מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אוושהחסוי24/10/2007
שלום
לבן שלי מצאו אוושה פונקציונלית בגיל 3 חודשים, בעקבות זה עשינו בדיקות אקו ו רופה קרדיאולוג עמר שזה אוושה פונקציונלית ואין לי מה לדעוג אבל צריך לחזור על הבדיקה בגיל שנתיים
כרגע בן שלי הוא בן שנה ו10 חודשים. עד אכשיו אין לו שינה רצופה בלילה - מדובר בהיתאוררות אחרי 3-4 שעות אחרי שנרדם בלילה.
האם זה נורמלי- או זה יכול להיות נובע מ אוושה. יש לציין שעדיין לילד צומחות שיניים בגלל זה אני לא יודעת מהיא הסיבה אמיתית. בדרך כלל הוא ילד בריא בזמן היתעוררות לא הבחנתי איזשהוא בעיה.
בתודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוושה פונקציונאלית
ד''ר דני פינק25/11/2007שלום
אוושה פונקציונאלית היא תקינה. זה אומר שאין בעיית לב. אני לא מבין למה ביקשו ביקורת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בקצב הלב במנוחהנעמה21/10/2007
בני בן 13 ומתלונן כבר מספר שבועות על כך שלפעמים, לא באופן קבוע, הלב שלו דופק יותר מהר ונרגע אחרי מספר שניות. מה שמוזר זה שזה מתרחש לפעמים גם בעת מנוחה.
מה זה יכול להיות ומה צריך לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בקצב הלב במנוחה
ד''ר דני פינק21/10/2007שלום נעמה
בדרך כלל, תלונות כאלה הם נגרמים משינויים הורמונים, כאשר יש שינויים דרסתים בגוף תוך זמן קצר. זה לא מידע מדעי, רק ידע שלי מניסיון של שנים.
במצב של הפרעות קצב פתולוגי, בדרך כלל הבעיה מתחילה ונגמרת ברגע אחד- כאילו מישהו מדליק את זה על ידה כפתור ואז אחרי משך זמן- סוגר את הכפתור בפתאומיות. זו הרגשה יוצאת דופן.
במצב שזה מה שהוא מרגיש, קרדיולוג ילדים יכול להזמין עבורו מכשיר קטן שהוא לוקח בכיס ובמצב של ההפרעה, אתה מקליט את הא.ק.ג בזמן אמת. המכשיר הזה נקרא
EVENT RECORDER
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבאירין18/10/2007
שלום,
אני בשבוע 29 להריון. מבדיקת אקוקרדיוגרפיה מלפני כשבוע נמצא
susp. small mucolar ventricular septal defect.
האם אפשר להסביר למה הכוונה? מדוע הרופא אמר שאין טעם לחזור שוב על הבדיקה עד הלידה ורק המליץ לבדוק את התינוק לאחר לידתו? מה הסיבוכים שבמצב שכזה?
יש לציין מוקד אקוגני ושני כלי דם בחבל הטבור.
בתודה מראש על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר VSD קטן בעובר
ד''ר דני פינק18/10/2007שלום אירין
Small Muscular Ventricular Septal Defect זה חור במחיצה בן שני חדרי הלב. אם הוא גדול, זה משמעותי ויכול להשפיע על תפקוד הלב מזה שיש מעבר דם מחדר שמאל שעובד בלחץ גבוה לחדר ימין שבלחץ נמוך. כשהחור קטן הוא לא משפיע על תפקוד הלב ושהוא נימצא באזור שרירי, הוא בדרך כלל נסגר מעצמו בשנים הראשונות לחיים..
לכן באמת אין מה לדאוג מהבחנה הזו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוואסקיעופרי16/10/2007
האחיין שלי בן שנה ושלשה חודשים אובחן כחולה במחלת קוואסאקי. העורקים הכליליים שלו התרחבו לשמונה מ"מ. הוא קיבל בשלב הראשון את הטיפול הסטנדרטי (נוגדנים ואספירין), כעת הורידו לו את מינון האספירין והוא מקבל קלקסאן וממחר קומדין. רציתי לדעת אם היו מקרים של התרחבות כזו בעבר, מה היו דרכי הטיפול, הגבלות בהמשך החיים וכמובן הצעות לטיפול בהמשך.
