצאות המובאות.
0.48 negative הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - HEPATITIS B Ab
הוספה לטבלת מעקב
HEPATITIS Bs Ag negative הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - HEPATITIS B SURFACE Ag
הוספה לטבלת מעקב
HEPATITIS Be Ag negative הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - HEPATITIS B e Ag
הוספה לטבלת מעקב
HEPATITIS C Ab negative
BILIRUBIN TOTAL
1.6
BILIRUBIN-DIRECT 0.28 mg/dl 0.1
0.28
0.29
הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - BILIRUBIN- DIRECT
הוספה לטבלת מעקב
GOT (AST) 14 U/L 0
14
31
הערות והסבר
GPT (ALT) 12 U/L 0
12
34
GGT 26 U/L 0
26
38
הערות והסבר
גרף
ALK. PHOSPHATASE 59 U/L
אוסיף ואציין כי לפני 4 ימים בילירובין טוטאל היה 1.2 והרופאה נתנה שנית את הבדיקה בשל כאבי בטן עליונה כאשר גסטרוסקופיה וקולונסקופיה תקינים(למעט בקע סרעפתי ופוליפים שפירים בקיבה.)
מבקשת לשאול מה המשמעות של העליה בבילירובין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה
יעל03/04/2012אודה לכם על תשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק04/04/2012אין משמעות לעליה המתונה.
יתכן תסמונת גילברט שהיא חוסר קל של אנזים.
זו תסמונת לא מחלה ולא פוגע בבריאות ולא צריך בירור נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה
יעל04/04/2012תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם - תגובה
פרופ' דורון זמיר09/04/2012אין לךהפטיטיס B C והבילירובין קרוב לוודאי בשל תסמונת גילברט שהיא נטולת משמעות קלינית והינה מולדת וקיימת ב10% מהאוכלוסיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות להפטיטיסיעל02/04/2012
שלום רב. קיבלתי את התוצאות המובאות.
0.48 negative הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - HEPATITIS B Ab
הוספה לטבלת מעקב
HEPATITIS Bs Ag negative הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - HEPATITIS B SURFACE Ag
הוספה לטבלת מעקב
HEPATITIS Be Ag negative הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - HEPATITIS B e Ag
הוספה לטבלת מעקב
HEPATITIS C Ab negative
אבקש עזרתכם בפענוח התוצאות. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות-המשך
יעל02/04/2012BILIRUBIN TOTAL
1.6
BILIRUBIN-DIRECT 0.28 mg/dl 0.1
0.28
0.29
הערות והסבר
גרף
הערות לבדיקה - BILIRUBIN- DIRECT
הוספה לטבלת מעקב
GOT (AST) 14 U/L 0
14
31
הערות והסבר
GPT (ALT) 12 U/L 0
12
34
GGT 26 U/L 0
26
38
הערות והסבר
גרף
ALK. PHOSPHATASE 59 U/L
אוסיף ואציין כי לפני 4 ימים בילירובין טוטאל היה 1.2 והרופאה נתנה שנית את הבדיקה בשל כאבי בטן עליונה כאשר גסטרוסקופיה וקולונסקופיה תקינים(למעט בקע סרעפתי ופוליפים שפירים בקיבה.)
מבקשת לשאול מה המשמעות של העליה בבילירובין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצאי MRI של הבטן כולל גדוליניוםאירית02/04/2012
שלום. בבדיקה אקראית של סי טי דרכי השתן נמצא ממצא בכבד שלא ידוע מהו. נשלחתי לאולטרה סאונד ומיפוי כבד - ולא ראו כלום. לאחרונה נשלחתי ל MRI כדי לדעת אם זו המנגיומה.
הממצאים בכבד - מודגם נגע תת קפסולרי בקוטר 1.6 ס"מ בסגמנט 6.
נגע היפואינטנסי ב T1 והיפראינטנסי ב T2. לאחר הזרקת חומר ניגודי נצפית האדרה פריפרית.יתכן ומייצג המנגיומה.מומלצת קורלציה עם בדיקת U.S.
אני שואלת - אם אין בטחון שזו המנגיומה האם יכול להיות גידול סרטני.
