מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ממצאים בסקירהאילנית24/09/2007
שלום, אני בת 30 הריון שלישי שבוע 14+6.
בסקירה מוקדמת נמצאו מספר ממצאים:
- עורק ריאתי ראשי 2 מ"מ, אבי העורקים 1 מ"מ.
- חדר שמאלי של הלב נקודה היפראקוגנית 1 מ"מ.
הרופא הפנה ליעוץ גנטי ואקו לב אך עד אז אשמח לקבל פרטים לגבי הממצאים, שכיחותם, העלמותם? והשלכות להריון.
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצאים בסקירה מוקדמת
ד''ר דני פינק25/09/2007שלום אילנית
אין מספיק נתונים מבדיקת עובר בן פחות מ 18 שבועות. לפעמים יש מום בולט כמו : חדר חסר דבר
שאפשר לדעת שהוא משמעותי, אבל אין אפשרות בשלב זה לדון בפרטים קטנים כמו אלה שלך.
אני מבין שזו בעיה וקשה לחכות עוד 4 עד 6 שבועות לבדיקת הלב,אבל אחרי 18 עד 20 שבועות תהיה משמעות לבדיקה (כל עובר משתנה) כדאי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עורק סתוםדני24/09/2007
מאז שהבן שלנו נולד יש לו בעיה בלב שהעורק לא פתוח מספיק, עשו צינתור כדי לפתוח את העורק ואמרו לנו שאולי נצטרך לעשות שוב. מתי לדעתך כדאי לעשות צינתור ובאיזה מקרים אפשר לחכות? באופן כללי הוא בסדר בדרך כלל אבל הוא מתעייף מהר ואנחנו שומרים עליו מאוד. כיום הוא בן 4
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עורק סתום
ד''ר דני פינק25/09/2007דני שלום
כל מסתם ועורק הוא סיפור אחר. יש הרבה פרטים שמשפיעים על החשבונות של "מתי" ואפילו אז, יש דעות שונות לגיטימיות. המצב הזה קיים מזה שיחסית למחלות אחרות, אין לנו הרבה ניסיון ומחקרים גדולים וטובים לכוון את ההחלטות. החלטות בקרדיולוגיה ילדים מבוססות על מחקר לא מושלם ביחד עם ניסיון אישי ודיווחים על מיקרים בספרות המקצועית. בגלל זה אין לתת המלצות ספציפיות על מיקרה ספציפי בלי לבדוק את הילד אישית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות קצברוית21/09/2007
שלום,
ביתי בת חמש ומזה מספר ימים מתעוררת בלילה כשהיא מתלוננת על כאבים בחזה.
יש לציין שמדובר בילדה בריאה ובמשך היום מתפקדת כרגיל. עפ"י בדיקה שנערכה אצל רופא הילדים
יש לה הפרעות בקצב הלב והוא הפנה אותנו לבי"ח לברור.
האם יש להתייחס בדחיפות ולאשפזה או שניתן לבצע את הבדיקות והברור דרך קופת חולים?
תודה
רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות קצב
ד''ר דני פינק21/09/2007שלום רוית
חייבים להתחיל את הבירור על הכאבים בחזה. כאבים רק במנוחה ושינה אצל ילד בריא , בדרך כלל לא קשורות לבעיות לב. רוב המקרים זה קשור ל "כאבי גדילה" אפשריים בכל פרק עם סחוס כולל בין העצמות של שלד החזה.
הרופא שלך יידע את הדרך לדאוג לברור באזור שלך אבל מה שה חשוב, זה להגיע לקרדיולוג ילדים, ובהחלט לא מחייב אשפוז. יהיה צורך לאנמנזה, בדיקת גוף ו א.ק.ג. ורק אם התוצאות מראות בעיות לב יהיה צורך בהמשך ברור.
שנה טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ps לילדהahv19/09/2007
שלום
לבתי יש ps.
