פורום קרדיולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • ממצאים בסקירה
    אילנית
    24/09/2007

    שלום, אני בת 30 הריון שלישי שבוע 14+6.

    בסקירה מוקדמת נמצאו מספר ממצאים:


    - עורק ריאתי ראשי 2 מ"מ, אבי העורקים 1 מ"מ.

    - חדר שמאלי של הלב נקודה היפראקוגנית 1 מ"מ.

    הרופא הפנה ליעוץ גנטי ואקו לב אך עד אז אשמח לקבל פרטים לגבי הממצאים, שכיחותם, העלמותם? והשלכות להריון.

    יום טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ממצאים בסקירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצאים בסקירה מוקדמת

    ד''ר דני פינק
    25/09/2007

    שלום אילנית

    אין מספיק נתונים מבדיקת עובר בן פחות מ 18 שבועות. לפעמים יש מום בולט כמו : חדר חסר דבר
    שאפשר לדעת שהוא משמעותי, אבל אין אפשרות בשלב זה לדון בפרטים קטנים כמו אלה שלך.

    אני מבין שזו בעיה וקשה לחכות עוד 4 עד 6 שבועות לבדיקת הלב,אבל אחרי 18 עד 20 שבועות תהיה משמעות לבדיקה (כל עובר משתנה) כדאי.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עורק סתום
    דני
    24/09/2007

    מאז שהבן שלנו נולד יש לו בעיה בלב שהעורק לא פתוח מספיק, עשו צינתור כדי לפתוח את העורק ואמרו לנו שאולי נצטרך לעשות שוב. מתי לדעתך כדאי לעשות צינתור ובאיזה מקרים אפשר לחכות? באופן כללי הוא בסדר בדרך כלל אבל הוא מתעייף מהר ואנחנו שומרים עליו מאוד. כיום הוא בן 4

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עורק סתום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עורק סתום

    ד''ר דני פינק
    25/09/2007

    דני שלום

    כל מסתם ועורק הוא סיפור אחר. יש הרבה פרטים שמשפיעים על החשבונות של "מתי" ואפילו אז, יש דעות שונות לגיטימיות. המצב הזה קיים מזה שיחסית למחלות אחרות, אין לנו הרבה ניסיון ומחקרים גדולים וטובים לכוון את ההחלטות. החלטות בקרדיולוגיה ילדים מבוססות על מחקר לא מושלם ביחד עם ניסיון אישי ודיווחים על מיקרים בספרות המקצועית. בגלל זה אין לתת המלצות ספציפיות על מיקרה ספציפי בלי לבדוק את הילד אישית.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קצב
    רוית
    21/09/2007

    שלום,
    ביתי בת חמש ומזה מספר ימים מתעוררת בלילה כשהיא מתלוננת על כאבים בחזה.
    יש לציין שמדובר בילדה בריאה ובמשך היום מתפקדת כרגיל. עפ"י בדיקה שנערכה אצל רופא הילדים
    יש לה הפרעות בקצב הלב והוא הפנה אותנו לבי"ח לברור.
    האם יש להתייחס בדחיפות ולאשפזה או שניתן לבצע את הבדיקות והברור דרך קופת חולים?

    תודה
    רוית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות קצב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות קצב

    ד''ר דני פינק
    21/09/2007

    שלום רוית

    חייבים להתחיל את הבירור על הכאבים בחזה. כאבים רק במנוחה ושינה אצל ילד בריא , בדרך כלל לא קשורות לבעיות לב. רוב המקרים זה קשור ל "כאבי גדילה" אפשריים בכל פרק עם סחוס כולל בין העצמות של שלד החזה.

    הרופא שלך יידע את הדרך לדאוג לברור באזור שלך אבל מה שה חשוב, זה להגיע לקרדיולוג ילדים, ובהחלט לא מחייב אשפוז. יהיה צורך לאנמנזה, בדיקת גוף ו א.ק.ג. ורק אם התוצאות מראות בעיות לב יהיה צורך בהמשך ברור.