מה ניתן לעשותבהמשך כדי לדעת בביטחון מה זה, מכיוון שבאולטרה סאונד הקודם לא ראו כלום אז אין טעם לעשות זאת שוב.
מחכה לתשובה כי מאד מודאגת. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאי MRI של הבטן כולל גדוליניום - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק02/04/2012התיאור נשמע כמו המנגיומה. בהרבה מקרים ניתן לזהותו בבטחון על סמך אולטראסאונד ואם לא הct. במידה שיש ספק יש מקום לmri.
במקרים עוד יותר נדירים עושים ביופסיה.
לרוב מעקב של אולטראסאונד לבדוק שאין שינוי בגודל מספיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת MRI
אירית02/04/2012תודה לך, הבעיה היא שבאולטרה סאונד לא ראו כלום. האם בכל זאת אתה ממליץ לעשות ביופסיה? האם יכול להיות ממאיר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת MRI - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק03/04/2012קודם כל אוחטראסאונד תלוי במבצע, כמות הגז המעיים וגם גודל הממצא.
אם לא רואים ובמעקב לא רואים זה בסדר- סימן שלא גודל.
לדעתי מדובר על המנגיומה וmri ואשר את זה.
לא כדי לעשות ביופסיה של המנגיומה עקב סיכון לדימום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי נוחותרון01/04/2012
שלום,
יש לי אי נוחות בבטן העליונה כבר כ-חמישה חודשים.
בוצעו בדיקות רבות כגון ספירת דם בדיקות לגילוי רגישויות שונות וגסטרוסקופיה.
כל הבדיקות יצאו תקינות, לא מצאו גורם לאי נוחות.
הבעיה שלי הוגדרה כתופעה שנקראת דיספפסיה. ניתנו לי כדורים בשם לנטון.
לנטון מרגיע מעט את האי נוחות (לוקחת כבר שבועיים את הכדור), אך לא פותר את הבעיה לגמרי ואיני נפטרת מהתחושה הלא נוחה , תחושה שהבטן קשה יש תמיד אוויר וגזים.
אני יודעת שאי אפשר לאבחן כאן דרך הפורום, אך היתי שמחה לקבל המלצה לאן פנות לקבל פתרון לבעיה? מה מומלץ לעשות עכשיו?
חשוב לציין שאני אוכלת מאוזן בריא ומסודר.
פוחדת שכל החיים אאלץ לחיות עם אי נוחות ברום הבטן...
מודה מראש על היחס והתשובה, יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי נוחות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק02/04/2012כאבים בבטן עליונה עם הקלה לאיר לנטון יכולים להיות משני לרפלוקס של חומצה מהקיבה לושט.
הכי פשוט אם יש תגובה חלקית הוא לקחת פעמיים ליום לנטון ולחכות חודש.
אם אין הטבה אז יש להחזור לרואפ הגסטרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בעיכול וחילוף החומריםדן31/03/2012
שלום,
אני סובל מקשיים בעיכול וחילוף החומרים. הצואה שלי לא יוצאת מוצקה ויש לי כאבים בקיבה וקשיי עיכול. הרופאה הביאה לי את כדור קולוטל לקחת בשגרה ויש לי בבית כדור סטופיט למקרי חירום. השאלות שלי הן:
א. יש לי מחסור ב-G6PD (G6pd deficiency). שכחתי לומר זאת לגסטרולוגית. האם מותר לי לקחת קולוטל/סטופיט, גם לתקופה שהיא ארוכה יחסית (מכיוון שיש כדורים שאסור לקחת למי שיש G6PD)?
א. הרופאה הביאה לי קולוטל למינון של 3 פעמים ביום לתקופת ניסיון של חודש. האם קולוטל נחשב כדור יעיל? האם הוא כדור "חזק" עם תופעות לוואי או ממכר או שהוא נחשב כדור "קל" יחסית? האם זה מינון מקובל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיים בעיכול וחילוף החומרים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק02/04/2012קולוטל הוא טיפול מקובל למעי רגיז. המינון הוא אכן שלוש פעמים יום.
לא ממכר ואין קשר לg6pd.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואם אוריד מינון לפעמיים ביום...??