בבדיקה גופנית נשמעה אוושה סיסטולית אג'קטילית 2/6 בגבול החזה השמאלי.תוצאות א.ק.ג הראו ציר 50+ qrs
QTS 388 126 PR
גל T חיובי ב-IV
בבדיקת אקו - דופלר:
מנח וחבורים תקינים, ללא הרחבת פרוזדורים או חדרים.
ללא עדות לפגם במחיצה הבין עליתית או בין חדרית.
ללא עדות לדוקטוס ארטריוזוס. המסתם הריאתי מוצר עם מפל מכסימלי על פניו עד 30 ממ"כ וכן pr קל בלבד.
יתר המסתמים וקשת האאורטה תקינים.
תפקוד חדר שמאל בגדר הנורמה.
הודגמו העורקים הקורונרים במוצאם - תקינים
לא הודגם נוזל פריקרדיאלי.
אני מבקשת הסבר לגבי כל התוצאות.
מה עושים במצב כזה?
האם יש צורך בהגבלות מסוימות?
אשמח לכל הסבר ותשובה
בתודה ובברכה
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PS לילדה
ד''ר דני פינק19/09/2007שלום אמא
קודם כל, PS של 30 ממ"כ בדרך כלל לא גורם לבעיות והגבלות כל שהן. מה שחסר בדיווח שלך זה הגיל של בתך נתון מאוד קריטי בכל דיון ובכל מחלה ברפואת ילדים. בהבנה שבתך בן גיל 3 עד 8, מספיקה ביקורת פעם בשנה ללא אף הגבלות. אחרי גיל הזה יש מקום להגדיל את מרווח הזמן בין הביקורים.
לגבי הפרטים של כל הבדיקות, העיקר הוא המפל על פניו המסתם וייתר האינפורמציה סביר יחסית למפל הזה. אצל בתך הם סבירים.
חשוב ביותר לסמוך על הרופא\ה קרדיולוג ילדים שלך שפרטים קטנים יכולים לשנות את המחשבה וגישה ללא ביטוי בתשובות הכתובות.
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהps לילדה
ahv19/09/2007ראשית תודה תשובתך המהירה
בתי בת 7.5 שנים ואנו בוטחים לחלטוין בקרדיולוג ויש בינינו מערכת יחסים נפלאה.
אך קרוב לוודאי מוכר לך שלפעמים רוצים לקבל חוות דעת נוספת כדי להיות יותר רגועים
אלמלא היינו בוטחים בקרדיולוג ברי שלא היינו משאירים את אוצרנו בידיו.
אשמח להבין דבר נוסף בעזרתך:
האם ידוע על מקרים שבו ה-PS נעלם
חתימה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהPS לילדה
ד"ר פינק19/09/2007כן, זה קורה הרבה פעמים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות במחיצהירדן18/09/2007
שלום לרופא. יש לי כמה שאלות שאני מקווה שתוכל לענות לי עליהן:
מה מחיצה לא טובה בין החדרים של הלב יכולה לעשות לילד?
זה יכול להסתדר לבד או שחייבים לעשות ניתוח?
מותר לתת לו לעשות ספורט או שאסור לעשות שום פעילות גופנית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות במחיצה
ד''ר דני פינק18/09/2007שלום ירדן
אני מקווה שאת מדברת על אבחנה שניתנה ע"י קרדיולוג ילדים, רק הוא מסוגל לתת אבחנה כזו בילדים. אני גם מבין שאת מתכוונת לילד ולא עובר, נכון?
יש עשרות אבחנות נפרדות שיכולות להתאים ל" מחיצה לא טובה בין החדרים" ולכל אחד יש משמעות שונה לגמרי. אפילו בן שני ילדים עם אותו אבחנה, הפרטים משנים את המשמעות ביניהם. את חייבת וזכותך לשאול שאלות אלה את הקרדיולוג ילדים הספציפי שעשה את האבחנה.
כל טוב והצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בלבאורית16/09/2007
שלום ד"ר,
אני מאוד דואגת לגיסתי שהיא בשבוע ה- 29, תאריך לידה משוער 4.12.07.