    שנה טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ps לילדה
    ahv
    19/09/2007

    שלום
    לבתי יש ps.
    בבדיקה גופנית נשמעה אוושה סיסטולית אג'קטילית 2/6 בגבול החזה השמאלי.תוצאות א.ק.ג הראו ציר 50+ qrs
    QTS 388 126 PR
    גל T חיובי ב-IV
    בבדיקת אקו - דופלר:
    מנח וחבורים תקינים, ללא הרחבת פרוזדורים או חדרים.
    ללא עדות לפגם במחיצה הבין עליתית או בין חדרית.
    ללא עדות לדוקטוס ארטריוזוס. המסתם הריאתי מוצר עם מפל מכסימלי על פניו עד 30 ממ"כ וכן pr קל בלבד.
    יתר המסתמים וקשת האאורטה תקינים.
    תפקוד חדר שמאל בגדר הנורמה.
    הודגמו העורקים הקורונרים במוצאם - תקינים
    לא הודגם נוזל פריקרדיאלי.
    אני מבקשת הסבר לגבי כל התוצאות.
    מה עושים במצב כזה?
    האם יש צורך בהגבלות מסוימות?
    אשמח לכל הסבר ותשובה
    בתודה ובברכה
    אמא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ps לילדה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PS לילדה

    ד''ר דני פינק
    19/09/2007

    שלום אמא

    קודם כל, PS של 30 ממ"כ בדרך כלל לא גורם לבעיות והגבלות כל שהן. מה שחסר בדיווח שלך זה הגיל של בתך נתון מאוד קריטי בכל דיון ובכל מחלה ברפואת ילדים. בהבנה שבתך בן גיל 3 עד 8, מספיקה ביקורת פעם בשנה ללא אף הגבלות. אחרי גיל הזה יש מקום להגדיל את מרווח הזמן בין הביקורים.

    לגבי הפרטים של כל הבדיקות, העיקר הוא המפל על פניו המסתם וייתר האינפורמציה סביר יחסית למפל הזה. אצל בתך הם סבירים.

    חשוב ביותר לסמוך על הרופא\ה קרדיולוג ילדים שלך שפרטים קטנים יכולים לשנות את המחשבה וגישה ללא ביטוי בתשובות הכתובות.

    שנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ps לילדה

    ahv
    19/09/2007

    ראשית תודה תשובתך המהירה
    בתי בת 7.5 שנים ואנו בוטחים לחלטוין בקרדיולוג ויש בינינו מערכת יחסים נפלאה.
    אך קרוב לוודאי מוכר לך שלפעמים רוצים לקבל חוות דעת נוספת כדי להיות יותר רגועים
    אלמלא היינו בוטחים בקרדיולוג ברי שלא היינו משאירים את אוצרנו בידיו.

    אשמח להבין דבר נוסף בעזרתך:
    האם ידוע על מקרים שבו ה-PS נעלם

    חתימה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PS לילדה

    ד"ר פינק
    19/09/2007

    כן, זה קורה הרבה פעמים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות במחיצה
    ירדן
    18/09/2007

    שלום לרופא. יש לי כמה שאלות שאני מקווה שתוכל לענות לי עליהן:
    מה מחיצה לא טובה בין החדרים של הלב יכולה לעשות לילד?
    זה יכול להסתדר לבד או שחייבים לעשות ניתוח?
    מותר לתת לו לעשות ספורט או שאסור לעשות שום פעילות גופנית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות במחיצה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות במחיצה

    ד''ר דני פינק
    18/09/2007

    שלום ירדן

    אני מקווה שאת מדברת על אבחנה שניתנה ע"י קרדיולוג ילדים, רק הוא מסוגל לתת אבחנה כזו בילדים. אני גם מבין שאת מתכוונת לילד ולא עובר, נכון?

    יש עשרות אבחנות נפרדות שיכולות להתאים ל" מחיצה לא טובה בין החדרים" ולכל אחד יש משמעות שונה לגמרי. אפילו בן שני ילדים עם אותו אבחנה, הפרטים משנים את המשמעות ביניהם. את חייבת וזכותך לשאול שאלות אלה את הקרדיולוג ילדים הספציפי שעשה את האבחנה.

