מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אבני מרהקרן12/03/2012
שלום רב, מעוניינת לעשות ריסוק אבני מרה דרך אולטראסאונד (הופיעו לאחר טיפולי פוריות באסטרוגן). היכן עושים דבר כזה בארץ , אשמח אם תפנה אותי למישהו ספציפי.
תודה, קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבני מרה - תגובה
פרופ' דורון זמיר13/03/2012לדעתי עושים זאת בבתי החולים הגדולים, הכירורגים. לריסוק אבנים כזה כדאי שתהיינה מעט אבנים (1>3>10) עדיף שקופות עדיפה חולה רזה יחסית בלי טיפול באנטי קואגולנטים כמובן וכדאי להתחיל קודם לכן בממיסים כמוUDCA
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבני מרה - תגובה
פרופ' דורון זמיר13/03/2012לדעתי עושים זאת בבתי החולים הגדולים, הכירורגים. לריסוק אבנים כזה כדאי שתהיינה מעט אבנים (1>3>10) עדיף שקופות עדיפה חולה רזה יחסית בלי טיפול באנטי קואגולנטים כמובן וכדאי להתחיל קודם לכן בממיסים כמוUDCA
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרה11/03/2012
נשלחתי לבדיקה דרך הפה עם טישטוש כדי לראות מה קורה בדרך לקיבה.נמצאו 3 פוליפים קטנים שהרופא אמר שהם לא משמעותיים וכמובן נלקחה ביופסיה .ולבינתיים הוא נתן לי לקחת אומפרדקס קפליות 2 ליום למשך חודש.הבעיה שלמחרת הבדיקה יש לי כאבי בטן ,לא חזקים ללא שום תופעות לואי.עם קיבה רכה ביציאות (סדירות)לא שילשול .למה הכאבי בטן ולשם מה הקפליות שקיבלתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' דורון זמיר12/03/2012יתכן שמדובר בגזים שהצטברו מהבדיקה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסננה שומנית דיפוזית דרגה 2MORAN11/03/2012
בוקר טוב ותודה על העזרה
קיבלתי תשובות של אולטראסונד
ובתשומות רשום לגבי הכבד כך:
כבד רגיל - בעל החזר הדים גבוה, מתאים להסננה שומנית דיפוזית דרגה 2
יצא לי לקרוא באנטרנט וקצת מפחדת ממה שיצא לי לקרוא
אשמח להבהרה בעניין הזה
אני מעל גיל 40, שאר בדיקות תקינות לגבי הטחול לגלבל וכליות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - בירור לגבי בדיקהי.ג.10/03/2012
אבי בן 53 ומעוניין לדעת האם מספיקה בדיקת דם סמוי בצואה(כפי שמומלץ ע"י רופא המשפחה מעל גיל 50) בכדי לשלול סרטן מעי הגס או שעדיף לעשות בדיקת קולונוסקופיה? ואם כן,האם ישנו הבדל בין בדיקה קולונוסקופיה חודרנית או וירטואלית? ומה מומלץ?
יש לציין שנעשה בעבר בדיקת גסטרו(פעמיים) והיה את החיידק הליקובקטר פילורי וניתן טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור לגבי בדיקה - תגובה
פרופ' דורון זמיר11/03/2012ראה הסברי קודם לבן משפחתך להערכתי יש יתרון לקולונוסקופיה רגילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור לגבי בדיקהי.ג.10/03/2012
אבי בן 53 ומעוניין לדעת האם מספיקה בדיקת דם סמוי בצואה(כפי שמומלץ ע"י רופא המשפחה מעל גיל 50) בכדי לשלול סרטן מעי הגס או שעדיף לעשות בדיקת קולונוסקופיה? ואם כן,האם ישנו הבדל בין בדיקה קולונוסקופיה חודרנית או וירטואלית? ומה מומלץ?
יש לציין שנעשה בעבר בדיקת גסטרו(פעמיים) והיה את החיידק הליקובקטר פילורי וניתן טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - כאבי קיבהTAW10/03/2012
שלום
בן 36 בריא בדרך כלל, בתקופה האחרונה סבלתי מכאבי ראש ,עייפות וכאבי קיבה.
ארי שבועיים כאבי הראש והעייפות נרגעו(לא נעלמו) אך כאבי הקיבה נשארו
כאבים בחלק העלון מרוכזים כמעט באמצע,כאבים לא נוראיים אך מפריעים,לא רציפים (3-4 פעמים ביום) עם תחושת רעב,מדי פעם יש צריבה ותחושת בחילה.
נא עזרתכם,אני מודאג
הזמנתי תור לגסטרולוג הוא רחוק רק בעוד חודש ומת מדאגות.
הערה: עשיתי בדיקות דם ולא נמצאו חריגים מלבד HB 13.4 מעט נמוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - ערכי מעבדהמשה08/03/2012
שלום אני בן 25 ויש לי יתר לחץ דם שלא מטופל. במשך כ-7 שנים יש לי עליה קלה ב-GPT משהו כמו סביב 65. לפני כמה ימים עשיתי בדיקת מעבדה והיה לי GPT 64 ובנוסף משהו שלא היה קודם גלובילין 3.7.