דן02/04/2012זה יכול להיות יעיל כמעט באותה מידה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהואם אוריד מינון לפעמיים ביום...?? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק03/04/2012לא ודע אך אין בעיה לנסות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותיעל31/03/2012
שלום רב
בבדיקות שעשיתי התקבלו התוצאות הבאות:
BILIRUBIN-TOTAL 1.2 גבולי עפ"י טבלת הערכים
BILIRUBIN-DIRECT 0.3 כשהגבול העליון 0.29
GOT (AST 14
GPT (ALT) 12
GGT 23
לאור הבדיקות - מה המשמעות של הערך החריג?
אוסיף כי בבדיקות בעבר , בשנים האחרונות,לא נרשמו תוצאות חריגות,
ביבילירובין טוטאל-ערכים שנעו בין 0.7-1.1
ןביבילירובין דיראקט- ערכים שנעו בין 0.15-0.25
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות - תגובה
פרופ' דורון זמיר31/03/2012כנראה תסמונת גילברט-הפרעה מולדת בגלוקורינציה של בילירובין-10% מהאוכלוסיה, נטולמשמעות מעשית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות -המשך
יעל01/04/2012תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האםא.31/03/2012
שלום. אני בן 48, לא מעשן, בריא בד"כ. משקל תקין. עוסק בספורט באופן קבוע (כ 40 דקות ביום). מזה כחודשיים אני סובל מכאבים לא ממוקדים וחוסר נוחות ברום הבטן (ממתחת לצלעות ועד מעל הטבור), בעיקר בצד שמאל. הכאבים לעיתים מקרינים לגב (באזור השכמות). הכאבים אינם חזקים אבל ממושכים. עברתי את הבירורים הבאים: בדיקות דם (ספירה וכימיה כללית) ושתן תקינות. אולטרסאונד בטן עליונה - ללא ממצאים פתולוגיים. בגסטרוסקופיה גילו איזופגיטיס וגסטריטיס קלה. קיבלתי אומפרדקס 2X20 מ"ג למשך חודש ללא הקלה בכאבים. CT בטן עם שתית יוד והזרקת חומר ניגודי שבוצע לפני שבוע היה תקין לגמרי למעט הגדלה מינורית של הטחול שנבעה כנראה מזיהום ויראלי יומים קודם לבדיקה. אני בחשש גדול מסרטן הלבלב. האם לאור הבדיקות שעברתי אני יכול להרגע? אציין שבחודשים האחרונים אני בלחץ נפשי גדול עקב בן משפחה קרוב שאובחן כסובל ממחלה קשה. בעקבות החרדה איבדתי 7 ק"ג ממשקלי אך החזרתי אותם והיום המשקל והתיאבון תקינים. האם הכאבים יכולים לנבוע מלחץ נפשי ? האם מומלצות בדיקות נוספות ? תודה א.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם - תגובה
פרופ' דורון זמיר31/03/2012אם גם המרקרים תקינים הייתי מסתפק בכך. היה לך ממצא פפטי שגם יכל להסביר הכאבאם יש שינוי ביציאות הייתי מוסיף קולונוסקופיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
א.01/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה לבדיקה אולרה סאונדנלי31/03/2012
כבד בגודל תקין, מרקמו שומני, קדמית לשער הכבד הודגם מבנה היפואקוגני, 30X24 ממ גודלו, רקמת כבד תקינה על רקע הסננה שומנית??. טחול קטן, במרקם תקין. כיס המרה ללא אבנים בולטות. דופן כיס המרה לא מעובה. לא זוהו דרכי מרה חוץ או תוך כבדיות מורחבות לבלב ורטרופריטונאום עליון הודגמו בהגבלה ללא ממצא חריג. בותין הודגמו היסתידויות קטנטנות. הכליות בגודל תקין, ללא עדות לגושים, אבנים או הידרונפרוזיס. בשליש מרכזי של כליה שמאלית הודגמה MILK OF CALCIUM CYST קטנה. לסיכום: ממצאים בכבד ותין וכליה כמתואר יתר סריקת הבטן תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לבדיקה אולרה סאונד - תגובה
פרופ' דורון זמיר31/03/2012כבד שומני וגוש קטן בשער הכבד. בלוטת לימפה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רציתי לשאטלנטע29/03/2012
האם עלול להגרם נזק כתוצאה משתיית כוס תה חלוט מעלי סנה
מידי יום במשך הרבה שנים?