    כל טוב והצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בלב
    אורית
    16/09/2007

    שלום ד"ר,

    אני מאוד דואגת לגיסתי שהיא בשבוע ה- 29, תאריך לידה משוער 4.12.07.
    בסקירה השניה שביצעה התגלו מי שפיר מועטים. הרופא שלח אותה לסידרת בדיקות ובניהן לאולטרסאודנ גדילת עובר ולאקו לב.
    באקו לב התגלה שתיפקוד הלב בסדר, אך ישנה חריגה קטנה בעובי המחיצה בין החדרים ושחדר ימין גדול מחדר שמאל.

    האם ישנה סכנה לעובר?
    האם העובר יכול לשרוד לאחר הלידה?
    האם ישנה סכנה לאם?

    ד"ר אודה לך באם תוכל לענות לי בהקדם. אנחנו ממש חוששים לאם ולעובר.

    תודה רבה
    אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה בלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינויים קלים בלב העובר

    ד''ר דני פינק
    16/09/2007

    שלום אורית

    קודם כל, רוב העוברים עם הממצאים שאת מצינת בעובר בגיל 29 שבועות, נולדים ללא בעיות לב בלידה. זה לא אומר שאין צורך לעקוב אחרי ההתפתחות של הממצאים האלה.

    לא נישמע שהממצאים האלה יסכנו את העובר עד הלידה.

    לגבי סכנה לאם, לא תהיה סכנה לאם ממצב הלב של העובר. חייבים לברר אצל רופא נשים לגבי סכנה מהמצב הכללי כולל הסיבה למיעוט מי השפיר.

    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו לב-עובר
    רונה
    11/09/2007

    שלום,
    אבקש לדעת באיזה שבוע מומלץ לבצע את הבדיקה,נאמר לי שכבר בשבוע 20 - זה לא מוקדם מדי?

    תודה, רונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקו לב-עובר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמן לאקו לב-עובר

    ד''ר דני פינק
    12/09/2007

    שלום רונה

    מומלץ לבצע את הבדיקה בשבועות 20-22. האיכות הטובה ביותר תהיה בן שבועות 21\22 - 26\27, אבל רוב הפעמים מספיק טוב ב20 שבועות ואז אם יש צורך להפסקת ההיריון, בגלל ההבחנה לבבי, יהיה מספיק זמן עד 23 שבועות שהוא גבול לרוב ההפסקות.

    ושנה טובה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות של דופק מהיר ופעימות לב
    עידן
    09/09/2007

    שלום אני בן 17 וחצי ויש לי לאחרונה דופק מהיר ופעימות לב מהירות ללא הפסקה כולל שאני ישן או נח מה יכולה להיות הבעיה זה התחיל לפני כחודש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה של דופק מהיר

    ד''ר דני פינק
    09/09/2007

    שלום עידן

    האפשריות הן ללא סוף

    קרוב לודאי שזה לא מסוכן אבל בכל זאת יש צורך בבירור. יש שתי קבוצות של בעיות שקודם כל צריך להבדיל ביניהן. אחת היא בעיה של הלב עצמו שפועל מהר מדי והשניה שיש בעיה במערכת אחרת בגוף שמשפיעה על דופק הלב.

    כמו רוב הבעיות ברפואה הבירור מתחיל עם בדיקת גוף ושאלות מעמיקות על ידי הרופא המטפל שלך. זה הדבר הכי חשוב. התוצאות של בירור ראשוני הזה יכונו אותו לבדיקות אחרות כמו: בדיקות הדמיה ובדיקות דם. אצלך יהיה חשוב לבצע א.ק.ג.. אם יש מישהו במשפחה שלמד לספור דופק זה יעזור להגיע לרופא שלך כבר עם יומן ספירות דופק לפי יום, זמן ופעולות כולל בזמן שינה.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בחזה
    יוסי
    06/09/2007