בסקירה השניה שביצעה התגלו מי שפיר מועטים. הרופא שלח אותה לסידרת בדיקות ובניהן לאולטרסאודנ גדילת עובר ולאקו לב.
באקו לב התגלה שתיפקוד הלב בסדר, אך ישנה חריגה קטנה בעובי המחיצה בין החדרים ושחדר ימין גדול מחדר שמאל.
האם ישנה סכנה לעובר?
האם העובר יכול לשרוד לאחר הלידה?
האם ישנה סכנה לאם?
ד"ר אודה לך באם תוכל לענות לי בהקדם. אנחנו ממש חוששים לאם ולעובר.
תודה רבה
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים קלים בלב העובר
ד''ר דני פינק16/09/2007שלום אורית
קודם כל, רוב העוברים עם הממצאים שאת מצינת בעובר בגיל 29 שבועות, נולדים ללא בעיות לב בלידה. זה לא אומר שאין צורך לעקוב אחרי ההתפתחות של הממצאים האלה.
לא נישמע שהממצאים האלה יסכנו את העובר עד הלידה.
לגבי סכנה לאם, לא תהיה סכנה לאם ממצב הלב של העובר. חייבים לברר אצל רופא נשים לגבי סכנה מהמצב הכללי כולל הסיבה למיעוט מי השפיר.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב-עובררונה11/09/2007
שלום,
אבקש לדעת באיזה שבוע מומלץ לבצע את הבדיקה,נאמר לי שכבר בשבוע 20 - זה לא מוקדם מדי?
תודה, רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זמן לאקו לב-עובר
ד''ר דני פינק12/09/2007שלום רונה
מומלץ לבצע את הבדיקה בשבועות 20-22. האיכות הטובה ביותר תהיה בן שבועות 21\22 - 26\27, אבל רוב הפעמים מספיק טוב ב20 שבועות ואז אם יש צורך להפסקת ההיריון, בגלל ההבחנה לבבי, יהיה מספיק זמן עד 23 שבועות שהוא גבול לרוב ההפסקות.
ושנה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות של דופק מהיר ופעימות לבעידן09/09/2007
שלום אני בן 17 וחצי ויש לי לאחרונה דופק מהיר ופעימות לב מהירות ללא הפסקה כולל שאני ישן או נח מה יכולה להיות הבעיה זה התחיל לפני כחודש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה של דופק מהיר
ד''ר דני פינק09/09/2007שלום עידן
האפשריות הן ללא סוף
קרוב לודאי שזה לא מסוכן אבל בכל זאת יש צורך בבירור. יש שתי קבוצות של בעיות שקודם כל צריך להבדיל ביניהן. אחת היא בעיה של הלב עצמו שפועל מהר מדי והשניה שיש בעיה במערכת אחרת בגוף שמשפיעה על דופק הלב.
כמו רוב הבעיות ברפואה הבירור מתחיל עם בדיקת גוף ושאלות מעמיקות על ידי הרופא המטפל שלך. זה הדבר הכי חשוב. התוצאות של בירור ראשוני הזה יכונו אותו לבדיקות אחרות כמו: בדיקות הדמיה ובדיקות דם. אצלך יהיה חשוב לבצע א.ק.ג.. אם יש מישהו במשפחה שלמד לספור דופק זה יעזור להגיע לרופא שלך כבר עם יומן ספירות דופק לפי יום, זמן ופעולות כולל בזמן שינה.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחזהיוסי06/09/2007
שלום לד"ר שלום אני בן 16 וחצי , ובימים האחרונים אני סובל מ"כאבי חזה אני אתאר לך את התחושה ממש בצד שמאל איפה שממוקם הלב יש לי מדי פעם מן צביטות כאלה,ואני חייב להחזיק את הלב כדי שזה לא יכאב,הלכתי לביקור רופא עשו לי אקג והוא אמר שאין סכנה או משהו,הלכתי לקופ,ח חולים לכרדילוגית והיא בדקה אוטתי עם המכשיר ללחץ דם ועם ההאוזניות והיא אמרה שהמקור של זה לא בלב ,לדעתי הסיבה זה חוסר שעות שינה כל השבוע הייתי פעיל כל היום וישנתי 5 שעות ,כי הייתי צריך לקום מוקדם לבי"ס כי התראגלתי בחופש,בנוסף התזונה שלי לא ממש היייתה טובה בחופש ובזמן האחרון אני כמעט ולא אוכל הרבה ואני בעיקר אוכל ז'נג פוד,השאלה שלי מה המקור של הכאבים האלה וכיצד ניתן לטפל בזה.