אודה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוואסקי
ד''ר דני פינק17/10/2007שלום עופרי
יש חוק ברפואה שלא כדאי לחלות במחלה מעניינת, כמו זו שיש לאחיין שלך.
יחסית, המחלה על שם קוואסקי חדשה לקרדיולוגית ילדים. היא מחלה הקרובה ביותר למחלה של מבוגרים של העורקים הכליליים השכיחה ביותר ברפואה קרדיולוגית של מבוגרים. עדין איננו יודעים את הגורם. הפגיעה בעורקים הכליליים מאוד רצינית וחייבת התייחסות רצינית ביותר בגלל סכנת החיים בהפרעה שיכולה להיות בזרימת דם חופשי לשריר הלב . גם בטיפול לא ידוע מה הטיפול היעיל ורוב הרופאים, במקרים קשים, יתייעצו עם מרכזים בעולם שיש בהם ניסיון רב. הפרטים הקטנים משפיעים על ההחלטה בטיפול וכל אחד אחר אז אין תשובה אחת שתהיה נכונה לשאלות הטובות שלך. הטיפול שאתה מציג נישמע מעולה. בעתיד יכול להיות קל או קשה ואין דרך לדעת מה יהיה עד שמגיעים לזה. יש מצבים שמחייבים צנתורים ואפילו ניתוחים ויש שלא. חשוב ביותר למצאו קרדיולוג\ת ילדים שסומכים עליהם ומהמכתב שלך, ניראה שהצלחתם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוגובה נוספתטלי16/10/2007
ראשית אני מודה לך מאוד על תשובתך המהירה שנית רציתי להדגיש מס' פרטים שאולי חיוניים למיקןד הבעיה
בעבר אכן סבלתי מ"דמוי" התעלפות הוי אומר: קור בידיים, זיעה קרה חיוורון וחולשה עם טשטוש ראיה, שמיעה.
יש לציין שאני כבר נשואה +2 עוד מעט בת22
אנמית בד"כ.
אתמול בצעתי בדיקת א.ק.ג שהיתה תקינה עם דופק מעט איטי.
1.האם יש קשר בין באנמיה לסמנים הללו?
2. אני שותה בין3-4 כוסות קפה ליום יכול להיות שזה הגורם?
נ.ב.
הדופק החזק מופיע גם כשאני במנוחה מוחלטת והוא יכול להיות חזק עד לחץ קל בחזה.
אודה מאוד לתשובתך בשנית.
יום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוגובה נוספת
ד''ר דני פינק16/10/20071.האם יש קשר בין אנמיה לסמנים הללו?
- יתכן.
2. אני שותה בין 3-4 כוסות קפה ליום יכול להיות שזה הגורם?
- זה אחד הגורמים
בשלו זה אסור ליעץ דרך האינטרנט. יש לעשות ברור אצל הרופא\ה שלך
ערב טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק חזק מאודטלי15/10/2007
יש לי דופק חזק מאוד מדי פעם סחרחורות וטישטוש ראיה בעיקר לאחר התכופפות
לאחרונה תופעה של צמא מרובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק חזק מאוד
ד''ר דני פינק15/10/2007שלום טלי
הסימנים שאת מביאה, מתאימים להתעלפות חלקית שיכולה להתקדם להתעלפות מלאה עם איבוד הכרה. יש נטייה לרפלקס הזה בן הגילים 12 ל 19. כדי למנוע התעלפות, חייבים להוסיף שתייה ללא קפאין לדיאטה. גם להוריד את גובה הראש תחת גובה הלב (כמו לשכב) כשמופיעים הסימנים האלה.