בת 54* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי לשאטל - תגובה
פרופ' דורון זמיר29/03/2012אין סכנה ממשית , השאלה היא אם יש צורך בכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחושת בבדיקת איסוף שתןזיו29/03/2012
אני (בן 28, לא שותה אלכוהול כלל ולא משתמש בתרופות) נמצא במעקב במשך כחצי שנה בעקבות אנזימי כבד גבוהים.
כחלק מתהליך הבירור בוצעה בדיקת אולראסאונד שנצאה תקינה.
בדיקת פיברוסקאן שבה נמצא כי רמת הפיברוזיס היא F0/F1, וקשיות הכבד הינה 6.6kPa
כעת ביצעתי בדיקת איסוף שתן של 24 שעות, ובבדיקה זו נמצא כי ערך הנחושת הוא 65. עד כמה תוצאה זו היא חריגה ועל מה היא יכולה להעיד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחושת בבדיקת איסוף שתן - תגובה
פרופ' דורון זמיר29/03/2012סדר גודל של פי 1.5-2.5 מגבול נורמה עליון יכול להיות לא רק במחלת וילסון אלא גם בכולסטזיס ואלכוהוליזם. בכל מקרה בצע בדיקת עיניים לטבעת קייזר פליישר וסרולופלסמין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהי הנורמה?
דור30/03/2012ראשית תודה רבה על תשובתך הזריזה..
לחריגה של 1.5-2.5 מכמה אתה מתכוון?
באתר הכללית נראה כי הנורמה היא עד 35, אולם במאמרים על מחלת הוילסון צויין כי הנורמה היא עד 60.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמהי הנורמה? - תגובה
פרופ' דורון זמיר31/03/2012הנורמות משתנותבמעבדות שונות. פי 1.5-2.5 מגבול עליון במעבדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסוף של היציאה תמיד רך ...דוד29/03/2012
שלום רב.
מאז ומעולם תדירות היציאות שלי נמוכה ובכמחצית המקרים ההתרוקנות מרגישה כהתרוקנות לא מלאה, אך הבנתי שזה נורמלי.
בשנה האחרונה שמתי לב שבכל פעם שישנה התרוקנות מלאה, גם אם היציאה כולה נורמלית, הסוף תמיד רך יותר (מזכיר שלשול אך לא מימי).
האם מדובר בתופעה נורמלית או דבר שמצריך בירור?
ומה יכול לגרום לכך?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה..
דניאל01/04/2012תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה.. - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק02/04/2012יש כמות קטנה של נגיף בדם. אין מספיק ניתונים כאן להגיד יותר.
יש חשיבות להבדק אתל רופא כבד על מנת לקבוע אם יש מקום לטיפול.
בנוסף חומצת השתן גבוה יזה דורש טיפול דיאטטי במקום ראשון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות בתשובה?
דניאל03/04/2012ד"ר יקר, נראה לי שענית לי בטעות על שאלה של מישהו אחר.
בכל אופן אשמח לקבל תשובה על השאלה שלי (לגבי יציאה רכה)
תודה רבה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסוף של היציאה תמיד רך ... - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק04/04/2012סליחה אכן טעות.
היציאה הרכה בסוף יכולה להיות תקינה.
אם יש תלונות של דימום וגיל מעל 50 יש מקום לקולונוסקופיה.
לעתים בעיןת בקרקעית האגן יכול להיות הגורם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דםמאיר29/03/2012
בבדיקות שעשיתי נמצאו הערכים הללו:
בילירובין טוטאל-1.9
בילירובין ישיר-0.3
בילירובין לא ישיר-1.6
LDL-172
ALT(GPT-53
rbc-red blood cells--5.52
אשמח לעזרה בקריאת התוצאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק02/04/2012מעבר לומר שיש עליה קטנה בalt אנני יכול לומר דבר.
צריך לדבר עם הרופא המטפל לגבי המשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