    שלום לד"ר שלום אני בן 16 וחצי , ובימים האחרונים אני סובל מ"כאבי חזה אני אתאר לך את התחושה ממש בצד שמאל איפה שממוקם הלב יש לי מדי פעם מן צביטות כאלה,ואני חייב להחזיק את הלב כדי שזה לא יכאב,הלכתי לביקור רופא עשו לי אקג והוא אמר שאין סכנה או משהו,הלכתי לקופ,ח חולים לכרדילוגית והיא בדקה אוטתי עם המכשיר ללחץ דם ועם ההאוזניות והיא אמרה שהמקור של זה לא בלב ,לדעתי הסיבה זה חוסר שעות שינה כל השבוע הייתי פעיל כל היום וישנתי 5 שעות ,כי הייתי צריך לקום מוקדם לבי"ס כי התראגלתי בחופש,בנוסף התזונה שלי לא ממש היייתה טובה בחופש ובזמן האחרון אני כמעט ולא אוכל הרבה ואני בעיקר אוכל ז'נג פוד,השאלה שלי מה המקור של הכאבים האלה וכיצד ניתן לטפל בזה.
    ובמידה וזה קורה לי מה לעשות אם אני לא בבית ,לאן לפנות?
    בדר"כ זה קרה לי שהייתי בבית אז הלכתי לישון וזה נפסק יום למחרת .
    האם זה מסוכן?
    יש לציין שאני סובל מ VSD ועברתי ניתוח לב פתוח בגיל 3 חודשים ואני במעקב כל שנה.\\
    ולגבי התזונה ואם יש לך עוד טיפים אשמח לקבל.
    לגבי ספורט אני הרבה רוכב על אופניים ובעבר הייתי בחוגי ספורט כמה שנים טובות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בחזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בחזה

    ד''ר דני פינק
    06/09/2007

    ליוסי שלום

    מה שאתה מתאר, זה סיפור שאני שומע לפחות חמש פעמים בשבוע . הכאב יכול להיות מאוד חזק אבל ללא סכנה.

    הכאב הזה הוא מקבוצת כאבים שידועה כ"כאבי גדילה". אני חושב שהוא קשור לשינוים שקורים בגיל שלך בחלבוני הסחוס בן העצמות, וכשזה קורה בחזה, בן הצלעות ועצם החזה שהיא העצם באמצע החזה בין הצלעות מצד ימין ואלה שמצד שמאל. בזמן מעבר מסוג חלבון של ילדים לסוג של מבוגרים, לפעמים יש מצב מאוד רגיש ובגלל שהסחוס נימצא בן שני העצמות, ייתכן שיגרם כאב נוראי. זה יכול ליקרות בגילאים שונים בכל מפרק כמו בירך או במרפק.

    האופייני לכאב הזה הוא שקשה לזוז, אפילו כואב לנשום לשניות עד שהוא עובר.זה יכול ליקרות אחרי התעמלות אבל ברוב המקרים, גם קורה במנוחה ללא קשר לפעולות גופניות.

    כשאני בודק מישהו עם בעיה זו, אני מוצא את הנקודה הרגישה על ידי לחיצה עם האצבע שלי וזה גורם לאותו כאב. אז האבחנה בטוחה.

    אין טיפול מוצלח למרות שתרופה כמו אספירין ונורופן יכולה לעזור. הבעיה שהכאב מגיע פיתאום ולא נמשך מספיק זמן לתת לתרופה להשפיע. מה שעוזר להתמודד עם הבעיה הוא הידע שזה לא מסוכן ושזה עובר עם הזמן.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומים בלב
    שרה
    05/09/2007

    שלום וברכה,
    בהמשך לתשובתך מהמייל הקודם .
    היום ביצעתי אקו לב נוסף אצל קרדיולוג ילדים ע"מ לקבל חוות דעת שנייה ותשובתו היתה דומה מאד למה שיצא בסקירה המערכות שביצעתי אצל פרופ' ..... , רק שהוא רואה מום נוסף.
    להלן תשובתו:
    "רושם של לב עובר בעל מבנה אבנורמלי מאד. אבחנה מבדלת בין TGA HYPOPLASTIC PAS לבין TRUNCUS ARTERIOSUS ועורק ריאתי היפופלסטי היוצא ממנו סמוך ליציאת האאורטה?
    בנוסף יש PFO , PDA, VSD, בנוסף אזורים היפראקוגנים בחדר שמאל וימין.
    הבעיה העתידית של עובר זה הם עורקי הריאה ההיפופליסטיים שסיכוים לגדול קטן ויהיה קשה מאד לטפל בילוד אם בכלל יהיה ניתן לעשות SHUNT בעורקים כה קטנים? "
    שאלתי לכבודו:
    בהנחה שאין מדובר בתסמונת כרומוזומלית כוללת.
    ובנוסף למום בפנים של שפה חיך וחניכיים שסועות, מה הסיכוי של העובר לחיות במצבו?
    כמו כן האם יש סיכוי לעובר כזה לחיות ללא ניתוחים כלל בלב?
    מה הסיכוי שמדובר בתסמונת כוללת?