מאוד חשוב לעבור בדיקה אצל הרופא\ה שלך לברר שאין משהו אחר נדיר שיסביר את הבעיה.
הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תורשההזוג14/10/2007
האם פגם במסתמי הלב עובר בתורשה? אנו מתכננים להביא ילד ראשון משותף לעולם, השאלה האם ישנו סיכוי שזה עובר בתורשה? תודה מראש על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תורשה
ד''ר דני פינק15/10/2007שלום הזוג!
ניראה לנו היום שיש השפעה תורשתית חשובה כגורם למומים בלב ולא חייב לחזור אותו המום. בפשטות, כשיש קרוב אחד בדרגה ראשונה עם מום בלב, האפשרות בנולד עולה מ 0.5% עד 1% (בכל אחד) ל 5% ואם שני קרובים, עד 10%. בגלל זה, מומלץ לבצע אקו לב עוברי אצל קרדיולוג ילדים אם יש אח קודם או הורה עם מום בלב.
חייבים ליזכור שיש סיכוי של 90-95% שלא יהיה אף מום בלב!
הצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לב בצד ימיןשרון14/10/2007
מה ההלשכות של מצב בו הלב נמצא בצד ימין (שאר האיברים אינם הפוכים, רק הלב) על בריאות התינוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לב בצד ימין
ד''ר דני פינק15/10/2007שלום שרון
במצב שרק הלב בצד ימין, ללא בעיות במבנה יתר האברים, האפשרות שיש מום בלב מעוד גבוהה. זה לא אומר שחייבת להיות בעיה גדולה, יכול להיות מום קל ללא השפעה רצינית על בריאות הילד. חייבים אקו עוברי ברמה גבוהה לבחינת המצב.
ערב טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה שהכל טוב..משה11/10/2007
ברצוני לשאול מס שאלות בנוסף לבדיקות שאני עובר אני בן 17 עברתי ניתוח לב פתוח VSD בגיל 3 חודשים,מדי שנה עושים לי אקו אולטר ואקג,לאחרונה פרסמתי בפורום שיש לי כאבים באיזור החזה איפה שלה ממש צביטות, הלכתי אח"כ לקרדיולוגית ועשיתי אקג ואמרו שזה לא קשור ללב וזהנ מחוסר מנוחה כנראה...
עכשיו יש לי כאילו לחץ כזה שאני מרגיש את הלב יותר ממש כזה לוחץ שאניעוש תנועה עם המותן כדי לקרב...
ובנסוןף אני רגיל לישון על הצד של ימי ןאו שמאל וזה גורם לי לכל מיני "קפיצות" , זה קשור ללב?
בנוסף אני רוכב הרבה על אופניים יש עם זה סיכון?
בעיקרון עשיתי טיולים ארוכים טסטי לחו"ל עסקתי בספורט תחרותי כמו ג'ודו כדורסל,אני מאוד פעיל.
השאלה אם יש איזה סיכון שייפתחו לי התפרים או הכל פסיכולוגי?
האם בגיל מאוחר יותר אני אצטרך לעבור טיפולים?
האם זה שאני גר בעיר ויש זיהו אוויר גבוהה זה משפיע?
הם תזונה של מקלדולדס חטיפים וזה הזה משפיע לרעה?
אם אני הופך להיות צמחוני יש בעיה עם זה?
ידוע לי שיש חור ממש קטן שעוד לא נסתם זה אמור להפריע בעתיד...
כיא ני מוצא את עצמי יותר חושש וחושש אני לא יודע אם זה פיזי או נפשי...
אשמח לתשובות תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נו השאלה מורכבת מדי?אז בכלליות
משה12/10/2007אנשים עם מומי לב יש להם בעיה יותר מהאחרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה שהכל טוב..