חשוב לציין כי אני מרגיש טוב ולא מתלונן על כלום והבדיקות היו שגרתיות. האם יש צורך בהמשך בירור? מה זה יכול להיות?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי מעבדה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק09/03/2012כדי לעבור בירור-יתכן כבד שומני כחלק של התסמונת המטבולית שגם קשור ליתר לחץ דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בקרוהןזה אני08/03/2012
לפני כשבועיים אובחנתי בקולונוסקופיה בקרוהן. נלקחו ביופסיות שאין לי עדיין את תוצאותיהן אבל הרופא אבחן את הקרוהן בינתיים ללא ביופסיה.
1. אין לי כל ידע בתחום הרפואה אבל מכיוון שיש כיבים רבים לא ברור לי למה במקרה כזה לא נותנים כמה זמן שידרש מזון שלא דרך מערכת העיכול למשל דרך הוריד וכך נותנים לכיבים שבמערכת העיכול לרפא את עצמם. כעת כל הצועה עוברת על הכיבים וברור שכך לא ירפאו לעולם...והסבל נורא !
2. מאז הקולונו' ולקיחת הביופסיות מזה כשבועיים יש לי כאבי בטן ורגישות, עצירות (מפליא כיוון שאני אוכל רגיל לגמרי), לעיתים דם בצועה, כאשר יש רגשות (כעס, לחץ וכו' מרגישים ממש את הבטן מה שלא היה בעבר) - האם יכול להיות שהקולונו' עוררה משהו רדום וגרמה למיני התקף וכרגע לנסות להרגיע את זה ולשוב למה שהיה קודם ?
או שעלי להטריד את הרופאים במחלקת הגסטרו ?
3. יש לי פצע כלשהוא שאיני יודע מה טיבו באזור פי הטבעת אך מבפנים, אני מאובחן בפיסורה ובטחורים. האם הקולונו' ראתה את מה שיש שם או שעלי להדגיש שוב לרופא המטפל שאני חש כאב חזק בכל יציאה קרוב לפי הטבעת אך מבפנים (משהו פנימי קרוב ליציאה). איך מאבחנים מה יש שם ? הצואה יוצאת דמית לדעתי בגלל הפצע שם. ניסו לערוך לי אצל רופא הגסטרו/פרוקטו במרפאה בדיקה דרך פי הטבעת וקפצתי והוא לא הצליח ואז נאמר לי קודם לעשות קולונו' אבל האם כך האבחנה הושלמה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בקרוהן - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק09/03/2012הטיפול בקרוהן הוא טיפול בכדורים דרך הפה בהתחלה.
תזונה לוריד רק במצבים קשים ביותר ויש סיכונים קשורים לכך כגון זיהומים.
הפצעים של קרוהן מתרפים לאחר טיפול והתוכן של המעי לא כל כך מפריע.
העצירות אחרי קולונוסקופיה ידועה- המעי מתרוקן לאחר ההכנה.
הבעיה בפיהטבעת גם חכול להיות קשור לקרוהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפנייה לגסטרויואב08/03/2012
בן 49 בריא בד"כ.
בגלל קוצר נשימה לעיתים נערכו בדיקות
לב ( אקו, אקג ארגומטריה) וריאות ( צילום חזה +ספירומטריה)
שיצאו תקינות.
רופא משפחה הציע לבדוק בכיוון גסטרו למרות שאין לי למיטב ידיעתי
בעייה בתחום.
הייתי מעוניין לדעת מה יכול להיות הקשר בין קוצר נשימה לעיתים ( לא קשור דווקא למאמץ) לבין תחום הגסטרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפנייה לגסטרו - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק09/03/2012יכול להיות שרפלוקס קשור.
רפלוקס הוא מעבר של תוכן הקיבה עם חומצה לושט ולעתים לריאות שגורם למשל לשיעול וגם קוצר נשימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומציותיהודה08/03/2012
שלום בן 32 משקל 80
אני מאוד סובל מיתר חומציות.
האם זה שכיח שחומציות מתגבר במאמץ?כגון רכביה על אופני כושר או עלייה במדרגות?
ראוי לציין שעברתי בדיקות שקשורות ללב והכול ברוך ה יצא תקין.
אשמח לשמוע עצה איך להתגבר על יתר חומציות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומציות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק09/03/2012כן הגיוני שקשור למאמץ.
מציע להפנות לרופא ולנסות טיפול כגון אומפרדקס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אכן ריפלוקס ?יעל07/03/2012
שלום,
בחודש האחרון סובלת מתחושת יובש בפה. פעם אחת היה לי במשך היום, שתיתי הרבה, אך עדיין היה יובש וטעם מלוח בפה.
לאחר מכן, במשך החודש האחרון כאמור, יש לי יובש בפה בלילה ובעיקר בבוקר, כשאני קמה. כמו-כן, יש נפיחות בבטן, בעיקר אחר-הצהריים ובערב - אך ללא תחושות של כאב או חוסר נוחות.
רופאת א.א.ג טענה שזה כנראה ריפלוקס והמליצה על nexium 20 mg.