ובמידה וזה קורה לי מה לעשות אם אני לא בבית ,לאן לפנות?
בדר"כ זה קרה לי שהייתי בבית אז הלכתי לישון וזה נפסק יום למחרת .
האם זה מסוכן?
יש לציין שאני סובל מ VSD ועברתי ניתוח לב פתוח בגיל 3 חודשים ואני במעקב כל שנה.\\
ולגבי התזונה ואם יש לך עוד טיפים אשמח לקבל.
לגבי ספורט אני הרבה רוכב על אופניים ובעבר הייתי בחוגי ספורט כמה שנים טובות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בחזה
ד''ר דני פינק06/09/2007ליוסי שלום
מה שאתה מתאר, זה סיפור שאני שומע לפחות חמש פעמים בשבוע . הכאב יכול להיות מאוד חזק אבל ללא סכנה.
הכאב הזה הוא מקבוצת כאבים שידועה כ"כאבי גדילה". אני חושב שהוא קשור לשינוים שקורים בגיל שלך בחלבוני הסחוס בן העצמות, וכשזה קורה בחזה, בן הצלעות ועצם החזה שהיא העצם באמצע החזה בין הצלעות מצד ימין ואלה שמצד שמאל. בזמן מעבר מסוג חלבון של ילדים לסוג של מבוגרים, לפעמים יש מצב מאוד רגיש ובגלל שהסחוס נימצא בן שני העצמות, ייתכן שיגרם כאב נוראי. זה יכול ליקרות בגילאים שונים בכל מפרק כמו בירך או במרפק.
האופייני לכאב הזה הוא שקשה לזוז, אפילו כואב לנשום לשניות עד שהוא עובר.זה יכול ליקרות אחרי התעמלות אבל ברוב המקרים, גם קורה במנוחה ללא קשר לפעולות גופניות.
כשאני בודק מישהו עם בעיה זו, אני מוצא את הנקודה הרגישה על ידי לחיצה עם האצבע שלי וזה גורם לאותו כאב. אז האבחנה בטוחה.
אין טיפול מוצלח למרות שתרופה כמו אספירין ונורופן יכולה לעזור. הבעיה שהכאב מגיע פיתאום ולא נמשך מספיק זמן לתת לתרופה להשפיע. מה שעוזר להתמודד עם הבעיה הוא הידע שזה לא מסוכן ושזה עובר עם הזמן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מומים בלבשרה05/09/2007
שלום וברכה,
בהמשך לתשובתך מהמייל הקודם .
היום ביצעתי אקו לב נוסף אצל קרדיולוג ילדים ע"מ לקבל חוות דעת שנייה ותשובתו היתה דומה מאד למה שיצא בסקירה המערכות שביצעתי אצל פרופ' ..... , רק שהוא רואה מום נוסף.
להלן תשובתו:
"רושם של לב עובר בעל מבנה אבנורמלי מאד. אבחנה מבדלת בין TGA HYPOPLASTIC PAS לבין TRUNCUS ARTERIOSUS ועורק ריאתי היפופלסטי היוצא ממנו סמוך ליציאת האאורטה?
בנוסף יש PFO , PDA, VSD, בנוסף אזורים היפראקוגנים בחדר שמאל וימין.
הבעיה העתידית של עובר זה הם עורקי הריאה ההיפופליסטיים שסיכוים לגדול קטן ויהיה קשה מאד לטפל בילוד אם בכלל יהיה ניתן לעשות SHUNT בעורקים כה קטנים? "
שאלתי לכבודו:
בהנחה שאין מדובר בתסמונת כרומוזומלית כוללת.