ד''ר דני פינק12/10/2007שלום עידן
כל שאלה שלך טוב וחשובה. בגלל שכל אחד שעבר תיקון לא באותו מצב, חייבים להתייחס לכל שאלה לפי מצבך אחרי שעוברים על כל ההיסטוריה הספציפית שלך ובדיקת גוף והבדיקות אחרות שעברת. בעצם זה אומר שצריך לשאול את הקרדיולוג שלך בזמן הביקורת במרפאה.
ברמה כללית, מישהו שעבר תיקון מוצלח של VSD יכול להתייחס לרוב השאלות שלך כמו כל אחד בריא ללא קשר להביעה לבבי.
נישמע לי שאתה באמת דואג יותר מדי! אתה חייב רופא\ה שאתה מאמין בו וזה העיקר!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מודאגת מאמאליאל10/10/2007
אמי אשה בת 45 מאוד לא בריאה ,סובלת מהשמנת יתר מעשנת ביום 2 וחצי קופסאות של סיגריות ובנוסף לא מפסיקה לשתות קפה ולא עושה ספורט אני מאוד מודאגת ממצבהואני ממפחדת שיקרה לה משהו ,איך ניתן למזער נזקים ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מודאגת מאמא
ד''ר דני פינק11/10/2007שלום ליאל
נירא לי שיש לאמא שלך כבר דבר אחד לתיקו לעתיד וזה שיש לה בת מודגת ובאמת את יכולה לאזור.
את חייבת לתצרף אוד ידידים של אמא וגם רופא שלה לאזור לך בפועל
באמת הצלחה ומסימה קשה אבל חשוב ואפשרי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק בילדיעלה10/10/2007
שלום,
מה אמור להיות טווח הדופק התקין אצל ילד בגיל שלוש וחצי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק בילד
ד''ר דני פינק10/10/2007שלום יעלה
זה מאוד תלוי על המצב הכללי של הילד ופעילותו
1) ילד בריצה יכול להגיע לדופק של 200 ויותר
2) במנוחה ער בן 80 ל 120
3) בשינה רוב הזמן תחת 100 אבל יכולות להיות עליות זמניות
יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בזמן ריצהגילעד08/10/2007
אני כבן 15, ללא כל בעיות בריאותיות. במשך החודשים האחרונים התחלתי לרוץ לאחר שלא עסקתי בשום פעילות גופנית במהלך חיי. דאגתי לעשות זאת מאוד בהדרגה וגם כיום אני רץ רק כשני קילומטרים.
בכמחצית מהריצות אני מרגיש לקראת הסוף תחושה פנימית מוזרה של אי נוחות שלא ממש ניתן להגדיר אותה ככאב באיזור הצוואר (נראה לי שבעורקים), מה שגורם לי להוריד באופן חד את המהירות ולעבור להליכה ולסיום הריצה.
התופעה מופיעה בשני הצדדים לסירוגין, אך לא באותה הריצה. התחושה עוברת בהדרגה לאחר כמה דקות של הליכה. האם רצוי לערוך בדיקות מסויימות?
למה זה קורה לי? אני מודאג מאוד - האם יש לי בעיה בלב?
תודה
רבה מראש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בזמן ריצה
ד''ר דני פינק09/10/2007שלום גלעד
דבר ראשון, אין מקום לדאגה!
הסיפור לא מתאים לבעיה לבבית ויותר מתאים לבעיה מוסקולארית בגלל הפעלה של שרירים שפחות השתמשת עד כה. כל הכבוד על האחריות לבריאות האישית שלך. בכל זאת, כל שינוי כזה מחייב בדיקה אצל הרופא האישי שלך ואם אין לך, תחפש אחד. הוא\היא יבדוק בדיקת גוף כללית מלאה וייתכן שגם א.ק.ג. ו\או צילום חזה לפי שאלות על בריאותך בעבר ובהווה הבדיקה זו הדרך הנכונה להתמודד עם שינוים במצב הבריאות. אני לא מאמין שימצאו בעיה רצינית, אבל ישנן הפתעות נדירות. הרופא גם יכול לתת המלצה על אימונים שיכולים למנוע את הבעיה.