לפי מה שקראתי על ריפלוקס זה לא כל כך תואם את מה שיש לי.
אני לא מתלהבת לקחת כדורים (בלשון המעטה).
איזה עוד בירור ניתן לעשות, לפני שמתחילים לקחת כדורים באופן כרוני ?
* עשיתי בדיקת דם לרמות סוכר - 90 (תקין).
אמורה לעשות גם בדיקה להילוקבקטר פילורי.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אכן ריפלוקס ? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק07/03/2012יכול להיות רפלוקס -והכי קל לנסות הטיפול שהוצע. יש דרכים להוכיח רפלוקס אך על ידי בדיקות חודרניות.
יש גם מחלה עם ניוון של בלוטות הרוק.
לא ניתן לאבחן דרך הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דרכי הידבקות בהפטיטיס cלילה07/03/2012
שלום,
לאחרונה הכרתי בחור אשר מאוד מוצא חן בעיני והוא סיפר לי כי הוא לא התגייס לצבא מאחר וגילו אצלו הפטיטיס c , הוא אמר שעבר טיפול בכדורים וזריקות במשך חצי שנה אבל נשאר נשא, כיום הוא בן 27.
השאלה שלי היא האם אפשר לנהל אורח חיים נורמלי בתור נשא ומהן הדרכים בהן אוכל להידבק? כיצד זה ישפיע על החיים המשותפים שלנו? האם נשא יכול להוליד ילדים בריאים?
תודה רבה מראש,
ויקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דרכי הידבקות בהפטיטיס c - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק07/03/2012קודם כל הפטיטיס c לא כל כך עובר דרך יחסי מין טגם לא דרך לידה.
יש טיפול חדש בסל לסוג 1 של hcv וזה נותן תוצאות טובות מאוד- כך שיש סיכוי שיכול להבריא מזה.
מציע ללכת ביחד לרופא כבד שלו ולשאול השאלות הנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן 24 שעות לאחר בדיקה גסטרוערן06/03/2012
שלום,
בן 42 בריא, ביצעתי אתמול בדקת גסטרוסקופיה, בבדיקה נמא דלקת, erosive gastrtitis
בהמלצת הרופאה לקחתי הבוקר כדור אומפרדקס.
משעות הבוקר אני חש נפיחות , חלץ וכאב באזור הבטן, די מזכיר את מה שהרגשתי בשעת הבדיקה.
האם זה הגיוני יתר מ 24 שעות אחרי הבדיקה עדיין לסבול מכאבים ולחץ? אחרי כמה זמן "להלחץ" מהעניין ולגשת לבדיקה אצל רופא / מיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן 24 שעות לאחר בדיקה גסטרו - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק06/03/2012לא סביר שמדובר על סיבוך של גסטרוסקופיה .
יש דווחים לגבי קולונוסקופיה אך גסטרוסקופיה יותר פשוט וקצר.
תמיד יש אפשרות של לחץ נפשי המשפיע על התכבצות של המעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקע סרעפתי שנעלם בבדיקה חוזרתחגי05/03/2012
שלום רב לכם
לפני כ3 שנים נמצא אצלי בקע סרעפתי מעומק 45-50 ס"מ
תוצאות הגסטרוסקופיה מאתמול- "חיבור ושט קיבה בגובה 45 ללא עדות לבקע סרעפתי"
האם זה הגיוני? האם לא היה לי בכלל בקע ואבחנת הרופא היתה שגויה?
האם זכותי לדרוש צילום של הבדיקה הקודמת כדי לראות איך הגיע למסקנה זו שיש לי בקע? בברכה חגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקע סרעפתי שנעלם בבדיקה חוזרת - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק05/03/2012נראה לי משונה שיש הבדל בין קיום של בקע של 5 ס"מ ואי קיום.
יתכן הבדלים בין רופאים אם מדובר על בקע של ס"מ אך לא 5 ס"מ.
מציע לשאותל רופא הגסטרו שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גזים בבטןדנה3505/03/2012
יש לי כאבי בטן שבדר"כ זה קצת מעל הטבור..באמצע-והמון המון בועות בבטן,ברגע שאני נוגעת בבטן במקום שכואב, אני מרגישה את הבועות וכמו גזים קטנים יוצאים...אני סובלת מזה המון , עשיתי בדיקות הכל יצא תקין (בדיקות דם,אולטרה סאונד),למעט הבדקית נשיפה שיש לי חיידק הליקובטר-אני מרגישה לא נוח עם כל המצב הזה, לא משנה מה אני אוכלת, זה קורה לי (יש גם ימים טובים לפעמים..),ניסתי להוריד מוצרי חלב, אבל עדיין זה היה..והבעיה שלי שאני אוכלת המון המון פחמימות, לחם, ופיתות
1) ממה זה יכול לנבוע? 2)איך אפשר להתגבר על זה?-אני חייבת לציין שאני שותה המון תה קמומיל וזה לא עוזר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים בבטן - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק05/03/2012יתכן מאוד מעי רגיז אך כמובן לא ניתן לאבחן דרך פורום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