    תודה מראש



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מומים בלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומים בלב עובר2

    ד''ר דני פינק
    06/09/2007

    שלום שרה

    1) מה הסיכוי של העובר לחיות במצבו?
    המשך ההיריון לא תלוי במצב הראות או העורקים לראות. זה רק תלוי בכמות הTRICUSPID REGURGITATION.

    2) כמו כן האם יש סיכוי לעובר כזה לחיות ללא ניתוחים כלל בלב?
    האם התינוק יישאר בחיים במשך זמן? תלוי רק באספקת הדם לעורקי הראות. אם רק הPDA
    מספק את הדם לראות רוב התינוקות ימותו בשבועות הראשונים. אם יש איזה שהיא אספקת דם לריאות בדרך נוספת, רוב התינוקות האלה ישאירו בחיים אבל ייתכן שמצב בריאותם יהיה קשה.

    3) מה הסיכוי שמדובר בתסמונת כוללת?
    עם השילוב שיש, זה תסמונת. זה לא אומר שיש לנו הידע לתת שם לתסמונת הזו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות סקירת מערכות ומומים בלב- דחו
    שרה
    04/09/2007

    שלום וברככה.

    אני בשבוע 21 . ביצעתי סקירת מערכות מורחבת מאוחרת בשבוע 20 והתגלה שפה וחיך שסועים.
    ביצעתי סקירה נוספת באופן פרטי אצל פרופ' .... והוא ביצע גם אקו לב עובר.
    התוצאות היו קשות. הפרופסור זיהה את השפה והחך השסועים והוא אמר שזה גם השיניים.
    לגבי הלב: D-TRANSPOSITION OF GREAT VESSELS
    PULMONIC STENOSIS
    RT DILLATED OVERRIDING AORTA
    DOUBLE OUTLET OF RT VENTRICLE
    VSD
    נקודה היפר אקוגנית בחדר שמאל בלב העובר
    הודגם TRICUSPID REGURGITA TION בחדר ימין בלב העובר

    שאלתי לכבודו הינה: מה זה המומים הללו? ומה המשמעות שלהם לגבי השרדות עובר?
    האם העובר יכול לחיות לאחר שיוולד בהנחה שלא תתבצע הפלה?
    האם נניח העובר יכול לשרוד עד גיל שנה ואז לבצע ניתוח/ השתלה וכד'?
    פרופ' ..... המליץ לבצע הפלה וייעוץ גנטי.
    לתשובתך אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מומים בלב עובר

    ד''ר דני פינק
    04/09/2007

    שרה

    מה שמסכן את העובר כעת הוא ה-TRICUSPID REGURGITATION. אם הוא גדול מדי,הוא יגרום לאי ספיקת לב אצל העובר ומות תוך רחמי. אם יגיע ללידה אז יש פה צירוף מומים שידרוש סידרת ניתוחים לא פשוטים ובסופו של דבר, הילד יישאר עם מחלת לב קשה אפילו במצב של הצלחה של כל הניתוחים!

    אני מצטער אבל אין בידנו עדין תשובה טובה לצירוף מומים האלה.

    בהצלחה בהתמודדות בדרך שאת מחליטה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רשרוש
    רועי
    04/09/2007

    אני כדורגלן בן 11 - עשו לי בדיקה וגילו לי רשרוש בלב. מה זה אומר? האם לא ואכל להמשיך לשחק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רשרוש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רשרוש

    ד''ר דני פינק
    04/09/2007

    רועי
    קרוב לודאי שאתה בריא לגמרי.

    רוב האוושות הם דווקא סימן לבריאות בגיל שלך. אם הרופא ששמע אותו לא יכול להבדיל בן איושה בריאה לבין איושה שמראה מום לב, הוא יבקש בירור אצל מישהו שלמד להבדיל כמו קרדיולוג ילדים.