הצלח ותמשיך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשלב עוברימורן30/09/2007
האם ניתן לאבחן ולטפל אם חלילה צריך בעיות בלב העובר? אם כן איזו בדיקה לעשות ובאיזה חודש? תודה ושנה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשלב עוברי
ד''ר דני פינק30/09/2007שלום מורן
ב"ה זה די נדיר שיש מומי לב משמעותיים בעובר. בסטטיסטיקה כללית יש כ .0.5% אבל אם יש אחד ההורים או ילד קודם זה יכול לעלות ל 5% ואז יש אינדיקציה לאקו לב מיוחד אצל העובר. יש מומי לב שמומלץ להפסקת הריון גם אצל פוסקי הלכה ויש מומי לב שאם אנחנו מודעים להם ליפני הלידה, התוצאות של הטיפול אחרי לידה יהיו יותר מוצלחות. לגבי אפשרות לטיפול בלב ליפני לידה,יש היום רק במצב של הפרעות קצב אצל עובר, על ידי מתן תרופות לאם שעוברות דרך השלייה ופועלות בלב העובר.
המועד המומלץ לאקו עובר מוצלח הוא בן +\- 20 שבועות עד+\- 26 שבועות
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צניחת מסתם מיטראלי והורדת פרופילרינה28/09/2007
לבני נמצאה צניחת מסתם מיטראלי. הוא בן 17. מה לגבי גיוס לצה"ל / הורדת פרופיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צניחת מסתם מיטראלי והורדת פרופיל
ד''ר דני פינק29/09/2007שלום רינה
אני מבין שבנך הוא בריא ללא אף בעיות קליניות ממום הלב.
התשובה הוא שזה תלוי בסוג הצנחת מסתם. אם יש יתר עובי של רקמת המסתם או\ו יש דליפה במסתם, הפרופיל ירד בדרגות לפי קושי הבעיה. אם הרקמה של המסתם דקה ואין דליפה בכמות מעל הנורמה, הפרופיל לא יורד.
חג שמח ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היצרות מסתם ריאתירונן סלע27/09/2007
ד"ר שלום,
לבני בבן החודש אובחנה אוושה על ידי רופא המשפחה שההפנה אותנו לקרדיולוג. בדיקת אק"ג היתה תקינה. באקו מצא הקרדיולוג היצרות קלה (38) של מסתם הריאה. הוא אמר לנו שבשלב זה אין צורך בדבר מלבד מעקב כאשר אם ההיצרות תגבר יהיה צורך לפתוח אותה בצינטור. מה הסיכוי שההיצרות אכן תמשיך להצטמצם? עד איזה גיל קיים הסיכוי לשינוי המצב? האם יש סיכוי לשינוי חיובי - הרחבה ולא היצרות? האם הבבעיה הזו גורמת לעומס נוסף על הלב ומה המשמעות של זה? באיזה מקרים עושים צינטור, האם זה שכיח והאם הוא מתקן את הבעיה?
מצטערת על ריבוי השאלות. אודה לך מאוד אם תוכל להשיב.
אמא מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היצרות מסתם ריאתי
ד''ר דני פינק27/09/2007שלום אמא מודאגת יש באמת מקום לא לדוג!
1) משתמע שיש לך קרדיולוג מעולה וברפואה זה מאוד חשוב.
2) ברפואת קרדיולוגיה ילדים בעיות של המסתם הריאתי הם הקלות ביותר ומתאימות לטיפול מוצלח בצנתור אם יש צורך.
3) אחוז גדול של תינוקות עם הבעיה הזו משתפרים ללא צורך בטיפול.
4) הרופא שלך לא ייתן שהיצירות תתקרב למצב שיכול לגרום לבעיה לבבית בעתיד
5) במידה שיש צורך בצנתור, רוב הזמן הוא פותר את הבעיה לתמיד
אני יודע שאין לי יכולת להפחית את הדאגה מאמא, אבל במצב שלכם יש מקום לצמצומה.
חג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