ובנוסף למום בפנים של שפה חיך וחניכיים שסועות, מה הסיכוי של העובר לחיות במצבו?
כמו כן האם יש סיכוי לעובר כזה לחיות ללא ניתוחים כלל בלב?
מה הסיכוי שמדובר בתסמונת כוללת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומים בלב עובר2
ד''ר דני פינק06/09/2007שלום שרה
1) מה הסיכוי של העובר לחיות במצבו?
המשך ההיריון לא תלוי במצב הראות או העורקים לראות. זה רק תלוי בכמות הTRICUSPID REGURGITATION.
2) כמו כן האם יש סיכוי לעובר כזה לחיות ללא ניתוחים כלל בלב?
האם התינוק יישאר בחיים במשך זמן? תלוי רק באספקת הדם לעורקי הראות. אם רק הPDA
מספק את הדם לראות רוב התינוקות ימותו בשבועות הראשונים. אם יש איזה שהיא אספקת דם לריאות בדרך נוספת, רוב התינוקות האלה ישאירו בחיים אבל ייתכן שמצב בריאותם יהיה קשה.
3) מה הסיכוי שמדובר בתסמונת כוללת?
עם השילוב שיש, זה תסמונת. זה לא אומר שיש לנו הידע לתת שם לתסמונת הזו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות סקירת מערכות ומומים בלב- דחושרה04/09/2007
שלום וברככה.
אני בשבוע 21 . ביצעתי סקירת מערכות מורחבת מאוחרת בשבוע 20 והתגלה שפה וחיך שסועים.
ביצעתי סקירה נוספת באופן פרטי אצל פרופ' .... והוא ביצע גם אקו לב עובר.
התוצאות היו קשות. הפרופסור זיהה את השפה והחך השסועים והוא אמר שזה גם השיניים.
לגבי הלב: D-TRANSPOSITION OF GREAT VESSELS
PULMONIC STENOSIS
RT DILLATED OVERRIDING AORTA
DOUBLE OUTLET OF RT VENTRICLE
VSD
נקודה היפר אקוגנית בחדר שמאל בלב העובר
הודגם TRICUSPID REGURGITA TION בחדר ימין בלב העובר
שאלתי לכבודו הינה: מה זה המומים הללו? ומה המשמעות שלהם לגבי השרדות עובר?
האם העובר יכול לחיות לאחר שיוולד בהנחה שלא תתבצע הפלה?
האם נניח העובר יכול לשרוד עד גיל שנה ואז לבצע ניתוח/ השתלה וכד'?
פרופ' ..... המליץ לבצע הפלה וייעוץ גנטי.
לתשובתך אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומים בלב עובר
ד''ר דני פינק04/09/2007שרה
מה שמסכן את העובר כעת הוא ה-TRICUSPID REGURGITATION. אם הוא גדול מדי,הוא יגרום לאי ספיקת לב אצל העובר ומות תוך רחמי. אם יגיע ללידה אז יש פה צירוף מומים שידרוש סידרת ניתוחים לא פשוטים ובסופו של דבר, הילד יישאר עם מחלת לב קשה אפילו במצב של הצלחה של כל הניתוחים!
אני מצטער אבל אין בידנו עדין תשובה טובה לצירוף מומים האלה.
בהצלחה בהתמודדות בדרך שאת מחליטה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רשרושרועי04/09/2007
אני כדורגלן בן 11 - עשו לי בדיקה וגילו לי רשרוש בלב. מה זה אומר? האם לא ואכל להמשיך לשחק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשרוש
ד''ר דני פינק04/09/2007רועי
קרוב לודאי שאתה בריא לגמרי.
רוב האוושות הם דווקא סימן לבריאות בגיל שלך. אם הרופא ששמע אותו לא יכול להבדיל בן איושה בריאה לבין איושה שמראה מום לב, הוא יבקש בירור אצל מישהו שלמד להבדיל כמו קרדיולוג ילדים.
בהצלחה בכדור רגל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשימות מהירותאורית03/09/2007
נולד לי בשעה טובה בן לפני שלושה שבועות לפעמים ( בעיקר אחרי יניקות). יש לו פתאום כמה נשימות מהירות יותר וזה הולך ובא - האם נורמלי או מחייב בדיקה רצינית?
תודה, אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימות מהירות בתינוק
ד''ר דני פינק03/09/2007שלום אורית
קודם כל, מזל טוב!
בדרך כלל זה נגרם בשל אי בשלות מערכת העצבים שאחראית על מהירות ועומק הנשימות. זה נורמאלי שתינוק ממשיך להתפתח אחרי הלידה, במיוחד מערכת העצבים. עם הוא בריא אוכל כמו שצריך וגודל כמקובל, אין מה לדאוג.
העיקר הוא ליהנות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטהדינה30/08/2007
שלום לדוקטור,
אני בת 15 ועשיתי דיאטה די קיצונית שהורדתי בה 11 קילו בחודשיים (הגובה שלי הוא 1.65 ולפני הדיאטה שקלתי 72 קילו. אני מרגישה קצת חלשה בזמן האחרון כשאני קמה יש לי סחרחורות ואני מרגישה שהדופק שלי לפעמים"משתגע" ממש מהיר כשאני עושה מאמץ קצר אפילו כמו לעלות במדרגות. מה אתה מציע לי לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה
ד''ר דני פינק31/08/2007שלום דינה
מצבך אכן מדאיג. ירידת משקל מהירה דורשת מעקב רפואי צמוד בגלל הבעיות שעלולות להופיע בדומה למה שאת מספרת. חשוב ללכת לרופא\ה משפחה\ילדים שלך כדי לעבור בדיקות ולחפש אפשרות של הפרעת מלחים בדם ובדיקת א.ק.ג. להפרעות בקצב. ייתכן מאוד שאת בסדר אבל זה דורש בירור כדי להיות בטוחים.
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לב ילדיםשירלי30/08/2007
שלום
בתי בת חצי שנה ובבדיקה בלב ילדים נתגלה כי יש ממצא של ASD בינוני ווריד ריאה טועה ששניהם ביחד גורמים לעומס נפח על החדר הימני ויש מעט מפל לחצים במוצא חדר ימין.
כרגע נאמר להמתין 3 חודשים ולגשת לבדיקה חוזרת , מה מומלץ ? האם עדיף לא להמתין לגשת להתייעצויות נוספות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ASD בתינוקת
ד''ר דני פינק31/08/2007שלום שירלי
נשמע שהסבירו לך טוב את המשמעות של ה- ASD והווריד שחוזר מהריאות לצד ימין של הלב במקום לצד שמאל. יש הרבה שיקולים בהחלטות שלנו כמה לחכות עד לתיקון. טיפול בניתוח או בצנתור. גודל הילד, מצבו הכללי, קושי הניתוח\ צנתור והצלחה המקובלת בפעולת ספציפית שצריך וגם הניסיון והצלחות ספציפיות של הכירורגים\ מצנתרים. אלה שיקולים שיש לקחת לכל ילד בנפרד. אפילו לטובי המנתחים יש מגבלות.
כרופא קרדיולוגיה ילדים, בגלל שתוכנית הטפול לכל מיקרה ספציפי היא לא קבועה, כולנו מתייעצים עם קרדיולוגים אחרים וכירורגים וביחד מגיעים לתשובה הטובה לכל ילד בנפרד. אין שני ילדים דומים.
אצלך מצאו את הבעיה מוקדם וזה טוב. אם בתך בריאה וגדלה לפי הנורמה בהחלט אפשר לחכות. זכותך לשאול את הקרדיולוג ילדים שלך על מה הוא יבסס את החלטתו ומתי לנתח? ועם איזה קרדיולוגים\ כירורגים הוא מתייעץ בדרך כלל.
בהצלחה! ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