    בהצלחה בכדור רגל!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשימות מהירות
    אורית
    03/09/2007

    נולד לי בשעה טובה בן לפני שלושה שבועות לפעמים ( בעיקר אחרי יניקות). יש לו פתאום כמה נשימות מהירות יותר וזה הולך ובא - האם נורמלי או מחייב בדיקה רצינית?

    תודה, אורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נשימות מהירות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשימות מהירות בתינוק

    ד''ר דני פינק
    03/09/2007

    שלום אורית

    קודם כל, מזל טוב!

    בדרך כלל זה נגרם בשל אי בשלות מערכת העצבים שאחראית על מהירות ועומק הנשימות. זה נורמאלי שתינוק ממשיך להתפתח אחרי הלידה, במיוחד מערכת העצבים. עם הוא בריא אוכל כמו שצריך וגודל כמקובל, אין מה לדאוג.

    העיקר הוא ליהנות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיאטה
    דינה
    30/08/2007

    שלום לדוקטור,
    אני בת 15 ועשיתי דיאטה די קיצונית שהורדתי בה 11 קילו בחודשיים (הגובה שלי הוא 1.65 ולפני הדיאטה שקלתי 72 קילו. אני מרגישה קצת חלשה בזמן האחרון כשאני קמה יש לי סחרחורות ואני מרגישה שהדופק שלי לפעמים"משתגע" ממש מהיר כשאני עושה מאמץ קצר אפילו כמו לעלות במדרגות. מה אתה מציע לי לעשות?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דיאטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיאטה

    ד''ר דני פינק
    31/08/2007

    שלום דינה

    מצבך אכן מדאיג. ירידת משקל מהירה דורשת מעקב רפואי צמוד בגלל הבעיות שעלולות להופיע בדומה למה שאת מספרת. חשוב ללכת לרופא\ה משפחה\ילדים שלך כדי לעבור בדיקות ולחפש אפשרות של הפרעת מלחים בדם ובדיקת א.ק.ג. להפרעות בקצב. ייתכן מאוד שאת בסדר אבל זה דורש בירור כדי להיות בטוחים.

    שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לב ילדים
    שירלי
    30/08/2007

    שלום
    בתי בת חצי שנה ובבדיקה בלב ילדים נתגלה כי יש ממצא של ASD בינוני ווריד ריאה טועה ששניהם ביחד גורמים לעומס נפח על החדר הימני ויש מעט מפל לחצים במוצא חדר ימין.
    כרגע נאמר להמתין 3 חודשים ולגשת לבדיקה חוזרת , מה מומלץ ? האם עדיף לא להמתין לגשת להתייעצויות נוספות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לב ילדים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD בתינוקת

    ד''ר דני פינק
    31/08/2007

    שלום שירלי
    נשמע שהסבירו לך טוב את המשמעות של ה- ASD והווריד שחוזר מהריאות לצד ימין של הלב במקום לצד שמאל. יש הרבה שיקולים בהחלטות שלנו כמה לחכות עד לתיקון. טיפול בניתוח או בצנתור. גודל הילד, מצבו הכללי, קושי הניתוח\ צנתור והצלחה המקובלת בפעולת ספציפית שצריך וגם הניסיון והצלחות ספציפיות של הכירורגים\ מצנתרים. אלה שיקולים שיש לקחת לכל ילד בנפרד. אפילו לטובי המנתחים יש מגבלות.

    כרופא קרדיולוגיה ילדים, בגלל שתוכנית הטפול לכל מיקרה ספציפי היא לא קבועה, כולנו מתייעצים עם קרדיולוגים אחרים וכירורגים וביחד מגיעים לתשובה הטובה לכל ילד בנפרד. אין שני ילדים דומים.

    אצלך מצאו את הבעיה מוקדם וזה טוב. אם בתך בריאה וגדלה לפי הנורמה בהחלט אפשר לחכות. זכותך לשאול את הקרדיולוג ילדים שלך על מה הוא יבסס את החלטתו ומתי לנתח? ועם איזה קרדיולוגים\ כירורגים הוא מתייעץ בדרך כלל.

    בהצלחה! ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום